quote:Op woensdag 30 juni 2004 20:40 schreef Ymke het volgende:
Ik wel hoor Pea de volgende keer krijg jij 5 punten van me
Maar ik had hem al vóór de wedstrijd gemaakt...Daarom had ik hem niet ingestuurd. Ach ja, volgende wedstrijd beter...met vooraf in het slowchattopic tips vragenquote:Op woensdag 30 juni 2004 20:48 schreef Ymke het volgende:
potfer Pea dat is echt een mooie foto , sorry dat ik het zeg maar ook mijn zoontje veerde op , dat is een mooie foto.
Deze had zeker punten gekregen van me
quote:Op woensdag 30 juni 2004 22:51 schreef Abbadon het volgende:
blind stemmen op onderwerp
overige vernieuwingen:
overige vernieuwingen:
overige vernieuwingen:
Dit wordt vaker gezegd maar ik snap het niet. Je stemt toch op het onderwerp dat voor jou het leukst overkomt? Een eigen mening heeft toch niets met voorkennis te maken lijkt me? Ookal heeft een onderwerp nog geen stemmen, als ik het leuk vindt stem ik erop, misschien zijn er voor sluitingstijd nog wel meer liefhebbers die zich melden.quote:Op zondag 4 juli 2004 13:32 schreef Borelius het volgende:
Ik heb vrij vroeg gestemd en had, als ik gewacht had, beslist op een ander onderwerp gestemd. Een blinde stemronde voorkomt stemmen met voorkennis.
Ik denk dat het zo werkt dat als er van de 6 onderwerpen 3 zijn die duidelijk al voorliggen, er toch eerder gekozen wordt welke van die 3 je de leukste vind. Gewoon omdat je dan meer kans maakt toch nog een onderwerp te krijgen wat je een beetje ligt. Terwijl als de stemming blind is je puur let op wat voor jou het leukste is.quote:Op zondag 4 juli 2004 13:38 schreef rique het volgende:
[..]
Dit wordt vaker gezegd maar ik snap het niet. Je stemt toch op het onderwerp dat voor jou het leukst overkomt? Een eigen mening heeft toch niets met voorkennis te maken lijkt me? Ookal heeft een onderwerp nog geen stemmen, als ik het leuk vindt stem ik erop, misschien zijn er voor sluitingstijd nog wel meer liefhebbers die zich melden.
Ik ben overigens wel voor blindstemmen maar dan meer vanwege het verrassings-effect.
Dat lijkt me een bevredigende conclusie!quote:Op zondag 4 juli 2004 13:57 schreef Rewimo het volgende:
Kunnen we zo langzamerhand stellen dat het blind op het onderwerp stemmen wel goed bevallen is? Dan blijven we dat dus doen voortaan, en verder zenden we weer op de gewone wijze in?
quote:Op zondag 4 juli 2004 13:57 schreef Rewimo het volgende:
Kunnen we zo langzamerhand stellen dat het blind op het onderwerp stemmen wel goed bevallen is? Dan blijven we dat dus doen voortaan, en verder zenden we weer op de gewone wijze in?
eenschquote:Op zondag 4 juli 2004 13:57 schreef Rewimo het volgende:
Pea snapte het exact (en nog een aantal anderen) !!quote:Op zondag 4 juli 2004 13:38 schreef rique het volgende:
[..]Dit wordt vaker gezegd maar ik snap het niet.......
Ik ben overigens wel voor blindstemmen maar dan meer vanwege het verrassings-effect.
Heheh, ik snap het misschien wel een beetje maar ik begrijp het niet. Maargoed ik denk dat de resultaten van de evaluatie nu inderdaad wel helder genoeg zijn om daar conclusies aan te verbinden.quote:Op zondag 4 juli 2004 14:16 schreef Borelius het volgende:
[..]
Pea snapte het exact (en nog een aantal anderen) !!
[edit] En ik ben dus, dat moge duidelijk zijn, ook helemaal voor blind stemmen!!
Pea heeft het inderdaad goed uitgelegd, jij trouwens ook. Wat ik bedoel is dat ik denk dat als iedereen puur op zijn favoriete ding stemt er wel eens wat anders uit zou kunnen komen en dat het kiezen voor een van de 3 hoogste in de poll al vrij snel leidt tot selectieve eliminatie van de andere onderwerpen. Door niet voor je eerste keuze te gaan maar bijvoorbeeld voor je tweede keuze gun je je eerste keuze het levenslicht niet, en dat terwijl misschien iedereen dat ook wel als eerste keuze had maar een andere keuze heeft uitgesproken omdat toevallig de eerste 10 stemmers een bepaalde mening hadden. Dat "strategisch stemmen" staat me dus duidelijk niet aan en daarom ben ik blij met de blinde poll want juist dát is democatie en geen vertekende democratie.quote:Op zondag 4 juli 2004 16:03 schreef Borelius het volgende:
Pea heeft het zo duidelijk uitgelegd, dat ik niet snap dat jij het niet begrijpt. Laat ik het heel concreet maken:
Ik stemde al vrij vroeg op ROND. Dat wordt het dus helemaal niet. Maar van de twee koplopers vind ik COMMUNICATIE iets dat mij meer aanspreekt dan KLEUR. Had ik meer geduld gehad, dan had ik waarschijnlijk communicatie gestemd i.p.v. rond. Dat is dan niet mijn eerste keuze, maar zo hoop je dan toch nog een stem uit te brengen die echt telt. Bij blind stemmen spelen dit soort beïnvloedingen en overwegingen geen enkele rol en kies je dus altijd voor datgene wat je eerste keuze is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |