abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 juli 2004 @ 12:42:20 #1
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_20426486
Is Peter Pan, het personage, de ideale jongen? En dan niet de ideale jongen voor vrouwen en meisjes, maar het beeld van de ideale jongen waar jongens naar leven?

Hij is rebels, zit vol fantasie, is koppig en doet zijn eigen ding, hij is vrij om te gaan en te staan waar hij maar wil. Hij is avontuurlijk en groeit nooit op, hij wordt nooit ouder en het bevalt hem wel om nooit ouder te worden.

Symboliseert Peter Pan de ideale jongen?
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  maandag 5 juli 2004 @ 12:47:03 #2
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_20426647
Peter Pan is een nichtje dat huppelt en vliegt dus dat kan dan voor MIJ wel de ideale jongen zijn, maar ik denk niet dat het de doorsnee ideale jongen voor iedere vrouw is. Al is een doorsnee homo natuurlijk wel erg aardig, in touch met zijn emoties, trendy en gaat ie mee winkelen Welke vrouw wil dat nu niet!
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_20427407
aha! there you are!
pi_20427580
niet vergetend dat peter pan ook muziek maakt (panfluit!!! oeh)

kugari ik kan je het boek van germaine greer over "de jongen" van harte aan bevelen. zij schijft (als vrouw + feministische vrouw nog wel) over de jongen (dus nog niet volwassen man) als ideaalbeeld en probeert ondertussen een lans tebreken voor vrouwen om meer toe te geven dat jonge jongens best mooi zijn.
ze doet dit aan deh and van de kunst en cultuurgeschiedenis vanaf de griekse tijd (afbeeldingen)

het boek is vorig jaar verschenen (ook nederlandse vertalijg) bij meulenhoff

lezen!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')