abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20431078
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 00:55 schreef Cybarite het volgende:

[..]

Wat maakt homofilie minder relevant dan andere afwijkingen?
Omdat homofilie geen relevante gevolgen heeft. Het beinvloedt de partnerkeuze, verder niets. Dat is bij de meeste geestelijke afwijkingen wel anders.
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
pi_20431147
quote:
Op maandag 5 juli 2004 01:29 schreef Cybarite het volgende:
Er \"is\" niets ongezond aan homofilie. Het gaat erom dat genetische-/hersenafwijkingen op een gegeven moment morbide worden verklaard. Zo ook bij Down-patienten. Maar waar ligt onze grens dan? In feite verklaren wij dus de ene afwijking gezond, en de ander ongezond. Bij Down-mensen is immers ook slechts één chromosoom afwijkend, er is er ééntje extra, nummer 21.
Afwijkingen wordt niet zonder reden gezond/ongezond genoemd, dat is echt niet willekeurig hoor. Is dat het enige verschil tussen Down-mensen en niet-Down-mensen? Nee, Down-mensen zijn - over het algemeen - ook \'iets\' minder slim.
quote:
Frappant overigens, aangezien jij beweert dat er een extra homo-gen is...
Ik mag toch hopen dat je het verschil tussen genen en chromosomen kent?
quote:
Los van de vraag op basis waarvan jij concludeert dat een moslim fundamentalistisch is; vindt je het dan ook gerechtvaardigd om te gaan beledigen? Zoals bij Meki, om maar een voorbeeld te noemen? Dát is nou extremistisch gedrag en verre van tolerant. Ook al is Meki zelf niet al tolerant met zijn opvattingen. Maar ook dat is offtopic, ik wil alleen maar even aantonen dat de pot hier de ketel verwijt dat hij zwart ziet.
Ik ben niet tolerant voor intolerante, extremistische en fundamentalistische mensen. Daar is niets extreems aan, of moet ik ook respect tonen voor nazi\'s?
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
pi_20431281
quote:
Op maandag 5 juli 2004 03:16 schreef Cybarite het volgende:

[..]

Maar een grote misvatting is dat ik dat beweer. Ik strijd hier alleen voor erkenning dat homofilie gewoonweg een bepaalde genetische/hersenafwijking is, in plaats van een doodnormaal fenomeen. Dat denk ik zelf dus, omdat ik daar sterke aanwijzingen voor heb. Maar mocht onbetwistbaar blijken dat dat niet het geval is, dan zal ik heus wel erkennen hoor.

Maar ik heb weer een interessante vraag aangaande homofilie... die stel ik dan wel in het speciale topic.
Zijn genetische/hersenafwijkingen niet doodnormaal? Zijn afwijkingen niet de oorzaak van evolutie? Rood haar is ook een (genetische) afwijking, dat is ook doodnormaal. (Letterlijk gezien zijn afwijkingen nooit doodnormaal, dat besef ik ook, maar daar gaat het even niet om. )
Power perceived is power achieved.
pi_20431311
quote:
Op maandag 5 juli 2004 02:17 schreef Cybarite het volgende:
Die is goed!
Had ik je niet eerder gewezen op het woorden in de mond leggen?
Prachtige poging tot manipulatie:

Helaas, Dora. Denk je nou echt dat ik je kwaadaardige fingeerpraktijken over het hoofd zie?
Fingeerpraktijken? Kwaadaardig? :\'( .
Het was helemaal niet mijn bedoeling om jou woorden in je iets te grote mond te leggen, ik gaf alleen aan waarom een conservatief anticonceptie zou kunnen zien als onnatuurlijk, daarbij dankbaar gebruikmakend van jouw onzin-redenatie. En mijn bewerkte redenatie is - naar jouw standaarden - nog kloppend ook.

- De mens is niet meer dan een dier met intelligentie. We zullen ons hoe dan ook voort moeten planten. En dat gaat niet zonder heterosexualiteit (hulp van technologische snufjes daargelaten).
- De mens is niet meer dan een dier met intelligentie. We zullen ons hoe dan ook voort moeten planten. En dat gaat niet met anticonceptiemiddelen (hulp van technologische snufjes daargelaten).
quote:
Enfin, ontopic: ik zie hier nergens de bewering dat het gebrek aan voortplanting bij homoseksualiteit mijn bezwaar is tegen het normaliseren van homofilie...
Wel degelijk. We moeten ons immers voortplanten, en dat gaat niet met homofilie.
quote:
Het is ook niet moeilijk om te begrijpen wat ik schrijf, als ik 2 maal een spelfoutje maak. Als je zelf al valt over dat soort kleine slordigheden moet je ook niet zeuren als anderen over jouw posts gaan klagen.
Het weglaten van zinsdelen is geheel terecht, het maken van domme spel- en taalfouten niet.
quote:
Niet degelijk. :\')

Nu is \'wel\' een bijvoeglijk naamwoord van van het bijwoord \'degelijk\', terwijl \'weldegelijk\' in zijn geheel het bijwoord van een zin is.
Maar ikzelf zal nu niet meer zeuren over dat soort details.
Neen, je hebt het fout. Het is maar dat ik mijn Schrijfwijzer niet bij de hand heb, anders maakte ik zo gehakt van je onjuiste allegaties.
quote:
Hoezo provoceren??
De enige die provoceert ben jij, met je laagdunkende opmerkingen telkens.
Laatdunkend, bedoel je?
Dat jij mijn opmerking ziet als laatdunkend, betekent dat niet iedereen er even rationele standpunten op nahoudt. Laatdunkend, nah, ik benoem slechts feiten.

Kijk, op zo\'n irritante manier \'discussieer\' jij.
quote:
Oh ja? Hoe weet jij dat ik een hersenafwijking heb dan? Je kent me niet eens. En een post die jij als dom ziet is echt niet voldoende voor die constatering.
En jouw verzinsels zijn ook niet genoeg om homoseksualiteit te brandmerken als \'hersenafwijking\'.
pi_20431357
quote:
Op maandag 5 juli 2004 02:19 schreef Cybarite het volgende:

[..]

Helaas ben ik de oorsprong van dit deelonderwerp.
Heerlijk, je zou qua flip-flopping ene Amerikaanse Senator uit Massachusetts nog overtreffen. Eerst zeg je dat IK de homo-discussie begon en nu zeg je opeens dat jij de \'oorsprong\' bent van dit deelonderwerp.

Nah, jouw poging tot manipulatie van deze discussie is gefaald, evenals jouw pogingen om mij woorden in de mond te leggen. Mijn punt is dat instemmende volwassenen (speciaal voor Cybarite: bij een verkrachting is er GEEN sprake van instmeming) mogen doen wat ze willen, zolang er maar geen anderen worden geschaad. Dat JIJ nou het eerste stukje weglaat, doet niets af van mijn uitspraak. Is het nu duidelijk, of heb je nog (veel) meer uitleg nodig? :\').
pi_20431371
Leuk, maar zo\\\'n flame-war voegt niet echt iets toe aan het topic.
Power perceived is power achieved.
pi_20431409
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 01:17 schreef Modwire het volgende:
Leuk, maar zo\\\\\\\'n flame-war voegt niet echt iets toe aan het topic.
Welke flame-war?
pi_20431440
Zo okee als je maar zou willen. I\'m lovin\' it!!
pi_20431458
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 01:22 schreef ikbengeweldig het volgende:
Zo okee als je maar zou willen. I\\\'m lovin\\\' it!!
Zou het niet nog beter zijn als intoleranten zoals Cybratie jullie niet discrimineerden en zich gewoon bemoeiden met hun eigen damned business?
  dinsdag 6 juli 2004 @ 01:54:31 #85
95393 Hillary
Crackin' up!
pi_20431766
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 01:23 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Zou het niet nog beter zijn als intoleranten zoals Cybratie jullie niet discrimineerden en zich gewoon bemoeiden met hun eigen damned business?
Tuurlijk, maar dat soort tiepes zijn onverbeterlijke pummels, verspilde moeite omdat te willen proberen. Hopen dat ze uitsterven dan maar?
Mais au total, à l'addition j'aime l'horizon
pi_20433860
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 00:38 schreef Cybarite het volgende:
Het is een afwijking omdat het grote invloed heeft op je gedrag, zeker op seksueel gebied. En ik vind het vreemd dat ander (seksueel) afwijkend gedrag wel als abnormaal wordt beschouwd.
Afwijkend is per definitie abnormaal. Maar welk seksueel gedrag bedoel je dan, behalve homofilie? Strikt genomen vertoont bijna iedereen wel iets van afwijkend seksueel gedrag?
Birthdays are good for you: the more you have, the longer you live.
pi_20433962
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 00:32 schreef Cybarite het volgende:
Waar staat dat ik tegen homo\\\'s ben?
In dat andere topic stond dit:
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 01:34 schreef Cybarite het volgende:
Ook homofilie is een prachtig voorbeeld van een \"verworvenheid\" van de moderne maatschappij, die volkomen irrationeel is. Homofilie is onnatuurlijk, en de paar diersoorten waarbij het ook voor komt zijn totaal niet vergelijkbaar met de mens.
Dat lijkt toch te impliceren dat je het helemaal geen verworvenheid vindt, maar eerder verwerpelijk dat homofilie hier maar onbeperkt is toegestaan.

