abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 maart 2005 @ 12:35:50 #276
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_25311173
n tijdje terug had ik hier gepost, dat ik wat onderzoeken moest laten doen ivm met kramp in de onderbuik, en buikpijn enzo.
daar is dus moioi niks uitgekomen, en het begint er voor mijn gevoel steeds meer op te lijken, dat mijn colitis weer op gaat spelen.
wat ik dus erg kut zou vinden, de laatste keer dat dat gebeurde, ben ik een jaar ziek geweest
toch maar weer de dokter bellen..
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_25316951
Texelse Courant kwam vandaag binnen en nu stond er een bijna paginagroot artikel in over deze meneer met zijn wonderbaarlijke geneesmethode. Het is helaas moeilijk in te scannen, maar het komt er op neer dat het geen oplichter is, maar iemand die jarenlang geexperimenteerd heeft met vanalles en nog wat en nu denkt de oorzaak van CU/Crohn gevonden te hebben. Daar is ie heilig van overtuigd.

Volgens hem is er een onnatuurlijke stof, die uiteraard niet op de verpakking staat, verstopt in veel voedsel en daar word je ziek van. Verder zijn er nog stoffen met een genezende werking die je veel binnen moet krijgen. Dan ben je binnen vier weken genezen..

Wel, dat is dus het verhaal zo'n beetje. Geloof er zelf eerlijk gezegd helemaal niets van, maar dat moet ieder natuurlijk voor zich weten.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_25320756
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 19:18 schreef Pizza_Shooter het volgende:

Wel, dat is dus het verhaal zo'n beetje. Geloof er zelf eerlijk gezegd helemaal niets van, maar dat moet ieder natuurlijk voor zich weten.
Als hij overtuigd is en de medemens wil helpen moet ie gewoon de naam van die stof publiceren en het dieet publiceren en niet de mensen geld uit de zak kloppen. Ik kan hier helemaal niets mee (nou kan ik er sowieso niets mee omdat ik m'n dikke darm al kwijt ben )
A mind with a heart of it's own
pi_25321126
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 22:46 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Als hij overtuigd is en de medemens wil helpen moet ie gewoon de naam van die stof publiceren en het dieet publiceren en niet de mensen geld uit de zak kloppen. Ik kan hier helemaal niets mee (nou kan ik er sowieso niets mee omdat ik m'n dikke darm al kwijt ben )
Die advertentie op de voorpagina van het NHD was ook een paar duizend euro, dus kan me voorstellen dat ie dat er wel uit wil krijgen.. Maar voor de rest vind ik het ook dubieus.
- Beverly Sills
pi_25327537
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 23:01 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

Die advertentie op de voorpagina van het NHD was ook een paar duizend euro, dus kan me voorstellen dat ie dat er wel uit wil krijgen.. Maar voor de rest vind ik het ook dubieus.
Mijn internist zei altijd: "wie ontdekt waardoor Crohn en Cu worden veroozaakt, wint de Nobelprijs". Daar kan deze man best de advertentie van betalen en ik wens hem veel plezier met die prijs
pi_25335414
suiker en koemelk zijn een paar dingen die sowieso niet goed zijn qua voedingsmiddelen voor ons, maar ik geloof er niets van dat je met een dieet genezen kan worden, hooguit (gedeeltelijk) klachten-vrij.

en als het een bepaalde stof zou zijn, die de desbetreffende man niet wil zeggen, wat in zoveel voedingsmiddelen zou zitten, kun je er van uit gaan dat het je nooit lukt om deze stof niet binnen te krijgen, aangezien de mens voedsel nodig heeft om te leven...

ik wacht het af, heb er geen goed gevoel over. lotgenoten helpen elkaar en kloppen geen geld uit elkaars zakken
pi_25383215
Ik heb ondertussen ook al weer 2 dagen in het UMC gelegen voor mn crohn. Ik was gestopt met prednison. Maar naast mij lag een meisje met colitis die ondertussen al haar hele darm kwijt is. Ik heb met haar uitgebreid gesproken over die nieuwe therapie met Helmintwormen. Het schijnt te werken.
Is er hier iemand die deze al geprobeerd heeft?
Ik ga er waarschijnlijk toch maar aan beginnen. Altijd beter dan een stuk darm missen! Want dat is namelijk de volgende optie voor mij
pi_25391614
Ik kan het niet uitstaan. Ik laat een tarot advies doen over die vent of zo? Goed, ik zoek hem op, ik betaal m die 200 en ik zal weten ook wat het is. Als hij me belazerd weet hij ook wat het is.

Ik hou jullie op de hoogte. Ik ga er lichamelijk niet op achteruit als het oplichterij is, maar misschien wel als helemaal niks probeer.
pi_25393038
quote:
Op zondag 6 maart 2005 03:43 schreef Gevederde_Vlerk het volgende:
Ik kan het niet uitstaan. Ik laat een tarot advies doen over die vent of zo? Goed, ik zoek hem op, ik betaal m die 200 en ik zal weten ook wat het is. Als hij me belazerd weet hij ook wat het is.

Ik hou jullie op de hoogte. Ik ga er lichamelijk niet op achteruit als het oplichterij is, maar misschien wel als helemaal niks probeer.
Wel, het is iemand die er zelf echt van overtuigd is dat ie de oorzaak gevonden heeft, niet iemand die er rijk mee denkt te worden.. Alleen is hij voorzover ik weet de enige die er baat bij heeft gehad, dus ik betwijfel of het niet gewoon een rustige periode is en dat het binnen een paar jaar wel weer terug komt bijv.

Verder kan die 200 euro ook een psychologische truc zijn. Als je gratis een advies krijgt hebben mensen al snel het idee dat het niet zoveel voor kan stellen, maar als er 200 euro voor betaald wordt ben je eerder geneigd te denken dat het werkt. Je hebt er immers een hoop geld voor neergeteld.

Neemt overigens niet weg dat ik wel benieuwd ben naar de resultaten.
- Beverly Sills
  zondag 6 maart 2005 @ 21:00:56 #285
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_25401482
ik heb ondertussen steeds meer last van een onrustige buik, buikpijn en krampen, vooral links een stekende pijn, die na het eten veel erger wordt.
en steeds een licht koortserig gevoel, in mijn hoofd.
ik ga morgen de dokter bellen, ik begin steedsd banger te worden dat de colitis weer terug is.
of zou het wat anders zijn..?
pi_25416134
quote:
Op zondag 6 maart 2005 03:43 schreef Gevederde_Vlerk het volgende:

Op de Crohn-Colitis website staat een Persbericht over het krantenartikel
pi_25417427
quote:
Op zondag 6 maart 2005 21:00 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb ondertussen steeds meer last van een onrustige buik, buikpijn en krampen, vooral links een stekende pijn, die na het eten veel erger wordt.
ik ga morgen de dokter bellen, ik begin steedsd banger te worden dat de colitis weer terug is.
Tja, ik hoop uiteraard voor je dat het iets anders is, uiteraard. Al klinkt dit wel verdacht natuurlijk.

Neem aan dat je vandaag de huisarts gebeld hebt?
- Beverly Sills
  dinsdag 8 maart 2005 @ 13:28:29 #288
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_25426034
quote:
Op maandag 7 maart 2005 22:21 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

Tja, ik hoop uiteraard voor je dat het iets anders is, uiteraard. Al klinkt dit wel verdacht natuurlijk.

Neem aan dat je vandaag de huisarts gebeld hebt?
hwet klinkt aardig verdacht ja.. ben ook best wel zenuwachtig eigenlijk, ben veel te bang dat t weer terugkomt.
ik heb straks een afspraak, rond half 4
pi_25426356
quote:
Op zondag 6 maart 2005 21:00 schreef MissyMirjaM het volgende:
zelf met ik altijd als ik een beetje ziek ben dat ik meer pijn in de buik heb.. of als ik een hele drukke tijd achter de rug heb!!

heb jij veel last van stress nu? of ben je beetje grieperig?
Dit keer zonder signature
  dinsdag 8 maart 2005 @ 14:02:29 #290
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_25426433
ik heb de laatste tijd wel onrust ja.
grieperig niet echt.
maar dit loopt ondertussen al een maand, als t niet meer is, dus eerlijk gezegd sluit ik lelijke virusjes al uit..
en de buikpijn wordt steeds erger, alsmede wat andere klachtjes, zoals een 'drukke huid' zoals ik dat dan zelf noem, wat aften, gaatjes, veel tandvleesontstekingen enzo.
pi_25426683
mm zijn idd weer tekenen dat het weer komt.. ik hoop het niet voor jou..

maar ik zou zeker bellen.. ook als is het nix.. beter 1x bellen en vervolgens een preek krijgen van arts dat het nix is en dat je niet ongerust hoeft te maken dan 1x niet bellen en zo ziek als een hond worden..
  dinsdag 8 maart 2005 @ 14:29:35 #292
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_25426696
ik ga over een uurtje naar de dokter toe
pi_25429650
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 14:29 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik ga over een uurtje naar de dokter toe
En? Wat was het resultaat?
  dinsdag 8 maart 2005 @ 22:25:10 #294
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_25431730
tja, ik weet het niet zo goed.
de dokter denkt niet direct dat de colitis oplaait.
maar aan de andere kant, denkt hij volgens mij nooit iets, ik blijf altijd bizar lang met klachten rondlopen, voordat er echt wat aan gedaan wordt.
een gynaecologische oorzaak van de klachten is in ieder geval al uitgesloten.
afgaande op mijn verhaal, heeft hij me medicatie en vezels gegeven, om de doorgang te vergemakkelijken, gasvorming weg te halen, de krampen en het spastische verminderen [wat hij dus denkt dat er aan de hand is] en op den lange duur hopelijk de pijn.
maar ik ben zo bang dat het wel weer de colitis is, want dan ben ik zoveel verder van huis..
*onzeker*

uiteindelijk was hij het overigens wel gedeeltelijk met me eens, dat het een voorbode zou kunnen zijn van het werkelijke oplaaien van de colitis.
pi_25436524
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 22:25 schreef MissyMirjaM het volgende:
maar aan de andere kant, denkt hij volgens mij nooit iets, ik blijf altijd bizar lang met klachten rondlopen, voordat er echt wat aan gedaan wordt.
afgaande op mijn verhaal, heeft hij me medicatie en vezels gegeven, om de doorgang te vergemakkelijken, gasvorming weg te halen, de krampen en het spastische verminderen [wat hij dus denkt dat er aan de hand is] en op den lange duur hopelijk de pijn.
maar ik ben zo bang dat het wel weer de colitis is, want dan ben ik zoveel verder van huis..
*onzeker*

uiteindelijk was hij het overigens wel gedeeltelijk met me eens, dat het een voorbode zou kunnen zijn van het werkelijke oplaaien van de colitis.
Tijd voor een andere dokter misschien?
pi_25436562
quote:
*onzeker*

Weet niet ol crohn dicht tegen collitis aanleunt, maar toen ik de laatste keer werd opgenomen voor mijn crohn zeiden ze me dat ik zo weinig mogelijk vezels, ed moet eten, deze zijn niet echt goed te verteren door de darmen.
Dus mocht dit hetzelfde zijn bij collitis dan zou ik idd een andere dokter aanraden...
Pain is weakness leaving the brain !
pi_25438133
quote:
*onzeker*

Als je het over "dokter" hebt, heb je het dan over de huisarts of over de internist? Het lijkt me namelijk dat als je al onde behandeling bent, je het station huisarts overslaat en direct naar de internist gaat.
pi_25442529
@MissyMirjam
quote:
dat heb ik dus ook!! heel vaag.. net of ze absoluut nix van crohn afweten! soms heb ik het gevoel dat ik hun kan vertellen wat ik moet doen..

ik zal trouwens ff een nieuw topic openen..

deze is bijna vol!!

dan post ik hier de link ff.. kun je hem gelijk vinden..
pi_25442763
pi_25442811
owhh.. hij is nog niet vol...

nahh dan ga ik van deze gelegenheid ff gebruik maken om nog ff wat te vertellen..

ik heb sinds een paar dagen allemaal bulten bij mijn lies onder huid.. (ook 1 bij mijn balzak ) gisteren naar de dokter geweest.. wat denk je!! allemaal absessen.. wie herkend dit?? zo ja, denk je dat ik hier veel last van kan krijgen??

ik heb trouwens antibiotica gekregen.. dat moet ik op de huid smeren!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')