quote:Op zaterdag 3 juli 2004 11:10 schreef yvonne het volgende:
Moet dit niet naar cultuur en historie?
* p_p_s krijgt "oh say can you see..." visioenenquote:Op zaterdag 3 juli 2004 11:14 schreef yvonne het volgende:
Verder vind ik dat de smartlappen van bv een zangeres zonder naam op de middelbare school als verplichte kost gegeven moeten worden.
Welk gedeelte van Nederlandstalige snap je niet?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 11:17 schreef DennisMoore het volgende:
Is nou bv Tiësto ook NL muziek?
Ik had 't niet over 'talig' he? Maar wanneer muziek van Tiësto ook puur Nederlands is, dan zou ook dat op dat fok-radio gedraaid moeten worden. En niet alleen het smartlappen-genre. Alsof alleen dát Nederlands zou zijn.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 11:19 schreef robh het volgende:
Welk gedeelte van Nederlandstalige snap je niet?![]()
Je kunt veel van de duitsers zeggen, maar zij koesteren hun cultuur tenminstequote:Op zaterdag 3 juli 2004 11:24 schreef DennisMoore het volgende:
Overigens... dat hele 'Tulpen uit Amsterdam' is gewoon Duits van origine..
Ik vind muziek van die Tiesto nu niet echt een cultureel bepaald geluid hebben. Het gaat mij om muziek die je enkel in Nederland hoort, niet om muziek die toevallig door een Nederlander gemaakt is.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 11:22 schreef DennisMoore het volgende:
Ik had 't niet over 'talig' he? Maar wanneer muziek van Tiësto ook puur Nederlands is, dan zou ook dat op dat fok-radio gedraaid moeten worden. En niet alleen het smartlappen-genre. Alsof alleen dát Nederlands zou zijn.
Ja, und?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 11:24 schreef DennisMoore het volgende:
Overigens... dat hele 'Tulpen uit Amsterdam' is gewoon Duits van origine..
Tja, dan kom je al snel bij de taal uit inderdaad. Beetje flauw is dat eigenlijk. Want vertaal het, en het wordt in het buitenland gedraaid. Duitse Schlagers bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 11:27 schreef robh het volgende:
Ik vind muziek van die Tiesto nu niet echt een cultureel bepaald geluid hebben. Het gaat mij om muziek die je enkel in Nederland hoort, niet om muziek die toevallig door een Nederlander gemaakt is.
Het is een voorbeeld van iets 'puur Hollands', dat dus eigenlijk helemaal niet uit Nederland komt.quote:Ja, und?
Ik zie niet in waarom dat flauw is. Nederlandstalige volksmuziek wordt enkel (uiteraard nagesynchroniseertquote:Op zaterdag 3 juli 2004 11:31 schreef DennisMoore het volgende:
Tja, dan kom je al snel bij de taal uit inderdaad. Beetje flauw is dat eigenlijk. Want vertaal het, en het wordt in het buitenland gedraaid. Duitse Schlagers bijvoorbeeld.
Wat is er dan nog Nederlands aan? Bepaalde melodiën? Bepaalde instrumenten?
Oh, op die manier. Ach, dat is 1 enkel nummer.quote:Het is een voorbeeld van iets 'puur Hollands', dat dus eigenlijk helemaal niet uit Nederland komt..
Wat wel?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 11:55 schreef DennisMoore het volgende:
'k Vind in ieder geval de Arabische en Chineze taal niet tot de Nederlandse cultuur behoren.
Zoute haring.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 12:06 schreef DennisMoore het volgende:
Brussels Sprouts.
Tegenwoordig hoef je ze niet meer te eten Dwerg, er is geen schaarste meer.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 12:37 schreef dwerg het volgende:Tulpen
Subtiel, en dat alleen vanwege die naam in de topictitel ?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 11:10 schreef yvonne het volgende:
Moet dit niet naar cultuur en historie?
Da's dus Ciska Peters. (met Ronnie Tober)quote:Op zaterdag 3 juli 2004 11:09 schreef robh het volgende:
(...) Kwam ik even, samen met Imca Marina, van een koude kermis thuis(...)
Opel was toch duits?quote:Op dinsdag 9 november 2004 12:09 schreef Metro2005 het volgende:
iedere allochtoon laten rijden in een opel astra![]()
kan niet hollandser
In Frankrijk is het verplicht voor de radio om zo'n 70% van de uitzending binnenlandse muziek te draaien. Ik ben niet zo'n Nederlandse muziek fan maar een Fok-radio uitzending met deze meuk muziek zou niet misstaan nee.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 11:09 schreef robh het volgende:
Hoe?
Ik heb wel een suggestie. Laten we klein beginnen.
Een hele uitzending van FOK-radio met alleen maar Nederlandstalige muziek
Meer suggesties? Post ze hier.
@ your service!
Waarom Cynix® in de titel staat? Dat lokt vrouwvolk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |