En creatief...sja, ik denk het. Ik ben bijna klaar met m'n huidige opleiding tot copywriter (creatief schrijver dus), presentator, reclamemaker, conceptontwikkelaar c.q. creatief denker. Hierna dus nog grafische vormgeving en fotografie. Wil ook nog engelse literatuur, sociologie, filosofie en cognitieve psychologie...maar dat zal er niet van komen
En ik ben wel veel met kunst bezig ja...erg leuk
Maar, je kunt toch gewoon met 1 microfoon opnemen. Die ook ik, ik kan niet anders momenteel.
En ik wil inderdaad best wel veel doen, maar ik heb ook echt teveel interesses. Klote is dat
quote:Zeg dat wel, waarom geef je niet gewoon meer prioriteit aan bepaalde gebieden. Liever in 1 of 2 zaken supergoed zijn en je daar op richten ipv. alles redelijk kunnen.
maar ik heb ook echt teveel interesses
quote:Ik wil weleens wat horen. Bovendien kunnen we wel drumloops gebruiken in het fok-band topic.
En ik wil inderdaad best wel veel doen
Ok, die crash met die gaten (gaten zijn 2 inch) is de HHx Evolution O-zone crash, en die hoort bij de Dave Weckl serie, dus niet de reguliere HHx-serie. Ik vind de Weckl bekkens foeilelijk en ronduit kut klinken, maar goed.
Yokozuna, jou mening over de HHx serie is logisch als je bedenkt wat voor muziek je speelt. De HHx serie is niet gemaakt voor snelle harde muziek, het is juist een middenweg tussen projectie en ouderwetse handgehamerde bekkens. Dat is dus precies wat een fusion/crossover-drummer zoekt. Het geluid is niet hoog en hard maar ergens tussen de harde rockbekkens, en de donker klinkende jazzbekkens, en dat vind ik juist mooi, en ik hou wel van wat meer sustain. Voor jou soort muziek is de AA serie idd beter, en 360 euro is niet veel voor een performance pack, als je bedenkt dat de prijs van de importeur 862 euro is.
Dan hebben we dit lijstje nog;
"sabian series van goedkoop naar duur:
b8
b8pro
pro sonix
aa
aax
hhx
hand hammered"
Nou moet ik even toevoegen dat de HHx en de HH hetzelfde kosten net als de AA en de AAx. (klein detail)
Verder wil ik nog even kwijt dat ik niks tegen speedmetal heb of hoe je het ook noemt al die bands, maar alleen snelheid is natuurlijk niet zaligmakend. Je hebt van die wedstrijden waarmee je zoveel mogelijk slagen per minuut moet maken, maar ik vind dat dat dus niks met drummen te maken heeft, dat is meer een sport, en hoewel drummen lichamelijk veel van je eist, het is nog altijd muziek.
En nog sorry dat ik geen drumloops in het Fok!bandtopic heb gepost, maar ja ik krijg mijn mic niet aan de praat.
http://www.drumlink.com/crashtest/default.asp?cmd=view&articleid=37
quote:Dat is ook een sport (hoewel het natuurlijk ook coordinatie is). Bovendien heb je mij niet horen zeggen dat je perse een supersnelle drummer moet zijn om goeie muziek te kunnen maken in een band. Ik kan zoveel bands opnoemen met totaal geen snelle drummers, maar waarvan ik de muziek wel erg goed vind.
dat is meer een sport, en hoewel drummen lichamelijk veel van je eist, het is nog altijd muziek.
Alleen het is gewoon geneig om erover te praten enzo, maar ik ben het met je eens als je bedoeld dat snelheid totaal niet noodzakelijk is voor goede muziek.
quote:Hehehe, ik zal nog eens checken welke serie het was. Want volgens mij zit ik dik fout. Een lange sustain is precies waar in niet van houdt, en de gitaristen in mijn band hebben er de grootste hekel aan. Keuze afhankelijk -> puur smaak/drumstijl zoals je al zei ja.
en 360 euro is niet veel voor een performance pack, als je bedenkt dat de prijs van de importeur 862 euro is.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 11-05-2002 21:08]
quote:Grote onzin er zijn hele snelle (oude stijl) drummers die heeldown spelen, bovendien, als je alleen strak kunt spelen met triggers stel ik voor dat je nog even verder oefent.
Op zaterdag 11 mei 2002 00:28 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Hij moet eerst maar eens leren dubbel bassen met zijn hakken van de grond af, want met die verouderde techniek kun je zonder triggers moeilijk strak spelen.
quote:In het geval "je" is bedoeld als "men"; daar heb je gelijk in. En je mag IDD wel tegen Ulrich zeggen dat hij nog even verder oefent. Want live bakt hij er meestal weinig van. Of hij laat de moeilijke bass patronen gewoon weg, misschien wel nog erger.
Grote onzin er zijn hele snelle (oude stijl) drummers die heeldown spelen, bovendien, als je alleen strak kunt spelen met triggers stel ik voor dat je nog even verder oefent.
Oude stijl drummers die je bedoeld ken ik dan niet, als het zo is dan zitten er nog steeds voordelen aan met je hakken van de grond af spelen. Je kunt op die manier veel harder attacken, en dus meer volume creeren. Maar probeer het anders zelf eens, op hoog tempo rollende bass spelen met je hakken op de grond, na korte tijd krijg je al last van je pezen. Hakken van de grond af- wijzen veel mensen af, omdat ze het niet gewend zijn. Het kost wat tijd dat strak te kunnen spelen (ook op laag tempo), maar het heeft wel degelijk voordelen. Meer volume, sneller met 1 pedaal een double uitvoeren.
Misschien heb je gelijk, maar ik merk in mijn omgeving wel bij enkele drummers dat het ze heel moeilijk af gaat strak te spelen op hoog tempo met hakken op de grond. En JA dat kan ik met hakken van de grond ook niet (op de snelheid van die mp3 dan). De drummers (2) die ik ken die met hakken op de grond spelen gaat het erg moeilijk af om op hoog tempo strakke rollende bass patronen te spelen, wat ze dan ook weinig toepassen.
Oh, en ik dacht dat je met klemmetjes puur klemmetjes bedoelde, terwijl je mics bedoelde met klemmetjes 250 piek per mic vind ik zeer redelijk.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 11-05-2002 21:38]
En prioriteiten stel ik ook wel, daarom doe ik niet alles tegelijkertijd.
quote:Je hebt zelf gezegd dat stark drummen zonder triggers veel moeilijker is toen je het laatst voor het eerst probeerde, dus ik denk dat "je" wel gerechtvaardigd is. Kijk, ik ben misschien niet de snelste drummer, maar met de dubbele bass speel ik wel strak en ik heb nog nooit een trigger gebruikt.
Op zaterdag 11 mei 2002 21:13 schreef Yokozuna het volgende:[..]
In het geval "je" is bedoeld als "men"
quote:Het is wel mogelijk ja, Tony Laureano gebruikt geen bass triggers op het album Ravenous van GodDethroned (dat kun je duidelijk horen). En haalt ongeveer de snelheid die ik speelde (alleen dan strak).
Je hebt zelf gezegd dat stark drummen zonder triggers veel moeilijker is toen je het laatst voor het eerst probeerde, dus ik denk dat "je" wel gerechtvaardigd is. Kijk, ik ben misschien niet de snelste drummer, maar met de dubbele bass speel ik wel strak en ik heb nog nooit een trigger gebruikt.
Maar op zo'n snelheid is het gewoon stikmoeilijk, dat jij het strak kan geloof ik graag. Maar probeer ook die snelheid eens te halen, knaplastig om strak te spelen. En ja, natuurlijk oefen ik verder. Wat dacht je dan
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 12-05-2002 12:25]
quote:Ik wil maar zeggen dat ik die snelheid van jou wel haal maar niet strak, daarom oefen ik net zolang totdat ik hem wel strak krijg, Triggers zijn de easy way out.
Op zondag 12 mei 2002 01:15 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Het is wel mogelijk ja, Tony Laureano gebruikt geen bass triggers op het album Ravenous van GodDethroned (dat kun je duidelijk horen). En haalt ongeveer de snelheid die ik speelde (alleen dan strak).
Maar op zo'n snelheid is het gewoon stikmoeilijk, dat jij het strak kan geloof ik graag. Maar probeer ook die snelheid eens te halen, knaplastig om strak te spelen. En ja, natuurlijk oefen ik verder. Wat dacht je dan
Kijk, het probleem met veel jonge beginnende drummers, is dat ze Peartesque (Neil) fills en bassloopjes willen doen terwijl ze er de chops niet voor hebben, en dus uit de maat gaan. Maar ik vind dat een goede drummer altijd strak moet spelen, en dat daarna trucjes en leuke fills van belang zijn. Dus als je optreed moet je geen fills doen die je eigenlijk nog niet kunt, en ook niet sneller bassen dan dat je hebt geoefend en strak kunt houden. Dat is dus precies het probleem van de nieuwe drummer van dX-11 (die 15-jarige) hij overschat zijn capaciteiten, en daarom gaan zijn veel te snelle (past niet bij de muziek overigens) fills vaak verkeerd.
[Dit bericht is gewijzigd door search64 op 12-05-2002 13:26]
Er is overigens niets mis met het oefenen van dingen die nog te moeilijk zijn, daar leer je van. Maar take it one step at a time.
Ik ken ook een drummer die begonnen is met het oefenen van lastige partijen maar binnenkort echt gigantisch vast zal lopen. Zijn band groeit hem namelijk voorbij en hij heeft niet de basis om te kunnen volgen. Daardoor zal hij eerst terug moeten en de basis-rudimenten leren spelen voordat hij weer vooruit kan. Erg jammer.
quote:Nee, dat moet wel, anders leer je nooit iets, maar niet als je optreedt of iets dergelijks.
Op zondag 12 mei 2002 14:54 schreef killingcupid het volgende:
Er is overigens niets mis met het oefenen van dingen die nog te moeilijk zijn, daar leer je van. Maar take it one step at a time.
quote:Agree. Iets strak spelen is veel indrukwekkender dan allerlei ingewikkeld fill werk wat compleet uit de maat gaat / verkeerd uit komt / niet strak is. Zelfde geld voor blastbeats, bij Dimmu Borgir bv. op de vorige 2 cd's stond aardig blastbeat werk. Live kon de drummer (dus die VOOR Nick Barker) die nieteens strak spelen, verloor enorm volume en de gitaristen hadden het daar ook maar moeilijk mee. Was trouwens op DOA 98' het nummer Spellbound, waar alles slecht aan was, behalve de vocals
Dus als je optreed moet je geen fills doen die je eigenlijk nog niet kunt, en ook niet sneller bassen dan dat je hebt geoefend en strak kunt houden.
Ik wil dan ook de nadruk erop leggen, dat de snelheid die dubbelbass haalbaar is en niet dat ik dat bij opnames ga toepassen. Dat zou onzin zijn. Wat niet wegneemt dat ik altijd nummers meespeel die iets boven mijn niveau liggen.
Het ging bij die mp3 puur om het idee, als mensen denken dat ik dat in opnamens ga gebruiken zeg ik nee zonder schaamte.
quote:Bij een hoop van die underground black metal bands zitten er zoveel blastbeats in die niets tot weinig toevoegen aan het geheel, en zelfs bij opnames niet strak klinken en veel volume verliezen. Die drummers moeten eens leren volwassen worden... Of op zijn minst hun plaats kennen binnen de band. Wel grappig trouwens, die drummer van Slipknot zit ook bij een stel nummers gewoon te blastbeaten en presteerd het om het soms erg technische werk strak live te spelen, terwijl de rest van de bandleden echt gare dingen doen live (tegen drumstel pissen etc.) die kerels zijn echt nog gekker dan je denkt De muziek van Slipknot vind ik niet bijzonder en vaak slecht / niet pakkend, maar ik heb gewoon de cd gekocht voor het drumwerk Die kerel (Joe nogwat) gaat wel duidelijk vooruit tov. het vorige album. Ook het enige goede bandlid uit Slipknot, de enige van de (pakweg) 8.
Niets is frustrerender dan een drummer die duidelijk over de top van zijn kunnen speelt.
quote:Ik neem aan dat je dat bedoeld bij opnamens? Want om te oefenen (thuis) vind ik het toch handiger net boven je niveau te spelen.
De kunst is juist om altijd net onder je top te blijven zodat alles lekker en strak klinkt.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 12-05-2002 23:12]
Hoe zit het trouwens met die micro om op te nemen killingscupid?
quote:Die 16" evolution 0-zone staat trouwens al online:
Ik heb hier geen mic staan Maar ik zal binnenkort eens kijken
http://www.sabian.com/english/cymbals/Crash/sounds/26800_11600XEB_per.mp3
Het lijkt wel een splash. Dis de 16" versie! Weten jullie trouwens toevallig hoe duur die B8Pro crashes zijn?
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 13-05-2002 23:09]
En die mic...nog steeds niet Haha.
quote:Mike Portnoy ja, maar dat is dus om 1 uur 's nachts hier, geloof ik.
Op maandag 13 mei 2002 22:27 schreef Yokozuna het volgende:
Bij Sabian.com nog ff gekeken. Chatgesprekken in "the zone" met Mike Portnoy, iets?Weten jullie trouwens toevallig hoe duur die B8Pro crashes zijn?
Waarom wil je B8Pro's? Dat is een entry-level bekken (weliswaar boven B8 en Solar), waarom spaar je niet effe door voor die AA's die zijn B20.
En hoe duur zijn die AA's dan. 16" thin crash? (klinkt best goed vind ik) Ik vind eigenlijk bij elke serie die thin crashes wel het beste klinken. Alleen daar komen toch sneller scheuren in ofzo? Want die dikke rock crashes vind ik eigenlijk echt voor geen meter klinken.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 14-05-2002 17:11]
Topseries Sabian zijn AA, AAx, HHx, HH
Topseries Zildjian zijn K custom, K, A custom, A, Z custom
Dit wil niet zeggen dat B20 het beste is en dat je niet naar andere dingen moet kijken want Paiste maakt met B8 professionele bekkens, zoals de 2002 waar John Bonham van Led Zeppelin op speelde, maar Paiste is wel stukken duurder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |