ja ok, maar ik had gewoon een uitgebreide OP gezien, met wat plaatjes, een biografie ofzo..... dat soort ongein.... zodat mensen kunnen zien hoe en of wat, als ze et niet kennenquote:Op dinsdag 29 juni 2004 15:33 schreef againstthegrain het volgende:
Band die centraal staat...
Als ik Alive and Well hoor, moet ik meteen aan Rise Against denken
"Are you ready to rock?!"
Tja en hij neukt meisjes van 14 jaar die hij oppikt van showsquote:Op dinsdag 29 juni 2004 15:35 schreef GrootmeesterFlits het volgende:
Yo gasten, ik ben een tijdje weggeweest van Fok! maar ik ben weer terug. Zijn er nog mensen van jullie naar Graspop geweest? Do Or Die was ERG vet, hun 2e zangers was weer van de partij, maar ik Ignite vond ik toch wel het vetste spelen. Hij prees iedereen omdat er nog niet gevochten was enzo, pretty cool. Misschien wel hypocriet als je die geruchten geloofd over dat hij zn vriendin slaat enzo...
ik vind the unraveling toch echt stukken minder als Revolutions per minute.... damn die plaat is geweldig en in mijn ogen stukken beter als de eerste!quote:Op dinsdag 29 juni 2004 15:38 schreef againstthegrain het volgende:
Joehoe Kiff??
Rise Against werkt naar eigen zeggen trouwens alweer aan een nieuw album dat nog dit jaar moet uitkomen. Ben erg benieuwd of/hoe de muzikale richting veranderd is...
1e album was brilliant, 2e was ook erg goed maar weer op een andere manier
Volgens mij was dit een eenmalige stunt met hun 2e zanger. Maar dat van Ignite is vrij lame ja als het waar is, zeker omdat hij constant over vrede en unity zit te blaten. Ik herinner mij net pas weer dat ze ook een cover van u2's sunday bloody sunday speelde, erg stoer.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 15:38 schreef Kletz het volgende:
[..]
Tja en hij neukt meisjes van 14 jaar die hij oppikt van showsag laten we hopen dat et allemaal niet waar is enzo... maar ja dan nog... ik blijf die band gewoon strak vinden en super vet!
en is hun 2de zanger er weer bij!!!! wooeeeeiiiihh!!!! dat maakt et weer af... heeft de gitarist die et overnam weer tijd om adem te halen tussen de nummers door.
Probeer je me te versieren?quote:Op dinsdag 29 juni 2004 15:38 schreef againstthegrain het volgende:
Joehoe Kiff??
haha ja dat heb je wel eensquote:Op dinsdag 29 juni 2004 15:44 schreef GrootmeesterFlits het volgende:
[..]
Volgens mij was dit een eenmalige stunt met hun 2e zanger. Maar dat van Ignite is vrij lame ja als het waar is, zeker omdat hij constant over vrede en unity zit te blaten. Ik herinner mij net pas weer dat ze ook een cover van u2's sunday bloody sunday speelde, erg stoer.
Ook weer flink liggen moshen bij de hc bands op graspop, dat was lang geleden dat ik dat gedaan had. Ik ben wel gevallen bij de circlepit dat was wel wat minder. Iedereen over mij vallen enzo![]()
jo als je et doet, doe et dan meteen goedquote:Op dinsdag 29 juni 2004 15:49 schreef Kiff het volgende:
[..]
Probeer je me te versieren?
De titel van het topic spreekt voor zich. Als iemand er zin in heeft zet hij die linkjes er maar in....![]()
KsE vond ik ook erg vet. Ze speelden veel nummers van hun nieuwste cd, die ik erg vet vind. Maar damn die zanger was geweldig. Volgens mij hadden ze een of andere weddenschap met hun gitarist afgesloten om te kijken of hij op durfde te treden in zo belachelijk mogelijke kleding. Hij had een spijkerbroekje aan tot ver boven zn knieen en daarbij zo'n domme russische muts, erg lachen.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 15:50 schreef Kletz het volgende:
[..]
haha ja dat heb je wel eens.,.... nooit leuk om mee te maken
.... maar ja...
Je had killswitch Engage ook nog gezien?
Ik heb ze donderdag in Tivoli Utrecht gezien... Elke band stond vet te hard. Maar bij KSE vond ik et wel goed zo hard haha... Damn wat een band.
En daar ook nog geprobeert te moshen, maar na 3 slagen had je wel 5 of 6 kids geraakt die zaten te pogoen![]()
. maar ja als ze op een HC fest waren gekomen was et denk ik wel een tering bende geweest.
Ze speelde ook met 1 gitarist? want in utrecht speelde adam alleen... en die vent is echt grappig.... dus et zou mijn niets verbazen dat ie zonder een weddenschap dat deed. en in utrecht speelde ze veel van de oude die ik weer heel errug vet vindquote:Op dinsdag 29 juni 2004 16:07 schreef GrootmeesterFlits het volgende:
[..]
KsE vond ik ook erg vet. Ze speelden veel nummers van hun nieuwste cd, die ik erg vet vind. Maar damn die zanger was geweldig. Volgens mij hadden ze een of andere weddenschap met hun gitarist afgesloten om te kijken of hij op durfde te treden in zo belachelijk mogelijke kleding. Hij had een spijkerbroekje aan tot ver boven zn knieen en daarbij zo'n domme russische muts, erg lachen.
quote:Op dinsdag 29 juni 2004 16:22 schreef GrootmeesterFlits het volgende:
Weet ik zo niet precies meer, ik was best dronken![]()
Jah klopt. Ik las t laatst in de newsletter.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 18:38 schreef Jimmy het volgende:
Mijn recensie van de nieuwe cd van the Vandals:
http://www.festivalinfo.nl/recensie_detail.php?recensie_id=210
(ik zag dat het album werd genoemd in het vorige deel).
Inderdeed, ik kan mezelf ook al aardig verliezen in de muziek zelf ja. Het kan me dan echt niet schelen wat er om me heen gebeurd en wat die mensen van me denken ofzo. Ik vind de muziek gewoon supervet en moet iets met die energie doen.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 16:25 schreef Kletz het volgende:
[..]
ook goed haha.... maar ik zuip niet of 1 of 2 biertjes tijdens een hardcore show.... ik word al gek genoeg haha... kan me niet herinneren dat ik ooit zat ben geweest op een HC show
haha kan me eigenlijk geen show herinneren dat k nuchter wasquote:Op dinsdag 29 juni 2004 16:25 schreef Kletz het volgende:
[..]
ook goed haha.... maar ik zuip niet of 1 of 2 biertjes tijdens een hardcore show.... ik word al gek genoeg haha... kan me niet herinneren dat ik ooit zat ben geweest op een HC show
Yup, ze kunnen beter, maar het is geen slecht album.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 18:50 schreef =HellFire= het volgende:
Jah klopt. Ik las t laatst in de newsletter.
Effe lezen.
Edit: Gematigd positief dus.
Het gaat meer om het stemrecht verkrijgen dan daadwerkelijk stemmen op Kerry of Nader of wie dan ook...quote:Op woensdag 30 juni 2004 11:23 schreef GrootmeesterFlits het volgende:
Ik word altijd een beetje bang van die massa-indoctrinatie
quote:Op woensdag 30 juni 2004 12:11 schreef GrootmeesterFlits het volgende:
Misschien wel, maar ik krijg toch elke keer dat ik zo'n beelden zie van die EO-jongerendag rillingen.
Koelquote:Op woensdag 30 juni 2004 23:48 schreef Kiff het volgende:
Zeke op het Parkhof festival! Gratis!
Best leuke line-up @ Parkhof ja. Ben benieuwd hoe laat Zeke speelt want die spelen 's avonds ook in Rotterdam, gezien hun site.quote:BUITENFESTIVAL
Main Stage: ZEKE (usa) + SOLID ROCKET BOOSTERS +
ZEA + DEADBOLT (usa) + IEDEREEN ZOOO JOTJE
Geesthuis/auc Stage: ABE DIDDEY + AVION (hu) +
MELOMANICS + IN AETHERIUM
Sonic Stage (binnen): RIPLETS + TABASCOS +
GECKO BROTHERS + SACK O'WOES + BADLANDS
Festivalmarkt met cd's / platen, eetkraampjes, etc.
Afterparty + dj's en meerrr!!!
13:00 / gratis
Zoooooo dat gaat hard.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 00:10 schreef Kiff het volgende:
Als Jimmy ook komt, dan hebben een topicmeet... we zijn dan al met drie...
Waar vind je dan dat Jello zich als punk-icoon mee bezig moet houden? Een "rook joints en drink bier" campagne? Punk is voor mij in de eerste plaats altijd politiek geweest en dat moet het ook bliven.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 01:44 schreef Kerdaben het volgende:
dead kennedys is toch een van de beste punkbands ooit, jammer dat biafra zich nu met die punkvoter onzin bezig houd, als iemand echt wil stemmen dan doet hij dat uit zichzelf wel, en ze moedigen eigenlijk alleen maar aan om op kerry (ofzo) te stemmen, ookal zeggen ze zelf van niet, ze bereiken het wel met die anti-bush shirts enzo
Ik stem nietquote:Op vrijdag 2 juli 2004 11:16 schreef H.I.P.P.E. het volgende:
[..]
Waar vind je dan dat Jello zich als punk-icoon mee bezig moet houden? Een "rook joints en drink bier" campagne? Punk is voor mij in de eerste plaats altijd politiek geweest en dat moet het ook bliven.
En ik ben het niet met je eens dat de mensen die willen stemmen toch wel gaan, want dit is echt niet zo. Mensen moeten constant herinnerd worden aan het belang ervan. Daarnaast zijn de Dead Kennedys en andere Jello-bandjes altijd zwaar poitiek geweest, het is niet iets waar hij nu ineens mee komt.
das helemaal slecht kletzquote:Op vrijdag 2 juli 2004 12:27 schreef Kletz het volgende:
[..]
Ik stem niet> dus paswoord weer gevonden hippe
haha
ik was al hard op de goede weg hippequote:Op maandag 5 juli 2004 13:03 schreef H.I.P.P.E. het volgende:
Pfoe wat is het hier stil! Ten eerste kan ik jullie melden dat ik eindelijk, na jaren ploeteren, afgestudeerd ben. Volop tijd om te besteden aan punk/hardcore en om te vissen nu, ik geniet volop.
En Kerdaben, ik zou voor Blink 182 gaan, die zijn pro-Bush. Wat mij betreft kunnen de mensen die echt niks om politiek of andere "boodschappen" in muziek geven beter naar Powermetal of zoiets gaan luisteren. Punk is ontstaan als reactie op hoe het eraan toeging in de (muziek)wereld en wat mij betreft moet het zo blijven (of liever gezecht:weer zo worden)
En over dat intro. Ben er inmiddels achter dat het een obscure, stoere NYHC band van jaren terug moet zijn. Dus noem hier alle onbekende NYHC bands, in de hoop dat ik erachter kom wie het was.
En zijn er nog mensen die naar Profound luisteren? Ik kan niet begrijpen dat er nooit een discography is gemaakt
Et is zeker de moeite waard, ook al stelen ze af en toe hun teksten...quote:Op maandag 5 juli 2004 13:20 schreef Kletz het volgende:
En profound: nog nooit van gehoord. Is et de moeite waard?
En door jouw stem verandert de hele politiek in Nederland, misschien wel Europa, wellicht... DE HELE WERELD!!quote:Op maandag 5 juli 2004 13:27 schreef Diverse_Reality het volgende:
Ik wacht trouwens nog steeds op mijn stembiljet...
Ik verhuis misschien te vaak en naar te vage kraakpanden..
kheb wel gelezen dat meneer danzig knock out is geslagen door de zanger van North side kingsquote:Op dinsdag 6 juli 2004 12:22 schreef Kiff het volgende:
Oh ja, hebben jullie ook gelezen dat Danzig zijn eigen threshold of pain niet zo hoog ligt... (zie ook plaatje in openingspost...). (even artikeltje er bij zoeken)
LOL. En dat terwijl ik m\'n P op 1 puntje niet heb gehaald. Naja, het is ook een diploma dus ja...quote:Gefeliciteerd! je bent gezakt en mag dus gratis naar het zakkersfestival
2004! Heideroosjes, VanKatoen, Gorki en Face Tomorrow helpen je weer op de
been! Je staat op de gastenlijst aan de deur. Print dit mailtje uit en neem
het mee naar de Melkweg op 7 juli! Zorg dat je er op tijd bent (14.00 uur)
want het wordt druk! Blijf KikkE!
gefeliciteerdquote:Op maandag 5 juli 2004 13:03 schreef H.I.P.P.E. het volgende:
Pfoe wat is het hier stil! Ten eerste kan ik jullie melden dat ik eindelijk, na jaren ploeteren, afgestudeerd ben. Volop tijd om te besteden aan punk/hardcore en om te vissen nu, ik geniet volop.
En Kerdaben, ik zou voor Blink 182 gaan, die zijn pro-Bush. Wat mij betreft kunnen de mensen die echt niks om politiek of andere \\\"boodschappen\\\" in muziek geven beter naar Powermetal of zoiets gaan luisteren. Punk is ontstaan als reactie op hoe het eraan toeging in de (muziek)wereld en wat mij betreft moet het zo blijven (of liever gezecht:weer zo worden)
En over dat intro. Ben er inmiddels achter dat het een obscure, stoere NYHC band van jaren terug moet zijn. Dus noem hier alle onbekende NYHC bands, in de hoop dat ik erachter kom wie het was.
En zijn er nog mensen die naar Profound luisteren? Ik kan niet begrijpen dat er nooit een discography is gemaakt
ik denk wel dat ik kom, nog ff kijken of ik geen dubbele afspraken maak dan.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 00:10 schreef Kiff het volgende:
Als Jimmy ook komt, dan hebben een topicmeet... we zijn dan al met drie...
Een van hun eerste nummers zei Marco Roelofs, ze hadden zichzelf ooit naar een stukej van urbanus genoemd ofzo en wouden daarom dat ie een nummer meezong.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 18:16 schreef =HellFire= het volgende:
Cool, welk nummer met Urbanus?.
Ahh... tja. Leuk getal, 15.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 18:18 schreef Jimmy het volgende:
[..]
Een van hun eerste nummers zei Marco Roelofs, ze hadden zichzelf ooit naar een stukej van urbanus genoemd ofzo en wouden daarom dat ie een nummer meezong.
Ze bestaan nu 15 jaar.
Check het filmpjequote:Op dinsdag 6 juli 2004 12:32 schreef Kiff het volgende:
[ originele bron blabbermouth.net - copy/paste vanaf AsIce]
Glenn Danzig gets knocked out by North Side Kings singer
posted by: on 5 July 2004
\"A friend happened to tape the entire incident and this is all documented. Many witnesses saw him attack me, and I did what any man would do.
Moet je punkbands als Disorder, Varukers, Screamer en Sick on the Bus eens horen, dat gaat alleen maar over bier..quote:Op woensdag 7 juli 2004 19:45 schreef H.I.P.P.E. het volgende:
Over politiek in punk zal ik mijn mond maar even houden verder, maar ik vind het geweldig als mensen hun mond open trekken. Zelf luister ik nou eenmaal liever naar teksten over politiek dan over poep en pies.
Dat is zo gelul... iedereen mag zeggen wat ie vind. Ook over een band waarvan je vind dat ze hun bek moeten houden met hun politieke gezeik. Je vind et ok of niet.....quote:Op woensdag 7 juli 2004 19:45 schreef H.I.P.P.E. het volgende:
En mensen die roepen dat een bepaalde band erg goed is maar hun bek eens zouden moeten houden met hun politieke gezeik moeten vebannen worden naar een land met alleen nu-metal. Een band mag toch zeker zelf beslissen waar ze over zingen? Mij hoor je niet zeuren over poeppunk, ik luister er gewoon niet naar.
Ja ik ken ze, ik luister wel veel naar Engelse bands uit die periode, maar dan toch wel veel naar de politieke, Anthrax, Subhumans, Discharge, Disorder. En net als Kletz vind ik 1 nummer over bier helemaal niet erg (ik ben een groot voorstander van bier), maar alleen maar nummers over bier doet mensen vermoeden dat er niks belangrijkers is.quote:Op woensdag 7 juli 2004 20:22 schreef Diverse_Reality het volgende:
Moet je punkbands als Disorder, Varukers, Screamer en Sick on the Bus eens horen, dat gaat alleen maar over bier...
Whehe, ik zie het al voor me.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 13:47 schreef H.I.P.P.E. het volgende:
Ik ben er niet, dus een echte topicmeet wordt het niet. Maar het is natuurlijk evident dat Zeke niet politiek genoeg voor me is.
Maar mocht je ooit eens iemand zien lopen in een jasje zoals je opa die had in de jaren 60, een Charles Bronson of Betercore T-shirt ofzo en een paar Zweedse klompen dan kun je die gerust aanspreken.
Veel plezier bij Zeke!
Artimus Pylequote:Op zaterdag 10 juli 2004 21:10 schreef Bazzel het volgende:
h.i.p.p.e, of iemand anders, weet je nog aan te raden bands in t straatje van From ashes rise en Tragedy? GOEIE, strakke, melodieuze crust dus?
Asphyxion is me al een beetje voor, maar hier nog een paar tips:quote:Op zaterdag 10 juli 2004 21:10 schreef Bazzel het volgende:
h.i.p.p.e, of iemand anders, weet je nog aan te raden bands in t straatje van From ashes rise en Tragedy? GOEIE, strakke, melodieuze crust dus?
Nofx is geen vroeger.quote:[b]Op maandag 12 juli 2004 11:41 schreef Kletz het volgende:[/b
]Nog meer mensen hier, die weer ff zijn oude platen aan et beluisteren is en toch weer realiseren dat sommige bands van vroeger steeds maar weer blijven rocken.
Vandaag gehaald. Ben er tot nu toe erg tevreden over.quote:Hardcore enthusiasts take note, cuz To The Nines is what you asked Santa for last Winter. Only Crime's debut full length will not disappoint and it's hard not to drop names when the band is made up of members like Russ from Good Riddance, Bill from Descendents, and Aaron Bane! That's pedigree. With that shameless stuff out of the way, you should know that if you order it through Fat mailorder you also get a free Only Crime pin with your order of To The Nines. How can you repay us for this generosity? Have a look at their smokin' hot e-card:
http://www.fatwreck.com/junk/oc.html
ben er zeker benieuwd naar die plaat, heb al enkele mp3's van Only Crime.. idd vette mix tussen punkrock en hardcorequote:Op dinsdag 13 juli 2004 17:33 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
Vandaag gehaald. Ben er tot nu toe erg tevreden over.Het is gewoon weer een nieuwe Good Riddance plaat, met ietwat andere bandleden, maar het rockt weer wederom. De mix van hardcore en punkrock komt weer leuk uit de verf. Ik raad hem wel aan als je van GR houdt.
Verder singeltje gehaald van The Hives, waardoor ik korting krijg bij de nieuwe cd die vrijdag uitkomt. 3 euro korting, wordt ie dus 12 euro. Ach waarom ook niet.
Grappigquote:NOFX LYRICS
"Bleeding Heart Disease"
How money polluted my mind
Dough, what our lives are lived for
Rae, just a crazy Aussie
Me, the generation forges on
Fo-dder, for corporations
Sew-ing, our lives together
LA such a nice place to get shot
But don't forget the "T"
It follows "liber" in the the constitution
Following the part about pursuit
Of happiness the by-product
Of colonial precious metal
Mine extracts, which
Brings us back to dough
Heet die nieuwe plaat van Only Crime, to the nines ?quote:Op woensdag 14 juli 2004 21:08 schreef =HellFire= het volgende:
Outlie? Ik weet wel dat de nieuwe cd van Russ Rankin die van z'n sideproject Only Crime is. To The Nines.
Die luister ik nu al verdomd veel. Goeie cd.
quote:Op woensdag 14 juli 2004 22:13 schreef StrikeAnywhere het volgende:
[..]
Heet die nieuwe plaat van Only Crime, to the nines ?
Als je die kant op gaat kom je ook uit bij bands als Born Dead Icons en The Black Hand enzo...quote:Op woensdag 14 juli 2004 14:40 schreef H.I.P.P.E. het volgende:
-Amebix had ik natuurlijk niet mogen vergeten. Zij hebben de zware donkere crust zo'n beetje uitgevonden. Arise en Winter zijn geweldige platen.
Het is ook niet echt makkelijk om Bazzel te helpen. In Engeland werd in 1992 echt iedere band waarvan de leden niet twee maal per dag douchte en de nieuwste nikes droegen crusts genoemd. Ook de bands die eigenlijk gewoon pure metal speelden en de bands die razendsnelle hardcore maakten zoals Doom en Generic. Ik moet zeggen dat ik Ire en The Black Hand nog nooit gehoord heb.quote:Op donderdag 15 juli 2004 01:20 schreef Asphyxion het volgende:
Als je die kant op gaat kom je ook uit bij bands als Born Dead Icons en The Black Hand enzo...
En als je het dan wat langzamer opzoekt:"Ire - what seed? What roor?" vind ik wel een aanrader...
Ja, voor een metalfan is het misschien best een aardige plaat, maar ik vind hem echt kut! Die plaat heeft echt een hoop dingen waar ik niet tegen kan in hardcore: hij is traag, stoer en de teksten gaan nergens over. Het doet me dan ook verdriet dat als het over hardcore gaat, deze band altijd als een van de eersten genoemd wordt.quote:Op donderdag 15 juli 2004 23:35 schreef Tokus het volgende:
Godver, wat heerst Set It Off van Madball 10 jaar na dato nog altijd zeg.
metal kan ik het ook niet noemen hoor, toch steeds een kwestie van smaak. Ik vind Madball nog steeds een van de beste live show geven en een super frontman heeft. Maar ik denk dat Madball meer genoemd worden door de wat jongere mensen die naar HC luisteren. Tekstueel ben ik het wel met je eens, maar let meer op de muziek eingelijk. maar ieder zijn ding natuurlijk. maar alle exampleren vernietigenquote:Op vrijdag 16 juli 2004 12:23 schreef H.I.P.P.E. het volgende:
[..]
Ja, voor een metalfan is het misschien best een aardige plaat, maar ik vind hem echt kut! Die plaat heeft echt een hoop dingen waar ik niet tegen kan in hardcore: hij is traag, stoer en de teksten gaan nergens over. Het doet me dan ook verdriet dat als het over hardcore gaat, deze band altijd als een van de eersten genoemd wordt.
Ze zouden alle exemplaren moeten vernietigen en iedereen zou moeten vergeten dat Madball ooit bestaan heeft
Je begint jezelf hier al net zo belachelijk te maken als op AsIce....quote:Op vrijdag 16 juli 2004 12:23 schreef H.I.P.P.E. het volgende:
Ze zouden alle exemplaren moeten vernietigen en iedereen zou moeten vergeten dat Madball ooit bestaan heeft
Vind het geen kwestie van attitude, gewoon zijn mening.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 14:37 schreef Kiff het volgende:
[..]
Je begint jezelf hier al net zo belachelijk te maken als op AsIce....Niet lullig bedoeld, maar je attitude begint me te irriteren. Wellicht dat het daardoor een stuk minder druk is geworden in dit topic, wat toch een tijdje behooorlijk goed liep.
Wat een bullshit. D'r zijn genoeg mensen van dik in de 20 of over de 30 die Madball nog kunnen waarderen. Dat de tuff guy uitstraling je niet bevalt kan ik enigszins begrijpen, maar de teksten gaan echt wel ergens over. Luister New York City bevoorbeeld maar eens goed.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 12:23 schreef H.I.P.P.E. het volgende:
[..]
Ja, voor een metalfan is het misschien best een aardige plaat, maar ik vind hem echt kut! Die plaat heeft echt een hoop dingen waar ik niet tegen kan in hardcore: hij is traag, stoer en de teksten gaan nergens over. Het doet me dan ook verdriet dat als het over hardcore gaat, deze band altijd als een van de eersten genoemd wordt.
quote:Op vrijdag 16 juli 2004 15:40 schreef Kiff het volgende:
En misschien is de bouwvak begonnen.
Ach, belahelijk, wat is belachelijk? Er ontstaan om mij heen inderdaad wel eens problemen omdat bepaalde mensen mijn gevoel voor humor niet begrijpen. Dat met dat verbranden en vergeten en zo is natuurlijk gewoon pure beeldspraak, ik begin een beetje een Jan Mulder te worden.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 14:37 schreef Kiff het volgende:
Je begint jezelf hier al net zo belachelijk te maken als op AsIce....Niet lullig bedoeld, maar je attitude begint me te irriteren. Wellicht dat het daardoor een stuk minder druk is geworden in dit topic, wat toch een tijdje behooorlijk goed liep.
Nee joh, gewoon zo doorblijven gaan. Gewoon een smiley hier en daar gebruiken om te laten zien dat je het niet compleet meent, niks aan de hand.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 21:27 schreef H.I.P.P.E. het volgende:
[..]
Ach, belahelijk, wat is belachelijk? Er ontstaan om mij heen inderdaad wel eens problemen omdat bepaalde mensen mijn gevoel voor humor niet begrijpen. Dat met dat verbranden en vergeten en zo is natuurlijk gewoon pure beeldspraak, ik begin een beetje een Jan Mulder te worden.
Ik heb ook nooit bedoelt dat Madball een metal-band zou zijn. Het is alleen een nogal voor de hand liggende plaat en omdat veel metalfans toch niet zo veel andere hardcoreplaten kennen, is Madball al snel de beste. Als mensen zich er een beetje in zouden verdiepen komen ze er al snel achter dat er kwalitatief veel betere bands rondlopen (dit is natuurlijk ook maar mijn mening), ook in de NYHC.
Ik zal me een beetje matigen en als jullie echt denken dat ik jonge zieltjes wegjaag zal ik me ergens anders belachelijk gaan maken
Ik vind de nieuwe Hives cd kont schoppen. Vooral "No Pun Intended" is een stoer nummer.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 23:38 schreef =HellFire= het volgende:
Nee maar wel Tyrannosaurus Hives. Het nummer Diabolic Scheme is apart. Voor de rest weer een cd die net iets anders is dan de voorgaande.
Wilde ik nog ff kwijt.
Kvind juist dat het opnieuw weer rocktquote:Op zondag 18 juli 2004 15:58 schreef againstthegrain het volgende:
Ik vin 'em behoorlijk kut eigenlijk...
Het rockt gewoon niet meer.
Hij heeft wel een mooie kam. Hij zal zich wel vertrouwd voelen bij een punkshow.quote:Op zondag 18 juli 2004 21:03 schreef Diverse_Reality het volgende:
[afbeelding]
Foppe is geen fan van hardcore, wel gaat hij kraaien van grindcore...
Are You Ready to Rock ??????quote:Op maandag 19 juli 2004 01:06 schreef Internationalist het volgende:
Rise Against - Alive and Well
Hehe, ja daar lust Foppe ook wel pap van. Helaas is zijn enige kippetje vermoord door een vos...quote:Op zondag 18 juli 2004 23:24 schreef H.I.P.P.E. het volgende:
Diverse Reality: Ik heb nog een demo van CKN, de Creatieve Kippe Naaiers bij jullie uit het Noorden. Snelle en vreselijk gestoorde hardcore uit 1984, ik weet zeker dat die Foppe van jou dat kan waarderen. Welke haan wordt er niet opgewonden van het nummer "sex met een kip"?
quote:Op maandag 19 juli 2004 08:48 schreef StrikeAnywhere het volgende:
[..]
Are You Ready to Rock ??????
Ik heb die live gezien in Parijsquote:Op vrijdag 23 juli 2004 01:14 schreef =HellFire= het volgende:
De nieuwe cd Armed Love van TiNC rockt echt hard imo. Swingt weer lekker.
Aanradertje.
niet echt denderend wel vet.. Wall of Jericho (waar ze mee tourden) vind ik persoonlijk vetter.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 21:58 schreef -Mzraki- het volgende:
Zeg, kent hier iemand Sworn Enemy? www.swornenemynyc.com
en zo ja, wat vind je er van?
Ik in Amsterdam.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 21:56 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Ik heb die live gezien in Parijs
vet, alleen de keer dat ik ze kon zien was op de resistance tour vorig jaar, en toen switchte Backfire ! en S.E. van set op het laatste moment.. Zodat ik rustig ergens in maastricht zat te eten in de veronderstelling dat ik S.E. ging zien.. niet dus.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 21:58 schreef -Mzraki- het volgende:
Zeg, kent hier iemand Sworn Enemy? www.swornenemynyc.com
en zo ja, wat vind je er van?
Dank je.quote:Op zondag 8 augustus 2004 23:49 schreef =HellFire= het volgende:
Mwoah, zijn er meer dan je denkt.
Zijn ook zat mensen die wel naar punkrock luisteren maar hier niet posten.
Btw, GrootmeesterFlits, geweldige BTTF avatar."Great Scott".
Ja, is wel goeie muziek.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 16:11 schreef Norman het volgende:
Zijn er nog mensen die luisteren naar Alkaline Trio?
Soms. In het begin denk je, hey, best goed!, maar later klinkt echt alles hetzelfde en gaat hun gimmick verloren. Kan er dan ook niet lang naar luisteren.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 16:11 schreef Norman het volgende:
Zijn er nog mensen die luisteren naar Alkaline Trio?
The Clash vind ik ook zo'n geweldige muziek. Ik vind het echt 100 keer beter dan The Sex Pistols.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 11:38 schreef =HellFire= het volgende:
Laatst in Engeland de nieuwe cd van Lars Frederiksen & the bastards - Viking gehaald. In alle opzichten beter dan z'n voorganger. Echt vette cd met punkrock'n roll ala The Clash, waar die gasten van Rancid allemaal zo'n fan van zijn. Rock Against Bush 2 ook gehaald, staan ook erg leuke nummers op, valt me heel erg mee, voornamelijk allemaal prev. unreleased of rare.
Wilde eerst ook nog een boek kopen over de geschiedenis van de Britse post-punk-punk-new-wave scene maar niet gedaan, baal daar nu toch een beetje van. Naja, vind je vast hier ook wel.
Ja, vind ik dus ook.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 12:23 schreef GrootmeesterFlits het volgende:
[..]
The Clash vind ik ook zo'n geweldige muziek. Ik vind het echt 100 keer beter dan The Sex Pistols.
Ook voor als er geen kippen in de buurt zijn hebben deze jongens een oplossing: Een ander nummer heet "sex met een pop", dus misschien moet je eens een mooie opblaaskip voor hem kopen.quote:Op donderdag 22 juli 2004 18:19 schreef Diverse_Reality het volgende:
Hehe, ja daar lust Foppe ook wel pap van. Helaas is zijn enige kippetje vermoord door een vos...
Ik heb ook ooit over die band gehoord, ik wil er eigenlijk ook we leens wat van hebben.
Ben alleen bang dat het zeer moeilijk te krijgen is...
Allebei vermakelijke bands.quote:Op zondag 15 augustus 2004 04:20 schreef Ixnay het volgende:
Ik denk toch wel dat Strung Out de hoofdact is en niet Bouncing Souls.
Ik vind de eerste helft van de cd wel leuk, maar de laatste paar nummers vind ik vrij zwak, vooral die met Tim Armstrong erbij.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 11:38 schreef =HellFire= het volgende:
Laatst in Engeland de nieuwe cd van Lars Frederiksen & the bastards - Viking gehaald. In alle opzichten beter dan z'n voorganger. Echt vette cd met punkrock'n roll ala The Clash, waar die gasten van Rancid allemaal zo'n fan van zijn.
Toy Dolls denk ik wel.quote:Op zondag 15 augustus 2004 04:32 schreef Kiff het volgende:
[..]
Allebei vermakelijke bands.
Nog mensen die naar The Spirit That Guides Us gaan of The Toy Dolls of Leftover Crack?
Ja, in het begin rockt het echt de pan uit, maar later wordt het best rock'n roll-erig. Ook wel okay, maar zoals je zegt, het is wel veel wijven en wapens en guttertalk. Z'n ma had het moeilijk, z'n pa had ie nooit gekend blablabla. Tis echt een autobiografische cd geloof ik.quote:Op zondag 15 augustus 2004 10:11 schreef Noodles het volgende:
[..]
Ik vind de eerste helft van de cd wel leuk, maar de laatste paar nummers vind ik vrij zwak, vooral die met Tim Armstrong erbij.
Maar het is toch vooral de attitude van Lars Fredericksen die het voor mij een beetje verpest. Hij zingt alleen maar over wijven en guns, en over hoe erg hij uit 'the gutter' komt. Ik vind z'n teksten echt erg goedkoop en makkelijk, ze rieken naar van dat hip-hop-achtige macho gedrag wat je in al die clips op tmf ook ziet, alleen is het nu in een punkrock jasje gestoken. Normaal gesproken stoor ik me niet zo snel aan teksten, maar ik had bij deze cd echt het idee dat ik naar een hele simpele, dommige muzikant met grootheidswaanzin zat te luisteren.
Overigens waardeer ik Lars Fredericksen wel erg om z'n werk bij Rancid.
Uiteraard weer van de partij, idd niet echt voor de bands maar meer uit traditiequote:Op zaterdag 14 augustus 2004 21:37 schreef Kiff het volgende:
nog mensen die naar Lowlands gaan?
Er komen wel geen noemenswaardige punkbands (behalve de Heideroosjes...) en al helemaal geen hardcore, maar er zijn wel wat geinige bands te zien.
Zelf ga ik zeker The Bloodhound Gang, Rude Rich & The High Notes, The Dillinger Escape Plan, Textures, Velvet Revolver, Tokyo Ska Paradise Orchestra en de Heideroosjes bekijken.
ja ik ben de beste.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 14:58 schreef H.I.P.P.E. het volgende:
Was Kletz niet heel erg goed in het uitzoeken van Tabs?
quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 23:55 schreef =HellFire= het volgende:
Volgende festival in België wordt dan ook weer Groezrock.
Hehe ..3 keer raden welk nummer uit m'n speakers kwam op toen ik net registreerdequote:Op vrijdag 27 augustus 2004 16:35 schreef againstthegrain het volgende:
Eej gast... goed onderschrift!
*zie het nu pas*
Ziet er naar uit dat ik er misschien wel ben. Mocht het zo zijn, dan moeten we maar een biertje drinken...quote:Op donderdag 26 augustus 2004 13:55 schreef H.I.P.P.E. het volgende:
Is er trouwens nog iemand die aanstaande woensdag naar Das Oath en Some Girls in Den Haag gaat? Ik zal er in ieder geval zijn.
Ik ben er. Heb er zin in.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 13:55 schreef H.I.P.P.E. het volgende:
Is er trouwens nog iemand die aanstaande woensdag naar Das Oath en Some Girls in Den Haag gaat? Ik zal er in ieder geval zijn.
Tja, lastig.quote:Op maandag 6 september 2004 12:05 schreef H.I.P.P.E. het volgende:
Jimmy, hoe klinkt Fokofpolisiekar? Ik ben bij voorbaat al er geinteresseerd
Ik ben net op de website geweest en heb daar een videoclipje gekeken. Ik denk dat ik eens ga kijken of ik ergens hier in de buurt een cd of plaat van ze kan kopen.quote:Op maandag 6 september 2004 12:14 schreef Jimmy het volgende:
Tja, lastig.
Heftige snelle punk, maar geen skatepunk ofzo. En natuurlijk Zuid-Afrikaanse teksten, dus als je het een paar keer hoort nog wel verstaanbaar.
ze geven trouwens de 24e sept in denbosch (W2) een concertquote:Op donderdag 12 augustus 2004 11:38 schreef =HellFire= het volgende:
Laatst in Engeland de nieuwe cd van Lars Frederiksen & the bastards - Viking gehaald. In alle opzichten beter dan z'n voorganger. Echt vette cd met punkrock'n roll ala The Clash, waar die gasten van Rancid allemaal zo'n fan van zijn. Rock Against Bush 2 ook gehaald, staan ook erg leuke nummers op, valt me heel erg mee, voornamelijk allemaal prev. unreleased of rare.
Wilde eerst ook nog een boek kopen over de geschiedenis van de Britse post-punk-punk-new-wave scene maar niet gedaan, baal daar nu toch een beetje van. Naja, vind je vast hier ook wel.
Ik was ook in het Paard afgelopen woensdag.quote:Op maandag 6 september 2004 12:05 schreef H.I.P.P.E. het volgende:
Asphyzion en OMG, zijn jullie nog in het Paard van Troje geweest woensdag?
Ja, 25 sept in Melkwg.quote:Op maandag 6 september 2004 13:21 schreef -Rennie- het volgende:
[..]
ze geven trouwens de 24e sept in denbosch (W2) een concertvoor de mensen die t nog nie wisten... (Lars Fredriksen & the bastards)
Ik vond vooral het oudere werk van (toen nog) The Oath erg goed. Meestal 20 nummers in 10 minuten en dan was het klaar. Gewoon snel en zonder toeters en bellen, precies zoals ik het wil. Deze nieuwe weg is dus echt niet waar ik van hou.quote:Op maandag 6 september 2004 14:50 schreef OMG het volgende:
Ik was ook in het Paard afgelopen woensdag.
Van Das Oath kende ik weinig, maar live is het veel van hetzelfde. Ook moet ik zeggen dat ik het geluid in de zaal nou niet echt denderend vond, want ik had na een kwartier al suisende oren.
Juist de wat meer rockende stukjes vond ik wel leuk. Smaken verschillen.
Malkovich heb ik heel weinig van gezien. Het brand alarm ging, toen heb ik 1 nummer gezien en ben met iemand anders naar beneden gegaan om daar even flink door de platenbakken van codex4 te spitten.
De eerste release is het best, daarna werd het alleen maar minder.
Some Girls, tja, ik had de 2 7"s al, maar had niet verwacht dat ze zo lang zouden spelen. Ook de reactie van de bassist(Justin van The Locust) vond ik wel leuk... "are you as bored as I am?"
Het was een leuke avond en ik heb weer veel te veel geld uitgegeven.
Ook het teruglopen naar Den Haag HS zonder jas aan heb ik mogen merken... ik heb nog steeds keelpijn.
Morgenavond naar Reggie and the Full Effect in de Melkweg. NFG/Yellowcard spelen dacht ik ook, maar die boeien me geen reet.
in W2 komen dan ook The Heartaches + Spilt Inkquote:Op maandag 6 september 2004 16:00 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
Ja, 25 sept in Melkwg.
Lijkt me wel lache, The Selecter als voorprog.
Kan me voorstellen.quote:Op dinsdag 7 september 2004 17:50 schreef -Rennie- het volgende:
[..]
in W2 komen dan ook The Heartaches + Spilt Ink
en ik ga nie helemaal naar de melkweg alsk ook naar den bosch kan
Catharsis mag dan ook nog wel even genoemd worden.quote:Op woensdag 14 juli 2004 14:40 schreef H.I.P.P.E. het volgende:
Nog even om terug te komen op de vraag van Bazzel
-Autoritar die ik noemde komt niet uit Zweden maar uit Duitsland en proberen zo Zweeds mogelijk te doen.
-Amebix had ik natuurlijk niet mogen vergeten. Zij hebben de zware donkere crust zo'n beetje uitgevonden. Arise en Winter zijn geweldige platen.
-Unhinged is ook een geweldige zware crustband die zeker in het rijtje thuishoren.
-Bij de snellere crustbands zou je antischism of Private Jesus Detector (uit Belgie) uit kunnen proberen.
Knowledge is power, arm yourself.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 16:41 schreef Propagandhi het volgende:
[..]
Hehe ..3 keer raden welk nummer uit m'n speakers kwam op toen ik net registreerde![]()
live goed... Maar ze schijnen een hekel te hebben aan respons van het publiekquote:Op dinsdag 14 september 2004 14:17 schreef Diverse_Reality het volgende:
[..]
Knowledge is power, arm yourself..
Maken de jongens van Prop nog wat muziek tegenwoordig??
(Geweldige teksten trouwens, alleen de muziekstijl had echt crust moeten zijn...)
Leer je band kennenquote:Op dinsdag 14 september 2004 14:58 schreef Jimmy het volgende:
Propaghandi is uit elkaar dacht ik. De zanger/bassist gitarist zit nu in the Weakerthans.
Daar heb ik nog geen muziek van gehoord overigens.
nou ik moest rijden naar huis vanuit amsterdam na een potje Propagandhi (kortom ik was nuchter) en ik zag toch echt de zanger met gitaar.quote:Op dinsdag 14 september 2004 16:09 schreef Jimmy het volgende:
Klopt dit dan niet?
That style took a dramatic turn in 1997 when singer, songwriter, and bassist John K. Samson left to write, start a publishing company, and eventually form the Weakerthans.
Bron: allmusic.
Klopt, maar een gitaar is niet per definitie een bass.quote:Op dinsdag 14 september 2004 16:16 schreef =HellFire= het volgende:
Ach een bass is toch ook een gitaar...
De nieuwe Social Distortion is zooooooooo goed !!quote:Op dinsdag 14 september 2004 18:56 schreef =HellFire= het volgende:
Ik ken het verschil hoor.
Trouwens, kep zo'n nieuw nummer gehoord van AFI, tis een Nine Inch Nails cover, best lekker industrial, vooral dat begin. Van de nieuwe bekendere zooi heb ik onder andere de nieuwe Greenday gedownload, niets nieuws onder de zon maar luistert wederom lekker weg. Zelfde geldt voor Social Distortion's Sex, Drugs & Rock 'n Roll. Nieuwe Rise Against vind ik ook weer kicke, begint lekker met State of the Union en heeft een aantal mooie uitschieters maar of die beter is dan de vorige, I'm not sure yet.
Als skacore-liefhebber vind ik de nieuwe Mad Caddies live cd overigens ook weer geslaagd. Nieuwe Guttermouth klinkt ook weer een stuk ruiger dan z'n voorganger, en kent iemand Underminded ook? ook wel geinige muziek.
Yeah eindelijk weer eens decent internet en een leuke hub kunnen vinden met nieuwe shitload aan albums.
Jaaa. vind ik dus ook!quote:Op woensdag 15 september 2004 11:36 schreef StrikeAnywhere het volgende:
[..]
De nieuwe Social Distortion is zooooooooo goed !!
en heeft AFI dan ook een nieuw album ??
Vet ! Had ik nog nooit iets van gehoord iig.quote:Op woensdag 15 september 2004 18:18 schreef Ixnay het volgende:
Laatst had ik de hele filosofie achter Sing The Sorrow gelezen, erg indrukwekkend, hoe het geheel in elkaar past allemaal.
De cd begint eigenlijk bij nummer 8 The Great Dissapointment, tot het einde, en dan van het begin tot nummer 7 Death of Seasons.
Hierdoor komen de 2 leaving songs ook in de goede volgorde te staan.
Die cyclus omschijft 2 dingen, de seizoenen, en het verhaal achter AFI.
Die ronde symbolen die ze steeds overal gebruiken zit ook een verhaal achter.
Dat filmpje Clandestine dat op de cd staat, zit ook weer een geheime boodschap achter.
Bij alle nummers hoort ook een getal beginnend bij 330 en gaat tot 347.
De release datum was op de 330ste dag van het jaar. En bij ieder getal zit ook een betekenis.
En dat allemaal verklaart ook waarom de cd Sing The Sorrow heet.
Best cool dat een band zoiets doet.
Hier wordt het allemaal verteld. http://board.despairfacti(...)608&highlight=Loathe
Waar heb je die clandestine gehaald ?quote:Op donderdag 16 september 2004 17:35 schreef Ixnay het volgende:
Nummer 8 (The Great Dissapointment) gaat over het begin van AFI, "While I'm waking I was wasting away"
Nummer 9 heet Paper Airplanes, en in het boekje wat bij Clandestine hoort staat hoe je zo'n vliegtuig ding moet vouwen, maar opvallend is dat hij niet blijft vliegen. Net als de band, proberen om succes te behalen, maar ze "vallen" toch weer steeds.
Leaving Song Part 1 gaat over de bandleden die de band verlaten, Leaving Song Part 2 gaat over dat ze niet meer bij de punk/hardcore scene horen.
etc. etc.
En hetzelfde geldt voor dat met die symbolen/seizoenen/getallen.
Die kun je gewoon downloaden met Kazaa staat op de meeste versies van Sing The Sorrow.quote:Op donderdag 16 september 2004 21:47 schreef thueske het volgende:
[..]
Waar heb je die clandestine gehaald ?
Deze heb ik aangeschaft in de Melkweg bij AFI, zit er verschil tussen die van jouw en mij Ixnay ?quote:Op donderdag 16 september 2004 22:59 schreef Ixnay het volgende:
Ik heb deze versie.
[afbeelding]
Hier staan wel Synesthesia en Now The World op.
Maar ik heb dat Clandestine filmpje dus gewoon gedownload.
hij heeft geen spleet ogenquote:Op vrijdag 17 september 2004 09:44 schreef StrikeAnywhere het volgende:
[..]
Deze heb ik aangeschaft in de Melkweg bij AFI, zit er verschil tussen die van jouw en mij Ixnay ?
[afbeelding]
Liever spleet ogen dan een rond tonnetje vetquote:Op vrijdag 17 september 2004 10:11 schreef Kletz het volgende:
[..]
hij heeft geen spleet ogen
haha vent... chicks like big cocksquote:Op vrijdag 17 september 2004 12:18 schreef StrikeAnywhere het volgende:
[..]
Liever spleet ogen dan een rond tonnetje vet![]()
hahahah misschien wel ja, maar het probleem is dat je je eigen cock niet kan aanschouwen ahahahahaquote:Op vrijdag 17 september 2004 12:33 schreef Kletz het volgende:
[..]
haha vent... chicks like big cocks![]()
hahah jewel maar dan moet ik een stukje voorover buigenquote:Op vrijdag 17 september 2004 13:03 schreef StrikeAnywhere het volgende:
[..]
hahahah misschien wel ja, maar het probleem is dat je je eigen cock niet kan aanschouwen ahahahaha
Op die van mij staan 2 bonustracks.quote:Op vrijdag 17 september 2004 09:44 schreef StrikeAnywhere het volgende:
[..]
Deze heb ik aangeschaft in de Melkweg bij AFI, zit er verschil tussen die van jouw en mij Ixnay ?
[afbeelding]
Strike anywhere en ik kennen elkaar in real life zeg maar... laten we het daar maar op houdenquote:Op vrijdag 17 september 2004 14:08 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Op die van mij staan 2 bonustracks.
En dat van die spleetogen volg ik niet helemaal.
Ben ik even genaaid! Wie kan er vinyl naar dvd rippen?quote:Op woensdag 15 september 2004 18:18 schreef Ixnay het volgende:
Dat filmpje Clandestine dat op de cd staat, zit ook weer een geheime boodschap achter.
SA is zeker van Chinese afkomst en jij bent zeker corpulent?quote:Op vrijdag 17 september 2004 14:14 schreef Kletz het volgende:
Strike anywhere en ik kennen elkaar in real life zeg maar... laten we het daar maar op houden
Whahaha, weet je hoe veel politiek getinte teksten Offspring heeft.quote:Op zaterdag 18 september 2004 19:00 schreef Diverse_Reality het volgende:
Check dit mensen:
http://www.lyricstop.com/a/americanidiot-greenday.html
Een politiek getinte tekst van, jawel, Greenday...
What is next? The Offspring? Sum41?
Hartstikke leuke cd hoor! Ik meen het.quote:Op zaterdag 18 september 2004 19:00 schreef Diverse_Reality het volgende:
Check dit mensen:
http://www.lyricstop.com/a/americanidiot-greenday.html
Een politiek getinte tekst van, jawel, Greenday...
What is next? The Offspring? Sum41?
ad vraag 1: was een flauw grapje... op de vinylversie staat die video natuurlijk niet...quote:Op vrijdag 17 september 2004 21:31 schreef thueske het volgende:
Vinyl naar dvd rippen ?
Weet iemand trouwens waar je sing the sorrow op vinyl kan kopen ?
Tedje en de flikkers stoer?quote:Op zaterdag 18 september 2004 21:20 schreef =HellFire= het volgende:
Hartstikke leuke cd hoor! Ik meen het.Je moet es em proberen, niet zo conservatief doen met je stoere mannen muziek (wat overigens heel vet is hoor, daar niet van!
)
Jah, homo's zijn stoer. En enig!quote:Op zondag 19 september 2004 00:09 schreef Diverse_Reality het volgende:
[..]
Tedje en de flikkers stoer?.
Het is grappig dat je Tedje en de Flikkers noemt, ik heb laatst na een mailtje van iemand over die band een paar nummers van hun site gedownload (iets dat ik normaal nooit doe). Niet echt mijn muziek, maar voor hun tijd waren ze echt compleet uniek. Een soort Limpwrist die hun tijd 25 jaar vooruit waren. Die LP bleek gewoon voor 4,50 op Marktplaats te koop te zijn. De band heeft op haar eigen site een doosje onverkochte exemplaren uit 1979 te koop voor 28 Euro per stuk. Maar goed, ik heb die jongen dus maar aangeraden om dat ding van Marktplaats te kopen.quote:Op zondag 19 september 2004 00:09 schreef Diverse_Reality het volgende:
Tedje en de flikkers stoer?.
Ja, ze zijn zeker uniek. Beetje studentenpunk, maar erg leuk. Ik zou ook gewoon voor die LP van marktplaats gaan, echt een collectorsitem is het niet.quote:Op maandag 20 september 2004 23:36 schreef H.I.P.P.E. het volgende:
Het is grappig dat je Tedje en de Flikkers noemt, ik heb laatst na een mailtje van iemand over die band een paar nummers van hun site gedownload (iets dat ik normaal nooit doe). Niet echt mijn muziek, maar voor hun tijd waren ze echt compleet uniek.
de vorderingen van d Makiladoras/ Bikini Kill 7"
Ach voor die tijd kwamen zulke teksten aardig aan:quote:Op maandag 20 september 2004 23:55 schreef Jimmy het volgende:
Nu net ff tedje en de flikkers gedownload.
Poeh, voor zo'n legendarische band die zo radicaal zou zijn, klinken ze wel heel erg braaf.
Ja ik ken ZAO en die band is me echt TE vaag.quote:Op dinsdag 21 september 2004 15:14 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
wie kent hier Zao,is ook wel een leuk MetalCore bandje
hun nieuwe Cd The Funeral Of God
is wel cool
Dat vind ik inderdaad bijna net zo erg als een punkband die op gaat treden voor de militairen in Irak. Gelukkig mogen we er van uit gaan dat de luisteraars zelfstandig genoeg zijn om hun eigen keuzes te maken, en dus niet als een stel koeien achter ZAO aan de kerk in lopen.quote:Op woensdag 22 september 2004 21:50 schreef GrootmeesterFlits het volgende:
Zao klinkt best aardig, jammer dat ze Christian-metalcore maken![]()
die vergelijking vind ik een beetje raar eerlijk gezegd, waarom zou je niet over je geloof mogen zingen als je metalcore speelt?quote:Op donderdag 23 september 2004 09:02 schreef H.I.P.P.E. het volgende:
Dat vind ik inderdaad bijna net zo erg als een punkband die op gaat treden voor de militairen in Irak. Gelukkig mogen we er van uit gaan dat de luisteraars zelfstandig genoeg zijn om hun eigen keuzes te maken, en dus niet als een stel koeien achter ZAO aan de kerk in lopen.
Haha dank je, jij bent de eerste die hem herkent. Batfink rules!quote:Op donderdag 23 september 2004 13:51 schreef edsuit het volgende:
offtopic: respect voor die Batfink quote, GrootmeesterFlits. wat een geniale serie was dat, haha
[..]
Ben ik helemaal met je eens. Het is jammer dat vooral de jongere punks en hardcore-kids zonder er over na te denken de standpunten van hun helden innemen. Ik be een groot liefhebber van bijvoorbeeld Mihoen en de Makiladoras, maar dat wil niet zeggen dat ik het op voorhand met alles wat ze roepen eens ben.quote:Op donderdag 23 september 2004 13:51 schreef edsuit het volgende:
offtopic: respect voor die Batfink quote, GrootmeesterFlits. wat een geniale serie was dat, haha
die vergelijking vind ik een beetje raar eerlijk gezegd, waarom zou je niet over je geloof mogen zingen als je metalcore speelt?
ik denk ook niet dat bedoeling van dat soort bands is om iedereen de kerk in te krijgen, maar gewoon om (net zoals de meeste serieuze bands) teksten te schrijven die gaan over dingen die ze bezighouden. een doel zou kunnen zijn om mensen over dingen na te laten denken, daar lijkt me niks mis mee.
Ach, satanische blackmetal, straightedge oldschool, anarcho punk of christelijke metal core als je muziek met teksten die je niet aanstaan niet mag luisteren blijft er weinig over. "Splinter shards.." blijft een geniale plaat, Ik mosh elke keer mijn halve huis kapot op die plaat! Jammer dat het daarna een lam bandje is geworden met een vreselijke zanger.quote:Op donderdag 23 september 2004 13:55 schreef Jimmy het volgende:
Mij boeit het niet echt wat ze geloven, zolang het maar niet prekerig wordt.
Geen idee hoe dat bij ZAO is, maar als elk nr over god gaat, haak ik af.
Maar ik vind niet per se dat christendom en punk tegenstrijdige dingen zijn, wat sommige mensen wel lijken te denken.
Welkom bij de club! Ik kreeg vandaag weer een stapel van 15 oude Nederlanddse punksingeltjes binnen. Waarschijnlijk zal niemand er een band van kennen, maar voor de liefhebber is het mooi spul. En zeg nou zelf, als een van de nummers de titel karate-appje heeft, de singel uit is gebracht op "een lantaarnpaal is ook van ijzer"-records, of er een sticker bijzit waarmee je van de kant die je het slechtste vind een picture-disc kunt maken, dan is ie toch al op voorhand geniaal?quote:Op vrijdag 24 september 2004 10:28 schreef headfirsttohell het volgende:
Zo weer terug naar school, en dus weer tijd om te fokken.
Ik heb laatst een platenspeler gekregen, eindelijk. Misfits 'Wolfsblood/Evilive" is mn eerste LP. Hoe die klinkt weet ik nog niet, want er zat godverdomme geen naald bij. Maar goed, hallo dus
quote:Op zaterdag 25 september 2004 00:35 schreef H.I.P.P.E. het volgende:
"een lantaarnpaal is ook van ijzer"-records
Daarvoor moet je bij Wilco DP zijn. Je kunt hem vinden op www.punkwinkel.nl en hij heeft beide singels en als je er meer dan 1 afneemt krijg je korting. Daarnaast heeft hij onvoorstelbaar veel andere spullen en is hij erg gemakkelijk in de omgang.quote:Op maandag 27 september 2004 12:43 schreef headfirsttohell het volgende:
Waar kan ik product x vinyl krijgen? Is dat nog te koop. Tijdens hun laatste optreden had ik nog geen platenspeler en dus ook niks gekocht
ik quote: http://www.lordsofmetal.nl/showinterview.php?id=703&lang=nlquote:Op woensdag 22 september 2004 21:50 schreef GrootmeesterFlits het volgende:
Zao klinkt best aardig, jammer dat ze Christian-metalcore maken![]()
Gelukkig, dan mag ik ze toch nog leuk vindenquote:Op woensdag 29 september 2004 10:32 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
[..]
ik quote: http://www.lordsofmetal.nl/showinterview.php?id=703&lang=nl
Does that also mean that all of the band members of Zao are religious?
No, not at all. Personally, I'm not religious anymore, mainly because some kind of God never showed to us what we believed in. I also don't like Christianity as an example, for all the problems it has caused in the past. If there are people who like us and who do believe in a God, we'll respect that. But we're not that religious.
Het cornerstone festival is de Amerikaanse eviqualent van de EO-jongerendag, alleen dan 100 keer groter.quote:A staple of the annual Cornerstone festivals, Zao are perhaps the first metalcore band with roots in the Christian music scene to enjoy a credible, respected position in the mainstream halls of the hardcore and metal realms...
eerder een religieuze variant van Lowlands, het is een meerdaags festival met camping en er komen ook zo'n 60.000 bezoekers.quote:Op woensdag 29 september 2004 14:26 schreef GrootmeesterFlits het volgende:
Het cornerstone festival is de Amerikaanse eviqualent van de EO-jongerendag, alleen dan 100 keer groter.
Figure Four vind ik ook erg vet. Zelf heb ik "Suffering the Loss" en "When it's all said and done". Je moet echter wel geen hele cd van begin tot eind luisteren, want daar is het toch net iets te eentonig voor.quote:Op woensdag 29 september 2004 15:20 schreef Kletz het volgende:
Kennen jullie ook de Figure Four uit Canananada... ook in het boekje van Thank you god for having this enzo...... maar damn wat is deze muziek agressief
....
ik heb ook nog een cd van born against en die zeggen ook in het begin van het bedank lijstje > Thank you god......
Dat hoeft voor mij niet.... maar als de muziek goed is (he hippe) dan vind ik et ok
Natuurlijk jat men dan niet. Zo'n instelling moet je koesteren. Ik doe trouwens mijn deur ook zelden op slot. Het moet eig. gewoon kunnen.quote:Op woensdag 29 september 2004 09:56 schreef =HellFire= het volgende:
Hey thx for the link, ziet er goed uit.
En word er dan veel gejat, DR? Nee, zeker. Hij speelt zeker in op je geweten.
Man Man, wat schopt dit inderdaad zwaar kont.quote:Op woensdag 29 september 2004 15:41 schreef GrootmeesterFlits het volgende:
[..]
Figure Four vind ik ook erg vet. Zelf heb ik "Suffering the Loss" en "When it's all said and done". Je moet echter wel geen hele cd van begin tot eind luisteren, want daar is het toch net iets te eentonig voor.
Kent er hier iemand Until the End? Zij schoppen ook zwaar kont.
Ja, hehe, makkelijk praten, jij woont in het Noorden van het land. Bij ons in het dorp (Randstad) hoef je dat niet te proberen, en dat is dan nog een dorp. Die Creatieve Kippe Naaiers waar ik het toen over had kwamen trouwens niet bij jou uit de buurt, maar uit Noord-Hollandquote:Op woensdag 29 september 2004 20:11 schreef Diverse_Reality het volgende:
[..]
Natuurlijk jat men dan niet. Zo'n instelling moet je koesteren. Ik doe trouwens mijn deur ook zelden op slot. Het moet eig. gewoon kunnen..
Figure Four is vet ja! ik heb ze in de zomer van 2002 gezien en dat was een van de vetste hardcore shows ooit (ook wel een van m'n eerste, maar goedquote:Op woensdag 29 september 2004 15:41 schreef GrootmeesterFlits het volgende:
Figure Four vind ik ook erg vet. Zelf heb ik "Suffering the Loss" en "When it's all said and done". Je moet echter wel geen hele cd van begin tot eind luisteren, want daar is het toch net iets te eentonig voor.
Ja, als Onno het aanprijst dan moet je het inderdaad onmiddelijk uit gaan checken. Inmiddels is mijn muzieksmaak zo ver van die van Onno afgedreven dat ik weinig van mijn gading meer vind in de reviews van Onno. Ook Rene Veerkamp reviewt niet zoveel extreme hardcore meer, en die Mike Barbas die nieuw is behandelt ook alleen dingen die buiten mijn staatje vallen. En toch blijf ik elke maand de aardschok kopen.quote:Op donderdag 30 september 2004 12:23 schreef StrikeAnywhere het volgende:
Iemand van hier nog bekend met Dogwood, skatepunkbandje met christelijke teksten uit Amerika.
Ooit vertelde een vriend van me dat Onno Cro-Mag dit hoog aanschreef in de Aardschok, dus maar uitgecheckt en dit past prima in het straatje van Lagwagon en consorten.
Ook hoi, fijn dat je er bent, en welkom bij de club.quote:Op donderdag 30 september 2004 19:05 schreef punkgirl het volgende:
hi.. ik denk.. ik kom ff lang
Een split is toch gewoon een plaat, cd of cassette waar niet 1 maar 2 bands op te vinden zijn? Of bedoel jij een ander soort split?quote:Op maandag 4 oktober 2004 13:07 schreef =HellFire= het volgende:
Splits zijn overigens ook vet. Zelfde nummers, ander jasje.
Rellende krakersquote:Op maandag 4 oktober 2004 18:51 schreef =HellFire= het volgende:
Iemand anders nog naar A'dam geweest trouwens? Ik was met vriendin en der ouders mee, naar t Museumplein, de gematigde manifestatie. Op de Dam was die ene kerel van Seein' Red die nu bij de IS zit druk bezig Balkenende omver te werpen zag ik op TV. Wel jammer dat ik daar niet bij was.Ludieke acties ja.
Balkenende Jugend?quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 21:29 schreef Thomasumo het volgende:
[..]
Rellende krakersDan nog liever christian metalcore,...
he...heb ik dat gemist ?quote:Op donderdag 30 september 2004 19:29 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
Dogwood is wel leuk
heeft ook een best of album uit,met 24 tracks,waaronder enkele unreleased(4) trax.
de cd heet reverse ,then forward again
1. Label Me
2. Tiramisu
3. All Hands On Deck
4. Preschool Days
5. Redefine Defiance
6. Suffer
7. Never Die
8. My Best Year
9. Control
10. The Good Times
11. Building A Better Me
12. Comes Crashing
13. Nothing New
14. 1983
15. Nothing Is Everything
16. Do Or Die
17. Seismic
18. Conscience In A Cave
19. Absolution
20. Last Of The Lost
21. Flowersoondie - (bonus track)
22. Sanctuary - (bonus track)
23. Undertaking - (New Track)
24. Instigator - (New Track)
goh...en wie zit er op dat forumquote:Op donderdag 30 september 2004 12:23 schreef StrikeAnywhere het volgende:
Iemand van hier nog bekend met Dogwood, skatepunkbandje met christelijke teksten uit Amerika.
Ooit vertelde een vriend van me dat Onno Cro-Mag dit hoog aanschreef in de Aardschok, dus maar uitgecheckt en dit past prima in het straatje van Lagwagon en consorten.
[afbeelding]
Laatste plaat.
[afbeelding]
http://www.dogwood.ws
:') Dat nou ook weer niet, maar ik ken te veel mensen uit Frankrijk en dergelijke panden om hen qua politiek cq. actiebereidheid nog serieus te nemen. Het zijn gewoon rellende anti establishment anti everything pubersquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 21:58 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
Balkenende Jugend?
Dat is het hem nou juist! Maar als je het echt vervelend vindt mag je pubers ook vervangen door kanslozenquote:Op donderdag 7 oktober 2004 11:38 schreef =HellFire= het volgende:
Pubers van dik achter in de 20.
een split bestaat niet per definitie uit 2 bands die elkaar coveren, meestal zijn het gewoon een stuk of 4 nieuwe nummers van beide bandsquote:Op maandag 4 oktober 2004 18:51 schreef =HellFire= het volgende:
Ja, waar twee bands elkaar zeg maar 'coveren'.Altijd leuk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |