abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 juni 2004 @ 20:38:57 #51
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_20317717
Blind stemmen op onderwerp vind ik goed gegaan de laatste keer.
Blind stemmen op foto leek me leuk, maar viel me achteraf toch tegen, omdat je in het slowchattopic niet echt meer iets te zeggen hebt.
Iedereen laten stemmen en niet alleen de inzenders zorgt ervoor dat je minder "vriendjespolitiek" krijgt al krijg ik nu natuurlijk iedereen over me heen en zegt dat ze echt niet aan vriendjespolitiek doen
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  woensdag 30 juni 2004 @ 20:40:09 #52
79550 Ymke
your ghost
pi_20317751
Ik wel hoor Pea de volgende keer krijg jij 5 punten van me
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  woensdag 30 juni 2004 @ 20:46:37 #53
52657 pea4fun
pi_20317882
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 20:40 schreef Ymke het volgende:
Ik wel hoor Pea de volgende keer krijg jij 5 punten van me

Zal ik wel proberen een fotografisch verantwoorde foto in te zenden...en niet net zoals nu, een foto die ik qua beschermend gevoel mooi vond

Ik heb sinds dat ik hem opstuurde lopen twijfelen of ik toch niet deze foto zou insturen...

woensdag 30 juni 2004 @ 20:48:49 #54
79550 Ymke
your ghost
pi_20317922
potfer Pea dat is echt een mooie foto , sorry dat ik het zeg maar ook mijn zoontje veerde op , dat is een mooie foto.

Deze had zeker punten gekregen van me
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  woensdag 30 juni 2004 @ 21:18:40 #55
52657 pea4fun
pi_20318573
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 20:48 schreef Ymke het volgende:
potfer Pea dat is echt een mooie foto , sorry dat ik het zeg maar ook mijn zoontje veerde op , dat is een mooie foto.

Deze had zeker punten gekregen van me
Maar ik had hem al vóór de wedstrijd gemaakt...Daarom had ik hem niet ingestuurd. Ach ja, volgende wedstrijd beter...met vooraf in het slowchattopic tips vragen
pi_20321486
Ik ben ook zeker voor blind stemmen op het onderwerp en heb een voorstel voor het inzenden van de foto's: voor degene die het anoniem wil doen, dat kan, dan krijg je een nummertje van Rewimo, voor degene die het niet anoniem wil doen, dat kan, die krijgt zijn naam eronder te staan. (nu kan het zijn dat ik iets over het hoofd zie, waardoor dit heel moeilijk uitvoerbaar wordt)?? Degene die zijn foto's in de slowchat kwijt wil en om tips vraagt kan dat dan gewoon doen, en degene die er graag niet over praat en het pas na afloop wil bespreken kan dat doen in de tijd tussen stemmen op foto's en stemmen op onderwerp (zoals deze periode) dat zijn dan twee dagen!
Idee??
[b]The devils water, it ain't so sweet, you don't wanna drink right now, but you can dip your feet, everyonce in a little while[/b]
maar eerst nog even dit: blablabla
pi_20321757
m-niki, lijkt me een goed voorstel. Kan men zelf kiezen. Alleen denk ik dat iedereen voor de naam zal kiezen, maar dat is mijn verwachting.
  woensdag 30 juni 2004 @ 22:51:51 #58
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_20322232
blind stemmen op onderwerp
overige vernieuwingen:
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_20323023
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 22:51 schreef Abbadon het volgende:
overige vernieuwingen:
pi_20395355
quote:
overige vernieuwingen:
  zaterdag 3 juli 2004 @ 23:18:38 #61
65884 Caar2
Het leven is mooooooooiii.....
pi_20395477

[ Bericht 100% gewijzigd door Caar2 op 03-07-2004 23:19:04 ]
  zaterdag 3 juli 2004 @ 23:19:22 #62
65884 Caar2
Het leven is mooooooooiii.....
pi_20395495
quote:
overige vernieuwingen:
pi_20405112
Ik heb pas één keer meegedaan en dat was die van juni. Ik denk dat Ouwesok gelijk heeft met zijn stelling dat als je alleen de mensen laat stemmen die meegedaan hebben er een risico is van een dunner wordend elite-groepje.
En waarom zou iemand die zelf niet heeft meegedaan een foto niet goed kunnen beoordelen? Om het beoordelen nog duidelijker in beeld te krijgen, zou je bijna gaan denken om de motivatie te verplichten, dan wel aan te moedigen! Ik vind het altijd leuk en leerzaam om te vernemen wat een ander er echt van vindt.
Wat het blind stemmen op het onderwerp betreft, wil ik ook nog wel wat kwijt. Ik heb vrij vroeg gestemd en had, als ik gewacht had, beslist op een ander onderwerp gestemd. Een blinde stemronde voorkomt stemmen met voorkennis.
...niet geschoten is altijd mis...
  zondag 4 juli 2004 @ 13:38:21 #64
35485 rique
with Canon, I can
pi_20405221
quote:
Op zondag 4 juli 2004 13:32 schreef Borelius het volgende:
Ik heb vrij vroeg gestemd en had, als ik gewacht had, beslist op een ander onderwerp gestemd. Een blinde stemronde voorkomt stemmen met voorkennis.
Dit wordt vaker gezegd maar ik snap het niet. Je stemt toch op het onderwerp dat voor jou het leukst overkomt? Een eigen mening heeft toch niets met voorkennis te maken lijkt me? Ookal heeft een onderwerp nog geen stemmen, als ik het leuk vindt stem ik erop, misschien zijn er voor sluitingstijd nog wel meer liefhebbers die zich melden.

Ik ben overigens wel voor blindstemmen maar dan meer vanwege het verrassings-effect.
verslaafd aan de cirkelkwadratuur
  zondag 4 juli 2004 @ 13:49:22 #65
52657 pea4fun
pi_20405422
quote:
Op zondag 4 juli 2004 13:38 schreef rique het volgende:

[..]

Dit wordt vaker gezegd maar ik snap het niet. Je stemt toch op het onderwerp dat voor jou het leukst overkomt? Een eigen mening heeft toch niets met voorkennis te maken lijkt me? Ookal heeft een onderwerp nog geen stemmen, als ik het leuk vindt stem ik erop, misschien zijn er voor sluitingstijd nog wel meer liefhebbers die zich melden.

Ik ben overigens wel voor blindstemmen maar dan meer vanwege het verrassings-effect.
Ik denk dat het zo werkt dat als er van de 6 onderwerpen 3 zijn die duidelijk al voorliggen, er toch eerder gekozen wordt welke van die 3 je de leukste vind. Gewoon omdat je dan meer kans maakt toch nog een onderwerp te krijgen wat je een beetje ligt. Terwijl als de stemming blind is je puur let op wat voor jou het leukste is.
pi_20405526
Ja. Als er een leuk onderwerp is wat nog geen rating heeft, denk ik al snel: "ach laat ook maar, die wordt het toch niet." Met als gevolg het tafereel wat pea hierboven terecht opmerkt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 4 juli 2004 @ 13:57:32 #67
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_20405598
Kunnen we zo langzamerhand stellen dat het blind op het onderwerp stemmen wel goed bevallen is? Dan blijven we dat dus doen voortaan, en verder zenden we weer op de gewone wijze in?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 4 juli 2004 @ 13:58:40 #68
35485 rique
with Canon, I can
pi_20405621
quote:
Op zondag 4 juli 2004 13:57 schreef Rewimo het volgende:
Kunnen we zo langzamerhand stellen dat het blind op het onderwerp stemmen wel goed bevallen is? Dan blijven we dat dus doen voortaan, en verder zenden we weer op de gewone wijze in?
Dat lijkt me een bevredigende conclusie!
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 4 juli 2004 @ 13:59:03 #69
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_20405628
quote:
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  FOK!fotograaf zondag 4 juli 2004 @ 14:04:35 #70
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_20405732
quote:
eensch
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_20405976
quote:
Op zondag 4 juli 2004 13:38 schreef rique het volgende:
[..]Dit wordt vaker gezegd maar ik snap het niet.......
Pea snapte het exact (en nog een aantal anderen) !!

[edit] En ik ben dus, dat moge duidelijk zijn, ook helemaal voor blind stemmen!!
  zondag 4 juli 2004 @ 14:19:18 #72
35485 rique
with Canon, I can
pi_20406040
quote:
Op zondag 4 juli 2004 14:16 schreef Borelius het volgende:

[..]

Pea snapte het exact (en nog een aantal anderen) !!

[edit] En ik ben dus, dat moge duidelijk zijn, ook helemaal voor blind stemmen!!
Heheh, ik snap het misschien wel een beetje maar ik begrijp het niet. Maargoed ik denk dat de resultaten van de evaluatie nu inderdaad wel helder genoeg zijn om daar conclusies aan te verbinden.
pi_20408034
Pea heeft het zo duidelijk uitgelegd, dat ik niet snap dat jij het niet begrijpt. Laat ik het heel concreet maken:
Ik stemde al vrij vroeg op ROND. Dat wordt het dus helemaal niet. Maar van de twee koplopers vind ik COMMUNICATIE iets dat mij meer aanspreekt dan KLEUR. Had ik meer geduld gehad, dan had ik waarschijnlijk communicatie gestemd i.p.v. rond. Dat is dan niet mijn eerste keuze, maar zo hoop je dan toch nog een stem uit te brengen die echt telt. Bij blind stemmen spelen dit soort beïnvloedingen en overwegingen geen enkele rol en kies je dus altijd voor datgene wat je eerste keuze is.
  zondag 4 juli 2004 @ 17:01:47 #74
35485 rique
with Canon, I can
pi_20409166
quote:
Op zondag 4 juli 2004 16:03 schreef Borelius het volgende:
Pea heeft het zo duidelijk uitgelegd, dat ik niet snap dat jij het niet begrijpt. Laat ik het heel concreet maken:
Ik stemde al vrij vroeg op ROND. Dat wordt het dus helemaal niet. Maar van de twee koplopers vind ik COMMUNICATIE iets dat mij meer aanspreekt dan KLEUR. Had ik meer geduld gehad, dan had ik waarschijnlijk communicatie gestemd i.p.v. rond. Dat is dan niet mijn eerste keuze, maar zo hoop je dan toch nog een stem uit te brengen die echt telt. Bij blind stemmen spelen dit soort beïnvloedingen en overwegingen geen enkele rol en kies je dus altijd voor datgene wat je eerste keuze is.
Pea heeft het inderdaad goed uitgelegd, jij trouwens ook. Wat ik bedoel is dat ik denk dat als iedereen puur op zijn favoriete ding stemt er wel eens wat anders uit zou kunnen komen en dat het kiezen voor een van de 3 hoogste in de poll al vrij snel leidt tot selectieve eliminatie van de andere onderwerpen. Door niet voor je eerste keuze te gaan maar bijvoorbeeld voor je tweede keuze gun je je eerste keuze het levenslicht niet, en dat terwijl misschien iedereen dat ook wel als eerste keuze had maar een andere keuze heeft uitgesproken omdat toevallig de eerste 10 stemmers een bepaalde mening hadden. Dat "strategisch stemmen" staat me dus duidelijk niet aan en daarom ben ik blij met de blinde poll want juist dát is democatie en geen vertekende democratie.
pi_20410173
Ik ben het helemaal met je eens, maar degene die zegt dat hij/zij zich nooit laat beïnvloeden kent zichzelf zeker niet goed. Soms gebeurt het zelfs onbewust. Omdat je zelf denkt daar heel sterk in te staan kun je het kennelijk moeilijk begrijpen dat niet iedereen dat heeft. Samen zijn we het met inmiddels een steeds breder wordende groep eens dat blind stemmen die in ieder geval afdwingt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')