quote:Op woensdag 30 juni 2004 09:37 schreef ries het volgende:
Nou mensen jullie reakties hebben de doorslag gegeven en ik heb net een afspraak gemaakt voor morgenochtend. Ik hoop dat er nu iets zal gaan veranderen want zo wil ik niet verder. Heeft er nog iemand tips voor solliciteren terwijl je depressief bent, ik zie er erg tegenop op uberhaupt te solliciteren laat staan ergens weer aan het werk gaan!
Probeer een beetje lakoniek met dat solliciteren om te gaan. Je moet jezelf bij een sollicitatie altijd verkopen en daardoor kan een afwijzing al gauw aanvoelen als een persoonlijke afwijzing. Maar zo moet je er niet mee omgaan, meestal wordt de keuze voor een persoon gewoon op heel zakelijke afwegingen gemaakt. Dus pas op dat je het niet persoonlijk gaat opvatten als je een baan niet krijgt, het is niet de bedoeling dat je daar nog verder van in de put raakt. En solliciteer alleen op banen die je echt wat lijken, want als je vervolgens in een baan terechtkomt waar je je eigenlijk helemaal niet op je plek voelt, dan ben je nog verder van huis. Maar werken op zich is best goed (tenzij je je zo vreselijk voelt dat het je echt belemmert in je funktioneren en je al jankt als je even naar de wc gaat ofzo): het biedt afleiding, het geeft struktuur aan je dagen en het is ook wel goed om onder de mensen te blijven komen. En het kan je ook helpen om je je nuttig te blijven voelen (al vind ik zelf dat je gevoel van eigenwaarde niet afhankelijk zou hoeven te zijn van je werk).quote:Op woensdag 30 juni 2004 09:37 schreef ries het volgende:
Heeft er nog iemand tips voor solliciteren terwijl je depressief bent, ik zie er erg tegenop op uberhaupt te solliciteren laat staan ergens weer aan het werk gaan!
Ik heb wel een tip:quote:Op woensdag 30 juni 2004 09:37 schreef ries het volgende:
Heeft er nog iemand tips voor solliciteren terwijl je depressief bent, ik zie er erg tegenop op uberhaupt te solliciteren laat staan ergens weer aan het werk gaan!
Good for you! Wel even aan je werk / arbo-arts melden, je moet ze wel op de hoogte houden.quote:Op donderdag 1 juli 2004 09:57 schreef ries het volgende:
Nou mensen het gesprek bij de huisarts ging erg goed, hij nam mijn klachten erg serieus. Ik ben doorverwezen naar een maatschappelijk werker en heb medicijnen gekregen voor depressie. Ook gaf hij het advies om als ik niet wil solliciteren/werken dit dan ook niet te doen. Het probleem is een beetje ik was gedetacheerd en sta nog onder contract en zij willen dat ik snel weer aan het werk ga, maar ik kan op dit moment gewoon niet goed functioneren en zeker niet als ik iets MOET gaan doen van hen wat ik niet wil. Maar ik heb in ieder geval weer een grote stap genomen, 15 juli heb ik een intake gesprek!
nou heb wel een vraag, ik heb het medicijn citalopram gekregen. Is dit een goed medicijn en heeft het vervelende bijwerkingen??? Ik heb me inmiddels ook bij mijn detacheringbureau ziekgemeld en krijg een gesprek met de bedrijfsarts binnenkortquote:Op donderdag 1 juli 2004 13:04 schreef zevani het volgende:
Ik heb verstand van Depressies, dus als je vragen hebt...
Hoe ben je verzekerd?quote:Op donderdag 1 juli 2004 13:48 schreef T1andonly het volgende:
Hoe behandelen huisartsen een gesprek eigenlijk, krijg je daarna een rekening thuis?
Want daar heb ik eigelijk niet zo'n zin inin verband met mijn ouders eigelijk.
ik wilde bellen naar de huisarts, maar damn hoe trillerig wordt ik daarvan...
Ik wil eigelijk absolute zekerheid dat ik niets thuis krijg daarvan en dat er geen betalingen komen. Maar dat zal wel onmogelijk zijn neem ik aan?
Dit middel ken ik niet, wel Proza en Seroxat (Paroxetine).quote:Op donderdag 1 juli 2004 13:10 schreef ries het volgende:
ik heb het medicijn citalopram gekregen. Is dit een goed medicijn en heeft het vervelende bijwerkingen???
Mijn verzekeringspasje is van de IZA (daar onder staat met kleine letters, zorgverzekering voor ambtenaren)quote:Op donderdag 1 juli 2004 13:57 schreef zevani het volgende:
Hoe ben je verzekerd?
Vraag dat eens aan je ouders, je krijgt je geld vergoed als je een Ziektekostenverzekering hebt.
Ik leef veel in twijfel, ik wil het ze vertellen, omdat dat eventuele hulp wel veel gemakkelijker zou maken. Maar ik ben bang, bang dat ze me ineens anders behandelen. Mijn ouders zullen die klachten wel respecteren, maar ik kan ze niet aan ze uitleggen en dat zullen die wel willen. Ik kan niet iets aanwijzen wat nu precies mijn probleem is.quote:Op donderdag 1 juli 2004 13:57 schreef zevani het volgende:
Waarom in verband met je ouders?? Wil je niet dat zij er achter komen, joh?
Gewoon vertellen aan je ouders, man! Echt waar, doen. Je ouders sporen gewoon niet als ze je psychische klachten niet respecteren en er niet mee om willen/ kunnen gaan.
ik heb het gelezen, ook op de bijsluiter staan dezelfde bijwerkingen. Ik wacht wel af of ik er iets van merk.quote:Op donderdag 1 juli 2004 14:10 schreef zevani het volgende:
Hier alles over Citalopram:
Citalopram
Een anti-depressivum, dus. Net als Seroxat (Paroxetine) ook geschikt om dwanggedachten (obsessief-compulsief gedrag), paniekaanvallen en fobieën te behandelen.
Kijk even bij "side-effects" (bijwerkingen):
Side effects from citalopram are common:
upset stomach
drowsiness
weakness, tiredness, or anxiety
excitement
insomnia
nightmares
dry mouth
skin more sensitive to sunlight than usual
changes in appetite or weight
Tell your doctor if any of these symptoms are severe or do not go away:
constipation
difficulty urinating
frequent urination
blurred vision
changes in sex drive or ability
excessive sweating
If you experience any of the following symptoms, call your doctor immediately:
jaw, neck, and back muscle spasms
slow or difficult speech
shuffling walk
persistent fine tremor or inability to sit still
fever
difficulty breathing or swallowing
severe skin rash
yellowing of the skin or eyes
irregular heartbeat
Hoop dat je een beetje Engels spreekt trouwens.
Maar let maar vooral op de eerste groep: insomnia (slapeloosheid), moeheid, droge mond, opgewondenheid, veranderingen in eetlust en gewicht enzovoorts.
Als je dit eens in een brief zou schrijven aan hen? Dat je het momenteel erg moeilijk vindt hier met hen over te praten, en je uitleg, zoals je dat hier doet?quote:Op donderdag 1 juli 2004 14:07 schreef T1andonly het volgende:
Mijn ouders zullen die klachten wel respecteren, maar ik kan ze niet aan ze uitleggen en dat zullen die wel willen. Ik kan niet iets aanwijzen wat nu precies mijn probleem is.
Ik wil niet gezien worden als een persoon dat hulp nodig heeft en niet op zijn eigen benen kan staan, verder wil ik gewoon niet dat mensen het van me weten. Waarom zouden ze, dat ik nu wel opeens aandacht krijg omdat ik "zielig" gevonden wil worden. Verre van dat, ik heb het maandenlang alleen op proberen te lossen, zonder dat ook maar iemand er iets van wist.
je werkgever mag je contract niet opzeggen als je ziek bent. Het gesprek met de maatschappelijk werkster zal een orienterend/kennismakingsgesprek zijn.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 13:09 schreef ries het volgende:
Dag mensen hier ben ik weer even, ik had weer wat vragen:
Zijn er van jullie ook mensen die met depressieklachten ziek thuisgezeten hebben? en zo ja hoe lang? Ik ben gewoon niet in staat om te functioneren op dit moment maar hoe gaat dat als mijn huidge werkgever (detacheringbureau) mijn contract opzegt? Kom ik dan in de ziektewet via het gak ofzo? En verder wil ik eens weten ik heb 15 juli gesprek met maatschappelijk werkster wat moet ik hiervan verwachten, en wat gebeurt er daarna????
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |