abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69521504
Nogal, aanraders in Maleisie:

- Melaka. Oude Nederlandsche vestigingstad die je gemakkelijk uit Singapore kunt bereiken door 3 uur te bussen.
-Johore Bahru. Net ten noorden van Singapore. Beetje saai maar wel leuk als je even de grens over wilt hoppen voor een stempel in je paspoort.
- KL. De hoofdstad. Om het echte Azie te zien zijn er mooiere steden. Dan kun je mi veel beter naar Bangkok gaan. Het vliegen in Azie kost echt maar een grijpstuiver met al die discount airlines. Tiger is er eentje en die zijn een stuk beter dan de discounters hier.
- Voor de natuur is het leuk om naar Taman Negara te gaan of als je het weer in NL mist naar de Cameron Highlands.

aanraders voor Indonesie:
Eigenlijk te veel om op te noemen. Maar met Tiger Airlines zit je zo op Bali en van daaruit kun je naar Lombok of de andere eilanden.
- YogyaKarta. De borobadur.
- Jakarta. Lekker wegblijven en anders de havens bezoeken (Sunda Kelapa)
- Bandung. Wederom veel Nederlandsche historie en in de bergen bij de theeplantages.
- Als je meer hardcore wilt reizen en meer (veel meer) tijd hebt dan zijn de afgelegen eilanden zoals Borneo, Irian Jaya enz. een aanrader.
- Wat dacht je van duiken op Sulawesi? Vanuit Singapore is er een direkte vlucht met Silk naar Manado. Vanuit Singapore wordt ook veel gedoken op de eilanden ten oosten van Maleisie (Tioman, Air). Die eilanden zijn ook leuk als je lekker op het strand wil zitten / duken en weinig tijd hebt om te reizen. Het is een echte weekend bestemming voor Singaporeans.
- Dichter bij Singapore (met de ferry) kun je naar de Indonesische eilanden vlakbij Singapore zoals Batam. Net als Johore Bahru in Maleisie leuk om een stempel te halen, maar verder lekker wegblijven. Tenzij je in Singapore woont en gillend weg wilt in het weekend om te golfen.

Dit is maar een kleine opsomming. Ik heb een jaren gereisd en nog lang niet alles gezien. Het ligt er echt aan wat je leuk vindt en vooral ook hoeveel tijd je hebt.
pi_69532186
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 11:27 schreef Duikelaar het volgende:
Ik ben net terug gekomen uit Singapore waar ik jaren met veel plezier heb gewoond. Heb aan Holland Road gewoond waar de meeste Ang Mohs wonen.
Ik kom zojuist terug van Holland Village
quote:
In deze tijd is het gewoon lekker warm (lees heet en humid)
Inderdaad, lekker warm kun je lezen als bloedheet...
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 11:54 schreef Duikelaar het volgende:
Nogal, aanraders in Maleisie:

- Melaka. Oude Nederlandsche vestigingstad die je gemakkelijk uit Singapore kunt bereiken door 3 uur te bussen.

Ruim 4 uur duurde de reis trouwens (van Melaka naar Singapore).
quote:
- KL. De hoofdstad. Om het echte Azie te zien zijn er mooiere steden. Dan kun je mi veel beter naar Bangkok gaan. Het vliegen in Azie kost echt maar een grijpstuiver met al die discount airlines. Tiger is er eentje en die zijn een stuk beter dan de discounters hier.
Ik vond KL veel mooier dan Bangkok, maar het is Bangkok is meer Azië inderdaad.
pi_69538414
Wat vond je zo mooi dan in KL, behalve de vertrekhal van KLIA? Bangkok heeft veel meer te bieden (Chinatown, de markets, Sukumvit) en als je een moderne Aziatische stad wil zien kun je veel beter in Singapore blijven. Ik heb ook nog een paar jaar in Bangsar (bij KL) gewoond. Daar was het wel relaxed - tig jaar geleden.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 21:53:06 #54
122506 nogal
hoi, alles goed?
pi_69539372
quote:
[b]Op vrijdag 29 mei 2009 11:54 Hoop nuttige tips!
Bedankt voor al deze nuttige tips, zal het wel meenemen. Vooral Melaka zal ik overleggen met me vriendin. Gaan sowieso 3 dagen Kuala Lumpur doen. Heb zelf nog nooit zo ver gereisd, en wil ergens beginnen. Gaan ook maar 3 of 4 dagen Indonesië doen, baal er nu al van dat ik maar 3 weken de tijd heb. Maar als het me goed bevalt, waar ik wel van uit ga, wil ik zeker wel een paar maanden rond gaan reizen in Azië. Lijkt me zoveel te zien!
pi_69546628
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 21:27 schreef Duikelaar het volgende:
Wat vond je zo mooi dan in KL, behalve de vertrekhal van KLIA? Bangkok heeft veel meer te bieden (Chinatown, de markets, Sukumvit) en als je een moderne Aziatische stad wil zien kun je veel beter in Singapore blijven. Ik heb ook nog een paar jaar in Bangsar (bij KL) gewoond. Daar was het wel relaxed - tig jaar geleden.
Vliegveld ben ik niet geweest. KL is veel moderner, daar houd ik meer van. Reizen in de stad is ook beter. Veel dingen op loopafstand.

Maar begrijp mij niet verkeerd, Bangkok vond ik ook leuk.
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 21:53 schreef nogal het volgende:
Maar als het me goed bevalt, waar ik wel van uit ga, wil ik zeker wel een paar maanden rond gaan reizen in Azië. Lijkt me zoveel te zien!
Moet je zeker doen
Voor mij zit het er alweer bijna op
pi_73349633
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 14:12 schreef Dizzee het volgende:
Libris, heb je toevallig wat foto's van The Warren ?

Ik krijg trouwens net te horen dat ik voordat ik het visum krijg een medische keuring moet ondergaan.
Even voor de zekerheid:
voor toeristen is toch geen visum nodig voor Singapore??
 FR
pi_73349766
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 01:20 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Even voor de zekerheid:
voor toeristen is toch geen visum nodig voor Singapore??
Niet nodig inderdaad
pi_73349798
quote:
Op zondag 23 september 2007 13:08 schreef DutchTrain het volgende:
Dank voor je verslag. Ik ga binnenkort ook voor een paar dagen die kant op

Voorlopig lijstje: Jurong Bird Park, sentosa island, mount faber, songs of the sea
En DT? Hoe is dat bevallen?

Heb je er nog een verslag van gemaakt toevallig?

En heeft iemand nog tips voor een goed(koop) hotel of een prettige lokatie alwaar een hotelleke te boeken?
Ik ben er binnenkort voor 2 dagen/nachten, maar kom 's avonds vrij laat aan (half tien).

Ben errug benieuwd ; ik ben er ab-so-luut niet bekend dus weet nauwelijks wat me te wachten staat.
 FR
pi_73349809
@Ruud: oh toch. Bedankt voor je snelle antwoord!
 FR
pi_73349930
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 01:35 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

En DT? Hoe is dat bevallen?

Heb je er nog een verslag van gemaakt toevallig?

En heeft iemand nog tips voor een goed(koop) hotel of een prettige lokatie alwaar een hotelleke te boeken?
Ik ben er binnenkort voor 2 dagen/nachten, maar kom 's avonds vrij laat aan (half tien).

Ben errug benieuwd ; ik ben er ab-so-luut niet bekend dus weet nauwelijks wat me te wachten staat.
Ik zat in Cozy Corner (hostel). Beviel goed, zeker gezien de prijs.
pi_73350184
Oh dat is in de buurt bij Archord -ofzo- Road waar iedereen het over heeft in de topics, zie ik?
Is het vanaf het vliegveld een beetje gemakkelijk te bereiken, 's avonds laat?

Bedankt voor de tip, in ieder geval! Ik ga eens informeren!

(Geen lage leeftijdslimiet ofzo trouwens?)
 FR
pi_73351387
Even een postje hier

Midden November kom ik terug uit Indonesie en ik heb gekozen voor een super lange overstap op Singapore (kom aan rond 10.30 en vlieg verder om 23.00). Dit heb ik expres gedaan zodat ik Singapore kan gaan bekijken

Maar nu zoek ik tips om te doen. Wat zijn de dingen die ik echt niet mag missen; wat moet ik zien, wat moet ik proeven en ervaren?

De grote wolkenkrabbers e.d. vind ik wel leuk om te zien, maar dit zie je in elke grote stad ter wereld, dus liever zoek ik meer typische dingen...
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
pi_73352375
Henk, er is een speciale balie op Changi waar je terecht kan voor dit soort city trips. Zij kunnen de hele reis langs de hoogtepunten verzorgen en zorgen dat je ook weer op tijd aankomt op Changi voor je vlucht.

Anders kun je gewoon een taxi (veilig, zeer makkelijk en goedkoop) nemen vanaf de terminal en beginnen op Orchard road (straat met enorme shopping centres) en dan richting Central Business District (wolkenkrabbers) lopen naar China Town. China Town is ook heel leuk om te zien. Als je dan nog tijd of zin hebt, dan naar het historische gedeelte. Dit is allemaal redelijk bij elkaar in de buurt en het zal zeker je dag wel vullen.

Succes - ik heb zelf 3 jr in Singapore gewoond en heb veel Singapore visits samengesteld voor vrienden/familie.
pi_73353278
Hoi allemaal, ik wil volgend jaar een half jaar in Azië studeren, en heb op dit moment 3 opties: Singapore (NUS), Taipei (NTU) of Hong Kong (HKU of UST). Ik kan echter niet goed kiezen. Ik ga vooral voor de ervaring, maar het onderwijs moet ook relevant voor me zijn (informatiekunde, bedrijfskundige ICT). Ik heb al een beetje Azië ervaring (maand gereisd in Vietnam, en dat beviel heel goed). Singapore spreekt me aan omdat het onderwijs voor mij het meest relevant is op die universiteit, en omdat je meestal niet met 2 man op een kamertje hoeft te zitten zoals in Hong Kong het geval is (university housing). Taipei lijkt me erg avontuurlijk, maar er zijn maar een beperkt aantal courses Engelstalig, en sowieso word het er met Engels alleen wel lastig denk ik. Hong Kong lijkt me ook een leuke stad, maar daar zit je met z'n 2-en op een kamer van 10m², en ik weet niet of ik dat een half jaar uit houd. Zijn er hier toevallig mensen die in Singapore gewoond hebben en in Taipei en/of Hong Kong? Wat zou je me qua stad aanraden? Hoe is ook het uitgaansleven? Welke stad is goedkoper qua eten enzo?
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_73362663
Taipei zou ik niet doen als je geen Koreaans spreekt. Een Australische vriend van mij heeft een tijdje in Korea gewerkt en dat was echt een hell omdat werkelijk niets in het Engels is. Het is daar moeilijk om vriendschappen te maken en vaak zijn Koreanen afkerig van westerlingen (muv Guusje) - lees discrimineren.

In HK en Singapore wordt resp. goed/uitstekend Engels gesproken. HK heeft een wat beter leuker uitgaansleven, maar in Singapore is inderdaad meer ruimte en het is er niet zo druk. Beide zijn fantastisch om te wonen en als je bereid bent om niet als een Westerling te leven ook niet erg duur, maar ik zou ook kijken naar de reputatie van de uni's. NUS heeft een heel hoog niveau afhankelijk van de opleiding. Die in HK ken ik niet.

Wat je kunt doen is posten/zoeken op een website voor expats (niet zozeer studenten) in Singers en HK en daar om een mening vragen. Dit is die in Singers: http://www.expatsingapore.com/forum/. Daar kun je gelijk vragen wat je in kunt verwachten mbt woonruimte. NUS heeft een campus voor buitenlandse studenten.
pi_73363411
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 02:19 schreef Bora-Bora het volgende:
Oh dat is in de buurt bij Archord -ofzo- Road waar iedereen het over heeft in de topics, zie ik?
Het is wel een stukje bij Orchard Road vandaan hoor.
quote:
Is het vanaf het vliegveld een beetje gemakkelijk te bereiken, 's avonds laat?
Uitstekend bereikbaar met de metro vanaf het vliegveld. Je stapt uit bij Bugis, dan ben je er al bijna.
quote:
Bedankt voor de tip, in ieder geval! Ik ga eens informeren! [ afbeelding ]

(Geen lage leeftijdslimiet ofzo trouwens?)
Niet dat ik weet
pi_73366701
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 17:46 schreef Duikelaar het volgende:
Taipei zou ik niet doen als je geen Koreaans spreekt. Een Australische vriend van mij heeft een tijdje in Korea gewerkt en dat was echt een hell omdat werkelijk niets in het Engels is. Het is daar moeilijk om vriendschappen te maken en vaak zijn Koreanen afkerig van westerlingen (muv Guusje) - lees discrimineren.

In HK en Singapore wordt resp. goed/uitstekend Engels gesproken. HK heeft een wat beter leuker uitgaansleven, maar in Singapore is inderdaad meer ruimte en het is er niet zo druk. Beide zijn fantastisch om te wonen en als je bereid bent om niet als een Westerling te leven ook niet erg duur, maar ik zou ook kijken naar de reputatie van de uni's. NUS heeft een heel hoog niveau afhankelijk van de opleiding. Die in HK ken ik niet.

Wat je kunt doen is posten/zoeken op een website voor expats (niet zozeer studenten) in Singers en HK en daar om een mening vragen. Dit is die in Singers: http://www.expatsingapore.com/forum/. Daar kun je gelijk vragen wat je in kunt verwachten mbt woonruimte. NUS heeft een campus voor buitenlandse studenten.
Taipei is Taiwan maar verder bedankt voor de informatie Ik ben sowieso van plan om gewoon op universiteitscampus te zitten, ik ga niet particulier huren. Is ook niet praktisch.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_73367836
HK en Singapore zijn m.i. vergelijkbare steden. HK is iets meer op China georienteerd en Singapore meer op het westen. Ik heb in HK het HKUST en HKU bezocht (ter orientatie, ik heb er uiteindelijk niet gestudeerd). Het onderwijs is officieel in het Engels, maar het accent van de Chinese docenten is eerlijk gezegd niet zo goed te verstaan. Ook zie je op de campus dat aankondigingen van studentenverenigingen, menu's in de foodcourt etcetera veelal in het Chinees zijn. In Singapore is de meerderheid van de bevolking weliswaar ook Chinees, maar er wordt meer en beter Engels gesproken omdat er ook veel Indiase en Maleisische inwoners zijn.

Als het onderwijs in Singapore het meest relevant voor je is, dan zou ik Singapore kiezen. Als je een carriere in China op het oog hebt (toch niet de minste markt) dan is HK (of Taipei) misschien een meer logische opstap.
pi_73409608
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 11:03 schreef Duikelaar het volgende:
Henk, er is een speciale balie op Changi waar je terecht kan voor dit soort city trips. Zij kunnen de hele reis langs de hoogtepunten verzorgen en zorgen dat je ook weer op tijd aankomt op Changi voor je vlucht.

Anders kun je gewoon een taxi (veilig, zeer makkelijk en goedkoop) nemen vanaf de terminal en beginnen op Orchard road (straat met enorme shopping centres) en dan richting Central Business District (wolkenkrabbers) lopen naar China Town. China Town is ook heel leuk om te zien. Als je dan nog tijd of zin hebt, dan naar het historische gedeelte. Dit is allemaal redelijk bij elkaar in de buurt en het zal zeker je dag wel vullen.

Succes - ik heb zelf 3 jr in Singapore gewoond en heb veel Singapore visits samengesteld voor vrienden/familie.
Ik had inderdaad gehoord van die service op het vliegveld... Nou is dat natuurlijk ontzettend handig, maar ik ben bang dat ik dan het 'echte' Singapore ga missen.

Iemand trouwens nog tips waar en wat ik moet gaan eten als ik er ben?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  woensdag 7 oktober 2009 @ 11:20:37 #70
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_73451040
HK en Singapore lijken absoluut niet op elkaar, maar dat is slechts mijn mening. Ik ken beide plekken heel erg goed en heb er ook vrienden en familie wonen. Wat het verschil is? De mensen en hun cultuur. Ik zou puur kijken naar de combinatie van educatie niveau en levenstandaard. Die is voor beide beter in Singapore.
No bad soldiers under a good leader
pi_86934917
Even een kick.
Ik ben van plan volgend jaar Mei/Juni naar Singapore te gaan om o.a. vrienden te bezoeken. Zijn er bepaalde must see locatie's in de stad of bepaalde gebieden die ik absoluut moet ontwijken?
pi_86968877
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 11:17 schreef DJJoris het volgende:
Even een kick.
Ik ben van plan volgend jaar Mei/Juni naar Singapore te gaan om o.a. vrienden te bezoeken. Zijn er bepaalde must see locatie's in de stad of bepaalde gebieden die ik absoluut moet ontwijken?
Wikitravel heeft wel een goede pagina over Singapore: http://wikitravel.org/en/Singapore

Voor specifieke tips is het misschien goed om aan te geven waar je interesses liggen.
pi_87611436
Klein schopje :)

Iemand enig idee in welke mate er in Singapore oud en nieuw wordt gevierd? Zit er aan te denken om er eind December heen te gaan voor een paar weken, maar ik heb eigenlijk niet zo'n zin in die gehypte toestanden :@ Dacht eigenlijk dat ze er meer van het Chinese O&N waren, but not sure enzo :s)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')