Dit topic is dus alweer de elfde in deze reeks!quote:B_BOY schreef:
[me]is bomen aant omhakken en uitholen[/me]
Die drummer van Deathquote:Op woensdag 30 juni 2004 18:07 schreef MaZz_ het volgende:
* Tomek Is m'n cd-rom speler aan het fixen zodat ik eindelijk weer ff wat kan opnemen op m'n andere pc... moet namelijk een driver hebben en die moet naar die andere pc toeDaar zit *natuurlijk* weer geen floppydrive in, dus nog ff geduld.
Trouwens, een paar bands die volgens mij zeker luisterwaardig zijn:
- 36 Crazyfists
- Sevendust
- Death
- Element Eighty
Luister *vooral* naar de drumpartijen
welke van de -telt- 4 ?quote:Op woensdag 30 juni 2004 18:41 schreef Tomek het volgende:
[..]
Die drummer van Death
Wat een freak![]()
Volgens mij zitten er geen pauken in Slipknot... wel n paar floors en olievatenquote:Op woensdag 30 juni 2004 18:36 schreef DirtyCutFreak het volgende:
Hallo,
Ik wil waarschijnlijk in mijn band (www.dancingintheashes.tk) de pauken gaan spelen, beetje het slipknot idee, wat raden jullie mee aan?
Geen idee, kep een keer een filmpje gezien van die (welke van de 4 weet ik niet) drummer en ik vond het niet normaalquote:Op donderdag 1 juli 2004 02:48 schreef Carn het volgende:
[..]
welke van de -telt- 4 ?
Maar goed; Morgan Rose van Sevendust en Thomas Noonan van 36 Crazyfists hebben zekers leuke dingen!
Haha!quote:Op woensdag 30 juni 2004 18:36 schreef DirtyCutFreak het volgende:
Hallo,
Ik wil waarschijnlijk in mijn band (www.dancingintheashes.tk) de pauken gaan spelen, beetje het slipknot idee, wat raden jullie mee aan?
was het een flinke gast met rood haar? dan was het Richard Christyquote:Op donderdag 1 juli 2004 12:12 schreef Tomek het volgende:
[..]
Geen idee, kep een keer een filmpje gezien van die (welke van de 4 weet ik niet) drummer en ik vond het niet normaal
Gefeliciteerd! Ik mag binnenkort op voor B-drums; komt wl goed.quote:Op donderdag 1 juli 2004 14:05 schreef Bensel het volgende:
Jee, heb m'n D examen snare drum gehaald.. als eerste van m'n muziekschool... ooit.... jippie.... Euhm, tja, dan ga ik nu door voor C drumstel
ja, ik kan ze wel vrij goed gebruiken, mits de drumset een beetje strak is afgesteld, anders word het al gauw een brij bij mij (dan zijn de verschillende slagen niet meer te onderscheiden, en daar heb ik een hekel aan). ik ga dus ook vrij vaak terug naar wat meer basisdingetjes (paradiddles over toms enz.) alleen ben ik nog niet zo snel in m'n voeten, en pas ik het dus ook niet zo vaalk toe [kruijf modus] nja, da's logisch [/kruijf modus]quote:Op donderdag 1 juli 2004 17:05 schreef Maidenfan het volgende:
C-drums en D-snare? Beest!
Kan jij je snaretechnieken eigenlijk goed benutten bij drums of zijn die twee apart te gebruiken?
Vind ik vaak juist een goede oefening; veel rudiments op een "zwak" gestemd vel spelen (bv floortom), kost toch wat meer inspanning om ze mooi open te laten klinken; maar het helpt wel veel.quote:Op donderdag 1 juli 2004 20:47 schreef Bensel het volgende:
[..]
ja, ik kan ze wel vrij goed gebruiken, mits de drumset een beetje strak is afgesteld, anders word het al gauw een brij bij mij (dan zijn de verschillende slagen niet meer te onderscheiden, en daar heb ik een hekel aan). ik ga dus ook vrij vaak terug naar wat meer basisdingetjes (paradiddles over toms enz.) alleen ben ik nog niet zo snel in m'n voeten, en pas ik het dus ook niet zo vaalk toe [kruijf modus] nja, da's logisch [/kruijf modus]
tja wat noem je ownen?quote:Op donderdag 1 juli 2004 21:42 schreef TimoBasso het volgende:
yeah ik own nu eindelijk goed
de single paradiddel (ik type het zeker fout)
en de double![]()
![]()
*trots is
Is dat dat fimpje van de toentertijd 12jarige Tony Royster wat 'ie opdroeg aan z'n overleden vader?quote:Op donderdag 1 juli 2004 21:11 schreef Tomek het volgende:
Wat vindt men hier eigenlijk van die drumsolo van Tony Royster??
Er vanuit gaande dat de meeste drumfanaten dit filmpje wel eens gezien hebben
Ik vind het zelf best ziek eigenlijk. Maar ik ben geen drumkenner, dus misschien lijkt het wel meer dan dat het is?
Mijn drumleraar is overspannen en k heb nu n invaller... Ik mag nu Smells Like Teen Spirit spelen (van Nirvana dusquote:Op vrijdag 2 juli 2004 11:04 schreef MaZz_ het volgende:
* WurM gisterenavond weer drumles gehad...
We zijn net met een nieuw nummer begonnen; 'Muse - Hysteria'.. vrij lastig refreintjuh :| Ook het 1e couplet is wel cool met de open/close hi-hats maargoed :] Aanradertje dus!
Dat niet neequote:Op vrijdag 2 juli 2004 13:10 schreef Carn het volgende:
Nou niet echt een nummer waarvan je zegt "woohoo" lijkt me
Juist! Nog iemand die Sevendust kent, jammer dat ze niet zo bekend blijken in Europa. Toch zeker een goede nu-metal band met een goede zanger en drummer!quote:- Sevendust
- Death
120BPM 16'e noten, paradiddle, zo!!quote:tja wat noem je ownen?
What can I say?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 16:52 schreef Yokozuna het volgende:
Juist! Nog iemand die Sevendust kent, jammer dat ze niet zo bekend blijken in Europa. Toch zeker een goede nu-metal band met een goede zanger en drummer!
Vriend van mij moest dus een snare stuk spelen voor zn D drums waar dus iets van 220/230 16den paradiddles in voorkwamen, flink wat maten achter elkaar; was ff doorbijtenquote:Op vrijdag 2 juli 2004 19:58 schreef Bensel het volgende:
120BPM 16e noten.. Is wel leuk, maar, nog leuker (en owned nog harder) is om een roll van paradiddles te maken (jep, is mogelijk.. ik heb het zelf gezien..) kom je dus eerder op 32e noten op 120BPM, liefst sneller (maar da's echt niet leuk meer ;P)
Ja, was ook ironisch bedoeld.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 18:53 schreef Carn het volgende:
ik zou eerder 220 zeggen
220 paradiddles is echt snel. Dan moet je wel elke dag erop oefenen, vooral als je dan nog meer dan 2 accenten wil geven op zo'n snelheid. Maar dat doet Bensel toch?quote:Vriend van mij moest dus een snare stuk spelen voor zn D drums waar dus iets van 220/230 16den paradiddles in voorkwamen, flink wat maten achter elkaar; was ff doorbijten
36 Crazyfists, Disturbed en Staind ken ik wel maar ik vind ze er echt niet op lijken (buiten dat veel van die bands ook goede cleane zangers hebben)quote:Je moet ook eens 36 Crazyfists / Disturbed / Staind / Trapt / Unloco! of Adema proberen! Dat zijn de wat minder zware rockbands vind ik.. die een beetje op Sevendust 'lijken'.
hmm, een strikvraag?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 15:37 schreef MaZz_ het volgende:
WurM, hoe lang drum jij al ?
Leuk, maar wie ben jij?quote:Op donderdag 1 juli 2004 12:24 schreef Cynic het volgende:
[..]
Haha!
Hoe was Anathema
Das toch geen andere maatsoort? Zijn gewoon wat verschillende nootlengtes in een fill, heel normaal toch? Of begrijp ik je verkeerdquote:We speelden 16-en op hihat met 1 hand, eerste begin van de fill in 16-en en laatste deel in triolen.
idd :pquote:Op donderdag 8 juli 2004 18:24 schreef Yokozuna het volgende:
Das toch geen andere maatsoort? Zijn gewoon wat verschillende nootlengtes in een fill, heel normaal toch? Of begrijp ik je verkeerd
Daar heb je gelijk in, maar dat hoeft niet te betekenen dat dat compleet normaal is haha. Misschien dat jij al over die fase heen bent maar ik nog nietquote:Op donderdag 8 juli 2004 18:24 schreef Yokozuna het volgende:
Das toch geen andere maatsoort? Zijn gewoon wat verschillende nootlengtes in een fill, heel normaal toch? Of begrijp ik je verkeerd
We spelen met de band nu n nummer en daarin speel ik met mn rechtervoet met de basgitaar mee (kwarttriolen) en mn rechterhand doet gewoon achtsten... Das mss wel iets makkelijker, maar ongeveer tzelfde???quote:Op zaterdag 10 juli 2004 11:50 schreef Ska-te het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, maar dat hoeft niet te betekenen dat dat compleet normaal is haha. Misschien dat jij al over die fase heen bent maar ik nog niet
Ik vind het iig bizar moeilijk. Tenminste als ik erbij vertel dat we ook een ritme deden dat je eerst een maat 16-en speelt en de volgende maat triolen waarin je linkervoet in 16-en meegaat.
Met mn hihat doe ik gewoon achtsten, mn snare hand heeft rust en mn bass doe ik op de 1e tel, 2e achtste van de 2e tel en de 4e tel... dat laatste doet de basgitaar ook namelijkquote:Op maandag 12 juli 2004 02:02 schreef Carn het volgende:
WurM doelt op simpele shuffle-feel achtige rock, soort blues achtige feel maar ipv een maatsoort in 6 of 12 (of een echte shuffle) speel je gewoon kwartnoten met je rechthand, snare op 2 en 4 en de bassdrum noten in triolen. denkik.
Als we weer repeteren zal k t proberenquote:Op donderdag 15 juli 2004 23:50 schreef Yokozuna het volgende:
Neem het op
Zowwww klinkt erg lekkahquote:Op zaterdag 17 juli 2004 22:47 schreef Carn het volgende:
http://www.davedicenso.com/mp3/918solo3.mp3
Best dood idd...quote:Op vrijdag 23 juli 2004 22:56 schreef Yokozuna het volgende:
Tis dood hier, de helft is ermee gekapt, de andere helft zit op drumforum.nl
Maak daar een accountje en vraag het daar, meer kans op een snel antwoord.
Nee niets waard.quote:Op zondag 25 juli 2004 22:41 schreef Maidenfan het volgende:
Kijk wat ik hier vind: http://www.marktplaats.nl(...)n/26506.htm?oudei=60
Zou dat niet van grote waarde zijn? (vintage enz...)?
Zoals? Ik heb nog een superoude (niet jaren 60 maar toch redelijk oud) ride en crash van de 18 serie. 18"en 16" Hoe kom ik erachter of die dingen wat waard zijn:P? Die 16 heb ik al half dood geslagen, die 18 doet het nog prima. Ze zijn onwijs zwaar, niet normaal.quote:Op maandag 26 juli 2004 16:25 schreef search64 het volgende:
Nee niets waard.
Alleen oude K's zijn veel waard. (maar ook kwetsbaar, en niet altijd even goed klinkend)
Als je op kamers gaat, kan ik me voorstellen dat je een elektronisch setje neemt, maar ik zou sowieso altijd een "akoestische" set ergens stallen voor optredens oid...quote:en live om de bassdrum te triggeren misschien
Nee veel oudere. De oorspronkelijke constantinoples. Herkenbaar aan een ingeslagen constantinople logo, en een handtekening op de onderkant in de bel.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 22:41 schreef Ska-te het volgende:
[..]
Zoals? Ik heb nog een superoude (niet jaren 60 maar toch redelijk oud) ride en crash van de 18 serie. 18"en 16" Hoe kom ik erachter of die dingen wat waard zijn:P? Die 16 heb ik al half dood geslagen, die 18 doet het nog prima. Ze zijn onwijs zwaar, niet normaal.
Ja, live wil ik alleen de bassdrum triggeren, de rest akoestisch. Eigenlijk heb ik dus helemaal geen behoefte aan een dure Ddrum module, want het is dus bijna alleen voor thuis oefenen. Maarja, ik ben nooit tevreden en dan besteed ik weer (te)veel geld aan iets wat ik beter vind. Zolang die modules maar niet vals/dubbel gaan triggeren op hoge snelhedenquote:Als je op kamers gaat, kan ik me voorstellen dat je een elektronisch setje neemt, maar ik zou sowieso altijd een "akoestische" set ergens stallen voor optredens oid...
Mgoed, dat ben ik
Zo snel als die sensoren werken, kun jij nooit slaan, dus ben maar niet bang.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 11:23 schreef Yokozuna het volgende:
Zolang die modules maar niet vals/dubbel gaan triggeren op hoge snelheden
Oke mooiquote:Op zaterdag 31 juli 2004 17:51 schreef search64 het volgende:
Zo snel als die sensoren werken, kun jij nooit slaan, dus ben maar niet bang.
Ik heb hier een DD-50 kitje liggen van Yamaha... die vind je waarschijnlijk verschrikkelijk. Je kan er leuke dingen mee doen als je m aansluit op je computer via een Midi-kabeltje, maar het benadert een normaal drumstel natuurlijk nietquote:Op zondag 25 juli 2004 15:23 schreef WurM het volgende:
ik ben tegen elektrische drumsets
k weet niet precies waarom, maar k ram veel liever op een echte set. Dat voelt gewoon beter ofzo...
Uhhh, een Stagg 16"quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 13:38 schreef Maidenfan het volgende:
Wat voor een china is dat? Onder die belichting is hij echt wel![]()
.
Och, het is de zolder maarquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 16:32 schreef Nemephis het volgende:
ow ja: leuke foto's van die kit hierboven maar je mag je kamer ook wel es opruimen
Iedereen naar Drumworld inderdaad! Dit weekend, Mike Mangini, Thomas Lang, Billy Cobham! Gratis toegang, superrrgrote winkel, bij Eindhoven. Must voor elke binnen acceptabele afstand wonende, zichzelf respecterende drummer.quote:Op donderdag 16 september 2004 11:15 schreef foktrot het volgende:
Al gevonden!
http://www.drumworld.nl/events/opening.asp
Vet zeg.... alleen jammer dat het zo ver weg is voor mij(ittervoort)
Je moet ook geen Kazaa gebruiken, want Kazaa zuigt. Je moet IRC, DC++ of Soulseek gebruiken.quote:Ik kan niets vinden bij Kazaa van Sevendust, die naam zag ik een paar pagina's terug in dit topic...ben benieuwd.
helaas kan ik nietquote:Op donderdag 16 september 2004 21:23 schreef Yokozuna het volgende:
[..]
Iedereen naar Drumworld inderdaad! Dit weekend, Mike Mangini, Thomas Lang, Billy Cobham! Gratis toegang, superrrgrote winkel, bij Eindhoven. Must voor elke binnen acceptabele afstand wonende, zichzelf respecterende drummer.
Ik heb ze hier in huis liggen en vindt het net niks... Er zit een heel groot verschil in klank ( zwaarte ) per stok en heb nog geen een gelijke gevonden terwijl dit bij Vic Firth vele malen beter is. Ook vindt ik die inkeping een beetje jammer, want als je je stok ver naar achter beet pakt zit je met je wijsvinger net wel en dan net niet in dat randje van die inpeping. Enquote:Op woensdag 22 september 2004 16:51 schreef Nemephis het volgende:
Aanrader voor alle drummers: Trilok Gurtu signature stokken van Zildjian. Je betaalt er iets meer voor dan de gemiddelde Vic Firth maar dan heb je ook wat.
Ik bestel zelf wel regelmatig op http://www.stokkenenvellendiscounter.nl/ hier ben je namelijk niet gebonden aan een minimum afname en is het ook goedkoopquote:Op woensdag 22 september 2004 18:12 schreef Tedkees het volgende:
Die heb ik idd weleens gezien ja. Persoonlijk vond ik 't een beetje raar aanvoelen. Zit een of ander grip laagje overheen.
Ik vind het van zulk soort stokken altijd jammer dat je ze niet zo makkelijk kan vinden, moet je ze weer apart bestellen. 't is ook vaak de moeite waard om gelijk een doos te kopen (wat zit daar in? 20 paar?), omdat die signature series ook nog weleens uit raken (eerder dan bijv. een standaard 5a stok)
morgen dus dat itemquote:Op donderdag 7 oktober 2004 23:45 schreef paultjuhhh het volgende:
Lekker Belangrijk <_-- gepresenteerd door een drummer, Toni Peroni
( en over een aantal weken een item over drumworld !, die dag dat al die drummers kwamen )
Die DW is idd vet! Maar het is net waarvan je houdt: Speel zelf op een setje uit 1964, wat dat betreft vind ik die foto's van die oude Pearlquote:Mja, ik heb toch meer met oldskool drumstellen. DW is echt een mooi merk, laat ik daar duidelijk over zijn, maar persoonlijk vind ik dan Gretsch en Ludwig veel meer karakter hebben. In iedergeval voor de 4 delige kits
Remo fyberskin. Daar komt tenminste nog een beetje oldskool geluid uit...Olie of watervellen klinkt nergens naar op zo'n kit. Ik zweer bij fyberskins, maar het is wel echt persoonlijk, you love it or you hate it.quote:Op zondag 17 oktober 2004 00:00 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Die DW is idd vet! Maar het is net waarvan je houdt: Speel zelf op een setje uit 1964, wat dat betreft vind ik die foto's van die oude Pearlcooler.
Wat voor vellen zitten er bij de weg op die Pearl? Ik moet (eindelijk, onontkoombaar) geld uitgeven aan nieuwe vellen (álle vellen moeten vervangen worden, daar gaat mn stufi...). Heb geprobeerd hoe het klinkt met (moderne) Evans en Remo vellen, maar dat is ook niet je van het
Watervellen bestaan niet, en Evans Hydraulics zijn de enige olievellen die er zijn. Het is een algemene misvatting dat tussen alle dubbellaagsvellen olie zou zitten, maar de olieachtige ringen die daar ontstaan zijn newtonringen die door breking van het licht komen. Pinstripes en G2's zijn dus gewoon dubbellaagsvellen, zonder olie.quote:Op zondag 17 oktober 2004 04:45 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Remo fyberskin. Daar komt tenminste nog een beetje oldskool geluid uit...Olie of watervellen klinkt nergens naar op zo'n kit. Ik zweer bij fyberskins, maar het is wel echt persoonlijk, you love it or you hate it.
quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 22:42 schreef Nemephis het volgende:
Zildjian K customs van een een jaar of 10 oud, en uiteraard nog nooit gepoetst.
Euuhh...Lars wie?! Dit is toch een drummerstopic, dan gaan we het toch niet over die prutser hebben?!quote:Lars Ulrich zou 'm prachtig vinden
Waardeloos dus.quote:Op vrijdag 26 november 2004 22:43 schreef Maidenfan het volgende:
Je sample lijkt in't begin een beetje op het nummer St Anger zelf, qua spelen en geluid
quote:Op vrijdag 26 november 2004 22:14 schreef search64 het volgende:
Angel dust. Best cd ooit. En als je niet wist dat Mike zo goed clean kon zingen heb je waarschijnlijk alleen Dillinger Escape Plan gehoord. Mike is de beste zanger die er is. En over nummers op MTV.... Tja; Epic, Easy, Small Victory, Ashes to ashes, Midlife crisis.... Ze hebben zo veel clips gehad. Zijn ook vaak genoeg live op MTV geweest. Beste band ooit.
Ook heel veelzijdig, geen enkele soort zang lijkt te moeilijk voor em.quote:Op vrijdag 26 november 2004 22:57 schreef Sjoewe het volgende:
Kut verkeerde smilie :')
Ik bedoelde![]()
Je hebt helemaal gelijk Mike is echt de beste zanger.
Nahja, triggers zouden ome Lars wel goeddoen. Hij heeft toch al van die lelijke metalkick patches op z'n bassdrums dus dan kunnen triggers er ook nog wel bij tochquote:Waardeloos dus.
Ow nee?quote:Op dinsdag 30 november 2004 17:40 schreef Yokozuna het volgende:
Single stroke rolls zonder dynamiek klinken op geen enkele module realistisch, ook niet op de TD20 of DDrum4. Dat komt o.a. omdat modules wel verschillende layers gebruiken, maar geen verschillende samples PER layer.
De midi-out van de TD20 kit is gebruikt om Drumkit From Hell Superior aan te sturen. Het is dus niet de TD-20 waar het geluid uit komt.quote:Dat is de TD-20
Lezen... De TD20 is in dat filmpje realtime gebruikt en de rest van de band hoort het uiteindelijke geluid waarschijnlijk door hun monitoren terwijl ze meejammen. Het lijkt me dat het met die latency dus wel goed zit. Ben alleen benieuwd of dat met de DTXtremeIIs ook zo is (er van uit gaande dat je geluidskaart ook weinig latency heeft). Heb al op het DTXperience forum gevraagd maar nog geen antwoord.quote:We used a Roland TD-20 module with a mixture between Hart Dynamics & Roland pads for the drums and a TrapKAT for the percussion sounds. Of course, it all sounds so great because dfh Superior supplies the sound and the control
DFH Superior kan dat wel kwa geluid. Klinkt niet synthetisch (zoals de TD20 of DTXtremeIIs), zelfs stukken beter dan de meeste home-made opnamens met veel mics. Alle samples zijn ook zo min mogelijk bewerkt en opgenomen met de beste microfoontroepquote:Maar goed, voor een emulatie van akoestische drums moet je zoiets ook niet aanschaffen.
Dat vind ik ook, tenminste, m'n Pearl Rhytm Traveler gaasvellen geven ook een overdreven harde terugslag. Maareh, gaasvellen met 2 lagen geven dus niet zo'n ongelooflijk overdreven terugslag?quote:De DDrum 4 SE pads met de gaasvellen zijn een soort van trampolines die veel te veel stuiteren, wat wederom je speelstijl gaat verneuken.
Maar je kunt wel een mietje worden van vellen met zo'n harde terugslag. Grootste voordeel vind ik gewoon dat ze zo stil mogelijk zijn.quote:Als je met rubberpads gaat spelen ga je veel harder rammen is mijn ervaring, wat niet echt lekker is voor je controle enzo. Gaas speelt een stuk beter
Klinkt inderdaad tof!quote:Op woensdag 8 december 2004 16:45 schreef Yokozuna het volgende:
Nieuwe mp3 opgenomen. In een ander topic vroeg iemand een hoop over rollende snare-bass-tom fill voorbeelden opgenomen. Je hoort in zulke fills trouwens bijna nooit 4 bassdrumslagen achterelkaar, meestal 2, terwijl 4 ook tof is. Have fun.
http://members.home.nl/yoko/Skip-Drumloop7.mp3
Zal wel Victor Wootan zijn, toch?quote:Op woensdag 1 december 2004 01:53 schreef Subgroover het volgende:
Een van de beste drummers momenteel actief vind ik Carter Beaufort van the Dave Matthews Band. Wat hij laat horen is echt onvolgbaar goed. Het klinkt allemaal redelijk makkelijk maar hij flikt het toch altijd weer om er stiekemtjes nare dubbelebassjes tussen te stampen of een geniale hi-hat door heen te spelen. Kijk maar of je wat van hem kan downen (Making music met Victor Wooden is echt briljant). Hij is echt een top banddrummer!
Als je kunt worden afgezet door 1 product, dan is het wel de Roland PM-3. Het enige voordeel is dat je de sattelietjes makkelijk op je rack kunt monteren.quote:Volgens mij heeft Roland ook een aktiefe speakerset speciaal voor elektronische drumkits, maar ik betwijfel of dit hard genoeg gaat voor een bandrepetitie.
wow..quote:Op woensdag 8 december 2004 16:45 schreef Yokozuna het volgende:
http://members.home.nl/yoko/Skip-Drumloop7.mp3
Nu raakt je linkerbeen bijna de snare en staat je rechter er verder vandaan, niet echt ergonomisch volgens mij. Ik heb m'n pedaal gewoon opgesteld voor optimale prestatie (dus allebei dezelfde kant uitwijzend). 1 hihat poot VER over het pedaal heen, volgens mij wel tot de helft erover, dus hihat = dichtbij. Ik speel echter met sokken, dus m'n voeten raken de hihat poot niet.quote:Op donderdag 16 december 2004 22:17 schreef Tedkees het volgende:
Ik speel nu al een tijdje met een nieuwe setting van m'n twinpedaal, en ik vroeg me af of iemand ook zo speelt?
Ik heb m'n 2e pedaal nu aan de buitenkant van m'n hi-hat stand staan. Dit heeft als bijkomend voordeel dat je hi-hat niet een meter verderop staat
Een foto kan je hier vinden:
http://home.aim.avans.nl/s127831/drums/thumbs/SV400138.jpg
+Sabian = top. Zo te zien heb je zat recording equip daar staan, post es wat geluidquote:Ludwig Classic Maple drumkit
Dank!quote:Op vrijdag 17 december 2004 20:15 schreef Yokozuna het volgende:
+Sabian = top. Zo te zien heb je zat recording equip daar staan, post es wat geluid
Troost jequote:Op maandag 10 januari 2005 22:49 schreef De_Delph het volgende:
Intropost: Ben ik nou de enige 'drummer' die dus gewoon nooit les heeft gehad?
Natuurlijk klinkt alles wat men hier laat horen een stuk beter, en met m'n Tama Swingstar ben ik nou ook niet één van de hipste.
och, ik heb ook nog nooit les gehad .. maarjah, ik kan dan ook niet echt geweldig goed drummen ofzoquote:Op maandag 10 januari 2005 22:49 schreef De_Delph het volgende:
Natuurlijk klinkt alles wat men hier laat horen een stuk beter, en met m'n Tama Swingstar ben ik nou ook niet één van de hipste.
quote:Drumvoorstelling met Cesar Zuiderwijk op dvd
--------------------------------------------------------------------------------
De theatervoorstelling 'Alle gekheid met een stokje' met Cesar Zuiderwijk en het Nederlandse slagwerkkwartet Percossa Percussion verschijnt 4 februari op dvd. De Haagse Zuiderwijk, bekend als drummer van de Golden Earring, slaat in de bijna twee uur durende voorstelling op de meest uiteenlopende voorwerpen en slagwerkinstrumenten. Dat meldt platenmaatschappij Universal Music.
De voorstelling, die begin 2000 te zien was in diverse theaters, is een combinatie van Braziliaanse, Japanse en Afrikaanse ritmes. Zuiderwijk, die tijdens voorstellingen graag met zijn armen zwaait en met zijn stokjes draait, gooit in dit theaterprogramma alle remmen los. Hij drumt samen met de mannen van Percossa Percussion onder andere op goedkoop huis-, tuin- en keukengerei en mobiele drumstellen.
De show was ongeveer 75 keer te zien in de Nederlandse theaters.
quote:Op vrijdag 17 december 2004 16:57 schreef MarcelR het volgende:
Kan het niet laten even mijn kitje hier te showen:
[afbeelding]
Specs:
Ludwig Classic Maple drumkit in de kleur Black Oyster, bestaande uit:
14" x 22" Bass Drum met klassieke drumsporen
16" x 16" Floor Tom
9" x 13" Tom
6.5" x 14" Wood Snare Drum
Bekkens, allen Sabian:
14" AA Fusion Hats
16" HH Rock Crash
18" HH Dark Crash
20" HHX Stage Ride
Hardware:
mix van Ludwig
en Pearl
Nou ja, drumles is ook niet alles hoor. Als je drumles hebt en voor de rest niet op eigen initiatief dingen uitzoekt (zoeken naar interessante patronen, veel oefenen) dan denk ik dat je ook niet erg hard opschiet. Ik zie drumles meer als een soort 'vraagbaak' als ik ergens zelf niet uitkom, en als ik gewoon lekker bezig ben dan krijg ik tips voor verbetering. Na 7 jaar kan je niet iedere week iets compleet nieuws verwachten imhoquote:Op maandag 10 januari 2005 22:49 schreef De_Delph het volgende:
Ton Dijkman, freelance drummer die meetsl optreedt bij Marco Borsato, heeft ook geen les gehad.. 9althans, dat zei hij op een clinic die hij ooit gegeven heeft)quote:Op maandag 10 januari 2005 22:49 schreef De_Delph het volgende:
Coool! heb die show gezien, was best wel goed... aanrader.quote:Op zondag 16 januari 2005 10:49 schreef Uknowweloveu het volgende:
Voor de Cesar en/of Percossa fans, ik heb het volgende gevonden in een weblog :
[..]
Tis een leuk beginners setje, maar koop wel gelijk ff goeie bekkens, ik kreeg er van die 101 bij, datt is echt kansloos, en ik heb nog geen eensch nieuwe gekochtquote:Op zaterdag 9 april 2005 10:26 schreef da_micha_man het volgende:
Is de Sonor 505 aan te raden voor iemand die al een tijdje speelt?
Ik ga vandaag naar Triepels in Geleen, en ik vroeg me wat de drummers van Fok! me kunnen zeggen van die set?
hoe klinkt ie? (afgezien van de bekkensquote:Op zondag 10 april 2005 17:54 schreef Guusie het volgende:
[..]
Tis een leuk beginners setje, maar koop wel gelijk ff goeie bekkens, ik kreeg er van die 101 bij, datt is echt kansloos, en ik heb nog geen eensch nieuwe gekocht![]()
hoe ie klinkt, nou, er zitten bij mij ook nog steeds fabrieksvellen op (jaja, foei, foei! ) kwestie van geldquote:Op zondag 10 april 2005 18:03 schreef da_micha_man het volgende:
[..]
hoe klinkt ie? (afgezien van de bekkens)
Hoelang speel je, ik speel nu een 2 jaar en heb hem gekocht om op te beginnen! Ik zou wel een slag mooier kopen als ik nu een nieuwe zou kopenquote:Op zondag 10 april 2005 18:17 schreef Guusie het volgende:
[..]
hoe ie klinkt, nou, er zitten bij mij ook nog steeds fabrieksvellen op (jaja, foei, foei! ) kwestie van geldMaar opzich, ik heb er geen problemen mee, verder ga zelf ff uitproberen in de winkel, bij feedback mag je er gewoon op gaan rammen.
Ik speel nu bijna 3 jaarquote:Op zondag 10 april 2005 18:18 schreef Guusie het volgende:
[..]
Hoelang speel je, ik speel nu een 2 jaar en heb hem gekocht om op te beginnen! Ik zou wel een slag mooier kopen als ik nu een nieuwe zou kopen![]()
Ik heb er geen last van hoor!!quote:Op donderdag 26 mei 2005 18:09 schreef DPXMT het volgende:
PDP is best fijn, heb er welleens op gespeeld. Met een beetje stemmen kan je er prima geluid uit halen, maar idd, t tomophangsysteem lijkt een beetje gammel, maar de toms zullen er heus niet zomaar afvallen ofzo
Is het geluid van zo'n dubbel pedaal net zo goed als het geluid van de dubbele basdrum?quote:Op woensdag 1 juni 2005 13:46 schreef CasB het volgende:
Financieel, omdat een dubbel baspedaal een stuk goedkoper is
dat maakt niks uit. eigenlijk is één basdrum beter, want om ze precies op de zelfde manier te stemmen is heel moeilijk.quote:Op woensdag 1 juni 2005 14:01 schreef kriele het volgende:
[..]
Is het geluid van zo'n dubbel pedaal net zo goed als het geluid van de dubbele basdrum?
quote:Op woensdag 1 juni 2005 13:11 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Hey ik drum nog niet zo lang maar nu had ik een probleem.
Ik had me snare matje los gehaald omdat hij voor geen meter klonk( je hoorde hem ook als je op andere trommels sloeg enzo)
Maar nu heb ik hem weer vast gemaakt en nu doet ie het helemaal niet meer![]()
hij hangt te veel zeg maar.
Weet iemand hoe ik hem goed moet ophangen enzo? thnx
quote:Op woensdag 1 juni 2005 13:46 schreef CasB het volgende:
Financieel, omdat een dubbel baspedaal een stuk goedkoper is
'quote:Op zondag 17 juli 2005 13:21 schreef lucky-luuk het volgende:
ik wil leren drummenm, dus ik heb een drumstel nodig , ja echt![]()
wat voor merk drumstel is nou goed voor een beginner , het moet niet te duur zijn,
weet iemand wat ?
alvast bedankt
Ik doe geen oordopjes in. Vind ik niet lekker zitten! Verder hoor ik nog uitstekend na 2 jaar! Als niet dan neem ik natuurlijk maatregelen!quote:Op zondag 17 juli 2005 15:13 schreef -9eert- het volgende:
gebruiken jullie ook oordopjes etc? Ik speel namelijk nooit bladmuziek, maar ik duw gewoon een cd in de cd=speler/computer en ga dan lekker meedrummen. Nadeel daarvan is wel dat het behoorlijk hard wordt als ik een beetje los ga en dan verneuk ik m'n oortjes een beetje. Na een tijdje spelen komt het behoorlijk aan op je oren. Wat\ doen jullie hieraan?
en dan is het al te laat.quote:Op zondag 17 juli 2005 15:15 schreef Guusie het volgende:
[..]
Ik doe geen oordopjes in. Vind ik niet lekker zitten! Verder hoor ik nog uitstekend na 2 jaar! Als niet dan neem ik natuurlijk maatregelen!
oordoppen MOET je indoenquote:Op zondag 17 juli 2005 15:15 schreef Guusie het volgende:
[..]
Ik doe geen oordopjes in. Vind ik niet lekker zitten! Verder hoor ik nog uitstekend na 2 jaar! Als niet dan neem ik natuurlijk maatregelen!
dan ben je al te laatquote:Op maandag 18 juli 2005 14:21 schreef BeRightBack het volgende:
Tja.. ik gebruik geen oordopjes.
Ik denk wel dat ik ze ga aanschaffen maar wanneer..?
Ik koop ze als ik voel dat het niet meer goed zit
Hmmm, ik heb dat ook de laatste maanden, en ik drum pas 2 jaar. Die piep duurt meestal wel een uur eigenlijk :S toch maar aan de oordopjes.quote:Op zondag 17 juli 2005 15:40 schreef -9eert- het volgende:
ik drum nu zo'n 12 jaar en de laatste tijd heb ik een half uur ruis in m'n oor na het drummen.....moet ik dus snel even wat aan doen vrees ik, want m'n gehoor kwijtraken is echt de meest gruwelijke ramp die me kan overkomen.
Ja, prijs maakt niet zoveel uit, want ik krijg wellicht een hele goede deal. Maar het gelijk stemmen, tja, dat kan idd lastig worden.quote:Op zondag 28 augustus 2005 11:20 schreef MarsX het volgende:
Ach je drumstel word natuurlijk niet zo snel te groot.
Maar om te beginnen met dubbele bas zou ik gewoon dubbel pedaal kopen omdat dat een aantal voordelen heeft, prijs, groote en 2 basedrums zijn moeilijk gelijk te stemmen.
Ik heb wel een dubbelbas pedaal maar die gebruik ik niet veel. En ik ben van plan om met optredens alles met mn enkel pedaal te doenquote:Op zondag 28 augustus 2005 11:21 schreef Bensel het volgende:
ben ik de enige die nog gewoon een enkele bass (pedal) heeft?
Nou als je met een dubbel bass pedaal kan spelen dan ben je zoiezo al beter dan mijquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 22:32 schreef Guusie het volgende:
Als ik goed was dan zou ik het wel willen doen! al woon ik nie in de buurt van Schagen![]()
Hoe speelt een dubbele bass, of zou je beter een dubbel bass pedaal moeten kopen, kwa reizen maakt me het niet uit maar kwa comfort,geluid ect. word je drumstel niet te groot? Kan je wel gemakkelijk bij alle toms? ect zou iemand me hiermee kunnen helpen
als je niet zolang speelt dan is het normaal dat je met een enkele speelt. Ik vind dat je het namelijk eerst redelijk moet kunnen met enkel voordat je met dubbel gaat proberen (maar dat denk ik en mijn leraar)quote:Op zondag 28 augustus 2005 14:13 schreef RoOoYtJuH het volgende:
[..]
Nou als je met een dubbel bass pedaal kan spelen dan ben je zoiezo al beter dan mij
Ik heb zelf de exinore op maat gemaakte oordoppen, die bedoel je waarschijnlijk. ze zijn echt perfect, er gaan zo'n beetje geen frequentie verloren, alleen staat de volumeknop zachter. (ik had ze ook mee naar lowlands, maar na een hele tijd vooraan te hebben gestaan met oordopjes in had ik alsnog piep in mn oren, kan je nagaan hoe t zou zijn zonder oordopjes)quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 10:58 schreef B_BOY het volgende:
ik speel met oordoppen en je bent gek als je het niet doet. het kost wat maar je hebt er ook wat voor terug. binnenkort wil ik misschien van die dingen op maat laten maken. kosten 150 euro maar werkt wel super.
Het is niet nodig, maar zeker wel veel gebruikt, drummers als Dave Weckl, Steve Gadd en Vinnie colaiuta gebruiken het ookquote:Op maandag 29 augustus 2005 09:45 schreef Guusie het volgende:
[..]
als je niet zolang speelt dan is het normaal dat je met een enkele speelt. Ik vind dat je het namelijk eerst redelijk moet kunnen met enkel voordat je met dubbel gaat proberen (maar dat denk ik en mijn leraar)
Verder valt het ook met muziek smaak.. bij Metal is zo'n ding wel handig, maar bij Jazz heb je het niet nodig. .
Niemand?quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 17:52 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Is er iemand in de buurt van Schagen ( noord holland) die mij voor een schappelijk prijsje drumles zou willen geven? WAnt ik vindt 30 euro per uur een beetje te duur eigenlijk
Als iemand intresse heeft hoor ik het graag.
Tuurlijk, maar zo is alles te gebruiken. Ligt er maar net aan hoe je het bespeeld.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 12:34 schreef DPXMT het volgende:
Het is niet nodig, maar zeker wel veel gebruikt, drummers als Dave Weckl, Steve Gadd en Vinnie colaiuta gebruiken het ook
In welk subforum kan ik dat het beste doen?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 19:04 schreef crossover het volgende:
sorry ik kan je niet helpen.. misschien wat advertenties zetten op marktplaats/ebay e.d.?
of bij wat supermarkten in de buurt advertenties ophangen?
op www.drumforum.nl een advertentie zetten?
het vraag en aanbod gedeelte of in de huiskamer.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 21:20 schreef RoOoYtJuH het volgende:
[..]
In welk subforum kan ik dat het beste doen?
ik zie het jaquote:Op zaterdag 3 september 2005 23:37 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Nou ik heb het gevraagd en nu maar hopen dat iemand het wil
Ja en ik denk dat er niemand bij mij in de buurt woontquote:Op zondag 4 september 2005 00:32 schreef crossover het volgende:
[..]
ik zie het ja
maar het is meer een kwestie van in de buurt wonen..anders zou ik het nog wel willen.
Yep de muziek school is 10 minuten fietsen vanaf hier, maar de reden dat ik iemand anders zoek is omdat die school zo asociaal duur is....quote:Op zondag 4 september 2005 16:44 schreef Ska-te het volgende:
Je kan toch ook een stukje reizenEr is echt wel iemans bij je in de buurt die les geeft, en er is vas wel binnen een straal van 15 km een muziekschool
30 euro per uurquote:
dan kan ik ook nog een leuke:quote:Op woensdag 30 juni 2004 18:07 schreef MaZz_ het volgende:
Trouwens, een paar bands die volgens mij zeker luisterwaardig zijn:
- 36 Crazyfists
- Sevendust
- Death
- Element Eighty
Luister *vooral* naar de drumpartijen
Haha ja aan mij zal je ook weinig hebben denk ikquote:Op zondag 4 september 2005 18:56 schreef RoOoYtJuH het volgende:
30 euro per uur
Maare anders kom jij me ff les geven
Nile het laatste album is wel heel erg moeielijk, en afwisselend kwa bekkenwerk moet ik zeggen.. het is niet alleen snel het klinkt geweldigquote:Op zondag 4 september 2005 19:03 schreef _Etter_ het volgende:
[..]
dan kan ik ook nog een leuke:
http://filebox.vt.edu/users/jfaber/Other/drummer2.wmv
op plaat klinkt die zo: http://www.origin-site.co(...)er%20Chronicles).mp3
(en kom nu niet aan met nile ofzo want die vent doet veel minder leuke dingen op z'n bekkens)
Ik heb de Tama...vind het wel een lekker pedaal, maar ik denk dat ik het persoonlijk beter zou kunnen vinden met de Pearl (is een persoonlijke kwestie). Als je ze gaat testen, let dan op de afstelmogelijkheden en of je het lekker vindt spelen. Zelf vind ik de tama te licht spelen, ik vind hem te weinig weerstand geven...quote:Op maandag 5 september 2005 20:59 schreef Guusie het volgende:
Ik heb priveles elke week een half uur voor 45 euro permaand! Best wel ok zo te horen!
Ik ga waarschijnlijk een dubbele base pedaal kopen, heeft iemand ervaring met de:
Pearl - P 122 tw
of
Tama - HP 200TW
Bedankt voor de tip!quote:Op dinsdag 6 september 2005 15:51 schreef DPXMT het volgende:
Je kan ook 2de hands kijken voor een tama Iron Cobra of een Pearl eliminator, die spelen helemaal perfect en 2de hands zijn ze net zo duur als die jij wilt kopen nieuw zijn, waarschijnlijk ben je dan zelfs nog minder geld kwijt
Ja ik heb er eentje nu gezien voor 200quote:Op dinsdag 6 september 2005 19:18 schreef crossover het volgende:
die zijn zeer zelden te koop hoor.. als je zoiets koopt denk je er wel even over na lijkt me
maar je kan het natuurlijk wel in de gaten houden
Ik hoef het niet Nu, maar ik ben me een beetje aan het orienteren. Ook wil ik van wat mensen weten of het goed (in levensduur) pedaal is maar bedankt voor de reacties!quote:Op dinsdag 6 september 2005 19:51 schreef Ska-te het volgende:
Je kan beter sparen voor iets wat je écht wilt hebben, en ook echt goed is. Dan iets met minder genoegen nemen omdat je het NU wilt hebben
Op den duur krijg je daar spijt van.
Het is een drumschool die in een pop school zit zeg maar.quote:Op donderdag 8 september 2005 19:11 schreef Ska-te het volgende:
Dat is opzich wel een normale prijs voor drumles op een school. Zoals ik al zei : afzetters
Welke school zit je dan??En is het echt een drumschool of muziekschool?
Normale prijs?quote:Op donderdag 8 september 2005 19:11 schreef Ska-te het volgende:
Dat is opzich wel een normale prijs voor drumles op een school. Zoals ik al zei : afzetters
Welke school zit je dan??En is het echt een drumschool of muziekschool?
Doe je goed. Ik zit nu bij de derde drumschool waar ik les heb, en heb een aantal priveleraren gehad. Maar de gemiddelde prijs bij een drumschool zit toch echt rond de 30 euro per uur. Je hebt het dus echt getroffen.quote:Op donderdag 8 september 2005 20:35 schreef Guusie het volgende:
[..]
Normale prijs?
Ik zit voor 45 euro p/m 1 k per week half uurprive!
www.drummersplace.nl
Gaaf!quote:Op zondag 4 september 2005 22:13 schreef Ska-te het volgende:
[..]
Haha ja aan mij zal je ook weinig hebben denk ik
Morgen heb ik les van Cesar Zuiderwijk !!!!! yeahh (alleen wel om 9 uur s'ochtends)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |