abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 juni 2004 @ 17:16:44 #51
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_20283693
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 17:14 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ik snap jouw redenatie wel. Ook ik vind het loon bij IDF erg magertjes, maar het is nu eenmaal zo en als iemand er voor kiest dan is dat zo en dan is omkomen bij een aanslag het risico van het vak. Net zoals er Amerikanen en Britten omkomen in Irak bij aanslagen en het vreemdelingenlegioen ook weleens manschappen verliest.

Als IDF de voorwaarden zou bieden die jij net noemde zou de keuze zo gemaakt zijn overigens. Die paar shekels die je nu krijgt is gewoon erg magertjes.
Bij jou weegt ideologie en persoonlijke voorkeur kennelijk zwaarder dan salaris, benefieten en opleiding.
Is je goed recht. Ik blijf het alleen doodzonde vinden voor je.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
pi_20283710
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 17:14 schreef Piro het volgende:

[..]

Hey, natuurlijk, ik probeer je ook niet de les te lezen, ik vind het gewoon zonde van alle jonge mannen en vrouwen die al dan niet dienstplichtig bij het Israelische leger zitten en voor zo'n hongerloontje moeten werken.
Nou is mijn deal natuurlijk niet reeël voor de IDF, maar een loonstijging van minstens 400% is geen onredelijke eis, vind ik.
Ik ben het wel met je eens hoor en het komt ook niet over alsof je me de les probeert te lezen, maar er zijn gewoon verschillende prioriteiten om iets te gaan doen. Sowieso moet het je trekken maar daarnaast zijn er zaken als geld, het doel en zo die bepalen of je iets wel wilt doen of iets niet.

De Amerikaanse deal is niet realistisch voor het IDF, maar iets betere voorzieningen en iets meer loon zou natuurlijk wel mogen. Overigens lijkt het me voor jonge mannen en vrouwen geen verkeerde ervaring om te dienen in het leger en zo eens wat te leren over het leven.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  dinsdag 29 juni 2004 @ 17:17:43 #53
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_20283720
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 17:14 schreef sp3c het volgende:

[..]

nou mijn kameraden hoeven ze ook niet kapot te schieten want dan zijn die de lul
[..]

I know
[..]

de bufferzones kunnen veel en veel kleiner ... MOETEN veel en veel kleiner
Israelisch beleid proberen te veranderen is vechten tegen de bierkaai.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
pi_20283730
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 17:14 schreef sp3c het volgende:

de bufferzones kunnen veel en veel kleiner ... MOETEN veel en veel kleiner
Wederom jouw mening. Ik vind van niet.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  Moderator dinsdag 29 juni 2004 @ 17:19:32 #55
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20283754
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 17:14 schreef Piro het volgende:

[..]

Hey, natuurlijk, ik probeer je ook niet de les te lezen, ik vind het gewoon zonde van alle jonge mannen en vrouwen die al dan niet dienstplichtig bij het Israelische leger zitten en voor zo'n hongerloontje moeten werken.
Nou is mijn deal natuurlijk niet reeël voor de IDF, maar een loonstijging van minstens 400% is geen onredelijke eis, vind ik.
leger is gewoon te groot voor een te klein land (te kleine economie).

Ze zullen moeten kiezen, of een kleine goedbewapende en geoefende krijgsmacht zoals de westeuropese landen of een groot leger met inferieure spulletjes en slagkracht zoals pakistan

niet beiden een groot geavanceerd leger zoals nu want het werkt gewoonweg niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_20283756
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 17:16 schreef Piro het volgende:

[..]

Bij jou weegt ideologie en persoonlijke voorkeur kennelijk zwaarder dan salaris, benefieten en opleiding.
Is je goed recht. Ik blijf het alleen doodzonde vinden voor je.
Ideologie en persoonlijke voorkeur weegt zwaar bij mij, maar ik denk ook wel aan salaris, benefieten en opleiding.

Bij de IDF krijg je ook wel opleiding, maar niet universitair en het is niet zo dat je wereldwijk gediplomeerd arts bent. Als de IDF de voorwaarden had die jij noemde dan zou het heel erg aantrekkelijk zijn voor mij.
  Moderator dinsdag 29 juni 2004 @ 17:19:55 #57
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20283763
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 17:18 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Wederom jouw mening. Ik vind van niet.
Sharon gelukkig wel
  dinsdag 29 juni 2004 @ 17:20:29 #58
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_20283777
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 17:17 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ik ben het wel met je eens hoor en het komt ook niet over alsof je me de les probeert te lezen, maar er zijn gewoon verschillende prioriteiten om iets te gaan doen. Sowieso moet het je trekken maar daarnaast zijn er zaken als geld, het doel en zo die bepalen of je iets wel wilt doen of iets niet.

De Amerikaanse deal is niet realistisch voor het IDF, maar iets betere voorzieningen en iets meer loon zou natuurlijk wel mogen. Overigens lijkt het me voor jonge mannen en vrouwen geen verkeerde ervaring om te dienen in het leger en zo eens wat te leren over het leven.
Principes en overtuigingen komen bij mij het laatst aan. Ik ga het leger in omdat ik er zelf beter van word en toevallig mijn werknemer ook, maar eigenbelang speelt voor mij de grootste rol in het kiezen van de strijdmacht bij wie ik solliciteer.

En de Amerikaanse deal is zeker weten onmogelijk.
Ik weet niet hoeveel troepen ze hebben, maar het is al belachelijk veel voor zo'n shoestring budget waarop ze nu opereren. Als je die benefieten ook nog allemaal wil gaan uitdelen dan moet hun Defensieminister hopen dat de knesset nog een hoop ongebruikte shekels heeft liggen.
pi_20283797
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 17:19 schreef sp3c het volgende:

[..]

Sharon gelukkig wel
Tja, hoe dat er door is gedrukt. Over niet helemaal kosher gesproken.
pi_20283836
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 17:20 schreef Piro het volgende:

[..]

Principes en overtuigingen komen bij mij het laatst aan. Ik ga het leger in omdat ik er zelf beter van word en toevallig mijn werknemer ook, maar eigenbelang speelt voor mij de grootste rol in het kiezen van de strijdmacht bij wie ik solliciteer.

En de Amerikaanse deal is zeker weten onmogelijk.
Ik weet niet hoeveel troepen ze hebben, maar het is al belachelijk veel voor zo'n shoestring budget waarop ze nu opereren. Als je die benefieten ook nog allemaal wil gaan uitdelen dan moet hun Defensieminister hopen dat de knesset nog een hoop ongebruikte shekels heeft liggen.
Elke Israelische staatsburger gaat in het leger plus nog een hoop Joden uit andere landen. Precieze aantallen weet ik niet, maar de Amerikaanse deal is gewoon niet op te brengen voor de Knesset. Dan houdt het al snel op natuurlijk.
  dinsdag 29 juni 2004 @ 17:24:34 #61
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_20283897
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 17:19 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ideologie en persoonlijke voorkeur weegt zwaar bij mij, maar ik denk ook wel aan salaris, benefieten en opleiding.

Bij de IDF krijg je ook wel opleiding, maar niet universitair en het is niet zo dat je wereldwijk gediplomeerd arts bent. Als de IDF de voorwaarden had die jij noemde dan zou het heel erg aantrekkelijk zijn voor mij.
Oh, natuurlijk. Begrijpelijk.
Ik respecteer je keuze wel. Ondanks dat ik het niet altijd met Israel eens ben heb je mijn respect wel als je voor een bedrag waar je een avondje van uitkan dag in dag uit je leven op het spel zet.

Hats off, hopen dat de Knesset je levensomstandigheden verbeterd als je gaat.
  Moderator dinsdag 29 juni 2004 @ 17:24:52 #62
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20283903
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 17:21 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Tja, hoe dat er door is gedrukt. Over niet helemaal kosher gesproken.
als het werkt dan werkt het
  dinsdag 29 juni 2004 @ 17:25:01 #63
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_20283907
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 17:22 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Elke Israelische staatsburger gaat in het leger plus nog een hoop Joden uit andere landen. Precieze aantallen weet ik niet, maar de Amerikaanse deal is gewoon niet op te brengen voor de Knesset. Dan houdt het al snel op natuurlijk.
Dat zeg ik.
  dinsdag 29 juni 2004 @ 17:25:38 #64
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_20283927
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 17:24 schreef sp3c het volgende:

[..]

als het werkt dan werkt het
Clusterbommen op burgers werkt ook.
pi_20283957
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 17:24 schreef Piro het volgende:

[..]

Oh, natuurlijk. Begrijpelijk.
Ik respecteer je keuze wel. Ondanks dat ik het niet altijd met Israel eens ben heb je mijn respect wel als je voor een bedrag waar je een avondje van uitkan dag in dag uit je leven op het spel zet.

Hats off, hopen dat de Knesset je levensomstandigheden verbeterd als je gaat.
Dat wordt lastig denk ik. Als ik ga dan wil ik sowieso bij een van de onderdelen waar je Jood voor moet zijn. Dat kost me minimaal 3 jaar, dus dan wordt het krap.

Sowieso vind ik die paar shekels erg mager. Je moet daar ook rond kunnen komen en dat lukt je niet met dat bedrag.
  Moderator dinsdag 29 juni 2004 @ 17:27:47 #66
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20283976
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 17:25 schreef Piro het volgende:

[..]

Dat zeg ik.
dat zeg ik ook

de krijgsmacht moet kleiner (gaat ook gebeuren) en slagvaardiger want het is buitenproportioneel groot
  Moderator dinsdag 29 juni 2004 @ 17:28:37 #67
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20283999
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 17:25 schreef Piro het volgende:

[..]

Clusterbommen op burgers werkt ook.
niet in de kleine hoeveelheden die ze nu gebruiken (zijn overigens geen clusterbommen want dan gaan hun commando's eraan).
  dinsdag 29 juni 2004 @ 17:33:29 #68
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_20284120
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 17:28 schreef sp3c het volgende:

[..]

niet in de kleine hoeveelheden die ze nu gebruiken (zijn overigens geen clusterbommen want dan gaan hun commando's eraan).
Ging me om het feit dat jij die altijd de morele hooglanden opzocht ineens niet vies bent van quasi-smerige methoden.
  Moderator dinsdag 29 juni 2004 @ 17:34:56 #69
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20284157
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 17:33 schreef Piro het volgende:

[..]

Ging me om het feit dat jij die altijd de morele hooglanden opzocht ineens niet vies bent van quasi-smerige methoden.
politiek is nu eenmaal smerig
  dinsdag 29 juni 2004 @ 17:35:25 #70
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_20284167
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 17:27 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dat wordt lastig denk ik. Als ik ga dan wil ik sowieso bij een van de onderdelen waar je Jood voor moet zijn. Dat kost me minimaal 3 jaar, dus dan wordt het krap.

Sowieso vind ik die paar shekels erg mager. Je moet daar ook rond kunnen komen en dat lukt je niet met dat bedrag.
3 jaar?
Zeurpiet.
8 jaar is voor mij een vereiste meen ik. Zeker in de huidige situatie leggen ze de lat voor mijn soort baantjes hoger.

Ga bij de ambassade of een IDF forum je benefieten navragen en als je het met alle geweld wil laat je jezelf door een rabbi bekeren tot Jood.
  dinsdag 29 juni 2004 @ 17:36:27 #71
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_20284184
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 17:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

politiek is nu eenmaal smerig
Oorlog ook, maar toch ben jij het niet eens met martelen of burgerdoelen beschieten.
  Moderator dinsdag 29 juni 2004 @ 17:37:38 #72
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20284213
morele hooglanden heb ik overigens nergens opgezocht hoor volgens mij

ik heb enkel op punten uitgelegd hoe het oorlogsrecht in elkaar zit (zonder mijn mening erover te geven volgens mij) als ik de baas was in Israel was het conflict al opgelost ... denk alleen niet dat de wereld blij geweest zou zijn met de manier waarop.
  Moderator dinsdag 29 juni 2004 @ 17:39:06 #73
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20284251
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 17:36 schreef Piro het volgende:

[..]

Oorlog ook, maar toch ben jij het niet eens met martelen of burgerdoelen beschieten.
mjah martelen gaat me idd te ver, je wint er nix mee en je geeft de vijand een excuus om ook maar te gaan zitten martelen ... zijn betere manieren om mensen aan de praat te krijgen

burgerdoelen beschieten kan ik niet mee zitten zolang er vermoedens zijn dat er vijanden inzit
  dinsdag 29 juni 2004 @ 17:39:17 #74
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_20284259
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 17:37 schreef sp3c het volgende:

ik heb enkel op punten uitgelegd hoe het oorlogsrecht in elkaar zit (zonder mijn mening erover te geven volgens mij) als ik de baas was in Israel was het conflict al opgelost ... denk alleen niet dat de wereld blij geweest zou zijn met de manier waarop.

Houdt jouw 'oplossing' de bouw van talloze douchehokjes in?
Democracy is like a trolleybus. You get in, and once you have reached your destination you get out
христианский солдат
  dinsdag 29 juni 2004 @ 17:40:07 #75
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_20284283
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 17:37 schreef sp3c het volgende:

Kwam op mij over van wel, tijdens de discussie van 'waar zijn soldaten voor bedoeld', ik weet nog dat jij degene was die fel gekant tegen burgedoelen beschieten was.

Maargoed.
Hoe zou jij het conflict hebben opgelost?
Interessante discussie, hoe los je de israel-palestina kwestie op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')