idd, maar na een hele dag lopen was ik ook echt dood op. Viel altijd bijna gelijk in slaapquote:Op zondag 18 juli 2004 19:46 schreef kepler het volgende:
[..]![]()
nee dat hoeft niet hoor, tis juist rustgevend. Net de zee
althans dat vond ik dan
Ja, idd, je hoeft er niets meer naast te hebben, het is een naslagwerk op zich.quote:Op maandag 19 juli 2004 17:40 schreef Jeroenus het volgende:
Ik heb vandaag de Lonely Planet reisgids gekocht en ik moet zeggen dat het een verdomd handig ding is. Goeie informatie over werkelijk alles en daarnaast uitstekende kaarten van de metro en van NY zelf. Er zitten uitvergrootte delen bij van o.a. Times Square met allemaal icoontjes van hotels, eetgelegenheden, theathers enz.
Echt een aanrader.
Zo'n vaart zal het wel niet lopen, aangezien het er nog redelijk windy is. Denk ik, persoonlijk ben ik er nog niet geweest.quote:Op maandag 19 juli 2004 22:11 schreef Jeroenus het volgende:
Ik lees dat de luchtvochtigheid in augustus heel extreem kan zijn en af en toe zelfs 99% kan aannemen. Krijg je dan gevallen waarbij je 2 stappen zet en dat je dan doorweekt bent?
een vriend van mij was er net na 9/11 geweest, en ze liepen er gewoon in een t-shirtjequote:Op maandag 19 juli 2004 22:11 schreef Jeroenus het volgende:
Ik lees dat de luchtvochtigheid in augustus heel extreem kan zijn en af en toe zelfs 99% kan aannemen. Krijg je dan gevallen waarbij je 2 stappen zet en dat je dan doorweekt bent?
wel in de subway, dat is echt ernstig benauwdquote:Op maandag 19 juli 2004 22:11 schreef Jeroenus het volgende:
wij zochten gewoon altijd ATM's om te pinnen. in kleine winkeltjes hebben ze soms zelfs van die kleine atm's. Maar je betaalt wel altijd nog een extra bedrag voor het pinnen. Dus het is niet slim om elke keer 20 dollar te pinnen. Ik d8 dat we zo rond de 100-200 dollar in 1x pinde. Maar we hebben ook een dure camera gekocht, en die hebben we betaald met de creditcard. En we hebben nog wat meer betaald met de creditcard, kleren enzo.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 17:51 schreef Jeroenus het volgende:
@PhantoM en anderen die al in NY zijn geweest:
Wat doen jullie precies met je geld? Hoeveel hebben jullie bij je? Hoe vaak neem je geld op en op welke manier?
En hoe tippen jullie? Ik las dat je min 15% moet geven, New Yorkers geven meestal standaard 20% of verdubbelen de 8,25% tax op de rekening.
stukje over belasting en fooi uit de capitool:quote:Op dinsdag 20 juli 2004 17:51 schreef Jeroenus het volgende:
@PhantoM en anderen die al in NY zijn geweest:
Wat doen jullie precies met je geld? Hoeveel hebben jullie bij je? Hoe vaak neem je geld op en op welke manier?
En hoe tippen jullie? Ik las dat je min 15% moet geven, New Yorkers geven meestal standaard 20% of verdubbelen de 8,25% tax op de rekening.
ohja, kzal eens kijken of ik vanavond nog ff wat foto's kan updaten. Gaat niet echt snel, moet ze editten (vooral brightness en contrast) en daarna resizen, geschikte kwaliteit kiezen en dan met in klaar met 1 fotoquote:Op dinsdag 20 juli 2004 19:00 schreef jakkeluchtgitaar het volgende:
en wanneer mogen we weer een update verwachten op die leuke site van jou Phantom?
Ik heb gelezen in LP dat je tussen de 5 en 7 dollar betaald per keer. Bedoel je met ''kleine ATM's'' gewone pinapparaatjes zoals wij die in Nederland hebben of moet je daarvoor een CC hebben?quote:Op dinsdag 20 juli 2004 18:19 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
wij zochten gewoon altijd ATM's om te pinnen. in kleine winkeltjes hebben ze soms zelfs van die kleine atm's. Maar je betaalt wel altijd nog een extra bedrag voor het pinnen. Dus het is niet slim om elke keer 20 dollar te pinnen. Ik d8 dat we zo rond de 100-200 dollar in 1x pinde. Maar we hebben ook een dure camera gekocht, en die hebben we betaald met de creditcard. En we hebben nog wat meer betaald met de creditcard, kleren enzo.
over de tip, wij deden de tax verdubbelen. Ik zal eens ff kijken of er iets in de capitool staat...
Joh, dat is dus 15% van 8,25%. Dat zal wel aantikken...quote:Op dinsdag 20 juli 2004 19:33 schreef Jeroenus het volgende:
Ik had in LP gelezen dat op sommige rekeningen niet de tax apart staat vermeld.
"And beware of restaurants that don't itemize the tax seperatly on a bill - it's a way to get you to tip on the tax amount as well"
Kleine ATM's staan in de meest uiteenlopende gelegenheden. Van souvenir winkels tot McDonaldsen tot euh, sex shopsquote:Op dinsdag 20 juli 2004 19:33 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Ik heb gelezen in LP dat je tussen de 5 en 7 dollar betaald per keer. Bedoel je met ''kleine ATM's'' gewone pinapparaatjes zoals wij die in Nederland hebben of moet je daarvoor een CC hebben?
"And beware of restaurants that don't itemize the tax seperatly on a bill - it's a way to get you to tip on the tax amount as well"
ja met ATM's bedoel ik gewone pinapparatjes net zoals in nederland. Ik weet niet of elke pinpas wereldwijd gebruikt kan worden, die van mij volgens mij wel, kwas h'm alleen thuis vergetenquote:Op dinsdag 20 juli 2004 19:33 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Ik heb gelezen in LP dat je tussen de 5 en 7 dollar betaald per keer. Bedoel je met ''kleine ATM's'' gewone pinapparaatjes zoals wij die in Nederland hebben of moet je daarvoor een CC hebben?
van dat geld weet ik niet.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 22:00 schreef Jeroenus het volgende:
Ik heb een ABN pasje en ga het gewoon maar een keer in een winkel proberen. Kun je eigenlijk bij geld-uit-de-muur-dingen zelf aangeven wat voor biljetten je krijgt ($50 zou niet vaak geaccepteerd worden en gebruikt worden, vandaar de vraag)?
Wat ik wel opmerkelijk vond van wat er in de LP-gids stond, was dat NY één van de laagste criminaliteitscijfers ter wereld of van de VS heeft.
Ik las ook dat de metro één de veiligste reismethode was, veiliger dan de taxi en zelfs veiliger dan gewoon op straat lopen!
Beetje onscherpe pic, maar beter dan niks. Dit was in juni 2003:quote:Op woensdag 21 juli 2004 01:42 schreef berc het volgende:
en hoe ziet de metro er nu uit?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |