quote:Op woensdag 30 juni 2004 09:37 schreef ries het volgende:
Nou mensen jullie reakties hebben de doorslag gegeven en ik heb net een afspraak gemaakt voor morgenochtend. Ik hoop dat er nu iets zal gaan veranderen want zo wil ik niet verder. Heeft er nog iemand tips voor solliciteren terwijl je depressief bent, ik zie er erg tegenop op uberhaupt te solliciteren laat staan ergens weer aan het werk gaan!
Probeer een beetje lakoniek met dat solliciteren om te gaan. Je moet jezelf bij een sollicitatie altijd verkopen en daardoor kan een afwijzing al gauw aanvoelen als een persoonlijke afwijzing. Maar zo moet je er niet mee omgaan, meestal wordt de keuze voor een persoon gewoon op heel zakelijke afwegingen gemaakt. Dus pas op dat je het niet persoonlijk gaat opvatten als je een baan niet krijgt, het is niet de bedoeling dat je daar nog verder van in de put raakt. En solliciteer alleen op banen die je echt wat lijken, want als je vervolgens in een baan terechtkomt waar je je eigenlijk helemaal niet op je plek voelt, dan ben je nog verder van huis. Maar werken op zich is best goed (tenzij je je zo vreselijk voelt dat het je echt belemmert in je funktioneren en je al jankt als je even naar de wc gaat ofzo): het biedt afleiding, het geeft struktuur aan je dagen en het is ook wel goed om onder de mensen te blijven komen. En het kan je ook helpen om je je nuttig te blijven voelen (al vind ik zelf dat je gevoel van eigenwaarde niet afhankelijk zou hoeven te zijn van je werk).quote:Op woensdag 30 juni 2004 09:37 schreef ries het volgende:
Heeft er nog iemand tips voor solliciteren terwijl je depressief bent, ik zie er erg tegenop op uberhaupt te solliciteren laat staan ergens weer aan het werk gaan!
Ik heb wel een tip:quote:Op woensdag 30 juni 2004 09:37 schreef ries het volgende:
Heeft er nog iemand tips voor solliciteren terwijl je depressief bent, ik zie er erg tegenop op uberhaupt te solliciteren laat staan ergens weer aan het werk gaan!
Good for you! Wel even aan je werk / arbo-arts melden, je moet ze wel op de hoogte houden.quote:Op donderdag 1 juli 2004 09:57 schreef ries het volgende:
Nou mensen het gesprek bij de huisarts ging erg goed, hij nam mijn klachten erg serieus. Ik ben doorverwezen naar een maatschappelijk werker en heb medicijnen gekregen voor depressie. Ook gaf hij het advies om als ik niet wil solliciteren/werken dit dan ook niet te doen. Het probleem is een beetje ik was gedetacheerd en sta nog onder contract en zij willen dat ik snel weer aan het werk ga, maar ik kan op dit moment gewoon niet goed functioneren en zeker niet als ik iets MOET gaan doen van hen wat ik niet wil. Maar ik heb in ieder geval weer een grote stap genomen, 15 juli heb ik een intake gesprek!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |