Vrouwen die zo praten zijn niet ok.quote:Op donderdag 8 juli 2004 17:14 schreef Nouk het volgende:
[..]in je kont.
Nee, dat is lekker belangrijk.quote:Op donderdag 8 juli 2004 17:04 schreef Nouk het volgende:
Kutavatar.
Denk ook dat de huisarts meer kan bereiken. Heel veel sterkte verder.quote:Op donderdag 8 juli 2004 17:41 schreef gnoompje het volgende:
Probeer het anders eens met de huisarts van je oma te bespreken. Hij/zij weet van de medische historie van je oma en kan misschien wat meer bereiken dan jullie als familie.
Niet geschoten is altijd mis en dan kan je oma op een haar waardige manier afscheid nemen van haar dierbaren.
Verder heel veel sterkte gewenst voor de komende (zware) tijd.
Dat heet geld uitsparenquote:Op donderdag 8 juli 2004 17:38 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Raar, waarom zou je een verslaving vrezen bij iemand die toch bijna helemaal zeker weten het hoekje omgaat?
Dat kwam ook al in me op.quote:Op donderdag 8 juli 2004 17:45 schreef k3vil het volgende:
[..]
Dat heet geld uitsparen
Klopt, hier exact hetzelfde geval. Mijn opa kreeg enkele dagen geleden te horen dat hij slokdarmkanker had, met veel uitzaaiingen, dat er toch niets meer aan te doen was en dat hij er goed aan gedaan had alvast wat spullen in te pakken, omdat hij meteen naar huis kon vertrekken. Letterlijk, op een manier die Margareth Thatcher niet misstaan zou hebben....quote:Op donderdag 8 juli 2004 17:45 schreef k3vil het volgende:
[..]
Dat heet geld uitsparen
nou die mensen liggen over het algemeen niet thuis te verdorren hoor... er is ook nog zoiets als terminale thuiszorg.. dit kan de familie in overleg met de arts regelen...quote:Op donderdag 8 juli 2004 18:44 schreef FuTilE het volgende:
[..]
Ik heb al van meerdere personen die in een ziekenhuis werken gehoord dat er momenteel zeer strikte en in sommige gevallen ronduit inhumane bezuinigingsrichtlijnen uitgeschreven zijn. Bepaalde benodigde behandelingen worden simpelweg niet meer uitgevoerd vanwege de kosten.... Resultaat is dat honderden patiënten die directe zorg nodig hebben gewoon thuis liggen te verdorren... Niet iets om trots op te zijn als zorgsector en land als geheel....
zonder pijn te kunnen liggen en in volle bewustzijn zeggen wat ze wil. volgens mij is het toch in zekere mate het één of het ander.quote:Haar enige wens is nu nog om zonder pijn te kunnen liggen en zo van iedereen afscheid kan nemen, in volle bewustzijn en zeggen wat ze wil zeggen.
Ja, precies, het bed van de Thuiszorg zou er 4 dagen geleden al staan. We hebben nog niks gezien, ondanks meermaals bellen...quote:Op donderdag 8 juli 2004 18:52 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
nou die mensen liggen over het algemeen niet thuis te verdorren hoor... er is ook nog zoiets als terminale thuiszorg.. dit kan de familie in overleg met de arts regelen...
zo kan je oma of opa gewoon in zijn of haar eigen omgeving overlijden, wat ook zo zijn voordelen heeft....
ja en dat is dus wel heel erg slecht geregeld door thuiszorg...quote:Op donderdag 8 juli 2004 19:06 schreef FuTilE het volgende:
[..]
Ja, precies, het bed van de Thuiszorg zou er 4 dagen geleden al staan. We hebben nog niks gezien, ondanks meermaals bellen...
Nee tuurlijk niet het zijn een heleboel dingen, maar daar heeft ze hele erge pijn van. Tenminste dat zegt ze.quote:Op donderdag 8 juli 2004 17:25 schreef milagro het volgende:
welk ziekenhuis is dat ?
en hoezo ligt ze op sterven?
toch niet vanwege die cysten
of wel ?
Ik bedoel 2 spuiten per uurquote:Op donderdag 8 juli 2004 18:45 schreef Beessie-Jen het volgende:
ben benieuwd wat voor ziekenhuis dat mag zijn
TWEE spuiten morfine per uur per dag??? das dus 48 morfinespuiten per dag? of je hebt het verkeerd opgevat of je oma was inmiddels al overleden aan een overdosis opiaten....
2 weken niet gegeten op die leeftijd en ze leeft nogquote:Op donderdag 8 juli 2004 21:15 schreef pimpin het volgende:
[..]
Nee tuurlijk niet het zijn een heleboel dingen, maar daar heeft ze hele erge pijn van. Tenminste dat zegt ze.
Ze heeft hele erge pijn, kan ook totaal niet slapen e.d en heeft al 2 weken niet gegeten.
ja das dus 48 op een dag of ben ik nou gek?quote:Op donderdag 8 juli 2004 21:17 schreef pimpin het volgende:
[..]
Ik bedoel 2 spuiten per uur![]()
Dit is inderdaad de beste optie, als 't ziekenhuis (helaas) niet mee wel werken dan kunnen julie haar inderdaad beter mee naar huis nemen, en in overleg met haar huisarts, die uiteraard haar geschiedenis wel kent, zorgen voor 'n goeie medactie (bijv. morfine pleisters).quote:Op donderdag 8 juli 2004 17:41 schreef gnoompje het volgende:
Probeer het anders eens met de huisarts van je oma te bespreken. Hij/zij weet van de medische historie van je oma en kan misschien wat meer bereiken dan jullie als familie.
Een mens kan heel lang zonder voedsel en ze zal wel aan een infuus liggen.quote:Op donderdag 8 juli 2004 21:21 schreef milagro het volgende:
[..]
2 weken niet gegeten op die leeftijd en ze leeft nog
wat mankeert ze dan of is dat te privé?
ja of sondevoeding.... (en infuus) of tpv... ze laten mensen in het ziekenhuis niet zomaar uithongeren hoor.....wordt altijd wel een alternatief bedachtquote:Op vrijdag 9 juli 2004 07:53 schreef La-Fosca het volgende:
[..]
Een mens kan heel lang zonder voedsel en ze zal wel aan een infuus liggen.
een mens van die leeftijd met een lage weerstand want ernstig ziek, kan dat niet, lijkt mequote:Op vrijdag 9 juli 2004 07:53 schreef La-Fosca het volgende:
[..]
Een mens kan heel lang zonder voedsel en ze zal wel aan een infuus liggen.
Misschien is dit niet het moment om aan de TS te twijfelen...denk dat hij nu gewoon wat steun en meelevende berichtjes kan gebruiken...quote:Op vrijdag 9 juli 2004 11:12 schreef milagro het volgende:
[..]
een mens van die leeftijd met een lage weerstand want ernstig ziek, kan dat niet, lijkt me
en ja als je sonde voeding krijgt dan eet je dus wel.
in die zin dat je voldoende binnen krijgt.
ik vraag me gewoon af wat Oma precies mankeert, en welk ziekenhuis dat is.
Ik heb echt nog nooit gehoord dat ze geen pijnstillende medicatie toedienen, juist niet bij terminale patienten.
Kan me niet voorstellen dat ze gezegd hebben dat ze zich aanstelt of dat ze dat doen om te bezuinigen.
Ik vraag gewoon wat meer informatie.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 11:26 schreef herpe025 het volgende:
[..]
Misschien is dit niet het moment om aan de TS te twijfelen...denk dat hij nu gewoon wat steun en meelevende berichtjes kan gebruiken...
Dus om de TS tevreden te houden : Wat een kutziekenhuis is dat dan! Maar dan rest me de vraag...is het niet mogelijk om je oma mee naar huis te nemen en dan via je huisarts pijnstillende medicatie te regelen??
Nou sorry hoorquote:Op vrijdag 9 juli 2004 11:29 schreef milagro het volgende:
[..]
aan hem dus, niet aan jou
Dat hoeft echt niet hoor, daar heb ik allang vrede mee dat ze doodgaat, ze is inmiddels al 84 jaar en ze vind het zelf ook een mooie leeftijd plus dat ze genoeg dingen voor ons gedaan heeft dan vind ik het egoistich om aan me zelf te gaan denken, terwijl zij er juist blij mee is.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 11:26 schreef herpe025 het volgende:
[..]
Misschien is dit niet het moment om aan de TS te twijfelen...denk dat hij nu gewoon wat steun en meelevende berichtjes kan gebruiken...
Dus om de TS tevreden te houden : Wat een kutziekenhuis is dat dan! Maar dan rest me de vraag...is het niet mogelijk om je oma mee naar huis te nemen en dan via je huisarts pijnstillende medicatie te regelen??
Ondertussen is er een klacht ingediend, en is de huisarts er zich mee gaan bemoeien, waarschijnlijk komt het dus toch nog in orde.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 11:12 schreef milagro het volgende:
[..]
een mens van die leeftijd met een lage weerstand want ernstig ziek, kan dat niet, lijkt me
en ja als je sonde voeding krijgt dan eet je dus wel.
in die zin dat je voldoende binnen krijgt.
ik vraag me gewoon af wat Oma precies mankeert, en welk ziekenhuis dat is.
Ik heb echt nog nooit gehoord dat ze geen pijnstillende medicatie toedienen, juist niet bij terminale patienten.
Kan me niet voorstellen dat ze gezegd hebben dat ze zich aanstelt of dat ze dat doen om te bezuinigen.
Dat is okay danquote:Op vrijdag 9 juli 2004 13:09 schreef pimpin het volgende:
[..]
Ondertussen is er een klacht ingediend, en is de huisarts er zich mee gaan bemoeien, waarschijnlijk komt het dus toch nog in orde.
Sorry, maar dit is echt grote bullshit.quote:Op donderdag 8 juli 2004 18:47 schreef Sportguy het volgende:
Ik lees dit allemaal zo en opzich niet vreemd dat een arts niet happig de morfine wil gebruiken. Wanneer er morfine gebruikt wordt dan heeft de patient niet lang te leven meer, het heeft nog al een lichamelijk impact op die leeftijd.
Vraag me niet het hoe en wat maar bij mij in de buurt zitten veel verzorgings huizen en zodra bij oudere mensen er problemen zijn en er komt morfine om de hoek dan is het gauw gebeurd.
De dag dat ze 1 spuit in de 2 uren kreeg, kon ze nog wel goed communiceren.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 13:11 schreef Salvad0R het volgende:
als iemand platgespoten is van de morfine, komt er echt geen logisch woord uit, en ik denk dat ze dan ook niet echt bij bewustzijn is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |