Rond Kerst heb ik op verschillende feestjes 1500 KCal aan gebak afgeslagenquote:Op maandag 28 juni 2004 08:15 schreef Sanne het volgende:
Je kunt van alles. Maar als zelfs je beste vriendin (die heel goed weet dat jij bezig bent met afvallen en je dat heel veel moeite kost) op haar verjaardag blijft aandringen, en zelfs een beetje boos wordt als je tot drie keer toe weigert. Been there, done that. Het werkt niet.
Inderdaad!quote:Op maandag 28 juni 2004 08:30 schreef Maerycke het volgende:
Zo reageren mensen ook altijd heel vreemd als je op de vraag "Wat wil je drinken?" bij iemand thuis vrolijk meldt dat je alleen maar een glaasje water wiltDe keren dat ik te horen heb gekregen, hoe goedkoop dat wel niet is, zijn niet meer te tellen.
Ja, dat herken ik ook jaquote:Op maandag 28 juni 2004 08:30 schreef Maerycke het volgende:
Zo reageren mensen ook altijd heel vreemd als je op de vraag "Wat wil je drinken?" bij iemand thuis vrolijk meldt dat je alleen maar een glaasje water wiltDe keren dat ik te horen heb gekregen, hoe goedkoop dat wel niet is, zijn niet meer te tellen.
Het scheelt alleen 10 scheppen suiker...quote:Op maandag 28 juni 2004 10:29 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
ik heb geen spa, wil je dan 7Up, dat is bijna hetzelfdeen die laatste opmerking is van mijn schoonmoeder
hoe herkenbaar en OP ook!quote:Op maandag 28 juni 2004 10:21 schreef miss_dynastie het volgende:
Bij vorige lijn c.q. op gewicht blijf-pogingen
Hier heb je een stukje taart
Nee, dank je
Ach, doe nu niet zo ongezellig
Nee, echt niet
Plant stuk taart voor mijn neus neer en ik bezwijk
De volgende komt binnen: zie je nu wel dat het afvallen je nooit gaat lukken als je taart eet
Kortom: ik lijn niet, maar ben een beetje ziek of heb net gegeten. Net zo makkelijk
Gaan we nou zitten mierenneuken over detailsquote:Op maandag 28 juni 2004 10:30 schreef Toeps het volgende:
[..]
Het scheelt alleen 10 scheppen suiker...
Gewoon weer in het glas terugtuffenquote:Op maandag 28 juni 2004 11:09 schreef wendy-tje het volgende:
7-up, dat kreeg ik ook al eens voor mijn neus, zonder waarschuwing dat het geen spa-rood was... sjeez, wat smerig
Tuurlijk. Maar ik heb deze week vier feestjes. En dat is meer een regel dan uitzondering (sociale verplichtingen met veel eten, bedoel ik dan, het zijn niet altijd feestjes). Als je het niet erg vindt, eet ik liever gewoon brood tussen de middag, want voor zo'n taartpunt moet ik mijn brood laten staan. Bovendien zondig ik liever als IK daar zin in heb, niet als een ander dat nodig vindt.quote:Op maandag 28 juni 2004 11:28 schreef 205_Lacoste het volgende:
Ook al is er zo nu en dan een feestje die taartpunt van misschien 500kCal is makkelijk te overbruggen door een boterhammetje minder te eten...
Ik zeur helemaal niet dat ik teveel eet, hoe kom je daar nu bij?quote:Op maandag 28 juni 2004 11:39 schreef 205_Lacoste het volgende:
Als je elke week 'sociale verplichtingen' hebt met veel eten dan is dat in zeker zin ook een keuze die je maakt. Eenmaal die keuze gemaakt moet je er ook niet over zeuren dat je dan teveel eet, je hebt het immers zelf in de hand.
Dat mensen iets aanbieden, maar na vriendelijk afwijzen blijven doorzetten tot 't meer op drammen gaat lijken dan op aanbieden, lijkt me op z'n minst irritant.quote:Op maandag 28 juni 2004 11:28 schreef 205_Lacoste het volgende:
Dat mensen iets aanbieden is echt geen persoonlijke aanval en zo wordt het vaak wel gezien, echt overdreven. Als iemand anders toevallig geen trek heeft in iets overkomt hem precies hetzelfde, dat maakt hem/haar echter niet zielig ofzo.
Drukte me daar niet goed in uit inderdaad... Wat ik wil zeggen is:quote:Op maandag 28 juni 2004 11:40 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik zeur helemaal niet dat ik teveel eet, hoe kom je daar nu bij?
Helemaal niets. Maar als mensen blijven zeuren, janken dat ze iets speciaal voor jou gekocht hebben, blabla, dan is dat gewoon vervelend. Ik word op die manier steeds gedwongen om iemand teleur te stellen (want ja, die mensen zijn oprecht teleurgesteld en beledigd).quote:Op maandag 28 juni 2004 11:43 schreef 205_Lacoste het volgende:
"Wat is nou het punt bij feestjes waar iemand graag iets met wilt delen"
Als je nou maar gewoon de gedachte dat je mensen teleursteld loslaat is er dus helemaal niets aan de hand. Zolang jij op een redelijke manier handelt, d.w.z. niet gaat zitten mierenneuken over bijv. een speciale bonbon die iemand heeft gekocht voor jou ter waarde van een paar euro, hoef je je nergens schuldig over te voelen. Dat je dit wel doet is toch echt jouw probleem die je bij jezelf moet oplossen.quote:Op maandag 28 juni 2004 11:47 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Helemaal niets. Maar als mensen blijven zeuren, janken dat ze iets speciaal voor jou gekocht hebben, blabla, dan is dat gewoon vervelend. Ik word op die manier steeds gedwongen om iemand teleur te stellen (want ja, die mensen zijn oprecht teleurgesteld en beledigd).
Als mensen bijna gaan janken omdat je dingen niet accepteert, dan is dat moeilijk.quote:Op maandag 28 juni 2004 11:51 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Als je nou maar gewoon de gedachte dat je mensen teleursteld loslaat is er dus helemaal niets aan de hand.
Heb ik om die bonbon gevraagd? Nee! Ik heb tegen de mensen die weten dat ik aan het lijnen ben verteld dat ze voor mij nooit iets speciaals in huis hoeven te halen: ik ben niet ziek, dus diabetesgebak (ja, dat is echt ooit eens gebeurd!!) is niet nodig.quote:Zolang jij op een redelijke manier handelt, d.w.z. niet gaat zitten mierenneuken over bijv. een speciale bonbon die iemand heeft gekocht voor jou ter waarde van een paar euro, hoef je je nergens schuldig over te voelen.
Sorry, maar ik houd al niet van dat soort mensen dus die mijd ik dan ook gewoon. Je emoties tonen prima, maar dit is op het kinderachtige af van die mensen.quote:Op maandag 28 juni 2004 11:56 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Als mensen bijna gaan janken omdat je dingen niet accepteert, dan is dat moeilijk.
Deze discussie hebben wij al een keer eerder gehadquote:Heb ik om die bonbon gevraagd? Nee! Ik heb tegen de mensen die weten dat ik aan het lijnen ben verteld dat ze voor mij nooit iets speciaals in huis hoeven te halen: ik ben niet ziek, dus diabetesgebak (ja, dat is echt ooit eens gebeurd!!) is niet nodig.
Familie is helaas niet zo makkelijk te mijdenquote:Op maandag 28 juni 2004 12:00 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Sorry, maar ik houd al niet van dat soort mensen dus die mijd ik dan ook gewoon. Je emoties tonen prima, maar dit is op het kinderachtige af van die mensen.
[..]
Dat doe ik inmiddels (!) ook. Maar daarom is het wel moeilijk. Dat maakt mij overigens geen slachtoffer, maar ik geef gewoon toe dat ik wat zwak ben in het teleurstellen van mensen. Ik ben een pleaser en wil graag dat iedereen het naar zijn zin heeft en baal ervan als ik hun feestje moet verstoren. Of die mensen teleurgesteld moeten zijn, tja, dat is een tweede en dat is hun mening/ fout/ whatever.quote:Als mensen inderdaad weten dat ze niets in huis hoeven te halen voor je dan zou ik me al helemaal niet schuldig voelen als je ze teleurstelt. Dat is dan nogmaals echt hun probleem en niet dat van jou. In plaats van jezelf als 'slachtoffer' te zien zou je 't op een andere manier moeten bekijken.
Nee hoor, dat ik zo zwaar ben heeft ergens anders mee te maken, maar dat zal jij ook wel een makkelijke uitweg en excuus vinden, dus dat leg ik je niet eens uit. Dat pleasen duidt dan ook meer op andere dingen in het leven (mensen roepen je hulp in terwijl het je eigenlijk niet uit komt help je toch, dat soort dingen).quote:Op maandag 28 juni 2004 12:10 schreef 205_Lacoste het volgende:
Correct me if I'm wrong, het is ook gewoon maar een hersenspinsel:
Over het algemeen zijn de wat zwaardere mensen pleasers... de vraag is of werkelijk graag pleasen of dat dit een makkelijke uitweg is om zo minder 'strijd' te hoeven leveren bij het afvallen.
Dus A zeggen maar B doen, daar komt het héél kort door de bocht gezegd op neer.
Jij haalt elke opmerking naar jouw situatie, die je al een keer min of meer hebt uitgelegd, terwijl het voor het gros best anders kan liggen. Het gaat er nu ook even niet om hoe iemand dik is geworden maar alles wat na het besef komt dat je wellicht te zwaar bent.quote:Op maandag 28 juni 2004 12:12 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee hoor, dat ik zo zwaar ben heeft ergens anders mee te maken, maar dat zal jij ook wel een makkelijke uitweg en excuus vinden, dus dat leg ik je niet eens uit. Dat pleasen duidt dan ook meer op andere dingen in het leven (mensen roepen je hulp in terwijl het je eigenlijk niet uit komt help je toch, dat soort dingen).
precies, het is nooit goedquote:Op maandag 28 juni 2004 12:20 schreef No-Li-Ta het volgende:
Wat wíl je nou...
Als ze zeggen: "NOU LAAT JIJ MAAR EVEN DAT STUK GEBAk STAAN HOOR!! "... word je óók emotioneel....
quote:Zou het bij de taartweigeraars op verjaardagen om het volgende gaan?
Jaloers? Onwetendheid? Oprecht verbolgen over het feit dat je nu geen taart kan nemen omdat je dan beschuldigt kan worden van het feit dat je geen wilskracht hebt? Wat is dat toch...
Dan ben je wel erg arrogant.quote:Op maandag 28 juni 2004 05:52 schreef Isabeau het volgende:
"Heb ik daarvoor al die tijd in de keuken gestaan?"
Neequote:Op maandag 28 juni 2004 12:20 schreef No-Li-Ta het volgende:
Wat wíl je nou...
Als ze zeggen: "NOU LAAT JIJ MAAR EVEN DAT STUK GEBAk STAAN HOOR!! "... word je óók emotioneel....
Zo had ik laatst een BBQ bij mijn oom. Ik eet vegetarisch en hij had speciaal voor mij een aantal van die nep-hamburgers gehaald. Ik vind ze echt niet lekker. Mijn moeder was maar aan het pushen dat ik er uit beleefdheid toch minstens eentje moest eten.quote:Op maandag 28 juni 2004 11:47 schreef miss_dynastie het volgende:
Maar als mensen blijven zeuren, janken dat ze iets speciaal voor jou gekocht hebben, blabla, dan is dat gewoon vervelend. Ik word op die manier steeds gedwongen om iemand teleur te stellen (want ja, die mensen zijn oprecht teleurgesteld en beledigd).
Ik vind ook niet dat het daardoor ongezelliger moet worden, maar sommige andere mensen denken er blijkbaar anders over, en vinden het ongezellig als je niet meedoet.quote:Op maandag 28 juni 2004 12:12 schreef Mr.Noodle het volgende:
Wat is er gebeurd met eten "wat de pot schaft"en anders eet je gewoon niet... hoeft het echt niet ongezelliger door te worden...
Nou ik dus niet.quote:Op maandag 28 juni 2004 13:10 schreef 205_Lacoste het volgende:
"Maar waarom proberen niet-lijners altijd het dieet van de lijners te ondermijnen?
Interessante vraag."
Ik proef hier toch echt héél duidelijk "slachtoffer".
Sportief van je oomquote:Op maandag 28 juni 2004 12:33 schreef Moonah het volgende:
[..]
Zo had ik laatst een BBQ bij mijn oom. Ik eet vegetarisch en hij had speciaal voor mij een aantal van die nep-hamburgers gehaald. Ik vind ze echt niet lekker. Mijn moeder was maar aan het pushen dat ik er uit beleefdheid toch minstens eentje moest eten.![]()
Mijn oom moest daar hartelijk om lachen toen ik hem dat vertelde.
Als een meisje "nee" zegt, bedoelt ze ook "nee".![]()
Het gaat om het niet respecteren van aangegeven grenzen. Pushen om toch maar dat te doen van wat je (eigenlijk) niet wil. In welke situatie dan ook, dat is erg irritant. Ik kan me het nare gevoel van Isabeau en consorten wel voorstellen hoor.quote:Op maandag 28 juni 2004 13:10 schreef 205_Lacoste het volgende:
"Maar waarom proberen niet-lijners altijd het dieet van de lijners te ondermijnen?
Interessante vraag."
Ik proef hier toch echt héél duidelijk "slachtoffer".
Bij deze neem het aan.quote:Op maandag 28 juni 2004 13:30 schreef 205_Lacoste het volgende:
Het gezeur overkomt echt iedereen en niet alleen mensen die aan het lijnen zijn, wanneer wordt dat nou eens aangenomen...
Heb jij dat ooit iemand horen beweren danquote:Op maandag 28 juni 2004 13:30 schreef 205_Lacoste het volgende:
Het gezeur overkomt echt iedereen en niet alleen mensen die aan het lijnen zijn, wanneer wordt dat nou eens aangenomen...
De onderstaande zin uit de OP impliceert dit toch... Het topic gaat over het constant aandringen op het nemen van gebak e.d. en dan staat er zo'n zin:quote:Op maandag 28 juni 2004 13:35 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Heb jij dat ooit iemand horen beweren dan
Dan mag men toch wel de conclusie trekken dat de TS de gedachte schijnt te hebben dat men het er om doet, iets wat ik geheel tegenspreek.quote:Maar waarom proberen niet-lijners altijd het dieet van de lijners te ondermijnen?
Interessante vraag.
Nou als iemand aan dringt op drank wat doe jij dan.quote:Op maandag 28 juni 2004 13:40 schreef 205_Lacoste het volgende:
@jolene
Ik weet wel dat dit topic over lijners gaat die met dit te maken krijgen, maar vind het eerder een topic voor de klaagbaak dan. Het topic is eigenlijk gewoon overbodig aangezien de geheelonthouders, allesdoeners maar soms-even-niet-types etc etc ook een dergelijk topic kunnen openen. Kortom, het is een onderwerp dat helemaal niet specifiek over lijnen gaat maar iets wat iedereen meemaakt in het dagelijks leven.
Dat denk ik ook ja. De vriendin van Isabeau reageerde bijvoorbeeld kut, de oom van Moonah reageerde tof en laconiek. Tjaquote:Op maandag 28 juni 2004 14:00 schreef Mr.Noodle het volgende:
Eigenlijk is dit typisch een "vrouwenprobleem", sorry dat ik het zeg
In de reactie van Thaleia kan ik me eigenlijk wel helemaal vinden, dat is ongeveer hoe ik er tegenover sta.quote:Op maandag 28 juni 2004 13:55 schreef jolene het volgende:
Nou als iemand aan dringt op drank wat doe jij dan.
Hoe dring jij door.
Of maak jij alleen maar mee dat met een nee alles klaar is.
Ik vind het wel iets heel verschillends..
Met drank maak ik niet mee, dat iemand aandringt. Het is simpel ik drink niet maar met eten is het vaak iets anders.
Kijk ik weet dat jij moeite hebt met ons..want alles eindigt vaak op: wanneer nemen jullie nou eens iets aan .
Niet lullig bedoeld.
En laat ik nou net uit zo'n cultuur komenquote:Op maandag 28 juni 2004 14:42 schreef RaisinGirl het volgende:
In bepaalde culturen wordt het overigens echt als een enorme belediging beschouwd als je aangeboden eten weigert......
Ik denk dat er meerdere zijn.quote:Op maandag 28 juni 2004 14:45 schreef 205_Lacoste het volgende:
Ik heb totaal geen moeite met 'jullie' dat zie je verkeerd. Waar ik echter wel moeite mee heb is dat velen in het patroon vallen zoals de TS: altijd maar denken dat mensen je expres eten willen aanbieden etc.
Jij voelt je tenminste niet zo aangevallen, en gaat nog een aardige discussie aan, maar het gros wat hier op Fok! zit doet dat wel.
En dan kun je de discussie gelijk afdoen met: 'Hou dan je mond', maar de steun van familie en vrienden is heel belangrijk, voor mij tenminste over het algemeen wel.quote:Op maandag 28 juni 2004 14:52 schreef jolene het volgende:
Weet ook als ik op een verjaardag bij een vriendin kom en ik zeg dat ik bezig met afvallen ben.
Sta ik tot rustig tot elf uur over de taart te discussieren.
Zeg ik niets dan accepteert ze elke reden..
Mijn fam is heel steunend erin..quote:Op maandag 28 juni 2004 14:54 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
En dan kun je de discussie gelijk afdoen met: 'Hou dan je mond', maar de steun van familie en vrienden is heel belangrijk, voor mij tenminste over het algemeen wel.
Haha ja.quote:Op maandag 28 juni 2004 14:47 schreef miss_dynastie het volgende:
En laat ik nou net uit zo'n cultuur komen
En natuurlijk zou je uit sociale overwegingen een klein stukje kunnen nemen, maar helaas kennen ze dat woord niet. Weleens meegemaakt dat je om een klein stukje vraagt en een kwart slagroomtaart krijgt
???
Maar waarom zou jij je daar iets van aantrekken? Ik laat een feestje niet een kwelling zijn omdat iemand anders niet lekker in z'n vel zit en dat op mij projecteert, hoe vervelend dat ook is voor de persoon in kwestie. Hoeveel kritiek (vanuit jaloezie etc) zul je dan wel niet van die persoon over je heen krijgen als je dieet goed werkt en je je streefgewicht bereikt hebt? Pfff. Berg je maar dan.quote:Op maandag 28 juni 2004 15:27 schreef Isabeau het volgende:
Dat jij niet zo in elkaar zit betekent toch niet dat niemand zo is?
Hehe, we zijn er... het overkomt iedereen, dik en dun. Ook dunne mensen moeten iemand 'teleurstellen', voor zover daar al sprake van is, als ze ergens geen zin in hebben er is gewoonweg geen verschil.quote:Op maandag 28 juni 2004 15:31 schreef Isabeau het volgende:
Mijn zeer slanke schoonzus lust trouwens geen gebak, daar dringen ze ook altijd aan omdat sommige mensen zich niet kunnen voorstellen dat je geen gebak lust. Ook heel vervelend voor haar, want iedereen weet het onderhand wel.
Volgens mij ga jij naar de feestjes waar de TS en anderen ook heen zouden moetenquote:Op maandag 28 juni 2004 16:03 schreef Kyara het volgende:
En bovendien, als het gezellig is let toch niemand meer op wat je al dan niet in je mond stopt? Of heb ik nou ander soort feestjes.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |