quote:
Op woensdag 7 juli 2004 19:02 schreef Luchtbel het volgende:
Oh dat wist ik helemaal niet. Ik neig nu richting toch maar gewoon proberen. Maar nu las ik vanmorgen weer dat als je borstvoeding met bijvoeding geeft dat je kind meer kans heeft om dik te worden later. Nou geloof ik niet al dat gedoe, maar ja toen begon ik te twijvelen over dat aankomen en alles. Maar je kan dus gewoon vragen dan of je extra kan wegen, dat scheelt.
Over dat je kind aanleg heeft om dik te worden als je borstvoeding met bijvoeding geeft heb ik ook gelezen. Ik vraag me alleen het volgende af:
- meer kans om dik te worden in vergelijking met alleen 'fles'voeding of meer kans in vergelijking met alleen borstvoeding? Of meer kans in vergelijk met allebei?
- en hoe zit het dan met de verhoudingen? Hoeveel borsten mag je vervangen door de fles? Vanaf wanneer komt je kind in de risicogroep?
- of gaat het helemaal niet om flesvoeding maar om bijvoorbeeld fruit als het kindje een half jaar is?
Deze vragen heb ik niet beantwoord gezien, dus ik zet het onderzoek maar fijn uit mijn hoofd.
Overigens twijfel ik ook nog steeds Luchtbel. Na de geboorte van Indy mocht ik vanwege verplichte medicatie geen borstvoeding geven. Flesvoeding beviel mij en mijn man dermate goed dat we nu toch de neiging hebben om nummer 2 ook flesvoeding te geven.
Maar, omdat we in Duitsland wonen en we nummer 2 in Nederlande voeding willen geven (is naar ons idee beter dan Duitse voeding), hebben we besloten dat ik de eerste 5 dagen probeer borstvoeding te geven. Hier lig je standaard 5 dagen in het ziekenhuis na een bevalling en het lijkt me zo'n gedoe om de verpleging uit te leggen hoe het zit met die NL-voeding.
En misschien bevalt het borstvoeden me zo goed dat ik besluit er mee door te gaan, al staat mij man erop dat hij het kindje ook af en toe kan voeden. Tegen die tijd maar kijken of het afgekolfde melk wordt, of, zoals ik eigenlijk verwacht, flesvoeding.