Met een blinddoek.quote:Op donderdag 1 juli 2004 23:53 schreef Wuder het volgende:
[..]
Je krijgt wel een 10 voor Goddelijke Richtingsgevoel aangezien je mij snachts kunt vinden zonder te weten waar ik woon![]()
Concurrentie in de defensie industrie is wel zo handig aangezien de regering het beste van de beste wil lijkt mij.quote:Op donderdag 1 juli 2004 23:54 schreef Piro het volgende:
[..]
Waarom wil de staat concurrentie promoten als alle/meeste bedrijven toch van de staat zijn? Winst is dan geen factor.
Werkt pas als alles een vrijemarkt economie is, dus ook defensie.
Als alles van de staat is dan maakt het niet uit aan wie ze het uitbesteden, lijkt mij.quote:Op donderdag 1 juli 2004 23:58 schreef Lone_Gunman het volgende:
[..]
Concurrentie in de defensie industrie is wel zo handig aangezien de regering het beste van de beste wil lijkt mij.
Nee. Je hebt 2 bedrijven, A en B. Ze krijgen allebei de opdracht om een nieuwe helm te ontwerpen. Bedrijf A ontwerpt een helm en bedrijf B ontwerpt een helm. De staat kiest dan uit een van die 2 en het winnende bedrijf krijgt dan de order, bedrijf A. Bedrijf B gaat met iemand anders op een ander gebied concureren. En ze worden allebei gefinancieerd door de staat dus geld is geen issue hier. Zoiets? Correct me if I'm wrong.quote:Op donderdag 1 juli 2004 23:59 schreef Piro het volgende:
[..]
Als alles van de staat is dan maakt het niet uit aan wie ze het uitbesteden, lijkt mij.
Dat is zoiets als vragen of Matsushita of Panasonic iets maakt. Beiden zijn gewoon hetzelfde bedrijf met een andere naam.
Kijk bijvoorbeeld naar Mikoyan-Gurevich, Sukhoi Design Bureau, Tupolev Design Bureau etc. in de tijd van de USSR. Allen hebben bepaalde specialiteiten en skills. Als je aan allen vraagt om een bepaalde toestel te maken dan zullen er zeker verschillen in zitten die cruciaal zijn voor de keus van de klant, in dit geval de USSR.quote:Op donderdag 1 juli 2004 23:59 schreef Piro het volgende:
[..]
Als alles van de staat is dan maakt het niet uit aan wie ze het uitbesteden, lijkt mij.
Dat is zoiets als vragen of Matsushita of Panasonic iets maakt. Beiden zijn gewoon hetzelfde bedrijf met een andere naam.
Hmm, goed punt.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 00:13 schreef Lone_Gunman het volgende:
[..]
Kijk bijvoorbeeld naar Mikoyan-Gurevich, Sukhoi Design Bureau, Tupolev Design Bureau etc. in de tijd van de USSR. Allen hebben bepaalde specialiteiten en skills. Als je aan allen vraagt om een bepaalde toestel te maken dan zullen er zeker verschillen in zitten die cruciaal zijn voor de keus van de klant, in dit geval de USSR.
Zo zal dat waarschijnlijk ook bij China gaan. 1 bedrijf is bijvoorbeeld gespecialiseerd in het maken van bommenwerpers en weer een andere in jachtvliegtuigen.
Om nou eens alle van al die bedrijven technici onder 1 dak te stoppen en ervoor te zorgen dat er wat moois vanuit de hangar komt rollen is volgens mij niet haalbaar als er op korte termijn een goed werkend vliegtuig of zo moet komen. Elk bedrijf heeft zijn eigen cultuur en andere denkwijzen etc etc.
*Zie post hierboven van Merkava, mee eens is.
Nein.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 11:21 schreef Merkava_IV het volgende:
Iemand gisteren het programma 'Reporters at war' op Discovery gezien? Je krijgt beelden te zien van mensen die worden doodgeschoten gewoon gevangenen, journalisten, dode kinderen.![]()
Tsja, je krijgt wel schokkende beelden te zien, ik weet niet of dat het moeite waard is. Maar het is een interessant programma. Wanneer de herhaling komt weet ik niet, maar ze zeiden iets van: next on bla bla bla. Dus het zijn meerdere afleveringen, wanneer de volgende komt weet ik niet.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 11:23 schreef Piro het volgende:
[..]
Nein.
Was het de moeite/komt het eens op herhaling?
het grootste Nederlandse oorlogsschip is met een lengte van 162 meter en een waterverplaatsing van 14.000 ton de hrms Rotterdam (Johan de Witt is in aanbouw en wordt 177 meter)quote:Op donderdag 1 juli 2004 21:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
want NL heeft als grootste klasse fregatten en dat leek mij nogal klein
maar je hebt voor fregatten toch nog een klasse
Wtf moeten WIJ met vliegkampschepen?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 13:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
het grootste Nederlandse oorlogsschip is met een lengte van 162 meter en een waterverplaatsing van 14.000 ton de hrms Rotterdam (Johan de Witt is in aanbouw en wordt 177 meter)
wat de fregatten betreft ... de 7 provincien klasse is met 144 metern en 6044 ton waterverplaatsing feitelijk een destroyer (Britse type 42 destroyers zijn 125 meter met 4820 ton waterverplaatsing) terwijl onze Karel Doorman fregatten 122 meter lang zijn en 3300 ton water verplaatsen. We noemen onze destroyers geen destroyer omdat er destroy in de titel staat en dat kan het volk niet aan ofzo
kleinere schepen zijn korvetten, grotere zijn kruisers maar beiden zijn niet in dienst in Nederland (zou wel moeten als er strax vliegkampscheepjes bij komen maar dat is nog lang niet zeker).
Goed. Nederland met aircraft carriers.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 13:35 schreef sp3c het volgende:
opstijgen en landen natuurlijk
Het kost wel wat maar de 'power projection' van een land met een CBG wordt enorm vergroot. Jammer dat de nederlandse politiek daar niks mee weet(/zou weten) te doenquote:Op vrijdag 2 juli 2004 13:38 schreef Piro het volgende:
[..]
Goed. Nederland met aircraft carriers.
Hell has finally frozen over.
zo onwaarschijnlijk is het anders niet, hrms Zuiderkruis is keihard aan vervanging toe en de Schelde groep heeft werk nodigquote:Op vrijdag 2 juli 2004 13:38 schreef Piro het volgende:
[..]
Goed. Nederland met aircraft carriers.
Hell has finally frozen over.
De Nederlandse Marine schijnt wel intresse te tonen in korvetten, omdat ze klein zijn (ongeveer 70 meter) maar wel lekker bewapend. Het zijn dus kleine snelle aanvals boten.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 13:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
het grootste Nederlandse oorlogsschip is met een lengte van 162 meter en een waterverplaatsing van 14.000 ton de hrms Rotterdam (Johan de Witt is in aanbouw en wordt 177 meter)
wat de fregatten betreft ... de 7 provincien klasse is met 144 metern en 6044 ton waterverplaatsing feitelijk een destroyer (Britse type 42 destroyers zijn 125 meter met 4820 ton waterverplaatsing) terwijl onze Karel Doorman fregatten 122 meter lang zijn en 3300 ton water verplaatsen. We noemen onze destroyers geen destroyer omdat er destroy in de titel staat en dat kan het volk niet aan ofzo
kleinere schepen zijn korvetten, grotere zijn kruisers maar beiden zijn niet in dienst in Nederland (zou wel moeten als er strax vliegkampscheepjes bij komen maar dat is nog lang niet zeker).
ja samen met harpoon en sea sparrow rakettenquote:Op vrijdag 2 juli 2004 16:44 schreef Merkava_IV het volgende:
[..]
Dat ding ziet er wel goed uit, maar is die ene kanon wel toereikend genoeg?
Mooie ideeen, ze kosten alleen geld. Zijn ze ook haalbaar (binnen nu en 10-20 jaar) ?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 16:48 schreef sp3c het volgende:
heli's maar het zo een doodzonde zijn als er niet ook vtol vliegtuigen van op konden stijgen (als je toch bezig bent, ontwerp is groot zat) en dan niet 80 zoals de uss nimitz maar 4 tot 6
en de luchtmacht zou dit zelfs toejuichen, momenteel zijn we met zijn allen helemaal niet blij met het idee zoals het er nu ligt namelijk. Het schip zou dan luchtmachthelikopters aan boord moeten krijgen (chinook en apache) EN de luchtmacht moet toestellen met vtol capaciteit aanschaffen.
klu zegt: om de dooie dood niet, Chinook en Apache moeten de landmacht en zijn luchtmobiele brigade al in de rondte vliegen met te weinig helikopters, dan zou daar het korps mariniers nog bij moeten komen. Laat de marine zijn mld maar uitbreiden, koop AH1Z kincobra's en chinooks en pas het maar in het budget.
de Orions gaan toch weg en het 3de mariniersbataljon is 1 van de weinige mobilisabele eenheden die niet is wegbezuinigd, kunnen ze ook mooi mee beginnen en dan de mijnenveegdienst wegdoen.
dan wil de klu eventueel wel 1 squadron uitrusten met vtol toestellen voor hoge nood want die zijn zowieso handig, de Amerikanen gaan waarschijnlijk ook een aantal luchtmachtsquadrons aanschaffen met die toestellen omdat je dan niet zulke gigantische runways nodig hebt en je ze dan als het ware naast militaire bases op de snelweg kunt parkeren ... een dergelijke aanpak zou ook nuttig kunnen zijn voor Nederlandse uitzendingen
Zijn opvolgers ook niet echt. Eigenlijk niet zo heel veel mensen.quote:edit: en pim zijn idee was een dom idee, maar hij gaf dan ook zelf toe van defensie geen kaas gegeten te hebben
quote:Sparrow Missile
Last updated: 8 August 2003
Services: Navy, Marine Corps, and Air Force
Description: A highly maneuverable air-to-air missile with surface-to-air capability.
Features: The Navy's RIM-7M Sea Sparrow surface-to-air missile and the Navy, Marine Corps, and Air Force's AIM-7 Sparrow air-to-air missile are radar-guided missiles with high explosive warheads. They have a cylindrical body with four wings at mid-body and four tail fins. The Navy uses the Sea Sparrow version aboard ships as a surface-to-air anti-missile defense.
The versatile Sparrow has all-weather, all-altitude operational capability and can attack high-performance aircraft and missiles from any direction. It is widely deployed by U.S., NATO and other FMS forces. The Sea Sparrow is found aboard many U.S., NATO, and other FMS surface warships.
Background: Originally developed as an air-to-air missile by Sperry and the U.S. Navy, Sparrow's later versions were developed and produced by Raytheon Company, General Dynamics, and Hughes Missile Systems. Subsequent versions were dubbed the "dog-fight modification" because its increased maneuverability at short range made it better suited for close-in visual engagements. The surface-to-air capability was then added to provide point defense capability for surface combatants. It is utilized in the Trainable Launch configuration by the Navy and in both the Trainable Launch and Vertical Launch configurations by NATO and other FMS customers.
The first production Evolved Sea Sparrow Missile (ESSM), an international cooperative upgrade of the RIM-7 NATO Sea Sparrow missile, was delivered in late 2002 to the U.S. Navy by Raytheon. The new missile provides the primary air defense for capital ships of the 10 participating NATO navies. The program is managed by the NATO Sea Sparrow Consortium, a 32-year-old organization described as NATO?s largest and most successful cooperative weapons project.
ESSM has the speed, agility and accuracy to engage threats at maximum range and under the most challenging conditions.
The final phase of the missile?s flight test program is scheduled for early spring 2003, when performance with the Aegis Fire Control System of the U.S. Navy?s Arleigh Burke-class guided missile destroyers will be verified.
General Characteristics
Primary Function: Air-to-air and surface-to-air radar-guided missile
Contractors: Raytheon Co., General Dynamics, and Hughes Missile Systems
Power Plant: Alliant TechSystems (Hercules) MK-58 solid-propellant rocket motor
Thrust: Classified
Speed: Classified
Range: Classified
Length: 12 feet (3.64 meters)
Diameter: 8 inches (20.3 cm)
Wingspan: 3 feet 4 inches (one meter)
Warhead: Annular blast fragmentation warhead, 90 pounds (40.5 kg)
Launch Weight: Approximately 500 pounds (225 kg)
Guidance System: Raytheon semi-active on continuous wave or pulsed Doppler radar energy
Date Deployed: 1976
Unit Cost: $165,400
Inventory: Classified
Aircraft Platforms:
Navy: F-14 and F/A-18;
Air Force: F-4, F-15, and F-16;
Marine Corps: F-4 and F/A-18
Surface Platforms:
CVs, LHAs, DD-963s, AOEs
quote:Services: Navy and Air Force, and 27 foreign nations.
Description: The A/U/RGM-84 Harpoon is an all- weather, over-the-horizon, anti-ship missile system.
Features: The Harpoon?s active radar guidance, warhead design, low-level cruise trajectory, and terminal mode sea-skim or pop-up maneuvers assure high survivability and effectiveness. The missile is capable of being launched from surface ships, submarines, shore batteries, or aircraft (without the booster).
Background: Originally developed for the Navy to serve as its basic anti-ship missile for fleet-wide use. The A/R/UGM-84 was first introduced in 1977, and in 1979 the air-launched version was deployed on the Navy's P-3C Orion aircraft. The Harpoon was also adapted for use on USAF B-52H bombers, which can carry from 8 to 12 of the missiles. The Harpoon missile has been integrated on foreign F-16 aircraft and is presently being integrated on foreign F-15 aircraft. Under a 1998 agreement between Boeing and the Navy, an advanced upgrade to Harpoon missile was developed. This Harpoon Block II missile incorporated Global Positioning System-assisted inertial navigation, which enables the system to have both an anti-ship and a land attack capability.
General Characteristics
Primary Function: Air, ship, and foreign submarine and land-based coastal defense battery launched anti-ship cruise missile.
Contractor: The Boeing Company
Power Plant: Teledyne Turbojet / solid propellant booster for surface and submarine launch.
Thrust: Greater than 600 pounds (greater than 272.2 kg)
Length:
Air launched: 12 feet, 7 inches (3.8 meters)
Surface and submarine launched: 15 feet (4.6 meters)
Weight: 1,523 pounds (690.8 kg) with booster.
Diameter: 13.5 inches (34.3 cm)
Wing Span: 3 feet (91.4 cm) with booster fins and wings.
Range: Over-the-horizon, in excess of 67 nautical miles (124 km).
Speed: High Subsonic
Guidance: Sea-skimming cruise monitored by radar altimeter / active radar terminal homing.
Warhead: Penetration / high-explosive blast (488 pounds/224 kg)
Unit Cost: $1,200,000 for Harpoon Block II
Date Deployed: 1977
hrms Zuiderkruis is oud en kost een vermogen, als de Schelde groep daadwerkelijk de ontwikkeling zelf wil betalen is het zelfs goedkoper naar het schijnt.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 16:56 schreef Strijder het volgende:
[..]
Mooie ideeen, ze kosten alleen geld. Zijn ze ook haalbaar (binnen nu en 10-20 jaar) ?
what's that got to do with anything?quote:Zijn opvolgers ook niet echt. Eigenlijk niet zo heel veel mensen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |