ja... case sensitivequote:Op dinsdag 6 juli 2004 21:30 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
En weet je ook al waarom?
[..]
http://nl2.php.net/manual/en/function.strstr.php
En in sommige browsers kun je ook instellen hoe ze zichzelf noemen, en of het OS al dan niet moet worden meegestuurd.quote:Op maandag 5 juli 2004 09:26 schreef QuietGuy het volgende:
Zie http://nl.php.net/function.get-browser
Je kan het OS, etc. allemaal opvragen
"Standaard sans" kan bij elke gebruiker weer een ander font zijn. Ligt aan de instellingen.quote:Op maandag 5 juli 2004 08:20 schreef Swetsenegger het volgende:
Inderdaad andere fonts. Gewoon standaard sans, maar 10 px sans is stukken groter dan 10px tohama. of verdana.
Helemaal betrouwbaar is het nooit, maar als men dit zelf modificeert moeten ze ook niet zeiken als ze verkeerd herkend wordenquote:Op dinsdag 6 juli 2004 21:54 schreef Light het volgende:
[..]
En in sommige browsers kun je ook instellen hoe ze zichzelf noemen, en of het OS al dan niet moet worden meegestuurd.
Da's wel weer waar natuurlijk.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 21:57 schreef QuietGuy het volgende:
[..]
Helemaal betrouwbaar is het nooit, maar als men dit zelf modificeert moeten ze ook niet zeiken als ze verkeerd herkend worden
Dat begrijp ik....quote:Op dinsdag 6 juli 2004 21:55 schreef Berkery het volgende:
[..]
"Standaard sans" kan bij elke gebruiker weer een ander font zijn. Ligt aan de instellingen.
Uit de PHP documentatie:quote:Op dinsdag 6 juli 2004 22:05 schreef robh het volgende:
Ah.
Ik probeer uit te vogelen of er ook zoiets als een destructor bestaat voor php classes..
Iemand die dat weet?
Lijkt me duidelijk.quote:Note: There are no destructors in PHP 3 or PHP 4. You may use register_shutdown_function() instead to simulate most effects of destructors.
Destructors are functions that are called automatically when an object is destroyed, either with unset() or by simply going out of scope. There are no destructors in PHP.
quote:<?php
$date=date('l j F Y G:i ');
setcookie('date',$date,time()+100000000);
?>
quote:<?php
$last_visit=$_COOKIE['date'];
if ($last_visit!=''){
print ("Uw laatste bezoek was $last_visit");
}
?>
En wat is dan het nut van die +100000000?quote:Op dinsdag 6 juli 2004 23:29 schreef Swetsenegger het volgende:
Cool!
Ik heb mijn eerste volledig zelf uitgevonden functionele PHP script geschreven:
experation.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 23:36 schreef Light het volgende:
[..]
En wat is dan het nut van die +100000000?
Dat klinkt wel logischquote:Op dinsdag 6 juli 2004 23:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
experation.
Een last visit gaat natuurlijk niet werken als het cookie expired zodra je de browser sluit
quote:Op dinsdag 6 juli 2004 23:44 schreef Light het volgende:
[..]
Dat klinkt wel logischEn als ze na 10.000.000 seconden nog niet terug zijn geweest dan is het ook niet zo heel verwonderlijk dat die lastvisit niet goed onthouden wordt. En daarbij, na ruim 7 jaar boeit het toch niet meer
Ah. Dat is dan waarschijnlijk het resultaat geweest van het feit dat ik niet meer helemaal helder was. 2777/365,25=7 (en een beetje)quote:Op woensdag 7 juli 2004 08:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
10000000/3600=2777 uur/24=115 dagen
Hoezo 7 jaar?
Gelukkig bevat een dag meer dan 1 uurquote:Op woensdag 7 juli 2004 09:24 schreef Light het volgende:
[..]
Ah. Dat is dan waarschijnlijk het resultaat geweest van het feit dat ik niet meer helemaal helder was. 2777/365,25=7 (en een beetje)
115 dagen klinkt al een stuk beter als expire tijd.
Maar....quote:<?php
$_COOKIE['date'];
if ($_COOKIE['date']!=''){
print ("<p class=\"highlight2\">Uw laatste bezoek was {$_COOKIE['date']}</p>\n");
}
?>
Dat werkt...quote:<?php
$_COOKIE['date'];
if(stristr($_COOKIE['date'], 'monday'))
{
$day=Maandag;
}
elseif(stristr($_COOKIE['date'], 'tuesday'))
{
$day=Dinsdag;
}
elseif(stristr($_COOKIE['date'], 'wednesday'))
{
$day=Woensdag;
}
elseif(stristr($_COOKIE['date'], 'thursday'))
{
$day=Donderdag;
}
elseif(stristr($_COOKIE['date'], 'friday'))
{
$day=Vrijdag;
}
elseif(stristr($_COOKIE['date'], 'saturday'))
{
$day=Zaterdag;
}
elseif(stristr($_COOKIE['date'], 'sunday'))
{
$day=Zondag;
}
if ($_COOKIE['date']!=''){
print ("Uw laatste bezoek was $day");
}
?>
quote:Om data te formatteren in andere talen dan engels, moet je de setlocale() en strftime() functies gebruiken.
Wat doet dit?quote:Op woensdag 7 juli 2004 20:57 schreef sylvesterrr het volgende:
<? setlocale(LC_ALL, 'nl_NL'); ?>
even lezen.quote:Staat de datum in je cookie opgeslagen als "Wednesday 7 July 2004 20.32" ? Dan is strtotime de juiste functie die je nodig hebt.
http://nl2.php.net/manual/en/function.setlocale.phpquote:Wat doet dit?
"Uw laatste bezoek was Wednesday 07 July 2004, 21:29 "quote:<?php
setlocale(LC_ALL, 'nl_NL');
$date=strftime("%A %d %B %Y, %H:%M");
?>
Blijkbaar is het een windows server....quote:Niet zo pessimistisch, Windows 2000 kan nog wel wat hoor. wink Het volgende geeft op Windows 2000 hetzelfde resultaat als wat ik hierboven schreef:
setlocale(LC_ALL, 'dutch');
quote:Op woensdag 7 juli 2004 20:55 schreef Swetsenegger het volgende:
en kan iemand de titel aanpassen naar [PHP] voor dummies
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |