King corn?quote:Op woensdag 30 juni 2004 17:06 schreef Ryan3 het volgende:
Slowchat hier over "vroegah", de goeie oude tijd, toen je nog jong was, opa vertelt, kortom: nostalgie, oral history.
Bijv.
Waar was jij toen Nederland van Duitsland verloor in 1940 1974 en hoe duur was toen een bruin brood?
Ik was 12, we zaten in een kroeg in Duitsland en een brood kostte toen 80 cent..
Hoe raad je het zo.quote:Op woensdag 30 juni 2004 17:12 schreef fotoloog het volgende:
[..]
King corn?![]()
Limlollies van de Jaminquote:Op woensdag 30 juni 2004 17:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hoe raad je het zo.. Uiteraard. En op zondag wit en bruin brood.
Ik was euh, nou jaquote:Op woensdag 30 juni 2004 17:06 schreef Ryan3 het volgende:
Waar was jij toen Nederland van Duitsland verloor in 1940 1974 en hoe duur was toen een bruin brood?
Ik was 12, we zaten in een kroeg in Duitsland en een brood kostte toen 80 cent..
En krentenbrood!quote:Op woensdag 30 juni 2004 17:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hoe raad je het zo.. Uiteraard. En op zondag wit en bruin brood.
Ironside, steengoede serie vond ik dat!quote:
Acteur was iig Raymond Burr.quote:Op woensdag 30 juni 2004 17:30 schreef Carpenter het volgende:
Was dat niet die advocaat in een rolstoel een zekere Ryan
Raymond Burr heette Robert Ironside in de seriequote:Op woensdag 30 juni 2004 17:30 schreef Carpenter het volgende:
Was dat niet die advocaat in een rolstoel een zekere Ryan
Ik was 18, was op bezoek bij mijn toenmalig vriendinnetje in Liverpool en heb de wedstrijd niet gezien.quote:Op woensdag 30 juni 2004 17:06 schreef Ryan3 het volgende:
Slowchat hier over "vroegah", de goeie oude tijd, toen je nog jong was, opa vertelt, kortom: nostalgie, oral history.
Bijv.
Zonde joh. Maar ja, je was toen al met interessantere dingen bezig dus.quote:Op woensdag 30 juni 2004 17:37 schreef Dr.Hook het volgende:
[..]
Ik was 18, was op bezoek bij mijn toenmalig vriendinnetje in Liverpool en heb de wedstrijd niet gezien.
Room boter!?quote:Op woensdag 30 juni 2004 17:21 schreef yvonne het volgende:
[..]
En krentenbrood!
Met roomboter![]()
Komen nu echt allemaal oudjes uit het "wood work" gekropen. Hee, maar hoe was dat op die camping, veel Duitsers ook? In die kroeg waar wij zaten, waren wij de enige Hollanders en wij juichen toen het eerste doelpunt viel. Dat kan ik me nog het beste herinneren. Die doelpunten van Duistland staan me minder voor de geest.quote:Op woensdag 30 juni 2004 17:46 schreef Idril-2 het volgende:
nostalgie, hihi
*kuch*
Ik was toen bijna 14, op een camping in Zwitserland de wedstrijd in de kantine gezien.
Wij aten altijd Tarvo Moutbrood; geen idee wat het kostte.
FBI, Zimbalist jr.quote:Op woensdag 30 juni 2004 17:49 schreef fotoloog het volgende:
En wie kent deze meneer nog?
Ook uit zo,n ijzersterke politieserie
[afbeelding]
quote:Op woensdag 30 juni 2004 17:50 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
FBI, Zimbalist jr.
To night's episode, hoorde je dan... Later begrepen dat de FBI met die serie een mediacampagne heeft bedreven. Ik vermoed dat toen net J. Edgar de pijp uit was.quote:Op woensdag 30 juni 2004 17:49 schreef fotoloog het volgende:
En wie kent deze meneer nog?
Ook uit zo,n ijzersterke politieserie
[afbeelding]
Best sterke serie, net als Mannix.quote:Op woensdag 30 juni 2004 17:51 schreef fotoloog het volgende:
[..]
Baretta,high chaparel,bonanza................quote:Op woensdag 30 juni 2004 17:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Best sterke serie, net als Mannix.
quote:Op woensdag 30 juni 2004 17:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Komen nu echt allemaal oudjes uit het "wood work" gekropen. Hee, maar hoe was dat op die camping, veel Duitsers ook? In die kroeg waar wij zaten, waren wij de enige Hollanders en wij juichen toen het eerste doelpunt viel. Dat kan ik me nog het beste herinneren. Die doelpunten van Duistland staan me minder voor de geest.
Raw hide. Met de jonge Clint Eastwood. Was ik 9, dacht ik. 1971 dus.quote:Op woensdag 30 juni 2004 17:57 schreef fotoloog het volgende:
[..]
Baretta,high chaparel,bonanza................
De stille kracht?quote:Op woensdag 30 juni 2004 17:57 schreef Idril-2 het volgende:
[..]
![]()
Er waren weinig Duitsers, bijna allemaal Nederlandsers en wat Zwitsers. Kan me zowiezo nog maar weinig herinneren van die wedstrijd, beetje katergevoel achteraf dat "we" verloren. Maar ja, het was vakantie dus we hadden echt wel wat anders aan ons hoofd
Ik zit nog te denken aan een tv-serie, maar kan even niet op de titel komen ... serie die in Indië speelde
* fotoloog gaat nu ouderwetsch aardappeltjes schillen.
Klokslag zes uur aan tafel ... wie doet dat nog?
Hahahaha, dat mochten wij niet zien hoor.quote:Op woensdag 30 juni 2004 17:59 schreef fotoloog het volgende:
[..]
De stille kracht?
Met de blote borsten van Pleuni touw![]()
Hoe oud was jij in 74 btw?quote:Op woensdag 30 juni 2004 17:59 schreef fotoloog het volgende:
[..]
De stille kracht?
Precies! Sindsdien heeft zij bij mijn ouders (RIP) geen goed meer kunnen doen!quote:Op woensdag 30 juni 2004 17:59 schreef fotoloog het volgende:
[..]
De stille kracht?
quote:Op woensdag 30 juni 2004 17:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Best sterke serie, net als Mannix.
13quote:Op woensdag 30 juni 2004 18:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hoe oud was jij in 74 btw?
Dam' jaar ouder dan ik. Dat scheelde op die leeftijd nog wat hè. Jij zat al lang en breed op de middelbare school dus.quote:Op woensdag 30 juni 2004 18:02 schreef fotoloog het volgende:
[..]
13
Neuh, dat is het eerste dat ik afschafte toen ik op kamers gingquote:Op woensdag 30 juni 2004 17:57 schreef Idril-2 het volgende:
[..]
Klokslag zes uur aan tafel ... wie doet dat nog?
Ja, idd, je zette dan een soort glaasje neer met sigaretten erin voor de visite.quote:Op woensdag 30 juni 2004 18:04 schreef Idril-2 het volgende:
[..]
Dat iedereen toen overal rookte, en de visite een cigaret aangeboden kreeg
Ja, en op feestjes stonden overal glaasjes met sigaren en sigarettenquote:Op woensdag 30 juni 2004 18:04 schreef Idril-2 het volgende:
[..]
Dat iedereen toen overal rookte, en de visite een cigaret aangeboden kreeg
Hahahahaha, bizar ja.quote:Op woensdag 30 juni 2004 18:11 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja, en op feestjes stonden overal glaasjes met sigaren en sigaretten
Wij hadden zo'n koperen miniatuur melkbusje en als je die opende kon je er mooi krans gewijze sigaretten in doen voor op tafel![]()
Was een van m'n eerste "concerten" in de St Jan in Den-Boschquote:Op woensdag 30 juni 2004 18:10 schreef fotoloog het volgende:
[afbeelding]
De poppys met leadzanger bruno
Non,non,rien a changé
Je hoorde toen sowieso veel meer chansons. Is helemaal weg, wat ik erg zonde vind, ik hou wel van chansons. Iets later kreeg je ook Gerard Le Norman met Voici les clés. Hebben we nog moeten vertalen in de tweede klas.quote:Op woensdag 30 juni 2004 18:10 schreef fotoloog het volgende:
[afbeelding]
De poppys met leadzanger bruno
Non,non,rien a changé
Gaaf, gaaf, gaaf, gaaf. De zingende kikker.quote:Op woensdag 30 juni 2004 18:15 schreef Idril-2 het volgende:
Nog meer muziek uit 1974: [afbeelding]
Kan het nog zo meezingenmaar daar gaan jullie niet van meegenieten
Veel koper als decoratie was er,quote:Op woensdag 30 juni 2004 18:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hahahahaha, bizar ja..
Ja, okee, maar de smaak van de jaren 70, jeez, op zich is het nu weer camp geworden, maar als je oude foto's ziet, wat zagen de mensen erúit zeg.quote:Op woensdag 30 juni 2004 18:16 schreef yvonne het volgende:
[..]
Veel koper als decoratie was er,
koperen asbakken, koperen spin, koperen hagedisje,
betaal je nu kapitalen voor
Gave clip was datquote:Op woensdag 30 juni 2004 18:15 schreef Idril-2 het volgende:
Volgens mij was dat koper uit laat jaren 60,quote:Op woensdag 30 juni 2004 18:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, okee, maar de smaak van de jaren 70, jeez, op zich is het nu weer camp geworden, maar als je oude foto's ziet, wat zagen de mensen erúit zeg..
Ik was 8 en zat thuis tussen mijn schreeuwende ooms en vader inquote:Op woensdag 30 juni 2004 17:06 schreef Ryan3 het volgende:
Bijv.
Ik weet nog van een friet voor een kwartjequote:Op woensdag 30 juni 2004 18:24 schreef Ryan3 het volgende:
Er is ook veel veranderd in hoe kinderen zijn hè. Zo gingen wij iedere zondag een eindje rijden en dan kreeg je vaak een patatje friet (niet altijd hoor). Was altijd weer een tractatie. En dus toen die kinderen van mijn broer wat ouder werden, dacht -ie, kom dat ga ik ook eens doen. Zo'n jongen wil toch een goede vader zijn, niet waar, en die poging van hem was ook zeer te prijzen. Maar de tweede of derde zondag zegt zijn oudste dochter (toen 5, 6) tegen hem: "Hè, pap nu een keertje niet hoor, wil teevee kijken". Hahahahaha.
Ja, jij bent een stuk ouder nog hè. Ik kan me friet alleen nog van 50 c. herinneren in een puntzak bij Tazelaar. Patatfrietpannen waren toen nog niet electrisch, maar van die zwarte pannen met zo'n vergiet erin. Mijn moeder bakte dus nooit zelf patat, omdat ze de geur niet in het huis wilde hebben. Bleef over het zakje op zondag en op verjaardagen werden er zaken van 1 gulden gehaald. De mayonaise was toen ook veel lekkerder in mijn herinnering. Net zoals de puntzakken natuurlijk ook veel leuker waren dan die plastic bakjes van tegenwoordig.quote:Op woensdag 30 juni 2004 18:30 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik weet nog van een friet voor een kwartje![]()
Op zondag werd er de ene keer muziek gedraaid, en de andere gingen we uit rijden idd
Partridge Family met David Cassidy.quote:Op woensdag 30 juni 2004 18:32 schreef fotoloog het volgende:
Voor Yvon
"How can i be sure?"
[afbeelding]
Danny was leuker.quote:Op woensdag 30 juni 2004 18:34 schreef yvonne het volgende:
David Cassidy !! Ow mên wat was ik daar verliefd op![]()
Hahaha, en toen werd er ook al niet geluisterd naar je door je grote broers en zusters?quote:Op woensdag 30 juni 2004 18:30 schreef ondeugend het volgende:
* Ryan3 was 4 jaar
Zo, deze reeks gaat ook dicht nuquote:Op woensdag 30 juni 2004 18:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, jij bent een stuk ouder nog hè.
quote:Op woensdag 30 juni 2004 18:37 schreef yvonne het volgende:
[..]
Zo, deze reeks gaat ook dicht nu
Beter dan die electrische???quote:
Zo'n pan heb ik nog heeeeeeeeel lang gebruikt hoor, ideaal zijn ze
Jawel... ik trok de aandacht welquote:Op woensdag 30 juni 2004 18:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hahaha, en toen werd er ook al niet geluisterd naar je door je grote broers en zusters?
Net zo oud als mijn jongste broertje dus.
quote:Op woensdag 30 juni 2004 18:37 schreef yvonne het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 30 juni 2004 18:39 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Jawel... ik trok de aandacht wel
Mijn moeder heeft hem nog steeds !quote:Op woensdag 30 juni 2004 18:37 schreef yvonne het volgende:
[..]
Die speelde bij Baretta??? Naam ben ik kwijt.quote:Op woensdag 30 juni 2004 18:43 schreef fotoloog het volgende:
Wie weet nog in welke serie dit heerschap speelde?
[afbeelding]
Huggy Bear uit Starsky and Hutch?quote:Op woensdag 30 juni 2004 18:43 schreef fotoloog het volgende:
Wie weet nog in welke serie dit heerschap speelde?
[afbeelding]
Ik was niet liefquote:Op woensdag 30 juni 2004 18:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
.
Mijn broertje was een heel lief ventje die door iedereen werd verwend iig, als jongste. Moet je hem nu zien. Kaalgeschoren kop. Stoere bakkes.
O, ja, kan ook idd. Maar bij Baretta was er toch ook zo'n kerel?quote:Op woensdag 30 juni 2004 18:45 schreef Dr.Hook het volgende:
[..]
Huggy Bear uit Starsky and Hutch?
quote:Op woensdag 30 juni 2004 18:45 schreef Dr.Hook het volgende:
[..]
Huggy Bear uit Starsky and Hutch?
Ik kreeg op mijn lazerij als ik een gat in mijn broek had hoor. Maar idd mijn jongste broertje heeft ook nooit ergens voor op zijn lazerij gekregen...quote:Op woensdag 30 juni 2004 18:45 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik was niet lief, best stoer en verwend door mijn oudere broer.
Kortom..... niks veranderd eigenlijk![]()
Owwww en als je broek kapot was werd er zo'n appeltje op genaaid![]()
En ik viel er nogal wat kapot.....
Baretta had toch ook zo'n soort side kick?quote:Op woensdag 30 juni 2004 18:47 schreef fotoloog het volgende:
[..]
Kloptquote:Op woensdag 30 juni 2004 18:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Baretta had toch ook zo'n soort side kick?
Ja ik ook, in die tijden kreeg je niet zo gauw een nieuwe broek, vandaar die afzichtelijke appeltjesquote:Op woensdag 30 juni 2004 18:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik kreeg op mijn lazerij als ik een gat in mijn broek had hoor. Maar idd mijn jongste broertje heeft ook nooit ergens voor op zijn lazerij gekregen...
Dat klopt inderdaad, heette die niet Rooster?quote:Op woensdag 30 juni 2004 18:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 30 juni 2004 18:53 schreef Dr.Hook het volgende:
[..]
Dat klopt inderdaad, heette die niet Rooster?
Zijn papegaai heette Fred, dacht ik.
Ja, klopt ja, altjd buiten. Vaak vroegen we of we meteen uit school mochten gaan spelen. Mocht niet altijd, maar soms wel. En als de dagen langer werden altijd zeuren om na het eten ook buiten te mogen spelen hè. In vakanties kon dat dan nog wel, maar buiten de vakanties mochten wij dat niet. Vloeken mocht al helemaal niet, kreeg je op je lazerij. O, ja en als je dan op je lazerij had gehad ergens om dan moest je na het eten naar bed. Man, ik heb vaak achter het raam in mijn pyjama gestaan terwijl in de zomer de kinderen van de buurt en zusje en broertjes buitenspeelden. Jeez.quote:Op woensdag 30 juni 2004 18:52 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ja ik ook, in die tijden kreeg je niet zo gauw een nieuwe broek, vandaar die afzichtelijke appeltjes![]()
Wij werden als kinderen altijd naar buiten gestuurd, tv kijken was een bijzonderheid
Ondeugend's mama ; " Je gaat maar naar buiten hoor, tis mooi weer ! "
quote:Op woensdag 30 juni 2004 18:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
*knip*
Dat is een foto uit Manimal uit 1983quote:
IJsjes waren toch echt een tractatie bij ons hoor. Kan me ook nauwelijks herinneren dat de ijscoman iedere dag langs kwam en zeker niet buiten de zomervakantie. Die lui wisten ook wel dat mensen niet iedere dag een ijsje kochten voor hun kroost.quote:Op woensdag 30 juni 2004 19:00 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Herkenbaar, ik vrat nog wel eens wat uit
En als je pech had, kwam de ijscoman (op een brommert met een bak daarvoor) door de straat en moest je dat ook nog missen.
ik herkende hem niet.quote:Op woensdag 30 juni 2004 19:01 schreef Dr.Hook het volgende:
[..]
Dat is een foto uit Manimal uit 1983
Dark Shadows (2004) (2004) - Sheriff George Patterson
Double Trouble (1984) - Mr. Arrechia
Manimal (1983) - Tyrone 'Ty' C. Earl
Baretta (1975) - Rooster
http://www.tvtome.com/tvt(...)l/personid-7705#info
Correct,het ging ook om het plaatje van de acteur zelfquote:Op woensdag 30 juni 2004 19:01 schreef Dr.Hook het volgende:
[..]
Dat is een foto uit Manimal uit 1983
Dark Shadows (2004) (2004) - Sheriff George Patterson
Double Trouble (1984) - Mr. Arrechia
Manimal (1983) - Tyrone 'Ty' C. Earl
Baretta (1975) - Rooster
http://www.tvtome.com/tvt(...)l/personid-7705#info
Oh sorry, op die manier, ik dacht dat ik me vergiste en heb het daarom snel even opgezocht.quote:Op woensdag 30 juni 2004 19:04 schreef fotoloog het volgende:
[..]
Correct,het ging ook om het plaatje van de acteur zelf
Ben je even Gezellig met het Hele Gezin en de pc uit aan het eten, pikken ze je grote jeugdliefde voor je neus weg. Yvonne, je wordt bedankt!!!quote:Op woensdag 30 juni 2004 18:34 schreef yvonne het volgende:
David Cassidy !! Ow mên wat was ik daar verliefd op![]()
Moet je ook maar niet om klokslag 6 gaan etenquote:Op woensdag 30 juni 2004 19:16 schreef Idril-2 het volgende:
[..]
Ben je even Gezellig met het Hele Gezin en de pc uit aan het eten, pikken ze je grote jeugdliefde voor je neus weg. Yvonne, je wordt bedankt!!!![]()
De muzikale intro van deze serie:quote:Op woensdag 30 juni 2004 18:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat te denken van de olympische spelen in München '72 behalve de aanslag - triest genoeg - behaalde Nederland ook een paar aansprekende resultaten. Wim Ruska de judoreus, Hennie Kuipers de wielrenner, Valeri Borsov 100m (de enige rus), de rivaliteit van Oostduistland "sportland". en het andere Duitsland, Piettro Menea 200m (ita), etc.etc. Ik heb zowat de hele periode van de spelen gespijbeld om het (in kleur) te kunnen zien... Kortom: '70 teveel om op te noemen allemaal...quote:Op woensdag 30 juni 2004 19:52 schreef Shark.Bait het volgende:
1974? Dld tegen NL? Geen flauw idee... ik woonde toen nog op Curacoa en daar deden ze voor zover ik mij nog kan herinneren nooit aan voetbal. Mijn jeugd zal dan ook hier en daar dramatisch anders zijn dan dat van de meeste fokkers.
Ondertussen is er geen sodemieter veranderd hè. Mooi plan van yvonne, maar nu hebben ze een echte reeks en sta ik mooi voor joker met het argument van Fok!.quote:Op woensdag 30 juni 2004 22:45 schreef SunChaser het volgende:
*Nieuw topic klaar heeft staan*
quote:Op woensdag 30 juni 2004 22:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ondertussen is er geen sodemieter veranderd hè. Mooi plan van yvonne, maar nu hebben ze een echte reeks en sta ik mooi voor joker met het argument van Fok!.
Weet je wie de zanger was?quote:Op woensdag 30 juni 2004 18:15 schreef Idril-2 het volgende:
The Beatles tochquote:Op donderdag 1 juli 2004 00:31 schreef lucida het volgende:
[..]
Weet je wie de zanger was?
Jawel er is een compromisquote:Op woensdag 30 juni 2004 22:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ondertussen is er geen sodemieter veranderd hè. Mooi plan van yvonne, maar nu hebben ze een echte reeks en sta ik mooi voor joker met het argument van Fok!.
Kom nou, ik vat het argument van Fok! samen, krijg die huilies van OT over me heen en nu hebben ze gewoon gewonnen. Ik had me er niet mee moeten bemoeien en heb het alleen gedaan omdat een paar types wel heel erg hypocriet zijn. Ik denk dat ik nu de eer aan mezelf moet houden en met Fok! moet kappen. Heb toch al alles gezegd, dus ramp zou het niet zijn.quote:Op woensdag 30 juni 2004 23:16 schreef Grobbenkuiken het volgende:
[..]
You win some, you loose some.
Van wie??? Ik heb nooit met de eerste reeks meegedaan ofschoon ik toen zelf nog 30s geweest moet zijn. Ben pas aangehaakt bij Loesje en die begon in R&P. Lichtelijk hypertroof.quote:Maar gezien het gejank over wat waar ergens het eerst was, de oorsprong van het 30'ers gebeuren was een nostalgia topic in GC, hetgeen geheel in de lijn lag van dit topic.
De vloek van Woestewolf met Henk van Ulssen en Henk Molenberg.quote:Daar heb ik nog warme herinneringen aan, over nostalgia gesproken. Het triggerde bij mij de herinnering aan een nederlandse televisieproductie: De vloek van Woestewolf. Alleen Tong80 herkende het.![]()
Da's wrs geen compromis yvonne, je bedoelingen waren goed, maar eh...quote:Op donderdag 1 juli 2004 00:37 schreef yvonne het volgende:
[..]
Jawel er is een compromis![]()
Jij was met die stewardess getrouwd dan???quote:Op donderdag 1 juli 2004 01:16 schreef Gajus het volgende:
[afbeelding]
December 1974, just married ... op huwelijksreis ergens in Z.O.Azië.
Nostalgie: roken in een vliegtuig was nog toegestaan.
Dat zie je toch aan mijn blik.quote:Op donderdag 1 juli 2004 01:17 schreef Ryan3 het volgende:
Jij was met die stewardess getrouwd dan???
Hee dat is mijn moeder!!!quote:Op donderdag 1 juli 2004 01:16 schreef Gajus het volgende:
[afbeelding]
Vergeet de groene flesjes Heineken export niet, die kosten toen al fl. 2.50, waarachtig een fors bedrag voor die tijd!quote:Op donderdag 1 juli 2004 01:16 schreef Gajus het volgende:
[afbeelding]
You're kidding right???quote:Op donderdag 1 juli 2004 01:33 schreef Mantator het volgende:
[..]
Hee dat is mijn moeder!!!
Dus je vrouw moest werken op je huwelijksreis?quote:Op donderdag 1 juli 2004 01:24 schreef Gajus het volgende:
[..]
Dat zie je toch aan mijn blik.![]()
nope sorry...quote:Op donderdag 1 juli 2004 01:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
You're kidding right???
Dag knul, eerste van de maand ...quote:Op donderdag 1 juli 2004 01:34 schreef Mantator het volgende:
@Gajus: komen we elkaar toch nog een keer online tegen...
Dan krijgen míjn kinderen hun zakgeldquote:Op donderdag 1 juli 2004 01:43 schreef Mantator het volgende:
eerste van de maand?
Hahahahaha, geinig.quote:Op donderdag 1 juli 2004 01:42 schreef Mantator het volgende:
[..]
nope sorry...
kan je nu al een mening over me vormen vanuit mijn genetische achtergrond?quote:Op donderdag 1 juli 2004 01:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hahahahaha, geinig.
Het KLM-uniform was zéker stukken beter toenquote:Op donderdag 1 juli 2004 01:50 schreef Mantator het volgende:
ik blijf het wel een supergave foto vinden!!!
Ja, jongen ... toen werd de grondslag voor jouw bestaan gelegd.quote:Op donderdag 1 juli 2004 01:50 schreef Mantator het volgende:
ik blijf het wel een supergave foto vinden!!!
Je vader ken ik wel een beetje, maar je moeder niet hè... Dat kan schelen hè.quote:Op donderdag 1 juli 2004 01:53 schreef Mantator het volgende:
[..]
kan je nu al een mening over me vormen vanuit mijn genetische achtergrond?
Ik eindig nu iig. Moet morgenochtend nog even wat doen.quote:Op donderdag 1 juli 2004 01:58 schreef Gajus het volgende:
[..]
Ja, jongen ... toen werd de grondslag voor jouw bestaan gelegd.![]()
BTW: ik constateer dat jij elders in discussie verzeild geraakt ben met meneer Ryan. Jij weet waar jij aan begint, maar jij weet nooit waar jij eindigt met hem.![]()
Welterusten & succes morgenochtend.quote:Op donderdag 1 juli 2004 02:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik eindig nu iig. Moet morgenochtend nog even wat doen.. (En btw hij kent TBO nog niet.)
Later.
het is tot nog toe een opbouwend verhaal. Ik zie nog geen nare eindeloze discussie aankomen... interessant topic btw.quote:BTW: ik constateer dat jij elders in discussie verzeild geraakt ben met meneer Ryan. Jij weet waar jij aan begint, maar jij weet nooit waar jij eindigt met hem.
Wat niet is, kan zal nog komen, gelet op Ryan´s reputatie en jouw genen.quote:Op donderdag 1 juli 2004 02:22 schreef Mantator het volgende:
Ben wat laat, maar welterusten iig...
het is tot nog toe een opbouwend verhaal. Ik zie nog geen nare eindeloze discussie aankomen... interessant topic btw.
ach... over het algemeen probeer ik alleen in threads te komen als ik denk wat toe te kunnen voegen (geen blaat dus). discussies wil ik aangaan zolang ik ze opbouwend vind. welles/nietes en forumruzies die je op fok veel tegen komt heb ik schijt aan. daarom had ik ook al een paar jaar niet meer gepost op fok (ik was erbij in den beginne, ook nostalgie!!!). overigens wel altijd meegelezen. laatst kwam ik wat interessants tegen in 'politiek', dus daar maar weer gaan posten. het bleek inderdaad een prototypisch deel te zijn van het forum: hoop links/rechts, christen/moslim, tolerant/intolerant gescheld. ja, de 'tolerante' mensen op dit forum zijn ook nogal agressief!!!quote:Op donderdag 1 juli 2004 02:28 schreef Gajus het volgende:
[..]
Wat niet is, kan zal nog komen, gelet op Ryan´s reputatie en jouw genen.![]()
Nee, nee... De zanger was Ronnie James Dio (die later leadzanger bij Rainbow werd, en daarnaa binnen Black Sabbath de leadzanger Ozzie Osbourne verving.) Het nummer zelf werd geschreven door Roger Glover (ex Deep purple).quote:Op donderdag 1 juli 2004 00:37 schreef ondeugend het volgende:
[..]
The Beatles toch
Maar eh dus de spelen van 68 weet jij je ook nog goed te herinneren, neem ik aan? Met de Black Panther groet? Dat kan ik me nl. nog wel goed herinneren.quote:Op donderdag 1 juli 2004 13:10 schreef lucida het volgende:
[..]
Nee, nee... De zanger was Ronnie James Dio (die later leadzanger bij Rainbow werd, en daarnaa binnen Black Sabbath de leadzanger Ozzie Osbourne verving.) Het nummer zelf werd geschreven door Roger Glover (ex Deep purple).
Bob Beaman hink-stap-sprong 8.90mquote:Op donderdag 1 juli 2004 13:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar eh dus de spelen van 68 weet jij je ook nog goed te herinneren, neem ik aan? Met de Black Panther groet? Dat kan ik me nl. nog wel goed herinneren.
Die specifieke dingen herinner ik me niet, kan me alleen die vuisten nog herinneren. Was in Mexico en 's morgens bij ontbijt stond de tv aan, vanwege het tijdsverschil, weet ik nog.quote:Op donderdag 1 juli 2004 13:14 schreef lucida het volgende:
[..]
Bob Beaman hink-stap-sprong 8.90m
Ik was toen net 10 jaar maar kan me het zwarte verzet nog goed herinneren. Twee jaar later bleef ik zelf hele nachten wakker om de olym. Spelen van Sapporo te kunnen volgen (iets wat je ook deed als Cassius Clay en Joe Frazier tegenover elkaar in de boksring stonden). De winterspelen met Ard Schenk 3x goud 1x zilver, (zijn val op de 500m en toch nog tweede achter de duitser Ehrard Keller??? worden. Atje keulen Deelstra en de gouden plak van Stien Baas Keyzer 3000m... De eind jaren '60 begin jaren '70 was een tijd waarin geliktidig duizend bloemen bloeiden! Van Woodstock tot de Anjer-revolutiie. Direkte sateliet verbindingen bestonden nog niet? En het was altijd spannend of je überhaupt wat te zien kreeg of niet. Hetzelfde gold ook voor de uitzendingen (meestal de aankomstetappes) van de Tour. Zomers op de camping en nos langs de lijn met Theo Koomen. Helden: Merx, Ocanja, Poulidor, Gimondi, Zoetenmelk, Wachtmans, Karstens, Den hartog, Van Impe etc. Het WK wielrennen in Valkenburg met Harm Ottenbros als winnaar nou ja teveel om op te noemen. Ik moet zeggen nu ik er zo aan terugdenk, ik nog heel veel gebeurtenissen, feiten e.d. voor de geest kan halen. Of het nu muziek, sport, poltiek, film e.d. betreft het staat nog veelal helder in mijn geheugen gegrift! Dus men kan, wil men iets specifieks weten over die tijd, altijd proberen dit via mijn persoonlijke 'databank' te achterhalen!quote:Op donderdag 1 juli 2004 13:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die specifieke dingen herinner ik me niet, kan me alleen die vuisten nog herinneren. Was in Mexico en 's morgens bij ontbijt stond de tv aan, vanwege het tijdsverschil, weet ik nog.
'Beg steal or borrow - New Seekers'...quote:Op donderdag 1 juli 2004 13:58 schreef Ryan3 het volgende:
Oral history is leuk idd,
Oral history oftwel geschiedenis in het gesproken woord, is juist gericht op de details, zoals die verteld worden door de mensen die het bewuste stukje geschiedenis doorleefd hebben.quote:Op donderdag 1 juli 2004 13:58 schreef Ryan3 het volgende:
Oral history is leuk idd, maar ben ook altijd benieuwd naar de kleine dingen, de details.
Ik schreef maar wat voor de vuist weg! Toen ik besefte dat dit wellicht niet de bedoeling van het topic was heb ik mijn respons gedelete... Ik putte zonder nadenken gewoon wat uit mijn rijk geheugen aan die tijd, maar als dat wordt beschouwd als dingen die als algemeen bekend zijn dan houdt het wat mij betreft weer even zo vanzelfsprekend op!quote:Op donderdag 1 juli 2004 13:58 schreef Ryan3 het volgende:
Oral history is leuk idd, maar ben ook altijd benieuwd naar de kleine dingen, de details. De dingen die je noemt staan mij ook wel bij, maar minder gedetailleerd. Ik kan me wel een gevecht herinneren van Cassius Clay (toen Ali al dacht ik) vs Joe Frazier bijv.
quote:Op donderdag 1 juli 2004 13:11 schreef Ryan3 het volgende:
Maar eh dus de spelen van 68 weet jij je ook nog goed te herinneren, neem ik aan? Met de Black Panther groet? Dat kan ik me nl. nog wel goed herinneren.
Palesteinse gijzeling zul je bedoelen, die een aantal onschuldige hoofdzakelijk joodse altleten naar de Filistijnen joegen!quote:Op vrijdag 2 juli 2004 00:09 schreef Gajus het volgende:
[..]
[afbeelding]
Ziehier de zwarte Amerikanen Tommie Smith en John Carlos (#1 en #3 op de 200 m sprint) die de Black Panther groet uitbrengen. Voor hun sympathiebetuiging met de Black Panther Movement zijn zij geschorst en hun medailles ontnomen door de Amerikaanse bond.
Het was in een periode dat de zwarte Amerikaanse jongeren radicaliseerden. Luttele maanden ervoor was Martin Luther King vermoord.
Deze provocatie werd wereldwijd veroordeeld als een bezoedeling van de Olympische gedachte. Toch was dit kinderspel vergeleken met de Filistijnse gijzelingsactie tijdens de daaropvolgende spelen (München, 1972).
Om van de onschuldige bas- en de sopraanleten maar te zwijgen!quote:Op vrijdag 2 juli 2004 00:43 schreef lucida het volgende:
[..]
Palesteinse gijzeling zul je bedoelen, die een aantal onschuldige hoofdzakelijk joodse altleten naar de Filistijnen joegen!
Ik vond dat eerlijk gezegd een ontzettende kutfilm.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 01:45 schreef Steve-O het volgende:
[afbeelding]
Ik zou zeggen maak je niet druk. Het schijnt hier om slowchat te gaan.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 01:46 schreef Ole het volgende:
sjips... kan me het merk niet herinneren..
was canvas met leren bandjes, en 'veter; om hem dicht te maken.. zoek nog ff verder!![]()
da's ook weer waar.. maar plaatjes worden wel op prijs gesteld heb ik begrepen..quote:Op vrijdag 2 juli 2004 01:52 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ik zou zeggen maak je niet druk. Het schijnt hier om slowchat te gaan.
NOu en of!!!quote:Op vrijdag 2 juli 2004 01:52 schreef DennisMoore het volgende:
Vroeger... toén was er pas nostalgie....
Ja! Akkoord! Maar vroeger was er geen slowchat. Dat geeft te denken, vind je niet?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 01:52 schreef DennisMoore het volgende:
Vroeger... toén was er pas nostalgie....
Niet te versmaden:quote:Op vrijdag 2 juli 2004 01:54 schreef Ole het volgende:
da's ook weer waar.. maar plaatjes worden wel op prijs gesteld heb ik begrepen..
Vroeger wachtte men maanden totdat een brief arriveerde uit de overzeese gebiedsdelen.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 01:55 schreef OllieA het volgende:
Ja! Akkoord! Maar vroeger was er geen slowchat. Dat geeft te denken, vind je niet?
rooksignalen!!!!quote:Op vrijdag 2 juli 2004 01:59 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Vroeger wachtte men maanden totdat een brief arriveerde uit de overzeese gebiedsdelen.
on... ze... de... ken... staat... in... brand...quote:Op vrijdag 2 juli 2004 02:00 schreef Ole het volgende:
rooksignalen!!!!
Oh, ik dacht eigenlijk dat slowchat betekent: heel snel allerlei flauwekul uitwisselen. En dat we dat nu ook hier moeten doen, op C&H. Dus, zeg maar, dat dat (lelijk, twee keer dat) "slow" ironisch is bedoeld.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 01:59 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Vroeger wachtte men maanden totdat een brief arriveerde uit de overzeese gebiedsdelen.
heb je wel een 'punt'quote:Op vrijdag 2 juli 2004 02:04 schreef OllieA het volgende:
[..]
Oh, ik dacht eigenlijk dat slowchat betekent: heel snel allerlei flauwekul uitwisselen. En dat we dat nu ook hier moeten doen, op C&H. Dus, zeg maar, dat dat (lelijk, twee keer dat) "slow" ironisch is bedoeld.
Dacht ik.
Niet zo lastig doen hoor, op dit tijdstip....quote:Op vrijdag 2 juli 2004 02:10 schreef OllieA het volgende:
Dat is een leuk omderwerp voor de 'slow'chat. Bestaat er een verschil tussen punt en 'punt'?
Ik vermijd de naam Palestina en kies voor de naam Filistina (NL-mode), in aansluiting op de opvattingen van de bewoners van dit grondgebied, ofwel Yasser Arafat c.s.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 00:43 schreef lucida het volgende:
Palesteinse gijzeling zul je bedoelen, die een aantal onschuldige hoofdzakelijk joodse altleten naar de Filistijnen joegen!
In fact, I go with the flow, but will not urinate against the wind.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 02:28 schreef Gajus het volgende:
[..]
Ik vermijd de naam Palestina en kies voor de naam Filistina (NL-mode),
1968 - 1973 Verzetsorganisaties o.l.v. Yasser Arafat nemen de PLO over die vanaf dan niet langer een organisme is dat 'gecontroleerd' kan worden door de Arabische regimes, maar een koepelorganisatie waarin alle segmenten van het Palestijnse volk zijn ondergebracht.quote:opvattingen van de bewoners van dit grondgebied, ofwel Yasser Arafat c.s.
G. Meir 1969: "Aan wie kunnen we de bezette gebieden teruggeven? Er is gewoon niemand aan wie we ze kunnen teruggeven."quote:[quote Golda Meir]
"There is no such thing as a Palestinian Arab nation...Palestine is a name the Romans gave to Eretz Yisrael with the express purpose of infuriating the Jews...The British chose to call the land they mandated Palestine and the Arabs picked it up as their nation's name, though they couldn't even pronounce it correctly and turned it into Falastin, a fictional identity."
[/quote Golda Meir]
Ter verduidelijking.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 15:59 schreef lucida het volgende:
In fact, I go with the flow, but will not urinate against the wind.
Je verklaring is geloofwaardig. Overigens duidt niet iedereen mij als luuucida, maar ook ik kies toch liever voor Lucida.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 23:16 schreef Gajus het volgende:
[..]
Ter verduidelijking.
Stel dat jij jezelf bekend maakt als Lucida, maar iedereen jou zou aanduiden als Luuucida, dan zal ik toch kiezen voor Lucida.
Oh Lord please don't let me be understood!...quote:Voor mij is de keuze van de naamdrager relevant, niet de keuze van de naamgebruikers.
You need not say more...[quote]quote:In that case, do I flow with or against the main stream?![]()
Malcom X ook zo'n markante representant van The Black Power Movement.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 23:24 schreef Gajus het volgende:
[afbeelding]
Door de eerdere posts over de Black Panther Movement, moest ik aan Angela Yvonne Davis denken.
Drie portretten van deze markante vrouw, uit het jaar 1970, 1974 resp. 2000.
< ik plaats hier later een korte biografie>
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |