abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 juli 2004 @ 21:05:22 #176
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_20708284
quote:
Op zondag 18 juli 2004 19:46 schreef kepler het volgende:

[..]

nee dat hoeft niet hoor, tis juist rustgevend. Net de zee
althans dat vond ik dan
idd, maar na een hele dag lopen was ik ook echt dood op. Viel altijd bijna gelijk in slaap
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
  zondag 18 juli 2004 @ 22:42:00 #177
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_20710473
btw, je kan nu mijn site vinden op www.iloveny.tk (redirect)
pi_20725543
Ik heb vandaag de Lonely Planet reisgids gekocht en ik moet zeggen dat het een verdomd handig ding is. Goeie informatie over werkelijk alles en daarnaast uitstekende kaarten van de metro en van NY zelf. Er zitten uitvergrootte delen bij van o.a. Times Square met allemaal icoontjes van hotels, eetgelegenheden, theathers enz.

Echt een aanrader.
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
pi_20729462
quote:
Op maandag 19 juli 2004 17:40 schreef Jeroenus het volgende:
Ik heb vandaag de Lonely Planet reisgids gekocht en ik moet zeggen dat het een verdomd handig ding is. Goeie informatie over werkelijk alles en daarnaast uitstekende kaarten van de metro en van NY zelf. Er zitten uitvergrootte delen bij van o.a. Times Square met allemaal icoontjes van hotels, eetgelegenheden, theathers enz.

Echt een aanrader.
Ja, idd, je hoeft er niets meer naast te hebben, het is een naslagwerk op zich.
Zo gaan wij níet met elkaar om in Nederland
  maandag 19 juli 2004 @ 20:58:58 #180
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_20730048
Ik heb een mooie poster besteld bij de Large.
Hij kost 5 euro dus dat is geen geld en de maten zijn 64 x 90 cm.
Hier kan je em bestellen: http://www.emp.de/bin/sho(...)TINFO&article=861455

maandag 19 juli 2004 @ 21:00:13 #181
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_20730071
Hmz op een of andere manier zit je nu op een duits site
Anders help jezelf bij www.large.nl
pi_20731580
Ik lees dat de luchtvochtigheid in augustus heel extreem kan zijn en af en toe zelfs 99% kan aannemen. Krijg je dan gevallen waarbij je 2 stappen zet en dat je dan doorweekt bent?
New Yorker in spe
pi_20732246
quote:
Op maandag 19 juli 2004 22:11 schreef Jeroenus het volgende:
Ik lees dat de luchtvochtigheid in augustus heel extreem kan zijn en af en toe zelfs 99% kan aannemen. Krijg je dan gevallen waarbij je 2 stappen zet en dat je dan doorweekt bent?
Zo'n vaart zal het wel niet lopen, aangezien het er nog redelijk windy is. Denk ik, persoonlijk ben ik er nog niet geweest.

Wel is dit het geval in Miami, vanaf het moment dat je uit het hotel bent, slaat de vochtigheid op je in.
Pain is weakness leaving the brain !
  maandag 19 juli 2004 @ 22:52:19 #184
94272 FRFC
Onwards to Victory
pi_20732461
Ik ben in 2002 10 dagen in NY geweest. Ook in augustus. Toen was het ook van begin tot eind behoorlijk warm (zeker 30 graden). Toch geen moment last van gehad eigenlijk. Ik zou zonder probleem nog een keer in de zomer naar NY gaan. Ik wil dit jaar weer gaan. Twijfel nog tussen augustus of anders oktober.
Carefree wherever you may be, we are the famous FRFC
  maandag 19 juli 2004 @ 22:59:05 #185
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_20732612
quote:
een vriend van mij was er net na 9/11 geweest, en ze liepen er gewoon in een t-shirtje

ik heb ook ff de capitool erbij gepakt. gem regen val in augustus +- 35 mm .voor mei en julie is dat maar een paar millimeter minder. dus ik denk dat het wel mee valt. Wij waren er in mei, 1 dag heeft het wel geregend, en 1x zacht geregend in de ochtend. Gem maand temp is ongeveer 28 graden. Tegenover 24 in mei. +- 20 uur zon per dag. Dus ik denk wel dat je goed zit
  dinsdag 20 juli 2004 @ 00:43:51 #186
34586 kepler
No bounce, no play
pi_20734874
quote:
wel in de subway, dat is echt ernstig benauwd
The line is a dot to you!
pi_20747384
@PhantoM en anderen die al in NY zijn geweest:
Wat doen jullie precies met je geld? Hoeveel hebben jullie bij je? Hoe vaak neem je geld op en op welke manier?
En hoe tippen jullie? Ik las dat je min 15% moet geven, New Yorkers geven meestal standaard 20% of verdubbelen de 8,25% tax op de rekening.
New Yorker in spe
  dinsdag 20 juli 2004 @ 18:19:55 #188
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_20747975
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 17:51 schreef Jeroenus het volgende:
Wat doen jullie precies met je geld? Hoeveel hebben jullie bij je? Hoe vaak neem je geld op en op welke manier?
En hoe tippen jullie? Ik las dat je min 15% moet geven, New Yorkers geven meestal standaard 20% of verdubbelen de 8,25% tax op de rekening.
wij zochten gewoon altijd ATM's om te pinnen. in kleine winkeltjes hebben ze soms zelfs van die kleine atm's. Maar je betaalt wel altijd nog een extra bedrag voor het pinnen. Dus het is niet slim om elke keer 20 dollar te pinnen. Ik d8 dat we zo rond de 100-200 dollar in 1x pinde. Maar we hebben ook een dure camera gekocht, en die hebben we betaald met de creditcard. En we hebben nog wat meer betaald met de creditcard, kleren enzo.

over de tip, wij deden de tax verdubbelen. Ik zal eens ff kijken of er iets in de capitool staat...
  dinsdag 20 juli 2004 @ 18:29:35 #189
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_20748187
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 17:51 schreef Jeroenus het volgende:
stukje over belasting en fooi uit de capitool:

De 8.25% Newyorkse omzetbelasting wordt bij uw rekening opgeteld. De bediening is meestal niet inbegrepen. Een fooi kan varieren van 10% in een koffieshop tot 20% in de beste gelegenheden; 15% is gewoon . Veel mensen verdubbelen de omzetbelasting als fooi, zelfs als ze niet volledig tevreden zijn; een fooi wordt min of meer verwacht. De rekening wordt aangeduid als 'check' ( je meent ut). De meest gangbare creditcards zijn VISA, MasterCard en American Express. Travellercheques zijn vaak ook welkom. Soms accepteert men alleen contanten :
pi_20748800
en wanneer mogen we weer een update verwachten op die leuke site van jou Phantom?
  dinsdag 20 juli 2004 @ 19:08:40 #191
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_20748976
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 19:00 schreef jakkeluchtgitaar het volgende:
en wanneer mogen we weer een update verwachten op die leuke site van jou Phantom?
ohja, kzal eens kijken of ik vanavond nog ff wat foto's kan updaten. Gaat niet echt snel, moet ze editten (vooral brightness en contrast) en daarna resizen, geschikte kwaliteit kiezen en dan met in klaar met 1 foto . Maar ik hoop dat ik alles online kan zetten voordat ik vrijdag op vakantie ga

Oja, als je vind dat een foto iets te veel geedit (onrealistisch) is dan moeten jullie het maa ff zeggen, dan zal ik h'm opnieuw editten. Ik probeer namelijk alle foto's zo snel mogelijk een beetje fatsoenlijk te krijgen.

[ Bericht 6% gewijzigd door The.PhantoM op 20-07-2004 19:14:18 ]
pi_20749468
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 18:19 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

wij zochten gewoon altijd ATM's om te pinnen. in kleine winkeltjes hebben ze soms zelfs van die kleine atm's. Maar je betaalt wel altijd nog een extra bedrag voor het pinnen. Dus het is niet slim om elke keer 20 dollar te pinnen. Ik d8 dat we zo rond de 100-200 dollar in 1x pinde. Maar we hebben ook een dure camera gekocht, en die hebben we betaald met de creditcard. En we hebben nog wat meer betaald met de creditcard, kleren enzo.

over de tip, wij deden de tax verdubbelen. Ik zal eens ff kijken of er iets in de capitool staat...
Ik heb gelezen in LP dat je tussen de 5 en 7 dollar betaald per keer. Bedoel je met ''kleine ATM's'' gewone pinapparaatjes zoals wij die in Nederland hebben of moet je daarvoor een CC hebben?

Ik had in LP gelezen dat op sommige rekeningen niet de tax apart staat vermeld.
"And beware of restaurants that don't itemize the tax seperatly on a bill - it's a way to get you to tip on the tax amount as well"
New Yorker in spe
pi_20749909
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 19:33 schreef Jeroenus het volgende:
"And beware of restaurants that don't itemize the tax seperatly on a bill - it's a way to get you to tip on the tax amount as well"
Joh, dat is dus 15% van 8,25%. Dat zal wel aantikken...
  dinsdag 20 juli 2004 @ 20:45:58 #194
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_20750801
quote:

[..]

Ik heb gelezen in LP dat je tussen de 5 en 7 dollar betaald per keer. Bedoel je met ''kleine ATM's'' gewone pinapparaatjes zoals wij die in Nederland hebben of moet je daarvoor een CC hebben?

Kleine ATM's staan in de meest uiteenlopende gelegenheden. Van souvenir winkels tot McDonaldsen tot euh, sex shops . Geen id wat pinnen daar kostte, ik betaalde bij een 'gewone' bank in ieder geval ¤1,80 per pintransactie (Fortis Bank).
  dinsdag 20 juli 2004 @ 20:55:54 #195
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_20751020
quote:

[..]

ja met ATM's bedoel ik gewone pinapparatjes net zoals in nederland. Ik weet niet of elke pinpas wereldwijd gebruikt kan worden, die van mij volgens mij wel, kwas h'm alleen thuis vergeten
pi_20752367
Ik heb een ABN pasje en ga het gewoon maar een keer in een winkel proberen. Kun je eigenlijk bij geld-uit-de-muur-dingen zelf aangeven wat voor biljetten je krijgt ($50 zou niet vaak geaccepteerd worden en gebruikt worden, vandaar de vraag)?

Wat ik wel opmerkelijk vond van wat er in de LP-gids stond, was dat NY één van de laagste criminaliteitscijfers ter wereld of van de VS heeft.
Ik las ook dat de metro één de veiligste reismethode was, veiliger dan de taxi en zelfs veiliger dan gewoon op straat lopen!
New Yorker in spe
  dinsdag 20 juli 2004 @ 23:44:39 #197
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_20754460
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 22:00 schreef Jeroenus het volgende:
Ik heb een ABN pasje en ga het gewoon maar een keer in een winkel proberen. Kun je eigenlijk bij geld-uit-de-muur-dingen zelf aangeven wat voor biljetten je krijgt ($50 zou niet vaak geaccepteerd worden en gebruikt worden, vandaar de vraag)?

Wat ik wel opmerkelijk vond van wat er in de LP-gids stond, was dat NY één van de laagste criminaliteitscijfers ter wereld of van de VS heeft.
Ik las ook dat de metro één de veiligste reismethode was, veiliger dan de taxi en zelfs veiliger dan gewoon op straat lopen!
van dat geld weet ik niet.

Maar dat NYC tegenwoordig 1 van de veilisgste steden in de VS weet ik wel. Vroeger was dat wel anders. Times sq was in de in de jaren 80 geloof ik een hoerenbuurt. Er was toen veel criminaliteit, maar later hebben ze al die 'zooi' opgeruimd, en is NYC 1 van de veiligste steden in de vs.

zo zag de metro er in de jaren 80 uit:

When I first visited New York in the late eighties, the subway was a grim place to be, with carriages covered in graffiti and a seemingly inexhaustible supply of weirdos eager to start up an unwanted conversation!

voor meer foto's van de streets, subways etc... : http://www.urban75.org/photos/newyork/
pi_20756391
en hoe ziet de metro er nu uit?
pi_20761956
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 01:42 schreef berc het volgende:
en hoe ziet de metro er nu uit?
Beetje onscherpe pic, maar beter dan niks. Dit was in juni 2003:
pi_20766445
Ik wil eigenlijk volgende week een vliegtuig pakken richting NYC (of een willekeurige stad aan de east-coast). Echter heb ik niets geboekt. Heeft er iemand tips hoe ik toch, zo goedkoop mogelijk, aan een vliegticket kan geraken? Is het zo dat je bij de servicebalies van de diverse vliegmaatschappijen op een vluchthaven ook tickets kan kopen? en zodoende kunt fungeren als plaatsopvuller, of invaller voor verhinderde passagiers? Of is dat een fabeltje.
Work on time? yeah, i admire the concept
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')