abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20242812
Je bent op dieet en gaat naar een feestje. Dat zijn standaard plaatsen waar veel en vooral vet & ongezond voedsel wordt gereserveerd. Sommige feestjes hebben ook komkommer voor bij de kaas en meestal houdt het daarmee op. Als je even van te voren aangeeft dat je op dieet bent dan is er ook wel cola-light.

Maar waarom proberen niet-lijners altijd het dieet van de lijners te ondermijnen?
Interessante vraag.

"Je bent niet gezellig"
"Eén keertje kan wel hoor"
"Appeltaart is niet dikmakend!"
"Ik heb speciaal voor jou een bananensoes gekocht..."
"De boog kan niet altijd gespannen zijn hoor"
"Je móet wat eten, dat is veel te weinig"
"Het moet op hoor"
"Heb ik daarvoor al die tijd in de keuken gestaan?"

Jaloers? Onwetendheid? Oprecht verbolgen over het feit dat je nu één stukje minder taart kan uitdelen op 40 mensen? Wat is dat toch...

Hebben die mensen wel door hoe moeilijk het is om af te vallen, wat een strijd dit soort feestjes altijd zijn. En ja, één keertje is niet erg, maar soms heb je wel heel veel feestjes in een maand en dat kan wel degelijk een ondermijning van je motivatie en discipline zijn. Daarbij is in onderzoek aangetoond dat je wilskracht níet versterkt door vaak geconfronteerd te worden met verledingen, het wordt er alleen maar minder van. Je kan verleidingen beter ontlopen dan je eraan blootstellen. Feestjes maar vermijden dus?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_20242828
Ik vind het eigenlijk flink overdreven. Natuurlijk is het irritant als iemand de hele tijd iets door je strot wilt duwen maar lijners voelen zich gelijk zo aangevallen. Vreselijk is dat. Je hoeft maar iets verkeerd te zeggen in hun ogen en je bent gelijk de bozerik
Zelf drink ik bijna geen alcohol en toch krijg ik 't iedere keer weer aangeboden, so be it. Aangezien mijn gedrag daarin 'afwijkt' van het gemiddelde moet ik daar maar mee leren leven.

Jaloers, onwetendheid? pffff nee sorry ik denk dat je 'lijners' nu teveel eer geeft. Ik kan dan ook niet zeggen dat ik medelijden heb na het lezen van zoiets. Het lijkt er zelfs wel op of deze groep lijners medelijden met zichzelf hebben en vinden dat andere mensen hun ook zielig moeten vinden.
Het nemen van een stukje taart of een ander hapje, hetzij met mate, levert een hoeveelheid kCal die er met een flink stuk extra fietsen zo weer af is maar kennelijk is het wiel nog niet uitgevonden bij de lijners: het blijft gewoon een optelsom van alles wat je binnen krijgt minus je dagelijks energie behoefte. Met weinig moeite is het eerste kleiner te houden dan het tweede.

Ik durf dan ook te wedden dat er nu een stortvloed van boze mensen over me heenkomt om te vertellen hoe moeilijk het wel niet is om af te vallen en dat ik daar geen enkel besef van heb. 't zal me benieuwen...

als dit niet oproept tot een ouderwets gezellige discussie dan weet ik het ook niet meer

[ Bericht 8% gewijzigd door 205_Lacoste op 28-06-2004 08:02:09 ]
  maandag 28 juni 2004 @ 08:06:19 #3
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_20243101
Anders overdrijf je heel erg
Spijt me dat ik dit zeg maar is dit een smeek om aandacht en medenleiden
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  maandag 28 juni 2004 @ 08:09:34 #4
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_20243113
breek me de bek niet open

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_20243118
ik denk eerder dat ze niet begrijpen dat jij wilt afvallen, bijv. omdat ze niet weten wat het is om ontevreden te zijn over je lichaam, of (in het kader van 1 keer kan wel) wat het kost om af te vallen.

zelfs als je niet wilt lijnen maar wel een afgetraind lichaam wilt hebben zul je continu moeten letten op wat je eet.
ze snappen het denk ik niet. Maar je kunt gewoon nee zeggen hoor!
Mensen die opruimen zijn gewoon te lui om te zoeken.
fotoboek
pi_20243126
Kan je niet gewoon een opmerking maken als "Ja, 'k heb altijd netjes geholpen om 't voedsel op te eten en nou heb ik dus geen zwemband meer nodig als ik ga zwemmen... Dus als je het niet erg vindt... " ?

niet dat ik denk dat je geen zwemband meer nodig hebt tijdens het zwemmen, ofzo... En ook niet dat ik denk dat je zonder zwemband verzuipt, ofzo...
Dus me niet in elkaar beuken omdat ik een voorbeeld geef...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_20243134
Je kan natuurlijk altijd een keer schreeuwen HEB JE NIKS ANDERS TE VRETEN DAN DIE VETTE TERINGZOOI!! Kans is groot dat ze de volgende keer niet meer aan je vragen of je een stukkie taart wil
  maandag 28 juni 2004 @ 08:14:10 #8
32050 Roadster
Heb jij cabrio ofzo?
pi_20243139
Meestal valt het wel mee lijkt me. Ik maak ook wel eens een opmerking als "Je hoeft er niet voor te betalen hoor." Maar na 1x hou ik er wel over op, moet iedereen zelf weten wat hij/zij naar binnen schuift toch?
If everything is under control, you're not going fast enough!!!
  maandag 28 juni 2004 @ 08:15:36 #9
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_20243148
Je kunt van alles. Maar als zelfs je beste vriendin (die heel goed weet dat jij bezig bent met afvallen en je dat heel veel moeite kost) op haar verjaardag blijft aandringen, en zelfs een beetje boos wordt als je tot drie keer toe weigert. Been there, done that. Het werkt niet.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_20243174
of je nu aan het lijnen bent, geen alcohol drinkt, of idd alleen water wilt hebben, geen koffie drinkt (das raar) oid, mensen hebben schijnbaar erg vaak moeite met accepteren dat je iets anders wat zij wel willen niet wilt hebben

[ Bericht 5% gewijzigd door DarkElf op 28-06-2004 08:35:17 ]
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 28 juni 2004 @ 08:30:31 #11
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_20243238
Zo reageren mensen ook altijd heel vreemd als je op de vraag "Wat wil je drinken?" bij iemand thuis vrolijk meldt dat je alleen maar een glaasje water wilt De keren dat ik te horen heb gekregen, hoe goedkoop dat wel niet is, zijn niet meer te tellen.
pi_20243611
Daar ben ik het wel mee eens, alles wat afwijkt levert op dat soort gelegenheden problemen op. Als je jaren doorgaat, wennen ze er vanzelf wel aan... mensen weten van mij dat ik toch geen taart neem, ze weten van mijn zus dat ze toch water wil, etc etc.
Maar leuk is anders natuurlijk.
Voel je vooral niet te schuldig, want vaak zijn er wel liefhebbers om de restjes op te maken na de verjaardag (kinderen ofzo)
  † In Memoriam † maandag 28 juni 2004 @ 10:21:50 #13
43556 miss_dynastie
pi_20244518
Bij vorige lijn c.q. op gewicht blijf-pogingen
Hier heb je een stukje taart
Nee, dank je
Ach, doe nu niet zo ongezellig
Nee, echt niet
Plant stuk taart voor mijn neus neer en ik bezwijk
De volgende komt binnen: zie je nu wel dat het afvallen je nooit gaat lukken als je taart eet

Kortom: ik lijn niet, maar ben een beetje ziek of heb net gegeten. Net zo makkelijk
  † In Memoriam † maandag 28 juni 2004 @ 10:24:57 #14
43556 miss_dynastie
pi_20244572
quote:
Op maandag 28 juni 2004 08:15 schreef Sanne het volgende:
Je kunt van alles. Maar als zelfs je beste vriendin (die heel goed weet dat jij bezig bent met afvallen en je dat heel veel moeite kost) op haar verjaardag blijft aandringen, en zelfs een beetje boos wordt als je tot drie keer toe weigert. Been there, done that. Het werkt niet.
Rond Kerst heb ik op verschillende feestjes 1500 KCal aan gebak afgeslagen
Een van die mensen heeft trouwens zo aangedrongen op een vervelende manier, dat ik er niet meer op bezoek ga. Ik kom voor de gezelligheid, niet om te (vr)eten. Wel zaniken dat je te dik bent, dan doe je er wat aan (en vertelt uiteindelijk dat je echt aan het lijnen bent, wat ik liever voor me houd) en is het weer niet goed.
pi_20244602
quote:
Op maandag 28 juni 2004 08:30 schreef Maerycke het volgende:
Zo reageren mensen ook altijd heel vreemd als je op de vraag "Wat wil je drinken?" bij iemand thuis vrolijk meldt dat je alleen maar een glaasje water wilt De keren dat ik te horen heb gekregen, hoe goedkoop dat wel niet is, zijn niet meer te tellen.
Inderdaad!
En ik drink gewoon water omdat ik dat lekker vind, ik ben nieteens aan de lijn of zo. Ik lust gewoon geen frisdrank.
  † In Memoriam † maandag 28 juni 2004 @ 10:29:34 #16
43556 miss_dynastie
pi_20244644
quote:
Op maandag 28 juni 2004 08:30 schreef Maerycke het volgende:
Ja, dat herken ik ook ja
Ik drink light frisdrank, dat is mijn 'afwijking' en daar hoeft een ander geen rekening mee te houden in de zin van boodschappen halen. Dus drink ik water. Spa dan? Blauw of rood is ook goed! Fijn!!! Twee tellen later: ik heb geen spa, wil je dan 7Up, dat is bijna hetzelfde en die laatste opmerking is van mijn schoonmoeder
pi_20244658
quote:
Op maandag 28 juni 2004 10:29 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

ik heb geen spa, wil je dan 7Up, dat is bijna hetzelfde en die laatste opmerking is van mijn schoonmoeder
Het scheelt alleen 10 scheppen suiker...
  Moderator maandag 28 juni 2004 @ 10:30:55 #18
5428 crew  miss_sly
pi_20244663
quote:
Op maandag 28 juni 2004 10:21 schreef miss_dynastie het volgende:
Bij vorige lijn c.q. op gewicht blijf-pogingen
Hier heb je een stukje taart
Nee, dank je
Ach, doe nu niet zo ongezellig
Nee, echt niet
Plant stuk taart voor mijn neus neer en ik bezwijk
De volgende komt binnen: zie je nu wel dat het afvallen je nooit gaat lukken als je taart eet

Kortom: ik lijn niet, maar ben een beetje ziek of heb net gegeten. Net zo makkelijk
hoe herkenbaar en OP ook!

ik vind het nog niet eens zo erg dat ze me iets aanbieden, maar wel dat ik dan kennelijk ongezellig ben als ik niets hoef. Gezelligheid en snoepen/slechte dingen eten worden zo aan elkaar gekoppeld terwijl het zonder toch ook gezellig is? dat is toch niet afhankelijk van d ehoeveelheid troep die ik in mijn mond stop?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  † In Memoriam † maandag 28 juni 2004 @ 10:33:58 #19
43556 miss_dynastie
pi_20244698
quote:
Op maandag 28 juni 2004 10:30 schreef Toeps het volgende:

[..]

Het scheelt alleen 10 scheppen suiker...
Gaan we nou zitten mierenneuken over details

jaaaaaaa, ze is dan oprecht beledigd als ik zeg dat ik toch water wil
pi_20245458
7-up, dat kreeg ik ook al eens voor mijn neus, zonder waarschuwing dat het geen spa-rood was... sjeez, wat smerig
  † In Memoriam † maandag 28 juni 2004 @ 11:24:28 #21
43556 miss_dynastie
pi_20245787
quote:
Op maandag 28 juni 2004 11:09 schreef wendy-tje het volgende:
7-up, dat kreeg ik ook al eens voor mijn neus, zonder waarschuwing dat het geen spa-rood was... sjeez, wat smerig
Gewoon weer in het glas terugtuffen
pi_20245905
Dat mensen iets aanbieden is echt geen persoonlijke aanval en zo wordt het vaak wel gezien, echt overdreven. Als iemand anders toevallig geen trek heeft in iets overkomt hem precies hetzelfde, dat maakt hem/haar echter niet zielig ofzo.

Ook al is er zo nu en dan een feestje die taartpunt van misschien 500kCal is makkelijk te overbruggen door een boterhammetje minder te eten en ipv de auto te pakken gewoon even te fietsen. Op een dagelijkse MINIMALE energie behoefte van zo'n 1500 kCal (en dan voer je geen zak uit eigenlijk) is het prima te doen.
  † In Memoriam † maandag 28 juni 2004 @ 11:33:59 #23
43556 miss_dynastie
pi_20246063
quote:
Op maandag 28 juni 2004 11:28 schreef 205_Lacoste het volgende:

Ook al is er zo nu en dan een feestje die taartpunt van misschien 500kCal is makkelijk te overbruggen door een boterhammetje minder te eten...
Tuurlijk. Maar ik heb deze week vier feestjes. En dat is meer een regel dan uitzondering (sociale verplichtingen met veel eten, bedoel ik dan, het zijn niet altijd feestjes). Als je het niet erg vindt, eet ik liever gewoon brood tussen de middag, want voor zo'n taartpunt moet ik mijn brood laten staan. Bovendien zondig ik liever als IK daar zin in heb, niet als een ander dat nodig vindt.
pi_20246206
Het hele idee van 'zondigen' vind ik al zo belachelijk. Als je iets graag wilt doe je dat en kennelijk liggen je prioriteiten ergens anders als je vier keer per week 'zondigt'. Op dit soort sociale verplichtingen waar veel eten aanwezig is kan je ook best weinig eten hoor, dan vinden mensen je maar wat minder gezellig. Als jij liever brood wilt eten dan doe je dat, punt.

Als je elke week 'sociale verplichtingen' hebt met veel eten dan is dat in zeker zin ook een keuze die je maakt. Eenmaal die keuze gemaakt moet je er ook niet over zeuren dat je dan teveel eet, je hebt het immers zelf in de hand. Of zijn er op die feestjes mensen aanwezig die het met een trechter door je keel drukken
  † In Memoriam † maandag 28 juni 2004 @ 11:40:25 #25
43556 miss_dynastie
pi_20246237
quote:
Op maandag 28 juni 2004 11:39 schreef 205_Lacoste het volgende:
Als je elke week 'sociale verplichtingen' hebt met veel eten dan is dat in zeker zin ook een keuze die je maakt. Eenmaal die keuze gemaakt moet je er ook niet over zeuren dat je dan teveel eet, je hebt het immers zelf in de hand.
Ik zeur helemaal niet dat ik teveel eet, hoe kom je daar nu bij?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')