abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 juni 2004 @ 19:22:09 #201
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_20315446
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 19:18 schreef SHERMAN het volgende:

[..]

Het ging me even om een bron te vinden over dat kanon De rest boeit niet
Had niet eens gehoeven, ik kijk discovery.
Als ik eindelijk eens de teevee kabel doortrek dan zet ik discovery gewoon 24/7 aan.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
pi_20315854
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 19:22 schreef Piro het volgende:

[..]

Had niet eens gehoeven, ik kijk discovery.
Als ik eindelijk eens de teevee kabel doortrek dan zet ik discovery gewoon 24/7 aan.
Moet ik ook nog doen
Kabel loopt al door me kamer heen, hoef alleen een T stukje ofzo te plaatsen

Discovery
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  woensdag 30 juni 2004 @ 19:38:17 #203
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_20315936
Wij krijgen het fel begeerde kanaal vanaf 1 Juli weer op de kabel
Moeten we wel Rai Uno (mooie dames!) missen
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_20316060
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 19:38 schreef HarigeKerel het volgende:
Wij krijgen het fel begeerde kanaal vanaf 1 Juli weer op de kabel
Moeten we wel Rai Uno (mooie dames!) missen
nu we het toch over onzinnige zenders hebben

waarom kan ik trt international ontvangen en tv5 en rai uno en waarom DRIE duitse zenders.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_20316090
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 19:22 schreef Piro het volgende:

[..]

Had niet eens gehoeven, ik kijk discovery.
Als ik eindelijk eens de teevee kabel doortrek dan zet ik discovery gewoon 24/7 aan.
heb ik al
op mijn sony kv21fx30
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_20316099
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 19:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

nu we het toch over onzinnige zenders hebben

waarom kan ik trt international ontvangen en tv5 en rai uno en waarom DRIE duitse zenders.
Dat kijkt mijn pappie
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  woensdag 30 juni 2004 @ 19:45:08 #207
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_20316142
TV5 heeft soms ook wel aardige beelden, evenals het nieuws van TRT, veel bloediger dan het Nederlandse nieuws
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_20316479
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 19:45 schreef HarigeKerel het volgende:
TV5 heeft soms ook wel aardige beelden, evenals het nieuws van TRT, veel bloediger dan het Nederlandse nieuws
trt die draaien de hele dag niets anders dan die kut turkse muziek
en tv5 is je vader een fransman dan
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_20316950
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 19:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]


en tv5 is je vader een fransman dan

Wegens omstandigheden is hij naar Nederland gekomen.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  woensdag 30 juni 2004 @ 20:16:18 #210
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_20317117
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 19:45 schreef HarigeKerel het volgende:
TV5 heeft soms ook wel aardige beelden, evenals het nieuws van TRT, veel bloediger dan het Nederlandse nieuws
TRT is dan ook behoorlijk rechts.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
  woensdag 30 juni 2004 @ 20:35:16 #211
98633 Merkava_IV
You like my avatar?
pi_20317619
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 20:10 schreef SHERMAN het volgende:

[..]


Wegens omstandigheden is hij naar Nederland gekomen.
[flauwe opmerkingen mode] Zie je wel! Ze (de fransen) ontvluchten zelfs hun eigen land! [/flauwe opmerkingen mode]

pi_20317772
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 20:35 schreef Merkava_IV het volgende:

[..]

[flauwe opmerkingen mode] Zie je wel! Ze (de fransen) ontvluchten zelfs hun eigen land! [/flauwe opmerkingen mode]

[offtopic] beide ouders overleden dus veel keus had hij niet
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  woensdag 30 juni 2004 @ 23:38:27 #213
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_20324022
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 19:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

trt die draaien de hele dag niets anders dan die kut turkse muziek
en tv5 is je vader een fransman dan
Ze draaien ook het nieuws, ook in het Engels en Duits
Vaak ook in de nacht
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_20328970
Mooi artikeltje over Irak:
quote:
posted 04 June 2004 13:09
Info from Iraq
From Someone who is Doing the Run and Gun
Ben Thomas

Yesterday a friend of mine who runs a small security company here in Iraq emailed me. He is standing up a protection detail and wanted my opinion on tactics and equipment running the roads of Iraq; Tactics, SOP's, hard car or soft? I have been giving it some thought and here is where I am at.

I am willing to speculate I’m as well traveled in Iraq as anyone I’ve met. I’ve been just about everywhere between Kuwait and Iran, all points in between. And I’ve traveled every way possible.

I’ve gone in military convoy up armored hummers at 40MPH. I’ve run the Fallujah Baghdad gauntlet in a 15 truck convoy, thin skinned white F350's. I’ve rolled all over in blacked out Pajeros in local dress. Diplomatic convoys with armored suburbans and helo cover.

I’ve done the whole hide the guns and smile a lot all the way to showing just about everyone the front sight post.

I’ve done 140KMH up MSR Tampa and weaved through Sadr city at a near standstill.

I, like nearly everyone have made mistakes and been lucky to be here writing this.

I think the most important and neglected aspect of survival in theatre is training. Every freaking day your crew should practice "actions on" - At least do it on a dry erase board. Actions upon anything and everything. What usually happens is we start going through the "what ifs" and all the sudden every guy in the crew has a different idea of what should happen. After all we come from many different backgrounds. After about 30 minutes of that we all end up scratching our head debating which idea is best and say "let’s get chow". Decide on some fundamental concepts. And stick to them, but of course always remembering that the plan is just something to deviate from anyway. As long as we all know the end goal and work towards it. i.e. If the vehicle is stalled in the ambush, driver flicks it in neutral so the rear car can ram us out and we prepare to un-ass the vehicle on the opposite side of the contact.

So rehearse and practice - Which is easy to say because I am the first to admit that a knock on my hooch at 7AM with "hey man lets rehearse this" makes me grumble.

I’m sure we can all agree that debating your actions on is best done at the hootch rather than on the side of a road in Tikrit while your car is being remodeled by a PKM.

PMS your vehicles all the time. Being broke down in Iraq is like a scene on a bad movie. Been there done that. Check tires, oil, fluid, etc... And don’t overdrive your car. My friend VC managed to put a Pajero upside down and backwards on Tampa once because we pushed the cars past their controllability.

Every IC you meet will tell you he is a great driver. Just because you drive fast and haven’t hit anything yet doesn’t mean you’re a good tactical driver. Go to BSR or some other school. And if you haven’t let the guy who has drive. Conduct driver training. Get the best guy to teach everyone else. OJT.

Practice changing tires. There are a couple guys reading this email right now who know exactly what I am talking about. Realizing you’ve packed 300 pounds of gear on top the spare while on the side of a road in Ramadi is a self loathing Ide like not replicate. Make sure you have a tow strap in EVERY vehicle. Loop it through the rear bumper so it’s already attached. that way you swing in front of the busted car and they hook up. Gone in 60 seconds or vice versa... Get a good jack, it's worth the money. Make sure everyone knows where all the tow, change, repair gear is in every vehicle.

In the glove box keep your stay behinds. A frag, Smoke, CN. The rule is. NEVER f*** WITH THE PIN UNLESS YOU HAVE THE GRENADE OUTSIDE THE WINDOW! Hit a bump and it drops on the roadside. Minimal drama. Inside the car? Party foul. Use CN and Smoke. If you're caught in traffic and you have a bad feeling about a car behind you, toss the smoke. Most motorists will stop or at least give you a lot of space. It works and it’s harmless. Can use more sparingly and never while in tight traffic. Watching that cloud blow towards your car faster than you can drive is not fun. The CN is rough stuff and I only would use it on those rare situations where it just has to be done. And the frag? Well we all know when those need to be used.

Put a rubber band on your sling so it doesn’t get caught on stuff while getting out of the car.

Always do a proper route plan. Common sense here. And another note, we are always trying to be sneakier and cleverer than everyone else. Avoiding MSR's and roads frequented by convoys you know the deal. Well before taking a road you see on a map that isn’t used by the Army. Go see the G2, ask them why. It may be for good reason.

Think about fuel consumption. Plan your stops for fuel and food. Always carry a gas can, just in case.

Always have spare batteries for the GPS, Always have a map and compass just like when we were E1's. Do a map study; make sure everyone in the crew knows the route plan.

Carry as big a gun as you can. Keep it clean. Keep it hot.

CARRY LOTS OF AMMO. On April 4th I went through 14 mags and NEVER would have thought that a possibility before then. Carry more ammo, stage spare mags EVERYWHERE. Like the freakin Easter bunny.

I will never go without wearing a helmet again. If there is a Kevlar helmet, it’s going on my head. A dude standing right next to all of us on the roof was dropped from a headshot. Spend the money get a good MICH or the like. The more comfortable and low profile the more likely it is you'll wear it. WEAR A HELMET. Watching Alcon get blasted in the noggin was a SOP changing experience for ALL of us here.

Wear your armor. Period.

If you sleep in a trailer or hootch, know where the nearest bunker is. Trying to find it at 4 AM while scared shitless isn’t the answer. And yes everyone runs for the bunker. The Delta dude who is always giving the evil eye will probably be the first one there followed immediately after by a SEAL in flip-flops. 120MM mortars make us all very humble.

Shoot a lot. Keep training. If you’re company get more ammo. MAKE THEM. Dry fire. Practice mag changes. Focus on cheek weld and front site. The basics win every time.

The three guys shot on the roof here were all either changing mags while standing or weren’t moving to different firing positions frequently - all were regular military and not contractors. They were doing standard Army range shit. And got dropped for it...

You remember when Sam Elliot said "If I need one there will be plenty laying around" in the film WE WERE SOLDIERS ONCE, in regards to the rifles? He was right. If you’ve seen those pictures of us on the net Chip was on a SAW and I had a M203. There were weapons strewn about the roof by wounded and those who elected to not play on the two way range. No shit. By the end of week two here we all had our choice in weapons. No shit. We fired RPK, AK47, PKM, MK19, M249, M203, M4, Druganov, and M60 at bad guys between the eight of us... That was unreal...

This brings me onto this - Train on all weapons. If you don’t have access at least read the FM or TM on them. You never know when you’re out of 5.56 and someone will hand you a PKM. Get familiar with them.

Practice shooting out to 800M. I know, nearly every fight is within 150 but we were trying to bang a mortar crew that was pounding us at 800M's. And it happened more than once.

In terms of shooting. Practice as you did on active duty. Always scrounge ammo.

I will ALWAYS take a hardcar over a soft. Its just common sense at this point. If I have a soft car I will sandbag the floors and jam steel and spare plates everywhere I can. Bolt on armor is shit, but better than nothing. Remove the LEXAN windows from the guntrucks. Just like in the old days nothing breaks contact quite like returning accurate, violent fire.

The rear vehicle is always most likely to be hit. Put your best shooters in there, biggest guns.

THE GOLDEN CONNEX BOX... It ain't coming dude. If I had a nickel for every time I have been told "Oh yeah man, we ordered ten of those and they should be here in three days" Or my favorite "don’t worry, it will meet you incountry". If you don’t have good guns, ammo, armor, or comms. Just say no like Nancy Reagan used to say. Some companies are total pieces of shit and will leave you in Iraq with a busted ass stolen AK and two mags. Some will do you better than a tier one unit. Personally, I just want the above mentioned items and the rest to go to my bank account. If I want a three hundred dollar backpack Ill buy it.

Bottom line. Remember what gear is critical. Demand it be the best and take proper care of it.

Medical equipment. It’s expensive. It has saved lives. The company I currently work for spent a gajillion dollars outfitting each crew with great mad gear. I'm sure the bill was hard to swallow. I shit you not it saved three peoples lives, all had life threatening injuries. The med kits and our 18D's saved them. The Army had a few bandages and an IV. That was it. You know who you are, thank you for spending the money...

Do remedial med training. Can’t say anymore on that issue. Do it.

Wherever you go carry lots of booze. It’s the most valuable item you can have. If I wrote a list of things I have managed to swindle with a bottle of Jack placed in an E8's hands you would crap you’re pants.

Don’t get drunk and stupid. Be drunk or stupid but never both at once.

Never let the client convince you "it’s safe, I do this all the time". If it’s stupid it’s stupid.

On the same note. Remember if we hamper our client’s ability to do their job too much. Our company can get shitcanned. It’s a fine line. Yeah you’re client thinks its cute to drive to some hadji's house at midnite for tea, sometimes you just have to do it.

Learn to deal with all the clients. Some truly think that all Iraqis are great people and that the US Army is the enemy. Some will encourage you to shoot bicyclists who hog the road. I’ve seen both sides. Keep their agenda and ego's in mind. Don’t make your own life miserable.

Aimpoints are great. The EOTEC is Ok. TA31 ACOG is the best by far. The AIMPOINT battery lasts six months. The EOTEC is a little too bright for my taste. Remember that the dot is like 3MOA in size so they aren’t any good past 300 or 400. The Acog is the heat.

Buy short M4's. They will save you’re ass. I carry a 18" upper on me with glass so when we reach our destination I flick it on the lower receiver and I now have a decent long gun. It’s like having two guns to choose from.

Wes Grant builds all my guns and he does for some Tier One guys as well. www.mstn.biz and wgrant@midsouth.rr.com. He is fair priced and gets the shit out the door quick and can handle good size orders. Optics, Uppers, all that.

If you’re doing Green Zone PSD a mag or two may do you but if you’re in the party zone? TWELVE.

Speaking of which, weapon, twelve mags, pistol, three mags, MEDKIT, GPS, mpa and compass, radio, spare battery, 500US dollars, MRE , water bottle, NVG, armor. It’s a lot. It’s hot but f*** it, if its too heavy get membership at the gym. This job isn’t for everybody.

In your vehicle. Put a US flag on the visor so nobody can see it until you approach a checkpoint, then flip it down. On the passenger side do the same with a VS17 panel. G.I. Joe will shoot your ass just as soon as a Hadji will.

Carry MRE's and water in your car.

NEVER throw food or candy to kids. there are many reasons why. But at the least it encourages kids to jump in front of cars, smashing a kid would ruin your trip here.

If you find yourself trusting the locals its time to take a vacation.

Walk the fine line. Don’t be too conservative and don’t get blown up.

Listen to your intuition. It has saved a guy who is on this mailing list and not listening to it killed a friend a month ago.

Once you make contact ... Finish it. If you shot a guy and he is limping to cover he can still get there and return fire. Just finish everything you start.

A car door is not cover. In fact a car is not cover. Cement is.

While doing the workup for my last deployment we did live fire IADS and movement from vehicles. It was the best training I have done and the most useful. On that note we did many SIMUNITION runs with vehicle ambush scenarios. We found that without a doubt the single most important factor in surviving is getting out and away from the car. Getting behind it as though it was a concrete barrier and playing HEAT will get you killed.

Don’t work for a company that doesn’t vet its IC's. Check their creds, call the references, and put them through a ten day selection course. Just because a guy was a SEAL in Vietnam doesn’t mean he maintained his skills. On that note the best shooter in my training class was Vietnam SEAL. Some of the best guys were 22year old Rangers and the worst 38 year old SEALs. My point it’s the individual that counts.

But we don’t have time or money to bring a regular Army kid up to speed. You have to have the fundamental skill sets. We can’t introduce you to live fire Australian peels. We should just review and coordinate verbal commands and simple shit.

Just because somebody is a good dude isn’t good enough. If he cant shoot, think, and move - leave him home. Big boy rules.

If a guy doesn’t work out in your crew but has talent and skill send him elsewhere, don’t shitcan him. Personalities clash. Especially when you’re living together 24/7 for six months. Eating every meal together all that. If I hear the same stupid story from a guy forty times? That’s cool. It’s the

41st that’s gonna be drama. You guys know what I’m talking about.

The contractor community is a sewing circle for men. Remember the DYNCORP guy who shot the principle in Baghdad last winter? The story in its most recent telling over cheap Turkish beer involved a diplomatic cover up, a magazine change, and several deaths.

Throwing a flashbang into the team leaders hootch at 3AM while drunk is not a good practical joke.

Remember how much money you’re making. Nobody wants to clean the shitter on a Wednesday morning but keep in mind you're the highest paid janitor in the world that day.

Keep a sense of humor. Keep funny people around, they make shitty situations tolerable and are like Prozac when you need it.

Have thick skin. Your friends will ask for naked pictures of your wife on deployment and yes they may take them to the bathroom with them. Take criticism. If you suck at something ask for training.

Always remember that you were once a young dumbass E1. You made 450 dollars a month and weren’t allowed to fart without a permission chit ran up and down the chain of command. Keep this in mind when you’re bitching because you’re only making17,000 dollars a month when guys at the other company are getting 17,500. And when the bosses back in the states email you to have a clean shave? Do it. you never know when you’re going to be on some stupid newspaper.

The soldiers around us are deployed for a year sometimes more. They make a fraction of the pay. And are ordered to do stupid, dangerous shit everyday. Keep that in mind when you are upset that instead of 60 days you’re extended to 68.

And keep that in mind when dealing with soldiers. Treat them well, nobody else does.

Yes, we all work for ourselves at the end of the day. At the same end, never f*** over your company or teammates who have to stay behind and clean up your mess. Business OPSEC is one thing but always share your info on intel and tactics. We are all Americans and most of us will work together one time or another. Some of the "business secret" stuff is corny. If you hit an IED on ASR Jackson yesterday, email your colleagues to stay away.

That’s it off the top of my head.
  donderdag 1 juli 2004 @ 10:11:09 #215
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_20329746
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 09:24 schreef CeeJee het volgende:
Mooi artikeltje over Irak:
[..]
Leuke artikel met tips voor de aanstaande huurlingen onder ons
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
  donderdag 1 juli 2004 @ 11:02:04 #216
98633 Merkava_IV
You like my avatar?
  Moderator donderdag 1 juli 2004 @ 12:52:06 #217
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20333833
leuk verhaal idd maar volgens mij van het eerste tot het laatste woord gelogen

komt nogal patserig over allemaal, ik bedoel hij rijd in een slakkengang door sadr city, gooit granaten in het verkeer en schiet alle wapens, hij en zijn kameraden zijn allemaal honderdduizend keer beter dan regular gi joe en standaard army tactics zijn zooooo slecht, hij kent seals, rangers, delta's en greenpeace activisten en blablabla, en die paar werkende tips die die geeft komen toch standaard uit het handboek van de soldaat.

en 14 magazijnen verschieten in 1 dag?
dan ben je een slechte schutter of totaal in the wrong place
op dat practice all weapons na dan en dat is gewoon onzin imo ... beter specialiseren in 1 wapen dan als een klein kind op de schietbaan overal 2x mee te gaan staan knallen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_20334095
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 12:52 schreef sp3c het volgende:
leuk verhaal idd maar volgens mij van het eerste tot het laatste woord gelogen

komt nogal patserig over allemaal, ik bedoel hij rijd in een slakkengang door sadr city, gooit granaten in het verkeer en schiet alle wapens, hij en zijn kameraden zijn allemaal honderdduizend keer beter dan regular gi joe en standaard army tactics zijn zooooo slecht, hij kent seals, rangers, delta's en greenpeace activisten en blablabla, en die paar werkende tips die die geeft komen toch standaard uit het handboek van de soldaat.

en 14 magazijnen verschieten in 1 dag?
dan ben je een slechte schutter of totaal in the wrong place
op dat practice all weapons na dan en dat is gewoon onzin imo ... beter specialiseren in 1 wapen dan als een klein kind op de schietbaan overal 2x mee te gaan staan knallen
Vergeet niet dat dit zo'n security contractor is en geen militair. Als deze lui in het nauw zitten moeten ze het zelf maar oplossen, het leger zal ze niet komen ontzetten. Deze aanbevelingen vergelijken met hoe het reguliere leger werkt is niet helemaal juist.
  Moderator donderdag 1 juli 2004 @ 13:14:09 #219
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20334417
dat doe ik ook niet

maar als je 14 magazijnen moet verschieten ben je als huurling op een plek waar je nix te zoeken hebt imo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 1 juli 2004 @ 13:28:07 #220
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_20334812
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 13:14 schreef sp3c het volgende:
dat doe ik ook niet

maar als je 14 magazijnen moet verschieten ben je als huurling op een plek waar je nix te zoeken hebt imo
Volgens welke criteria trek je deze conclusie?

Overigens is het alleen voor het reguliere leger verstandig dat je je in een wapen moet specialiseren. Iedereen in een SF eenheid heeft minstens 2 mensen die elk pistool en geweer wat vaker dan 10 keer geproduceerd is van binnen tot buiten kennen.
De SF mensen zelf die zich niet daarin hebben gespecialiseerd kunnen een AK net zo snel uit elkaar halen als ze hun M4 uit elkaar kunnen halen.
Is gewoon practisch. Je weet nooit of je eens wat anders moet gebruiken.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
  Moderator donderdag 1 juli 2004 @ 14:10:39 #221
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20336037
het is oorlogsgebied ... oorlog laat je over aan militairen.

en tuurlijk schiet je vaker dan 10 keer met elk wapen, ik kan ook met dragons en tows overweg maar dat is basistraining, die man heeft het erover dat hij in 2 weken met 10 verschillende guns rond heeft gewandelt en dat is onpraktisch ook speciale eenheden specialiseren zich (karabijn voor de 1, machinegeweer voor de ander) qua vuurwapen.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator donderdag 1 juli 2004 @ 14:24:22 #222
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20336430
relletjes, smeuig
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Voertuig goed voor 100 Geldropse banen

Productie ’Fennek’ is in gevaar

Door HARRIE VERRIJT

Maandag 28 juni 2004 - Staatssecretaris C. van der Knaap van Defensie schrijft in een brief aan de Tweede Kamer het project niet in handen te willen leggen van RDM Holding, de Rotterdamse moeder van SP. Het voertuig zou samen met de Duitse partner KMW worden gebouwd, maar dat wil van de productie af.


Het ministerie overweegt nu om het Duitse bedrijf te houden aan het contract, desnoods zonder medewerking van SP, danwel het contract helemaal te ontbinden wegens te late leveringen.

De pantservoertuigen zouden worden gebouwd door een samenwerkingsverband van KMW met SP Vehicle Systems, een afsplitsing van SP Aerospace in Geldrop. Begin dit jaar raakte de moeder van SP Vehicle Systems, het Rotterdamse RDM, eigendom van Joep van den Nieuwenhuyzen, in financiële moeilijkheden. RDM Technology, die de romp van de Fennek bouwt, ging failliet. Er werd een doorstart gemaakt waarbij het bedrijf door kon gaan met de bouw van de rompen.

Het Duitse KMW wil af van het contract met SP omdat het de financiële risico's te groot acht. Bovendien heeft de productie bij het Geldropse bedrijf inmiddels enorme vertraging opgelopen. Meer dan een half jaar te laat wordt deze week het tweede voertuig afgeleverd. Hierdoor zouden in 2007 189 voertuigen een vertraging van een half jaar of meer hebben.

Het ministerie heeft RDM en SP financieel laten doorlichten en is tot de conclusie gekomen dat het bedrijf niet deugdelijk genoeg is om het project alleen op de schouders te nemen. De financiering is risicovol en bovendien houdt het bedrijf geen rekening met boetes van naar schatting 15 miljoen euro als gevolg van de te late leveringen.

Volgens een woordvoerder van SP worden er op dit moment acht Fenneks in de Geldropse werkplaats geassembleerd. In Rotterdam wordt aan een tiental rompen gebouwd. In totaal werken zo'n 100 mensen aan het voertuig. Voor hen is geen alternatief werk voorhanden.

Bron: Eindhovens Dagblad
quote:
Defensie doet geen zaken meer met RDM-bedrijf
30 juni 2004, 18:41:37

DEN HAAG (ANP) - Het ministerie van Defensie gaat het contract met het samenwerkingsverband Arge (Krauss Maffei en het RDM-bedrijf SP Aerospace & Vehicle Systems) voor de productie van ruim vierhonderd lichte pantserwielvoertuigen opzeggen. De voertuigen waren bedoeld voor de landmacht.

Defensie heeft geen vertrouwen meer in de levensvatbaarheid van de Nederlandse poot van het samenwerkingsverband. Staatssecretaris van Defensie Van de Knaap kreeg woensdag het voorwaardelijke groene licht van de Tweede Kamer voor deze ingreep. Hij wil het oude contract inruilen voor een nieuw contract met alleen de Duitse firma Krauss-Maffei.

Volgens de bewindsman levert de ommezwaai geen nadelige financiële gevolgen op. De landmacht zal wel wat langer moeten wachten op de vervanger van de tot op de draad toe versleten pantserrupsvoertuig YPR.

Faillissementen

De Nederlandse poot van het samenwerkingsverband baarde Van der Knaap al lang zorgen. Maar ,,wellicht tegen beter weten in'', probeerde hij met SP door te gaan om hoogwaardige industriële werkgelegenheid voor Nederland te behouden. De financiële situatie werd na enkele faillissementen binnen de RDM-holding dermate onzeker dat de Duitse partner het vertrouwen verloor in de Nederlandse poot.

Volgens Van der Knaap kan hij zonder juridische problemen de samenwerking met de oude combinatie verbreken. Reden is dat de oplevering van de voertuigen met tenminste zes maanden is vertraagd.

bron: athome.nl
quote:
’Desnoods bouwen we hele voertuig zelf’

SP bestrijdt uitsluiting van Fennek

Door HARRIE VERRIJT

Woensdag 30 juni 2004 - GELDROP – SP Aerospace and Vehicle Systems in Geldrop bestrijdt het besluit van staatssecretaris C. van der Knaap om de productie van het defensievoertuig Fennek bij het bedrijf weg te halen. Het bedrijf wil desnoods zelf ook de productie van de rompen voor zijn rekening nemen en overnemen van zusterbedrijf RDM Technology.


In een brief gericht aan de Tweede Kamer houdt directeur L. van der Voort het ministerie van Defensie aan het contract dat over de Fennek is gesloten met Arge, een samenwerking tussen SP en en het Duitse KMW. Wel moet de staatssecretaris volgens de brief toestemming verlenen om het inmiddels failliete RDM Technology als leverancier van de rompen van het voertuig te vervangen door het bedrijf dat daaruit een doorstart heeft gemaakt. Deze toestemming kan volgens Van der Voort in redelijkheid niet geweigerd worden. Mocht dat toch gebeuren dan neemt SP zelf alle machines en personeel van de doorstart van RDM over en gaat het zelf verder met de productie van de rompen van Fennek.

Faillissement

Zaterdag deelde de staatssecretaris in een brief aan de Tweede Kamer mee van SP als producent van ruim 400 Fennek-voertuigen af te willen. Dit omdat het moederbedrijf RDM, eigendom van Joep van den Nieuwenhuyzen, na een faillissement van RDM Technology, de order met een waarde van 869 miljoen euro niet meer zou kunnen dragen. Bovendien heeft het bedrijf inmiddels een achterstand in de productie van meer dan een half jaar opgelopen. Het ministerie overweegt het contract te beëindigen dan wel alleen met het Duitse KMW verder te gaan. De vertraging in de productie is ook het argument waarmee KMW van SP als partner af wil. Van der Voort stelt echter in de brief dat niet SP, maar KMW de schuldige is van de vertraging. Daarvoor heeft het Geldropse bedrijf de Duitse partner al in september vorig jaar aansprakelijk gesteld. De Duitsers hebben volgens SP te laat en ondeugdelijke productietekeningen geleverd. Hierop moesten maar liefst 7500 wijzigingen te worden aangebracht. SP wil om die reden inmiddels ook van KMW als partner af.

Volgens SP heeft KMW vanaf het begin van het Fennekproject erop aangestuurd zoveel mogelijk werk zelf in Duitsland uit te voeren. „Het komt mij voor dat de Staatssecretaris zich op het verkeerde been laat zetten door KMW, hetgeen ten koste gaat van werkgelegenheid in Rotterdam, Geldrop en vele andere locaties bij de Nederlandse toeleveranciers“, aldus Van der Voort in de brief aan de Kamer.

SP stelt verder dat de doorstart van RDM financieel degelijker is dan vََr het faillissement. Het bedrijf zou nu een eigen vermogen van 25 miljoen euro hebben terwijl dat voorheen 12 miljoen negatief was. De boetes wegens vertraagde levering, die door de staatssecretaris op 15 miljoen euro worden geschat, wil SP verhalen op KMW.

Volgens de brief is de waarde van machines, onderdelen en gereed product bij SP op dit moment 33 miljoen euro, terwijl de aanbetaling van de staat tot nog toe slechts 26,8 miljoen euro is. „In tegenstelling tot hetgeen boze tongen beweren is er door RDM Groep per saldo dus een aanzienlijke hoeveelheid liquiditeit in het project gestopt“, aldus de brief.

Mocht de staatssecretaris het besluit toch doorzetten om SP uit het Fennekproject te werken, dan wordt de schade op ruim 57 miljoen euro geschat welke zal worden verhaald op de staat. Verder wordt niet alleen de werkgelegenheid van de 160 mensen die aan de Fennek werken in de waagschaal gesteld, maar van alle 360 mensen die bij de SP-bedrijven werken en bij de werknemers van zo’n 150 Nederlandse toeleveranciers, aldus de brief.

Bron: Eindhovens Dagblad
Samenvatting:

SP (niet te verwarren met de politieke partij) was eerst deel van RDM, dat is failliet gegaan en heeft een doorstart gemaakt bouwt onderdelen voor de Fennek. om door het faillisement van het moederbedrijf liggen ze een half jaar achter en wil kmw (duits, bouwt ook tanken) de orders aan een ander (een Duits) bedrijf doorgeven mede ook omdat het niet zeker is dat SP de order kan dragen (900 miljoen euri oid).
defensie geeft ze gelijk en wil het KMW zelf de spulletjes laten fabriceren.
SP is boos en geeft KMW en foute bouwplannen de schuld en wil desnoods het hele voertuig zelf produceren ipv broodnodige werkgelegenheid (waar ook de Duitsers om staan te springen) naar Duitsland te sturen.

hier nog wat foto's van het apparaat




mij is het om het even zolang het ding er maar komt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 1 juli 2004 @ 14:31:47 #223
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_20336631
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 14:10 schreef sp3c het volgende:
het is oorlogsgebied ... oorlog laat je over aan militairen.

en tuurlijk schiet je vaker dan 10 keer met elk wapen, ik kan ook met dragons en tows overweg maar dat is basistraining, die man heeft het erover dat hij in 2 weken met 10 verschillende guns rond heeft gewandelt en dat is onpraktisch ook speciale eenheden specialiseren zich (karabijn voor de 1, machinegeweer voor de ander) qua vuurwapen.
Huurlingen worden betaald om in oorlogsgebied te zitten. Waarom denk je dat ze zulke bedragen uitgekeerd krijgen? De cliéntele, of die nou militair of burger is heeft het geld er kennelijk voor over om dit soort mensen in oorlogsgebied te laten functioneren.

Ook niet vergeten dat de meeste van de mensen of ex-SF zijn en ervaring hebben met het verschieten van meer wapens.
SF eenheden op dat niveau hebben de rigiditeit van de reguliere strijdkrachten niet meer. Carte blanche, alles mag, behalve kernwapens, dus iedereen moet ook alles kunnen veschieten.
Dat sommige mensen begonnen zijn als SAW gunner of designated marksman zegt niets over wat ze nog meer kunnen (en moeten) verschieten.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
  donderdag 1 juli 2004 @ 14:41:48 #224
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_20336875
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 14:24 schreef sp3c het volgende:
relletjes, smeuig
[..]


[..]


[..]

Samenvatting:

SP (niet te verwarren met de politieke partij) was eerst deel van RDM, dat is failliet gegaan en heeft een doorstart gemaakt bouwt onderdelen voor de Fennek. om door het faillisement van het moederbedrijf liggen ze een half jaar achter en wil kmw (duits, bouwt ook tanken) de orders aan een ander (een Duits) bedrijf doorgeven mede ook omdat het niet zeker is dat SP de order kan dragen (900 miljoen euri oid).
defensie geeft ze gelijk en wil het KMW zelf de spulletjes laten fabriceren.
SP is boos en geeft KMW en foute bouwplannen de schuld en wil desnoods het hele voertuig zelf produceren ipv broodnodige werkgelegenheid (waar ook de Duitsers om staan te springen) naar Duitsland te sturen.

hier nog wat foto's van het apparaat
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

mij is het om het even zolang het ding er maar komt
Dat moet de YPR vervangen begrijp ik?
En SP kan de pot op, geef het aan KWM, die zijn tenminste kapitaalkrachtig genoeg.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
  Moderator donderdag 1 juli 2004 @ 14:42:23 #225
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20336885
nee die huurlingen worden betaald om de bodyguard uit te hangen van hoge coalitie mensen (geen militairen) die hebben nix te zoeken in brandhaarden als Sadr city of Fallujah dat moeten ze aan het leger overlaten

typische situaties waarin hij terecht kan komen is dat hij in een konvooi ergens heen rijd en in een hinderlaag loopt, als je dan 14 magazijnen leeg moet schieten voordat er coalitietroepen aankomen zetten dan heb je je route niet goed verkend (ben je een slechte huurling) of ben je ergens waar je niet had moeten zijn (ben je een slechte huurling) ... die gasten krijgen echt geen frontlinietaken.

en over die wapens, je hebt in sommige eenheden bij sommige missies idd zelf de keuze welk vuurwapen je meeneemt (komt zelden voor) maar dit wil niet zeggen dat je iedere keer een ander vuurwapen grijpt maar 1 wapen waar jij het best mee om kunt springen.
zelfde geld voor de machinegeweerders en sluipschutteraars

deze man raad die dude die om advies vraagt om per direct met zoveel mogelijk verschillende wapens te gaan knallen en geeft er een voorbeeld bij wat totaal onlogisch is (denk is aan de reserveonderdelen en munitie die hij in die 2 weken mee heeft moeten sjouwen).

ik geloof hem niet, hij zal heus in Irak zijn geweest maar verder dan de green zone in Bagdad istie denk ik niet geweest
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')