quote:Geen Brits verbod op slaan van kinderen
AMSTERDAM - Het Britse Lagerhuis heeft maandag met een grote meerderheid tegen een verbod op het slaan van kinderen door hun ouders gestemd. Volgens de parlementariërs zou de politiek zich door een absoluut verbod te zeer met het familieleven bemoeien.
Wel stemde het Lagerhuis in met een bepaling dat ouders zich dienen te beperken tot \"milde lichamelijke straffen\". Daardoor kunnen ouders die hun kinderen te hard aanpakken worden vervolgd.
Groot-Brittannië wijkt met het maandag aangenomen wetsvoorstel af van landen als Zweden, Noorwegen, Finland en Denemarken, die een totaal verbod op het slaan van kinderen hebben aangenomen.
echtquote:Op dinsdag 6 juli 2004 09:02 schreef erikkll het volgende:
dit mag ook in nederland hoor
Kun jij jouw reactie misschien nader verklarenquote:Op dinsdag 6 juli 2004 09:04 schreef M_M het volgende:
Inderdaad. Niet elke ouder en kind zijn in staat op zo\'n goede manier te communiceren, dat alles doormiddel van een goede dialoog goed zal komen.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 09:24 schreef LosingMyReligion het volgende:
een corriegerende tik op zijn tijd is primaanders krijg je allemaal van die ontspoorde figuren die denken dat ze alles mogen
Wat is er mooi of goed?quote:Op dinsdag 6 juli 2004 09:33 schreef tvlxd het volgende:
Mooi, goed.
Denk niet dat dat te maken heeft met de verstandhouding tussen ouder en kind...quote:Op dinsdag 6 juli 2004 09:27 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Inderdaad. Niet elke ouder en kind zijn in staat op zo\\\'n goede manier te communiceren, dat alles doormiddel van een goede dialoog goed zal komen.
In sommige situaties is een corrigerende tik gewoon noodzakelijk.
Dat kinderen geslagen mogen worden, daar gaat het topic immers over.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 09:35 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Wat is er mooi of goed?
Dialogen met pubers?quote:Op dinsdag 6 juli 2004 09:37 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Denk niet dat dat te maken heeft met de verstandhouding tussen ouder en kind...
Wanneer een kind in de pubertijd begint te raken zetten ze zich meestal af tegen de gevestigde orde, dus in dit geval de ouders...
Dus wanneer je alles geprobeerd hebt werkt een draai om de oren soms nog beter dan eindeloos een dialoog proberen aan te gaan...
Het gaat er wel om of de regering het er mee eens is. Hoewel ik het misschien volstrekt moreel aanvaardbaar vind om iemand die in een drukke straat tegen mij aan loopt in elkaar te slaan, is de regering of de overheid toch een andere mening toe gedaan.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 09:40 schreef Bioslock het volgende:
Het gaat erom of je het zelf goedkeurt en toepast. Niet of de regering het daar mee eens is. Als je je morele lessen uit de regering moet halen, heb je het niet echt begrepen.
Met dit onderwerp of in het algemeen?quote:Op dinsdag 6 juli 2004 09:41 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Het gaat er wel om of de regering het er mee eens is.
Met het slaan van andere mensen.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 09:43 schreef Bioslock het volgende:
[..]
Met dit onderwerp of in het algemeen?
Kinderen mogen een (rotwoord) corrigerende tik krijgen als het opvoedkundig verantwoord is. Dat is net iets anders dan het toejuichen om kinderen te slaan.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 09:37 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Dat kinderen geslagen mogen worden, daar gaat het topic immers over.
Ja. Wie juicht het toe kinderen te slaan?quote:Op dinsdag 6 juli 2004 11:32 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Kinderen mogen een (rotwoord) corrigerende tik krijgen als het opvoedkundig verantwoord is. Dat is net iets anders dan het toejuichen om kinderen te slaan.
Nietwaar?
net als de haarborstelsquote:Op dinsdag 6 juli 2004 10:49 schreef bonke het volgende:
juist en de pantoffel kreeg er respect door :-)
quote:Op dinsdag 6 juli 2004 11:33 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Wie juicht het toe kinderen te slaan?
Ik doel ook meer op de verbale vaardigheden van de ouder in combinatie met het 'type' kind. Wanneer een ouder bijvoorbeeld niet over de juiste verbale vaardigheden beschikt om een vrij moeilijk kind puur verbaal fatsoen bij te brengen kun je zo'n ouder het gebruik van een corrigerende tik op z'n tijd niet verbieden. Dit komt uiteindelijk het kind alleen ter slechte. Uiteraard moet er ook geen sprake zijn van mishandeling en slaan uit frustratie/onmacht. De ouder moet zich ervan bewust zijn waarom en wanneer hij/zij het kind een tik geeft.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 09:37 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Denk niet dat dat te maken heeft met de verstandhouding tussen ouder en kind...
Wanneer een kind in de pubertijd begint te raken zetten ze zich meestal af tegen de gevestigde orde, dus in dit geval de ouders...
Dus wanneer je alles geprobeerd hebt werkt een draai om de oren soms nog beter dan eindeloos een dialoog proberen aan te gaan...
Makkelijker gezegd da gedaan lijkt mij.quote:Op woensdag 7 juli 2004 02:29 schreef capibar het volgende:
hmm.. als de ouders een beetje kunnen opvoeden hoevne ze hun kind nieteens te slaan...
Geweldige vergelijking als argumentatie... Het gebeurt in het dierenrijk ook, DUS moet het bij ons ook kunnenquote:Op woensdag 7 juli 2004 07:57 schreef Dementor het volgende:
Een tik moet kunnen, dat zie je in het dierenrijk toch ook gebeuren en die zijn er ook niet slechter van geworden.
Ik weet ook niet welke diersoorten dat zijn. Ik weet wel dat konijnen en honden en katten hun kroost in het nekvel grijpen en naar huis slepen... Maarja, dat lijkt me in ons geval niet prettig.quote:Op woensdag 7 juli 2004 08:33 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Geweldige vergelijking als argumentatie... Het gebeurt in het dierenrijk ook, DUS moet het bij ons ook kunnen
Elke diersoort is anders beste Dementor. En elke diersoort reageert weer anders op bepaald gedrag.
Welke dieren geven hun jongeren trouwens een corrigerende tik als ze stout zijn geweest?
Oew, erg dubbel...quote:Op woensdag 7 juli 2004 08:40 schreef S-A-I-N-T het volgende:
Ik heb wel een weder vraagje voor jullie.
Als dat mag?
Ik werk op een creche kinderen zijn daar soms ook om achter het behang te plakken maar ik deel geen tikken uit.
1 omdat ik het bij mijn kind ook niet doe.
2 omdat het andermans kinderen zijn.
Toch komt het voor dat een ouder zegt als hij/zij vervelend is niet luisterd mag je best een tik uitdelen.
Maar hoe denk jullie daarover een tik op het kdv of de oppas?
Mogen hun een pedagogische/corrigerende tik geven aan jou kind?
Of alleen jij?
Groetjes klein_spookje
Als je als ouders de opvoeding van je kinderen uitbesteedt aan een kdv dan ligt het aan de regels op dat kdv. En volgens mij wordt daar niet geslagen.quote:Op woensdag 7 juli 2004 08:40 schreef S-A-I-N-T het volgende:
Ik heb wel een weder vraagje voor jullie.
Als dat mag?
Ik werk op een creche kinderen zijn daar soms ook om achter het behang te plakken maar ik deel geen tikken uit.
1 omdat ik het bij mijn kind ook niet doe.
2 omdat het andermans kinderen zijn.
Toch komt het voor dat een ouder zegt als hij/zij vervelend is niet luisterd mag je best een tik uitdelen.
Of alleen jij?
Groetjes klein_spookje
Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Anders zou je kinderen ook niet meer strafregels kunnen geven, na kunnen laten blijven, op de gang kunnen zetten en noem maar op.quote:Op woensdag 7 juli 2004 09:59 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
En het is aan de ouders om te straffen of niet.
Nee. Nooit. Omdat de grenzen tussen wat ik pedagogisch noem en wat een ander pedagogisch noemt, nogal kunnen verschillen.quote:Op woensdag 7 juli 2004 08:40 schreef S-A-I-N-T het volgende:
Of alleen jij?
Sure. Dream on. Op sommige dingen heb je helemaal geen invloed. Zeker niet in het gezin van je kinderen. Of geloof jij nog in de pater/ mater familias die alles voor het zeggen heeft?quote:Op dinsdag 6 juli 2004 09:25 schreef jvcs het volgende:
Kleine kinderen dmv een dreiging terecht wijzen. en ja: hier hoort af en toe ook wel eens een tik bij. Sorry andere ouders: maar ik zie het straks wel aan de gedragingen van mijn kleinkinderen of ik mijn kinderen een goede opvoeding heb bijgebracht.
Dat is denk ik ook logisch. Mijn moeder heeft amper basisschool gehad, ik leerde in 3VWO al vergader- en discussietechnieken en in 4VWO bracht ik ze in leerlingenraad/MR in praktijk. Veel discussies hebben wij overigens niet gehad, want er was compleet geen lol aan om met mijn moeder te discussieren, dus dat deed ik met mijn vader.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 09:39 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Dialogen met pubers?
De meeste kletsen je omver. (Believe me, I\'ve seen it.)
ik vond 't juist wel een goed idee van jvcs: als je eigen kinderen kinderen krijgen zie je volgens mij heel goed wat ze van hun eigen opvoeding meegenomen hebben. natuurlijk ben je niet de enige die daar invloed op heeft, maar dat je er geen enkele invloed op zou hebben is onzin.quote:Op woensdag 7 juli 2004 10:16 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Sure. Dream on. Op sommige dingen heb je helemaal geen invloed. Zeker niet in het gezin van je kinderen. Of geloof jij nog in de pater/ mater familias die alles voor het zeggen heeft?
Je zou eens moeten weten hoeveel ouders zich laten terroriseren door hun peuter.quote:Op woensdag 7 juli 2004 10:19 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik snap werkelijk niet dat moeders met hun peuter gaan staan ruzien over de jam die ze uit de supermarkt meenemen
jvcs veronderstelt dat je aan de gedragingen van je kleinkinderen kunt zien of jouw opvoeding goed is geweest. Maar stel je voor dat je zoon thuiskomt met een van de Tokkies en zijn kinderen volgens die normen en waarden opvoedt? Is dan jouw opvoeding slecht geweest? Denk het niet. Andersom kan natuurlijk ook. Mijn moeder heeft mij een k#topvoeding gegeven, maar ik ben aardig terechtgekomen (kleinkinderen moeten we nog ff afwachtenquote:Op woensdag 7 juli 2004 10:20 schreef bixister het volgende:
[..]
ik vond 't juist wel een goed idee van jvcs: als je eigen kinderen kinderen krijgen zie je volgens mij heel goed wat ze van hun eigen opvoeding meegenomen hebben. natuurlijk ben je niet de enige die daar invloed op heeft, maar dat je er geen enkele invloed op zou hebben is onzin.
Precies! En kiest het kind dan een croissantje, dan is er weer ruzie want het moest een gezond broodje zijn. Mens, leg het dan goed uit, denk ik danquote:Op woensdag 7 juli 2004 10:22 schreef Troel het volgende:
nee, je mag geen snoep, je mag zo wel een broodje uitzoeken *zucht*
Bij mensapen is het absoluut taboe dat kinderen gecorrigeerd worden....quote:Op woensdag 7 juli 2004 08:33 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Geweldige vergelijking als argumentatie... Het gebeurt in het dierenrijk ook, DUS moet het bij ons ook kunnen
Elke diersoort is anders beste Dementor. En elke diersoort reageert weer anders op bepaald gedrag.
Welke dieren geven hun jongeren trouwens een corrigerende tik als ze stout zijn geweest?
't is wat off-topic maar ik wil er toch nog een keer op ingaan:quote:Op woensdag 7 juli 2004 10:25 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
jvcs veronderstelt dat je aan de gedragingen van je kleinkinderen kunt zien of jouw opvoeding goed is geweest. Maar stel je voor dat je zoon thuiskomt met een van de Tokkies en zijn kinderen volgens die normen en waarden opvoedt? Is dan jouw opvoeding slecht geweest? Denk het niet. Andersom kan natuurlijk ook. Mijn moeder heeft mij een k#topvoeding gegeven, maar ik ben aardig terechtgekomen (kleinkinderen moeten we nog ff afwachten)
Maar bij mensapen is het ook zo dat het wijfje met de hele groep nueckt ter bescherming van de kinderaapjes. Zo blijven de volwassen apen van de kinderen af omdat ze niet weten of het hun kroost is of niet.quote:Op woensdag 7 juli 2004 10:38 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Bij mensapen is het absoluut taboe dat kinderen gecorrigeerd worden....
Echt?quote:Op woensdag 7 juli 2004 10:41 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Maar bij mensapen is het ook zo dat het wijfje met de hele groep nueckt ter bescherming van de kinderaapjes. Zo blijven de volwassen apen van de kinderen af omdat ze niet weten of het hun kroost is of niet.
Tuurlijk, bij mensen heb je dat ook, maar dat zijn echt foute vrouwenquote:Op woensdag 7 juli 2004 10:41 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Echt?![]()
![]()
Maar afgaande op de buitenkant (goede studie, goede relatie, leuk huis) krijgen mensen de indruk dat mijn moeder het fantastisch heeft gedaan. Terwijl dat beslist niet zo is. Terwijl een ouder die zijn kind met de beste bedoelingen opvoedt, misschien ouder wordt van een drugsgebruiker doordat het kind door druk van zijn vrienden omgaat. Die heeft het naar normale normen goed gedaan, maar er is dan ergens anders iets foutgegaan. Verdient mijn moeder meer krediet dan die andere ouder omdat ik toevallig goed terecht ben gekomen? Ik weet het niet. In de eerste jaren probeer je een kind een goede, stevige basis mee te geven over het algemeen danquote:Op woensdag 7 juli 2004 10:39 schreef bixister het volgende:
en wat jouw eigen voorbeeld betreft: sommige kinderen kunnen inderdaad heel veerkrachtig reageren op een slechte omgeving, gelukkig. maar ook jij neemt dingen mee uit je opvoeding, namelijk je ideeen over hoe je het absoluut niet wil doen.
karakter is grotendeels aangeboren, voor zover je het over temperament en humeurigheid hebt.quote:Op woensdag 7 juli 2004 10:46 schreef miss_dynastie het volgende:
Maar afgaande op de buitenkant (goede studie, goede relatie, leuk huis) krijgen mensen de indruk dat mijn moeder het fantastisch heeft gedaan. Terwijl dat beslist niet zo is. Terwijl een ouder die zijn kind met de beste bedoelingen opvoedt, misschien ouder wordt van een drugsgebruiker doordat het kind door druk van zijn vrienden omgaat. Die heeft het naar normale normen goed gedaan, maar er is dan ergens anders iets foutgegaan. Verdient mijn moeder meer krediet dan die andere ouder omdat ik toevallig goed terecht ben gekomen? Ik weet het niet. In de eerste jaren probeer je een kind een goede, stevige basis mee te geven over het algemeen dan... wat dat kind daarmee doet is niet eens zozeer een kwestie van opvoeding in mijn ogen, maar ook een stukje karakter van het kind (eigenwijs, tegendraads, meegaand, etcetera)
Dat heb ik nooit bedoeld. Tuurlijk heb je wel enige invloed, maar zoals ik al zei: sommige dingen heb je niet in de hand. En al helemaal niet in het gezin van je kinderen.quote:Op woensdag 7 juli 2004 10:56 schreef bixister het volgende:
maar jij draaide het net om: de ouders zouden geen enkele invloed hebben. en dat is gewoonweg niet waar.
quote:Op woensdag 7 juli 2004 10:43 schreef bixister het volgende:
hehheh dat is een familie die een tikkeltje ordinair is.er is geloof ik een reallife soap over ze.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |