Ooit heb ik eens een topic gemaakt om te kijken in welke landen we met z'n allen waren geweest (
Hoe scoren de landen onder fokkers? maar dat werd een beetje een puinhoop.
Ik bedacht dat het wel leuk was om te zién waar we nou met z'n allen geweest waren en voilá:
![]()
Ik weet dat de lijst nog niet compleet is. Van een aantal Fokkers weet ik dat ze in bepaalde landen zijn geweest die nog niet op de lijst voorkomen, maar die moeten zich maar melden dan, dan werk ik het kaartje wel bij.
![]()
Ik zie in elk geval dat we in Afrika nog behoorlijk wat missiewerk te doen hebben!
![]()
Om maar niet te spreken van al die kleine eilandjes in de Stille Oceaan, die je op deze kaart niet eens ziet!
Mochten we de kaart vol moeten maken, dan meld ik me bij deze aan als vrijwilliger!
In ieder geval staan op deze lijst 113 landen (incl. Nederland) en op de kaart 110. Dit omdat Joegoslavië niet meer bestaat (en dat deze mensen dus eigenlijk op een hoop moeten met Servië) en omdat Tibet in Visited Coutries niet als onafhankelijk wordt aangemerkt (
![]()
) evenals Hong Kong.
De volledige lijst is de volgende:
Afganistan
Albanië
Algerije
Andorra
Argentinië
Aruba
Australië
België
Belize
Benin
Bolivia
Bosnië-Herz.
Brazilië
Bulgarije
Burkina Faso
cambodja
Canada
Chili
China
Colombia
Costa Rica
Cuba
Cyprus
Denemarken
Dominicaanse Rep.
Duitsland
Ecuador
Egypte
El Salvador
Fiji Eilanden
Finland
Frankrijk
Georgië
Ghana
Griekenland
Groot-Brittanië
Guatemala
Guinee-Conakry
Honduras
Hong Kong
Hongarije
Ierland
Ijsland
India
Indonesie
Irak
Iran
Israel
Italië
Ivoorkust
Japan
Joegoslavië
Jordanie
Kenya
Kroatië
Laos
Libanon
Liberia
Libië
Liechtenstein
Luxemburg
Macedonië
Maleisie
Mali
Malta
Marokko
Mexico
Monaco
Nederland
Nederlandse Antillen
Nepal
Nicaragua
Nieuw Zeeland
Niger
Nigeria
Noord-Korea
Noorwegen
Oostenrijk
Pakistan
Panama
Peru
Polen
Portugal
Roemenie
Rusland
San Marino
Senegal
Servië
Singapore
Slovenië
Slowakije
Somalië
Spanje
Sri Lanka
Swaziland
Syrie
Tanzania
Thailand
Tibet
Togo
Tsjechië
Tunesië
Turkije
Uganda
Uruguay
Vaticaanstad
Venezuela
Ver Arabische Emiraten
Verenigde Staten
Vietnam
Zuid-Afrika
Zweden
Zwitserland
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.