abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 juni 2004 @ 15:19:16 #51
58560 Oksel
Gezellig.
pi_20280470
Het is fijn dat ze hard werken. Je hoort ook veel negatieviteit over de Polen. Alcholol misbruik, op straat. Jatten.

Anyway, nog een tip voor de student: Ga afwassen in een horeca bedrijf. Best leuk, en als je je best doet kun je in de bediening komen. En de horeca verdient prima. Ik hou tussen de 10 en 13 euro netto / uur over, inclusief fooi.
pi_20280492
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 15:19 schreef Oksel het volgende:
Het is fijn dat ze hard werken. Je hoort ook veel negatieviteit over de Polen. Alcholol misbruik, op straat. Jatten.
Dat interesseert de werkgever niet. Als hij maar snel aardbeien plukt of genoeg asperges steekt.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  dinsdag 29 juni 2004 @ 15:32:47 #53
60646 Jereon
Ik denk dat ik bestond...
pi_20280814
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 14:19 schreef El_Dorko_Grande het volgende:
edit:
Ow, vergat ik nog. Azen is met 1 a en een z en jouw schrijf je met een w op het eind
Mogelijk dat je bij de basisschool om de hoek nog een bijbaantje als "meester" in de Nederlandse taal kunt krijgen als men straks geen loonwerkers uit Nerderland meer nodig heeft...

Ach wat, je kunt dan altijd nog de Polen een lesje Nederlands geven...

Ik besta, of dacht ik dat maar?
pi_20281311
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 13:11 schreef Ludwig het volgende:

[..]

Uitzondering bevestigt de regel? :')
In tegenstelling tot verwende pre studenten en studenten krijgen Marokkanen helemaal geen zakgeld, en moeten ze vaak zelf schoolgeld, kleedgeld en alles wat ze maar nodig hebben betalen. Wat normaliter de ouders betalen moeten de Marokkanen zelf betalen (in het algemeen). En daarvoor moeten de meeste Marokkanen al van jongs af aan werken. Waarom denk je dat er zoveel kaaskoppen in de schulden zitten zodra ze student zijn? Juist ja, ze weten niet wat werken is en waar vandaan ze geld moeten halen, laat staan het kunnnen beheren.

Oh nee, Marokkanen stelen het natuurlijk.

Uiteraard praat ik hier over de doorsnee witte jongere en de doorsnee Marokkaan. :')

-aanpassing taalgebruik-

[ Bericht 7% gewijzigd door NorthernStar op 29-06-2004 19:08:12 ]
  dinsdag 29 juni 2004 @ 15:53:10 #55
79534 El_Dorko_Grande
ik vind van niet
pi_20281440
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 15:32 schreef Jereon het volgende:

[..]

Mogelijk dat je bij de basisschool om de hoek nog een bijbaantje als "meester" in de Nederlandse taal kunt krijgen als men straks geen loonwerkers uit Nerderland meer nodig heeft...

Ach wat, je kunt dan altijd nog de Polen een lesje Nederlands geven...

Dank je! En een 10 voor je mensenkennis, ik begin in september met PABO in deeltijd. Ik heb nu al medelijden met de volgende generatie
mensen vinden mij raar
pi_20283773
ik blijf gewoon bij de jihad werken, als dat het is wat de overheid graag wilt ...
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 29 juni 2004 @ 17:30:16 #57
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_20284053
-verwijderd-

[ Bericht 95% gewijzigd door NorthernStar op 29-06-2004 19:13:56 ]
Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
pi_20286145
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 15:49 schreef Youssef het volgende:

-
ga je mond eens spoelen

[ Bericht 8% gewijzigd door NorthernStar op 29-06-2004 19:11:14 ]
  dinsdag 29 juni 2004 @ 19:06:07 #59
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_20286335
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 08:13 schreef Baklap het volgende:

[..]

Ik werkte zaterdags ook altijd met een vriend in de kas van een pa van weer een andere vriend.
Beetje meezingen met de radio met een bezem als microfoon. Weinig doen maakt licht werk zeg ik altijd maar. Totdat die fucking Polen langskwamen. En toen werd het verschil ineens wel duidelijk. Die lui rende werkelijk door de kas en werkte minstens 2x zo hard als wij. Met als gevolg dat we even een weekje rust mochten nemen. Dat weekje rust blijkt nu al een jaartje te zijn.
Smerige broodrovers! Kan me niet eens meer normaal drukken tijdens een bijbaantje. Binnenvallen, dat zeg ik!
Kan je nou zelf echt niet bedenken waarom het een jaartje is geworden? *kneus*
Als je ergens werkt moet je werken en niet een beetje aankloten want dan zijn er dus inderdaad anderen die het wel goed aanpakken en kennelijk nu al een jaar tot tevredenheid van de werkgever (de pa van je vriendje...) aan de slag zijn....misschien iets meer inzet tonen de volgende keer?
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  dinsdag 29 juni 2004 @ 19:12:03 #60
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_20286467
Wat een gelul!!! Vive L'europe!!!! zoek een baan in Polen als je als student niks kan vinden
Ik bedoel, die gasten hebben wel het lef het thuisland te verlaten op zoek naar betere tijden....Ze werken zowat klokkie rond, ja ze passen niet helemaal in de "Jan met de Pet" cultuur van NL, so what!! Live and let live....Blijf lekker 'landje' denken met z'n allen....nee dan komt het goed
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_20288938
Mij gebeurd dat niet zo snel
Maar ik pluk ook geen aardbeien, als je gaat werken, gewoon een contract eruit te krijgen.
It took God six days to create the earth, and Monty Python just 90 minutes to screw it up.
pi_20296653
Ik hoor regelmatig geklaag over het feit dat aardbeien in de supermarkt niet meer te betalen zijn. Geen wonder als studenten 5 euro per uur voor het plukken verdienen, maar niet doorwerken. Die Poolse arbeider doet dubbel zo veel. Het plukken is dus veel sneller klaar en de kostprijs van een bakje aardbeien kan omlaag. Poolse arbeider blij, consument in de winkel blij. Ik snap het probleem niet.

En die student? OF harder werken, OF een ander baantje zoeken, OF niet meer naar de kroeg. Dan krijgen de kroegen te maken met omzetverlies en zullen ze misschien hun prijzen ook wel weer wat laten zakken. Worden we allemaal beter van

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2004 00:52:24 ]
  woensdag 30 juni 2004 @ 00:52:58 #64
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_20296682
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 08:17 schreef Baklap het volgende:

Maar dat normale luie mensen zoals ik daardoor op straat komen te staan.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_20302620
Als ex-bedrijfsleider van een bloembollen bedrijf die ruim 15 jaar met Polen heeft gewerkt is dit een topic waar ik wel even op wil reageren:
-de Polen leven hier van het eten wat ze massaal meenemen uit Polen vandaan en verder van ¤50 per week, de rest potten ze op om mee te nemen.
-Wij hadden mensen met allerlei achtergrond: architecten, verpleegsters, kantoor etc
-scholieren/studenten die "zich drukken" zijn slechter voor de Nederlandse economie dan Polen die werken, zij zijn er de oorzaak van dat produktie kosten veel te hoog worden.
-Een jaar of 10 geleden was het nog toegestaan voor niet EEG inwoners hier te werken zonder dat die aanspraak konden maken op uitkeringen zoals pensioen ww en dergelijke, terwijl daar wel door de werkgevers die met Polen werkten premies over werden afgedragen, toch stukken beter voor de Nederlandse economie dan de huidige regeling waarbij een Pool die hier 26 weken heeft gewerkt gewoon ww kan gaan claimen.
-Polen die voor ¤ 5 per uur gaan werken werken zwart, je kunt geen seizoens arbeid gaan verrichten zonder dat daar allerlei premies over moeten worden afgedragen en dan heb je recht op minimum loon.. en dat is meer dan ¤ 5 .
-En net als bij alle nationaliteiten heb je ook bij de Polen mensen die zich drukken... en die stuur je dan net zoals die Nederlandse student weg.. voor hem een ander..
  woensdag 30 juni 2004 @ 12:09:31 #66
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_20303043
Als je als student in Nederland geen beter baantje kan vinden dan aardbeien plukken, doe je toch echt iets fout hoor.
  woensdag 30 juni 2004 @ 12:41:28 #67
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_20303951
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 12:09 schreef Miwe het volgende:
Als je als student in Nederland geen beter baantje kan vinden dan aardbeien plukken, doe je toch echt iets fout hoor.
Truffels zoeken
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
  woensdag 30 juni 2004 @ 16:16:42 #68
98633 Merkava_IV
You like my avatar?
pi_20310462
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 09:14 schreef Baklap het volgende:

[..]

Nee, Marokkanen werken niet.
  donderdag 1 juli 2004 @ 13:13:50 #69
98633 Merkava_IV
You like my avatar?
pi_20334407
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 13:31 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg. 5 euro is 5 euro. Het is geen vetpot maar als student verdien je nu eenmaal niet meer en als je niet werkt dan moet je ook niet gaan zeiken dat je maar een arme student bent vind ik.
Inderdaad. Ik ga de komende maand werk doen dat maar 5 euro betaalt. Er is gewoonweg geen ander werk op dit moment. Het is geen vetpot, maar het is beter dan thuis zitten en niksen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')