quote:VELP - De politie gaat het komende halfjaar elke dag snelheidscontroles op de A348, de snelweg tussen het Velperbroekcircuit in Arnhem en Dieren/Doesburg. Volgens de politie zijn snelheden tot 200 km/uur op dit stuk snelweg geen uitzondering.
De politie krijgt veel klachten over weggebruikers die extreem hard rijden. Zo ontstaan er gevaarlijke situaties, bijvoorbeeld bij inhaalmanoeuvres.
De politie gaat op de snelweg A348 in beide richtingen zeven dagen per week controleren. Er worden motorrijders ingezet, radarcontroles, laserguns, flitsapparaten en extra surveilances
quote:Op dinsdag 29 juni 2004 11:24 schreef Beaver het volgende:
En terecht, wegpiraat!![]()
Tja, Spee wordt wakker, er is daar dus geld te halen...quote:Op dinsdag 29 juni 2004 11:50 schreef PeuRac het volgende:
Zelfs in de spits kon je met gemakt 150+ rijden op deze snelweg. Dan reed je gewoon met de stroom mee![]()
En 200+![]()
![]()
Voor diegene welke het niet kennen, het is een snelweg met lange rechte stukken, ligt op een dijk, en is super rustig, tot voor kort was het onmogelijk om daar een boete te krijgen.
Jammer genoeg welquote:Op dinsdag 29 juni 2004 12:02 schreef Jalu het volgende:
[..]
Tja, Spee wordt wakker, er is daar dus geld te halen...
Is dit niet die weg van arnhem naar dieren dat je zo heel mooi het landschap inrijdt in het begin?quote:Op dinsdag 29 juni 2004 11:50 schreef PeuRac het volgende:
Zelfs in de spits kon je met gemakt 150+ rijden op deze snelweg. Dan reed je gewoon met de stroom mee![]()
En 200+![]()
![]()
Voor diegene welke het niet kennen, het is een snelweg met lange rechte stukken, ligt op een dijk, en is super rustig, tot voor kort was het onmogelijk om daar een boete te krijgen.
quote:Op dinsdag 29 juni 2004 12:23 schreef scollon het volgende:
[..]
Is dit niet die weg van arnhem naar dieren dat je zo heel mooi het landschap inrijdt in het begin?
Maar de weg is veel slechter, ik kom elke dag over de A18, en het is ook veel drukker daar.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 14:01 schreef Arjan het volgende:
Het duurt maar een half jaar. Maar je kan ook nog de A18 gebruiken, daar wordt ook nooit gecontroleerd en die weg is ookerg rustig.
Overigens is de A348 een ideaal stukje om te racen, jammer dat die weg zo kort is.
Als je er dagelijks rijdt, ben je in een week je rijbewijs kwijt. Dus geen paradijs meerquote:Op dinsdag 29 juni 2004 14:12 schreef Herr.Flick het volgende:
Er is geen stukje paradijs minder,paradijs word gewoon wat duurder!
![]()
1x paradijselijke snelheid, en ik ben m'n rijbewijs en m'n pa z'n auto kwijtquote:Op dinsdag 29 juni 2004 14:12 schreef Herr.Flick het volgende:
Er is geen stukje paradijs minder,paradijs word gewoon wat duurder!
![]()
en wat als je niet in duitsland moet zijn?quote:Op dinsdag 29 juni 2004 15:57 schreef Rietvaerder het volgende:
Arnhem is vlakbij Duitsland...... rijd dan gewoon ff naar Duitsland
hou je toch gewoon aan de max. snelheid.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 15:58 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
en wat als je niet in duitsland moet zijn?
okequote:Op dinsdag 29 juni 2004 15:59 schreef Rietvaerder het volgende:
Dan moet je je aan de snelheid houden als je geen bekeuring wilt hebben
Dus, wil je zonder problemen hard rijden ga je ff naar de buren toe..
Overigens WAS de A348 een ideaal stukje om te racenquote:Op dinsdag 29 juni 2004 14:01 schreef Arjan het volgende:
Overigens is de A348 een ideaal stukje om te racen, jammer dat die weg zo kort is.
Tssk, alsof heel Duitsland een onbegrensde snelheidslimiet heeft.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 15:57 schreef Rietvaerder het volgende:
Arnhem is vlakbij Duitsland...... rijd dan gewoon ff naar Duitsland
Daar is de weg lang niet zo goed als op de A348quote:Op dinsdag 29 juni 2004 15:57 schreef Rietvaerder het volgende:
Arnhem is vlakbij Duitsland...... rijd dan gewoon ff naar Duitsland
quote:Op dinsdag 29 juni 2004 17:45 schreef Arjan het volgende:
[..]
Tssk, alsof heel Duitsland een onbegrensde snelheidslimiet heeft.
Vlgs mij mag je op de A3 richting Oberhausen max. 130 km/h.
Mooi, dan heb ik daar nog nooit een overtreding begaanquote:Op dinsdag 29 juni 2004 17:47 schreef PeuRac het volgende:
vanaf de grens tot vlakbij Oberhausen is het zonder maximum snelheid
Wow, 150km/h ???quote:Op dinsdag 29 juni 2004 17:50 schreef XcUZ_Me het volgende:
![]()
Wat jammer!!!
Mijn ouders wonen in Zutphen en het was zooooo heerlijk om na tijden 100 à 120 te hebben gereden, nog eventjes een beetje gas te geven voordat je 80 moet tot aan Zutphen...
Overigens reed ik daar nooit idioot hard, maar 140/150 lukte nog wel
Spijtig...
Wel ff erbij zeggen dat als je een ongeval hebt, en je reed harder dan 150 of 160 (weet niet precies) jij altijd fout zitquote:Op dinsdag 29 juni 2004 17:47 schreef PeuRac het volgende:
vanaf de grens tot vlakbij Oberhausen is het zonder maximum snelheid
Ik heb de Afsluitdijk 6km hier vandaan. Oersaai stukje weg, maar als het jouw alleen gaat om het hard rijden is het ideaal.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 11:47 schreef PeuRac het volgende:![]()
![]()
![]()
GVD nu kan je alleen nog maar naar Duitsland
alleen is de snelweg daar zo bagger
de A348, het laatste stukje autoparadijs is overleden
dat is al bij 130quote:Op dinsdag 29 juni 2004 18:11 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Wel ff erbij zeggen dat als je een ongeval hebt, en je reed harder dan 150 of 160 (weet niet precies) jij altijd fout zit
.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 18:18 schreef Gerako het volgende:
[..]
Ik heb de Afsluitdijk 6km hier vandaan. Oersaai stukje weg, maar als het jouw alleen gaat om het hard rijden is het ideaal.
Duitse autobaan roeleert big time!quote:Op dinsdag 29 juni 2004 18:21 schreef PeuRac het volgende:
[..]
.
De afsluitdijk is 2u rijden voor mijdan ben ik sneller in Duitsland (10min)
quote:Op dinsdag 29 juni 2004 18:10 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Wow, 150km/h ???
OnverantwoordDie snelheid halen kan inderdaad maar op een paar plekken in Nederland
jij durft dat echt niet..quote:Op dinsdag 29 juni 2004 19:39 schreef Rietvaerder het volgende:
150 km/h
Ik durf dat echt nietSte je voor dat ze je flitsen terwijl je er 120 mag.... dan rijd je net effe 30 te hard
Ben je wel goed snik..... 150km/h !!!!quote:Op dinsdag 29 juni 2004 19:41 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
jij durft dat echt niet..
lul niet zo slap..
Is het niet eens handig als we naast het gewone centrale topic ook een reltopicje openen voor motormuizen?quote:Op dinsdag 29 juni 2004 19:50 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Ben je wel goed snik..... 150km/h !!!!![]()
![]()
En als een motor dat haalt, lukt het een auto zekerquote:Op woensdag 30 juni 2004 00:25 schreef Patrick281 het volgende:
Snelheden tot 200 km/u ..
Zie openingspost .. daar zitten wij zo aan .. vorig weekend nog in een bocht notabene.![]()
inderdaad, op dat stukje A348 heb ik ook weleens getest hoe hard mijn auto kon (215 daar, hij kan 225).quote:Op woensdag 30 juni 2004 02:06 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
En als een motor dat haalt, lukt het een auto zeker
Want?quote:Op woensdag 30 juni 2004 02:06 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
En als een motor dat haalt, lukt het een auto zeker
iddquote:Op woensdag 30 juni 2004 02:06 schreef Oosthoek het volgende:
En als een motor dat haalt, lukt het een auto zeker
Ze doen het erom OPM, laat je toch niet zo opnaaienquote:Op woensdag 30 juni 2004 08:56 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
iddwant de gemiddelde auto heeft een betere vermogen/gewicht verhouding dan de gemiddelde motor
![]()
je kent me toch…ik hap overal opquote:Op woensdag 30 juni 2004 09:10 schreef Rietvaerder het volgende:
Ze doen het erom OPM, laat je toch niet zo opnaaien
quote:Op woensdag 30 juni 2004 09:11 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
je kent me toch…ik hap overal op(trouwens, heb niet het hele topic doorgelezen alleen die post die ik quotte)
Tot WEL 200km/h!quote:Op woensdag 30 juni 2004 09:12 schreef Patrick281 het volgende:
Maar wel raar dat de openingspost het over snelheden tot 200 km/u heeft.
Echt een snelheidsnoob die de quote geschreven heeft.
Doet flitservice ook gewoon persberichten copy~pasten.
zo hard durf jij toch nietquote:Op woensdag 30 juni 2004 09:22 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Tot WEL 200km/h!![]()
Wannabee motorvriendje.quote:Op woensdag 30 juni 2004 09:20 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
stomme koekblikbestuurders
A44, 1 x gereden, wat een smalle, irritante kutweg vond ik datquote:Op dinsdag 29 juni 2004 20:10 schreef Virus.NL het volgende:
De A5 is ook 1 recht stuk, en dan kan je nog vliegtuigen inhalen ook
Meestal rij ik 's nachts wel hard op de A44.
Ikke niet neequote:Op woensdag 30 juni 2004 09:24 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
zo hard durf jij toch niet
achterlijk idd om zo achterlijk hard te rijden...quote:Op woensdag 30 juni 2004 09:29 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Ikke niet neeAan zulke achterlijke capriolen waag ik me niet.
gelukkig "knal" je af en toe nog wel in de tunnelquote:Op woensdag 30 juni 2004 09:29 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Ikke niet neeAan zulke achterlijke capriolen waag ik me niet.
idioterie is het..quote:Op woensdag 30 juni 2004 09:33 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
achterlijk idd om zo achterlijk hard te rijden...
klapband is leukquote:Op woensdag 30 juni 2004 09:34 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
idioterie is het..
stel je eens voor wat er idd kan gebeuren bij dat soort snelheden op een lege weg..
daar word je even niet goed van..
Das wel weer leuk, 160 in zn 3 met open demperquote:Op woensdag 30 juni 2004 09:33 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
gelukkig "knal" je af en toe nog wel in de tunnel![]()
idd...quote:Op woensdag 30 juni 2004 09:34 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
idioterie is het..
stel je eens voor wat er idd kan gebeuren bij dat soort snelheden op een lege weg..
daar word je even niet goed van..
het probleem is, het is rustig.. dan ga je 125 want je denkt dat dit kan, dit is al levensgevaarlijk maar wel binnen de grens.. maar dan komt het dat je ineens 135 ga.. en dan zit je dus goed FOUT..quote:Op woensdag 30 juni 2004 09:37 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
idd...op een totaal lege weg waar je geen enkel verkeer tegen kan komen…levensgevaarlijk
quote:Op woensdag 30 juni 2004 09:36 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Das wel weer leuk, 160 in zn 3 met open demper
Je moet ergens de grens trekken toch....
Kijk hier maar ..overigens nog net geen klapband..quote:Op woensdag 30 juni 2004 09:36 schreef Xtreem het volgende:
[..]
klapband is leuk
hoe doe je datquote:Op woensdag 30 juni 2004 09:41 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Kijk hier maar ..overigens nog net geen klapband..
quote:Op woensdag 30 juni 2004 09:41 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Kijk hier maar ..overigens nog net geen klapband..
Tijdje 300 km/u rijden met een band die in de verkeerde rijrichting gemonteerd is .. en vermoedelijk niet aan de snelheidspec's voldoet.quote:Op woensdag 30 juni 2004 09:42 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
hoe doe je dat
naar kwikfit geweest dus..quote:Op woensdag 30 juni 2004 09:50 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Tijdje 300 km/u rijden met een band die in de verkeerde rijrichting gemonteerd is .. en vermoedelijk niet aan de snelheisspec's voldoet.![]()
Kijk maar naar het profiel, afwatering naar het hart van de band.quote:Op woensdag 30 juni 2004 09:51 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
naar kwikfit geweest dus..
das wel gevaarlijk..
quote:Op woensdag 30 juni 2004 09:53 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Ik ken het verhaal niet precies, maar de berijder schijnt gewoon naar huis gereden te zijn met 40 km/u.![]()
![]()
Lijkt mij wel een momentje ..quote:Op woensdag 30 juni 2004 09:54 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
als die band ploft bij 300 is dat best eng opzich..
mij ook.. niet meer dan datquote:Op woensdag 30 juni 2004 10:05 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Lijkt mij wel een momentje ..![]()
Gekkigheid.quote:Op woensdag 30 juni 2004 10:15 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
mij ook.. niet meer dan dat
wel eens meegemaakt, niet op de motor, want ik ben een koekblikhufterquote:Op woensdag 30 juni 2004 10:18 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Gekkigheid.
Maar ongelukken gebeuren in een waas .. wel eens meegemaakt?
Dit is eng als je erover nadenkt, maar het vindt plaats in een fractie van een seconde.
Geen tijd om het eng te vinden.Je denkt wel .. shit daar gaat me'motor.
Ik ben wel eens over de kop gegaan met de auto .. dacht alleen maar daar gaat mijn geld..quote:Op woensdag 30 juni 2004 10:24 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
wel eens meegemaakt, niet op de motor, want ik ben een koekblikhufter
zeker bij 300 heb je geen tijd om na te denken, denk ik
ik zat bij iemand anders in de otoo.. bij dat ongeluk en d8 wat een enorme eikel...quote:Op woensdag 30 juni 2004 10:27 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Ik ben wel eens over de kop gegaan met de auto .. dacht alleen maar daar gaat mijn geld..![]()
En voor de rest was het goed vasthouden en wachten totdat de klap over was..![]()
Maar toch denk ik dat er best even wat door je heen schiet met 300 km/u.
Misschien is het wel afscheid nemen, of een soort overlevingsdrang.
Maar ik denk meer onbegrip zoals ik tijdens een motorongeluk wel eens gehad heb.
Het gebeurt zo spontaan dat je er niets van begrijpt..
Ook met de motor ben ik wel eens in een flits over de kop geschoten.quote:Op woensdag 30 juni 2004 10:31 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
ik zat bij iemand anders in de otoo.. bij dat ongeluk en d8 wat een enorme eikel...
maar goed, dat met 300 km/u en de motor ga ik maar niet proberen... maar als je ziet hoe snel iemand langsschiet met 300 denk ik toch dat je weinig tijd heb om iets te realiseren/denken..
Ik zeg, als een motor met 200 door die bocht kan, lukt 't een auto met 250quote:Op woensdag 30 juni 2004 08:56 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
iddwant de gemiddelde auto heeft een betere vermogen/gewicht verhouding dan de gemiddelde motor
![]()
Jij bent ook niet veeleisend he.quote:Op woensdag 30 juni 2004 10:51 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
zeker offtopic (maar het topic was toch al gekilled)
maar niet minder interessant.
hoe kwam het dat je met de motor over de kop ging??
en ik wil ook weten idd waarom iets gebeurt..
Ghe ghe .. wanneer gaan we meeten.quote:Op woensdag 30 juni 2004 11:07 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Ik zeg, als een motor met 200 door die bocht kan, lukt 't een auto met 250
dat is wel kut.. lijkt me wel een dom gezicht als koekblikbestuurder als je ineens een motogast over de kop ziet vliegenquote:Op woensdag 30 juni 2004 11:20 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Ik blokkeerde mijn voorwiel door in 1 keer flink hard te remmen.
Verbazingwekkend hoe snel je over de kop kan gaan, reed daarvoor al jaren en had nog niet eens een stoppie gemaakt ooit.
Oorzaak: fataal concentratieverlies..
Combinatie van 3 dagen te weinig geslapen (3-4 uur! wegens omstandigheden, voelde al dat ik beter thuis kon blijven maar moest naar een eerste werkdag van een nieuwe baan)- op een nieuw traject rijden waar ik nog nooit eerder reed -achtervolgd worden in fileverkeer door een andere motorrijder die een beetje zat te pushen -een dieplader die opeens piepend in de remmen ging terwijl ik net iets te lang op een verkeersbord keek welke richting ik op moest.![]()
Normaal zit ik juist extra geconcentreerd op de motor. Even een seconde van onachtzaamheid.![]()
me vrindin vind van welquote:Op woensdag 30 juni 2004 11:20 schreef Patrick281 het volgende:
Jij bent ook niet veeleisend he.
Ik denk dat het wel spectakel was ja.quote:Op woensdag 30 juni 2004 11:37 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
dat is wel kut.. lijkt me wel een dom gezicht als koekblikbestuurder als je ineens een motogast over de kop ziet vliegen
Veel schade?
wat een gezeik zeg.. let je 2 tellen niet op...quote:Op woensdag 30 juni 2004 11:40 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel spectakel was ja.
Schade motor was aardig maar repareerbaar. Wel verkocht met 3.500 euro verlies.
Schade zelf onherstelbaar. Sleutelbeen los en niet operabel.![]()
Mwah, het is een bekend gegeven dat je op vier wielen harder een bocht door kunt dan op twee.quote:Op woensdag 30 juni 2004 11:21 schreef Patrick281 het volgende:
Ghe ghe .. wanneer gaan we meeten.
Alleen als je een auto hebt met grondeffect zoals een F1, F3000, F3.quote:Op woensdag 30 juni 2004 11:50 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Mwah, het is een bekend gegeven dat je op vier wielen harder een bocht door kunt dan op twee.
dan heb je mijn Crazy Reno Express Turbo nog niet meegemaakt in de bochten zeker...quote:Op woensdag 30 juni 2004 11:52 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Alleen als je een auto hebt met grondeffect zoals een F1, F3000, F3.
DTM word al lastiger, ieder normaal koekblik goedgekeurd voor de openbare weg is kansloos.![]()
Ruimte genoeg voor een V12.quote:Op woensdag 30 juni 2004 11:54 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:[..]dan heb je mijn Crazy Reno Express Turbo nog niet meegemaakt in de bochten zeker...
edit:
jaa, daar word je stil van...
eerst een R5 turbo blok..quote:Op woensdag 30 juni 2004 12:21 schreef Patrick281 het volgende:
Ruimte genoeg voor een V12.![]()
![]()
Ik zag vorig jaar zomer hier een topic over een schildersbusje met een V8 erin.quote:Op woensdag 30 juni 2004 12:25 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
eerst een R5 turbo blok..
en dan een hybride aandrijving met een merlin V12![]()
je mag ook lid worden van de club natuurlijk![]()
klopt.. een mitsu L100 geweldig dingquote:Op woensdag 30 juni 2004 12:31 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Ik zag vorig jaar zomer hier een topic over een schildersbusje met een V8 erin.![]()
De banden trokken helemaal plat met optrekken als hij ging optrekken -zoveel vermogen zat erin.
(en op het achterwiel zelfs)
Maar deze dingen rijdt je prive voor de lol.![]()
Economisch en zakelijk verantwoord kan je het niet meer noemen met een R5 turbo blok erin.quote:Op woensdag 30 juni 2004 12:33 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
wel prive.. maar niet voor de lol![]()
R5 blok zit er nog niet in..quote:Op woensdag 30 juni 2004 12:35 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Economisch en zakelijk verantwoord kan je het niet meer noemen met een R5 turbo blok erin.
Maar ik had wel eens wat ondernemersplannen dus wie weet.![]()
Verkeerde rijrichtingquote:Op woensdag 30 juni 2004 09:50 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Tijdje 300 km/u rijden met een band die in de verkeerde rijrichting gemonteerd is .. en vermoedelijk niet aan de snelheidspec's voldoet.![]()
En kijk eens naar het profiel dan, eventuele regen wordt hier van buiten naar binnen gedrukt .. is altijd andersom.quote:Op woensdag 30 juni 2004 12:59 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Verkeerde rijrichtingWas gewoon geen ZR-band...... band die maar tot 220km/h ofzo geschikt is
imo klopt er echt nix van dat profielquote:Op woensdag 30 juni 2004 13:08 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
En kijk eens naar het profiel dan, eventuele regen wordt hier van buiten naar binnen gedrukt .. is altijd andersom.Geen afwatering duzzz..
En ooit wilde je zelf je banden gaan monteren bij de brandweer.quote:Op woensdag 30 juni 2004 13:41 schreef Rietvaerder het volgende:
Ah ik zie het nu
Tja misschien ben je niet nieuwsgierig van aard .. en het stond ook in het topic waar je de foto gevonden had.quote:Op woensdag 30 juni 2004 14:43 schreef Rietvaerder het volgende:
Tja, denk je nu echt dat ik op het profiel ga letten als ik alleen zo'n ''gat'' ziet....
Tering .. knap die computers tegenwoordig. Simulatie van 19 naar 45 jaar.quote:Op woensdag 30 juni 2004 15:02 schreef Rietvaerder het volgende:
[afbeelding]
Hij lijkt idd wel errug goed jaquote:Op woensdag 30 juni 2004 15:23 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Tering .. knap die computers tegenwoordig. Simulatie van 19 naar 45 jaar.
volgens mij komt het water eerst aan de buitenkant en wordt et dan naar de binnenkant gedrukt ipv eerst aan de binnenkant en wordt het naar de buitenkant gedrukt.. maar ik kan het fout hebbenquote:Op woensdag 30 juni 2004 15:20 schreef PatrickM het volgende:
[afbeelding]
Volgens mij niets mis met de draairichting, water wordt gewoon netjes naar de zijkant geleidt
Daarom viel me het ook al niet op.... maar ik geloof oude, wijze mannetjes altijd dus vandaar dat ik Pat281 zn zin maar gafquote:Op woensdag 30 juni 2004 15:20 schreef PatrickM het volgende:
[afbeelding]
Volgens mij niets mis met de draairichting, water wordt gewoon netjes naar de zijkant geleidt
Je moet wel erg dom c.q. levensmoe zijn om een band verkeerd om op een Busa te monterenquote:Op woensdag 30 juni 2004 15:25 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
volgens mij komt het water eerst aan de buitenkant en wordt et dan naar de binnenkant gedrukt ipv eerst aan de binnenkant en wordt het naar de buitenkant gedrukt.. maar ik kan het fout hebben
Vet hequote:Op woensdag 30 juni 2004 15:23 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Tering .. knap die computers tegenwoordig. Simulatie van 19 naar 45 jaar.
inderdaad.. maar het lijkt wel zo.. maar zoals ik zei ik kan het fout hebben.. zijn er geen verkeerdombandenmonteeropbusa experts??quote:Op woensdag 30 juni 2004 15:27 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Je moet wel erg dom c.q. levensmoe zijn om een band verkeerd om op een Busa te monteren
op een koekblik rijd dat niet fijn.. dus op een brommer zal dat wel helemaal niks wezen..quote:Op woensdag 30 juni 2004 15:29 schreef Rietvaerder het volgende:
Alleen verkeerdombandenmonteeropzx7r's
En nee dat rijd niet fijn..
quote:Op woensdag 30 juni 2004 15:23 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Tering .. knap die computers tegenwoordig. Simulatie van 19 naar 45 jaar.
Zou kunnen, maar jij hebt wel de klassieke middelstegroef die het water voor de achterband opzij werkt..quote:Op woensdag 30 juni 2004 16:16 schreef PatrickM het volgende:
Bij mij lijkt het ook alsof het profiel verkeerd zit (Metzeler ME 33 Laser). Is gewoon een andere manier van afwatering
picje van ME 33 Laser:
[afbeelding]
brommer, motor.. allemaal hetzelfdequote:Op woensdag 30 juni 2004 16:06 schreef Rietvaerder het volgende:
Klopt en op een motor al helemaal niet.
Wil je dat s.v.p. niet in 1 lijn stellen..quote:Op woensdag 30 juni 2004 16:58 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
brommer, motor.. allemaal hetzelfde.. net als koekblikken
Sorry Tommyquote:Op woensdag 30 juni 2004 17:08 schreef Patrick281 het volgende:
Rietvaerder heeft ook een naked en op meetings rijden we soms 170 km/u constant.. maandje geleden stond er ook hele harde wind daar nog bovenop.
waarom maar 170 constant.. beetje brommerrijder rijd toch minstens over de 200... op meetings red ik met mijn Crazy Reno Express de 170 constant ook nog welquote:Op woensdag 30 juni 2004 17:13 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Sorry Tommy![]()
![]()
![]()
[kinderachtigmode]quote:Op woensdag 30 juni 2004 17:13 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Wil je dat s.v.p. niet in 1 lijn stellen..![]()
170 op 25 kw is redelijk volgens mij.. vriend van mij heeft een kawasaki el250quote:Op woensdag 30 juni 2004 17:32 schreef Rietvaerder het volgende:
Omdat de mijne begrensd is op 25kw?
Ennuh Pepijn houdt van overdrijvenDie 170 waren maar pieken..... we rijden meestal zo'n 140km/h constant als het niet te druk is
EL250 is ook een choppermodel, en als ie daarmee 150 haalt vind ik dat een hele goeie prestatie voor die motorquote:Op woensdag 30 juni 2004 17:34 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
170 op 25 kw is redelijk volgens mij.. vriend van mij heeft een kawasaki el250en die haalt "maar" 150
En dan eruit getrokken worden door een 25kw Banditquote:Op woensdag 30 juni 2004 18:00 schreef PatrickM het volgende:
Honda VT500C
(die had 37 Kw vermogen en iets van 45 Nm koppel)
Dus je reed 200 in een 30-km-zone?quote:Op woensdag 30 juni 2004 18:02 schreef PatrickM het volgende:
En als we dan toch gaan posen met snelheidsovertredingen: de hoogste snelheidsovertreding die ik ooit begaan heb is 170 km p/h te hard(uiteraard zonder de blauwen in de buurt
)
Of 220 in een 50-km zonequote:Op woensdag 30 juni 2004 18:05 schreef Virus.NL het volgende:
[..]
Dus je reed 200 in een 30-km-zone?![]()
Of 220 in een 50km/h zone. Vandaag ook even gedaan, is lekker rustig overdag en dan lukt het wel. Ik had hem nog nooit uitgeprobeerd op top en er zit nog wel meer in maar hij gaat echt gillen, klinkt aan de ene kant niet gezond maar aan de andere kant is het toch wel een lekker geluid bij die snelheid.quote:Op woensdag 30 juni 2004 18:05 schreef Virus.NL het volgende:
[..]
Dus je reed 200 in een 30-km-zone?![]()
quote:Op woensdag 30 juni 2004 18:14 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Of 220 in een 50km/h zone.
quote:Op woensdag 30 juni 2004 18:10 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Of 220 in een 50-km zone
Ik heb het toen gedaan op de Yamaha YZF750R van m'n zwager. Ding zat binnen no-time aan de 220. Ben maar weer optijd gaan remmen (ca. 300 meter voor het einde van die weg). En oja... was dus een 50 km wegquote:Op woensdag 30 juni 2004 18:14 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Of 220 in een 50km/h zone. Vandaag ook even gedaan, is lekker rustig overdag en dan lukt het wel. Ik had hem nog nooit uitgeprobeerd op top en er zit nog wel meer in maar hij gaat echt gillen, klinkt aan de ene kant niet gezond maar aan de andere kant is het toch wel een lekker geluid bij die snelheid.Ik vraag me af hoeveel verder hij nog gaat op de teller.
quote:Op woensdag 30 juni 2004 18:50 schreef PatrickM het volgende:
Tja... hetgeen wat het stoerste is wat ik ooit heb gehaald, was 145 km p/h op de teller van m'n toenmalige Seat Marbella 900 Specialop de A20 ri. Hoek van Holland
Hmm dat valt mee toch? Het stukje van vandaag was het enige stukje bij Utrecht waar het kon en waar geen flitspalen stonden.quote:Op woensdag 30 juni 2004 18:47 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
pff. klinkt stoer.. maar tis echt NIKS vergeleken met mijn Crazy Express
Wat is jou probleem met je 140 als het niet te druk is..quote:Op woensdag 30 juni 2004 17:32 schreef Rietvaerder het volgende:
Omdat de mijne begrensd is op 25kw?
Ennuh Pepijn houdt van overdrijvenDie 170 waren maar pieken..... we rijden meestal zo'n 140km/h constant als het niet te druk is
5.500.quote:Op woensdag 30 juni 2004 21:02 schreef Rietvaerder het volgende:
Hij is RAAR jonguh, 2 uur achter elkaar 170 met een 25kw nakedNever.. weet je hoeveel toeren de mijne draait bij 170km/h
En dan nog zo weinig trekkracht..quote:Op woensdag 30 juni 2004 22:34 schreef Rietvaerder het volgende:
Uuuhh... 8000 bij 140.... 9000 bij 160... normaal 7000 bij 140, maar met dat kleinere voortandwiel nu 8000
Dat zou dan bij 170 9500 zijn
die EL250 maakt 12000 toeren ofzo bij 150.. niet normaal hoeveel toeren dat ding maakt.. best leuk geluidje dan trouwens voor een 250quote:Op woensdag 30 juni 2004 23:01 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
En dan nog zo weinig trekkracht..![]()
![]()
Die van mij maakt er 14.500 maximaal.quote:Op donderdag 1 juli 2004 00:11 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
die EL250 maakt 12000 toeren ofzo bij 150.. niet normaal hoeveel toeren dat ding maakt.. best leuk geluidje dan trouwens voor een 250
12000 rpm...dan begint de pret bij de mijne pasquote:Op donderdag 1 juli 2004 00:11 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
die EL250 maakt 12000 toeren ofzo bij 150.. niet normaal hoeveel toeren dat ding maakt.. best leuk geluidje dan trouwens voor een 250
wat is dat voor motor??quote:Op donderdag 1 juli 2004 08:58 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
12000 rpm...dan begint de pret bij de mijne pas
Jesse en ik hebben beide een ZXR400.quote:Op donderdag 1 juli 2004 12:01 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
wat is dat voor motor??
die EL250 haalt zijn max vermogen @ 11800 toeren en maakt max 14k.. toch niet verkeerd voor een twin 250?
maar dat zijn meer sportmotoren toch?quote:Op donderdag 1 juli 2004 12:10 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Jesse en ik hebben beide een ZXR400.
Max vermogen haal je bij deze ook rond de 12.000 toeren.
Ik geloof het niet zo ..quote:Op donderdag 1 juli 2004 12:01 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
die EL250 haalt zijn max vermogen @ 11800 toeren en maakt max 14k.. toch niet verkeerd voor een twin 250?
Kijk maar naar zijn avatar.quote:Op donderdag 1 juli 2004 12:13 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
maar dat zijn meer sportmotoren toch?
ik vind het wel een dom gezicht\gehoor als die kerel op zijn "chopper" langs komt @ 12000 toeren
mooi ding..quote:Op donderdag 1 juli 2004 12:52 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Kijk maar naar zijn avatar.
Oh het is een staande twin .. dacht dat het een L-twin was. Die draaien helemaal niet zo soepel..quote:Op donderdag 1 juli 2004 12:41 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
specs
max vermogen @ 11800 rpm...
en van die max 14k zegt hij zelf, ik neem aan dat hij niet liegt.. ik zal zo ff kijken of ik er nog wat over op internet kan vinden.
deze draait wel soepel hoorquote:Op donderdag 1 juli 2004 13:04 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Oh het is een staande twin .. dacht dat het een L-twin was. Die draaien helemaal niet zo soepel..![]()
En dit is die van mij:quote:Op donderdag 1 juli 2004 12:53 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
mooi ding..![]()
mooi ding man..quote:Op donderdag 1 juli 2004 13:11 schreef hollander172 het volgende:
[..]
En dit is die van mij:
[afbeelding]
voorste groene, die zwarte daarachter is de oude van Jesse.
Die staan bij Jesse in zijn sig.quote:Op donderdag 1 juli 2004 13:12 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
mooi ding man..![]()
wat zijn de specs?
4,1 naar de 100 is best rap voor een 400ccquote:Op donderdag 1 juli 2004 13:17 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Die staan bij Jesse in zijn sig.
quote:Op donderdag 1 juli 2004 13:11 schreef hollander172 het volgende:
[..]
En dit is die van mij:
[afbeelding]
voorste groene, die zwarte daarachter is de oude van Jesse.
normaal hou ik niet zo van BMW motoren.. maar deze is wel erg oke moet ik zeggen..quote:Op donderdag 1 juli 2004 13:18 schreef Patrick281 het volgende:
Dan kan ik niet achterblijven ..
Niet helemaal de goede hoek, maar de enige foto die ik hier vanaf mijn werk kan laten zien.
[afbeelding]
Wel wat off topic.
Denk trouwens dat de specs van onze motoren wel wat beter zijn.quote:Op donderdag 1 juli 2004 13:19 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
4,1 naar de 100 is best rap voor een 400cc
Tijdens de eerste en enige meet dat ik wel mee was, toen we nog een half uur op jou gewacht hebben omdat je via Friesland naar Noord-Brabant was gereden.quote:Op donderdag 1 juli 2004 13:20 schreef Patrick281 het volgende:
[..]Waar is deze foto genomen ..
enig id hoeveel dat scheelt dan?quote:Op donderdag 1 juli 2004 13:21 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Denk trouwens dat de specs van onze motoren wel wat beter zijn.
Ik weet niet meer precies wat er allemaal aan Jesse's fiets veranderd is maar die van mij heeft bijv. een open demper en een dynojet kitje.
Chaamquote:Op donderdag 1 juli 2004 13:20 schreef Patrick281 het volgende:
[..]Waar is deze foto genomen ..
Zal hoogstens een paar PK zijn, koppel weet ik niet maar dat zal niet drastisch hoger liggen.quote:Op donderdag 1 juli 2004 13:22 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
enig id hoeveel dat scheelt dan?
deze BMW is echtquote:Op donderdag 1 juli 2004 13:20 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
normaal hou ik niet zo van BMW motoren.. maar deze is wel erg oke moet ik zeggen..
wat zijn de specs van deze?? getuned zie ik in je ondertitel?
Oh ja zo heette dat gat!quote:Op donderdag 1 juli 2004 13:24 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
Chaam
Heb je dat kinderstoeltje aan de zijkant ook gezien?quote:Op donderdag 1 juli 2004 13:41 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
die BMW is zeker wel mooi ja
2 stoeltjesquote:Op donderdag 1 juli 2004 13:44 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Heb je dat kinderstoeltje aan de zijkant ook gezien?Nee geintje is wel een leuk ding maar dat blok........
Is wel een mooi ding maar op die linkse foto heb je echt zoiets van "er moet nog even de zaag in".quote:Op donderdag 1 juli 2004 13:46 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
2 stoeltjesen ze zitten nog scheef ook ten op zichte van elkaar
![]()
![]()
is gewoon een brute motor
Ik hield ook niet van BMW motoren, maar was op een gegeven moment kettingaandrijving zo zat en bepaalde zwakheden in ontwerp afwerking van mijn vorige motor .. plus dat ik er schade mee had waara ik al een tijdje wat aan probeerde te doen.quote:Op donderdag 1 juli 2004 13:20 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
normaal hou ik niet zo van BMW motoren.. maar deze is wel erg oke moet ik zeggen..
wat zijn de specs van deze?? getuned zie ik in je ondertitel?
quote:Op donderdag 1 juli 2004 13:25 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]deze BMW is echten je zou em eens moeten horen
Kijk das nou nog eens een mooie motor, die rodequote:Op donderdag 1 juli 2004 13:11 schreef hollander172 het volgende:
[..]
En dit is die van mij:
[afbeelding]
voorste groene, die zwarte daarachter is de oude van Jesse.
klote he die ringenquote:Op donderdag 1 juli 2004 19:27 schreef Rietvaerder het volgende:
Pffff... 4,1 sec naar de 100![]()
In mijn boekje staat dat de Bandit op vol vermogen het in 3.6 kan
Wie komt mij pas bij de 50 voorbijquote:Op donderdag 1 juli 2004 19:38 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
klote he die ringen![]()
quote:Op donderdag 1 juli 2004 19:38 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Wie komt mij pas bij de 50 voorbij![]()
quote:Op donderdag 1 juli 2004 19:38 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
echt klote he die ringen![]()
ach, ik heb tenminste geen geknepen lomperikquote:Op donderdag 1 juli 2004 19:40 schreef Rietvaerder het volgende:
OF jouw ZXR is gewoon minder snel bij het stoplicht dan de mijne, OF jij hebt geen gevoel voor de koppelingKweenie wat erger is
![]()
![]()
deze misschien:quote:Op donderdag 1 juli 2004 19:38 schreef Rietvaerder het volgende:
Ok welke hond heeft mn spiegels gejat
tijd voor:quote:Op donderdag 1 juli 2004 19:42 schreef Rietvaerder het volgende:
Inderdaad, de jouwe is van nature al langzaam![]()
nee hoorquote:Op donderdag 1 juli 2004 19:46 schreef Rietvaerder het volgende:
Hehe ben je nu al uitgeluld OPM
[afbeelding]
Het is hier toch een offtopic oorlog gewordenquote:Op donderdag 1 juli 2004 13:18 schreef Patrick281 het volgende:
Dan kan ik niet achterblijven ..
Niet helemaal de goede hoek, maar de enige foto die ik hier vanaf mijn werk kan laten zien.
[afbeelding]
Wel wat off topic.
mijn Crazy Express is echt wel te gek ja..quote:Op donderdag 1 juli 2004 19:35 schreef Rietvaerder het volgende:
Jouw Crazy Express klinkt vast cooler toch?
jij mag gratis lid wordenquote:Op donderdag 1 juli 2004 21:06 schreef Rietvaerder het volgende:
Wat schuift het... ?
Discussie over de trage ZXR hadden we toch al gehad? Als je je koppeling weg wil fikken wil ie best heel rap uit de startblokken komen maar dat lijkt me niet de bedoeling, dan maar wat minder hard.quote:Op donderdag 1 juli 2004 19:40 schreef Rietvaerder het volgende:
OF jouw ZXR is gewoon minder snel bij het stoplicht dan de mijne, OF jij hebt geen gevoel voor de koppelingKweenie wat erger is
![]()
![]()
Kleur, spuitwerk en bestickering is gewoon standaard. Er is wel voor meer dan 5.000 aan verspijkerd. (denk aan carbon achterspatbord, carbon onderkuip, uitlaten, chip tuning enz)quote:Op donderdag 1 juli 2004 20:25 schreef yup het volgende:
Maar wtf is dit voor BMW motor? Is dit een special edition ofzo? Ziet er mooit uit man!
quote:Op donderdag 1 juli 2004 22:08 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
ik vond dat blok er in het begin raar uit zien, stak veel te ver uit en eigenlijk zag het er niet uit, zo ver. tot ik hem in het echt zag en hoordemijn oordeel in het begin was natuurlijk alleen op basis van plaatjes, in het echt is elke motor anders
![]()
Koppeling wegfikken zegt ie..... materiaal is hard zat. Waar is een ZXR anders voor... is toch een racer, moet ie maar tegen kunnenquote:Op donderdag 1 juli 2004 21:55 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Discussie over de trage ZXR hadden we toch al gehad? Als je je koppeling weg wil fikken wil ie best heel rap uit de startblokken komen maar dat lijkt me niet de bedoeling, dan maar wat minder hard.
Als je rap weg wil komen op een ZXR zal je toch veel toeren moeten maken en de koppeling moeten slippen om het toerental hoog te houden. Geen koppel he?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 00:15 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Koppeling wegfikken zegt ie..... materiaal is hard zat. Waar is een ZXR anders voor... is toch een racer, moet ie maar tegen kunnen
Als je rustig wilt toeren moet je maar geen ZXR400 kopen![]()
![]()
Maar als je ze te vaak teveel op hun lazer geeft kan je bij elke beurt gelijk je koppelingsplaten, drukgroepen en drukveren laten vervangenquote:Op vrijdag 2 juli 2004 17:01 schreef Rietvaerder het volgende:
Ervaring mee dan?
Ze kunnen echt wel tegen een stootje hoor
Om de mijne te kunnen bekijken moet overigens de complete achterkant eraf gehaald worden.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 17:39 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik heb de mijne er gisteren uit gehad en waren nog prjma..... na 41500km.....
Die slip heb je juist nodig bij een ZXR om hem op toeren te houden en in ieder geval wat koppel voorhanden te hebben.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 15:05 schreef PatrickM het volgende:
Alleen als je met teveel slip optrekt, dan hebbie wel vrij snel een probleem als je dat te vaak doet
Die begrijp ik even niet, ik wilde niks vervangen hoor.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 19:52 schreef Rietvaerder het volgende:
(Doel ik ook ff over je uitspraak over de vering, je wou de Ohlins vervangen door WP? Je bent gek.... Ohlins is vele malen beter dan WP)
dat is wat je zelf zei lars, op de meet in chaam...en dat ie vanwege de vering niet vooruit te branden wasquote:Op vrijdag 2 juli 2004 20:28 schreef Rietvaerder het volgende:
Dat vertelde OPM mij op de meet....Hij zei dat de Ohlins je niet beviel.......
Ik heb niks gezegd over vervangen met WP wel heb ik gezegt dat ik de vering te hard vond n.a.v. de klinkerweggetjes daar in de omgeving.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 22:43 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
dat is wat je zelf zei lars, op de meet in chaam...en dat ie vanwege de vering niet vooruit te branden wasdat kon ik niet helemaal vatten...
Dan zet je hem toch iets zachter....quote:Op zaterdag 3 juli 2004 11:07 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Ik heb niks gezegd over vervangen met WP wel heb ik gezegt dat ik de vering te hard vond n.a.v. de klinkerweggetjes daar in de omgeving.
Heb ik toen toch gedaan? Zelfs in de zachtste stand rammelde ik er bijna vanaf en moest ik op de stepjes gaan staan om geen koppijn te krijgen, dat viel me dus behoorlijk tegen.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 11:10 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Dan zet je hem toch iets zachter....
Ik kan de demping zelf instellen op het reservoir, ik heb er verder nog niet naar gekeken. Zal zo eens op de site kijken bij Ohlins.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 11:14 schreef Rietvaerder het volgende:
Wat kan je allemaal instellen er aan?
quote:Op zaterdag 3 juli 2004 11:18 schreef PatrickM het volgende:
>>>> SC kan beter in Fok Motorclub [SC deel 47] <<<<
* hollander172 speelt ff voor modje![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |