Het eerste gedeelte klopt toch echt niet! Bedrijven verkopen wel onder de kostprijs alleen hopen ze dan om de winst op een andere manier te verkrijgen. Ik zal je even een voorbeeld geven. Ik werk bij de konmar (supermarkt) en laatst hadden ze alweer een vernieuwing met een grootse heropening. Een van de knalaanbiedingen was Heineken voor 5,99 per krat terwijl de inkoopprijs 6,49 ofzo is volgens mij. Op elke krat werd geld ingeleverd, maar dit verdienden ze terug doordat mensen omdat ze toch in de winkel waren ook andere producten meenamen waar ze wel redelijke winsten op draaien. De mediamarkt doet dit soms ook met knalaanbiedingen. Dit is ook een manier van marketing die heel winstgevend kan zijn. (ik studeer bedrijfskunde en daar is dit ook een keer aan bod gekomen)quote:Op vrijdag 9 juli 2004 15:48 schreef chibibo het volgende:
[..]
Dat de meeste winst uit de spellen komt klopt, maar geen enkel bedrijf zal zijn product onder de kostprijs aanbieden. Geen winst maken is niet hetzelfde als verlies draaien.
De reden dat Microsoft dit wel heeft gedaan is om een userbase te op te bouwen in een moeilijk toegankelijke markt. Het uitgangspunt daarbij is dat ze miljoenen dollars hebben geinvesteerd, maar dat ze deze investering binnen x aantal jaren terugverdienen, en daarna winst gaan draaien. Die winst zal zo groot zijn dat de investering als verantwoord kan worden beschouwd.
Ik had al zo'n vermoeden, aangezien alle gereleasde filmpjes tot nu toe nog steeds in hetzelfde kuttige dorpje geschoten zijn.... Filmpjes van andere omgevingen blijven nog steeds achterwege.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 16:36 schreef BMH het volgende:
[..]
Joepie!!!
Je hebt inderdaad gelijk, maar in de console markt was het, tot aan de introductie van de Xbox, nog niet voorgekomen dat een console onder de kostprijs werd aangeboden, althans niet bij de introductie. Microsoft moest dit echter wel doen, want hun tactiek was een console aanbieden die veel krachtiger was dan de concurrentie, voor een gelijkwaardige prijs.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 16:44 schreef koei het volgende:
Het eerste gedeelte klopt toch echt niet! Bedrijven verkopen wel onder de kostprijs alleen hopen ze dan om de winst op een andere manier te verkrijgen.
Dat is de demo, er bestaan nog geen beta's of andere demo's, dus is dat vrij logisch (net zoals met Halo 2's multiplayer map Zanzibar).quote:Op vrijdag 9 juli 2004 16:51 schreef Lexie het volgende:
[..]
Ik had al zo'n vermoeden, aangezien alle gereleasde filmpjes tot nu toe nog steeds in hetzelfde kuttige dorpje geschoten zijn.... Filmpjes van andere omgevingen blijven nog steeds achterwege.
Ze mogen zelf wel eens met wat extra materiaal komen, niet alle filmpjes hoeven door de pers geschoten te worden.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 18:31 schreef BMH het volgende:
[..]
Dat is de demo, er bestaan nog geen beta's of andere demo's, dus is dat vrij logisch (net zoals met Halo 2's multiplayer map Zanzibar).
Er zijn al 3 trailers + 30+ screenshots. Ik hoop eigenlijk dat ze niet meer zullen laten zien. Als je nu nog niet overtuigd bent van de game, zul je em toch nooit gaan halen. Te veel screens & filmpjes spoileren de hele game.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 18:39 schreef Lexie het volgende:
[..]
Ze mogen zelf wel eens met wat extra materiaal komen, niet alle filmpjes hoeven door de pers geschoten te worden.
Ja, maar alles komt uit hetzelfde dorpje. Tuurlijk, teveel is ook niet goed, maar ik zou wel eens willen zien hoe de engine zich staande houdt in een andere omgeving.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 18:46 schreef BMH het volgende:
[..]
Er zijn al 3 trailers + 30+ screenshots. Ik hoop eigenlijk dat ze niet meer zullen laten zien. Als je nu nog niet overtuigd bent van de game, zul je em toch nooit gaan halen. Te veel screens & filmpjes spoileren de hele game.
quote:Op vrijdag 9 juli 2004 19:28 schreef Xrenity het volgende:
is er al dacht ik...?
quote:Op vrijdag 9 juli 2004 22:07 schreef HomerJ het volgende:IK wil RE 4 nog liever dan de nieuwe Zelda
Hij is er nog niet hoor. Moet je nog ff 2 weekjes wachten.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 19:32 schreef ChOas het volgende:
[..]!!!!!!
Dat meen je niet!!!!!
Dan moet ik morgen de stad in!
Thanks, kan ik mijn wekker weer wat later zettenquote:Op vrijdag 9 juli 2004 22:43 schreef BMH het volgende:
[..]
Hij is er nog niet hoor. Moet je nog ff 2 weekjes wachten.
Ik kan eerlijk gezegd op beiden niet wachten maar als ik moet kiezen zou het opzeker Zelda zijn die ik wil gamen. Eindelijk in mijn ogen een waardig vervolg op Ocarina of Time ! Ik moet echter niet te vroeg juichen.... moet eerst nog wat meer zien van Cube Zeldaquote:Op vrijdag 9 juli 2004 22:07 schreef HomerJ het volgende:IK wil RE 4 nog liever dan de nieuwe Zelda
Dood aan Capcom!
Wat is de bron?quote:Op zaterdag 10 juli 2004 07:40 schreef Chocobo het volgende:
Was al bekend neem ik aan![]()
Capcom heeft de releasedatum van Resident Evil 4 verschoven van november 2004 naar begin 2005. Dit blijkt uit prijslijsten van diverse Amerikaanse winkels.
Verschillende Amerikaanse online winkels geven nu als releasedatum 1 februari 2005 op. Of de verschuiving ook van invloed is op de Europese releasedatum is nog niet bekend.
quote:Resident Evil 4 Survival Horror GameCube Spring 2005
idd, dan hoeven we niet alle games tegelijk kopenquote:Op zaterdag 10 juli 2004 11:33 schreef Notorious_Roy het volgende:
Lente? Prima, denk aan de lente dit jaar, geen toptitels eigenlijkNu dus wel. Boeiend dat het later is dan in de US, eind dit jaar komen er genoeg andere games uit.
Om even hierop te reageren: dat komt omdat de markt vele malen groter is, er veel en veel meer geld wordt uitgegeven en de concurrentie veel heviger is dan pakweg tien jaar geleden met de Super Nintendo. De gameindustrie ligt tegenwoordig op een heel ander niveau en gaat hard in de richting van de filmindustrie, geloof ik.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 17:01 schreef chibibo het volgende:
[..]
Je hebt inderdaad gelijk, maar in de console markt was het, tot aan de introductie van de Xbox, nog niet voorgekomen dat een console onder de kostprijs werd aangeboden, althans niet bij de introductie. Microsoft moest dit echter wel doen, want hun tactiek was een console aanbieden die veel krachtiger was dan de concurrentie, voor een gelijkwaardige prijs.
Het zou me niet verbazen als de PS2 en met name de Gamecube na de prijzenoorlog nu ook onder de kostprijs worden verkocht, maar bij de introductie van deze machines was dit nog niet het geval.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |