Dit heb ik al eens eerder benoemd. Je kan toch achteraf ook de foto's bespreken. Je groeit toch in het fotograferen in zijn algemeenheid. Je kunt de kritieken die je dan mee krijgt, weer meenemen in de nieuwe foto's. Dat heeft toch niet zozeer met het onderwerp te maken. Nu word het al weer helemaal afgedaan, terwijl er nu nog bekend moet worden welke foto van wie is. En dan kan er nog zoveel over de foto's gezegd worden. Maar de hele lading word zo negatief nu dat dit dan al niet leuk meer is.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 20:15 schreef Offy het volgende:
[..]
.
Nu gooi je je foto in het centrale topic, hij krijgt veel of weinig punten, en daarmee af. Niemand die je vertelt waarom je foto niet goed genoeg is, en vooral wat je eraan kunt verbeteren. Daarmee lijkt wel het hele nut van de wedstrijd te vervallen
Achteraf kan je geen nieuwe foto meer makenquote:Op dinsdag 29 juni 2004 20:24 schreef Jessicaa het volgende:
[..]
Dit heb ik al eens eerder benoemd. Je kan toch achteraf ook de foto's bespreken. Je groeit toch in het fotograferen in zijn algemeenheid. Je kunt de kritieken die je dan mee krijgt, weer meenemen in de nieuwe foto's. Dat heeft toch niet zozeer met het onderwerp te maken. Nu word het al weer helemaal afgedaan, terwijl er nu nog bekend moet worden welke foto van wie is. En dan kan er nog zoveel over de foto's gezegd worden. Maar de hele lading word zo negatief nu dat dit dan al niet leuk meer is.
Voor mij maakt het wel uit , als ik bv de vorige wedstrijd neem , daar heb ik veel bruikbare tips gekregen over mijn foto , wat ik wel en niet moest doen , dan ga je weer aan de slag , ook met de glaswedstrijd heb ik zeer veel aan de tips gehad, tips die direct over mijn fotos gingen en DAT is nu juist zo waardevol. Ik heb iig in de afgelopen wedstrijden enorm veel geleerd. Meer dan dat men achteraf zegt , misschien kan het licht beter van links komen , daar heb ik nu dus niks meer aan.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 20:39 schreef Jessicaa het volgende:
Dat bedoel ik dus. Hup vooruit met de info die je zo graag wil de nieuwe wedstrijd in. Nieuwe foto's maken. en dan maakt het dus neit uit of je die info/kritiek voor of achteraf krijgt. Want hij blijft bruikbaar.
En nee hoor Dawg niks mis mee met het serieus nemen van een wedstrijd.
quote:Op dinsdag 29 juni 2004 20:55 schreef Jessicaa het volgende:
Die onscherpe
quote:Op dinsdag 29 juni 2004 20:55 schreef Jessicaa het volgende:
Die onscherpe
Mee eens...Ik vond het zelfs hinderlijk worden op het laatst (dat mensen dus door bleven gaan erover).quote:Op dinsdag 29 juni 2004 20:16 schreef Rewimo het volgende:
Ik vind het erg jammer dat er meteen al zo negatief is gereageerd op deze proef, en ook dat iedereen er maar over door bleef gaan tijdens de wedstrijd zelf. Waarom zou je af en toe niet eens iets uitproberen, om te kijken hoe en of het werkt? Onderzoek alle dingen en behoud het goede
Het blind stemmen op het onderwerp was idd best leuk (vooral het bedenken van het truukje om toch zelf de stand te kunnen bekijkenquote:Ik denk dat we wel kunnen concluderen dat de meeste mensen het blind stemmen op het onderwerp wel geslaagd vonden. En dat het onder nummer inzenden juist niet gewaardeerd wordt. Nou, dat weten we dan toch? Als je het niet probeert weet je dat niet. Voor hetzelfde geld was het wel goed bevonden.
Ik hoop niet dat wanneer er nog eens iemand met een idee komt, dat ook meteen negatief ontvangen wordt.
Nee, weg is dan de democratie. Voor mij geen optie. Iedereen is hier volgens mij oud en wijs genoeg om te oordelen of je wel of niet accounts mag maken om op jezelf te stemmen.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 22:02 schreef ArjanB het volgende:
Zou het misschien wel een idee zijn dat je pas mag stemmen op een foto als je bijv. langer dan 1 maand geregistreerd staat? Dan worden er iig minder snel '5 punten voor mijzelf accounts' gemaakt.
In eerdere instantie is al eens aangegeven dat bij voldoende stemmen frauderen geen nut heeft. Bovendien vraag ik me af waarom je zou willen frauderen in een wedstrijd die eigenlijk alleen voor de fun en de leer is, ik heb nog nergens een 5-punten-voor-mezelf-account gezien. Het groepje stemmers is door de tijd heen redelijk consistent gebleken.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 22:02 schreef ArjanB het volgende:
Zou het misschien wel een idee zijn dat je pas mag stemmen op een foto als je bijv. langer dan 1 maand geregistreerd staat? Dan worden er iig minder snel '5 punten voor mijzelf accounts' gemaakt.
Ik moet mijn mening herzien, bij nader inzien en een grondige analyse van alle voors en tegens bevallen mij de huidige regels wel...quote:Op maandag 28 juni 2004 15:46 schreef luap het volgende:
Ik kan me hier een heel eind bij aansluiten, het blinde gedoe mag wat mij betreft weg... van mij mag ook iedereen stemmen. Dat maakt me niet uit.
misschien te korte stem periode (voor zo veel mensen, bedoel ik dan, niet iedereen kan misschien elke dag online komen)quote:Op woensdag 30 juni 2004 08:49 schreef Rewimo het volgende:
Wat mij opgevallen is, is dat er deze maand heel veel mensen hebben ingestuurd, maar bij het stemmen zie je ze niet terug
Wel met Vomar eens een abstracter onderwerp is wat ruimer en dat stemmen met een poll klinkt ook wel goed...quote:Op woensdag 30 juni 2004 18:48 schreef LomarVe het volgende:
Eens met de meesten: niet meer blind stemmen, een stemtopic voor de deelnemers en een poll voor publiek EN een andere aanpak wat thema's betreft, dus niet weer zoiets als BOOMEN :S oid.
Je krijgt zo voor het grootste gedeelte technische foto's die in principe prima zijn, maar inhoudelijk iets missen. Ik denk dat het ook heel leuk zou zijn om een wat abstracter themalijstje te hebben waaruit men kan stemmen, dit laat veel meer aan de fantasie en de creativiteit over van de fotograaf. Even duidelijk: ik bedoel dit niet om de vorige thema's af te kraken, het is gewoon een ANDER uitgangspunt.
Geen idee eigenlijk hoeveel werk dat isquote:Op woensdag 30 juni 2004 19:09 schreef Rewimo het volgende:
Stemmen met een poll? Enig idee hoeveel werk dat met zich meebrengt met een dikke 60 inzendingen gemiddeld? Sorry, maar daar ga ik echt niet aan beginnenIk zie er de meerwaarde ook niet van in eerlijk gezegd
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |