Ik begrijp je wel. Alleen je moet doen wat je het belangrijkste vindt baan of een studie.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 21:58 schreef Dwaashaas het volgende:
Omdat ik mijn baan ernaast wil aanhouden en kennisen die met opleidingen via NTI\LOI e.d. toch erg goed terecht gekomen zijn.
Het NTI is een volwaardig opleidings instituut. Sterker nog het is vaak nog lastiger aangezien je alles zo'n beetje moet uitzoeken. Het kan ook nog in je voordeel werken, je hebt laten zien dat je er veel voor over hebt, zelfs schriftelijk onderwijs.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 21:55 schreef Adelante het volgende:
waarom niet HBO rechten via een "normale hogeschool"?
ik zie het NTI niet direct als volwaardig opleidingscentrum,
maar dat kan ook alleen voortkomen uit een vooroordeel.
Succes met je studiequote:Op woensdag 30 juni 2004 23:23 schreef Dwaashaas het volgende:
Thnx voor de moeite Markonater ! Ik heb nog eens gekeken op de site van HAN (Nijmegen & Arnhem) ook zij bieden nu HBO Rechten aan (dit was eerst nog niet zo).
Ook kan ik daar deeltijd studie doen, gezien ik al had geregeld dat ik minder uren kon werken denk ik dat dit ook goed te combineren valt.
Heb brochure aangevraagd, informatie is nooit verkeerd natuurlijk, nogmaals bedankt !
Ik heb geen idee.........open een topic erover, er is vast wel iemand die zo'n toets heeft gedaanquote:Op woensdag 30 juni 2004 23:50 schreef Dwaashaas het volgende:
thnx !
maar dan nog de vraag:
Is die toets te doen ?
Als je 21+ bent kan je op vrijwel elke hogeschool na een toelatingstest terecht, dit is dus niet iets dat speciaal bij het NTI hoort.quote:Op woensdag 30 juni 2004 00:18 schreef Dwaashaas het volgende:
NTI bied met die 21+ toets een mooie kans een HBO opleiding te kunnen volgen zónder de extra tijd en geld die je in een havo diploma moet stoppen. Daarom onder andere ook deze weg.
Ik heb nl. geen zin om eerst 2 jaar met tegenzin die havo alsnog te doen
Dat klopt maar in het nieuwe topic willen wij weten hoe zwaar die test is/quote:Op donderdag 1 juli 2004 00:02 schreef Sambal het volgende:
[..]
Als je 21+ bent kan je op vrijwel elke hogeschool na een toelatingstest terecht, dit is dus niet iets dat speciaal bij het NTI hoort.
juist ja ... begin bovenaan met lezen .... en druk gelijk op reageer, misschien toch handig om de rest van het topic ook door te lezen ........quote:Op donderdag 1 juli 2004 00:02 schreef Sambal het volgende:
[..]
Als je 21+ bent kan je op vrijwel elke hogeschool na een toelatingstest terecht, dit is dus niet iets dat speciaal bij het NTI hoort.
Primaquote:Op donderdag 1 juli 2004 10:19 schreef Vork het volgende:
Aangezien dit topic al redelijk goed loopt is het bij deze een algemeen toelatingstoetsen/examens whatever voor het HBO geworden
Tja dat had ik dus gedaan en ik meende dat het wel een geinige aanvulling was om te melden dat het niet specifiek LOI is, nietdan noudan? En hoe zwaar, nja da's dan HAVO eindexamenniveau lijkt me aangezien havisten het na de havo zonder probleem kunnen doen.quote:Op donderdag 1 juli 2004 00:06 schreef Dwaashaas het volgende:
[..]
juist ja ... begin bovenaan met lezen .... en druk gelijk op reageer, misschien toch handig om de rest van het topic ook door te lezen ........
anyway ... Thnx voor je hulp markonater ... deze kan op slot !
Zelf geloof ik daar niet in. Het onderwijssysteem is over het algemeen een puinzooi. Ook bij reguliere opleidingen. Begeleiding op dagopleiding is vaak ook slechts bij willekeur beschikbaar. Contact met medestudenten? Right. Als je tenminste niet de pech hebt tussen profiteurs, meelifters en andere domoren terecht te komen. En denk je dat je de regelmaat wel hebt op een reguliere opleiding? Als je een beetje die-hard student bent en je zorgen maakt over je studie dan blijft de studie ook bij dagopleidingen 4 jaar lang dag en nacht in je kop zitten.quote:Zou ik als ik jou was kiezen voor dag onderwijs. Het is makkelijker
Als je ervaring hebt met studeren gaat studeren over het algemeen makkelijker. Daarbij is "deeltijd" op de universiteit meestal echt deeltijd: je studieduur zal hoogstwaarschijnlijk verdubbeld zijn terwijl bij HBO opleidingen werkervaring de helft van je punten vormt. Verder kent het HBO meer contacturen. Wellicht dat het daardoor als drukker ervaren wordt.quote:Op de universiteit heb ik het overigens een stuk makkelijker met de deeltijdopleiding dan op de HTS bedrijfskunde, het tempo ligt veel lager en de stof herhaalt veel. Dat mag trouwens ook wel, want ik heb het nu op het werk en thuis ook veel drukker.
Vaak is de toelating het probleem niet hoor. Besef goed dat je een achterstand hebt op mensen die wel een afgeronde vooropleiding hebben. Ik wil je niet demotiveren, maar uit ervaring weet ik dat mensen zonder vooropleiding het heel erg moeilijk hebben!quote:Op dinsdag 29 juni 2004 21:53 schreef Dwaashaas het volgende:
Ik ben van plan om in september te gaan beginnen met HBO Rechten via NTI. Omdat ik geen vooropleiding heb genoten (na 2x 4HAVO gaan werken) moet ik eerst een toelatingstoets doen voor 21+ ers.
Hogeschool Arnhem en Nijmegen wel, daarom heb ik daar informatie opgevraagd.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 03:24 schreef Ole het volgende:
wij hebben ovgs geen HBO recht, wel HEAO MER..
bij ons is het toelatingsexamen goed te doen. Het gaat eerder om het toelatingsgesprek en je motivatie..
Volgens de hoge school van Utrecht kan je de volgende vakken verwachten voor HBO Recht (toelatings examen)quote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:30 schreef Dwaashaas het volgende:
[..]
Hogeschool Arnhem en Nijmegen wel, daarom heb ik daar informatie opgevraagd.
Ben benieuwd welke vakken je kunt verwachten bij zo'n toelatingstest voor rechten...?
Wat heb je voor de toelatingsexamen gedaan als ik vragen mag, dat helpt ons bij het creëren van een beeld, aangezien je het goed te doen vond.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 21:05 schreef SoA-Holic het volgende:
Ik heb vorig jaar een 21+ toets afgelegd voor de Hogeschool van Amsterdam.
Niveau?
Goed te doen.
Het zijn een soort eindexamens op HAVO niveau. Dus super moeilijk is het nou ook weer niet.
Goed voorbereiden. Discipline ja.
Heb je discipline, dan haal je de toets + opleiding gemakkelijk.
Ik hoop dat je dr wat aan hebt!
En hoe heb je je voorbereid op die toets ?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 21:05 schreef SoA-Holic het volgende:
Goed voorbereiden. Discipline ja.
Het waren 4 vakken.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 21:50 schreef Dwaashaas het volgende:
[..]
En hoe heb je je voorbereid op die toets ?
Eerlijk gezegd vind ik de uni gewoon makkelijker. Ik moet 2 uur langer colleges volgen in de week, maar als ik daarin goed oplet hoef ik eigenlijk bijna niets meer uit de boeken te leren. Er is ook wel veel herhaling van stof die ik op de HTS al heb gehad, en vaak behandelen ze dat ook nog oppervlakkiger.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 03:15 schreef Neuralnet het volgende:
Als je ervaring hebt met studeren gaat studeren over het algemeen makkelijker. Daarbij is "deeltijd" op de universiteit meestal echt deeltijd: je studieduur zal hoogstwaarschijnlijk verdubbeld zijn terwijl bij HBO opleidingen werkervaring de helft van je punten vormt. Verder kent het HBO meer contacturen. Wellicht dat het daardoor als drukker ervaren wordt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |