quote:
Op donderdag 1 juli 2004 08:11 schreef mayolijn het volgende:
Ah, oke. Maar verbrandt de olie dan niet? Die grillpan wordt namelijk echt allejezus heet. Dat is natuurlijk ook het hele punt, maar ik heb het idee dat het met olie p het vlees meer rookt dan zonder.
Ik heb er zelf geen last van, als ik mijn vis met olie insmeer. De vis schroeit bij mij gelijk dicht, en sappen blijven behouden.Om eerlijk te zijn nog niet met vlees geprobeerd....
Misschien dat het volgende helpt:
1. Smeer je koude grill pan met olie in, veeg overtollige olie na een half uurtje af met stukje keukenpapier o.i.d. (krijgt je pan een soort beschermend laagje)
2. Neem niet de allergrootste gaspit die je hebt, maar de één na grootste
3. zet eventueel je gas wat lager als de pan goed op temperatuur is....
S6 ermee!
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 08:58 schreef pebbje het volgende:
Even een vraagje over de grillpan. Ik ben zelf dol op vis, maar mijn vriendje niet zo. Is het mogelijk in de grillpan een stukje vlees EN een stukje vis te maken zonder dat het vlees naar vis smaakt?
Ik denk het wel, smeer zowel vlees als vis vantevoren met olie in, leg ze in de pan niet te dicht bij elkaar en voeg geen extra olie meer toe. Houd er ook rekening mee, dat het ene stukje allicht een langere bereidingstijd nodig heeft dan het andere stukje.... Ik zou zeggen, probeer het gewoon een keer uit, dan weet je het. (Natuurlijk ben ik benieuwd naar het resultaat
![]()
)