Mag jij levenslang meebetalen aan hun uitkering.quote:Op zondag 4 juli 2004 13:07 schreef lionsguy18 het volgende:
Hun werkelijke straf moet nog komen.
De heren hebben nu een crimineel verleden dus die komen nooit meer aan de slag.
En dat vind ik nog het leukste van alles.
Die blijven levenslang in hun ghetto wonen want van die bagger muziek zullen ze niet rijk worden.
quote:Op zondag 4 juli 2004 13:11 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Mag jij levenslang meebetalen aan hun uitkering.![]()
Als ze niet meer aan de slag komen, krijgen ze dus een uitkering. Dat is het sociale vangnet in NL.quote:Op zondag 4 juli 2004 13:14 schreef lionsguy18 het volgende:
![]()
Neo-nazistische bands vind je overigens wel genoeg.quote:Op zondag 4 juli 2004 11:46 schreef JohnDope het volgende:
Ik zoek een hardcorerapper die teksten rapt die precies het tegenovergestelde zijn van wat DHC rapt!!
Fock them het midden-oosten wordt van ons!
Er is aangifte gedaan door de betreffende politicus, dus het heeft er wel degelijk mee te maken.quote:Op zondag 4 juli 2004 00:34 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Het is gewoon het OM dat vervolging instelt en eventueel een onafhankelijke rechter die die eikels een straf oplegt. Heeft dus niks met zittende politici te maken.
Nee dat zoek ik dus niet, ik zat eerder te denken aan een Joodse rapper die scherpe teksten rapt.quote:Op zondag 4 juli 2004 13:20 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Neo-nazistische bands vind je overigens wel genoeg.
Je vindt dit dus wel een goede rap? Anders ga je het niet navolgen lijkt me...quote:Op zondag 4 juli 2004 13:34 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nee dat zoek ik dus niet, ik zat eerder te denken aan een Joodse rapper die scherpe teksten rapt.
Dat zou zonder dit incident ook wel het geval geweest zijn.quote:Op zondag 4 juli 2004 13:11 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Mag jij levenslang meebetalen aan hun uitkering.![]()
Ja want je moet een werkgever wel wat te bieden hebbenquote:Op zondag 4 juli 2004 13:56 schreef Sickie het volgende:
[..]
Dat zou zonder dit incident ook wel het geval geweest zijn.
idd..kansloze talentloze ongeschoolde uitkeringstrekkers, daar hebben we er inmiddels honderdduizenden van in Nederland..quote:Op zondag 4 juli 2004 13:56 schreef Sickie het volgende:
[..]
Dat zou zonder dit incident ook wel het geval geweest zijn.
Ja ik vind het een goede rap, scherpe teksten, lekker beatje, tenminste niet van die studiogangster-rap wat je in de top40 ziet! Maar goed ik hoop dat die jongens moeten zitten, want ik ben voor Hirsi Aliequote:Op zondag 4 juli 2004 13:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Je vindt dit dus wel een goede rap? Anders ga je het niet navolgen lijkt me...
En waarom zou dat dan geen mening zijn?quote:Op zondag 4 juli 2004 14:26 schreef Boondock_Saint het volgende:
Een stel idioten zijn het en kom niet aan met 'vrijheid van meningsuiting' want wat die gasten doen is niet echt het verkondigen van een mening, meer een ordinaire scheldpartij en bedreiging.
geef zelf het antwoord maar, als je niks te zeggen heb moet je ook niks vragen simpeltje.quote:Op zondag 4 juli 2004 14:40 schreef DeGroeneRidder het volgende:
[..]
En waarom zou dat dan geen mening zijn?
Bijvoorbeeld voor straf een jaar lang iedere zaterdag bij Ayaan Hirsi Ali thuis de plee schoonmaken!quote:Op zaterdag 3 juli 2004 22:26 schreef R@b het volgende:
[..]
Werkstraf kan maximaal 240 uur zijn. Toch nog lang, want je bent zo 30 zaterdagen zoet dan.
Voordeel is dat voor de dagen (24 uur per dag!!) dat ze vastzitten ze urenaftrek krijgen. Wel 2 uur per dag geloof ikWord je na 3 dagen voorarrest bijvoorbeeld veroordeeld tot 100 uur werkstraf, blijft er 94 uur over
![]()
Mijn stelling is dat "een mening zijn" en "laakbaar zijn" niet onverenigbaar zijn.quote:Op zondag 4 juli 2004 14:57 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
geef zelf het antwoord maar, als je niks te zeggen heb moet je ook niks vragen simpeltje.
Het is idd een mening. Alleen geldt in Nederland de vrijheid van meningsuiting niet oneindig. En bedreigingen met de dood gaan er m.i. ver overheen.quote:Op zondag 4 juli 2004 14:40 schreef DeGroeneRidder het volgende:
[..]
En waarom zou dat dan geen mening zijn?
En een stuk of zes doodsbedreigingen in een tekst is natuurlijk helemaal te gek.quote:Kankerbitch Kankerhoer kankerstrontvlek. Sla je op je bek, breek je nek.
We zijn bezig met het voorbereiden van een liquidatie, bommenactie, tegen Hirsi Ali.
Je kan beter geen vijand van mij zijn, Den Haag is mijn terrein. Kankerhuisneger. Steek je met een spies want je bent vies
Je was eerst een moslim nu ben je jood in zware nood
Wees maar niet betreurd, je bent nu zelf aan de beurt.
Vieze vuile gore vieze kutkleine kakkerlak ik trap je helemaal dood daardoor.
Niet oneindig, maar het staat wel in de grondwet. Het OM heeft nog heel wat aan te tonen willen ze dit winnen.quote:Op zondag 4 juli 2004 18:18 schreef freako het volgende:
Het is idd een mening. Alleen geldt in Nederland de vrijheid van meningsuiting niet oneindig.
Blijkbaar geldt dat nu ook voor NOVA zelf ...quote:Op zondag 4 juli 2004 18:18 schreef freako het volgende:
... Alleen geldt in Nederland de vrijheid van meningsuiting niet oneindig. ...
quote:Hirsi Ali met dood bedreigd in rapnummer
VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali wordt in een rapnummer bedreigd met de dood. Het nummer, 'Hirsi Ali Diss', is van de Haagse groep DHC en is te downloaden via het programma Kazaa.
De rappers uiten in de rap allerlei racistische en seksistische verwensingen en kondigen aan dat ze de politica zullen vermoorden. Hirsi Ali heeft aangifte gedaan bij de politie.
Vice-premier Zalm zegt dat justitie van dit soort bedreigingen werk moet maken, ook als ze via internet worden geuit. Hirsi Ali heeft al bijna twee jaar bewaking vanwege eerdere bedreigingen.
NB: om privacyredenen is dit videoitem niet meer te bekijken. Onze excuses voor het ongemak.
_ _ _ __________________________________________
Bron: http://www.novatv.nl/inde(...)ls&reportage_id=2680
Wat uiteraard niet wil zeggen dat ze niet oneindig hoort te gelden zolang ze geen inbreuk vormt op de fundamentele rechten en vrijheden van anderen. Uiteraard is mevrouw A. Hirsi A. op haar "bek" slaan een inbreuk op haar recht op fysieke integriteit is, maar zeggen dat je op haar "bek" gaat slaan is geen inbreuk op haar recht op fysieke integriteit. Je kan natuurlijk argumenteren dat je een recht hebt om e.e.a. niet te horen, maar ik geloof enerzijds niet in rechten van het type "recht om niet te horen/zien/lezen/...", en anderzijds kan ze het gewoon haar T.V./PC afzetten.quote:Op zondag 4 juli 2004 18:18 schreef freako het volgende:
Het is idd een mening. Alleen geldt in Nederland de vrijheid van meningsuiting niet oneindig. En bedreigingen met de dood gaan er m.i. ver overheen.
Wel op haar recht op "geestelijke integriteit" als die term bestaat. Het doel is om haar bang te maken zodat ze stopt met haar uitspraken over de islam, en of je dat doet door haar in elkaar te slaan of door haar met de dood te bedreigen is van hetzelfde laken een pak.quote:Op zondag 4 juli 2004 18:52 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Uiteraard is mevrouw A. Hirsi A. op haar "bek" slaan een inbreuk op haar recht op fysieke integriteit is, maar zeggen dat je op haar "bek" gaat slaan is geen inbreuk op haar recht op fysieke integriteit.
quote:Art. 285.
1. Bedreiging met openlijk geweld met verenigde krachten tegen personen of goederen, met geweld tegen een internationaal beschermd persoon of diens beschermde goederen, met enig misdrijf waardoor de algemene veiligheid van personen of goederen in gevaar wordt gebracht, met verkrachting, met feitelijke aanranding van de eerbaarheid, met enig misdrijf tegen het leven gericht, met gijzeling, met zware mishandeling of met brandstichting, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.
2. Indien deze bedreiging schriftelijk en onder een bepaalde voorwaarde geschiedt, wordt zij gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie.
quote:Art. 266.
1. Elke opzettelijke belediging die niet het karakter van smaad of smaadschrift draagt, hetzij in het openbaar mondeling of bij geschrift of afbeelding, hetzij iemand, in zijn tegenwoordigheid mondeling of door feitelijkheden, hetzij door een toegezonden of aangeboden geschrift of afbeelding, aangedaan, wordt, als eenvoudige belediging, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie.
2. Niet als eenvoudige belediging strafbaar zijn gedragingen die ertoe strekken een oordeel te geven over de behartiging van openbare belangen, en die er niet op zijn gericht ook in ander opzicht of zwaarder te grieven dan uit die strekking voortvloeit.
Art. 267.
De in de voorgaande artikelen van deze titel bepaalde gevangenisstraffen kunnen met een derde worden verhoogd, indien de belediging wordt aangedaan aan:
1º. het openbaar gezag, een openbaar lichaam of een openbare instelling;
2º. een ambtenaar gedurende of ter zake van de rechtmatige uitoefening van zijn bediening;
3º. het hoofd of een lid van de regering van een bevriende staat.
Zoals ik al zei, ik geloof niet in dat type rechten. Als mevrouw A. Hirsi A. haar standpunten gaat intrekken vanwege een bedreiging is dat haar probleem. Hoe meer men dit soort incidenten negeert, hoe meer bedreigingen er zullen worden geuit. Als gevolg hiervan zullen de bedreigingen devalueren en wordt hun invloed op het doen en laten van de bedreigde geminimaliseerd.quote:Op zondag 4 juli 2004 18:59 schreef freako het volgende:
[..]
Wel op haar recht op "geestelijke integriteit" als die term bestaat. Het doel is om haar bang te maken zodat ze stopt met haar uitspraken over de islam, en of je dat doet door haar in elkaar te slaan of door haar met de dood te bedreigen is van hetzelfde laken een pak.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |