Volgens mij zijn dit idd twee in drop D gestemde gitaren met een basgitaar.quote:Op maandag 28 juni 2004 13:14 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Nog even over All Apologies (http://www.ultimate-guitar.com/tabs/n/nirvana/all_apologies_ver2_crd.htm)
Moet dat 1 gitaar het riffje spelen en een andere de akkoorden? Ik hoor niet zo goed wat er allemaal gebeurd. Kan iemand me helpen?
Alvast bedankt!!
Oho. Ik ben eigelijk op zoek naar liedjes die ik gewoon alleen kan spelen.quote:Op maandag 28 juni 2004 13:17 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Volgens mij zijn dit idd twee in drop D gestemde gitaren met een basgitaar.
Gewoon veel oefenen joh.. dat komt vanzelf wel.quote:Ow, ja. Dat gaat dus niet lukken. Ik heb wel 2 gitaren, maar het lukt me nog niet om op allebei te gelijk te spelen.
Als je een moment geduld heb ga ik een openingspost maken waar menig gitarist het warm van krijgt!quote:Op maandag 28 juni 2004 13:37 schreef five2one het volgende:
Zwakke openingspost trouwens BBM.. Wij willen plaatjes van random gitaarhelden en gitaren en versterkers en.....
Twee gitaarhelden in één keer. Scheelt me weer een tvpquote:Op maandag 28 juni 2004 13:37 schreef five2one het volgende:
Wij willen plaatjes van random gitaarhelden en gitaren en versterkers en.....
Jeuj. Als iemand mooie foto's heeft van mooie gitaarmeut, dan post dat dan zo, hè, dan maken we d'r een mooie opo van.quote:Op maandag 28 juni 2004 13:45 schreef Litpho het volgende:
[..]
Twee gitaarhelden in één keer. Scheelt me weer een tvp.
[afbeelding]
quote:Op maandag 28 juni 2004 13:44 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Als je een moment geduld heb ga ik een openingspost maken waar menig gitarist het warm van krijgt!
Nou hebt toch gitaarhelden, gitaren en versterkers?? Dat wilde je toch?? Is het nou nog niet goed??quote:Op maandag 28 juni 2004 14:26 schreef five2one het volgende:
Copy paste BBM!.
In navolging van het mooiste gitaar-tournament moeten we ook maar eens een poll houden met een aantal gave plaatjes van gitaristen in aktie. Lettende op de foto en niet op de persoonlijke smaak van de Fokkers.
Tuurlijk wel!!!quote:Op maandag 28 juni 2004 14:28 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Nou hebt toch gitaarhelden, gitaren en versterkers?? Dat wilde je toch?? Is het nou nog niet goed??
Wie's dat? Hillel Slovak van de RHCP? 'k Heb hem wel eens op een foto gezien vaag dus ik weet niet precies of hij er wel op lijkt. Het is het eerste wat in me op kwam.quote:Op maandag 28 juni 2004 14:47 schreef Svyatagor het volgende:
Plaat:
[afbeelding]
Vooral die kapotgespoten armen...
![]()
Nee, het is zijn opvolger, Frusciante, ergens begin jaren negentig.quote:Op maandag 28 juni 2004 14:49 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Wie's dat? Hillel Slovak van de RHCP? 'k Heb hem wel eens op een foto gezien vaag dus ik weet niet precies of hij er wel op lijkt. Het is het eerste wat in me op kwam.
Wow! Wat een verschil met nu, hij is er niet uit te herkennen!quote:Op maandag 28 juni 2004 14:56 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Nee, het is zijn opvolger, Frusciante, ergens begin jaren negentig.
Hier had hij al zijn tanden nog...![]()
De intelligente uitstraling spreekt toch boekdelen, lijkt mequote:Op maandag 28 juni 2004 15:08 schreef Gitarist het volgende:
Wow! Wat een verschil met nu, hij is er niet uit te herkennen!
Zonder hem te kennen denk ik nu al te weten hoe het klinkt.quote:Op maandag 28 juni 2004 15:13 schreef Zander het volgende:
Ik kom het jazzgehalte even opkrikken met deze fraaie foto van een van mijn gitaarhelden, Wes Montgomery:
[afbeelding]
en nog beter: een filmpje! (wel in crappy RealVideo, maar goed: http://www.thejazzpage.de/wm6.ram
about a girl werd met 2 gitaren gespeelt.quote:Op maandag 28 juni 2004 13:29 schreef Gitarist het volgende:
Nu we toch met Nirvana unplugged bezig zijn:
Polly
About a girl
Pennyroyal tea
Where did you sleep last night
Ze zijn misschien niet allemaal met één gitaar gespeeld, maar het klinkt opzich best.
Deed 'ie altijd alles met z'n duim???quote:Op maandag 28 juni 2004 15:13 schreef Zander het volgende:
Ik kom het jazzgehalte even opkrikken met deze fraaie foto van een van mijn gitaarhelden, Wes Montgomery:
[afbeelding]
en nog beter: een filmpje! (wel in crappy RealVideo, maar goed: http://www.thejazzpage.de/wm6.ram
quote:Op maandag 28 juni 2004 15:29 schreef super-muffin het volgende:
[..]
about a girl werd met 2 gitaren gespeelt.
Chad ik geloof dat die gozer zo heet speelde ook mee rechts achter
quote:Op maandag 28 juni 2004 13:29 schreef Gitarist het volgende:
[...]
Ze zijn misschien niet allemaal met één gitaar gespeeld, maar het klinkt opzich best.
Men zegt van wel. Het verhaal gaat dat hij die duimtechniek ontwikkelde omdat hij daarmee 's nachts op zacht volume kon oefenen zonder z'n vrouw en kinderen wakker te maken. 't Is niet echt een voorbeeld van 'juiste' techniek, maar het zorgt wel voor een herkenbare toon, en je kunt er wel makkelijker van die snelle octaafjes mee spelen, zoals in het filmpje.quote:Op maandag 28 juni 2004 15:38 schreef Gitarist het volgende:
Deed 'ie altijd alles met z'n duim???
Ja inderdaad! Goh wat apart.quote:Op maandag 28 juni 2004 15:48 schreef Zander het volgende:
[..]
Men zegt van wel. Het verhaal gaat dat hij die duimtechniek ontwikkelde omdat hij daarmee 's nachts op zacht volume kon oefenen zonder z'n vrouw en kinderen wakker te maken. 't Is niet echt een voorbeeld van 'juiste' techniek, maar het zorgt wel voor een herkenbare toon, en je kunt er wel makkelijker van die snelle octaafjes mee spelen, zoals in het filmpje.
* Gitarist is geïnteresseerd geraakt en heeft gelijk z'n P2P programma aan gezet.quote:Op maandag 28 juni 2004 15:54 schreef Zander het volgende:
Hij heeft ook veel ballads gedaan ("Willow Weep For Me" is bijv. wel een bekende), en op z'n latere platen zelfs wat poppy dingen, Beatles-covers en zo. Dat laatste, daar ben ik zelf niet zo kapot van, maar het spel op z'n echte jazzplaten vind ik persoonlijk erg goed, mooie melodieuze solo's vaak.
Mooie gitaar, klinkt erg soepel. Prijs vind ik niet leuk meerquote:Op maandag 28 juni 2004 16:08 schreef Zander het volgende:
Dat weet ik eigenlijk ook niet, denk dat die gitaar op de foto idd een Gibson L5 is.
Ha, vind er net een leuke pagina over op de Gibson-site: http://www.gibsoncustom.c(...)es/wesmontgomery.htm
Da's helaas altijd zo met mooie gitaren hè... Trouwens, dat is met alle mooie dingen. Maar goed, dromen mag!quote:Op maandag 28 juni 2004 16:32 schreef Litpho het volgende:
[..]
Mooie gitaar, klinkt erg soepel. Prijs vind ik niet leuk meer.
Da's idd nog beter, 'k was weer zelfzuchtig.quote:Op maandag 28 juni 2004 16:42 schreef Zander het volgende:
Ja, of muziekwinkels in het algemeen (dus ook voor piano of zo), ik vind het wel een leuk idee.
Ja.quote:Op maandag 28 juni 2004 16:39 schreef Gitarist het volgende:
Is het een leuk idee om een topic te openen met reviews van gitaarzaken?
Dit n.a.v. dit topic: Reviews platenzaken
Hmm, zo speel ik zelf eigenlijk ook altijd, tenminste als ik niet pick, of met plectrum speel.quote:Op maandag 28 juni 2004 15:48 schreef Zander het volgende:
[..]
Men zegt van wel. Het verhaal gaat dat hij die duimtechniek ontwikkelde omdat hij daarmee 's nachts op zacht volume kon oefenen zonder z'n vrouw en kinderen wakker te maken. 't Is niet echt een voorbeeld van 'juiste' techniek, maar het zorgt wel voor een herkenbare toon, en je kunt er wel makkelijker van die snelle octaafjes mee spelen, zoals in het filmpje.
Oh dehm dude. Waar Knopfler op speelt ja. Dude. Echt ik zit net op dit moment Sultans of Swing te luisteren die opgenomen is in Basel 92. Fock wat is dat een super echt supervette solo daarin. Ik wilde dat ik bij het luisteren van die plaat een euro kreeg. Dan kon ik nu net zo'n Pensa Suhr met EMG's kopen als hij. Wat een supervet clean geluid is dat toch. Beetje hol maar superhelder. En dan dat volumepedaal erbij. Damn. Die gast kan spelen.quote:Op maandag 28 juni 2004 23:48 schreef Tomek het volgende:
Overigens, nog even iets anders.
Nadat ik onlangs een nieuwe versterker heb gekocht, ga ik het nu munten op een nieuwe gitaar.
Mijn huidige Ibanez 270DX is het eigenlijk niet waard om over een buizenbak van 1000 euro gespeeld te worden.
Nu ben ik altijd al gefascineerd geweest door Fender gitaren, en dan in het bijzonder de Stratocaster, maar ook de Telecaster.
Mijn richtprijs is iets in de buurt van de 800 - 1000 euro. Nu zie ik dat er (bijvoorbeeld bij Feedback) Fender American Strats aangeboden worden voor 1000 euro.
Maar eigenlijk wil ik zo'n Strat waar Mark Knopfler op speelt. Die is alleen een tikkie duurder
Echter heb ik eens uitgezocht van wat voor hout dat ding gemaakt is, wat voor elementen erin zitten, etc.... Een eenvoudige rekensom bracht mij tot de ontdekking dat ik voor een 1000 euro zelf een gitaar in elkaar kan zetten die enigzins redelijk goed overeenkomt met de specificaties van bovengenoemde strat. Dan koop ik dus de body en hals en elementen allemaal los.
Nu de grote vraag, is dit de moeite waard om te doen, en krijg ik dan ook echt een kwalitatief betere gitaar dan wanneer ik gewoon naar Feedback rij en daar zo'n American Strat voor 1000 euro ophaal??
je kan met een multitrack recorder... zoals het gratis programma audacity.. meerdere tracks naast elkaar opnemen... zo kun je toch met 2 gitaren tegelijk spelenquote:Op maandag 28 juni 2004 13:26 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Oho. Ik ben eigelijk op zoek naar liedjes die ik gewoon alleen kan spelen.
Misschien omdat het dan een beetje onduidelijk word?quote:Op dinsdag 29 juni 2004 14:06 schreef Athaphian het volgende:
Ik heb nog een 'vraag' zegmaar.. ik ben nog niet zo heel erg lang lid van fok en heb pas in een paar topics meegedaan... maar wat is er aan de hand dat ieder topic vol raakt... waarom zetten ze die limiet niet wat hoger? tis maar een suggestie maar bijvoorbeeld op ONEINDIG ... :-\
Das niet zo handig op m'n kamer. Ik heb liever gewoon een liedje dat ik alleen kan spelen.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 14:03 schreef Athaphian het volgende:
[..]
je kan met een multitrack recorder... zoals het gratis programma audacity.. meerdere tracks naast elkaar opnemen... zo kun je toch met 2 gitaren tegelijk spelen
Ik geloof dat het audacity.sourceforge.com was.
Omdat je dan door topics met honderden bladzijden heen kan bladeren. Fok! heeft besloten (en ik ben het daar mee eens) dat dit overzichtelijker werktquote:Op dinsdag 29 juni 2004 14:06 schreef Athaphian het volgende:
Ik heb nog een 'vraag' zegmaar.. ik ben nog niet zo heel erg lang lid van fok en heb pas in een paar topics meegedaan... maar wat is er aan de hand dat ieder topic vol raakt... waarom zetten ze die limiet niet wat hoger? tis maar een suggestie maar bijvoorbeeld op ONEINDIG ... :-\
Juist! Noem er eens een paar. Regelmatig zitten we hier met vrienden en wordt me gevraagd wat te spelen.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 14:47 schreef Tomek het volgende:
Of wil je echt van die liedjes die je rond een kampvuur kunt spelen en dat je dan ook gaat zingen enzo??
Eeuuh,quote:Op dinsdag 29 juni 2004 14:59 schreef five2one het volgende:
[..]
Juist! Noem er eens een paar. Regelmatig zitten we hier met vrienden en wordt me gevraagd wat te spelen.
Waarom probeer je niet gewoon Star Spangeled Banner van J. Hendrixquote:Op dinsdag 29 juni 2004 14:11 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Das niet zo handig op m'n kamer. Ik heb liever gewoon een liedje dat ik alleen kan spelen.
Nouja, iets zinnigs..quote:Op dinsdag 29 juni 2004 15:11 schreef Tomek het volgende:
Zijn er trouwens nog mensen die iets zinvols te melden hebben over het al dan wel niet zelf in elkaar schroeven van een gitaar in tegenstelling tot het kopen van een klare.
Zie mijn post op blad 2
Zit wel wat in inderdaad. Het zou natuurlijk zonde zijn om voor veel geld een baggergitaar in elkaar te schroeven.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 15:37 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Nouja, iets zinnigs..
Ik heb geen ervaring met zelfbouw, maar ik weet wel dat het -zelfs als je redelijk handig bent met gereedschap- nog best moeilijk is. Het luistert volgens mij best nauw allemaal, vooral het afstellen van de hals, tremolo, brug, snaren... en ook die electronica, en het precies plaatsen van de elementen lijkt me erg moeilijk. Mogelijkheid is natuurlijk dat je de gitaar zelf in elkaar zet, en het precisiewerk aan een gitaarbouwer overlaat.
Verkopen doe ik zoizo niet, met geen enkele gitaar Vind ik zondequote:Qua waarde zit je denk ik sowieso beter bij een standaard gitaar, want een zelfgebouwde is lastig voor een goede prijs te verkopen (mocht je dat ooit willen). Als ik jou was zou ik óf genoegen nemen met een standaard strat (en dat zijn sowieso ook erg fijne gitaartjes, al zeg ik het zelf), of nog even doorsparen.
quote:Maar een unieke gitaar is ook wel weer erg cool...![]()
Geinig! ... Wonderwall was mijn allereerste nummer wat ik speeldequote:Op dinsdag 29 juni 2004 15:09 schreef Tomek het volgende:
[..]
Eeuuh,
ff kijken, ben niet zo'n kampvuur gitarist namelijk
Oasis - Wonderwall
Deep blue Something - Breakfast at Tiffany's
Beatles - Yesterday
Wel meer van de Beatles eigenlijk, of wat Acda en de Munnik ofzo
Ik noem ook maar wat hoor
wonderwall is een leuk liedje om met zn allen te spelen inderdaad.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 17:42 schreef Athaphian het volgende:
[..]
Geinig! ... Wonderwall was mijn allereerste nummer wat ik speelde
Breakfast at tiffany's heb ik ook gespeeld... beide erg leuke nummers.
Echt niemand hier?quote:Op maandag 28 juni 2004 23:14 schreef five2one het volgende:
Kan iemand hier slideguitar spelen? Dus met zo'n te stoere bottleneck?
Zo ja: hoe voelt dat?.
Speel je dan met een glazen of een metalen? Ik wil het ook graag een keertje proberen maar ik wil wel weten waar ik het beste mee kan beginnen.quote:Op woensdag 30 juni 2004 14:44 schreef Gitarist het volgende:
Oh ja hoor dat kan ik wel... Voelt apart in het begin. Het is erg wennen maar daarna erg cool!
M'n vader heeft er eentje voor me gemaakt van een koperen gasleidingquote:Op woensdag 30 juni 2004 15:20 schreef five2one het volgende:
[..]
Speel je dan met een glazen of een metalen? Ik wil het ook graag een keertje proberen maar ik wil wel weten waar ik het beste mee kan beginnen.
Guns 'n Roses - Knockin' on heavens doorquote:Op woensdag 30 juni 2004 15:29 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Dan ben ik opzoek naar een kampvuur waar je een dikke distortion pedaal hebt zitten, want daar vroeg ik het om. Omdat ik nu dat pedaal heb, maar geen liedjes ken die daar echt geschikt voor zijn.
Ach die solo kan je er ook gewoon uithalen, dat merkt het gemiddelde publiek toch niet.quote:Op woensdag 30 juni 2004 16:55 schreef emingee het volgende:
Stairway to heaven is ook heel leuk om te spelen bij een kampvuurOffe nothing else matters
![]()
Alleen die solo is wat lastiger dan
Ja idd ultiem!!!quote:Op woensdag 30 juni 2004 18:35 schreef O-DOG het volgende:
het ultieme kampvuurlied is natuurlijk Het Is Een Nacht van Guus Meeuwis
simple as hell
dat zijn wel leuke liedjesquote:Op woensdag 30 juni 2004 18:39 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Ja idd ultiem!!!
Nog zo'n nummer:
De Dijk - Man weet niet wat 'ie mist
De Dijk - Ik kan 't niet alleen (kan je heel simpel een akoestische versie van maken)
Nu ik REM lees schiet me deze ook te binnen:quote:Op woensdag 30 juni 2004 19:52 schreef super-muffin het volgende:
[..]
dat zijn wel leuke liedjes
wat ook leuk is om te spelen om een kampvuur, of in een groepje
Nirvana - Polly
Nirvana - Come as you are (die kent ook wel haast iedereen)
REM - Losing my religion
Ik heb z'n cd "The Swinging Guitar of Tal Farlow". Die man kon echt ontzettend snel spelen... een van de vroegste echte jazzgitaar-virtuozen. Hij scheen zelfs al tapping technieken toe te passen (al hoor ik dat op die cd niet echt terug). En dat allemaal in de vroege jaren 50quote:Op woensdag 30 juni 2004 18:22 schreef Tomek het volgende:
Zander, Tal Farlow ken je vast ook wel?
Die man heeft ook een aparte manier van spelen zeg. Gister een video van gezien
quote:Op donderdag 1 juli 2004 11:22 schreef super-muffin het volgende:
[..]
dat nummer ken ik niet, even 'opzoeken'![]()
Ik weet bijna zeker dat je hem wel kent...quote:Op donderdag 1 juli 2004 11:22 schreef super-muffin het volgende:
[..]
dat nummer ken ik niet, even 'opzoeken'![]()
Of Imitation Of Life... ook niet zo moeilijk.quote:Op woensdag 30 juni 2004 20:23 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Nu ik REM lees schiet me deze ook te binnen:
REM - Everybody hurts
Nou wat dacht je van When I come around van Green Day BigBoss??quote:Op donderdag 1 juli 2004 18:40 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Hoezo kampvuur liedjes??
Dat is ruig man!quote:Op donderdag 1 juli 2004 18:40 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Hoezo kampvuur liedjes??
Dat is toch waar het om gaat? Gewoon lol hebben!quote:Op donderdag 1 juli 2004 21:24 schreef five2one het volgende:
[..]
Dat is ruig man!. Ik kan nog niet zo goed spelen als jullie hier, maar een paar noten spelen als ik hier zit met een paar man is wel leuk! En dat lukt me wel aardig.
.
Met het voetpedaal erbij is er evt. wel over te praten, maar lijkt het mij nog steeds aan de dure kant. De Pod 2.0 staat nu bij Feedback op de site voor ¤ 179 tenslotte.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 10:29 schreef Prep2Fight het volgende:
Een kennis van mij heeft een Line6 pod 2.0 en verkoopt hem voor 200 pleuro Ik vind dit een redelijk bedrag, maar nu wil ik toch even vragen "is het niet te duur?"
ja, hoeveel is zo'n voetpedaal dan ?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 10:43 schreef Litpho het volgende:
[..]
Met het voetpedaal erbij is er evt. wel over te praten, maar lijkt het mij nog steeds aan de dure kant. De Pod 2.0 staat nu bij Feedback op de site voor ¤ 179 tenslotte.
De FBV-4 (opvolger van de FB-4) staat voor ¤ 119 bij Feedback.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 10:46 schreef Prep2Fight het volgende:
ja, hoeveel is zo'n voetpedaal dan ?
Ik vindt metaal (Koper) beter klinken dan glas, vooral voor akoestisch.. lekker rauw. Elektrisch is glas misschien beter, klinkt wat liever.quote:Op woensdag 30 juni 2004 15:20 schreef five2one het volgende:
[..]
Speel je dan met een glazen of een metalen? Ik wil het ook graag een keertje proberen maar ik wil wel weten waar ik het beste mee kan beginnen.
ik heb het min of meer me zelf aan geleerd, met een klein beetje hulp van een vriend die al speelde.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 10:42 schreef deliberator het volgende:
zijn hier ook gitaristen die het zichzelf hebben aangeleerd?
En zo ja, hoe hebben jullie het jezelf geleerd en in welk tijdsbestek kon je (simpele) bestaande nummers meespelen?
Hoe lang en hoe vaak oefenen/spelen jullie per week?
Ik doe het allemaal.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 11:27 schreef deliberator het volgende:
spelen jullie dan tabs of noten of grepen of....?
vind tabs persoonlijk nog erg lastig uit te vogelen, of gebruikern jullie er zoiets als GuitartabPro bij ofzo?
Nooit van gehoord... ik zal er eens naartoe gaan. Zo ver weg is het niet (ik woon in Vinkeveen).quote:Op vrijdag 2 juli 2004 11:29 schreef Prep2Fight het volgende:
=edit=
Gaat er hier wel eens iemand naar robbers guitars in hilversum?
Dat vind ik ook, al kan het op zich ook wel in standaardtuning (een van die gitaristen van de Allman Brothers doet dat, geloof ik, en het klinkt behoorlijk goed). Maar de meeste twee- en drieklanken kun je makkelijker in een open stemming (ik gebruik zelf open G en open E het meeste) pakken. Ik gebruik er ook een soort fingerpicking-style voor in plaats van een plectrum, omdat je dan de snaren die je niet wil laten doorklinken kunt afdempen.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 11:17 schreef Prep2Fight het volgende:
jawel, maar het echte effect is toch wel in de openstemming vin k zelf...mja persoonlijk hoor
Jimi Hendrix had alles open staan... dus doe dat voor het ultieme geluid (nu nog een Marshall Big_Boss!)quote:Op vrijdag 2 juli 2004 14:50 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Gisteren zat ik zo een beetje te oefenen met soleren (dat moet ik zo doen voor Hey Joe) en toen kwam ik erachter dat ik redelijk kan scheuren met m'n distortion pedaal met de distortion op het laagste en de tone rond het midden en bij de versterker gain tot het midden en m'n gitaar op de hummbucker.
En zo ontstond het idee voor de eerste Fok! gitaarjam?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 14:44 schreef Zander het volgende:
Eigenlijk moeten we hier niet alleen lullen over gitaarspelen, maar ook eens wat laten horen, trouwens. Ik zal dit weekend eens een slide-stukje opnemen.
Dan hoor ik volgens mij niet eens meer verschil tussen verschillende tonen.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 14:52 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Jimi Hendrix had alles open staan... dus doe dat voor het ultieme geluid (nu nog een Marshall Big_Boss!)
Zal dit weekend ff voor je kijken, ben nu aan het werken (quote:Op vrijdag 2 juli 2004 14:51 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Zander, kan jij voor mij een Band In A Box bestandje maken voor Hey Joe? Gewoon met de akkoorden zodat ik die kan loopen en daar een beetje op oefenen.
Danku.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 14:56 schreef Zander het volgende:
[..]
Zal dit weekend ff voor je kijken, ben nu aan het werk ()....
Ik hoop het niet. Toen m'n moeder 'm kocht (30 jaar geleden) zaten er stale snaren op...quote:Op zaterdag 3 juli 2004 12:48 schreef Prep2Fight het volgende:
gaat dan niet die hele brug naar de klote?
Het lijkt erop alsof je een westerngitaar hebt met "klassieke" snaren. Jouw huidige snaren horen er dus niet op. Daarom zijn westernsnaren uitermate geschikt en dat zal ook de klank goed doen.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 12:12 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Hé, lieve mensen. Ik ga zo meteen (voor het eerst) stale snaren kopen voor mijn acoustische gitaar, welke kan ik het beste kopen? (soort, dikte enzo)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat is m'n gitaar.
Hebben stale snaren voor acoustische gitaren ook zo'n bolletje aan het einde? Moet ik die dan gewoon door die gaatjes in de brug heen douwen?
Was namelijk zo, toen ik de gitaar van zolder haalde (toen ik gitaar wilde gaan spelen) zaten er nylon snaren op (die had de gitaarleraar van m'n moeder er vroeger op gezet, omdat metaal te zwaar speelt) en dus dacht ik dat die gitaar gemaakt was voor nylonsnaren. Maar sinds kort weet ik dus dat ie eigelijk voor stale snaren is, dus wil ik er stale snaren op zetten.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 13:00 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Het lijkt erop alsof je een westerngitaar hebt met "klassieke" snaren. Jouw huidige snaren horen er dus niet op. Daarom zijn westernsnaren uitermate geschikt en dat zal ook de klank goed doen.
Ik heb zelf altijd snaren van het merk D'addario (.12). Deze hebben bolletjes aan het eind.
Je kan de snaren door die zadelgaatjes (hoe heet dat eigenlijk) heen steken, dan blijven de bolletjes er achter haken en kan je de snaren aan de stemmechanieken vastmaken.
Persoonlijk vind ik die de beste... maar er zijn natuurlijk ook andere alternatieven (Ernie Balls bijv.)quote:Op zaterdag 3 juli 2004 13:03 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Was namelijk zo, toen ik de gitaar van zolder haalde (toen ik gitaar wilde gaan spelen) zaten er nylon snaren op (die had de gitaarleraar van m'n moeder er vroeger op gezet, omdat metaal te zwaar speelt) en dus dacht ik dat die gitaar gemaakt was voor nylonsnaren. Maar sinds kort weet ik dus dat ie eigelijk voor stale snaren is, dus wil ik er stale snaren op zetten.
Dus D'addario .12 is de beste keus?
Ligt aan de kwaliteit, maar d'addario is meestal niet extreem duur. 5-10 euro ongeveer.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:20 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Wat kost zo'n pakje snaren? Ik kan namelijk niet controleren hoeveel geld ik op m'n rekening heb (blaat ligt eruit meut) en dan kan ik iets van me moeder lenen ofzo.
Op een ander forum zeggen ze dat als ik er stale snaren opzet, dat m'n gitaar dan helemaal instort!
Tja, dat hebben we hier ook al een paar keer gezegd..quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:20 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Op een ander forum zeggen ze dat als ik er stale snaren opzet, dat m'n gitaar dan helemaal instort!
Volgens mij kan het gewoon. Ik kan het mis hebben (gezien de reacties hier en op Gitaar.net) maar omdat ik het wel eens eerder heb gezien (een spaanse gitaar met westernsnaren) denk ik dat het kan. Deze gitaar waar ik het over heb leeft al heel lang en gelukkigquote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:20 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Wat kost zo'n pakje snaren? Ik kan namelijk niet controleren hoeveel geld ik op m'n rekening heb (blaat ligt eruit meut) en dan kan ik iets van me moeder lenen ofzo.
Een winkel gespecialiseerd in Gibson vind je volgens mij in Nederland niet.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:53 schreef Prep2Fight het volgende:
lol, ziet er trouwens wel leuk uit, beetje westernachtig, maar people * Gitarist zoekt een j45weet iemand een adres waar ze gespecialiseerd zijn in gibsons ?
Dat dacht ik al, toch ff gebrobeert. Ik ga van de zomer naar engeland kijken of ik hem daar kan scorenquote:Op zaterdag 3 juli 2004 15:34 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Volgens mij kan het gewoon. Ik kan het mis hebben (gezien de reacties hier en op Gitaar.net) maar omdat ik het wel eens eerder heb gezien (een spaanse gitaar met westernsnaren) denk ik dat het kan. Deze gitaar waar ik het over heb leeft al heel lang en gelukkigMaar goed... op eigen risico dan maar.
[..]
Een winkel gespecialiseerd in Gibson vind je volgens mij in Nederland niet.
Verstandigquote:Op zondag 4 juli 2004 11:21 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik heb hem dus meegenomen naar de gitaarzaak waar ik m'n electrische gitaar + amp gekocht heb (Lyana in Stein) en ik vroeg aan de man of het kon, omdat sommige mensen me zeiden dat het niet gaat en sommige van wel. Maar die winkelman zei zo van 'ja, ik zal het niet doen'. 'ah, nou, doe me dan maar een pakje d'addario klassieke snaren'.
Dus nu wil ik een gitaar kopen voor stale snaren.
Nee, eigenlijk alleen maar nadelen. Minder sustain, sneller ontstemmen (bij de meeste goedkope tremolo's).quote:Op zondag 4 juli 2004 14:58 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Heeft een tremelobrug ook nog voordelen als je niet met je vibroarm gaat reiten?
HAhahaha ik heb een paar weken geleden een versterker gekocht.. als ik speel komt er zon lucht vrij... opzich heb ik er niets op tegen, het brengt je wel in gitaarsfeerquote:Op zondag 4 juli 2004 13:54 schreef googoodoll het volgende:
zeg
vinden jullie gitaren ook altijd zo lekker ruiken? of versterkers? als ik dan in mijn oefenruimte kom dan komen die heerlijke geuren en dat fijne gebrom van die versterkers mij al tegemoet, heerlijk!
Ik speel ook liever op gitaren zonder tremolo... ik gebruik dat ding niet en ik vind er verder alleen maar voordelen aan zitten als je hem niet hebt.quote:Op zondag 4 juli 2004 15:00 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk alleen maar nadelen. Minder sustain, sneller ontstemmen (bij de meeste goedkope tremolo's).
URL?quote:Op zondag 4 juli 2004 15:16 schreef Athaphian het volgende:
[..]
Ik speel ook liever op gitaren zonder tremolo... ik gebruik dat ding niet en ik vind er verder alleen maar voordelen aan zitten als je hem niet hebt.
TROUWENS - NIEUWE POST (geen zin om weer een nieuwe post te maken)
Het idee om stukjes op te nemen en aan elkaar te laten horen vind ik wel een goed idee.. Ik heb al een aantal (lame) stukjes opgenomen om aan wat vrienden te laten horen. Als meerdere mensen dit gaan doen, kan het nog leuk worden
Yep. Jim Morrison.quote:Op zondag 4 juli 2004 17:10 schreef super-muffin het volgende:
[..]
dat is toch die zanger van the Doors in jou avatar?
Toevallig moet ik ook eens een pakje snaren kopen en vroeg me af hoeveel die zouden kosten, dus weet ik dat ook gelijk weerquote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:48 schreef Credence het volgende:
[..]
Ligt aan de kwaliteit, maar d'addario is meestal niet extreem duur. 5-10 euro ongeveer.
quote:Op maandag 5 juli 2004 10:12 schreef Litpho het volgende:
Meestal d'Addario .011's (EXL115). .013 gaan mijn vingertoppen echt niet leuk vinden.
Wordt je hard vanquote:Op maandag 5 juli 2004 10:12 schreef Litpho het volgende:
Meestal d'Addario .011's (EXL115). .013 gaan mijn vingertoppen echt niet leuk vinden.
Bij Feedback hebben ze een westerngitaar al vanaf e 69,- Dat zijn redelijke gitaren.quote:Op zondag 4 juli 2004 11:21 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik heb hem dus meegenomen naar de gitaarzaak waar ik m\\\\\\\'n electrische gitaar + amp gekocht heb (Lyana in Stein) en ik vroeg aan de man of het kon, omdat sommige mensen me zeiden dat het niet gaat en sommige van wel. Maar die winkelman zei zo van \\\\\\\'ja, ik zal het niet doen\\\\\\\'. \\\\\\\'ah, nou, doe me dan maar een pakje d\\\\\\\'addario klassieke snaren\\\\\\\'.
Dus nu wil ik een gitaar kopen voor stale snaren.
Dat is idd het bekende plaatje van Robert Johnsonquote:Op zondag 4 juli 2004 15:43 schreef Prep2Fight het volgende:
wat ik er even tussendoor wou zeggen: weetje wie ook een goeie gitarist is: Bruce Springsteen (pers. hoor)
En Gitarist wie is dat gassie op je plaatje?
Ik heb zelf bijna altijd D'addario 0.10 en soms 0.09quote:Op zondag 4 juli 2004 23:38 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:
Net voor het eerst Ernie Ball-snaren op mijn ES-335 gezet. Lekkere snaren! Iemand anders ervaring mee? Wat voor dikte gebruiken jullie meestal voor je elektrische gitaar? (persoonlijk vind ik 0.9 wat te dun).
hij heet toch Pat Smear ofzoquote:Op maandag 28 juni 2004 15:29 schreef super-muffin het volgende:
[..]
about a girl werd met 2 gitaren gespeelt.
Chad ik geloof dat die gozer zo heet speelde ook mee rechts achter
quote:Op woensdag 7 juli 2004 19:36 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
hij heet toch Pat Smear ofzo
Ik speel het liefste met 1mm. Geen idee waarom precies. Heb ooit een zooi verschillende gekocht. Die van 1mm vond ik het fijnste spelenquote:Op woensdag 7 juli 2004 20:55 schreef Gitarist het volgende:
Wie geeft er hier net als ik de voorkeur aan plectrums met een medium dikte? Waarom wel/niet?
ik speel altijd met 1.14 mm. van die roze met zo'n schildpad eropquote:Op woensdag 7 juli 2004 20:55 schreef Gitarist het volgende:
Wie geeft er hier net als ik de voorkeur aan plectrums met een medium dikte? Waarom wel/niet?
Ja die gebruik ik ook paarse Jim Dunlop Tortex (zoietsquote:Op woensdag 7 juli 2004 23:45 schreef Tomek het volgende:
[..]
ik speel altijd met 1.14 mm. van die roze met zo'n schildpad erop
altijd al mee gespeeld. in het begin wel wat andere geprobeerd, maar dit
speelt gewoon lekker.
als ze te dik worden kan ik er geen snelle muted riffs meer mee spelen![]()
Ik gebruik big stubby 2 mm... lekker dik.quote:Op woensdag 7 juli 2004 21:57 schreef GF het volgende:
[..]
Ik speel het liefste met 1mm. Geen idee waarom precies. Heb ooit een zooi verschillende gekocht. Die van 1mm vond ik het fijnste spelenTrouwens geen idee of dat medium is
![]()
Ik wil binnenkort andere snaren (nylon) op m'n akoestische gitaar zetten. Is dat ook makkelijk zelf te doen?
Bij Musik Produktiv hebben ze eentje van Collins voor ¤129,-quote:Op donderdag 8 juli 2004 11:38 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Voor wat voor een prijs heb ik een goede staalsnarige gitaar?
Enne ene met een element erin enzo.
Ik bedoel dus niet eerste klas meut, maar ook weer niet dat het zo vreselijk slecht is.
130 euro voor een gitaar die ook nog versterkt kan worden is volgens mij helemaal niet veel. Is het wel een goede?quote:Op donderdag 8 juli 2004 12:10 schreef Tomek het volgende:
[..]
Bij Musik Produktiv hebben ze eentje van Collins voor ¤129,-
Heb ik er laatst ook een van opgehaald. Perfect gitaar voor dat geld, en kan
nog versterkt worden ook
Wat ik zeg, tis een hele prettige gitaar voor dat geld, ik hebbum zelf ook.quote:Op donderdag 8 juli 2004 12:21 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
130 euro voor een gitaar die ook nog versterkt kan worden is volgens mij helemaal niet veel. Is het wel een goede?
Ik zal binnenkort is kijkenquote:Op donderdag 8 juli 2004 09:07 schreef epic het volgende:
[..]
nylon snaren vervangen is niet zo moeilijk. Je moet alleen even opletten hoe dat knoopje bij je brug moet, komt nogal precies (ik neem aan dat het om een klassieke/spaanse gitaar gaat).
Verder, als je stemmechanieken een beetje stroef gaan dan wil een beetje vaseline wel helpen...
http://montana.gibson.comquote:Op donderdag 8 juli 2004 11:38 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Voor wat voor een prijs heb ik een goede staalsnarige gitaar?
Enne ene met een element erin enzo.
Ik bedoel dus niet eerste klas meut, maar ook weer niet dat het zo vreselijk slecht is.
Ik heb de zwartequote:Op donderdag 8 juli 2004 12:26 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Welke kleur heb jij?
Ho wacht ff voor je er een koopt. Realiseer je wel dat wanneer je je elektro-akoestische gitaar gaat versterken via je elektrische gitaarversterker het niet het optimale geluid geeft. Het gaat prima, maar het is niet optimaal.quote:Op donderdag 8 juli 2004 12:21 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
130 euro voor een gitaar die ook nog versterkt kan worden is volgens mij helemaal niet veel. Is het wel een goede?
Die gitaar klinkt onversterkt ook prima.quote:Op donderdag 8 juli 2004 19:11 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Ho wacht ff voor je er een koopt. Realiseer je wel dat wanneer je je elektro-akoestische gitaar gaat versterken via je elektrische gitaarversterker het niet het optimale geluid geeft. Het gaat prima, maar het is niet optimaal.
Opname dmv. direct-in of microfoon op de versterker ipv de gitaar. Effecten zoals chorus of compressie. Allerhande redenen eigenlijk.quote:Op donderdag 8 juli 2004 22:16 schreef Tomek het volgende:
En thuis, tjsa, waarom zou je hem daar versterken. Dan mag je je versterker wel aardig hard zetten wil je de gitaar zelf niet meer horen.
Ja oke in dat opzicht wel, daar heb je gelijk in.quote:Op donderdag 8 juli 2004 22:20 schreef Litpho het volgende:
[..]
Opname dmv. direct-in of microfoon op de versterker ipv de gitaar. Effecten zoals chorus of compressie. Allerhande redenen eigenlijk.
Mja, daar heb ik niet zoveel aan.quote:Op donderdag 8 juli 2004 17:53 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
http://montana.gibson.com
zijn echter wel wat aan de dure kant, maar ze zijn wel
das jammerquote:Op donderdag 8 juli 2004 22:54 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Mja, daar heb ik niet zoveel aan.
Had ik er maar geld voor...quote:Op donderdag 8 juli 2004 23:02 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
das jammerHoop natuurlijk voor je dat je er wel wat aan had gehad!
Met een budget van 200 heb je misschien iets meer keus.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 01:18 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Als ik een budget van 150 heb, is die Collins dat de beste keus? En bij 200?
En hoe zit dat met de verzendkosten en dergelijke bij Musik-Produktiv?
Ik vraag me af of ik verschil merk tussen 2 gitaren.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 12:11 schreef Tomek het volgende:
[..]
Met een budget van 200 heb je misschien iets meer keus.
Maar als ik jou was zou ik er wel naartoe gaan en niet de gitaar op laten sturen.
Je wilt hem toch even proberen voordat je hem koopt.
Ik had al een hele tijd een gitaar op het oog van Dean, die leek me helemaal geweldig.
Toen ik laatst bij Musik Produktiv was zag ik hem hangen en natuurlijk direct op gespeeld. Viel dus zwaar tegen, maar was wel een gitaar van 600 euro. Als ik die besteld had was ik dus goed zuur geweest.
Maar goed, de meeste echt goeie gitaren beginnen toch wel bij een 400 á 500 euro. Tenminste het overgrote deel van wat ze daar hebben hangen. Echt budget voor onder de 200 is stukken minder, maar ik zou gewoon gaan kijken als ik jou was.
Ritje op en neer daar naartoe kost je waarschijnlijk net zoveel als de verzendkosten, misschien iets meer maar het is zeker de moeite waard
Tsja dat weet ik ook nietquote:Op vrijdag 9 juli 2004 12:44 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Ik vraag me af of ik verschil merk tussen 2 gitaren.
Ja, ik weet niet wat me ouwe heer wil betalen en of het dan nog erg veel nut heeft om er zelf nog iets boven op te leggen.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 13:17 schreef Tomek het volgende:
[..]
Tsja dat weet ik ook niet
Maar als dat zo is dan zou ik iig niet voor een hele dure gaan
En hoe kom ik er achter of dat ook geld bij die Collins, voordat het te laat is?quote:Op vrijdag 9 juli 2004 13:33 schreef Zander het volgende:
Ik denk dat het verschil tussen een goedkopere en een duurdere gitaar vaak ook in de duurzaamheid zit. Een cheapo gitaar kan in het begin lekker spelen, maar na een jaar of twee compleet afgeragd zijn bij normaal gebruik. Ik heb hier nog een oude Samick-strat liggen, en daar zaten na twee jaar bijv. allerlei slijtageplekken op de hals en was het soldeerwerk helemaal losgeraakt.
Dat hoeft natuurlijk niet voor alle goedkopere gitaren te gelden, maar 't is wel iets om over na te denken.
Zo hoort het ookquote:Op vrijdag 9 juli 2004 16:19 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Mja, ik zou bijna blijven zitten. Ik heb in de pww m'n punten heel mooi opgehaalt.
gefeliciteerd!!!quote:Op vrijdag 9 juli 2004 16:11 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik ben dus over.
JOEHOE!
Misschien heeft dat wel positieve gevolgen voor m'n gitaar!
Ah dankje, weet ik meteen hoe mijn Samick er over 1.5 jaar uitzietquote:Op vrijdag 9 juli 2004 13:33 schreef Zander het volgende:
Ik denk dat het verschil tussen een goedkopere en een duurdere gitaar vaak ook in de duurzaamheid zit. Een cheapo gitaar kan in het begin lekker spelen, maar na een jaar of twee compleet afgeragd zijn bij normaal gebruik. Ik heb hier nog een oude Samick-strat liggen, en daar zaten na twee jaar bijv. allerlei slijtageplekken op de hals en was het soldeerwerk helemaal losgeraakt.
Die slijtageplekken vindt ik wel wat hebben eigenlijk. Overigens zit naar mijns inziens het verschil van een goedkope en een duurdere gitaar niet zozeer in de duurzaamheid van het instrument, alswel in de kwaliteit van de hardware (denk aan brug, elementen, elektronica) en niet te vergeten het hout! Dus het meer betalen voor een gitaar lijkt mij meer een investering in je geluid, dan een investering in degelijkheid.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 13:33 schreef Zander het volgende:
Dat hoeft natuurlijk niet voor alle goedkopere gitaren te gelden, maar 't is wel iets om over na te denken.
Zou ik idd ook doen ja.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 13:37 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Mij gaat het erom dat ik niet een fantastische eerste klas gitaar wil hebben, maar ook niet iets wat eigelijk gewoon slecht is. En stel voor mijn budget kan ik een redelijk goede westerngitaar hebben of een slechte met elementen enzo erin, dan kies ik voor die zonder electronica.
Maar ik moet nog even vragen wat m'n vader er aan wilt betalen.
Dat vind ik zo irritant, dat er zo veel merken zijn. Als er nou 2 merken waren, werd het al een stuk makkelijker.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 13:41 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Zou ik idd ook doen ja.
Cort en Hohner hebben vrij goede en relatief goedkope gitaren... ('t is maar een tip)
Mja, waar moet je beginnen met zoeken.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 13:43 schreef Gitarist het volgende:
Bekijk het van de positieve kant, meer merken, meer keus, en is de keuze die je maakt meer op jouw verlangens toegespitst.
Je geloofd me niet hè??quote:Op zaterdag 10 juli 2004 13:37 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Mij gaat het erom dat ik niet een fantastische eerste klas gitaar wil hebben, maar ook niet iets wat eigelijk gewoon slecht is. En stel voor mijn budget kan ik een redelijk goede westerngitaar hebben of een slechte met elementen enzo erin, dan kies ik voor die zonder electronica.
Maar ik moet nog even vragen wat m'n vader er aan wilt betalen.
Datzelfde had ik met mijn Squier Tele, t.o.v. mijn Fender. Die Squier speelde nèt ff iets lekkerder... Terwijl de Fender bijna 4x zo duur was.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 16:34 schreef Tomek het volgende:
[..]
Je geloofd me niet hè??
Die Collins is een prima gitaar voor dat geld. Zeker niet slecht.
Prijs en merk zeggen echt niet alles.
Rij naar Duitsland, daar hebben ze echt zat gitaren. Kijk gewoon wat je bevalt zonder eerst naar de prijs te kijken ofzo. Je zult dan echt niet alleen maar bij de duurste gitaren uitkomen.
Reken maar dat je bij bijvoorbeeld een American Strat ook moet betalen voor het feit dat er Fender op staat en dat hij uit America komt. Niet dat het geen goede gitaren zijn, maar er zijn genoeg voorbeelden te noemen van mensen die bijvoorbeeld veeel betere ervaringen hebben met een Mexicaanse, of een Highway die wel ff een paar honderd euro goedkoper zijn.
Een goede gitaar kiezen is heel persoonlijk. Voor de één kan dit een hele dure zijn, voor de ander misschien een goedkopere.
Ik prefereer thuis ook mijn hohner tov mijn Ibanez omdat ik dat ding gewoon veel fijner vind spelen. Die Ibanez is wel 3 keer zo duur/
Dat bedoel ik maarquote:Op zaterdag 10 juli 2004 18:01 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Datzelfde had ik met mijn Squier Tele, t.o.v. mijn Fender. Die Squier speelde nèt ff iets lekkerder... Terwijl de Fender bijna 4x zo duur was.
Hoe oud was die fender? kan het niet geloven :xquote:Op zaterdag 10 juli 2004 18:01 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Datzelfde had ik met mijn Squier Tele, t.o.v. mijn Fender. Die Squier speelde nèt ff iets lekkerder... Terwijl de Fender bijna 4x zo duur was.
Ik geloof je wel hoor.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 16:34 schreef Tomek het volgende:
[..]
Je geloofd me niet hè??
Die Collins is een prima gitaar voor dat geld. Zeker niet slecht.
Prijs en merk zeggen echt niet alles.
Rij naar Duitsland, daar hebben ze echt zat gitaren. Kijk gewoon wat je bevalt zonder eerst naar de prijs te kijken ofzo. Je zult dan echt niet alleen maar bij de duurste gitaren uitkomen.
Reken maar dat je bij bijvoorbeeld een American Strat ook moet betalen voor het feit dat er Fender op staat en dat hij uit America komt. Niet dat het geen goede gitaren zijn, maar er zijn genoeg voorbeelden te noemen van mensen die bijvoorbeeld veeel betere ervaringen hebben met een Mexicaanse, of een Highway die wel ff een paar honderd euro goedkoper zijn.
Een goede gitaar kiezen is heel persoonlijk. Voor de één kan dit een hele dure zijn, voor de ander misschien een goedkopere.
Ik prefereer thuis ook mijn hohner tov mijn Ibanez omdat ik dat ding gewoon veel fijner vind spelen. Die Ibanez is wel 3 keer zo duur/
Of een soort van band in a box maar dan eenvoudiger?quote:Op zaterdag 10 juli 2004 19:49 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Weet iemand nog waar die site rondhangt waar je akkoorden kon opgeven en een muziekstijl en dan maakt ie een midi voor je? En dan kon je ook het volume van de drums, de gitaar en de bas afzonderlijk veranderen.
Alvast bedankt.
En .015 zelfs. En nog hoger... heb geloof ik ook wel s gehoord van .017quote:Op zaterdag 10 juli 2004 21:12 schreef super-muffin het volgende:
ik heb vanmiddag nieuwe snaren gekocht en er op gezet.
hij klinkt weer lekker!
(en op de verpakking staat dat er ook .014 setjes zijn!)
www.wholenote.comquote:Op zaterdag 10 juli 2004 22:49 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Meh jong, ik vind die site niet meer.
Maar ik had een hele tijd geleden eens op Fok gevraagt voor backingtracks om op te oefenen met soleren en toen gaf iemand me een link van een site waar je een muziekstijl moet selecteren en dan kan je akkoorden invullen en nog een aantal dingen wijzigen enzo, en dan maakte de site er een midi bestand van.
Weet iemand het adres??
E-A-B7-E-A-D7-E-A-A7 etc etcquote:Op zondag 11 juli 2004 00:10 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik ben dan nu op zoek naar geschikte akkoordenschema's voor blues en rock. Kan iemand me hierbij helpen?
Dat zijn de standaard bluesakkoordjes, Eetjes en Aatjes afgewisseld met 7 akkoorden, dat is toch basic-shit zeg maar?quote:Op zondag 11 juli 2004 00:26 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Vanwaar die ""?
Owja, tuurlijk. Heheh, ik was er even niet helemaal bij met m'n hoofd.quote:Op zondag 11 juli 2004 00:46 schreef nozem het volgende:
[..]
Dat zijn de standaard bluesakkoordjes, Eetjes en Aatjes afgewisseld met 7 akkoorden, dat is toch basic-shit zeg maar?
tering, das wel heel erg dikquote:Op zaterdag 10 juli 2004 22:23 schreef Anotsu het volgende:
[..]
En .015 zelfs. En nog hoger... heb geloof ik ook wel s gehoord van .017![]()
Komt uit de film "Crossroads", best een leuke film voor gitaristen. Overigens is het gitaarspel van dat kereltje vrij duidelijk fake, in 't echt kon hij helemaal niet spelen en heeft Steve Vai alle electrische partijen ingespeeld, en Ry Cooder alle slide-partijen.quote:Op zondag 11 juli 2004 10:41 schreef super-muffin het volgende:
ik zag pas een filmpje bij iemand en daar was een gassie van ong 16 jaar of zo die speelde de 5e symphonie op de gitaar
ontiechelijk snel!!
en daarna probeert Steve Vai het ook, maar dat gaat fout
[..]
tering, das wel heel erg dik
oh ja, Crossroads, das waar.quote:Op zondag 11 juli 2004 10:45 schreef Zander het volgende:
[..]
Komt uit de film "Crossroads", best een leuke film voor gitaristen. Overigens is het gitaarspel van dat kereltje vrij duidelijk fake, in 't echt kon hij helemaal niet spelen en heeft Steve Vai alle electrische partijen ingespeeld, en Ry Cooder alle slide-partijen.
Precies, de pro's moeten het doenquote:Op zondag 11 juli 2004 10:45 schreef Zander het volgende:
[..]
Komt uit de film "Crossroads", best een leuke film voor gitaristen. Overigens is het gitaarspel van dat kereltje vrij duidelijk fake, in 't echt kon hij helemaal niet spelen en heeft Steve Vai alle electrische partijen ingespeeld, en Ry Cooder alle slide-partijen.
Die Squier was uit 2000 (inmiddels verkocht), die Fender heb ik nog steeds en is uit 2002quote:Op zaterdag 10 juli 2004 19:42 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
Hoe oud was die fender? kan het niet geloven :x
Als je op zoek bent naar een western 6snaar, en je komt thuis met een 12snaar heb je niet de goede keus gemaakt. Zo'n 12snarige moet je echt kopen voor erbij, niet als "main-guitar"quote:Op zaterdag 10 juli 2004 21:53 schreef Athaphian het volgende:
Ik ben laatst bij feedback geweest.. heb ik 20 verschillende staalsnarige accoustische gitaren uitgeprobeerd...
Als ik rond de 500 euro had zou ik zon 12 snarige kopen.. DAT GELUID IS STRAKKK...
Verder denk ik zowiezo dat een gitaar van boven de 100 euro niet crap is en binnen een jaar afgeragt is....
Ik heb op wat gitaren van rond de 120 - 150 euro gespeeld en sommige klonken net zo scherp als andere gitaren van 400 euro. Ik ga na de zomer als ik geld heb nog eens een keer daarheen en dan wil ik ook een accoustische gaan kopen van rond de 150 euro. Gewoon leuk voor erbij.
Tja, het is ook wel slim om wat meer van die effecten afweetquote:Op zondag 11 juli 2004 19:20 schreef Noca het volgende:
Zeg Big_Boss_Man, niet lullig bedoelt hoor maar ik zie dat je heel veel bezig bent met dingen om het gitaarspel heen. Qua effecten e.d. en daar is helemaal niks mis mee, maar je bent toch ook nog een redelijke beginner? Lijkt het me handiger om eerst goed te leren spelen en dan allerlei leuke dingetjes erbij te kopen e.d. Nogmaals, niet lullig bedoelt hoor, maar viel me even op
Nee hoor, als jij dat vindt is dat okquote:Op zondag 11 juli 2004 20:37 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
Tja, het is ook wel slim om wat meer van die effecten afweetje hebt er later profeit van, ik speel nu 8 jaar en heb niet veel verstand van die dingen. En dat is een handicap :x Je begint het toch wel redelijk snel te snappen als je er veel mee omgaat, maar toch is het niet verkeerd wat big boss man vraagt
Tuurlijk is het gitaarwerk het belangrijkst, maar de effecten moeten ook geen bagger zijn toch ? Of zie ik dit nou helemaal verkeerd
quote:Op zondag 11 juli 2004 21:04 schreef Noca het volgende:
[..]
Nee hoor, als jij dat vindt is dat ok
Helemaal mee eens.quote:Op zondag 11 juli 2004 20:50 schreef Anotsu het volgende:
Het is beter om te leren spelen zonder effecten, effecten verbloemen fouten die je maakt. Als je zonder effecten of akoestisch speelt moet je het allemaal van je eigen speltechniek, die moet dan dus wel goed zijn.
imo
Ik weet het... 12 snarige is idd heel mooi als slag, lijkt alsof je met 2 gitaren door elkaar speelt. Ik heb er wel ff op getokkelt. tis wel te doen als ik ff oefen denk ik.quote:Op zondag 11 juli 2004 13:03 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Als je op zoek bent naar een western 6snaar, en je komt thuis met een 12snaar heb je niet de goede keus gemaakt. Zo'n 12snarige moet je echt kopen voor erbij, niet als "main-guitar"
Ik heb zelf ook een 12snarige (een Crafter) en hij klinkt echt prachtig. Hij speelt (uiteraard) het lekkerst met slaggitaar, als je moet tokkelen is een 6snaar beter aan te raden.
Ja, da's best goedkoop. Heb verder geen ervaring met Ibanez-pedalen, maar je zou even kunnen kijken op harmony central. Veel goedkoper worden ze ook 2de hands niet, denk ik.quote:Op maandag 12 juli 2004 15:17 schreef Prep2Fight het volgende:
Ey pple, ken iemand me zeggen of dit goedkoop is: [TK] Ibanez effectenpedaal SM7
Even rechtzetten hoorquote:Op zondag 11 juli 2004 10:41 schreef super-muffin het volgende:
ik zag pas een filmpje bij iemand en daar was een gassie van ong 16 jaar of zo die speelde de 5e symphonie op de gitaar
ontiechelijk snel!!
en daarna probeert Steve Vai het ook, maar dat gaat fout
ik zag een keer Limp Bizkit die voor 11 september 'Wish you were here' van Pink Floyd speelde op een 12 snarige.quote:Op maandag 12 juli 2004 12:48 schreef Athaphian het volgende:
[..]
Ik weet het... 12 snarige is idd heel mooi als slag, lijkt alsof je met 2 gitaren door elkaar speelt. Ik heb er wel ff op getokkelt. tis wel te doen als ik ff oefen denk ik.
Maar voorlopig wil ik gewoon een 6 snarige acc. voor als ik naar wat vrienden toe ga ofzo
*check.quote:Op maandag 12 juli 2004 19:43 schreef super-muffin het volgende:
bij Large hebben/hadden ze em geloof ik
Ik weet geen namen van winkels, maar in Londen heb je Denmark Street, waar een flink aantal muziekwinkels zitten, tenminste toen ik er een paar jaar geleden was.quote:Op maandag 12 juli 2004 19:51 schreef Prep2Fight het volgende:
repeat: weet iemand hier een goede muziek/gitaren shop in London?
Ik heb er een gekocht bij Atomik. Op de site van Spawn (die de poppen maken) staan dealers. Moet je even een mailtje sturen naar de tent die het dichst bij jou in de buurt is. Die winkel waar ik 'm gekocht had moest 'm gebestellen en dat had een paar weken geduurd omdat ze 'm per boot lieten komen. (das goedkoper dan per vliegtuig)quote:Op maandag 12 juli 2004 19:41 schreef five2one het volgende:
He Big_Boss_Man, heb je deze; Jimi Hendrix pop , nog ergens kunnen vinden???
Ik wil dr ook een..
Die site schrijft 'Jimmi Hendrix'quote:Op maandag 12 juli 2004 19:54 schreef Zander het volgende:
[..]
Ik weet geen namen van winkels, maar in Londen heb je Denmark Street, waar een flink aantal muziekwinkels zitten, tenminste toen ik er een paar jaar geleden was.
http://www.coventgarden.uk.com/denmark.html
Ja, dat is buiten heiligschennis ook nog erg onprofessioneel.quote:Op maandag 12 juli 2004 22:23 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Die site schrijft 'Jimmi Hendrix'
Zo is het maar net!!quote:Op maandag 12 juli 2004 23:08 schreef five2one het volgende:
[..]
Ja, dat is buiten heiligschennis ook nog erg onprofessioneel..
Zoek wat van Status Quo. De eeuwige bluesriffs die je lekker met een paar man kunt jammen.quote:Op maandag 12 juli 2004 23:32 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Heheh. Op dezelfde manier naar een liedje luisteren als het gespeelt is...Dat wil ik ook nog eens doen. Maar m'n ouders vinden dat volgens mij niet heel cool.
Mwah, kan ik hasj kicken (eten) en dan op m'n kamertje, niemand die er iets van merkt. Heheh.
Ik wil eens samen met een maat van me een liedje gaan spelen. Kent iemand tabs voor 2 gitaren? (lijdgitaar + ritmegitaar?) Niet te lastig.
Hard rock, classic rock, punk rock. Iets ruigs, maar geen metal.
Alvast bedankt!!
Ik zal hem morgen wel eens even beluisteren en eens kijken of ik er wat zinnigs over kan zeggen... Ik ga nu slapen. Welterusten!!!quote:Op dinsdag 13 juli 2004 01:26 schreef robertos het volgende:
Hey gitaristen, ik vroeg me af of iemand weet hoe ik die hele standaard blues dingen kan spelen die bijv. Robert Johnson gebruikt in volgens mij al zijn nummers. Als concreet voorbeeld zal ik noemen: in het nummer Sweet Home Chicago; als hij net: to my sweet home.... Chicago heeft gezongen, dan hoor je zoon aflopende soort lijn en dan nog volgens mij wat akkoorden ofzoik kan het niet uitleggen. Weet iemand hoe ik dit kan spelen, vind het namelijk erg gaaf.
Ik heb een versie die in F staat, dus dan is dat stukje wat jij bedoelt F7, E7, Eb7 getokkeld achter elkaar. Ik weet niet hoe goed je gitaar kan spelen, maar deze akkoorden worden gespeeld als "vormpje" van D7 in de eerste positie. (oftewel, F7 wordt gespeeld als D7 maar dan in de 4e positie.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 01:26 schreef robertos het volgende:
Hey gitaristen, ik vroeg me af of iemand weet hoe ik die hele standaard blues dingen kan spelen die bijv. Robert Johnson gebruikt in volgens mij al zijn nummers. Als concreet voorbeeld zal ik noemen: in het nummer Sweet Home Chicago; als hij net: to my sweet home.... Chicago heeft gezongen, dan hoor je zoon aflopende soort lijn en dan nog volgens mij wat akkoorden ofzoik kan het niet uitleggen. Weet iemand hoe ik dit kan spelen, vind het namelijk erg gaaf.
Wat bedoel je met klikken? Ik heb zelf ook een Fender en ik hoor gewoon een mooi tapgeluid... Misschien toch je speelstijl?quote:Op dinsdag 13 juli 2004 11:30 schreef Aneurism het volgende:
Door wat problemen met mijn handen (aantal wonden) heb ik al lange, lange tijd niet meer gespeeld op mijn fenders (mustang/jagstang). Nu ik weer van plan ben te gaan spelen hoor ik het tappen tegen de hals, het klikken... Komt dit door mijn (slechte) speelstijl? De gitaarverkopers zeiden dat het een eigenschap was van fender.
[...]
Soort van kletteren.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 11:35 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Wat bedoel je met klikken? Ik heb zelf ook een Fender en ik hoor gewoon een mooi tapgeluid... Misschien toch je speelstijl?![]()
![]()
Waardoor wordt het veroorzaakt? Komt de snaar tegen je fretten aan oid?quote:Op dinsdag 13 juli 2004 11:36 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Soort van kletteren.
Ow en dit kletteren hoor je alleen op de gitaar, dus alleen als ik zacht speel. Maar als ik mijn 200watt versterker beetje op 6 zet, hoor ik het niet meer.
Ik heb een tijdje geleden een Guitarport van Line6 gekocht via marktplaats voor ¤ 100. Prima ding imo. Alleen jammer dat de onlinefunctie niet gratis is. Je kunt met dit ding ook opnemen op de PC.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 11:30 schreef Aneurism het volgende:
Door wat problemen met mijn handen (aantal wonden) heb ik al lange, lange tijd niet meer gespeeld op mijn fenders (mustang/jagstang). Nu ik weer van plan ben te gaan spelen hoor ik het tappen tegen de hals, het klikken... Komt dit door mijn (slechte) speelstijl? De gitaarverkopers zeiden dat het een eigenschap was van fender.
Ben steeds meer aan het denken om gitaar via de computer te gaan bewerken, lijkt me wel leuk om dat industrial sound te krijgen. Vraag me alleen ten eerste af of fender hiervoor wel geschikt is en wat ik hiervoor zou moeten gebruiken om dit geluid in een computer te krijgen (low budget that is).
Ik weet btw wat ik moet gebruiken om dit geluid te bewerken (Ik gebruik Sonic Foundry voor mijn video projecten en nog wat andere kleine tooltjes), het gaat dus om hoe je het in de computer krijgt voor goedkope kosten maar redelijke kwaliteit.
.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 12:15 schreef Credence het volgende:
[..]
Waardoor wordt het veroorzaakt? Komt de snaar tegen je fretten aan oid?
Hoorde ook een verhaal dat je je headset (koptelefoon) poort op je versterker kan gebruiken om een kabel naar je input van je pc te gebruiken, door een directe lijn die daar op past. Weet niet of het werkt, maar ik ga zekers eens kijken naar de guitarport.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 12:32 schreef five2one het volgende:
[..]
Ik heb een tijdje geleden een Guitarport van Line6 gekocht via marktplaats voor ¤ 100. Prima ding imo. Alleen jammer dat de onlinefunctie niet gratis is. Je kunt met dit ding ook opnemen op de PC.
Meer info: www.guitarport.com
Ja dat gaat. Met programma's zoals Guitar FX box kun je dan best grappige dingen doen.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 12:49 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Hoorde ook een verhaal dat je je headset (koptelefoon) poort op je versterker kan gebruiken om een kabel naar je input van je pc te gebruiken, door een directe lijn die daar op past. Weet niet of het werkt, maar ik ga zekers eens kijken naar de guitarport.
Gewoon je snaar wat minder hard aanslaan dan?quote:Op dinsdag 13 juli 2004 12:47 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Yep, alleen de brug verhogen en kam werkt niet (deze heb ik al verhoogd). Het kleteren werd ietsje minder maar blijft.
www.vintageandrareguitars.comquote:Op maandag 12 juli 2004 19:51 schreef Prep2Fight het volgende:
repeat: weet iemand hier een goede muziek/gitaren shop in London?
Stoer, pittig wat voor betaald nog cker ?quote:Op dinsdag 13 juli 2004 13:22 schreef Robzilla het volgende:
[..]
www.vintageandrareguitars.com
daar komt mijn Gibson Les Paul vandaan
HELLL YEAHH !!!!!quote:Op maandag 12 juli 2004 23:53 schreef Credence het volgende:
Of word een man en ga lekker metal spelen zeg
Ik ga weer terug naar m'n palm-muting![]()
Engeland is ook duur qua gitarenquote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:20 schreef Aneurism het volgende:
Ziet niet goedkoop uit.
17 nog wat, is een Standard uit 2001. Gewoon normale 2e hands prijs dus...quote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:19 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
Stoer, pittig wat voor betaald nog cker ?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |