abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Lieve Belg zondag 15 augustus 2004 @ 14:15:51 #251
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_21301817
quote:
op zondag 15 augustus 2004 13:10 schreef bezoeker83 het volgende:

[..]

dat ge-anti-aliast:

" wordt veroorzaakt door een lage resolutie van het scherm." ik gebruik 1024*768. ik zelf heb niet zo'n last van gekartelde randen, maar k zal ns kijken wat er t verbeteren valt.

dus jij vindt dat ik thumbnails zou moeten maken en meteen een preload voor de echte plaatjes...tja..daar valt wat voor te zeggen idd...maar wie heeft er tegenwoordig nog geen breedband....

waarvoor heb je de rechtermuisknop nodig?

thnx voor de tips
als je de rechtermuisknop niet gebruikt, waarom blok je die dan ?
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_21302063
quote:
op zondag 15 augustus 2004 13:10 schreef bezoeker83 het volgende:

dat ge-anti-aliast:
" wordt veroorzaakt door een lage resolutie van het scherm." ik gebruik 1024*768. ik zelf heb niet zo'n last van gekartelde randen, maar k zal ns kijken wat er t verbeteren valt.
ik heb ook 1024, maar je zal zien dat het veel mooier lijkt met anti-aliasing
quote:
dus jij vindt dat ik thumbnails zou moeten maken en meteen een preload voor de echte plaatjes...tja..daar valt wat voor te zeggen idd...maar wie heeft er tegenwoordig nog geen breedband....
een preload heb ik het nog niet over gehad, maar thumbnails zijn zeker aan te raden. zelfs met breedband zijn er nog trage abbonementen, of abbonementen die een datalimiet hebben van een gig. als je dan op een pagina komt waar je 1mb aan afbeeldingen direct laad zit je daar heel snel aan. bovendien scheelt het jou ook nog een hoop dataverkeer.
quote:
waarvoor heb je de rechtermuisknop nodig?
voor alles wat er in het rechtermuisknopmenu staat
quote:
thnx voor de tips
graag gedaan, succes ermee!
  zondag 15 augustus 2004 @ 14:48:00 #253
101549 bezoeker83
w³.laurense.demon.nl
pi_21302395
ben adobe al aant dl, heb een paar mooie voorbeelden gezien. denk dat ik vierkante buttons ga maken en de hoekjes anti-aliassen.

dat van dat datalimiet is idd waar...heb gehoord dat er een proggie is waarmee je in 1x hele bergen thumbnails kan maken. klopt dat, en zo ja heeft iemand een link hiervoor?

smoved> daar kun je ook de standaardknoppen voor inschakelen. verder is t de bedoeling dat de plaatjes niet te veel gejat worden. persoonlijk vind k dit wel strak.

kga ook de plaatjes aanpassen, die staan nu met procenten (op zo groot mogelijke hoogte). geen id waarom ik dat ooit gedaan heb, maar ik ga t in ieder geval terugzetten.

mazzel
  zondag 15 augustus 2004 @ 15:48:01 #254
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_21303409
quote:
op zondag 15 augustus 2004 14:48 schreef bezoeker83 het volgende:
ben adobe al aant dl, heb een paar mooie voorbeelden gezien. denk dat ik vierkante buttons ga maken en de hoekjes anti-aliassen.

dat van dat datalimiet is idd waar...heb gehoord dat er een proggie is waarmee je in 1x hele bergen thumbnails kan maken. klopt dat, en zo ja heeft iemand een link hiervoor?

smoved> daar kun je ook de standaardknoppen voor inschakelen. verder is t de bedoeling dat de plaatjes niet te veel gejat worden. persoonlijk vind k dit wel strak.

kga ook de plaatjes aanpassen, die staan nu met procenten (op zo groot mogelijke hoogte). geen id waarom ik dat ooit gedaan heb, maar ik ga t in ieder geval terugzetten.

mazzel
zoiets

en wat voor programma van adobe ben je aan het downloaden (adobe zelf is geen programma )
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
  zondag 15 augustus 2004 @ 17:23:00 #255
59049 Dwork
Ik ben niet lelijk..!
pi_21305379
ik ben met mijn website bezig, en heb een vraagje.

waarom mijn website in fire fox nu goed wordt weergegeven en in ie niet?!..

het gaat om www.aquadrome.net
www.ukkienet.com Mijn zoontje's website.
www.aquadrome.net Mijn aquarium.
Gratis onzichbare webstatistieken fujindesign.com/stats
  zondag 15 augustus 2004 @ 17:34:29 #256
101549 bezoeker83
w³.laurense.demon.nl
pi_21305615
quote:
op zondag 15 augustus 2004 15:48 schreef quarks het volgende:

[..]

zoiets

en wat voor programma van adobe ben je aan het downloaden (adobe zelf is geen programma )
photoshop 7.0...verder zou ik trouwens geen andere adobe proggies kenne...hijs al binne, dalijk ff uitpakken enz.
  zondag 15 augustus 2004 @ 20:45:04 #257
100054 Quarks
pi_21310027
quote:
op zondag 15 augustus 2004 17:34 schreef bezoeker83 het volgende:

[..]

photoshop 7.0...verder zou ik trouwens geen andere adobe proggies kenne...hijs al binne, dalijk ff uitpakken enz.
nooit gehoord van acrobat, illustrator, premiere

waarom download je niet gewoon de trial van de nieuwste versie photoshop cs (of ben je illegaal bezig )

mijn site is nu eindelijk xhtml valid
ook heb ik een fatsoenlijk contact form toegevoegd en omdat hij niet goed te zien was in 800x600 en lager, en hoger dan 1024x768 zit er nu een css switcher in
dus als het goed is moet hij nu op elke resolutie goed werken.
als mensen interesse hebben in de code van de switcher kijk dan hier
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
  zondag 15 augustus 2004 @ 21:23:51 #258
101549 bezoeker83
w³.laurense.demon.nl
pi_21310964
quote:
waarom download je niet gewoon de trial van de nieuwste versie photoshop cs (of ben je illegaal bezig )
ach ja, wie heeft er nog geen kazaa in deze moderne tijden...

damn...die css switcher gaat mij ff te ver hor, ik hobby alleen maar een beetje...
  Lieve Belg zondag 15 augustus 2004 @ 21:25:09 #259
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_21311004
quote:
op zondag 15 augustus 2004 21:23 schreef bezoeker83 het volgende:

[..]

ach ja, wie heeft er nog geen kazaa in deze moderne tijden...

damn...die css switcher gaat mij ff te ver hor, ik hobby alleen maar een beetje...
  zondag 15 augustus 2004 @ 21:50:11 #260
100054 Quarks
pi_21311561
quote:
op zondag 15 augustus 2004 21:25 schreef jump het volgende:

[..]

en die css switcher heb ik ook niet zelf gescript, alleen aangepast
  zondag 15 augustus 2004 @ 22:04:22 #261
101549 bezoeker83
w³.laurense.demon.nl
pi_21311861
ow kijk, je gebruikt dezelfde tactiek als ik
  zondag 15 augustus 2004 @ 22:08:11 #262
100054 Quarks
pi_21311943
quote:
op zondag 15 augustus 2004 22:04 schreef bezoeker83 het volgende:
ow kijk, je gebruikt dezelfde tactiek als ik
nou de rest is wel zelf gescript hoor
  zondag 15 augustus 2004 @ 23:12:15 #263
14806 CrashOne
100% compliant
pi_21313580
quote:
op zondag 15 augustus 2004 22:08 schreef quarks het volgende:

[..]

nou de rest is wel zelf gescript hoor
waarom heb je niet gekozen voor een extra css optie inplaats van een serverside php oplossing voor meerdere stylesheets? is een stuk gebruikers vriendelijker en je kan hoeft nu vreemde input (verander de query string maar eens) af te vangen.
  zondag 15 augustus 2004 @ 23:24:13 #264
100054 Quarks
pi_21313849
quote:
op zondag 15 augustus 2004 23:12 schreef crashone het volgende:

[..]

waarom heb je niet gekozen voor een extra css optie inplaats van een serverside php oplossing voor meerdere stylesheets? is een stuk gebruikers vriendelijker en je kan hoeft nu vreemde input (verander de query string maar eens) af te vangen.
het was puur toeval, ik had dit script gewoon gevonden met google.
kun je uitleggen wat je precies bedoeld met een extra optie?
pi_21320530
ik heb nog niet een sitecheck beantworodt (in dit topic althans, in eerdere wel), maar dit zal ik later zeker doen.

ik ben bezig met een remake van www.compumania.nl/filesharing en hij is bijna af. de remake is te vinden op http://www.compumania.nl/filesharingnew2/index.php

de remake bestaat vooral uit een nieuw design, maar ook is er een engels gedeelte bij gekomen.

graag zou ik weten of het overzichtelijk is (wat wel moeilijk is aangezien er zoveel informatie is) en of het design een beetje netjes oogt.

overigens, als je foutjes ziet (vooral in het engelse gedeelte, engels schrijven is voor mij nog steeds aardig moeilijk, qua zinsloop e.d.) meldt die dan alsjeblieft.
  maandag 16 augustus 2004 @ 11:45:14 #266
100054 Quarks
pi_21320782
quote:
op maandag 16 augustus 2004 11:31 schreef yootje het volgende:
ik heb nog niet een sitecheck beantworodt (in dit topic althans, in eerdere wel), maar dit zal ik later zeker doen.

ik ben bezig met een remake van www.compumania.nl/filesharing en hij is bijna af. de remake is te vinden op http://www.compumania.nl/filesharingnew2/index.php

de remake bestaat vooral uit een nieuw design, maar ook is er een engels gedeelte bij gekomen.

graag zou ik weten of het overzichtelijk is (wat wel moeilijk is aangezien er zoveel informatie is) en of het design een beetje netjes oogt.

overigens, als je foutjes ziet (vooral in het engelse gedeelte, engels schrijven is voor mij nog steeds aardig moeilijk, qua zinsloop e.d.) meldt die dan alsjeblieft.
ik vind hem niet echt overzichtelijk ogen; eerder verwarrend.

probeer duidelijke secties te maken door middel van kleuren (meer zoals dat oranje vlak), en zorg dan dat die kleuren duidelijk terug komen.
dit maakt het makkelijk om dingen te onderscheiden.

het menu bovenaan lees je makkelijk overheen, misschien moet je daarook wat meer kleur toepassen (en de links onderstrepen).

verder vind ik (ja ik vind veel ) de header niet zo geweldig; het ziet eruit alsof je snel een photoshop tutorial hebt gezocht en nog wat filters tegenaan hebt gegooid.

ook de rest van de site zou wel wat meer opmaak kunnen gebruiken (dat zwart wit is hier gruwelijk saai ).

success
  Lieve Belg maandag 16 augustus 2004 @ 12:26:02 #267
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_21321615
quote:
op vrijdag 13 augustus 2004 15:49 schreef poerkie het volgende:

[..]

kan er weinig van zeggen, maar elisha is altijd goed
wat voor site wordt het?
zoiets zoals nu op http://fok.internix.be draait.

avatar statistieken waarbji iedereen avatar kan toevoegen. zal wel eerst meen een beperkt aantal gebruiker werken. te zien hoeveel dataverkeer enzo het verbruikt. en uitgebreidere image resizer. waarbij je meer kan instellen enzo

edit: ik heb het gevoel dat ik dat al eens gepost heb
  maandag 16 augustus 2004 @ 13:48:03 #268
14806 CrashOne
100% compliant
pi_21323098
quote:
op zondag 15 augustus 2004 23:24 schreef quarks het volgende:

[..]

het was puur toeval, ik had dit script gewoon gevonden met google.
kun je uitleggen wat je precies bedoeld met een extra optie?
zie:
http://www.alistapart.com/articles/alternate/

is een nettere oplossing mijn inziens. gebruik het zelf ook op mijn site.
  maandag 16 augustus 2004 @ 15:10:49 #269
100054 Quarks
pi_21324698
quote:
op maandag 16 augustus 2004 13:48 schreef crashone het volgende:

[..]

zie:
http://www.alistapart.com/articles/alternate/

is een nettere oplossing mijn inziens. gebruik het zelf ook op mijn site.
wow bedankt, dat werkt super
enige minpuntje is dat hij eerst moet refreshen als je heen en terug switchted, maar deze werkt veel sneller dan die php code

kun je ook even kijken of ie het bij jou doet?

ook leuk, net even de mood indicator van imood toegevoegd, best grappig ding
  maandag 16 augustus 2004 @ 16:00:09 #270
59049 Dwork
Ik ben niet lelijk..!
pi_21325696
quote:
op zondag 15 augustus 2004 17:23 schreef dwork het volgende:
ik ben met mijn website bezig, en heb een vraagje.

waarom mijn website in fire fox nu goed wordt weergegeven en in ie niet?!..

het gaat om www.aquadrome.net
probleem is opgelost.

ok, de website gaat over mijn hobby het houden van vissen (tropisch) de bedoeling was om er zo veel mogelijk info er in te stoppen en dat het ook makkelijk leesbaar is. ik heb al diverse layout's geprobeerd en elke keer was ik het layout zat. dus dan maar weer een ander in elkaar zetten.

de site in gemaakt deels in kladblok, en deels in dreamweaver. de site wordt ondersteund en opgebouwd d.m.v. css. de site is xhtml valid en css valid. hi is verre van af, maar het begin is er.

iemand critiek of commetaar?
www.ukkienet.com Mijn zoontje's website.
www.aquadrome.net Mijn aquarium.
Gratis onzichbare webstatistieken fujindesign.com/stats
  maandag 16 augustus 2004 @ 16:10:30 #271
100054 Quarks
pi_21325884
quote:
op maandag 16 augustus 2004 16:00 schreef dwork het volgende:

[..]

probleem is opgelost.

ok, de website gaat over mijn hobby het houden van vissen (tropisch) de bedoeling was om er zo veel mogelijk info er in te stoppen en dat het ook makkelijk leesbaar is. ik heb al diverse layout's geprobeerd en elke keer was ik het layout zat. dus dan maar weer een ander in elkaar zetten.

de site in gemaakt deels in kladblok, en deels in dreamweaver. de site wordt ondersteund en opgebouwd d.m.v. css. de site is xhtml valid en css valid. hi is verre van af, maar het begin is er.

ziet er erg goed uit
lekker duidelijk en goed leesbaar allemaal.

alleen is het wel lastig dat je moet wachten totdat de banner geladen is voordat het menu weer uitklapt; maar dat is een klein puntje.
pi_21325930
quote:
op maandag 16 augustus 2004 16:00 schreef dwork het volgende:

[..]

probleem is opgelost.

ik kom nergens met firefox, geen enkele foto gallery doet het bij mij.
  maandag 16 augustus 2004 @ 18:27:40 #273
100054 Quarks
pi_21327457
quote:
op maandag 16 augustus 2004 16:12 schreef yootje het volgende:

[..]

ik kom nergens met firefox, geen enkele foto gallery doet het bij mij.
hij zei ook dat het nog verre van af was.
alleen de link pagina, en de 3 databases doen het nog maar geloof ik.
pi_21328998
quote:
op maandag 16 augustus 2004 18:27 schreef quarks het volgende:

[..]

hij zei ook dat het nog verre van af was.
alleen de link pagina, en de 3 databases doen het nog maar geloof ik.

dan een goede recatie dan maar:

ik kan eigenlijk alleen maar lof geven over je site, maar hier heb je niks aan, dus wat kleine puntjes:

contactformulier kan iets mooier.
"ik heb een catogorie gemaakt" op http://www.aquadrome.net/link/
misschien kan je in de header iets meer met vissen doen? ik heb nu het idee dat het over slangen gaat.
die partners kun je dnek ik bter in een nieuw window openen (target="_blank")
"nieuws archrief" is ook niet goed natuurlijk.

hopelijk heb je er wat aan
pi_21332033
@dwork: kleine tip: je kunt ook je contact formulier van styletags voorzien in je css, dus lettertype, bordercolor etc.

en zou je dit plaatje eraf willen halen:

je voldoet in maar heel weinig opzichten aan guideline 1. en laat dat nou net de enige guideline waar je echt aan moet voldoen wil je zo'n plaatje neerzetten.

[ Bericht 55% gewijzigd door sop op 16-08-2004 21:30:23 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')