De vergelijking met diersoorten is in ieder geval pertinent fout.
Birthdays are good for you: the more you have, the longer you live.
  dinsdag 6 juli 2004 @ 10:01:10 #88
66325 Sann_e
Vliegende Koe
pi_20434019
Ik heb niets tegen homofilie. Mijn beste vriendinnetje is zelfs een potje, en daar heb ik absoluut geen problemen mee. waar ik wél problemen mee heb zijn mensen die zo vreselijk kortzichtig zijn, dat ze het asl een afwijking zien
rasechte trut
  dinsdag 6 juli 2004 @ 10:15:43 #89
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_20434260
Nogmaals, het is maar net wat je definitie van een \'afwijking\' is. Statistisch is homoseksualiteit inderdaad een afwijking, maar dat is roodharigheid ook. Mensen met Gucci-schoenen wijken dan ook af. Dus, nogmaals, je mag best van afwijking spreken, maar wees dan consequent, en vertel erbij wat de definitie van een afwijking is...
'Nuff said
  dinsdag 6 juli 2004 @ 10:56:55 #90
17179 Sunjammer
Together we're stranger
pi_20435095
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:27 schreef Doffy het volgende:
Waarom voelen zovelen zich toch altijd geroepen te oordelen over het leven van een ander, als ze daar zelf geen barst mee te maken hebben? Who f*cking cares wie er met wie in bed duikt?
Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten. Ik begin zo langzamerhand zooooo moe te worden van mensen die het nodig vinden te vinden om te oordelen over de levensstijl van een ander.

Is het nou niet mogelijk om twee mensen die van elkaar houden (m/v, m/m, v/v) hun leven te laten leiden zoals zij dat willen, zonder daar commentaar op te hebben, of dat als afwijking te zien?

En in plaats van \"afwijking\" vind ik \"variatie\" een beter woord...
Je kunt tegenwoordig beter in brood beleggen.
pi_20435118
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 10:01 schreef Sann_e het volgende:
Ik heb niets tegen homofilie. Mijn beste vriendinnetje is zelfs een potje, en daar heb ik absoluut geen problemen mee.
zolang ze maar niet verliefd op je wordt !
quote:
waar ik wél problemen mee heb zijn mensen die zo vreselijk kortzichtig zijn, dat ze het asl een afwijking zien
heb ik ook geen problemen mee. moeten ze geheel zelf weten. pas zodra deze mensen problemen gaan veroorzaken heb ik er problemen mee
fokschaap
pi_20436598
Ik haat homohaters
pi_20441137
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 00:55 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

\\\\\\\'Afwijking\\\\\\\' heeft een negatieve bijklank.
Mja, kan best, in werkelijkheid is het niets anders dan een ongebruikelijk verschil.

Ik neem niet voor niets een objectieve positie in, ook al is dat anders in jouw droomwereldje, ik begrijp namelijk dat ik (nog) geen uitspraken kan doen over wat wel of niet goed/normaal/etc. is. Ik heb immers geen \"heilige schrift\". :\')
quote:
Bovendien negeer je mijn bronnen compleet, terwijl ze toch afkomstig zijn ve gerenommeerd wetenschapper. Daarnaast zeg jij dat er geen homo-gen is, omdat het een wetenschapper dat in 195nogwat niet geslaagd is omdat te bewijzen, terwijl een ander in de jaren negentig hetzelfde gepoogd heeft.
Ik negeer je bronnen helemaal niet. Ik wilde niet gaan zeiken, maar de bronnen die je zelf gaf waren nou niet direct zo betrouwbaar (ondeskundige media), maar ik geloof ze best dus ik begon er maar niet over.

Ik ontken ook niet dat er een speciaal homo-gen kan zijn. Zelf denk ik dat het een vorm van genderdysforie is. De overeenkomsten zijn iig uitermate opvallend.

En als jouw \"speciaal gen\'-theorie bewezen, zou zijn zou die pro-homo site waarnaar ik refereerde het vast niet nalaten om dat te vermelden.
pi_20441227
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 00:57 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

.
Ik vroeg niet om je hatelijke riedeltje toen ik het homohuwelijk noemde als 1 vd zaken waar reli-fundamentalisten en wanabe\\\'s tegen zijn, manipulator.
Wélk hatelijk \"riedeltje\" dan?
quote:
[..]

Goed, dat Fok jouw leven is, weten we onderhand wel.
quote:
Username: Dora_van_Crizadak
Aantal posts: 8547 (gemiddeld 61 per dag)
quote:
Dat is bij mij echter niet het geval, dat veel posts op Fok over Allah-mongolen gaan, zegt niets over mijn leven .
Maar natuurlijk. En dat ik toevallig iets over homofilie post weer wel.
pi_20441276
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 00:58 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Omdat homofilie geen relevante gevolgen heeft. Het beinvloedt de partnerkeuze, verder niets.
Wat dacht je van je gedrag?
quote:
Dat is bij de meeste geestelijke afwijkingen wel anders.
En is dat wél relevant?

Doet een Down-patient jou soms iets aan als je hem vrijlaat?
pi_20441296
quote:
Op zondag 4 juli 2004 21:34 schreef Alicey het volgende:

[..]

Wat is de grondslag hiervoor?
dat iets pas \"goed\" kan zijn voor een mens als deze er ZELF aan toe is en geloof me een kind van 8a9 is niet toe aan sexuele handelingen,

ff vergelijking met een videospelletje, als je niet weet hoe het gaat befin je nioet bij level 20 omdat je er dan simpelweg niet doorkomt,

maar buiten dat ik ben zelf christelijk maar vind niet dat een homo slecht is ofzo, een aantal van mijn beste vrienden zijn homo

en zij zijn wel oke
en daarbij is er meer aan een persoon dan zijn seksuele geaardheid.
  dinsdag 6 juli 2004 @ 15:05:21 #97
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_20441384
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 15:01 schreef Cybarite het volgende:
Ga daar eens wat verder op in, wil je? Wat bedoel je daar precies mee?
'Nuff said
pi_20441412
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 01:02 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Afwijkingen wordt niet zonder reden gezond/ongezond genoemd, dat is echt niet willekeurig hoor. Is dat het enige verschil tussen Down-mensen en niet-Down-mensen? Nee, Down-mensen zijn - over het algemeen - ook \\\'iets\\\' minder slim.
Nou en?
De gemiddelde woonwagenkamp-bewoner is vast ook iets minder slim dan een hoogleraar, moet je ze dan maar opsluiten?
quote:
[..]

Ik mag toch hopen dat je het verschil tussen genen en chromosomen kent?
Laat me raden, je kent het zelf niet?
quote:
Chromosomen

De chromosomen zijn de dragers van ons erfelijkheidsmateriaal en bevinden zich in de celkern. Zij bevatten de volledige genetische informatie die noodzakelijk is voor het ontwikkelen, in stand houden en voortplanten van een individu. Chromosomen zijn voor te stellen als lange, dunne strengen, die bestaan uit een stof die chromatine wordt genoemd. Chromatine is een combinatie van DNA (desoxyribonucle鮦ezuur) en een aantal belangrijke eiwitten die een rol spelen bij het opvouwen van de lange strengen DNA.

Elke lichaamscel bevat normaal 46 chromosomen, die twee aan twee gelijk zijn. In totaal heeft iedere cel dus 23 chromosomenparen. Van elk paar is het ene chromosoom van de moeder afkomstig en het andere van de vader.

De voortplantingscellen (de eicellen of de zaadcellen) bevatten slechts 23 chromosomen. Bij de deling tot voortplantingscellen verdelen de chromosomen zich, zodat het aantal chromosomen wordt gehalveerd van 46 tot 23. Tijdens de bevruchting komen er dus 23 chromosomen van de eicel, en 23 chromosomen vanuit de zaadcel bij elkaar, zodat er weer een cel ontstaat met 46 chromosomen.
Dus, wat doet het verschil hier ter zake?
Ik ben benieuwd...
quote:
[..]

Ik ben niet tolerant voor intolerante, extremistische en fundamentalistische mensen. Daar is niets extreems aan, of moet ik ook respect tonen voor nazi\\\'s?
Dus je verlaagt jezelf maar even tot intolerantie?
Getuigt echt van wijsheid!

[ Bericht 0% gewijzigd door Cybarite op 06-07-2004 20:50:14 ]
pi_20441461
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 01:10 schreef Modwire het volgende:

[..]

Zijn genetische/hersenafwijkingen niet doodnormaal? Zijn afwijkingen niet de oorzaak van evolutie? Rood haar is ook een (genetische) afwijking, dat is ook doodnormaal. (Letterlijk gezien zijn afwijkingen nooit doodnormaal, dat besef ik ook, maar daar gaat het even niet om. )
Dat maakt een specifieke hersenafwijking nog niet ineens normaal.
  dinsdag 6 juli 2004 @ 15:14:59 #100
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_20441586
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 15:01 schreef Cybarite het volgende:

[..]

Op welke wijze gedraag ik mij anders dan een heteroseksuele vrouw?
Op welke wijze gedraagt een homoseksuele man zich anders dan een heteroseksuele?
Wat is verder typerend aan homoseksueel gedrag?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')