abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20254299
Ik zat zojuist even Rtl Z te kijken en toen was er een stukje over de persconferentie van Dick Advocaat... toen vroegen ze iets ( volgens mij of hij een beetje verbitterd was) en toen kreeg de bondscoach traanogen...

moeten we niet eens met zijn allen achter deze man gaan staan, die ons nu toch anar de halve finale heeft gebracht. Hij leeft duidelijk mee, of is het misschien een truc om het medeleven van supporters en journalisten te winnen?
  maandag 28 juni 2004 @ 16:44:14 #2
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_20254318
quote:
Op maandag 28 juni 2004 16:43 schreef s4nd3r-tj3 het volgende:
Ik zat zojuist even Rtl Z te kijken en toen was er een stukje over de persconferentie van Dick Advocaat... toen vroegen ze iets ( volgens mij of hij een beetje verbitterd was) en toen kreeg de bondscoach traanogen...

moeten we niet eens met zijn allen achter deze man gaan staan, die ons nu toch anar de halve finale heeft gebracht. Hij leeft duidelijk mee, of is het misschien een truc om het medeleven van supporters en journalisten te winnen?

NEEN
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_20254419
quote:
'Ik ben erg teleurgesteld'

Uitgegeven: 28 juni 2004 16:27

ALBUFEIRA - Ongeacht het eindresultaat van het Nederlands elftal op het EK in Portugal moet de KNVB waarschijnlijk op zoek naar een nieuwe bondscoach. Dick Advocaat liet maandag voor aanvang van de voorbereidingen op de halve finale tegen Portugal doorschemeren dat hij weinig zin meer heeft om zijn tot en met het WK van 2006 lopende contract helemaal uit te dienen.

"Ik ben erg teleurgesteld", verklaarde Advocaat. "Ik ben heel tevreden over de spelers. Ze groeien steeds meer naar elkaar toe en vormen een heel hecht team. Ik ben ook heel trots dat deze spelersgroep die eigenlijk al twee jaar geleden al was afgeschreven toch gewoon in de halve finale staat. Dat kunnen Frankrijk, Duitsland, Engeland, Italië en Spanje niet zeggen. Toch ben ik wel teleurgesteld. Er zijn dingen gebeurd waardoor ik niet meer echt kan genieten."

Wissel

Advocaat doelde op de gebeurtenissen na het duel tussen Nederland en Tsjechië. Bij een voorsprong van 2-1 wisselde de oefenmeester uitblinker Robben voor Bosvelt. Oranje verloor de controle over de wedstrijd en stapte alsnog met een nederlaag (3-2) het veld af.

"Er zijn vervolgens dingen gebeurd die echt niet kunnen", aldus Advocaat. "Slecht is slecht en iedereen mag kritiek hebben. Maar er zijn ook grenzen overschreden. Ik moet ook nog terug naar Nederland. Dat realiseert zich kennelijk niet iedereen. Wat dat betreft ben ik blij dat we de halve finale nog hebben gehaald."

Nu.nl
pi_20254432
Die man moet eens niet zo pathetisch doen. Gek word ik ervan!! Hoop nu niet dat iedereen daar weer in gaat trappen...bleegh! Hij krijgt dik betaald om zijn werk te doen (wat ie echt niet zo geweldig doet) en dan moet ie niet gaan zitten miepen....
geniet nooit met mate
  maandag 28 juni 2004 @ 16:49:36 #5
63890 bugeye
Fok verlaten heeft :'(
pi_20254468
quote:
Op maandag 28 juni 2004 16:48 schreef gimme.shelter het volgende:
Die man moet eens niet zo pathetisch doen.
dat geldt eigenlijk voor alle voetballers die zo zielig doen om te verliezen
komop jongens, tis maar voetbal, niet zo janken zeg
Ik zit niet langer meer hier.... snik....
pi_20254475
We moeten sowieso achter hem gaan staan. Of we het nu met zijn keuzes eens zijn of niet, het werkt alleen maar tegen hem als we hem de grond in boren. Verneukt alleen zijn stemming en die van het team en helpt zeker niet om de prestaties te verbeteren.
  maandag 28 juni 2004 @ 16:51:03 #7
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_20254520
Sja, je weet gewoon dat je in die positie aan de schandpaal genageld kan worden, dat is gewoon onderdeel van het werk. Al vond ik het af en toe ook wel een beetje ver gaan. Lekker jennen en pesten ok, maar openlijk praten over ophangen en stenigen is natuurlijk te idioot voor woorden.

Ik ben het nog STEEDS niet eens met het beleid van Advocaat ondanks dat we in de halve finale staan. HIj is nog steeds te behoudend en te voorzichtig, wisselt verkeerd, stelt de verkeerde mensen op etc.

Ook al worden we EK, hij zal toch weg moeten ,
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_20254559
quote:
Op maandag 28 juni 2004 16:47 schreef -Mk- het volgende:

[..]
Gadverdamme, wat een jankerd
Kritiek is opart of the job lijkt mij.
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
  maandag 28 juni 2004 @ 16:54:53 #9
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_20254636
Feit is wel dat hij op een dusdanige manier is aangevallen, dat hij in Nederland geheid letterlijk en figuurlijk stront over zich heen gaat krijgen. DAAR doelt hij op. NIET op kritiek wat wij, en velen met ons, gaven op de in onze ogen verkeerde wissel.
Daarbij, geeft hij toe dat die wissel niet goed was. Maar daar hoor je niemand over

Ik ben ook geen advocaat fan, maar ben er FEL op tegen hoe die man persoonlijk aangevallen is door andere lafbekken die het zelf niet aan durven (vnl. media mensen)
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
pi_20254659
Ik kan het me goed voorstellen, dat zo'n man emotioneel wordt. Maar hij heeft het toch wel over zichzelf afgeroepen met die belachelijke wissel.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 28 juni 2004 @ 16:56:40 #11
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_20254689
Willem van H. doet iig al goed zijn best om in de smaak te vallen bij het publiek, hij maakt grapjes en nu schijnt hij " ineens " een contract te hebben wat niet direct aan het contract van Dick is gekoppeld en d.w.z. dat wanneer Dick vertrekt dat Willem kan blijven, dit was schijnbaar eerst niet het geval.
  maandag 28 juni 2004 @ 16:56:54 #12
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_20254700
Sjeesus en dan denk je dat je nu alles wel zo'n beetje gezien hebt voor wat betreft Advocaat ... what's next?
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_20254735
Wanneer pakt de media zijn verantwoording eens op. Eerst Pim Fortuyn en nu Dick Advocaat. De media moet gewoon eens hard worden aangepakt, ze moeten zich bewust worden van hun macht en als ze dat niet doen moeten ze bestraft worden. De media is het uitschot van onze samenleving.
pi_20254749
quote:
Op maandag 28 juni 2004 16:56 schreef Harry_Sack het volgende:
what's next?
Ik hoop dat we hem deze week nog met die cup in zijn handen zien staan.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_20254751
quote:
Op maandag 28 juni 2004 16:56 schreef Harry_Sack het volgende:
Sjeesus en dan denk je dat je nu alles wel zo'n beetje gezien hebt voor wat betreft Advocaat ... what's next?
Het europees kampioenschap voor ons
pi_20254835
Je haalt niet zomaar de halve finale. Daar moet gewoon ook een aandeel voor Dick Advocaat en Van Hanegem bij hebben gezeten. Lui als Hugo Borst e.d. moeten maar eens flink door het stof gehaald worden.
  maandag 28 juni 2004 @ 17:02:51 #17
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_20254848
quote:
Op maandag 28 juni 2004 16:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik hoop dat we hem deze week nog met die cup in zijn handen zien staan.
Hij huilt op voorschot
pi_20255132
Ik snap het wel hoor, die gast is door zoveel mensen uitgemaakt voor wat dan ook. Kranten stonden vol, heb het wel 100x voorbij zien komen op tv etc. Logisch dat je jezelf dan rot voelt, hij was zich ervan bewust dat hij een fout heeft gemaakt, kan iedereen overkomen.
pi_20255315
Ik ben niet tevreden over het spel wat het nederlands elftal heeft laten zien de afgelopen 2 jaar, daar word je als bondscoach op afgerekent. en de wissel van robben was in mijn ogen heel dom en pakte helemaal verkeerd uit voor hem. daar mag de media kritiek op hebben, dat is helemaal terecht, hoort bij het vak, maar beginnen over stenigen en ophangen gaat echt veel te ver, dat is echt te belachelijk voor woorden. Ook advocaat is een mens en kan fouten maken

in colombia is er al een keer 1 dood geschoten vanwege een eigen doelpunt en in nederland lopen ook genoeg mafkezen rond met zieke gedachtes, kijk maar naar wat er met pim fortuyn gebeurt is.
pi_20255833
Wat zou ik de media graag eens een lesje leren.
pi_20255860
quote:
Op maandag 28 juni 2004 17:13 schreef Jed1Gam het volgende:
Ik snap het wel hoor, die gast is door zoveel mensen uitgemaakt voor wat dan ook. Kranten stonden vol, heb het wel 100x voorbij zien komen op tv etc. Logisch dat je jezelf dan rot voelt, hij was zich ervan bewust dat hij een fout heeft gemaakt, kan iedereen overkomen.
Dat vond ik inderdaad wel te ver gaan, tenminste dat het alleen ging om die wissel. Ik uitte minstens zoveel kritiek maar niet alleen om die wissel maar om een heleboel dingen die eraan vooraf gingen.

Vanaf de kwalificatie blundert hij al voortdurend, zo ook tegen Schotland, waar Sneijder de eerste wedstrijd op de bank zat terwijl 90% van het volk hem in de basis wilde, toen het volk in de return gelijk kreeg wonnen we ook.

Tegen Duitsland (EK) was 90% voor de komst van Robben, maar Dick Advocaat kiest voor (schrikwekkend gewoon) Zenden. Dan de Wissel tegen Tsjechie, waarbij ik al eerder kritiek had op het sowieso meenemen van Bosvelt en geen Nigel de Jong.

Tegen Zweden speelt Advocaat veel te behoudend met Heitinga voor Davids, in plaats van Sneijder/ v.d. Vaart voor Davids (Heitinga had voor F. de Boer moet komen en niet Bouma).

Maar wat mij het meest verbaast is dat Cocu na zijn blunder tegen Tsjechie nog speelminuten krijgt!
Kortom, het lijkt me voor iedereen het beste als Dick Advocaat vertrekt, ongeacht het resultaat dat we behalen op het EK.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_20255936
quote:
Op maandag 28 juni 2004 17:36 schreef Shreyas het volgende:
Maar wat mij het meest verbaast is dat Cocu na zijn blunder tegen Tsjechie nog speelminuten krijgt!
Kortom, het lijkt me voor iedereen het beste als Dick Advocaat vertrekt, ongeacht het resultaat dat we behalen op het EK.
Ik denk juist dat het wel goed is dat Dick niet bij de waan van de dag regeert.
pi_20256051
quote:

[..]

Op de meeste punten ben ik het met je eens, maar met die van Cocu niet. Als De Boer er niet in staat is meneer Cocu de aanvoerder van het Nederlands elftal. Je ziet in geen 1 elftal, dat een speler wordt afgerekent op 1 individuele fout. Toen die Engelse tegen de Fransen die foute terugspeel bal gaf, stond hij er de volgende wedstrijd toch ook in(volgens mij). Een speler moet niet afgerekent worden op 1 fout, want voor de verderest heeft hij geen cruciale fouten gemaakt.
pi_20256611
quote:
Dit is wel een hele domme opmerking, en ik wou er zelfs nog bijna serieus op reageren. Maar de opmerking is ZO dom dat ik er verder maar geen aandacht aan besteed...
  maandag 28 juni 2004 @ 18:26:35 #25
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_20256925
quote:
Op maandag 28 juni 2004 16:58 schreef Steijn het volgende:
Wanneer pakt de media zijn verantwoording eens op. Eerst Pim Fortuyn en nu Dick Advocaat. De media moet gewoon eens hard worden aangepakt, ze moeten zich bewust worden van hun macht en als ze dat niet doen moeten ze bestraft worden. De media is het uitschot van onze samenleving.
Appels en peren...
  maandag 28 juni 2004 @ 18:28:29 #26
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_20256957
Advocaat moet niet zeuren.
Kritiek is normaal. Kijk eens naar Italië. Daar moeten de spelers onder politiebegeleiding het vliegveld verlaten.

Mulder kan er niets aan doen dat zijn gesprek niet in z'n geheel geciteerd werd.

Verder heb ik alleen maar legitieme kritiek gehoord, op Dick Advocaat.
  maandag 28 juni 2004 @ 18:28:41 #27
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_20256963
quote:
"Ik ben heel tevreden over de spelers. Ze groeien steeds meer naar elkaar toe en vormen een heel hecht team. Ik ben ook heel trots dat deze spelersgroep die eigenlijk al twee jaar geleden al was afgeschreven toch gewoon in de halve finale staat. Dat kunnen Frankrijk, Duitsland, Engeland, Italië en Spanje niet zeggen. Toch ben ik wel teleurgesteld. Er zijn dingen gebeurd waardoor ik niet meer echt kan genieten."
Jammer, dat gun ik hem toch niet...
Ten percent faster with a sturdier frame
  maandag 28 juni 2004 @ 18:28:44 #28
76657 Maikey
This pik ik niet!
pi_20256965
Ik snap die hele demonisering niet. Ik noem een Jan Mulder die Dick Advocaat het ergste toewenst maar even als voorbeeld. De meeste mensen die het hardst schreeuwen om zijn vertrek, zullen hem, als we de finale bereiken (of winnen) de hemel in prijzen. Stom volk
Wat een onzin!
  maandag 28 juni 2004 @ 18:35:18 #29
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_20257076
quote:
Op maandag 28 juni 2004 18:28 schreef Maikey het volgende:
Ik snap die hele demonisering niet. Ik noem een Jan Mulder die Dick Advocaat het ergste toewenst maar even als voorbeeld. De meeste mensen die het hardst schreeuwen om zijn vertrek, zullen hem, als we de finale bereiken (of winnen) de hemel in prijzen. Stom volk
Ik noem feiten checken ipv blind zaken overnemen. Dat moet men eens doen.

Gesprek Mulder - Kraaij jr.

25/06/2004 17:24

Hans Kraaij jr. vond op 10 juni aan tafel bij VillaBvD dat Jan Mulder te veel tekeer ging tegen Dick Advocaat. Jan was het niet met hem eens en gebruikte de overdrijving (stenigen) om de uitspraak van Hans Kraaij jr. te weerleggen. Vele media gebruiken slechts flarden uit hun conversatie. Hieronder volgt de volledige tekst.

Henk:
Jij (Hans Kraaij jr.) neemt Jan Mulder kwalijk dat hij veel te veel tekeer gaat tegen Advocaat.

Hans Kraaij jr.
Het is niet alleen Jan , maar ik moet wel tegen je zeggen Jan en ik moet je ook aan kunnen kijken. Ik heb niet alle uitzendingen gezien omdat ik ook onderweg hiernaar toe was. Maar je schijnt verschrikkelijk te tekeer te gaan over Advocaat. Alsof het een of andere crimineel is, alsof het een gek is, of dat hij de bak in moet. Er deugt van die man helemaal niets meer als ik Jan hoor praten.

Jan:
Ik heb wel tegen Frits gezegd: Ze moeten Dick Advocvaat ophangen. Dat heb ik wel gezegd.

Hans Kraaij jr.:
Nou… Dan ben je vrij positief

Jan:
Jij hebt dat allemaal niet zo goed verstaan. En eigenlijk vind ik stenigen.

Hans Kraaij jr.:
Waarom?

Jan:
Je zit schromelijk te overdrijven. Ik heb het alleen maar over die behoudende tactieken van dat Nederlands elftal.
pi_20257399
quote:
Op maandag 28 juni 2004 18:35 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Ik noem feiten checken ipv blind zaken overnemen. Dat moet men eens doen.

Gesprek Mulder - Kraaij jr.

25/06/2004 17:24

Hans Kraaij jr. vond op 10 juni aan tafel bij VillaBvD dat Jan Mulder te veel tekeer ging tegen Dick Advocaat. Jan was het niet met hem eens en gebruikte de overdrijving (stenigen) om de uitspraak van Hans Kraaij jr. te weerleggen. Vele media gebruiken slechts flarden uit hun conversatie. Hieronder volgt de volledige tekst.

Henk:
Jij (Hans Kraaij jr.) neemt Jan Mulder kwalijk dat hij veel te veel tekeer gaat tegen Advocaat.

Hans Kraaij jr.
Het is niet alleen Jan , maar ik moet wel tegen je zeggen Jan en ik moet je ook aan kunnen kijken. Ik heb niet alle uitzendingen gezien omdat ik ook onderweg hiernaar toe was. Maar je schijnt verschrikkelijk te tekeer te gaan over Advocaat. Alsof het een of andere crimineel is, alsof het een gek is, of dat hij de bak in moet. Er deugt van die man helemaal niets meer als ik Jan hoor praten.

Jan:
Ik heb wel tegen Frits gezegd: Ze moeten Dick Advocvaat ophangen. Dat heb ik wel gezegd.

Hans Kraaij jr.:
Nou… Dan ben je vrij positief

Jan:
Jij hebt dat allemaal niet zo goed verstaan. En eigenlijk vind ik stenigen.

Hans Kraaij jr.:
Waarom?

Jan:
Je zit schromelijk te overdrijven. Ik heb het alleen maar over die behoudende tactieken van dat Nederlands elftal.
Misschien bedoeld hij het fiiguurlijk, het KAN GEWOON NIET!
De pers/media moet eens goed kijken wat ze allemaal aanrichten, er zitten echte honden tussen!

Niet alleen in Nederland hoor, in Engeland zijn de tabloids ook lekker bezig.

"Bescherming Meier na haatcampagne"

Worden telefoonnummers emailadressen, foto's van zijn vrouw etc geplaats van deze scheidsrechter. Belachelijk! Oprotten met die kutmedia die alleen maar uit zijn op sensatie, tja want anders verkoopt dat kutblaadje niet van ze.

Ik vind het echt sneu voor Dick en deze Meier.
pi_20257480
quote:
Op maandag 28 juni 2004 18:26 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Appels en peren...
Beiden zijn ernstig gedemoniseerd door de media. Ik wil dus eerder spreken van spijkers met koppen ofzo.
pi_20257530
quote:
Niet zo overdreven in landen als Italie en Spanje is het 10 keer erger.
quote:
Op maandag 28 juni 2004 17:02 schreef Steijn het volgende:
Je haalt niet zomaar de halve finale. Daar moet gewoon ook een aandeel voor Dick Advocaat en Van Hanegem bij hebben gezeten. Lui als Hugo Borst e.d. moeten maar eens flink door het stof gehaald worden.
Heb je de wedstrijden gezien? We hebben heel veel geluk gehad dat we door zijn is alles behalve vanwege Dick.
  maandag 28 juni 2004 @ 18:59:02 #33
25777 Dauntless
Een hyperoniem hyponiem
pi_20257560
De man heeft fouten gemaakt en is daar op af gerekend, maar men is te ver gegaan in de kritieken en op de man gaan spelen en daarmee heeft de media veel volk meegekregen die advocaat hebben gedemoniseerd en waarop veel dingen gezegd zijn die niet kunnen. Feit blijft dat Advocaat ook maar een mens zoals jij en ik is en dat er te ver gegaan is met uitspraken. Beargumenteerde kritiek is binnen bepaalde normen en waarden helemaal terecht en zelfs goed en mag stevig gebracht worden, maar wat er gebeurd en gezegd is kan gewoon niet punt. En als mensen dat niet zien dan is het slecht gesteld met de mensheid vrees ik....
-Aantal geposte afbeeldingen in B&H sinds 1 januari 05: 2320.
-Gebruikte webruimte: 880mb
pi_20257621
Die arme advocaat. Ik vind dat deze man een standbeeld moet krijgen als Oranje kampioen wordt. En landelijke pers moet dan zijn muil maar houden. Overigens hoop ik dat die hals van een Hugo Borst maar bondscoach moet worden. Zijn we van die negativeling als 'analyticus' af.
pi_20257668
Ja, laat die Hugo Borst maar de kar trekken. Ik vind dat zo'n misselijke vent
En de media is inderdaad te ver gegaan tegen Dick, maar aan de andere kant, als je bondscoach krijg je 16 miljoen kritieken, dat weet je van tevoren.
pi_20257895
Wat zeiken jullie nou allemaal? De Nederlandse pers heeft hem puur zakelijk beoordeeld als coach en heeft verder geen zaken uit zijn priveleven ofzo aangehaald.
pi_20257937
Hij moet gewoon nog steeds ontslagen worden.. Dat ie niet tegen kritiek kan.. Sja, zijn probleem. De Nederlandse pers is nog vrij mild vergeleken met andere landen en op zo'n positie kun je dat verwachten.
pi_20258008
quote:
Op maandag 28 juni 2004 19:12 schreef Duiveltja het volgende:
Wat zeiken jullie nou allemaal? De Nederlandse pers heeft hem puur zakelijk beoordeeld als coach en heeft verder geen zaken uit zijn priveleven ofzo aangehaald.
Dus jij vindt termen als 'stenigen' zakelijk?
Wij zeiken niet, die media zeikt. En het is diezelfde media die opeens weer vol lof is over Oranje. Misselijkmakend.
pi_20258132
quote:
Op maandag 28 juni 2004 19:12 schreef Duiveltja het volgende:
zakelijk? Vragen of ie al bedreigd is? Noem je dat zakelijk! Het gaat alleen nog maar over die kritiek, de verbazing daarover en de reactie van Advocaat. Ik wil dat gezeik niet en ik geloof dat niemand daar om gevraagd heeft. Ik wil alleen geouwhoer over voetbal horen, verdomme.
  Overall beste user 2022 maandag 28 juni 2004 @ 19:24:59 #40
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_20258266
quote:
Op maandag 28 juni 2004 18:28 schreef Nyrem het volgende:
Advocaat moet niet zeuren.

Verder heb ik alleen maar legitieme kritiek gehoord, op Dick Advocaat.
In zoverre dat een coach niet meespeelt. En dus geen _directe_ invloed heeft op het verloop van het spel. (zou anders wel heel voorspelbaar worden, dat voetbal).
En dat Nederland tegen Tsjechie met 10 man speelde wordt vaak voor het gemak vergeten.

Haal eerst die cup maar naar Nederland en kijk dan verder. Kans is 25% dat ze kampioen worden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_20258326
quote:
Op maandag 28 juni 2004 19:16 schreef CloudStrife het volgende:

[..]

Dus jij vindt termen als 'stenigen' zakelijk?
Wij zeiken niet, die media zeikt. En het is diezelfde media die opeens weer vol lof is over Oranje. Misselijkmakend.
Ja Mulder meende dat echt
  Trouwste user 2022 maandag 28 juni 2004 @ 19:29:59 #42
7889 tong80
Spleenheup
pi_20258412
Onthoofden die vent.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 28 juni 2004 @ 19:31:30 #43
83461 Kylee
Nou en ?
pi_20258464
Jan Mulder is gewoon een hi ha hondelul.
Ik leef niet online ik leef echt....zonder fok bevalt me heel goed voel me als mens completer en ben van het gezeik en getreiter af.
pi_20258605
quote:
Op maandag 28 juni 2004 19:26 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Met zulke dingen spot je niet.
Maar jij wil dat gewoon niet begrijpen, hopeloos geval...
pi_20260403
quote:
Op maandag 28 juni 2004 19:36 schreef CloudStrife het volgende:

[..]

Met zulke dingen spot je niet.
Maar jij wil dat gewoon niet begrijpen, hopeloos geval...
Een geintje moet kunnen vind ik hoor.. net of hij dat echt meent... komop zeg...!

Het komt toch op hetzelfde neer en dat is dat Jan Mulder het niet eens was met het beleid van Dick
pi_20260999
Ik vind dat je sowieso je team en bondscoach door dik en dun moet steunen. Maar wij zijn er alleen als het goed gaat. Echt flikkertjes.
PE#1
  Trouwste user 2022 maandag 28 juni 2004 @ 21:10:50 #47
7889 tong80
Spleenheup
pi_20261280
quote:
Op maandag 28 juni 2004 21:02 schreef convinced het volgende:
Ik vind dat je sowieso je team en bondscoach door dik en dun moet steunen. Maar wij zijn er alleen als het goed gaat. Echt flikkertjes.
Je bent zelf een homo.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_20261314
quote:
Op maandag 28 juni 2004 21:10 schreef tong80 het volgende:

[..]

Je bent zelf een homo.

Ik zeg toch ook we. Maar met flikkertjes bedoel ik niet homo.
PE#1
  Trouwste user 2022 maandag 28 juni 2004 @ 21:13:41 #49
7889 tong80
Spleenheup
pi_20261378
quote:
Op maandag 28 juni 2004 21:11 schreef convinced het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook we. Maar met flikkertjes bedoel ik niet homo.
Ok.

Vraag me wel af wat flikkertjes dan wel zijn.

pi_20261386
quote:
Op maandag 28 juni 2004 21:13 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ok.

Vraag me wel af wat flikkertjes dan wel zijn.

Wankers.
PE#1
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 28 juni 2004 @ 21:15:43 #51
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_20261453
quote:

[..]

De gemiddelde politicus vond Pim Fortuyn ook niet echt een tweede Hitler....

Volkert wel....
  Trouwste user 2022 maandag 28 juni 2004 @ 21:19:40 #52
7889 tong80
Spleenheup
pi_20261596
quote:
Op maandag 28 juni 2004 21:15 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

De gemiddelde politicus vond Pim Fortuyn ook niet echt een tweede Hitler....

Volkert wel....
Maar die zit vast.

FOK!-Schrikkelbaas maandag 28 juni 2004 @ 21:21:57 #53
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_20261681
quote:
Op maandag 28 juni 2004 21:19 schreef tong80 het volgende:

[..]

Maar die zit vast.

Je begrijpt me wel. Natuurlijk wilde de gemiddelde journalist 'm niet stenigen. En 99% van het Nederlandse volk wil dat ook niet. ZELFS niet wanneer we de penalties tegen Zweden hadden afgesloten als verwacht en het hele land nu in nationale rouw had gezeten....

Maar er hoeft maar 1 gek, beinvloed door de mediahype nav 'de wissel', tussen te zitten.

Advocaat heeft dus gelijk.
  Trouwste user 2022 maandag 28 juni 2004 @ 21:25:29 #54
7889 tong80
Spleenheup
pi_20261806
Ik denk dat Advocaat anders had moeten reageren. Hij gaat in de verdediging. Maak het met een grapje af. Zeg dat je een te groot hoofd heb om te missen, dat het dus niet eerlijk is. Advocaat neemt het veel te serieus op. Maakt er zelf een groot probleem van.

maandag 28 juni 2004 @ 21:27:00 #55
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_20261841
quote:
Wat een vage, populistische spierballentekst ....
Hoe kun je nou de media straffen "dat ze niet genoeg bewust zijn van hun macht".
  maandag 28 juni 2004 @ 21:30:55 #56
95998 -DailaLama-
pi_20261970
quote:
Op maandag 28 juni 2004 17:35 schreef Steijn het volgende:
Wat zou ik de media graag eens een lesje leren.
Kinky!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 28 juni 2004 @ 21:32:20 #57
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_20262007
quote:
Op maandag 28 juni 2004 21:25 schreef tong80 het volgende:
Ik denk dat Advocaat anders had moeten reageren. Hij gaat in de verdediging. Maak het met een grapje af. Zeg dat je een te groot hoofd heb om te missen, dat het dus niet eerlijk is. Advocaat neemt het veel te serieus op. Maakt er zelf een groot probleem van.

O jawel. De man kan nog wel een mediatraining gebruiken. Maar ik denk toch dat 'we' bij zo'n publiek persoon wel wat genuanceerder mogen zijn. De geschiedenis heeft bewezen dat dat blijkbaar nodig is, en dat zelfs volkssport nummer 1 (publieke personen afzeiken) door sommige gekken iets te serieus genomen wordt.
  Trouwste user 2022 maandag 28 juni 2004 @ 21:34:21 #58
7889 tong80
Spleenheup
pi_20262069
quote:
Op maandag 28 juni 2004 21:32 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

O jawel. De man kan nog wel een mediatraining gebruiken. Maar ik denk toch dat 'we' bij zo'n publiek persoon wel wat genuanceerder mogen zijn. De geschiedenis heeft bewezen dat dat blijkbaar nodig is, en dat zelfs volkssport nummer 1 (publieke personen afzeiken) door sommige gekken iets te serieus genomen wordt.
Het voorbeeld dat je aangeeft is éénmalig in de historie. Volgens jou zou Theo van Gogh prefentief moeten worden vastgezet.

FOK!-Schrikkelbaas maandag 28 juni 2004 @ 21:36:49 #59
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_20262143
quote:
Op maandag 28 juni 2004 21:34 schreef tong80 het volgende:

[..]

Het voorbeeld dat je aangeeft is éénmalig in de historie.
Nav een mediahype
quote:
Volgens jou zou Theo van Gogh prefentief moeten worden vastgezet.

Nee, want die slacht geen mensen af welke in de publieke belangstelling van 12 miljoen nederlanders staan.

De impact van een EK is denk ik een beetje groter bij de gemiddelde Nederlander dan de AEL.
pi_20262298
quote:
Op maandag 28 juni 2004 21:25 schreef tong80 het volgende:
Maak het met een grapje af. Zeg dat je een te groot hoofd heb om te missen, dat het dus niet eerlijk is.
Dat zou super zijn. Al was zijn grapje ook wel goed! Op de vraag wat hij hoopt dat de finale wordt: "Tsjechië. En dan haal ik Robben eruit."
PE#1
  Trouwste user 2022 maandag 28 juni 2004 @ 21:42:50 #61
7889 tong80
Spleenheup
pi_20262363
quote:
Op maandag 28 juni 2004 21:36 schreef Swetsenegger het volgende:

De impact van een EK is denk ik een beetje groter bij de gemiddelde Nederlander dan de AEL.
Hij roept de toorn af over het Islamitische geloof. Slacht Mohammed als ie de kans krijgt.

Nog steeds is er geen Islamiet in de naam van van Gogh omgebracht.

Trouwste user 2022 maandag 28 juni 2004 @ 21:43:42 #62
7889 tong80
Spleenheup
pi_20262390
quote:
Op maandag 28 juni 2004 21:41 schreef convinced het volgende:

[..]

Dat zou super zijn. Al was zijn grapje ook wel goed! Op de vraag wat hij hoopt dat de finale wordt: "Tsjechië. En dan haal ik Robben eruit."
Kijk, en dan dien je dus echt onthoofd te worden. Daar maak je geen grapjes over.

maandag 28 juni 2004 @ 21:44:27 #63
95415 Bullpit
hangoudere
pi_20262418
we vergeten hier wel even het economisch belang , ik noem maar even: Zwarte Kip , die raken hun rotzooi aan de straatstenen niet meer kwijt , en dat komt door de pers
I know it sounds like I'm in denial, but I'm not.
pi_20262420
quote:
Op maandag 28 juni 2004 21:43 schreef tong80 het volgende:

[..]

Kijk, en dan dien je dus echt onthoofd te worden. Daar maak je geen grapjes over.

Natuurlijk wel. De pers lachte mee!
PE#1
  maandag 28 juni 2004 @ 21:45:22 #65
95998 -DailaLama-
pi_20262457
quote:
Op maandag 28 juni 2004 21:36 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nav een mediahype
[..]

Nee, want die slacht geen mensen af welke in de publieke belangstelling van 12 miljoen nederlanders staan.

Daar heb je gelijk in.
Maar hoe wil je dat tegen gaan? Mensen als Jan Mulder stenigen?

Iedere journalist deed haast wel een beetje hard tegen Advocaat. Het is net als pesten in een schoolklas. Daar doet ook iedereen een beetje aan mee.
pi_20262463
De media gaan ook veel te ver. Het is echt walgelijk als de media professionaliteit van iemand met een publieke functie verwachten, maar zelf nog nooit enig besef hebben gehad van het woord professionaliteit en vooral ook niet volgens dezelfde maatstaven willen handelen.

Het laatste akkefietje m.b.t. Urs Meier is ook weer een goed voorbeeld van hoe ver de media kunnen gaan door, in dit geval, al zijn persoonlijke gegevens te publiceren om hem vooral maar eens persoonlijk aan te spreken op zijn beslissing tijdens Engeland-Portugal.
  Trouwste user 2022 maandag 28 juni 2004 @ 21:45:44 #67
7889 tong80
Spleenheup
pi_20262467
quote:
Op maandag 28 juni 2004 21:44 schreef convinced het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. De pers lachte mee!
Die moeten ook onthoofd worden.

pi_20262472
ik vind het eigenlijk wel zielig allemaal voor hem.... heb wel medelijden met hem, heel nederland bekant tegen je...
2006...
  Trouwste user 2022 maandag 28 juni 2004 @ 21:47:11 #69
7889 tong80
Spleenheup
pi_20262529
quote:
Op maandag 28 juni 2004 21:45 schreef Perfect het volgende:
ik vind het eigenlijk wel zielig allemaal voor hem.... heb wel medelijden met hem, heel nederland bekant tegen je...
Ha, een Brabander. Die moeten ook worden onthoofd.

maandag 28 juni 2004 @ 21:47:35 #70
95415 Bullpit
hangoudere
pi_20262543
quote:
Op maandag 28 juni 2004 21:45 schreef tong80 het volgende:

[..]

Die moeten ook onthoofd worden.

maar niet alle persmensen, want de cameramensen moet opnamen daarvan maken
I know it sounds like I'm in denial, but I'm not.
pi_20262572
quote:
Op maandag 28 juni 2004 21:47 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ha, een Brabander. Die moeten ook worden onthoofd.

PE#1
  Trouwste user 2022 maandag 28 juni 2004 @ 21:50:57 #72
7889 tong80
Spleenheup
pi_20262674
quote:
Op maandag 28 juni 2004 21:48 schreef convinced het volgende:

[..]

Jij kent de Fok! geschiedenis blijkbaar niet.

Je hebt hilarische topics over Brabanders gemist. Neem het niet te serieus mien jong.

FOK!-Schrikkelbaas maandag 28 juni 2004 @ 22:01:02 #73
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_20263067
quote:
Op maandag 28 juni 2004 21:42 schreef tong80 het volgende:

[..]

Hij roept de toorn af over het Islamitische geloof. Slacht Mohammed als ie de kans krijgt.

Nog steeds is er geen Islamiet in de naam van van Gogh omgebracht.

Zoals gezegd is die mediahype een beetje kleiner
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 28 juni 2004 @ 22:01:35 #74
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_20263085
quote:
Op maandag 28 juni 2004 21:45 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in.
Maar hoe wil je dat tegen gaan? Mensen als Jan Mulder stenigen?

Iedere journalist deed haast wel een beetje hard tegen Advocaat. Het is net als pesten in een schoolklas. Daar doet ook iedereen een beetje aan mee.
Ja, en dus vind ik dat Advocaat gelijk heeft.
pi_20264380
quote:
Op maandag 28 juni 2004 21:50 schreef tong80 het volgende:

[..]

Jij kent de Fok! geschiedenis blijkbaar niet.

Je hebt hilarische topics over Brabanders gemist. Neem het niet te serieus mien jong.

Oké. Ik nam het toch niet echt serieus, hoor. Met zo'n tong!
PE#1
  maandag 28 juni 2004 @ 22:46:00 #76
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_20264758
quote:
Op maandag 28 juni 2004 21:21 schreef Swetsenegger het volgende:

Je begrijpt me wel. Natuurlijk wilde de gemiddelde journalist 'm niet stenigen. En 99% van het Nederlandse volk wil dat ook niet. ZELFS niet wanneer we de penalties tegen Zweden hadden afgesloten als verwacht en het hele land nu in nationale rouw had gezeten....

Maar er hoeft maar 1 gek, beinvloed door de mediahype nav 'de wissel', tussen te zitten.

Advocaat heeft dus gelijk.
Mee eens.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_20264851
Dick Advocaat wordt te hard aangepakt!
Ja : 77%
Nee : 23%
Aantal stemmen: 3132

Villabvd poll
pi_20264886
quote:
Op maandag 28 juni 2004 22:35 schreef convinced het volgende:

[..]

Oké. Ik nam het toch niet echt serieus, hoor. Met zo'n tong!
  maandag 28 juni 2004 @ 23:01:19 #79
80697 trith
"Powah!"
pi_20265353
Allemaal door die walgelijke Mulder en Borst. Wegwezen met die lui! En die van Gelder ook, eerst Advocaat zwart maken en dan lopen hielen likken, walgelijk die neus!

(vanavond in op 2) Die van Gelder: " Ik begin een zwak voor die man te krijgen". Vlikker toch op man vent. Ga iemand anders voor de gek houden! En nog referen naar rtl4 ook dat die Advocaat zo zwart hebben gemaakt, alsof ze zelf niet schuldig zijn(rtl4 bagger zender anywayz, kijk toch niet meer naar villa gvd).

*KOTS KOTS* ===> v. Gelder
  maandag 28 juni 2004 @ 23:02:25 #80
97934 ASroma
Flamboyant
pi_20265414
wat een pieperd in Italie was ie allang bekogelt met 238420389 eieren en vuile worden. Hij moet niet zo zeuren, in Nederland heb je nie zoveel te verduren als in sommige andere europese landen
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 28 juni 2004 @ 23:02:39 #81
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_20265428
quote:
Op maandag 28 juni 2004 23:01 schreef trith het volgende:
Allemaal door die walgelijke Mulder en Borst. Wegwezen met die lui! En die van Gelder ook, eerst Advocaat zwart maken en dan lopen hielen likken, walgelijk die neus!

(vanavond in op 2) Die van Gelder: " Ik begin een zwak voor die man te krijgen". Vlikker toch op man vent. Ga iemand anders voor de gek houden! En nog referen naar rtl4 ook dat die Advocaat zo zwart hebben gemaakt, alsof ze zelf niet schuldig zijn(rtl4 bagger zender anywayz, kijk toch niet meer naar villa gvd).

*KOTS KOTS* ===> v. Gelder
Precies... stenigen die gasten

maandag 28 juni 2004 @ 23:05:44 #82
38549 dewd
100% pure
pi_20265551
Het enige wat hij kan doen is het EK op z'n naam schrijven en ze zo belachelijk maken. Maar zelfs dit vind ik al een behoorlijk goede prestatie als je ziet welke landen allemaal al naar huis zijn. Dat zijn toch niet de minste.
pi_20265965
quote:
Op maandag 28 juni 2004 23:05 schreef dewd het volgende:
Het enige wat hij kan doen is het EK op z'n naam schrijven en ze zo belachelijk maken. Maar zelfs dit vind ik al een behoorlijk goede prestatie als je ziet welke landen allemaal al naar huis zijn. Dat zijn toch niet de minste.
De prestatie is goed, de manier waarop minder.. maja wat maakt het uit als we zondag in de finale staan zal niemand er meer over spreken denk ik.. op Jan Mulder na dan
  Trouwste user 2022 maandag 28 juni 2004 @ 23:29:57 #84
7889 tong80
Spleenheup
pi_20266475
quote:
Op maandag 28 juni 2004 23:05 schreef dewd het volgende:
Jawel hoor dat zijn de minsten.

Frankrijk vloog er in de voorronde 2002 uit.
Duitsland heeft al 2 EK's geen wedstrijd meer gewonnen.
Engeland's laatste prestatie was de halve finale in hun eigen land.
Spanje weet al 40 jaar geen toernooi meer te winnen.
Italië haalde door 3 gemiste penalties van Oranje de finale in 2000.

Nederland echter is een groot voetballand, met topspelers bij iedere europese topclub.

Vanwaar toch die bescheidenheid ?

pi_20266515
Ja, Nederland is super.
PE#1
  maandag 28 juni 2004 @ 23:39:58 #86
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_20266790
Zo is het maar net. De laatste 16 jaar:

Winnaar EK 88
Kwartfinale WK 90
Halve finale EK 92 (op penalties eruit)
Kwartfinale WK 94 (verloren van latere wereldkampioen)
Kwartfinale EK 96 (op penalties eruit)
Halve finale WK 98 (Op penalties eruit)
Halve finale EK 00 (Op penalties eruit)
Halve finale EK 04

WK 02 telt even niet mee

Ik denk dat wij over het algemeen gezien één van de best presterende landen zijn in de laatste 16 jaar. De enige die het beter hebben gedaan, zover ik zo snel kan bedenken, zijn Frankrijk en Brazilie. En Frankrijk was eigenlijk ook maar 4 jaar goed.
Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
pi_20267089
quote:
Op maandag 28 juni 2004 23:39 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Zo is het maar net. De laatste 16 jaar:

Winnaar EK 88
Kwartfinale WK 90
Halve finale EK 92 (op penalties eruit)
Kwartfinale WK 94 (verloren van latere wereldkampioen)
Kwartfinale EK 96 (op penalties eruit)
Halve finale WK 98 (Op penalties eruit)
Halve finale EK 00 (Op penalties eruit)
Halve finale EK 04

WK 02 telt even niet mee

Ik denk dat wij over het algemeen gezien één van de best presterende landen zijn in de laatste 16 jaar. De enige die het beter hebben gedaan, zover ik zo snel kan bedenken, zijn Frankrijk en Brazilie. En Frankrijk was eigenlijk ook maar 4 jaar goed.
6 jaar toch? Ze stonden toch in 96 ook in de halve finale.. dankzij euh Seedorf?
pi_20267200
Stel voor het gemak even dat we kunnen tijdreizen en stel dat er 6 miljoen mensen zijn die Advocaat allemaal enge ziektes en erger toewensen.

Dan gaan we 60 jaar terug in de tijd en behoeden we 6 miljoen joden voor een afschuwelijke dood en dan mogen die criticasters creperen.

Ik hoef alleen maar te zeggen dat het ironisch bedoeld is en het is in orde

En kom niet aan met gezeik dat het overtrokken en overdreven is, dat waren die geintjes van Mulder ook zeker...
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  Trouwste user 2022 maandag 28 juni 2004 @ 23:55:52 #89
7889 tong80
Spleenheup
pi_20267300
Mijn god Tony

maandag 28 juni 2004 @ 23:56:03 #90
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_20267311
hij heeft ons naar de halve finale gebracht, ze verliezen.. dat is dick adovaacts schuld volgens jullie.

ze winnen, dat doen de spelers.

Neen, het complete team wint, en verliest.

Go advocaat

jullie kunnen zeuren wat jullie willen, het feit blijft dat we in de halve finale zitten. ga niet zwetsen om geluk hier en daar.. het is zo, en hij staat aan het roer.

halve finale...
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_20267323
quote:
Op maandag 28 juni 2004 23:52 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Stel voor het gemak even dat we kunnen tijdreizen en stel dat er 6 miljoen mensen zijn die Advocaat allemaal enge ziektes en erger toewensen.

Dan gaan we 60 jaar terug in de tijd en behoeden we 6 miljoen joden voor een afschuwelijke dood en dan mogen die criticasters creperen.

En kom niet aan met gezeik dat het overtrokken en overdreven is, dat waren die geintjes van Mulder ook zeker...
Toen was er 1 man die 6 miljoen mensen wilde vermoorden.. nu is het vice versa?? Appels met peren vergelijken.. of zit ik er helemaal naast en snap ik niet wat je bedoeld?
pi_20267350
quote:
Op maandag 28 juni 2004 23:55 schreef tong80 het volgende:
Mijn god Tony

Nee, het is in extremis overdrijven de andere kant op, maar dan is het opeens schokkend en kan het niet.
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  maandag 28 juni 2004 @ 23:57:55 #93
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_20267368
Ik hoop dat we hem winnen. Maar eigenlijk zit ik met mijn hoofd ook al een beetje bij het WK. Als het meezit kunnen we een heel sterk team daar hebben staan. En wederom in Duitsland
Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
  Trouwste user 2022 maandag 28 juni 2004 @ 23:59:16 #94
7889 tong80
Spleenheup
pi_20267421
quote:
Op maandag 28 juni 2004 23:57 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Nee, het is in extremis overdrijven de andere kant op, maar dan is het opeens schokkend en kan het niet.
Je gaat je gang maar.

pi_20267429
quote:
Op maandag 28 juni 2004 23:56 schreef s4nd3r-tj3 het volgende:

Toen was er 1 man die 6 miljoen mensen wilde vermoorden.. nu is het vice versa?? Appels met peren vergelijken.. of zit ik er helemaal naast en snap ik niet wat je bedoeld?
Nee, het is iets in extremis door gaan vergelijken. Advocaat krijgt overal oneindig veel stront over zich heen en niemand hoeft zich ervoor te verantwoorden. Nu doe ik hetzelfde met de criticasters, compleet buiten proportie om aan te toen dat sommigen veel te ver zijn gegaan. Zo houd je een spiegel voor
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  Trouwste user 2022 dinsdag 29 juni 2004 @ 00:03:00 #96
7889 tong80
Spleenheup
pi_20267554
quote:
Op maandag 28 juni 2004 23:59 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Nee, het is iets in extremis door gaan vergelijken. Advocaat krijgt overal oneindig veel stront over zich heen en niemand hoeft zich ervoor te verantwoorden. Nu doe ik hetzelfde met de criticasters, compleet buiten proportie om aan te toen dat sommigen veel te ver zijn gegaan. Zo houd je een spiegel voor
Nou zeg wat een spiegel.

dinsdag 29 juni 2004 @ 00:42:52 #97
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_20268456
Ik ben het niet eens met alle beslissingen van Advocaat, maar ik vind wel dat de media en het NL volk op sommige punten te ver is gegaan.
Natuurlijk mag je kritiek hebben, natuurlijk mag je bij beslissingen een kritische noot plaatsen, natuurlijk mag je meeleven met Oranje. Maar er zijn wel grenzen aan.

Zo hoorde ik her en der dat ie maar verbannen moest worden naar Belgie, dat ze hem af moesten schieten, etc. Nou dat gaat mij te ver! Het is ook maar een mens, en hij neemt beslissingen (en ja, Robben eruit was NIET slim) en maakt daardoor ook fouten. Maar hij heeft er tot nu toe wel voor gezorgd dat we in de halve finale staan! Wie had dat nog verwacht na de wedstrijd tegen Tjechië?

En ik vind van veel mensen die commentaar op hem hebben dat ze schijnheilig doen, maken zij zelf nooit fouten? Ik noem die kuttekoppen van Telegraaf met bedachte quotes na DU-NL. Ze geven wel erg makkelijk kritiek maar kunnen het niet hebben als ze dat retour krijgen.

Conclusie; we moeten Advocaar behandelen als een mens en met respect. Hij is niets anders dan ons, alleen zit ie altijd in de stronthoek. Want hoe goed NL het ook doet, zeiken blijft men toch. Daarvoor ben je tenslotte Nederlander nietwaar...
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
  Trouwste user 2022 dinsdag 29 juni 2004 @ 00:45:17 #98
7889 tong80
Spleenheup
pi_20268503
Nee hoor ik zeik niet. Ik kijk alleen naar het spel en daar is Advocaat verantwoordelijk voor. Stenigen lijkt me idd overdreven. Onthoofden is minder pijnlijk.

dinsdag 29 juni 2004 @ 00:52:17 #99
10721 dolfg
RegiZeur
pi_20268600
Wat Advocaat op de persconferentie liet doorschemeren ging niet over de kritiek op zijn functioneren, maar over de gevolgen van haatdragende opmerkingen van Mulder c.s.

De vrouw van Advocaat schijnt bedreigd te zijn en er is een steen door de ruit van zijn huis gegooid.

Ik kan me er alles bij voorstellen dat je dan niet lekker meer in je vel zit.
De man was zichtbaar geknakt en ik denk dat ie met smart wacht op het einde van dit toernooi om dan eens lekker voor onbepaalde tijd onder te duiken met politiebegeleiding.

Ik denk ook dat die bedreigingen ervoor gezorgd hebben dat Balkenende de lucht rond Advocaat heeft willen zuiveren. Anders was er geen acute aanleiding geweest voor de premier om zich in deze hetze te mengen.
Het wordt steeds gekker.
Ondanks dat moet je kunnen constateren dat Advocaat een gebrek heeft aan humor, charisma en relativeringsvermogen, althans publiekelijk.
Da's geen doodzonde, maar het verschaft hem ook weinig krediet.
Krediet die zijn leermeester Meneer Michels van nature wel had.

Ondanks alles is het wel triest: je zou als coach toch juist nu in een jubelstemming moeten zijn, ipv je zorgen te maken over de veiligheid van je familie.

[i]Rare jongens, die Nederlanders....[/i]
  Trouwste user 2022 dinsdag 29 juni 2004 @ 00:56:08 #100
7889 tong80
Spleenheup
pi_20268662
Als dit waar is heeft één nederlander gebrek aan relativeringsvermogen.

dinsdag 29 juni 2004 @ 00:58:12 #101
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_20268708
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 00:45 schreef tong80 het volgende:
Nee hoor ik zeik niet. Ik kijk alleen naar het spel en daar is Advocaat verantwoordelijk voor. Stenigen lijkt me idd overdreven. Onthoofden is minder pijnlijk.

Dan moet ie wel eerst zijn nek geschoren hebben, anders doet het misschien wel pijn
pi_20269831
Ik vind 't wel erg triest hoe Jan Mulder zichzelf in probeerde te dekken na het laten zien van dat interview. Jan Mulder
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_20269856
Geniale coach heeft Nederland.
pi_20269893
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 00:56 schreef tong80 het volgende:
Als dit waar is heeft één nederlander gebrek aan relativeringsvermogen.

Maak er nu geen grapje van. Ik heb best te doen met Advocaat.
pi_20270237
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 02:22 schreef Steijn het volgende:

[..]

Maak er nu geen grapje van. Ik heb best te doen met Advocaat.
Die man krijgt zo geen kans om geniaal te zijn.
  dinsdag 29 juni 2004 @ 08:13:48 #106
72282 360sjors
King of the Hill
pi_20270646
quote:
Op maandag 28 juni 2004 16:54 schreef 456 het volgende:
Feit is wel dat hij op een dusdanige manier is aangevallen, dat hij in Nederland geheid letterlijk en figuurlijk stront over zich heen gaat krijgen. DAAR doelt hij op. NIET op kritiek wat wij, en velen met ons, gaven op de in onze ogen verkeerde wissel.
Daarbij, geeft hij toe dat die wissel niet goed was. Maar daar hoor je niemand over

Ik ben ook geen advocaat fan, maar ben er FEL op tegen hoe die man persoonlijk aangevallen is door andere lafbekken die het zelf niet aan durven (vnl. media mensen)
Wat je zegt

Journalisten die mensen woorden in de mond leggen, presentatoren die op de man gaan spelen in niet al te subtiele bewoordingen, heerlijk om dat soort mediabelangstelling te krijgen.
pi_20271073
quote:

[..]

Jan Mulder is een kwal.
Die denkt dat ie alles maar kan em mag zeggen en dat kan en mag dus niet.

Wat er gebeurde gisteren met Advocaat is niet gespeeld.
Die man zit er helemaal doorheen.
En ik vind dat niks gek.
Die wissel was kut maar dat een heel elftal dan niet meer kan functioneren is nog kutter. En dan nog, ze zitten nu in de halve finale dus...niet meer zeiken.
Amen
.
  dinsdag 29 juni 2004 @ 09:16:37 #108
25777 Dauntless
Een hyperoniem hyponiem
pi_20271280
Een mens blijft een mens en iedereen maakt fouten maar voor de meesten zijn de gevolgen niet echt ernstig of waarneembaar. Advocaat had op een punt geweest als we eruit hadden gelegen in de eerste ronde dat de man niet meer over straat had gekunt en voor zijn leven had moeten vrezen en een heel volk hem op een laaghartige manier uitscheet (ja zón zieke samenleving leven we) en dat is heel wat anders dan een reprimande van je baas als wij eens een fout maaken.
-Aantal geposte afbeeldingen in B&H sinds 1 januari 05: 2320.
-Gebruikte webruimte: 880mb
  dinsdag 29 juni 2004 @ 09:53:57 #109
95998 -DailaLama-
pi_20271925
quote:
Op maandag 28 juni 2004 23:52 schreef Tony_Montana67 het volgende:

Er is op FOK! vaak ten onrechte de Tweede Wereldoorlog er bij gehaald, maar deze link is wel heel creatief.

Snap er geen hol van.
pi_20271976
quote:
Op maandag 28 juni 2004 16:52 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Gadverdamme, wat een jankerd
Kritiek is opart of the job lijkt mij.
Daar gaat het ook niet om, dat zegt hij zelf ook! bijna letterlijk!
Hij is gewoon ronduit zwart gemaakt, wat geen kritiek meer te noemen is
pi_20272112
De spelers steunen Advocaat, dat is het belangrijkste. Dat er mensen als Mulder zijn die denken dat ze alles kunnen roepen en zeggen, wil niet zeggen dat heel Nederland er zo over denkt. Maar het is niet alleen Mulder geweest die zich zo negatief heeft uitgelaten over de bondscoach. Dus ik begrijp zeker dat Advocaat zich persoonlijk aangevallen voeld. Ik heb em vergeven voor de 'Robben'-wissel en steun em nu 100%!!
pi_20272601
Wat me gisteren opviel tijdens dat interview was dat juist Frits en Henk de vragen stelden aan Dick Advocaat betreffende dit onderwerp. Dat ie er verbeten uitzag, en dan ook nog vragen hoe dat zo gekomen is!

Terwijl er juist in hun Villa BVD genoeg gezegd is die daar aanleiding toe geven ...
  dinsdag 29 juni 2004 @ 10:53:35 #113
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_20273313
En dan ook nog heel verbaasd je afvragen wat er dan in Nederland allemaal gebeurd moet zijn...
  dinsdag 29 juni 2004 @ 11:07:20 #114
95998 -DailaLama-
pi_20273643
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 10:24 schreef Dimwit het volgende:
Wat me gisteren opviel tijdens dat interview was dat juist Frits en Henk de vragen stelden aan Dick Advocaat betreffende dit onderwerp. Dat ie er verbeten uitzag, en dan ook nog vragen hoe dat zo gekomen is!
Inderdaad.
Hypocriete bejaarden.
  dinsdag 29 juni 2004 @ 11:16:45 #115
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_20273884
De man is door de media door het slijk gehaald... Waarom? Omdat ie de wedstrijd verloor door de grootste fout van zn leven te maken en Robben eruit te halen voor Bosvelt, hierdoor verloren we de wedstrijd.

Vervolgens is er in diverse kranten, nationaal en internationaal, een analyse van de wedstrijd geweest en iedereen lachtte Dickie uit, terecht.

Daarna begon "het internet" zich ermee te bemoeien, diverse sites werden opgezet om Dickie nog eens extra voor gek te zetten, moet kunnen denk ik dan.

Dan heb je nog de televisie, allerlei "bekende Nederlanders" die geen reet van voetbal snappen lieten zich uit over de bondscoach en zijn beleid, de man werd finaal de grond ingetrapt, moest worden opgehangen, gestenigd, ze hadden al een doodskist voor hem besteld

Ik denk persoonlijk dat het internet tegenwoordig zo "groot" is, iedereen heeft het, dat de media daar tegenop moet boksen, verhalen moet aandikken, zeer veel kritiek leveren enz.. om maar de aandacht te krijgen voor hun domme blaadje, kutprogramma of slechte krant.

Wat ik ook vermoed is dat Dick wel bedreigd is, anders ben je niet zo fel op de vraag of dat zo is.....vind het hoe dan ook een trieste zaak en het laat maar weer eens zien hoe verrot Nederland aan het worden is
pi_20275010
Ik vond het erg leuk voor Dick dat hij een staande ovatie en veel applaus kreeg toen hij het trainingsveld opliep!
  dinsdag 29 juni 2004 @ 12:11:42 #117
64381 Achterhoekers_eerst
Als u alles op een rijtje hebt
pi_20275507
,,Vannacht droomde ik dat Karel Brückner Nedved tegen ons wisselde'',
mompelt Dick tegen zijn vrouw, ,,hij was te goed.''

Het is eind augustus en ze ziet hoe hij langzaam herstelt. Hij scharrelt
verlegen heen en weer tussen zijn televisietoestel en zijn met krantenknipsels
overladen bureau. Dagelijks neemt hij wat tijdens de EK uitgezonden
praatprogramma's tot zich en leest een paar leuk bedoelde stukjes uit die tijd.
Vroeger kon hij om de cabaretier nog wel lachen, maar nu deze hem de nieuwe
Engelse uitdrukking Always change a winning team in de mond heeft gelegd, vindt
hij de man opeens stukken minder grappig. De tekst: Bosvelt, rollator pakken en
inlopen vindt hij ronduit flauw.

Elke nacht droomt hij van krijsende stuurlui op een kolkende kade. Opgehitst
door in het oranje gehulde bierbuiken vuren columnisten, schrijvers, soapies,
astronauten, trainers, oud-trainers, middelmatige spelers, maar ook zangers,
professoren, cabaretiers en andere ijdeltuiten allerhande ongevraagde adviezen
op hem af. Alleen de aardige Kees Jansma beschermt hem op het diepste punt.

Hij is sinds het EK het huis niet meer uit geweest. Straatvrees.
Supportersangst. Hij kan niemand meer zonder rood-wit-blauwe wangetjes en een
oranje nylon pruik zien. De postbode, de drogist, de huisarts, de sigarenboer.
Hij hoeft ze maar twee seconden aan te kijken of ze verworden tot wanstaltige
supporters. Hij weet dat ze er toe in staat zijn.

Vanmiddag komt zijn kleindochter en gaat hij voor het eerst weer naar buiten.
Geen Efteling, geen Six Flags en zeker geen Madurodam. Deze laatste attractie
bezoeken ze niet uit angst dat Dick in een opwelling het hele land in elkaar
schopt. Tot de Gouden Koets aan toe. Dat hij als een reus het stadje vermorzelt
om zich daarna te laten opnemen in de dichtstbijzijnde kliniek. Naar de andere
massaparken wil hij sowieso niet uit angst voor de humor. Om de drie
worstjesvreters komt er vast een met een tientje op hem af en zegt dan iets te
hard: ,,Meneer Advocaat, kunt u wisselen?'' De rest van de lafbekken staat
lachend achter de struiken.

Ze hebben gekozen voor de Zeehondencrèche in Pieterburen. Aan het wad is het
mooi stil en daar komen vooral natuurvrienden, die niet zoveel met voetbal
hebben.

Het woord wisselen mag binnen de familie Advocaat niet meer vallen, maar dat
wordt moeilijk als zijn zesjarige kleindochter enthousiast binnenkomt. Ze mist
twee voortanden. In haar zak brandt een zilveren tandendoosje en ze rekent op
minimaal een euro van opa. Haar andere opa gaf zelfs een briefje van vijf. Ze
lacht uitbundig naar Dick in de hoop dat hij het ziet en er iets over zal
zeggen. Maar Dickie is er met zijn hoofd niet bij. Dick is even geen echtgenoot,
geen vader en grootvader. In zijn hoofd wordt een voetbal heel langzaam
opgepompt tot hij binnenkort meedogenloos uit elkaar klapt.

Het meisje lacht naar haar opa en slist iets liefs. Geen reactie. Mevrouw
Advocaat neemt haar apart en fluistert: ,,Laat opa maar even. Opa is een beetje
moe. Straks zegt hij er wel wat van en krijg je vast wat centjes!'' Ze zegt dat
ze het snapt.

Na drie uur rijden komen ze in het Groningse niemandsland en volgen de bordjes
naar het lustoord van Lenie 't Hart.

Voetbaltechnisch is de rit vlekkeloos verlopen. Een keer zei zijn vrouw:
,,Gebruik de sproeier, je ziet niks door de ruit!'' Dat laatste woord zorgde
voor een kleine oprisping.

Voor het eerst denkt Dick even niet aan het EK. Hij ziet wad, zeehonden,
eenmooie crèche en kijkt naar zijn kleinkind. Even is hij helemaal weg. Weg
van de donkere werkelijkheid. Dan ziet hij opeens het aandoenlijke fietsenrekje
in het mondje van zijn oogappel. Hij zoekt in zijn broekzak naar wat
kleingeld. Daar zijn opa's tenslotte voor.

,,Mooie zeehondjes'', murmelt hij tegen het meisje.

Zij heeft haar zeehondenuitje echter goed voorbereid en corrigeert haar
grootvader met de tekst: ,,Dat zijn geen zeehondjes, opa!''

,,Wat zijn dat dan?'', vraagt Dickie vrolijk verbaasd.

En dan deelt zij de definitieve genadeklap uit met het meedogenloze woordje:
,,Robben!''

Youp van 't Hek

26 juni 2004
....hoedt u voor het domino-effect ! !
  dinsdag 29 juni 2004 @ 12:15:41 #118
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_20275600
Geweldige column
quote:
Het woord wisselen mag binnen de familie Advocaat niet meer vallen, maar dat
wordt moeilijk als zijn zesjarige kleindochter enthousiast binnenkomt. Ze mist
twee voortanden.
  dinsdag 29 juni 2004 @ 12:37:10 #119
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_20276071
wat een drama
pi_20276645
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 09:53 schreef -DailaLama- het volgende:

Er is op FOK! vaak ten onrechte de Tweede Wereldoorlog er bij gehaald, maar deze link is wel heel creatief.

Snap er geen hol van.
Nu ik hem in alle rust eens teruglees is het idd niet één van mijn sterkste opmerkingen moet ik eerlijk bekennen...

Wat ik duidelijk probeerde te maken is dat je tegenwoordig alles tegen iemand mag zeggen en dat velen er gewoon mee weg komen. Jan Mulder mag oproepen om iemand te stenigen, er worden doodskisten besteld en de doodsverwensingen aan het adres van Advocaat zijn niet van de lucht.

Als daar terecht over wordt gevallen is het opeens niet serieus bedoeld en moet Advocaat zich niet zo aanstellen. Nu maakte ik de meest gruwelijke vergelijking die ik kon bedenken en zeg er direct bij dat het ironisch bedoeld is.

Natuurlijk was de opmerking buiten alle proporties, maar dat is het doodwensen van een coach ook. Wie denkt Mulder wel dat hij is dat hij zo over Advocaat mag praten? Als iemand dat op de televisie over mij zou zeggen zou ik me er ook niet lekker over voelen, zeker als je weet dat er politici bedreigd en vermoord zijn, ook na "grappig" bedoelde opmerkingen.

Mijn reactie was zeer provocerend en een aantal mensen zullen er oprecht geschokt door zijn geweest, waarvoor mijn excuses, maar het laat wel zien wat woorden, al dan niet ironisch bedoeld, kunnen aanrichten.
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_20277120
Geweldige column!
  woensdag 30 juni 2004 @ 16:36:54 #122
52589 sjun
uit solidariteit
pi_20311085
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 00:45 schreef tong80 het volgende:

We zagen tegen Tsjechië een mooie voetbalwedstrijd.
Van mij mag Co Adriaanse het natuurlijk overnemen voor aanvallend totaalvoetbal
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  Trouwste user 2022 donderdag 1 juli 2004 @ 16:04:45 #123
7889 tong80
Spleenheup
pi_20338795
Nu heeft ie wel reden om te janken.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')