abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20436067
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 11:38 schreef BMH het volgende:

[..]

Nog geen 1 miljoen mensen hebben live!, de andere miljoenen mensen hebben geen live. Dus live is niet de reden om een xbox te kopen voor velen.

Nintendo denk gewoon: Als er 1 miljoen Gamecube Live! bezitters zijn, dan is doelgroep voor een online game niet groter dan 1 miljoen mensen. Daar komt nog bij dat de helft van de gamecube live! bezitters \\\"dit\\\" genre niet leuk vind, dus word het spel MAXIMAAL 500k keer verkocht.

Nintendo wil de gamer ook niet laten betalen voor een online service, dus word het nooit winstgevend.
dit komt vooral omdat microsoft vast blijft houden aan het creditcard systeem en heel europa hier niet op zit te wachten, die willen beltegoed achtige kaartjes.

En spellen worden niet alleen door online spelers gekocht. Er zit vaak ook nog een goede singleplayer in waardoor andere gamers het spel ook kopen (en daardoor uiteindelijk eerder geneigd zijn om online gaming aan te schaffen want ze hebben de game toch al.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_20436091
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 11:41 schreef BMH het volgende:

[..]

Maar nu vergeet je dat er ook mensen zijn (14 van de 15 xbox bezitters) die de single player modie van een game willen spelen.

Het is toch veel winstgevender om een game te maken voor die 14 van de 15 mensen dan een game maken die alleen gespeeld word door 1 van de 15 mensen?
Hoezo vergeet ik die? singleplayer en online spelen sluit elkaar niet uit. Een goed spel heeft beiden (zoals PGR2, een goed voorbeeld van hoe het zou moeten zijn)
  dinsdag 6 juli 2004 @ 11:47:02 #228
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_20436203
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 11:41 schreef koei het volgende:

[..]

dit komt vooral omdat microsoft vast blijft houden aan het creditcard systeem en heel europa hier niet op zit te wachten, die willen beltegoed achtige kaartjes.

En spellen worden niet alleen door online spelers gekocht. Er zit vaak ook nog een goede singleplayer in waardoor andere gamers het spel ook kopen (en daardoor uiteindelijk eerder geneigd zijn om online gaming aan te schaffen want ze hebben de game toch al.
Maar de nintendo games zijn (nog) niet geschikt voor online gaming. Als je mariokart online gaat spelen is het gewoon een minder leuke ervaring dan als je et met een paar vrienden/gezinsleden speelt. Ik ben bang dat dan de feel van de game na de concurrentie neiging komt. En daar draaien de nintendo games niet om.

Xbox games (amerikaanse games dus) wel. Splinter cell 2 bijvoorbeeld. Online draait het om je rank. Als je een lage rank hebt, word je zomaar uit een game gekicked omdat ze je te slecht vinden. Of mensen doen een double jump op iemand (de gene gaat dan dood zonder ook maar iets te kunnen doen). Dit is alleen om je eigen ego te strelen en je rank te boosten. Dit is het gevoel dat nintendo wil opwekken bij het spelen van games.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_20436320
Tis toch veel leuker als je zelf kan kiezen of je single player, multiplayer thuis of multiplayer over internet wilt spelen. Zou makkelijk kunnen en dan heb je nog een grotere doelgroep tot je beschikking
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_20436401
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 11:47 schreef BMH het volgende:

[..]

Maar de nintendo games zijn (nog) niet geschikt voor online gaming. Als je mariokart online gaat spelen is het gewoon een minder leuke ervaring dan als je et met een paar vrienden/gezinsleden speelt. Ik ben bang dat dan de feel van de game na de concurrentie neiging komt. En daar draaien de nintendo games niet om.

Xbox games (amerikaanse games dus) wel. Splinter cell 2 bijvoorbeeld. Online draait het om je rank. Als je een lage rank hebt, word je zomaar uit een game gekicked omdat ze je te slecht vinden. Of mensen doen een double jump op iemand (de gene gaat dan dood zonder ook maar iets te kunnen doen). Dit is alleen om je eigen ego te strelen en je rank te boosten. Dit is het gevoel dat nintendo wil opwekken bij het spelen van games.
Bij Mariokart zit al een lan optie. Dit maakt het spel echt niet minder leuk ofzo om op de bank te spelen. Als je zorgt dat je met die lan optie goed en georganiseerd online kan spelen (zoals met live) dan is het wat mij betreft prima. Offline heb je precies dezelfde speelervaring alleen kan je nu ook online wat iets extra\'s biedt. De spellen moeten dus niet aangepast worden voor het online gedeelte, enkel uitgebreid met een extra optie die je niet gebruikt als je niet online speelt.

Ranken hoeft nintendo ook niet te gebruiken. Sommige games doen dit zodat je een idee hebt van het niveau waar je tegen speelt maar dit hoeft absoluut niet. Als ze gewoon het friends systeem wel overnemen en het gebruik van de headset dan is het wat mij betreft een prima service. Dit is niet nadelig voor iemand die er geen gebruik van wil maken (want het spel is offline zoals het ook zonder online functie zal zijn) en mensen die wel online willen kunnen dat ook.
  dinsdag 6 juli 2004 @ 11:59:38 #231
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_20436536
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 11:54 schreef koei het volgende:

[..]

Bij Mariokart zit al een lan optie. Dit maakt het spel echt niet minder leuk ofzo om op de bank te spelen. Als je zorgt dat je met die lan optie goed en georganiseerd online kan spelen (zoals met live) dan is het wat mij betreft prima. Offline heb je precies dezelfde speelervaring alleen kan je nu ook online wat iets extra\\\'s biedt. De spellen moeten dus niet aangepast worden voor het online gedeelte, enkel uitgebreid met een extra optie die je niet gebruikt als je niet online speelt.

Ranken hoeft nintendo ook niet te gebruiken. Sommige games doen dit zodat je een idee hebt van het niveau waar je tegen speelt maar dit hoeft absoluut niet. Als ze gewoon het friends systeem wel overnemen en het gebruik van de headset dan is het wat mij betreft een prima service. Dit is niet nadelig voor iemand die er geen gebruik van wil maken (want het spel is offline zoals het ook zonder online functie zal zijn) en mensen die wel online willen kunnen dat ook.
Lan is cool, omdat je elkaar kunt zien en kent. Maar ik heb mariokart ook online gespeeld (Warppipe) en de mentaliteit van de spelers is gewoon heel anders. Het ging meteen weer om het winnen, en niet om het plezier zoals het bij LAN/bank gamen gaat.

Tis een mening van mij, maar ik vind dat Nintendo geen goede games heeft om mee online te gamen.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_20436846

Ik heb ook even wat in elkaar gesjopt. Wat vinden jullie ervan?
  dinsdag 6 juli 2004 @ 12:21:28 #233
58560 Oksel
Gezellig.
pi_20437057
Ik heb vertrouwen in Nintendo. Die gaan door, op hun eigen unieke manier. Die manier heeft mij altijd getrokken.. dus of ze nou wel of niet online gaan, het gaat toch wel weer okay worden!
pi_20437304
Ik vind niet dat je de xbox met een cube moet gaan vergelijken. Beide consoles hebben compleet andere doelgroepen en intenties en dat wordt wel duidelijk als je de games met elkaar gaat vergelijken. En dan moet je natuurlijk niet uitgaan van de multiplatform games
pi_20437914
blij toe dat de GC niet te vergelijken valt met de Xbox (vind trouwens wel als je zo graag online wilt kan je toch gewoon een PS2 of XBox halen die kosten toch ook niet veel meer) GC heeft iets bijzonders niet echt makelijk te omschrijven. De XBox heeft een hoog 13 in dozijn gehalte... De gamecube & gameboy kunnen mij als enige boeien dat ik nu weer met plezier games speel!
pi_20437942
we vergeleken de xbox en de cube niet met elkaar maar enkel de online aspecten van beide consoles, omdat de xbox het online erg goed voor elkaar heeft en de gamecube heeft nog nagenoeg geen online gebeuren.

Tuurlijk gaat nintendo door op hun eigen manier maar ze laten wel kansen liggen en dat is jammer.
pi_20437988
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 12:51 schreef MeZZiN het volgende:
blij toe dat de GC niet te vergelijken valt met de Xbox (vind trouwens wel als je zo graag online wilt kan je toch gewoon een PS2 of XBox halen die kosten toch ook niet veel meer) GC heeft iets bijzonders niet echt makelijk te omschrijven. De XBox heeft een hoog 13 in dozijn gehalte... De gamecube & gameboy kunnen mij als enige boeien dat ik nu weer met plezier games speel!
Ik heb ook een xbox voor het online gedeelte maar de xbox heeft enkel van die xbox spellen (voornamelijk shooters/racers). Ik zou ook graag gewoon eens wat leukere spellen zoals nintendo die heeft online willen spelen. Een mix van de hardware en online mogelijkheden van de xbox en de spellen van de cube zou voor mij optimaal zijn.
pi_20438033
Van mij hoeft de GC ook niett mee te doen met die online hype, multiplayer bij nintendo is gewoon écht multiplayer; met zijn allen op de bank met een paar biertjes en een paar leuke games. Ik heb ook netwerk adapter voor mijn PS2, maar eerlijk gezegd gebruik ik hem nooit.

Ik zou alleen graag wat meer echt goede titels zien voor de GC, ik ben nou eenmaal niet zo\'n RPG fan.
pi_20438092
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 12:56 schreef Evil_Jur het volgende:
Van mij hoeft de GC ook niett mee te doen met die online hype, multiplayer bij nintendo is gewoon écht multiplayer; met zijn allen op de bank met een paar biertjes en een paar leuke games. Ik heb ook netwerk adapter voor mijn PS2, maar eerlijk gezegd gebruik ik hem nooit.

Ik zou alleen graag wat meer echt goede titels zien voor de GC, ik ben nou eenmaal niet zo\\\'n RPG fan.
En dat terwijl ik nog steeds zit te wachten op een echt goede cuberpg .
  dinsdag 6 juli 2004 @ 13:01:54 #240
58560 Oksel
Gezellig.
pi_20438174
Ja, maar jij bent een vrouw..

Kansen laten liggen? WIl je Mario Party gaan spelen online? 2 uur lang? Of Mario Golf? 2 uur lang? Alle multiplayer games zijn te lang om online te spelen. Een potje moet max 15 minuten duren.
  dinsdag 6 juli 2004 @ 13:02:32 #241
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_20438190
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 12:54 schreef koei het volgende:

[..]

Ik heb ook een xbox voor het online gedeelte maar de xbox heeft enkel van die xbox spellen (voornamelijk shooters/racers). Ik zou ook graag gewoon eens wat leukere spellen zoals nintendo die heeft online willen spelen. Een mix van de hardware en online mogelijkheden van de xbox en de spellen van de cube zou voor mij optimaal zijn.
Jup

Als de cube en X-box samen gingen was het de ultieme console

Maar toch zal dan de PS-3 beter verkopen Ik HAAT casual gamers
"the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."
pi_20438304
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 13:02 schreef HomerJ het volgende:

[..]

Jup

Als de cube en X-box samen gingen was het de ultieme console

Maar toch zal dan de PS-3 beter verkopen Ik HAAT casual gamers
PS ... de games zijn voor 90% troep..
  dinsdag 6 juli 2004 @ 13:09:49 #243
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_20438402
Jah, Live! is toch beter dan die networking, het geld dat je ervoor betaald is het waard.
De gamecube heeft véél leukere spellen, en grafisch loopt de PS-2 flink achter
"the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."
  dinsdag 6 juli 2004 @ 13:11:16 #244
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_20438448
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 13:09 schreef HomerJ het volgende:
Jah, Live! is toch beter dan die networking, het geld dat je ervoor betaald is het waard.
De gamecube heeft véél leukere spellen, en grafisch loopt de PS-2 flink achter
Alsjeblieft zeg
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_20438797
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 13:01 schreef Oksel het volgende:
Ja, maar jij bent een vrouw..

Kansen laten liggen? WIl je Mario Party gaan spelen online? 2 uur lang? Of Mario Golf? 2 uur lang? Alle multiplayer games zijn te lang om online te spelen. Een potje moet max 15 minuten duren.
Je hoeft online niet gelijk een heel spel te spelen. Ze kunnen bijvoorbeeld bij mario party doen dat ieder 5 minigames uitkiest ofzo en dan die tegen elkaar speelt of maar 1 baan bij mario golf (dit spel heb ik niet gespeeld dus ik weet niet echt hoe hier de multiplayer in elkaar zit). Mariokart en 1080 zijn al redelijk snel te doen. Mario tennis en Metroid 2 zijn in de toekomst ook heel gemakkelijk om klaar te maken voor online spelen.

Een ander voordeel van online spelen is dat mensen ook eerder 3rd party spellen gaan kopen die online te spelen zijn. Momenteel koopt iedereen de spellen rainbow six 3 en splintercell 2 voor de xbox of PS2 omdat ze daar wel online gaan. Hierdoor lopen er gamers over naar andere consoles en worden die spellen op de gamecube slecht verkocht waardoor de uitgevers in de toekomst de spellen liever niet meer uitbrengen op de gamecube. Nou zullen veel nintendo fans dit niet zo erg vinden maar er is toch een flinke groep casual gamers die geen cube zullen kopen als deze geen 3rd party games meer heeft. Als de revolution geen online mogelijkheid heeft dan zullen veel casual gamers voor een xbox2 of ps3 gaan omdat ze daar wel fifa enzo online kunnen spelen, en deze casual gamers zijn wel verantwoordelijk voor een flink groot percentage van de hele omzet van gamecube games.
  dinsdag 6 juli 2004 @ 13:29:47 #246
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_20438934
Ik heb altijd geroepen dat online niet hoeft, maar het voegt echt iets toe aan een offline singleplayer mode. Mario Kart zou perfect zijn online, serieus waar, je hebt nu toch ook co-op en vs en battle. Prima online te spelen lijkt me. Mario Golf en Mario Party kan ook prima denk ik, Tiger Woods doet het ook goed op LIVE.

De beste game is misschien nog wel F-Zero, daar kun je met de meeste mensen tegelijkertijd spelen. En wat te denken van de multiplatform titels? RS3 en Splinter Cell missen echt een online optie en zullen echt slecht verkopen. ALS ze al verkopen
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  dinsdag 6 juli 2004 @ 13:31:32 #247
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_20438985
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 13:29 schreef Notorious_Roy het volgende:
En wat te denken van de multiplatform titels? RS3 en Splinter Cell missen echt een online optie en zullen echt slecht verkopen. ALS ze al verkopen
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 13:29 schreef koei het volgende:Een ander voordeel van online spelen is dat mensen ook eerder 3rd party spellen gaan kopen die online te spelen zijn. Momenteel koopt iedereen de spellen rainbow six 3 en splintercell 2 voor de xbox of PS2 omdat ze daar wel online gaan. Hierdoor lopen er gamers over naar andere consoles en worden die spellen op de gamecube slecht verkocht waardoor de uitgevers in de toekomst de spellen liever niet meer uitbrengen op de gamecube.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
pi_20438989
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 13:29 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik heb altijd geroepen dat online niet hoeft, maar het voegt echt iets toe aan een offline singleplayer mode. Mario Kart zou perfect zijn online, serieus waar, je hebt nu toch ook co-op en vs en battle. Prima online te spelen lijkt me. Mario Golf en Mario Party kan ook prima denk ik, Tiger Woods doet het ook goed op LIVE.

De beste game is misschien nog wel F-Zero, daar kun je met de meeste mensen tegelijkertijd spelen. En wat te denken van de multiplatform titels? RS3 en Splinter Cell missen echt een online optie en zullen echt slecht verkopen. ALS ze al verkopen
Mario Party online kan ECHT niet, dat spel is gewoon gemaakt om thuis op de bank met een paar vrienden te spelen, het gaat niet echt om het winnen maar gewoon spelen
  dinsdag 6 juli 2004 @ 13:34:24 #249
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_20439071
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 13:31 schreef gamecube_master het volgende:

[..]

Mario Party online kan ECHT niet, dat spel is gewoon gemaakt om thuis op de bank met een paar vrienden te spelen, het gaat niet echt om het winnen maar gewoon spelen
En waarom dan niet? Koptelefoons op en je hoort elkaar gewoon lachen hoor... En online game hoeft toch niet binnen 15 min klaar te zijn? Kijk naar MMORPG\'s die duren uren achtereen.
pi_20439116
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 13:34 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

En waarom dan niet? Koptelefoons op en je hoort elkaar gewoon lachen hoor... En online game hoeft toch niet binnen 15 min klaar te zijn? Kijk naar MMORPG\\\'s die duren uren achtereen.
Nou, dan zit je gezellig in je kamer met je biertje, gezellig hoor
Mario Party vind ik echt niet geschikt voor online, van mij mogen ze het erin doen maar ik zal het niet gebruiken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')