abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 19:22:46 #151
52264 Sjorz
geen ondertitel
pi_21584181
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 19:18 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Volgens mij hou je jezelf hier voor de gek. Want als het je alleen om vriendschap met haar te doen was, was de keuze voor jou een stuk makkelijker geweest en was je gewoon helemaal niet ingegaan op haar flirt-toespelingen. En liep je hier niet te posten. Dus ik geloof wel degelijk dat het je om meer dan alleen vriendschap te doen is.
Ja, dat heb ik ook nooit onder stoelen of banken gestoken. Ik hoop nog steeds op MEER dan alleen gewone vriendschap. Maar ik moet misschien kiezen tussen: (a) een serieuze relatie, (b) een gewone vriendschap, (c) nooit meer contact. Mijn voorkeur heeft (a). Maar als mijn acties alleen maar op (a) gericht zijn loop ik meer risico op (c). Daarom ben ik nu van mening dat ik me misschien beter op (b) kan richten met een eventuele mogelijkheid op (a).
quote:
Kan het zijn dat je bang bent om het te verknallen bij haar, en dat je haar als gevolg daarvan bang bent haar nooit meer te zien? Dus met andere woorden, dat je met lege handen komt te staan, en geen vriendschap, en geen relatie?
Ja dat zou heel goed kunnen. En dat lijkt me echt klote. Want ik ben er wel vrij erg van overtuigd dat ik haar zelfs als "gewone vriendin" erg leuk vind en dat we ook zonder een echte relatie nog best veel lol met elkaar kunnen hebben. Dus dat (b) verhaal van hierboven...

Lastig lastig...
acht uur cup-a-soup, DAT zouden meer mensen moeten doen...
pi_21584260
HenryHill heeft helemaal gelijk. Jullie zitten nu in de "friends zone" en daar heb je je zelf in gewerkt. Als je daar eenmaal inzit komj e daar niet meer uit. Je mag in dit geval best laten zien dat je een man bent en als je b.v. zo lekker licht te knuffelen is het helemaal niet erg als je haar zoent.
Ook die knoop doorhakken...... Helemaal mee eens en je kan haar ook voor de keus stellen alles of niks. Je loopt er al maanden achterheen en elke keer word je weer met een kluitje in het riet gestuurd. En je zult zien als jij niet zo je best doet om haar te krijgen, maar de indruk wekt het hoeft niet persee ben je veel interessanter voor haar.
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 19:39:27 #153
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_21584510
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 19:22 schreef Sjorz het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik ook nooit onder stoelen of banken gestoken. Ik hoop nog steeds op MEER dan alleen gewone vriendschap. Maar ik moet misschien kiezen tussen: (a) een serieuze relatie, (b) een gewone vriendschap, (c) nooit meer contact. Mijn voorkeur heeft (a). Maar als mijn acties alleen maar op (a) gericht zijn loop ik meer risico op (c). Daarom ben ik nu van mening dat ik me misschien beter op (b) kan richten met een eventuele mogelijkheid op (a).
En stel dat je in (b) blijft hangen, wanneer denk je dan dat het moment is aangebroken dat je genoeg zekerheid hebt om naar een relatie over te gaan? Als zij jouw vraagt?
Je moet niet vergeten dat jij tot nu toe ook behoorlijke mixed signals uitzendt, en bewust kansen laat liggen. Dat maakt het voor haar ook eng om de sprong te wagen naar jou toe. De situatie waarin zij het eerst uitmaakt met haar vriend om vervolgens aan jou te vragen om een relatie aan te gaan is daarom niet waarschijnlijk, lijkt me. Zij zal denk ik eerder van jou verwachten dat je de sprong neemt; in haar ogen heb jij iig niks te verliezen, en zij wel.
Naar mijn idee verwachten vrouwen altijd dat de man de eerste stap neemt, but that's just me
quote:
[..]
Ja dat zou heel goed kunnen. En dat lijkt me echt klote. Want ik ben er wel vrij erg van overtuigd dat ik haar zelfs als "gewone vriendin" erg leuk vind en dat we ook zonder een echte relatie nog best veel lol met elkaar kunnen hebben. Dus dat (b) verhaal van hierboven...
Ok, dus je houdt nu de boot af, niet omdat je haar niet als relatiekandidate ziet maar omdat je bang bent het te verknallen. Drie dingen:
1) Eigenlijk wil je dus geen vriendschap, je wilt haar gewoon niet kwijt. Dat zijn 2 verschillende dingen.
2) Als je het bij een vriendschap laat, zul je elke keer als je haar ziet, je toch weer aangetrokken voelen tot haar. Dat is een hel (zoals je nu ws. ook al merkt)
3) Als je deze kans laat schieten, en het is straks echt over, dan zul je jezelf het komende jaar (en misschien nog wel langer) voor je kop slaan. Zoveel mogelijkheden, en geeneen benut, omdat je niet het risico wilde lopen hetgeen wat je had weg te gooien.

Ow, en 'op veilig spelen' bestaat in deze situatie niet. Als je een relatie wil met haar, zul je toch op een gegeven moment de sprong moeten maken, waarbij je de kans loopt om afgewezen te worden. Maar wat wil je: blijven zitten met iets (wat je eigenlijk niet wil) in de angst het kwijt te raken, of de gok wagen in de hoop te krijgen wat je wel wil?
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 22:28:26 #154
52264 Sjorz
geen ondertitel
pi_21588482
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 19:39 schreef HenryHill het volgende:

En stel dat je in (b) blijft hangen, wanneer denk je dan dat het moment is aangebroken dat je genoeg zekerheid hebt om naar een relatie over te gaan? Als zij jouw vraagt?
Je moet niet vergeten dat jij tot nu toe ook behoorlijke mixed signals uitzendt, en bewust kansen laat liggen. Dat maakt het voor haar ook eng om de sprong te wagen naar jou toe. De situatie waarin zij het eerst uitmaakt met haar vriend om vervolgens aan jou te vragen om een relatie aan te gaan is daarom niet waarschijnlijk, lijkt me. Zij zal denk ik eerder van jou verwachten dat je de sprong neemt; in haar ogen heb jij iig niks te verliezen, en zij wel.
[..]

Ok, dus je houdt nu de boot af, niet omdat je haar niet als relatiekandidate ziet maar omdat je bang bent het te verknallen.
Nou, dat ik bang ben het te verknallen is van zwaar ondergeschikt belang aan het feit dat ik het haar op dit moment in haar leven niet moeilijker wil maken. Zij zit nu in een hele moeilijke situatie, zij heeft alles (groot huis, jarenlange relatie die nog "gewoon" aan is, inclusief mutual friends, etc) en ik weet dat zij momenteel geen leuk leven heeft, vooral dankzij haar minder goede relatie. Zij twijfelt (niet door mij, dat was al eerder zo) gewoon erg of ze dat allemaal op wil geven. Haar relatie sucks, dat vindt zij, is niet alleen mijn mening, maar er komt dus echt wel meer bij kijken dan dat.

Als ik nu hele directe avances ga maken, dan heb ik inderdaad momenteel een kans dat zij dat ook wil. Maar omdat zij nu in zo'n moeilijke situatie zit, lijkt mij dit niet zo'n geschikt moment. Zowel voor mij (omdat zij in zo'n rot-situatie zit ben je zelf ook niet altijd optimaal in contact met anderen) als voor haar.

Toch heb je wel een paar hele goede punten in je verhaal en 't zet me wel aan het denken. Ik ga denk ik even afwachten hoe onze eerstvolgende "date" zal zijn en ik wil sowieso snel met haar praten over wat zij van plan is op korte termijn met haar huidige relatie en haar verdere leven. Aan de hand daarvan ga ik een beslissing nemen. Want zoals gezegd (en zoals Cancel en ik ondertussen weten), dit is voor niemand prettig leven... (op de hoogtepunten na van zo'n supergezellige avond bijvoorbeeld)
pi_21589842
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 22:28 schreef Sjorz het volgende:

... dat ik het haar op dit moment in haar leven niet moeilijker wil maken. Zij zit nu in een hele moeilijke situatie, zij heeft alles (groot huis, jarenlange relatie die nog "gewoon" aan is, inclusief mutual friends, etc)
...ach gut, wat errug ...
with all due respect, maar ben je nu zo goedgelovig, of is het de liefde voor haar en je wens om 'de goede" te zijn die je al die dingen doen goedpraten..?

latenw e wel zijn, zo'n meid is gewoon hebzuchtig, ontwijkt haar eigen verantwoordelijkheid voor haar situatie: de rijke vriend en daardoor de financiele vrijheid is haar gewoon veels te lief, dat geeft ze niet op, ook al is ze er ongelukkig mee, want erg afhankelijk geworden aan haar materialisme..:

en juist op dat punt kom jij langs, jij biedt juist die dingen die zij mist: je ligt aan haar voeten, bent makkelijk manipuleerbaar, laat je volledig door haar leiden (zij bepaald alles, bv die vreemde weigering om samen te eten, omdat zij dat niet vind 'horen')
Jij bent haar excuus dat ze zich niet er helemaal onder heeft laten krijgen..

Ik denk dat voor haar jouw gevoelens eigenlijk er weinig toe doen, je bent haar liefdesslaafje, die voor haar genot gebruikt kan worden, op de momenten dat zij het even niet zit zitten, die nooit ruzie maakt of eisen aan haar stelt ...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 01:44:09 #156
67978 HenryHill
pi_21592680
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 22:28 schreef Sjorz het volgende:
Nou, dat ik bang ben het te verknallen is van zwaar ondergeschikt belang aan het feit dat ik het haar op dit moment in haar leven niet moeilijker wil maken. Zij zit nu in een hele moeilijke situatie, zij heeft alles (groot huis, jarenlange relatie die nog "gewoon" aan is, inclusief mutual friends, etc) en ik weet dat zij momenteel geen leuk leven heeft, vooral dankzij haar minder goede relatie. Zij twijfelt (niet door mij, dat was al eerder zo) gewoon erg of ze dat allemaal op wil geven. Haar relatie sucks, dat vindt zij, is niet alleen mijn mening, maar er komt dus echt wel meer bij kijken dan dat.
Je snapt het niet: zolang jij excusen blijft maken voor haar, en je niet realiseert dat jij de leiding hebt en waar dit verhaal eindigd, zul je nergens komen met dit verhaal. Jij moet toch ook, op een bepaald niveau, weten dat zij graag bij jou wil zijn, en misschien nog wel liever dan bij haar vriend.

Handel daar dan naar, en doe wat

[ Bericht 22% gewijzigd door HenryHill op 28-08-2004 01:51:37 ]
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 18:25:38 #157
52264 Sjorz
geen ondertitel
pi_21602636
Hmm... alhoewel jullie (zowel RM-rf als HenryHill) dingen zeggen die ik eigenlijk niet wil weten volgens mij, moet ik toegeven dat er misschien wel een kern van waarheid in zit.

Maar dan moet 'r nog aktie komen (inderdaad, VAN MIJ). Daar ga ik 'n paar nachtjes over slapen, over hoe ik dat aan ga en wil pakken (en er komt sowieso nog 'n "date" aan, dat is toch altijd wat makkelijker om over dit soort dingen te praten dan via msn, phone of mail). Hoewel het eigenlijk klote-negatief klinkt wat jullie zeggen, toch bedankt voor de reacties...
  zondag 5 september 2004 @ 22:09:23 #158
52264 Sjorz
geen ondertitel
pi_21774019
Oke, tijd om 't topic weer wat omhoog te kicken. Cancel, hoe gaat 't bij jou? Verder nog mensen met "progressie"?

Mijn 'geval' is ook weer wat ge-evolueerd. Ondertussen heeft de dame in kwestie haar relatie echt be-eindigd. Ze wonen nu nog wel samen, maar dat is van praktische aard omdat ze allebei moeten verhuizen. Pretty heavy shit dus. Ook heeft ze tegen haar vriend verteld dat ze iemand anders is tegengekomen die ze leuk vindt. (that's me)

Of ik hier echt blij mee moet zijn op dit moment weet ik niet, het voelt wel heel bijzonder (tot nu toe had ik m'n vraagtekens bij haar gevoelens voor mij, maar ik merk aan alles dat ze 't best wel serieus neemt, om eerlijk te zijn nog steeds 'n stuk serieuzer dan ik...) maar het blijft voorlopig best wel 'n tricky situatie, al die ellende die er bij komt kijken enzo (qua verhuizen, inboedel, etc). Ook vraag ik me af of het nu gepast is als ik "intiem" zou willen doen. We hebben dus al wel in elkaars armen gelegen en dat gaat binnenkort vast wel weer gebeuren, maar ik hoop dat ik niet te snel ben als ik haar nu ga zoenen of verder probeer te gaan. Iemand ervaring met vrouwen die net 'n lange relatie achter de rug hebben? (en daar nog volop inzitten eigenlijk) (en graag iets subtieler als "zij wil ontzettend genomen worden" ofzo, want daar is 't mij niet in eerste instantie om te doen - ok ok, in tweede instantie)

Het klinkt bijna te mooi om waar te zijn, maar hoe meer ik haar leer kennen hoe leuker ik 'r vind...
  zondag 5 september 2004 @ 23:50:18 #159
67978 HenryHill
pi_21776203
quote:
Op zondag 5 september 2004 22:09 schreef Sjorz het volgende:
Ook heeft ze tegen haar vriend verteld dat ze iemand anders is tegengekomen die ze leuk vindt. (that's me)
Great. Gefeliciteerd
quote:
Of ik hier echt blij mee moet zijn op dit moment weet ik niet, het voelt wel heel bijzonder (tot nu toe had ik m'n vraagtekens bij haar gevoelens voor mij, maar ik merk aan alles dat ze 't best wel serieus neemt, om eerlijk te zijn nog steeds 'n stuk serieuzer dan ik...) maar het blijft voorlopig best wel 'n tricky situatie, al die ellende die er bij komt kijken enzo (qua verhuizen, inboedel, etc).
Tuurlijk moet je daar blij mee zijn, sterker nog, ik weet dat je er blij mee bent. Niet omdat zij nu door zoveel ellende gaan, maar omdat ze toch voor jou heeft gekozen ipv haar 'veilige' relatie. Die ellendige situatie had je maar op een manier kunnen voorkomen: als helemaal niet was ingegaan op jullie band. En dan had je zelf met het klotegevoel gezeten.
quote:
Ook vraag ik me af of het nu gepast is als ik "intiem" zou willen doen. We hebben dus al wel in elkaars armen gelegen en dat gaat binnenkort vast wel weer gebeuren, maar ik hoop dat ik niet te snel ben als ik haar nu ga zoenen of verder probeer te gaan.
Twee dingen.
a) Ik meen me te herinneren dat jij niet zo ervaren bent in relaties? Dus misschien is deze gedachtegang min of meer angst?
b) Ooit wel eens aan haar kant van het verhaal gedacht? Zij heeft de sprong in het diepe genomen door het uit te maken met haar vriend en hem te vertellen dat er iemand anders in het spel was. Denk je niet dat zij nu bevestiging nodig heeft, zodat ze zeker weet dat jij nu ook voor haar gaat en dat ze daadwerkelijk de juiste beslissing heeft genomen? Het laatste waar ze (imho) nu op zit te wachten is iemand die niet 'the next step' durft te nemen...
quote:
Het klinkt bijna te mooi om waar te zijn, maar hoe meer ik haar leer kennen hoe leuker ik 'r vind...
My man, you are in lurrvveeee...
pi_21776742
Ik lees dit hele topic nu pas voor het eerst, wat leuk dat er nu toch misschien iets aan begint te komen Sjorz, het is mijn mening maar natuurlijk, maar ik denk niet dat je te snel bent als je zou proberen haar te zoenen. Ze had de vorige keer toch aangegeven dat ze het jammer vond dat je niets had geprobeerd? Ze is weg bij haar vriend, vindt iemand anders leuk en dat ben jij, en als je dan vervolgens geen actie onderneemt gaat ze misschien twijfelen aan jou, of jij haar wel leuk vindt. Haar relatie is nu wel uit maar het is niet van de een op de andere dag gegaan... Ik zou het er gewoon op wagen, als de situatie zich daarvoor leent.
pi_21776754
Je bent niet gauw te snel, eerder te langzaam.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_21783777
Sjorz!!!

Dit is goed nieuws toch!?
Nu kun je echt op je gevoel afgaan en hoef je je niet meer druk te maken om 'die andere'. Niet meteen erop duiken maar dat is jouw 'stijl' toch niet geloof ik Maar mocht je weer in haar armen terecht komen en dat gevoel van 'nu is een geschikt moment' weer hebben, dan hoef je je iig niet meer in te houden...
Als je zoiets netjes doet en het zou voor haar iets te snel gaan dan geeft ze dat vast wel aan en is er niets verloren lijkt me.. Als je kijkt naar hoe alles gelopen is dan denk ik dat jij weinig fout kunt doen.

Ik vroeg me nog wel iets af, je zei eerder dat je hem ook een paar keer hebt ontmoet, weet hij dat jij diegene bent of niet?
  maandag 6 september 2004 @ 16:41:19 #163
52264 Sjorz
geen ondertitel
pi_21787298
quote:
Op maandag 6 september 2004 13:17 schreef Jeb het volgende:
Sjorz!!!

Dit is goed nieuws toch!?
Nu kun je echt op je gevoel afgaan en hoef je je niet meer druk te maken om 'die andere'. Niet meteen erop duiken maar dat is jouw 'stijl' toch niet geloof ik Maar mocht je weer in haar armen terecht komen en dat gevoel van 'nu is een geschikt moment' weer hebben, dan hoef je je iig niet meer in te houden...
Als je zoiets netjes doet en het zou voor haar iets te snel gaan dan geeft ze dat vast wel aan en is er niets verloren lijkt me.. Als je kijkt naar hoe alles gelopen is dan denk ik dat jij weinig fout kunt doen.

Ik vroeg me nog wel iets af, je zei eerder dat je hem ook een paar keer hebt ontmoet, weet hij dat jij diegene bent of niet?
Ja is inderdaad wel leuk nieuws, nu komt het wel heel "dichtbij" allemaal, ja ik weet 't, ik ben een chicken op dit gebied en inderdaad niet de snelste helaas. Ik ben heel HEEL erg benieuwd wat de toekomst gaat brengen en heb zo'n idee dat 't nog wel langzaam kan gaan (vanwege afwerking van het uit elkaar gaan van die twee), maar dat geeft misschien ruimte om eraan te wennen. Of om erachter te komen dat we elkaar toch niet zo leuk vinden.

Oh ja, die vriend van haar dit weet inderdaad dat ik diegene ben, hij weet alleen niet dat het "leukvinden" wederzijds is, dus hij weet wel van haar dat ze mij leuk vindt, maar andersom niet. Maar goed, hij weet in elk geval wie ik ben en hij schijnt redelijk lakoniek / koeltjes te hebben gereageerd op die woorden, maar zo zit die jongen in elkaar. Ik zal hem vast nog wel 's zien (ze wonen immers nog 'n tijd samen en zij is nog heel eerlijk tegen hem, ook wat dit soort dingen betreft), maar ik kan 'r niet echt mee zitten. Ben niet bang om slaande ruzie te krijgen (zie ik 'm niet toe in staat en hij weet ondertussen ook wel dat ik niet de rechtstreekse reden ben voor hun uit-elkaar-gaan, want dat speelt al langer) en als hij dat wel gaat proberen... ach... we'll see, dan ben ik genoodzaakt mijn l33t ninja-skillz ten toon te spreiden.
pi_21792981
Hehe

Daarom vroeg ik het me niet af, de meeste kerels die zoiets meemaken snappen dan wel niet dat die ander niet de oorzaak is van het kapot gaan van een relatie maar proberen dit niet met geweld op te lossen...
Dat soort hersenloos volk is dr natuurlijk ook wel maar die slaan dan ook met hetzelfde gemak hun vrouw lens.. Maargoed das een heel ander verhaal.

Ik vroeg het me af omdat jullie eigelijk gewoon nog helemaal niks 'fouts' hebben gedaan.. En iedereen kan verliefd worden, ongeacht of je al een relatie hebt. Zo zitten we in elkaar, da's de natuur...

Maar ze doet het dus gewoon supernetjes en dat is wel tekenend voor je 'topwijf'. Zou ze het dan toch echt zijn?!

Echt heel veel succes en hoe lang het ook nog duurt, hou ons op de hoogte!
pi_21797522
quote:
Op zondag 5 september 2004 22:09 schreef Sjorz het volgende:
Oke, tijd om 't topic weer wat omhoog te kicken. Cancel, hoe gaat 't bij jou? Verder nog mensen met "progressie"?
....
Okay dan Sjorz. Ik zat al te twijfelen of ik dit topic omhoog moest kicken. Was wel benieuwd of er enige progressie in je situatie zat. Maar top man! Echt beter voor jullie. Ben blij dat ze eindelijk de stap heeft genomen, ze kan er immers alleen maar gelukkiger op worden, niet?

Wees blij man! Ik ben een beetje jaloers op je. Die van mij houdt zich nog steeds aan de afspraak dat ze samen op vakantie gaan deze maand en als de situatie dan nog steeds hetzelfde is gaat ze bij hem weg. Zoals het er nu naar uit ziet is ze dan echt weg... maar ik weet 't... moet nergens op rekenen . Deze week komt ze langs hier... Heb haar al een tijdje niet gezien. Van de week één keer kort. Ik ging werken en zij ging naar huis en de vonk was er nog steeds. Ze wilde me niet meer loslaten (letterlijk) haha... Van de week weer veel lopen bellen enzo. En gister haar kunnen overhalen om weer eens langs te komen. Kunnen we weer eens normaal doen en niet zo stiekem zoals op werk. Ze wil me heel graag zien, maar is bang dat ze zich niet in kan houden... maar goed, kon haar toch overhalen om langs te komen, dus ben benieuwd hoe dat gaat worden.

Succes Sjorz! Dit gaat een hele goeie kant op!
  dinsdag 7 september 2004 @ 17:22:16 #166
51145 BeF_Aviko
1337 Aardappel
pi_21806915
Verdomme, waarom is dit topic nu zo lang, nu is m'n werkdag al voorbij, en moet ik morgen terugkomen... M'n opmerking voor vandaag is iig:

Sjorz, het lijkt me beter dat je haar wél kust dan niet. Waarom?
a) als je haar niet kust, terwijl ze nu dus al haar vriend heeft verlaten, heb je zoals gezegd grote kans dat ze toch enigszins gaat twijfelen
b) als je haar wel kust en ze heeft er iets op tegen, zal ze dit na de kus wel bekendmaken, maar zal zich wél beseffen dat ze daar zelf de aanzet toe heeft gegeven door haar opmerking bij de voordeur...
Je weet het niet...
Ziezo! Da's mooi van Aviko! --> Power to the pieper!
pi_21870134
Ik geef deze maar een schopje, want er is weer veel te vertellen.

Sjorz, hoe gaat het nu met jou en de dame in kwestie? De afgelopen dagen waren voor mij prachtig. Haar vriend heeft het uit gemaakt. In plaats van dat zij het deed (want dat was ze wel van plan, alleen liet ze het nog even z'n beloop gaan) deed hij het. Natuurlijk niet tof voor d'r, maar aan de andere kant....
... ze had een slaapplek nodig en is hierheen gekomen. Getroost en zo en geholpen. Drie nachten lang is ze hier gebleven. Hardstikke leuk gehad, ondanks haar situatie. Het gaat wel wat snel allemaal, en we gaan het ook rustig aan doen, maar we hebben nu wél wat...
Nu is ze naar huis toe, heeft al plannen gemaakt om nieuwe woonruimte te zoeken, en het zal allemaal best ingewikkeld worden nu ze dus echt vertrekt daar bij die gozer. Ze zal voorlopig op zolder slapen bij haar ex in huis (overdag is ze toch hier, bij vrienden of op werk) totdat ze wat heeft gevonden. En dat wordt afgewisseld met het slapen bij mij en bij een vriendin...

Ben erg blij hoe het nu loopt tussen ons. De sex, zoenen, intiem zijn, maar ook gewoon samen ouwehoeren is heerlijk. Het klikt gewoon erg goed en we gaan eraan werken dat dat zo blijft. Ze heeft natuurlijk het vorige hoofdstuk nog niet helemaal afgesloten en dat moet eerst gebeuren voordat we het aan de grote klok gaan hangen (op werk bijvoorbeeld). Nu dus lekker genieten van elkaar als we samen zijn en op werk en voor de collega's nog een beetje toneelspelen (gelukkig zit ik sinds kort op een andere afdeling en zie ik haar wat minder dan daarvoor. Toneel spelen ben ik niet zo goed in namelijk)

Dus Sjorz, lijkt er op dat het voor ons allebij goed gaat komen...
pi_21887442
Sjorz! Laat die vriendin van je eventjes met rust en post het laatste nieuws man!!!
  zondag 12 september 2004 @ 02:54:53 #169
52264 Sjorz
geen ondertitel
pi_21893958
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 20:43 schreef Cancel het volgende:
Sjorz! Laat die vriendin van je eventjes met rust en post het laatste nieuws man!!!
Heheh... wilde inderdaad nog wel even reageren. Jouw story gaat VEEL, VEEL sneller dan die van mij hoor. Zo spannend heb ik 't nog niet. Vandaag ben ik wel weer de hele dag bij haar geweest, was weer ouderwets gezellig, maar op de een of andere manier is ze (helaas) nog wel heel erg bezig met haar ex-vriend. Scheelt natuurlijk ook dat ze nog "gewoon" bij elkaar wonen en echt binnen een paar dagen zie ik daar geen verandering in. Maar goed, het was weer een geweldige dag. En da's het vage, ik kom er gewoon echt elke keer achter dat ze nog leuker is dan ik dacht. Blijkt gewoon met de tijd dat we over een heleboel dingen (echt absurd veel, haast geen toeval meer lijkt het vaak) precies hetzelfde denken enzo. Mijn eerste doelstelling is ook nog steeds niet haar zo snel mogelijk een beurt te geven ofzo (maar ik geef toe: ik ben jaloers op jouw verhaal, Cancel) , maar ik begin gewoon ECHT het idee te krijgen dat dit "de ware" is voor mij ofzo. En DAT voelt pas echt heel vaag. En dat we dan weer eindigden in elkaars armen op de bank vind ik superleuk, maar minder relevant dan de gedachte die we er allebei bij lijken te hebben. (of ben ik nu te filosofisch)

Komt misschien ook omdat ik nog niet echt experienced met relaties ben (misschien kan iemand mij even met beide benen op de grond zetten door te beamen dat dit altijd bij je eerste echte verliefdheid is?), maar dat gevoel dat zij echt "the one" is wordt steeds sterker. En da's best raar eigenlijk...

Anyway, jouw story is dus een stukje sneller en beter verlopen tot nu toe dan die van mij, maar ik ben nog steeds ook zeer content met mijn progressie.
  maandag 13 september 2004 @ 08:45:27 #170
51145 BeF_Aviko
1337 Aardappel
pi_21917627
Maar Sjorz, heb je haar na het in-elkaars-armen-op-de-bank-gedeelte bij het afscheid nemen nu gekust?
Je weet het niet...
  maandag 13 september 2004 @ 08:45:43 #171
51145 BeF_Aviko
1337 Aardappel
pi_21917629

[ Bericht 100% gewijzigd door BeF_Aviko op 13-09-2004 08:46:03 (dubbelpost) ]
Je weet het niet...
  maandag 13 september 2004 @ 17:18:05 #172
52264 Sjorz
geen ondertitel
pi_21926992
quote:
Op maandag 13 september 2004 08:45 schreef BeF_Aviko het volgende:
Maar Sjorz, heb je haar na het in-elkaars-armen-op-de-bank-gedeelte bij het afscheid nemen nu gekust?
Ja, maar ook niet meer dan dat. En het was vrij kort. Het initiatief lag WEER bij haar trouwens, ik heb hier op 't forum misschien wel 'n grote bek, maar als ik haar handen vastheb en tegenover haar zit en ik voel gewoon heel erg dat zij nog niet echt klaar is met het verwerken van haar breaking-up ofzo, kweenie, had niet echt de neiging om haar gelijk op haar rug te drukken m'n tong naar binnen te duwen. Maar ik weet wel dat zij er wel serieus over denkt, dat blijkt aan alles. Het is best pittig, maar ik hou 't nog wel even vol, vind onze band veel te bijzonder om nu door iets teveel te rushen iets stuk te maken ofzo. Jaja, het is het makkelijkst, ik ben een mietje, maar we weten allebei wel wat we voor elkaar voelen. Still feels good, maar het echte werk (a la Cancel's geschiedenis) is nog niet gebeurd. Patience is a virtue...

Edit: om een veel te langdradig topic te voorkomen, ik ga hier pas weer posten als er echt meer gebeurt, ok? (ja, I know, ik zou 't ook liever wat sneller zien, maar goed) (voor de rest, als er anderen zijn met progressie: keep us posted!)

[ Bericht 11% gewijzigd door Sjorz op 13-09-2004 18:01:11 ]
  maandag 13 september 2004 @ 19:23:12 #173
67978 HenryHill
pi_21929453
quote:
Op maandag 13 september 2004 17:18 schreef Sjorz het volgende:
...vind onze band veel te bijzonder om nu door iets teveel te rushen iets stuk te maken ofzo. Jaja, het is het makkelijkst, ik ben een mietje, maar we weten allebei wel wat we voor elkaar voelen. [...] ja, I know, ik zou 't ook liever wat sneller zien, maar goed
Ik denk dat ik jouw gevoel wel herken... aan de ene kant ben je heel blij dat je iemand leuk vind, en zij jou ook... van dat gevoel alleen al kan je genieten. Aan de andere kant is het ook een beetje de angst voor het onbekende, dat je liever op dit punt wil blijven hangen, want het gevoel is heerlijk...

Aan de andere kant weet je wel dat je niet eeuwig in deze impasse kunt blijven hangen.

Klopt 't een beetje? Van dit gevoel had ik vroeger vaak last...
...en het gevolg was vaak dat ik mezelf naderhand wel voor m'n kop kon slaan omdat ik niks had ondernomen, en m'n kans weer verkeken was.
  maandag 13 september 2004 @ 19:28:55 #174
52264 Sjorz
geen ondertitel
pi_21929572
quote:
Op maandag 13 september 2004 19:23 schreef HenryHill het volgende:
Ik denk dat ik jouw gevoel wel herken... aan de ene kant ben je heel blij dat je iemand leuk vind, en zij jou ook... van dat gevoel alleen al kan je genieten. Aan de andere kant is het ook een beetje de angst voor het onbekende, dat je liever op dit punt wil blijven hangen, want het gevoel is heerlijk...

Aan de andere kant weet je wel dat je niet eeuwig in deze impasse kunt blijven hangen.

Klopt 't een beetje?
Nee. Dit klopt niet een beetje.
Dit klopt namelijk precies.
En om heel eerlijk te zijn denk ik OOK dat ik me voor m'n kop ga slaan als ik de kans niet grijp. Ik ga bij deze iedereen hier (en vooral mezelf) beloven dat ik nu ECHT de eerstvolgende kans ga aangrijpen om iets concreter te laten merken (behalve woorden) dat ik haar leuk vind. Het KAN helaas nog wel 'n paar weekjes duren voor ik haar weer zie, plus een vakantie tussendoor. Maar zoals gezegd: ik ga hier pas weer posten bij serieuze progressie. Thanks in elk geval.
  dinsdag 14 september 2004 @ 08:54:42 #175
51145 BeF_Aviko
1337 Aardappel
pi_21939944
Onmogelijke opdracht nummer zoveel:

Vraag het haar. Vraag haar simpelweg hoe zij het tempo vindt. Ze mag best weten dat je hierin een beetje hulp nodig hebt wat betreft relaties, en ze zal het -als ik jullie relatie tenminste niet overschat- ook helemaal begrijpen.
Je weet het niet...
pi_21957393
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 08:54 schreef BeF_Aviko het volgende:
Onmogelijke opdracht nummer zoveel:

Vraag het haar. Vraag haar simpelweg hoe zij het tempo vindt. Ze mag best weten dat je hierin een beetje hulp nodig hebt wat betreft relaties, en ze zal het -als ik jullie relatie tenminste niet overschat- ook helemaal begrijpen.
Goeie tip inderdaad. Wij zjin ook heel open wat dat betreft. Het is echt niet gegaan dat ze hier kwam uithuilen en dat ik haar meteen in m'n bed heb gegooid en we de hele nacht bezig zijn geweest... haha. Nee, het zat er wel aan te komen, omdat we natuurlijk al iets verder waren gegaan van te voren dan jullie Sjorz. Maar het ging heel geleidelijk en natuurlijk. We voelden ons er allebij goed bij. Ja, ze denkt natuurlijk nog steeds aan haar ex, maar is daarentegen heeeeel blij dat ze mij nu heeft. En we voelen elkaar goed aan vind ik.
Ik ben ook geen expert met relaties moet ik bekennen. Maar dit loopt toch erg lekker momenteel. De afgelopen dagen waren tof en toevallig ben ik net met haar uit eten geweest en we vinden elkaar steeds leuker worden.
En nog iets leuks: om haar geannuleerde vakantie te compenseren die ze met haar ex zou doen gaan we over twee weken een weekje naar het buitenland. Misschien wel snel, maar ik denk dat het wel goed komt met ons. Toevallig liep onze vakantieperiode gelijk, dus waarom niet? We zijn beiden aan vakantie en rust toe en met z'n 2en wordt dat waarschijnlijk extra tof. We hebben er beiden erg veel zin in.
Verder doen we het wel nog rustig aan hoor... haha.

Succes Sjorz!
pi_22559096
Ik heb laatste tijd dit topic gevolgd.. ik vroeg me er af of er inmiddels een update is?
Ben benieuwd wat er bij jullie gebeurd is
pi_22800560
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 19:15 schreef xgirlxlindax het volgende:
Ik heb laatste tijd dit topic gevolgd.. ik vroeg me er af of er inmiddels een update is?
Ben benieuwd wat er bij jullie gebeurd is
Ik had me voorgenomen om dit topic maar te laten rusten. Maar goed, dat doe ik toch maar niet. Mijn relatie met de collega is, laten we zeggen, geimplodeerd. Het is allemaal veels te snel gegaan. Het ging goed, totdat zij besefte dat ze nog van haar ex hield... Bij hem in huis wonen helpt dan ook niet echt.
We hadden een vakantie geboekt (wat we niet hadden moeten doen, maar we waren beiden toe aan vakantie en toevallig overlapte onze vakantieperiode 2 weken). Een week of twee voor de vakantie had ik al vermoedens dat het niet goed zou gaan. Het ging eigenlijk al niet goed. Ze werd erg afstandelijk en had al een paar hints gegeven dat het misschien niks zou worden. Toen kwam vakantie en dat was op zich erg leuk en gezellig. Leuke tijd gehad, maar het liep niet goed. En zij zette er een punt achter na een lange nacht praten. Ik verwachtte het allemaal wel, we hadden het er al vaker over. Het zat er aan te komen.
Ik was na de vakantie niet al te vrolijk en zij ook niet. Ze heeft ook nog het probleem dat ze dus bij dr ex woont en naarstig op zoek is naar een nieuw onderkomen, en dat lukt niet zo.
Ze is nog een keer hier geweest om foto's uit te wisselen en op zich zijn we nog vrienden. Alleen op werk zie ik haar gelukkig niet zo vaak. Ik heb niet echt de behoefte om haar te zien momenteel. Bellen gaat nog wel, wil haar immers ook niet kwijt als vriendin, maar zien, nee... eventjes niet. Dat zal wel veranderen, maar ben er misschien nog steeds niet helemaal overheen.

Het was een hele intense periode en we hebben het erg leuk gehad in die korte tijd. Ik heb er meer goede dan slechte herinneringen en ervaringen aan over gehouden. Maar de volgende keer bedenk ik me wel wat eventjes drie keer om met een bezette collega/meid iets te ondernemen.

Dat was mijn story. Geen happy end... Ben benieuwd of Sjorz nog wat te vertellen heeft.
pi_22838497
Cancel, klote dat het zo is gelopen joh.. maar misschien is het (voorlopig) beter zo.. dat ze eerst over d'r ex heen komt.. wie weet wat er in de toekomst nog volgt...
  zondag 24 oktober 2004 @ 13:04:07 #180
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_22838914
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 20:36 schreef Brandend_avontuur het volgende:
Goedenavond allemaal,

Hier een soortgelijk verhaal.

Ik mail al een hele tijd met een goede vriend. We zijn allebei gebonden maar kunnen niet ontkennen dat er wederzijdse gevoelens zijn. 9 maanden lang hebben we ons kunnen gedragen maar afgelopen woensdag hebben we de grens overschreden en hebben gevreeën. Erg spannend en vooral ook erg lekker en voor herhaling vatbaar.

We willen er geen gewoonte van maken maar wel de kansen die er zijn benutten. (Wat niet altijd even makkelijk is ivm partners en kinderen aan beide kanten.)

Ik wens jullie allemaal veel succes in jullie "relaties". Wie weet kan er bij een van jullie nog een goede "normale" relatie uit voortvloeien. Ik weet zeker dat dat bij ons nooit het geval zal kunnen zijn maar neem genoegen met wat er nu is.

Groetjes Summer
walgelijk!
dat je gevoelens voor een ander krijgt, kan gebeuren.. maar dat jullie allebei willens en wetens jullie partners willen belazeren is te walgelijk voor woorden! Als die "nieuwe" zo geweldig is, kies dan voor hem.. maar blijf niet van 2 walletjes eten... gatverdamme!
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_22843659
Bedankt meneer de moraalridder, ik vroeg me al af wanneer de eerste me zou vertellen hoe fout ik nou eigenlijk was. En ja, ik ben ook fout maar er was even geen andere uitweg voor alle frustraties.

I.v.m. herkenning kan ik hier niet het hele verhaal posten maar ik kan je vertellen dat voor elkaar kiezen een veel groter drama met zich mee zou brengen. Voorlopig gaat er zoals het er nu naar uit ziet toch niks meer gebeuren tussen ons. Misschien dat dat een geruststelling is voor je... (Vast niet want je hebt je oordeel toch al klaar.)
  zondag 24 oktober 2004 @ 16:38:15 #182
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_22843800
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 16:32 schreef Brandend_avontuur het volgende:
Bedankt meneer de moraalridder, ik vroeg me al af wanneer de eerste me zou vertellen hoe fout ik nou eigenlijk was. En ja, ik ben ook fout maar er was even geen andere uitweg voor alle frustraties.

I.v.m. herkenning kan ik hier niet het hele verhaal posten maar ik kan je vertellen dat voor elkaar kiezen een veel groter drama met zich mee zou brengen. Voorlopig gaat er zoals het er nu naar uit ziet toch niks meer gebeuren tussen ons. Misschien dat dat een geruststelling is voor je... (Vast niet want je hebt je oordeel toch al klaar.)
Ik heb geen enkel recht om jou te vertellen hoe je je leven moet leiden.. was dan ook niet de bedoeling... maar ik heb helaas aan de andere kant gestaan.. ik weet wat de respectievelijke partners gaan doormaken als dit uitkomt... en ik kan je verzekeren dat naast het gevoel verraden te zijn, het waanzinnig hard aankomt als je partner je bewust voorliegt.. vandaar mijn frustratie..
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
pi_22844073
Ik zat me net af te vragen waar ik je nick ook al weer eerder was tegengekomen. Ik heb gisteren je post gelezen en kan me voorstellen dat het niet erg fijn is als je aan de andere kant staat.

We hebben in de maanden dat we mailden de spanning gewoon te hoog op laten lopen waardoor het is gebeurd. Ik ken zijn vriendin en zie haar regelmatig en ik kan je vertellen dat ik me echt niet altijd lekker voel ten opzichte van haar. Maar wat gebeurd is kun je nu eenmaal niet terugdraaien, je kunt het alleen in de toekomst anders doen...
  zondag 24 oktober 2004 @ 16:56:09 #184
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_22844205
dat was dan ook precies wat ik bedoelde.. Het kan gebeuren.. pijnlijk maar waar... ik kreeg alleen de indruk dat je dat wilde voortzetten.. en daar zit bij mij nog een behoorlijk stuk frustratie
pi_22844289
Toen wel ja, maar toen was het ook nog maar net gebeurd. Inmiddels zijn er een heleboel andere dingen gebeurd waarin zij als gezin heel veel voor ons gedaan hebben wat voor heel wat extra schuldgevoelens heeft gezorgd dus of het echt nog eens zal gebeuren...
  zondag 7 november 2004 @ 18:47:59 #186
52264 Sjorz
geen ondertitel
pi_23146433
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 18:20 schreef Cancel het volgende:

[..]
Dat was mijn story. Geen happy end... Ben benieuwd of Sjorz nog wat te vertellen heeft.
He hoi. Heeft een hele tijd geduurd, zat effe wat tussen. Balen om te horen hoe het bij jou is afgelopen, Cancel! Het klonk allemaal zo leuk. Bij mij is het ook niet optimaal trouwens. Er gebeurt gewoon niets. En of dat aan haar ligt of aan mijn ongeduld (ik heb ondertussen al maanden geduld) laat ik in het midden. In mijn geval is ze ook een stuk afstandelijker maar ze heeft wel als "geldig excuus" dat ze heel druk bezig is met woning zoeken. Maar ja, daar koop ik niet zoveel voor en het duurt mij allemaal wel erg lang. We hebben het er wel over gehad hoe zij "onze toekomst" ziet en dat is samengevat "In elk geval hele goede vrienden en als de situatie een beetje tot rust is gekomen -want ja, ze wonen nog steeeds samen, en de situatie is nogal stresserig voor zover ik de informatie nog krijg- dan 'komt de rest vanzelf, of misschien niet'...". Oftewel: het schiet voor geen ruk op, ik ben nog steeds gek op haar, al denk ik niet dat ik deze situatie nog heel lang aankan. Ik sta nu dus ook op het punt om het een beetje af te ronden en wat verder te gaan "browsen in de wereld die vrouw heet", maar dat valt toch niet mee als je in je achterhoofd rekening blijft houden met de mogelijkheid dat het nog wat gaat worden...

Samengevat: er gebeurt in mijn geval nada momenteel en ik reken nergens meer op, behalve een leuke vriendschap. Anything else is bonus. Als er weer wat noemenswaardigs gebeurt zal ik het zeker melden. Als jij (Cancel) nog meer "meemaakt" blijf ik ook erg benieuwd... Sterkte.
pi_23180635
TVP
Iemand die nooit van mening is veranderd heeft waarschijnlijk niets geleerd.
pi_23202242
Jees Sjorz...

Begrijpelijk wanneer je dr een punt achter gaat zetten, na zo'n lange tijd.
Ik hoop voor je dat iig die vriendschap blijft, da's dan misschien een bewijs dat ze je echt niet aan het lijntje heeft gehouden

Jij ook sterkte. (ook met nieuwe dingen!)
  dinsdag 9 november 2004 @ 22:01:33 #189
52264 Sjorz
geen ondertitel
pi_23203408
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 21:24 schreef Jeb het volgende:
Jees Sjorz...

Begrijpelijk wanneer je dr een punt achter gaat zetten, na zo'n lange tijd.
Ik hoop voor je dat iig die vriendschap blijft, da's dan misschien een bewijs dat ze je echt niet aan het lijntje heeft gehouden

Jij ook sterkte. (ook met nieuwe dingen!)
Thanks Jeb,
Dat die vriendschap blijft, daar ben ik echt van overtuigd. Het is dus tot nog toe echt niet gegaan zoals ik had gehoopt, maar ik merk aan al haar signalen dat zij op z'n minst onze vriendschap zeker ook wil behouden. En dat vind ik echt tof, vind het een supervrouw. Enige waar ik bang voor ben is dat mocht ze ooit een andere vriend krijgen dat ik dat wel heel moeilijk zal vinden ofzo. Maar ook dat zal wel wennen. We hebben in elk geval elkaar al beloofd dat we elkaar over 40 jaar nog kennen en ik heb er alle vertrouwen in dat dat zo zal zijn. She still rules... (zelfs als niet-partner)

Maar bedankt, ik ben sinds vanavond al bezig om wat andere pijlen op m'n boog weg te schieten richting wat vrouwen...

Hoop dat ik hier over een maandje of wat nog 's wat positievers kan posten. Als onze liefdesbaby eraan komt ga ik wel in OUD een berichtje posten... (haha, dat zal wel nooit gebeuren, we willen allebei -in elk geval voorlopig- geen kinderen)
  woensdag 10 november 2004 @ 09:53:35 #190
51145 BeF_Aviko
1337 Aardappel
pi_23212023
quote:
Op zondag 7 november 2004 18:47 schreef Sjorz het volgende:
Oftewel: het schiet voor geen ruk op, ik ben nog steeds gek op haar, al denk ik niet dat ik deze situatie nog heel lang aankan. Ik sta nu dus ook op het punt om het een beetje af te ronden en wat verder te gaan "browsen in de wereld die vrouw heet", maar dat valt toch niet mee als je in je achterhoofd rekening blijft houden met de mogelijkheid dat het nog wat gaat worden...
Sjors, waar ik meer geïnteresseerd in ben is hoe jullie op dit moment dan met elkaar omgaan: als collega's? Als vrienden? Als stiekum-als-haar-partner-het-niet-ziet-in-de-hooischuur-sterke-verhalen-tegen-mekaar-vertellen?

Ik begrijp dat je haar niet onder druk wílt zetten, maar aangezien het toch zo lang duurt krijg ik toch een beetje de indruk dat ook zij 'alle mogelijkheden openhoudt'. Zij moet toch ook wel zien dat jij er eigenlijk oko iets meer van verwacht dan zo (in mijn ogen) aan het lijntje gehouden te worden, en dat ze naar een huis aan het zoeken is vind ik eerlijk gezegd redelijke bullshit; zoveel tijd/stress gaat daar niet inzitten...
Je weet het niet...
  woensdag 10 november 2004 @ 21:59:42 #191
52264 Sjorz
geen ondertitel
pi_23228406
quote:
Op woensdag 10 november 2004 09:53 schreef BeF_Aviko het volgende:

[..]

Sjors, waar ik meer geïnteresseerd in ben is hoe jullie op dit moment dan met elkaar omgaan: als collega's? Als vrienden? Als stiekum-als-haar-partner-het-niet-ziet-in-de-hooischuur-sterke-verhalen-tegen-mekaar-vertellen?

Ik begrijp dat je haar niet onder druk wílt zetten, maar aangezien het toch zo lang duurt krijg ik toch een beetje de indruk dat ook zij 'alle mogelijkheden openhoudt'. Zij moet toch ook wel zien dat jij er eigenlijk oko iets meer van verwacht dan zo (in mijn ogen) aan het lijntje gehouden te worden, en dat ze naar een huis aan het zoeken is vind ik eerlijk gezegd redelijke bullshit; zoveel tijd/stress gaat daar niet inzitten...
Hm... vreemd, dacht dat ik al gereageerd had, maar nogmaals:

We gaan nu met elkaar om als vrienden, maar wel met als extra "handicap" dat we van elkaar weten wat we van elkaar vinden (ik vind haar top en ben gek op haar, zij vind mij erg leuk maar wil nog niet nadenken over "onze toekomst"). Zij zegt zelf dat ze hierdoor (omdat ze niet hierover wil nadenken, maar merk wel dat als we elkaar zien dat ze dan ook graag mij aanraakt enzo, een soort genegenheid die verder gaat dan vriendschap merk ik aan alles) een bepaalde afstand wil hebben, nu ook nog, tot ze haar leven wat rustiger heeft. Het duurt dus wel lang, maar voor zover ik haar ken is het al niet iemand die altijd BAKKEN met energie over heeft, dus ik kan me er wel iets bij voorstellen... Wat vinden jullie? Of klinkt dit toch onlogisch en hou ik mezelf voor de gek?

Ben het helemaal met je eens dat het wel erg lang duurt en ook voelt het voor mij soms of ik aan het lijntje wordt gehouden, maar op andere momenten merk ik weer heel duidelijk dat ze ECHT helemaal geen energie heeft voor andere dingen (behalve dus haar split-up zit ze ook zo in elkaar dat ze haar ex niet wil kwetsen -door met mij af te spreken- en heeft ze ook nog 'n andere baan en woont ze al de helft van haar tijd ergens anders). Ben het dus eigenlijk wel deels met je eens, maar ik geef haar nog even "het voordeel van de twijfel", ook omdat ik echt wil dat -al wordt het niets tussen ons- onze vriendschap blijft. En aan alle signalen merk ik dat zij dat ook minimaal wil. Ik zal het niet leuk vinden en hoop nog steeds stiekem wel op meer, maar voorlopig ga ik mezelf niets meer aanpraten. Het zal wel niets worden. Everything else = bonus.
pi_23228497
ik ken wel meer ongebruikelijke dingen tussen collega's...
tot nog toe niks mis mee.
"Het is misschien een druppel op de gloeiende plaat, maar het alternatief is niets doen,
en dat vind ik cynisch." - Dolf Jansen
Fotoboek
  woensdag 10 november 2004 @ 22:35:17 #193
67978 HenryHill
pi_23229629
Sjorz, je bent niet slim bezig hoor...

Het gedrag wat jij van haar omschrijft lijkt verdacht veel op "ik heb eigenlijk geen zin in een relatie maar ik wil je niet kwetsen, want dan raak ik onze vriendschap kwijt, dus kom ik met allerlei smoesjes op de proppen". Jij vind die vriendschap zo belangrijk omdat er misschien een relatie uit voort kan komen, maar bij haar kon het nog wel eens net andersom zijn: jij bent zo'n fijne vriend omdat je duidelijk in d'r geinteresseerd bent... Hoeft niet, maar dit kan het wel zijn.

En ook al is dit niet de reden: blijkbaar durft zij totaal geen knopen door te hakken, jij zult het moeten doen! Als je wacht totdat zij er klaar voor is (of totdat ze uberhaupt je duidelijkheid kan geven), dan ben je zo bejaard...

Je snapt zelf hopelijk ook wel dat "maar voorlopig ga ik mezelf niets meer aanpraten. Het zal wel niets worden" totaal niet strookt met de rest van je laatste update? Het heeft geen zin om op jezelf in te praten "het wordt niks" als je nog straalverliefd bent en daarnaast ook nog eens jullie vriendschap (of wat daarvoor moet doorgaan) niet kwijt wil, en haar dus constant blijft zien. Netto-effect is gewoon dat je blijft wachten op haar.

Als ik in jouw schoenen stond, zou ik een beslissing forceren door, nog 1 laatste keer, alles uit de kast te trekken om haar voor je te winnen. Mocht je winnen: mooi zo. Mocht je verliezen, cut your losses and move on.

In deze situatie blijven hangen is sowiezo niks.
quote:
Op zondag 7 november 2004 18:47 schreef Sjorz het volgende:
'komt de rest vanzelf, of misschien niet'..."
Enne, dit soort uitspraken is wmb voor 80% een afwijzing...
  woensdag 10 november 2004 @ 23:39:41 #194
52264 Sjorz
geen ondertitel
pi_23231744
quote:
Op woensdag 10 november 2004 22:35 schreef HenryHill het volgende:
...
Eigenlijk vind ik het helemaal niet tof wat je allemaal schrijft, maar in m'n achterhoofd voel ik dat je best wel 's gelijk kan hebben. Komt ook beetje neer op wat je eerder zei en er zit helaas misschien wel waarheid in.
Wat voor m'n gevoel wel zo is is, is dat ik niet alleen geinteresseerd ben in de vriendschap omdat er een relatie uit zou kunnen komen. Als ik niet verliefd op haar zou zijn (want ik geef het rustig toe, dat ben ik nog steeds ontzettend) dan nog zou ik het erg leuk vinden om af en toe leuke dingen met 'r te gaan doen. Dat zeg ik nu heel stoer, maar in het echt is dat misschien minder waar als je met verliefdheid zit. Weet 't niet.
Jouw voorstel: nog 1x alles op alles zetten vind ik best wel oke, al blijf ik dan dus bang de vriendschap te verliezen. Ik ga er nog effe over nadenken, maar ik denk nu het volgende: ze heeft zelf gezegd dat als ze haar nieuwe huisje op orde heeft, dat ze dan tijd/energie heeft voor andere dingen. En zoals het er nu naar uitziet is dat binnen een maand. Die maand ga ik haar nog geven en dan ga ik 'n poging wagen (als ik dan nog zin heb, ben ondertussen ook al beetje bezig met wat andere opties)...

Maar thnx voor de tips.
pi_23234084
quote:
Op woensdag 10 november 2004 22:35 schreef HenryHill het volgende:
Sjorz, je bent niet slim bezig hoor...

Het gedrag wat jij van haar omschrijft lijkt verdacht veel op "ik heb eigenlijk geen zin in een relatie maar ik wil je niet kwetsen, want dan raak ik onze vriendschap kwijt, dus kom ik met allerlei smoesjes op de proppen". Jij vind die vriendschap zo belangrijk omdat er misschien een relatie uit voort kan komen, maar bij haar kon het nog wel eens net andersom zijn: jij bent zo'n fijne vriend omdat je duidelijk in d'r geinteresseerd bent... Hoeft niet, maar dit kan het wel zijn.

En ook al is dit niet de reden: blijkbaar durft zij totaal geen knopen door te hakken, jij zult het moeten doen! Als je wacht totdat zij er klaar voor is (of totdat ze uberhaupt je duidelijkheid kan geven), dan ben je zo bejaard...

Je snapt zelf hopelijk ook wel dat "maar voorlopig ga ik mezelf niets meer aanpraten. Het zal wel niets worden" totaal niet strookt met de rest van je laatste update? Het heeft geen zin om op jezelf in te praten "het wordt niks" als je nog straalverliefd bent en daarnaast ook nog eens jullie vriendschap (of wat daarvoor moet doorgaan) niet kwijt wil, en haar dus constant blijft zien. Netto-effect is gewoon dat je blijft wachten op haar.

Als ik in jouw schoenen stond, zou ik een beslissing forceren door, nog 1 laatste keer, alles uit de kast te trekken om haar voor je te winnen. Mocht je winnen: mooi zo. Mocht je verliezen, cut your losses and move on.

In deze situatie blijven hangen is sowiezo niks.
"Het is misschien een druppel op de gloeiende plaat, maar het alternatief is niets doen,
en dat vind ik cynisch." - Dolf Jansen
Fotoboek
  donderdag 11 november 2004 @ 11:50:40 #196
23233 Hihat
Hoo! Gehoed.
pi_23238613
Ik krijg steeds meer het idee dat je gewoon haar steun-en-toeverlaat bent in deze voor haar moeilijke periode. Heeft ze tenminste een soort arm om haar heen bij het verwerken van haar stukgelopen relatie. Deze situatie duurt waarschijnlijk voort totdat ze weer verliefd wordt. Maar niet op jou.

Je verspilt je tijd.
Een pauw is een kip die in bloei staat
  donderdag 11 november 2004 @ 13:46:28 #197
51145 BeF_Aviko
1337 Aardappel
pi_23241255
Waarom kunnen HenryHill en Hihat nou wél verwoorden wat ik denk?
Je weet het niet...
  dinsdag 23 november 2004 @ 21:10:59 #198
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_23525898
Een maand!? je gaat het nog een maand de tijd geven...........shit hee! Moet ik weer een maand wachten. Wat een ontwikkelingen tot nu toe. Ben het er helemaal mee eens dat je even totaal uit de kast moet. Je hebt niks te verliezen: een vriendschap terwijl je misschien wel meer wilt is erg moeilijk.

Go for it en laat haar weten wat je voor haar voelt. Zo te lezen is ze echt wel een OK iemand. Ze kan vast ook begrijpen dat jij na al die tijd ook wat duidelijkheid wilt, en niet langer kan en wil wachten.

Makkelijk zo vanaf de zijlijn, I know................. Succes
  dinsdag 23 november 2004 @ 21:17:31 #199
108638 louvres
++ rebel ++
pi_23526100
Vragen waar zij eigenlijk naar toe wilt gaan met dat mail gedoe...
xtreme sports - -
  woensdag 24 november 2004 @ 06:49:32 #200
52264 Sjorz
geen ondertitel
pi_23534345
Tja... er wordt niet echt veel contact meer onderhouden these days. Ik weet via-via dat ze wel "haar ogen openhoudt" voor andere potentiele lovers, dus ik geloof het allemaal wel. Voorlopig gaat deze dame in de ijskast. En dat komt wel mooi uit, want ik ben met een ander "projectje" bezig. (nu klinkt dit heel luchtig en zo simpel is het niet, maar ik weet ondertussen wel zeker dat forceren zeker niet zal leiden tot een relatie met deze (ex)collega, dus ik doe nu effe geen moeite, als er contact is vind ik het prima, maar that's about it)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')