abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 augustus 2004 @ 01:55:49 #76
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_21045754
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 01:41 schreef Libris het volgende:

[..]

Ja, de vochtigheid is erg hoog, soms loop je wolkjes te blazen als het 35 graden is... Op het moment is het 27 graden met een 87% luchtvochtigheid (om 7:30 's ochtends). Het voordeel is wel dat er overal aircon is, ik slaap met de aircon aan, ik werk met de aircon aan...
het is dus niet te vergelijken

ooit wil ik eens een keer singapore bezoeken, het lijkt me een geweldige stad
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
  woensdag 4 augustus 2004 @ 02:03:32 #77
19840 Libris
Live from Singapore
pi_21045863
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 01:55 schreef JPM01 het volgende:

[..]

het is dus niet te vergelijken

ooit wil ik eens een keer singapore bezoeken, het lijkt me een geweldige stad
En toch stoort de warmte me niet echt, ik ben er nog niet echt aan gewend, want ik zweet me nog steeds het habbiebabbie.

Singapore is geweldig, ik overweeg om er wederom (dit keer een 3e) jaar aan vast te plakken..
  woensdag 4 augustus 2004 @ 14:05:09 #78
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_21053504
BTW mocht je Little India bezoeken dan moet je er wel rekening mee houden dat je erg opvalt indien je geen snor draagt
"There is a moment of sheer panic when I realize that Paul's apartment overlooks the park... and is obviously more expensive than mine."
  donderdag 5 augustus 2004 @ 02:01:16 #79
19840 Libris
Live from Singapore
pi_21067208
Ik val hier wel vaker op.. Gisteren samen met 2 Fransen in Geylang (een soort volksbuurt / Red light district ) kikker gegeten. We waren ook de enige blanken.. Maar inderdaad, elke Indier draagt een snor
pi_23011887
Singapore is best een leuke stad voor een aantal daagjes... ben er nu 2 keer geweest... (zie ook mijn sig).

De dierentuin is prachtig, en in de stad is het op Orchard Road altijd gezellig druk...

Vooral als je door naar Maleisië wilt is het handig via Singapore te vliegen (vluchten op Kuala Lumpur zijn vaak duurder).
  dinsdag 2 november 2004 @ 01:10:10 #81
19840 Libris
Live from Singapore
pi_23013526
quote:
Op maandag 1 november 2004 23:41 schreef LennyKravitz het volgende:
Singapore is best een leuke stad voor een aantal daagjes... ben er nu 2 keer geweest... (zie ook mijn sig).

De dierentuin is prachtig, en in de stad is het op Orchard Road altijd gezellig druk...

Vooral als je door naar Maleisië wilt is het handig via Singapore te vliegen (vluchten op Kuala Lumpur zijn vaak duurder).
Dierentuin ben ik nog nooit geweest en zit hier weer haast 1,5 jaar...
Orchard natuurlijk wel, ze zijn weer bezig met de kerstversieringen Beetje vroeg naar mijn idee

Ik las net ook dat ze een kunstijsbaan maken, dus misschien laat ik mijn lage noren even overkomen
pi_23017333
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 01:10 schreef Libris het volgende:

[..]

Dierentuin ben ik nog nooit geweest en zit hier weer haast 1,5 jaar...
Orchard natuurlijk wel, ze zijn weer bezig met de kerstversieringen Beetje vroeg naar mijn idee
Je kunt volgens mij bij de dierentuin ook een night-safari doen...

Op Orchard road zit ook een zaakje genaamd BreadTalk... daar hebben ze echt heerlijke broodjes en milkshakes... wat mij betreft een perfecte plaats om als toerist "bij te tanken"
  dinsdag 2 november 2004 @ 11:03:35 #83
19840 Libris
Live from Singapore
pi_23018313
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 10:27 schreef LennyKravitz het volgende:

[..]

Je kunt volgens mij bij de dierentuin ook een night-safari doen...

Op Orchard road zit ook een zaakje genaamd BreadTalk... daar hebben ze echt heerlijke broodjes en milkshakes... wat mij betreft een perfecte plaats om als toerist "bij te tanken"
Night safari heb ik wel gedaan.. was ook leuk!

Breadtalk is goed, chickenflosh broodjes! Woon valkbij Orchard, dus das wel lekker...
pi_23020063
kaya broodjes zijn pas lekker

er is toch al een kunstijsbaan in singapore.. ben er een jaar geleden geweest dan.. of bedoel je op orchard?
pi_23022391
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 12:09 schreef OreO het volgende:
kaya broodjes zijn pas lekker
Kaya toast van Ya Kun Die hebben overal wel winkeltjes, zie http://www.yakun.com/
Echt lekker.
...
pi_23024074
ja kaye is echt super lekker mijn opa maakt het ook zelf echt lekker gewoon
  donderdag 4 november 2004 @ 05:59:51 #87
19840 Libris
Live from Singapore
pi_23067019
Kunstijsbaan op Orchard inderdaad, ik weet nog niet precies waar.. Ik heb weer een potje kaja gehaald en op mijn werk neem ik ook wel eens kaya toast boterham met boter en kaja en dan even grillen... Hmmmz, lekker
pi_25551392
Hallo Libris en andere Singaporeanen (?)!

Ik doe momenteel de studie Top IBMS. Dit is een volledig Engelstalige business opleiding die zich vooral op internationale handel en management richt. Ongeveer 40% van mijn klas bestaat uit Nederlanders en de andere 60% komt vanuit Cananda, China, Polen, Rusland, Afrika, etc. Een zeer interculturele klas dus, erg gezellig allemaal!

Mijn opleiding verwacht van mij dat ik gedurende mijn opleiding een half jaar naar het buitenland ga om daar aan een andere Hogeschool/Universiteit te gaan studeren. Ook moet ik een een half jaar voor een stage naar het buitenland.

Nou zit ik er al een aantal jaren over te denken om een vakantie naar Singapore te boeken, maar door omstandigheden is dit er nooit van gekomen. Nu ik de mogelijkheid krijg om voor mijn studie een half jaar, of misschien zelfs een heel jaar naar het buitenland te vertrekken valt mijn blik dus uiteraard ook meteen weer op Singapore!

Singapore lijkt mij een ontzettend mooie plaats om een (half) jaar te gaan studeren/ stage lopen om de volgende redenen:

- Interculturele karakter van de stad
- Relatieve economische welvaart (vooral i.v.m. de aard van mijn studie)
- Hoog niveau van de studies (van horen en zeggen)
- Engels als voertaal
- Klimaat
- Landschap/Omgeving

Dingen die mij op dit moment nog lichtelijk afschrikken zijn de verhalen over mensen die per direct worden opgehangen wanneer ze met een minieme hoeveelheid drugs oid gepakt worden. Nou is het natuurlijk niet zo dat ik zelf van plan ben om iets dergelijks te gaan doen, maar het idee is toch wel wat beangstigend moet ik zeggen...

Verder ben ik me op het moment even aan het orienteren over wat mijn opties zijn. Ik heb tot nu toe twee mogelijke Universiteiten/Hogescholen gevonden die aan mijn eisen voldoen en een interessant programma aanbieden. Namelijk de National University of Singapore (NUS) en de Singapore Management University (SMU).

De laatste van deze twee is volgens mij een privaat, maar wel door de overheid gefinacierde Universiteit. Tuition fees en andere kosten voor huisvesting e.d. heb ik nog niks over kunnen vinden, maar ik ga er vanuit deze voor de SMU iets hoger zullen zijn.

Nou las ik hier op Fok! Dat jij (Libris) zelf al weer een aantal jaar op een hogeschool in Singapore lesgeeft en ik ben benieuwd of jij mij misschien nog tips, info, of whatever voor mij hebt? Kan je mij misschien wat over de bovengenoemde instellingen vertellen? Weet jij toevallig iets van de kosten af? Hoe zit het met de huisvesting voor (buitenlandse) studenten in Singapore? En moet ik verder nog speciaal op bepaalde dingen gaan letten?

Any information zou ik erg blij mee zijn!

[ Bericht 0% gewijzigd door -Jay-20- op 17-03-2005 21:05:42 ]
"Anybody wanna waste some time?"
- Marion Silver, Requiem for a Dream
pi_25552792
Vriend van mij zit op het moment in Singapore, via de EUR. En die betaalt daar dach ik voor een kamer 250$, redelijk centraal. En hij hoeft geen reet te doen als ik die fotos zo zie
pi_25553043
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 21:25 schreef Erasmusch het volgende:
Vriend van mij zit op het moment in Singapore, via de EUR. En die betaalt daar dach ik voor een kamer 250$, redelijk centraal. En hij hoeft geen reet te doen als ik die fotos zo zie
US Dollars of Singapore Dollars?
  vrijdag 18 maart 2005 @ 03:04:32 #91
19840 Libris
Live from Singapore
pi_25558330
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 20:35 schreef -Jay-20- het volgende:
Hallo Libris en andere Singaporeanen (?)!

Ik doe momenteel de studie Top IBMS. Dit is een volledig Engelstalige business opleiding die zich vooral op internationale handel en management richt. Ongeveer 40% van mijn klas bestaat uit Nederlanders en de andere 60% komt vanuit Cananda, China, Polen, Rusland, Afrika, etc. Een zeer interculturele klas dus, erg gezellig allemaal!

Mijn opleiding verwacht van mij dat ik gedurende mijn opleiding een half jaar naar het buitenland ga om daar aan een andere Hogeschool/Universiteit te gaan studeren. Ook moet ik een een half jaar voor een stage naar het buitenland.

Nou zit ik er al een aantal jaren over te denken om een vakantie naar Singapore te boeken, maar door omstandigheden is dit er nooit van gekomen. Nu ik de mogelijkheid krijg om voor mijn studie een half jaar, of misschien zelfs een heel jaar naar het buitenland te vertrekken valt mijn blik dus uiteraard ook meteen weer op Singapore!

Singapore lijkt mij een ontzettend mooie plaats om een (half) jaar te gaan studeren/ stage lopen om de volgende redenen:

- Interculturele karakter van de stad
- Relatieve economische welvaart (vooral i.v.m. de aard van mijn studie)
- Hoog niveau van de studies (van horen en zeggen)
- Engels als voertaal
- Klimaat
- Landschap/Omgeving

Dingen die mij op dit moment nog lichtelijk afschrikken zijn de verhalen over mensen die per direct worden opgehangen wanneer ze met een minieme hoeveelheid drugs oid gepakt worden. Nou is het natuurlijk niet zo dat ik zelf van plan ben om iets dergelijks te gaan doen, maar het idee is toch wel wat beangstigend moet ik zeggen...

Verder ben ik me op het moment even aan het orienteren over wat mijn opties zijn. Ik heb tot nu toe twee mogelijke Universiteiten/Hogescholen gevonden die aan mijn eisen voldoen en een interessant programma aanbieden. Namelijk de National University of Singapore (NUS) en de Singapore Management University (SMU).

De laatste van deze twee is volgens mij een privaat, maar wel door de overheid gefinacierde Universiteit. Tuition fees en andere kosten voor huisvesting e.d. heb ik nog niks over kunnen vinden, maar ik ga er vanuit deze voor de SMU iets hoger zullen zijn.

Nou las ik hier op Fok! Dat jij (Libris) zelf al weer een aantal jaar op een hogeschool in Singapore lesgeeft en ik ben benieuwd of jij mij misschien nog tips, info, of whatever voor mij hebt? Kan je mij misschien wat over de bovengenoemde instellingen vertellen? Weet jij toevallig iets van de kosten af? Hoe zit het met de huisvesting voor (buitenlandse) studenten in Singapore? En moet ik verder nog speciaal op bepaalde dingen gaan letten?

Any information zou ik erg blij mee zijn!
Hey Jay,

Zoals ik denk ik al eerder zei, een vakantie naar puur Singapore is geldverspilling.. Singapore is leuk, maar niet om 2 weken te zitten zonder doel, daar is het te klein voor.. en er is zoveel anders moois te zien in de omgeving... Maar om stage te lopen / werken is het (voor mij althans) ideaal. Zeker in het onderwijs, er is zoveel mogelijk en zoveel geld om dingen te doen.. Niet vergelijkbaar met wat ik uit Nederland ken.

Ok, NUS is een heel goede universiteit (volgens mij top 20 ter wereld), en wat lokale studenten betalen is iets hoger dan het collegegeld in Nederland (sommige studies zijn duurder dan anderen). Ik weet niet wat buitenlandse studenten betalen..

Voor zover ik je iets over die punten kan vertellen:
(-) Intercultureel is het zeker, ook al is het merendeel Chinees en het aantal westerse expats de afgelopen jaren is afgenomen
(-) Economisch is het zeker aan het bijtrekken van de economische crisis en de Sars crisis, en het lijkt erop dat alles weer lekker draait (als je de 'gecencureerde' media moet geloven )
(-) NUS is een goede uni, SMU ook volgens mij. De derde uni van Singapore NTU (technologisch) is ook zeker niet slecht. Onderwijs is echt een van de speerpunten hier. Nederland kan er nog wat van leren.
(-) Engels, nou ja, Singlish, iets anders dan Engels, maar met Engels red je je goed
(-) Klimaat.. tja.. hmmz.. warm, vochtig en geen afwisseling. Soms baal ik er erg van, altijd dat warme klamme weer, 's nachts nooit kouder dan 24 graden, overdag altijd boven de 30.. Maar overal aircon
(-) Ik weet niet of je singapore zelf bedoeld met landschap en omgeving, maar dan moet ik je een beetje teleurstellen. Grootste deel is gebouwen.. Wel veel groen ertussen.. Met 16 keer de bevolkingsdichtheid van Nederland is het vrij druk..

Er is nog een andere Fokker die in Singapoer heeft gezeten, Lithion heeft een tijd (meer dan half jaar dacht ik) aan NUS gestudeerd en kan je misschien meer vertellen over het studiegedeelte..

Oh ja, als je er voor kiest om stage te lopen in Singapore, de kans is er dat je op een manier blijft hangen. Ik zou hier ook voor een half jaar heen gaan, maar inmiddels zit ik hier 2 jaar en ben ik aan het tekenen voor nog 2 jaar...

Als je meer vragen hebt.... schroom niet

Wat Erasmusch zegt over huisvesting, tja, ik weet dat mijn appartement iets duurder is. Maar Singapore heeft verschillende centra. Orchard is het winkel-centrum (niet een winkelcentrum..), CDB is het Central Business District, Chinatown is een apart gedeelte, net zoals Little India.
pi_25561508
wen je al aan het weer daar libris? volgens mij is er niet aan te wennen..
  vrijdag 18 maart 2005 @ 11:14:58 #93
19840 Libris
Live from Singapore
pi_25561602
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 11:10 schreef OreO het volgende:
wen je al aan het weer daar libris? volgens mij is er niet aan te wennen..
Tja, het enige wennen is dat het me niet echt uitmaakt of iik zweet of niet.. Spring gewoon wat sneller onder de douche... nu 32 graden trouwens... feels like 36..
pi_25567350
He Libris!

Bedankt voor je reply!

Dat Singlish waar je over praat, wat moet ik me daar precies bij voorstellen? Is dat voor mij goed te begrijpen? Ik neem aan dat er wel gewoon les gegeven wordt in het Engels? Of is dat ook in het Singlish?

Met landschap en omgeving doelde ik deels op Singapore zelf. Juist dat dicht bevolkte gebied met al die geweldige architectuur lijkt mij erg mooi! Ik ben in principe wel iemand die van het leven in een echte stad houd, al spreken de wat minder dicht bevolkte gebieden buiten Singapore in Maleisië bijvoorbeeld mij ook erg aan!
pi_25567928
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 21:34 schreef -Jay-20- het volgende:

[..]

US Dollars of Singapore Dollars?
Geen idee, zal het binnenkort ff vragen. Hij had zn kamer geregeld via de uni daar en was er wel tevreden over. Volgens mij op een of ander complex.
  † In Memoriam † vrijdag 18 maart 2005 @ 20:23:11 #96
34726 Fratz
Max
pi_25572810
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 07:47 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
Ik lees net in de Straits Times dat het een kantoorgebouw is.
dat klopt, het is speciaal in een Amerikaanse jaren '20 stijl gebouwd. als het goed is zit er ook nog steeds een amerikaanse corp. in. tenminste dat was in november nog zo, you never know he!! onze taxichauffeur heeft nog veel meer over dit gebouw vertelt maar dat kan ik me niet meer herinneren.. ik vond het ook zo'n speicaal gebouw, we zaten er vlakbij in een hotel (op beach rd.).
ik vind singapore een hele leuke stad en als we weer naar het verre oosten gaan zitten er zeker een paar daagjes singapore bij!
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  zaterdag 19 maart 2005 @ 12:42:54 #97
19840 Libris
Live from Singapore
pi_25584608
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 16:02 schreef -Jay-20- het volgende:
He Libris!

Bedankt voor je reply!

Dat Singlish waar je over praat, wat moet ik me daar precies bij voorstellen? Is dat voor mij goed te begrijpen? Ik neem aan dat er wel gewoon les gegeven wordt in het Engels? Of is dat ook in het Singlish?

Met landschap en omgeving doelde ik deels op Singapore zelf. Juist dat dicht bevolkte gebied met al die geweldige architectuur lijkt mij erg mooi! Ik ben in principe wel iemand die van het leven in een echte stad houd, al spreken de wat minder dicht bevolkte gebieden buiten Singapore in Maleisië bijvoorbeeld mij ook erg aan!
Het is even wennen, maar wel te volgen. Eigenlijk is het engels met een meer Chinese grammatica plus een paar stopwoordjes. Bijvoorbeeld ze gebruiken amper to do in een vraag (Do you have this --> You have this?) en een bekende conversatie:
A: Can?
B: Can!
A: Good leh

Ze begrijpen engels, maar mijn studenten vinden het wel leuk als ik er wat Singlish doorheen gooi...

Maleisie is mooi, maar wonen in Maleisie, werken in SIngapore is vermoeiend, grenscontrole is superstreng en kan even duren, het is geen EU... Maar je kan in het weekend wel vluchten naar Maleisie, Indonesie (Batam, Bintang) of naar Thailand vliegen
pi_25636257
quote:
Maar doe echt geen vakantie alleen naar Singapore, daarvoor is het te klein (je hebt het echt in een paar dagen gezien..). Maar het is een leuke combi met Maleisie/Thailand/Indonesie..
idd, op die manier heb ik het ook gedaan..even in singapore geweest en toen naar indonesie gegaan.
  † In Memoriam † maandag 21 maart 2005 @ 15:52:30 #99
34726 Fratz
Max
pi_25636800
quote:
Op maandag 21 maart 2005 15:29 schreef westrtp het volgende:

idd, op die manier heb ik het ook gedaan..even in singapore geweest en toen naar indonesie gegaan.
wij ook! mijn vriend wilde me sowieso singapore laten zien, hij heeft er verschillende periodes gewerkt.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_25637094
quote:
Op maandag 21 maart 2005 15:52 schreef Fratz het volgende:

[..]

wij ook! mijn vriend wilde me sowieso singapore laten zien, hij heeft er verschillende periodes gewerkt.
mijn pa had dat ook, die heeft er ook een aantal maanden gewerkt en wist dus wel de leuke plekken snel te vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')