Van dat wegsnijden heb ik echt nog nooit gehoord.
![]()
Ik heb het probleem ook gehad (weet precies welk plekje er bedoeld word
![]()
), ben er ook mee naar de huisarts geweest, en uiteindelijk bij een seksuologe terecht gekomen. Die heeft mijn vagina bekeken om te zien of er een lichamelijke oorzaak was (zoals 'blokkade' vanwege afwijkende bouw oid) maar dat was niet het geval.
Het meest waarschijnlijke wat zij kon bedenken was dat het zoiets als een geirriteerde huid is. Dat plekje is bij meer/veel vrouwen gevoelig en omdat het meestal lekker warm en vochtig verstopt zit
![]()
krijgt het niet veel aanraking.
Ik kreeg toen een zalfje voorgeschreven, maar dat is een creme'tje dat voor heel veel dingen voorgeschreven wordt, een vettig iets, dat puur bedoeld is om de huid een beetje te kalmeren.
Verder was haar tip om het plekje te laten wennen aan aanraking. Bij wijze van spreken om een beetje 'eelt' te kweken. Klinkt ranzig en er hoeven ook geen dikke lagen op, maar neem bijvoorbeeld het verschil tussen je handen en de huid aan de binnenkant van je elleboog. Met je vinger kan je vrij lang ergens over wrijven zonder dat het gevoelig is, maar aan de binnenkant van je elleboog gaat de huid dan al snel geirriteerd aanvoelen.
En hoe werkt dat laten wennen aan aanraking dan?
Laat je vriendin lekker in bed gaan liggen met een boek oid of met de televisie aan en dan gewoon haar vinger op het plekje leggen. Ze hoeft verder niet te bewegen oid.
Het klinkt vrij lachwekken, maar het hielp echt.
En verder was er ook nog tutten en lief doen...
![]()
Dat wilde zeggen, niet met aggressieve zeep wassen (het beste is veel water erover laten stromen en met je handen de boel een beetje friemelen om het schoon te maken) en ook niet met een handdoek de boel daar droograggen, maar een beetje deppen en evt. zelfs met de fohn een beetje droogblazen (heb ik niet gedaan, ging mij net iets te ver).
En verder is het, net als met die vinger, een kwestie van oefening baart kunst... Dus hoe vaker je het doet, des te meer het plekje aan aanraking went etc.
Alleen is het nadeel bij dit soort dingen dat het zich in iemands hoofd nesteld, waardoor er (onbewust) spanning ontstaat, waardoor het alleen maar lastiger gaat. Dus de pauze die jullie nu ingesteld hebben is heel goed.
Ik kreeg destijds een algeheel neuk-verbod, maar verder mochten we alles doen 'wat god verboden heeft'. En dat helpt zeker ook, dan leer je weer een beetje ontspannen, en dan kan je dus op een gegeven moment met een vinger, en dan twee vingers etc. etc.
Wij hebben toen ook een hele kleine, smalle dildo gekocht om voorzichtig weer te wennen aan het idee.
Pfoe, al met al een lang verhaal, maar ik hoop dat je er iets aan hebt, want het is een vervelend probleem dat kan uitgroeien tot iets heel naars, alleen al omdat de zin in vrijen nogal snel kan doven hierdoor.