abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1440177
Zijn er ook Fok!kers die graag naar Celia Cruz, Gilberto Santa Rosa, Grupo Niche, Juan Luis Guerra etc. luisteren? Oftewel: liefhebbers van de echte salsa/merengue/bachata hier melden graag!

Heb je een goeie tip voor een concert of festival, waar koop jij je cd's, heb je weer een nieuwe ster gespot? Post het hier!

Oja, trouwens: hou je meer van Jody Bernal, Ricky Martin of Gloria Estefan: sorry, maar da's niet helemaal wat ik met "salsa muziek" bedoel. Open daar maar een ander topic voor...

Zoals het hoort, zal ik zelf beginnen:
Sinds ik begin jaren '90 een tijdje in Colombia ben geweest ben ik hélémáál gek van deze muziek. Omdat het weinig op radio en tv horen is ben ik aangewezen op de cd zaak en heb inmiddels dan ook een aardige verzameling thuis. Mijn favoriet is de " salsa dura" , uptempo salsa met een hoge dansbaarheid zoals die van Grupo Galé en Grupo Niche maar luister ook graag naar Gilberto Santa Rosa, Celia Cruz, Jerry Rivera, Victor Manuelle en La India. Ballades zijn aan mijn niet zo besteed.

Behalve naar de muziek luisteren vind ik het ook leuk om salsa te dansen maar heb helaas niet helemaal het ritme-gevoel óf figuur om ooit aan de echte latina's te kunnen tippen (maar proberen kan altijd..:) )

pi_1440193
Volgens mij is dit echt een topic voor jou!

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_1440229
Thanks Jarno maar daar kom ik net vandaan. De discussie in dat topic is juist dat de muziek die ze bij het TMF-programma "Fiesta" draaien eigenlijk helemaal geen salsa is maar gewoon moderne discodeuntjes zijn die toevallig gemaakt zijn door artiesten uit spaanstalige landen, maar dat maakt het natuurlijk niet meteen salsa...

Naast alle heavy metal, alternative rock etc. topics vond ik het wel eens tijd worden voor een ander geluid in het Fok! muziekforum. I rest my case...

Hik, waar blijf je nou om me te helpen...

maandag 20 augustus 2001 @ 09:30:23 #4
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_1447698
Sorry Kari...weekend he?!

Ik draai thuis ook véél salsa. Ben nooit zo heel erg goed in namen van artiesten alleen. Grupo Gale en Celia Cruz vind ik ook tof inderdaad. DLG vind ik ook heel lekker om op te dansen.

Vorige week vrijdag ben in naar de Antilliaanse feesten geweest in Hoogstraten (België). Véél lekkere salsa daar ook, maar ook Merengue, Cumbia en Zouk.

Normaal gesproken ben ik geregeld te vinden op de salsanights in Havanna in Den Haag. Waar gaan jullie zoal heen?

Hm...ik hoop toch echt dat we nog wat back-up krijgen van andere Fok!-salseros!!

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  maandag 20 augustus 2001 @ 16:17:13 #5
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_1450989
Het ziet er treurig uit voor ons topic Kari....

Halló....?!

Anyone.....?!

.....

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_1451086
Je zou eens moeten kijken of je de Missa Salsa van Nueva Manteca te pakken kan krijgen. Dit is net zoiets als de missa Criolla van Ramirez alleen dan gebaseerd op Salsa. Echt een aanrader. Ik het zelf een erg leuke combinatie: van die ouwe latijnse misteksten op salsa.
pi_1452464
Goh, ik dacht dat ik aardig op de hoogte was maar van Nueva Manteca had ik nog niet gehoord. Goeie tip, ik ga volgende keer in de cd zaak n's luisteren of ik 't iets vind

Hé Hik, Hoogstraten dus... Hoe was 't? Ben je vrijdag of zaterdag geweest? Ik ben zelf niet geweest maar las in het programma dat oa La Sonora Carruseles speelde; die zag ik vorig jaar november op het Festival Holanda Latina in A'dam. Carruseles staat garant voor een mooi feestje, lekker swingend en fijn up-tempo salsa (is opgericht door Diego Galé, de man achter Grupo Galé dus je ziet ook vaker dezelfde zangers/bandleden in deze twee groepen).

Hoe was die Schotse salsa band "Salsa Celtica"? Kan me daar erg weinig bij voorstellen: salsa op de doedelzak...

dinsdag 21 augustus 2001 @ 10:13:27 #8
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_1456086
Hoogstraten was super! Caruseles was inderdaad heel goed...speelden veel bekende nummers en superdansbaar. Die Schotse lui heb ik niet gezien, ik ben alleen de vrijdag geweest, maar het lijkt me...Nou, behóórlijk vreemd!! Verder hebben we nog gekeken bij die Curaçaose band die er was. Was ook heel erg leuk, vooral omdat alle Antillianen hélemaal uit hun dak gingen. En toen op het eind van de avond nog bij Kassav, een zouk-band gekeken. We waren met een aantal goede zouk-dansers en aangezien verder niet zoveel mensen dit dansen hadden deze veel bekijks. Heel gaaf!

Holanda Latina ben ik afgelopen jaar ook geweest trouwens. Maar toen was ik pas 2 maanden bezig met dansen ofzo, dus dat zei me echt heel weinig.

Nueva Manteca heb ik ook echt nog nooit van gehoord. Dat wordt weer spitten in de platenbakken denk ik...

pi_1458384
Nueva Manteca bestaat voor een groot deel uit nederlandse conservatorium-docenten, is misschien net een wat ander straatje dan de meeste andere salsa die jullie kennen.
pi_1466762
En hoe ken jij deze band Seestar? Speel jij (of een kennis) er misschien zelf in mee?
pi_1466808
Nee, was dat maar zo , maar ik ken wel iemand die in het Conservatorium in Rotterdam werkt, die kwam er mee aan zetten (met nog veel meer andere dingen ook trouwens )
pi_14712684
Salsa Ruled echt !!!!!!!!!!
Ik heb een jaar op salsa gezeten en in een show groep met de makers van Salsa Dance Squad dat is echt tha bomb....
helaas heb ik nu geen partner meer maar misschien in januari weer....
en die muziek is te gek....

Richard

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')