Mijn reactie:quote:nou het beter gaan is alweer over ook hij heeft nu een zere kont omdat ie er van mij een flinke tik op heeft gehad, nadat ie Duncan een bloedneus had gemept....
Ik ben zooooooooooooo boos.... Damey staat nu in zijn kamer te gilen en te schreeuwen " zijn we nog vriendjes?" en ik reageer maar even niet want ik denk dat ie anders nog een tik te pakken heeft....
Duncan is nu lief hier aan het spelen...
Ik ben zo blij dat ie vanmiddag naar de psz gaat, trakteren... dan moet ik morgen nog doorkomen... zaterdag zit ik vijwel de hele dag op stal dus dan heeft me man de " last" van Damien en zondag gaat ie naar opa en oma toe want dan gaan wij even een dagje weg zonder de kids..... Blegh... zo vind ik het niet leuk om kinderen te hebben.... maar goed het is maar een periode en het gaat weer over .....
quote:Kun je vanmiddag Duncan bij en vriendin brengen zodat je tijd alleen hebt met Damey? Het wil nog wel eens helpen als hij merkt dat je tijd spreciaal voor hem vrijmaakt en zo kan Duncan ook even bijkomen van al het geweld van zijn grote broer.
Jasper heeft ook wel eens van die dwarse periodes met Tom omverduwen, stiekem op zin vingers staan, zijn hand voor zijn mond doen etc. en na een middagje rust is hij vaak een stuk liever.
Sterkte ermee!
zal ik eens lekker optimistisch zijn?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 00:08 schreef Jessicaa het volgende:
Janneke eet ook al zo slecht warm. T zal wel weer een fase zijn
Hier zitten we nu op ongeveer 2 jaar zelfde verhaal...quote:Op vrijdag 2 juli 2004 09:37 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
zal ik eens lekker optimistisch zijn?
met luca is warm eten al 5 jaar een drama. alleen macaroni en spaghetti gaat er bijna altijd in, maar voor de rest is alles "vies" en "lussiknie"
het enige wat er van de warme hap zonder dwang naar binnen gaat is wat stukjes vlees en zijn danoontje....
en dat al 5 jaar (zucht)
quote:Op vrijdag 2 juli 2004 15:06 schreef Bass-Miss het volgende:
Een vraagje: Met wat spelen 6 jarige meisjes zoal graag?
23-jarige meisjes ook?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 17:18 schreef coolbabe het volgende:
www.yoarra.nl Daar staat een beschrijving.
Oh enne, niet alleen 6 jarige meisjes spelen met scoubiedoe![]()
Ik wist niet dat je daar van die leuke beestjes kon mee maken!quote:Op vrijdag 2 juli 2004 17:18 schreef coolbabe het volgende:
www.yoarra.nl Daar staat een beschrijving.
Oh enne, niet alleen 6 jarige meisjes spelen met scoubiedoe![]()
quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:23 schreef lady-wrb het volgende:
wie heeft een goeie tip voor hetvolgende:
luca heeft tot nu toe steeds met peutertandpasta gepoetst (teletubbies)
dat is zoetig en dat ging altijd als een trein.
ik heb wel eens per ongeluk mijn tandpasta gepakt en dan stond hij bijna te gillen, zo vies vindt hij dat.
nu istie 5 en volgens de voorschriften op de tandpasta moet hij nu kindertandpasta ipv peutertandpasta.
alleen is dat spul hier alleen met pepermuntsmaak te krijgen.
ik zit nu met een kokhalzend, huilend kind.
zelfs als ik tandpasta van spongebob neem is hij helemaal akelig als ik zijn tanden poets.
nou is mijn vraag of het erg is dat hij nog even met peutertandpasta doorpoets ipv kindertandpasta en weet iemand of er toevallig kindertandpasta is zonder pepermunt of is er iemand met een gouden tip hoe ik luca aan die smaak kan laten wennen?
Jasper kreeg een week erna allemaal rode vlekjes van de M, hij was ook wat hangeriger en jengelig. Koorts ofzo heeft hij er niet van gehad.quote:Op woensdag 7 juli 2004 11:25 schreef melonovy het volgende:
Lekker hoor Coolbabe!
Chiara is de laatste dagen wat meer moe en jengelig, ik dnk van de BMR prik, wat voor reacties hadden jullie kids op de BMR?
afgelopen dinsdag, dag 6-12 kun je er uitwerkingen van hebben.quote:Op woensdag 7 juli 2004 12:49 schreef Karin het volgende:
Bram was ook wat hangerig en mopperig een week na de prik. Hoe lang is het nu geleden van Chiara?
Vrijwel niks... Niet hangerig, moe of jengelig...quote:Op woensdag 7 juli 2004 11:25 schreef melonovy het volgende:
Chiara is de laatste dagen wat meer moe en jengelig, ik dnk van de BMR prik, wat voor reacties hadden jullie kids op de BMR?
Nu je het zegt... Wilyan had na een paar dagen wel wat rode kleine spikkeltjes, ze zaten er ´smiddags en ´savonds waren ze weer weg... Maar ook daar werd ie niet anders van...quote:Op woensdag 7 juli 2004 11:38 schreef coolbabe het volgende:
Jasper kreeg een week erna allemaal rode vlekjes van de M, hij was ook wat hangeriger en jengelig. Koorts ofzo heeft hij er niet van gehad.
jeetje moet ze nou weer van die akelige onderzoeken ondergaan? wat zielig!quote:Op zaterdag 10 juli 2004 20:36 schreef Lois het volgende:
Vanmorgen kwam bij de post de informatie over het Sylvia Toth centrum , het onderdeel van het WKZ waar Eva voor aangemeld zou worden door de kinderarts.
We kregen een heleboel informatie over de werkwijze en een stapel formulieren om in te vullen.
Ze willen alle namen van alle artsen die Eva ooit hebben behandeld, maakt niet uit voor wat, om de dossiers op te vragen. Ze willen alle testresultaten die we al hebben en alle verslagen die er ooit over Eva zijn gemaakt. Met al die informatie gaan ze de komende 2 maanden beoordelen of Eva een toewijzing krijgt om naar het centrum te komen. (Als ze afgewezen wordt helpen ze ons wel verder aan verwijzingen naar andere instanties) Wordt ze toegelaten dan kan er nader medisch onderzoek worden gedaan naar haar (onbegrepen) ontwikkelingsachterstand.
Dat houd oa in, een MRI, een EEG, een ruggeprik, genetisch onderzoek, stofwisselingsonderzoek, etc etc.
Het gaat dus nog wel even duren maar ze zit in ieder geval in de (juiste) molen.![]()
en nu maar duimen dat ze toegelaten wordt
Durruf het bijna niet te zeggen maar Michiel heeft dat dus tot zijn 19e/20e gehad....quote:Op donderdag 15 juli 2004 09:57 schreef Rewimo het volgende:
Ik was vanmorgen Christans kleren aan het klaarleggen, en Christan lag op mijn bed tv te kijken. Hoor ik ineens enorm gehuil. Mama, mama! Ik er gauw heen, zie zo gauw niks verontrustends maar Christan brult. Wat is er dan? Pipi, pipi, huilt hij. Had ie het velletje over zijn eikeltje getrokken...Gelukkig kreeg ik het weer snel in orde, pffff.
Kreeg al visioenen, want bij het zoontje van een vriendin lukte dat een poosje geleden niet en die moest toen meteen besneden worden (een Spaanse kraag heet dat dan, als het velletje niet meer terug wil).
Michiel vind het ook erg praktisch.. Het is allemaal ook veel beter schoon te houden!quote:Op donderdag 15 juli 2004 10:59 schreef moussy het volgende:
Ik heb ook wel eens met de gedacht lopen spelen om Cas te laten besnijden, maar Peet wil het niet. Nu maar hopen dat zn velletje ook blijft hange![]()
![]()
Daarom wil ik dat ook voor Casquote:Op donderdag 15 juli 2004 11:04 schreef Jonnetje het volgende:
[..]
Michiel vind het ook erg praktisch.. Het is allemaal ook veel beter schoon te houden!
Ja, daar kreeg een vriendinnetje een folder over mee toen er "rare cellen" ontdekt warenquote:Op donderdag 15 juli 2004 11:45 schreef Lois het volgende:
Ik heb ook begrepen dat baarmoedershalskanker veroorzaakt kan worden door bacteriën die overgebracht worden door de man. Bij besneden mannen is dat gevaar er niet.
Tenminste dat heb ik ooit ergens gelezen.
ik denk er netzo overquote:Op donderdag 15 juli 2004 11:49 schreef melonovy het volgende:
Een besneden piemel vind ik ook mooier hoor, ziet er leuker uit dan zo'n flubberig velletje... Maar ja, das voor mij verder geen motivatie om een jongen te laten besnijden.
Ik ook, als het noodzakelijk is, prima. Maar niet zomaar, zonder reden.quote:Op donderdag 15 juli 2004 11:54 schreef lily het volgende:
[..]
ik denk er netzo over
Zeker. Als blijkt dat het schoonhouden problemen oplevert vind ik dat een goede reden om besnijdenis te overwegen. Maar simpelweg 'om het mooi', nee.quote:Op donderdag 15 juli 2004 12:06 schreef moussy het volgende:
Ik vind hygiëne toch wel een goede reden hoor.
Ik heb er nooit aangezeten voor vandaag. Ik had gelezen dat het vanzelf wel komt, als ze gaan friemelen. Nou ja dat klopt dus. Het velletje is nu in elk geval losquote:Op donderdag 15 juli 2004 13:29 schreef coolbabe het volgende:
Jaspers velletje kan helemaal nog niet naar achteren, die moet misschien wel besneden worden. Voorlopig kijken we het nog even aan, het zou nog vanzelf goed kunnen komen
Heb ik dat niet vertelt????quote:Op maandag 19 juli 2004 09:50 schreef Rewimo het volgende:
Babyfeet, hoe was het eigenlijk bij de oogarts, wat zei hij van Kyllian?
Angel, ik vind het een heel goed idee van je om speciaal tijd te nemen voor DameyIk hoop dat het gaat helpen.
Ow Karin, dat vind ik echt leuk! Dat ze dat dan ineens begrijpen allemaal. Ik vind dat zo'n wonder he! Moet nodig weer een richting zee rijdenquote:Op maandag 19 juli 2004 20:22 schreef Karin het volgende:
Soms leert Bram wat waarvan ik de eerste keer roep "Wat goed!!!!" en achteraf pas besef dat je daar eigenlijk helemaal niet blij mee bent
Zoals het uittrekken van zijn jas. Of, zijn laatste kunstje, op de bank klimmen. Op zich hartstikke leuk dat ie met een boekje en zijn drinken wel helemaal 1 minuut stil kan zitten op de bank maar minder leuk is dat hij ook op de achterleuning wilt klimmen. Aangezien ik de laatste dagen een paar keer in paniek ben komen aanvliegen om hem daar heel snel vanaf te halen denkt hij nu dat het een spelletje isWordt weer een flinke strijd om dat af te leren.
Aan de andere kant leert ie ook zulke leuke dingen op het momentAls ik hem uit zijn bedje kom halen zit hij vaak met een knuffel "aai aai"
En hij begint nu echt klanken na te praten. En dat ik vanmiddag vroeg of hij lekker mee ging naar buiten ging hij zelf zijn jasje halen. "Waar is je bal/fiets/drinken/etc" is ook zo pittig, gaat ie in de rondte kijken en komt dan altijd met het goede naar me toe gesprint
![]()
Hoe gaat het met alle andere dreumesjes/peutertjes?
Netty is geweldig!!!quote:Op dinsdag 20 juli 2004 20:19 schreef Lois het volgende:
We zeggen het wel vaker maar wij hebben zo enorm geboft met onze oppas. Ik zou haar zo adopteren.
Merijn staat ook op nominatie : Timo gelukkig nietquote:Op donderdag 15 juli 2004 13:29 schreef coolbabe het volgende:
Jaspers velletje kan helemaal nog niet naar achteren, die moet misschien wel besneden worden. Voorlopig kijken we het nog even aan, het zou nog vanzelf goed kunnen komen
misschien in de hoop dat het er toch nog uit komt?quote:Op woensdag 21 juli 2004 22:06 schreef Jonnetje het volgende:
Alleen als er nog een heeeeel klein beetje drinken in zit wil hij 'm nog wel eens kantelen..
Er gaat ineens een heel groot lampje bij mij branden. Sven had altijd best veel poepluiers per dag die aan het eind van de dag ook dunner waren . Hij kreeg ook altijd diksap. Sinds een paar weken krijgt hij Roosvicee, en hij heeft nu ook nog maar 1 of 2 poepluiers per dag. Nooit bij stilgestaan dat dat van de diksap kan komenquote:Op woensdag 21 juli 2004 21:04 schreef Karin het volgende:
De rest (limonade, van diksap gaat ie vreselijk aan de race) drinkt hij uit zijn tuitbeker.
Vanwegen het zuigen. Aan een antilek moeten ze net zo zuigen als aan een fles. Voor de ontwikkeling van de mond en tong schijnt het beter te zijn om geen antilekbekers te geven.quote:Op donderdag 22 juli 2004 09:40 schreef Jessicaa het volgende:
Moussy waarom mag Cas vanhet CB niet uit een antilek drinken?
Christan kon er ook niet tegen, meer dan 1 beker diksap leidde ook meteen tot diarree. Ik gaf ook verdund (appel)sap of roosvicee.quote:Op donderdag 22 juli 2004 09:37 schreef easy-going het volgende:
[..]
Er gaat ineens een heel groot lampje bij mij branden. Sven had altijd best veel poepluiers per dag die aan het eind van de dag ook dunner waren . Hij kreeg ook altijd diksap. Sinds een paar weken krijgt hij Roosvicee, en hij heeft nu ook nog maar 1 of 2 poepluiers per dag. Nooit bij stilgestaan dat dat van de diksap kan komen![]()
quote:1. BLOEDNEUS
Iemand kan een bloedneus krijgen door hard snuiten, maar ook zonder aanwijsbare oorzaak. Handel als volgt - Laat het slachtoffer zitten met het hoofd iets voorover, alsof hij schrijft. - Laat de neus 1 maal snuiten. - Druk de neusvleugels tegen het neustussenschot, vlak onder het neusbeen of laat het slachtoffer dit zelf doen. Schedel- en aangezichtsletsel kunnen ook een bloeding uit de neus veroorzaken. Als er dan ook een schedelbasisbreuk is, zou snuiten slijm en bloed in de schedelholte kunnen persen. Wanneer dus de bloedneus het gevolg is van een slag of een stoot tegen het hoofd (niet tegen de neus), wordt de neus niét gesnoten. Het dichtdrukken van de neus moet 10 minuten worden volgehouden. Wanneer de neus vervolgens geleidelijk wordt losgelaten en de bloeding blijkt niet te zijn gestopt, moet de hulp van een arts worden ingeroepen. Wanneer tijdens het dichtdrukken het slachtoffer een bloedsmaak in de mond krijgt en telkens moet slikken, zit de bloeding hoog in de neus en kan ze niet worden gestopt door de neus dicht te drukken. Ook dan is hulp van een arts noodzakelijk
Agossie die Jasper toch. Hij zal ook wel enorm geschrokken zijn. En jullie natuurlijk ook, ik zou me echt hard moeten vermannen om niet keihard mee te gaan zitten huilen. Ik vermoed toch wel dat hij er morgen nog last van heeft, alhoewel ik daar eigenlijk alleen mijn eigen ervaring voor gebruik. En kinderen kunnen wel meer hebben dan ons, stijve harkenquote:Op woensdag 28 juli 2004 00:15 schreef coolbabe het volgende:
Tom was vanmorgen al even wakker en liet dat luid merken door veel "wawa" "dada" en "bwewawa" te roepen. Toen hij vond dat het te lang duurde voor ik reageerde hoorde ik hem twee keer "mama" roepen
Jasper is vanmiddag hard gevallen! Hij rende en struikelde. Zijn knie is enorm beurs, zijn handen brandden van de klap, op zijn voorhoofd zat een schaafwond, hij had een bloedneus en een schaafwond op zijn bovenlip en zijn voortanden die net weer vast begonnen te groeien zijn weer losgeslagen
Hij was helemaal overstuur en wilde de rest van de middag en avond niet meer lopen. Ik heb hem op de babietjes manier afgesponsd en Jo heeft hem naar bed gedragen. Hopen dat hij morgen niet helemaal stijf en beurs is van de val...
We zijn niet geweest. Eva had een paar superdwarse, hele angstige dagen. Op dit soort dagen moet je haar niet aan zulke dingen blootstellen want dat levert alleen maar hysterie op en onderzoek is dan niet mogelijk. Dus we hebben het uitgesteld en wanneer we nu moeten weet ik eigenlijk nog niet want ik vergeet steeds een nieuwe afspraak te maken.quote:Op woensdag 28 juli 2004 15:41 schreef Rewimo het volgende:
Lois, hoe is het nu met Eva's oogjes? Wat zei de oogarts bij de controle?
Ik kan er ook niet goed tegen maar je kunt moeilijk wegrennen in zo`n geval. De eerste keren dat er iets gebeurde was ik zelf het meest van slag maar tegenwoordig kan ik er goed mee omgaan.quote:Op woensdag 28 juli 2004 15:18 schreef danosa het volgende:
[..]
Agossie die Jasper toch. Hij zal ook wel enorm geschrokken zijn. En jullie natuurlijk ook, ik zou me echt hard moeten vermannen om niet keihard mee te gaan zitten huilen. Ik vermoed toch wel dat hij er morgen nog last van heeft, alhoewel ik daar eigenlijk alleen mijn eigen ervaring voor gebruik. En kinderen kunnen wel meer hebben dan ons, stijve harken![]()
edit: ik heb nu pas door dat je het vanacht getypt had en dat het dus nu morgen is. En ik lees dat hij er minder last van heeft dan verwacht, goed nieuws dus!
Helaas wel. Misschien helpt het om te weten dat ze op die leeftijd wel weten wat 'nee' betekent, maar nog niet kunnen onthouden waarvoor dat 'nee' allemaal geldt. Dat komt pas vanaf 1,5 jaar ongeveer. Toen ik dat eenmaal gelezen had, kon ik me er beter bij neerleggen dat het nog wel een poosje zou duren voor mijn 'nee' ook echt effect zou hebben. En dat ie het niet deed om mij te pestenquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 11:40 schreef easy-going het volgende:
Of is dit zoiets wat met eindeloos herhalen en geduld ooit effect op gaat leveren?
psst.. hier net zoquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 11:40 schreef easy-going het volgende:
ik heb dus ook altijd gezegd van dat ik de tafel niet leeg zou ruimen voor Sven..........nou onze tafel is nog nooit zo leeg geweest![]()
Zou dat niet een foutje zijn dan? Ik geloof niet dat ik er blij mee zou zijn als mijn kind in dat stadium ineens af mocht zwemmenquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 12:08 schreef Sylvana het volgende:
En er waren ook 2 meisjes die een briefje kregen dat ze woensdag mogen afzwemmen, terwijl ze nog niet in de afzwemgroep hebben gezeten, nog niet proef hebben gezwommen, nog nooit met kleren aan hebben gezwommen enzo, en toch gewoon diploma mogen zwemmen
nee, was geen foutje, de badjuffrouw zei dat als ze goed konden zwemmen in zwemkleding het met kleren aan ook wel zou lukkenquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 13:21 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Zou dat niet een foutje zijn dan? Ik geloof niet dat ik er blij mee zou zijn als mijn kind in dat stadium ineens af mocht zwemmen
Knap van Julian trouwens!
ja, maar tegen de tijd dat hij 13 is luistert hij niet meer vanwege de puberteit, dus ik hoop voor je dat het wat eerder lukt, dat je nog een paar jaartjes rust heb voordat hij in de puberteit komtquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 20:50 schreef Karin het volgende:
Tom en Sven ookal van die boeven.
Ik zit hier ook met hetzelfde probleem. Meneer klimt overal op en zit overal aan en als ik daar wat van zeg maakt het absoluut geen indruk, sterkter nog hij vindt het reuzegrappig een kwade moeder. Was net bij opa en oma en daarnaar luistert hij wel![]()
*plukt weer een berg geduld en hoopt dat het voor zijn 13e verjaardag over is *
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |