quote:
op dinsdag 17 augustus 2004 20:14 schreef bezoeker83 het volgende:
ik heb photoshop pas sinds kort...snap dus niets van die gloweffecten...heeft iemand een tutorial of een duidelijk uitleg voor me?
gloweffecten lijkt me niet nodig voor antialiasen. je kan ook gemakkelijk even een nieuw knopje maken, niet zoveel moeite. even een minitutorial om knopjes te maken die een beetje op die van jou lijken, maar dan geantialiast (ze moeten echt een nederlands woord daarvoor vinden
![]()
). er kunnen wat fouten in zitten, want ik deed het net even snel.
maak een nieuwe afbeelding, iets groter dan hoe groot je je knopje wil hebben, want je kan het later wel uitsnijden. neem bijvoorbeeld 140x60.
![]()
maak een nieuwe layer door op het betreffende knopje te drukken in het layer-schermpje.
![]()
selecteer de
elliptical marquee tool (cirkelvormige selectie) en zorg ervoor dat het antialias-vakje staat aangevinkt.
zover heb je al een geantialiaste cirkel. als je bovenstaande stap eens zonder antialiassen probeert snap je direct het verschil. de rest van de tutorial is om het een beetje mooier te maken, maar je kan doen wat je zelf wilt.
selecteer een blauwe voorgrondkleur en ga naar
edit »
fill.
met
layer styles kun je een layer mooi maken met relatief erg weinig moeite. klik in het layersschermpje op dit knopje:
![]()
en daarna op
drop shadow om de layerstyles te veranderen.
neem nu de volgende waarden over, let erop dat layer styles die je niet gebruikt ook niet aangevinkt moeten worden. je kan zoveel kloten als je wil en het resultaat naar jouw hand zetten:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
voeg tekst toe en dit is het resultaat:
![]()
je kunt nu de achtergrondlayer nog verwijderen om een transparante afbeelding te krijgen. opslaan als png of gif.
(als al deze plaatjes het topic verneuken wil ik het wel even in een htmlversie online zetten)[ Bericht 1% gewijzigd door Heliospan op 18-08-2004 14:56:28 ]