quote:Op vrijdag 9 juli 2004 13:38 schreef renz0r het volgende:
Welke landen ik (meerdere keren) ben geweest?
quote:Op vrijdag 9 juli 2004 14:24 schreef Lucille het volgende:
==> BELANGRIJKE MEDEDELING <==
HET GAAT ER OM DAT JE ALLEEN VERMELDT WAT ER NOG ONTBREEKT. DAT JE IN 148 LANDEN BENT GEWEEST IS ERG LEUK, MAAR HET INTERESSEERT HIK GEEN FLIKKER. ALTHANS, NIET IN DIT TOPIC. VUL ALLEEN DE LANDEN IN DIE NOG ONTBREKEN, WANT ANDERS WORDT HET EEN PUINHOOP.
![]()
Agossie...quote:Op maandag 12 juli 2004 09:41 schreef UIO_AMS het volgende:
Gibraltar wel, maar Macau niet. Treurig dit is.
Hoezo o my god?quote:Op maandag 12 juli 2004 09:25 schreef Hik het volgende:
Italië was foutje natuurlijk...
Oekraïne verbaasde mij al, ivo, maar ik wist het niet meer zeker en je meldde het hier niet (alleen Moldavië). Doe ik bij de volgende update dus.
Gelijk met Gibraltar, want dat was tot nu toe nog niet genoemd...
[..]
![]()
O-my-gód
Stoer hoor...quote:Op dinsdag 13 juli 2004 23:04 schreef renz0r het volgende:
[..]
Hoezo o my god?![]()
Ik reis vrij veel in de vakanties
Is het niet Belárusquote:Op dinsdag 13 juli 2004 18:30 schreef qwerty_x het volgende:
Belorus, Kazachastan, Tadjikistan en Oekraine: inkleuren aub.
(dat lijstje met wat er nog ontbreekt is veel handiger !)
Belarus idd.quote:Op woensdag 14 juli 2004 09:05 schreef Hik het volgende:
[..]
Is het niet Belárus
Dat lijstje staat al ergens (alleen net niet helemaal up-to-date)quote:Op woensdag 14 juli 2004 10:05 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Wie kan er een lijstje maken van nog níet bezochte landen? Ik zoek nog een vakantiebestemming voor het najaar!
Bhutanquote:Hoe heet dat landje ten oosten van Nepal ook al weer? ('t is nog wit op de kaart) Waar je zo moeilijk in komt? Is dat iets om met Fok!Tours heen te gaan?
Dat land ken ik nietquote:Op woensdag 14 juli 2004 10:28 schreef cosmick het volgende:
Mallorca mis ik nog volgens mij.
quote:Op woensdag 14 juli 2004 10:30 schreef Lucille het volgende:
[..]
Dat land ken ik niet
quote:Op woensdag 14 juli 2004 10:30 schreef Lucille het volgende:
[..]
Dat land ken ik niet
Wat mij betreft wel. Ik ben ook in de Verenigde Arabische Emiraten geweest op het vliegveld en dat telt ook.quote:Op woensdag 14 juli 2004 12:57 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Ik ben een paar uur op het vliegveld van Qatar geweest. Telt dat ook?
vast niet...
Nee, tuurlijk niet!quote:Op woensdag 14 juli 2004 13:01 schreef Lucille het volgende:
[..]
Wat mij betreft wel. Ik ben ook in de Verenigde Arabische Emiraten geweest op het vliegveld en dat telt ook.
Eerder hielden we aan: minimaal 24 uur.quote:Op woensdag 14 juli 2004 13:08 schreef k_man het volgende:
Je bent pas formeel in een land geweest als je langs de douane bent gekomen.
Een tijdslimiet vind ik niet zo'n goed idee (zeker als je mini landen als uitzondering gaat nemen). Dan blijft er altijd een grijs gebied waarin je niet kan zeggen of je er geweest bent of niet. Waar leg je dan de grens. Andorra is geen stad-staatje, na een uur of twee had ik het wel gezien daar en toch vind ik dat ik er echt geweest ben. Opeens worden dan landen als Luxemburg discutabel, je bezoekt de hoofdstad een dag en binnen 24 uur ga je weer weg. Waar leg je de grens dan. Ik heb een hele dag gewandeld in Liechtenstein. Heb behalve Vaduz ook andere plaatsen bezocht. Ik ben er dus echt geweest, alleen geen 24 uur. Het passeren van de douane vind ik dan een betere optie.quote:Op woensdag 14 juli 2004 13:15 schreef Hik het volgende:
[..]
Eerder hielden we aan: minimaal 24 uur.
Alleen voor stad-staatjes als vaticaanstad vind ik eigenlijk dat je een uurtje een bezoek kunt noemen...
Heeft Vaticaanstad eigenlijk een douane waar je doorheen moet? Ben er wel geweest (overigens geen 24 uur), maar hier staat me niets meer van bij.quote:Op woensdag 14 juli 2004 13:41 schreef Lucille het volgende:
-knip-
Het douane criterium is gewoon het handigst wat mij betreft.
Geen idee, maar het zou kunnen zijn dat het net zoiets is als de grens tussen Nederland en Belgie. Formeel een grens, maar geen persoon die langs de weg staat. De grens tussen Zwitserland en Liechtenstein is ook alleen maar een slagboom die open staat zonder persoon er naast.quote:Op woensdag 14 juli 2004 14:37 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Heeft Vaticaanstad eigenlijk een douane waar je doorheen moet? Ben er wel geweest (overigens geen 24 uur), maar hier staat me niets meer van bij.
Ligt aan de taal: volgens hunnie eige is het Belorus (in het russisch dus)quote:Op woensdag 14 juli 2004 09:47 schreef Lucille het volgende:
[..]
Belarus idd.
Wordt hier en daar nog wel eens gebruikt, maar ik vermoed dat het te veel verwarring veroorzaakte met het "gewone" Rusland ofzo...quote:Op donderdag 15 juli 2004 23:14 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Ligt aan de taal: volgens hunnie eige is het Belorus (in het russisch dus)
wat is er trouwens met de naam Wit Rusland gebeurd, zoals het vroeger heette ?
Luxemburg moet je ook gewoon een paar dagen blijvenquote:Op woensdag 14 juli 2004 13:41 schreef Lucille het volgende:
Opeens worden dan landen als Luxemburg discutabel, je bezoekt de hoofdstad een dag en binnen 24 uur ga je weer weg.
Er bestaat nog steeds het idee om een TRV meet te houden tijdens een lang weekend in Luxemburg.quote:Op zondag 18 juli 2004 21:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Luxemburg moet je ook gewoon een paar dagen blijven
Prachtig staatje.
Dat is natuurlijk wel een goed ideequote:Op zondag 18 juli 2004 21:53 schreef Lucille het volgende:
[..]
Er bestaat nog steeds het idee om een TRV meet te houden tijdens een lang weekend in Luxemburg.
Geef dit topic dan ook af en toe een schop!quote:Op maandag 19 juli 2004 12:26 schreef Hik het volgende:
Nogmaals: ik ga ze er alleen inzetten als mensen zich zelf melden... Iedereen kent wel mensen die ergens geweest zijn, dat is de kunst niet!![]()
Dan moet je Myanmar even weghalen, want ik heb nog niks gemeldquote:Op maandag 19 juli 2004 12:26 schreef Hik het volgende:
Nogmaals: ik ga ze er alleen inzetten als mensen zich zelf melden... Iedereen kent wel mensen die ergens geweest zijn, dat is de kunst niet!![]()
*proest*quote:Op maandag 19 juli 2004 16:25 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Dan moet je Myanmar even weghalen, want ik heb nog niks gemeld![]()
Kijk, zo schiet het al aardig op.quote:Op maandag 19 juli 2004 22:05 schreef NashNL het volgende:
Azerbeijan. Kameroen, Koeweit, Oman, Qatar, Saoedi Arabië en Taiwan mogen rood gemaakt worden.
quote:Op maandag 19 juli 2004 19:14 schreef Lucille het volgende:
[..]
*proest*
Wow! Jij hebt nog héél veel reisverslagen neer te pennen voor ons!quote:Op maandag 19 juli 2004 22:05 schreef NashNL het volgende:
Azerbeijan. Kameroen, Koeweit, Oman, Qatar, Saoedi Arabië en Taiwan mogen rood gemaakt worden.
Mag ik mee?quote:Op dinsdag 20 juli 2004 00:06 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik ga me tzt wel opofferen om Bhutan rood te kleuren, maar daar hebben jullie nu niks aan....
Vreselijk land. En als vrouw wil jij daar al helemaaaaaaaal niet heen. Ongelooflijk dat dit land niet in Bush' lijstje van schurkenstaten staat. Waren de meeste 9/11 kapers geen Saoedis? Maar dat zal wel weer te maken hebben met de innige relatie tussen Bush sr. (Carlyle Group) en de dictatorfamilie Fahd. Vrouwen in Teheran en andere Islamitische staten hebben echt een enorme hoeveelheid vrijheid t.o.v. vrouwen in Saoedi Arabië. De mensenrechten worden hier stelselmatig geschonden en iedereen vindt het OK, zolang Koning Fahd de oliekraan maar openhoudt.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 09:38 schreef Hik het volgende:
Does vertellen over Saoedi Arabië .... * liefkijkt
Game onquote:De nog niét bezochte landen...
American Samoa
Angola
Anguilla
Antigua and Barbuda
Armenia
Barbados
Bermuda
Bhutan
British Virgin Islands
Brunei
Burundi
Cameroon