abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage zondag 27 juni 2004 @ 15:18:55 #1
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_20227016
quote:
Op zondag 27 juni 2004 15:14 schreef -tammie- het volgende:
nahja dit is dus precies wat ik bedoel met ophef....de een ziet er gezond uit en de ander ziet er doodziek uit; beetje errug overdreven. Precies hetzelfde met die holle ogen; kom op zeg! volgens mij gaan jullie dingen zien ofzo; ze hebben bijna dezelfde ogen!! (bovendien komt dat ook door de make-up, maar dat terzijde)
Ze is gewoon eng mager
  Moderator / Miss SHO zondag 27 juni 2004 @ 15:20:20 #2
22592 crew  Ole
pi_20227054
Ik las trouwens in de Weekend van deze week, dat er gevreesd wordt dat Ashley een drugsprobleem heeft..
Gaat lekker met die twee!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Redactie Frontpage zondag 27 juni 2004 @ 15:22:51 #3
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_20227114
quote:
Op zondag 27 juni 2004 15:20 schreef Ole het volgende:
Ik las trouwens in de Weekend van deze week, dat er gevreesd wordt dat Ashley een drugsprobleem heeft..
Ze zijn 1 miljard USD waard dus een drugsprobleem zal ze niet hebben, aangezien ze er altijd aan kan komen, je hebt pas een drugsprobleem als je er geen geld voor hebt
pi_20227147
quote:
Op zondag 27 juni 2004 15:20 schreef Ole het volgende:
Gaat lekker met die twee!
De Weekend is natuurlijk niet een van de meest betrouwbare bronnen. Maar het zou me niet verbazen. Zo jong, zo beroemd, zo veel geld... Daar kunnen mensen rare dingen van gaan doen.

@Tammie: Je ziet toch zeker wel het verschil tussen Mary Kate en Ashley?! Waar Ashley bolle wangen heeft, ziet Mary Kate er ingevallen uit. Ook als je de schouders van die twee vergelijkt zie je dat Ashley slank is, maar Mary Kate eng mager.
Waarom wil jij niet geloven dat Mary Kate Anorexia heeft? Moet ze eerst doodgaan voordat jij de ernst van de situatie inziet? Of is het dan ook gewoon botte pech, en kan iedereen een hartstilstand krijgen?
  Moderator / Miss SHO zondag 27 juni 2004 @ 15:24:49 #5
22592 crew  Ole
pi_20227149
quote:
Op zondag 27 juni 2004 15:22 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Ze zijn 1 miljard USD waard dus een drugsprobleem zal ze niet hebben, aangezien ze er altijd aan kan komen, je hebt pas een drugsprobleem als je er geen geld voor hebt
Volgens mij heb je ook een probleem als het ten koste van je gezondheid of je werk gaat hoor!
  Redactie Frontpage zondag 27 juni 2004 @ 15:26:18 #6
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_20227193
het verschil tussen Mary-Kate en Ashley komt overigens ook door het feit dat ze GEEN 1-eiige tweeling zijn.
pi_20227208
quote:
Op zondag 27 juni 2004 15:26 schreef SunChaser het volgende:
het verschil tussen Mary-Kate en Ashley komt overigens ook door het feit dat ze GEEN 1-eiige tweeling zijn.
Als dat geen een-eiïge tweeling is...
  Redactie Frontpage zondag 27 juni 2004 @ 15:27:59 #8
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_20227226
quote:
Op zondag 27 juni 2004 15:27 schreef Toeps het volgende:

[..]

Als dat geen een-eiïge tweeling is...
Dan?
pi_20227239
quote:
Op zondag 27 juni 2004 15:27 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Dan?
Breekt mijn spreekwoordelijke klomp.
  Redactie Frontpage zondag 27 juni 2004 @ 15:31:51 #10
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_20227343
The Olsen twins

Mary-Kate and Ashley Olsen who have appeared in television and films since the age of 3 months. Despite their near-identical looks, the pair are actually fraternal (non-identical Identical twins are twins formed when a zygote splits in two and develops into two individuals. They look alike, except that they are sometimes mirror images, but examination of details such as fingerprints can tell them apart. As they mature, even identical twins often become less alike, because of everything from scars to choices of hairstyle.

Fraternal twins are formed when two eggs are released by the mother, and each egg is fertilized by a different sperm. Fraternal twins can be of the same or opposite sex. They share up to 50% of their genes, and are no more alike or different than any two siblings would be. It is also possible for fraternals to be of different races or parentage, or to be conceived at different times, resulting in a large weight difference at birth.

There is a third type of twinning that scientists are looking into, called polar body twinning, or "half identical" twinning. This occurs when the mother's egg splits before fertilization and then each half is then fertilized by a sperm. This may explain why some fraternal twins (such as the Olsen twins) look as alike as some identicals, but it hasn't been proven that it occurs, or that it would produce viable twins.
pi_20227558
Aha, zelfde eitje, ander zaadje.
  Redactie Frontpage zondag 27 juni 2004 @ 15:41:15 #12
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_20227602
Wist niet eens dat dat ook kon
pi_20227655
Dus dat geile van Ashley, wat Mary Kate niet heeft, komt van haar vader's kant?
  zondag 27 juni 2004 @ 15:47:18 #14
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_20227713
is er geen betere foto voorhanden?
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  zondag 27 juni 2004 @ 15:49:56 #15
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_20227774

[ Bericht 100% gewijzigd door Alessandro op 27-06-2004 15:50:25 ]
Geloof in jezus. Dan zal hij je belonen
  Moderator / Miss SHO zondag 27 juni 2004 @ 15:50:12 #16
22592 crew  Ole
pi_20227781
quote:
Op zondag 27 juni 2004 15:47 schreef twiFight het volgende:
is er geen betere foto voorhanden?
kun je hier zien:

Heeft Mary-Kate Olsen een probleem?
  Moderator / Miss SHO zondag 27 juni 2004 @ 15:51:12 #17
22592 crew  Ole
pi_20227802
hier zien ze er nog cute uit..
ik vond ook dat MK linkshandig is, en Ashley rechtshandig..

zondag 27 juni 2004 @ 18:08:01 #18
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_20231053
Op die foto zijn het inderdaad nog gezonde tieners.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 27 juni 2004 @ 18:23:01 #19
95093 -tammie-
STFU n00b! :P
pi_20231430
quote:
Op zondag 27 juni 2004 15:24 schreef Toeps het volgende:

[..]

De Weekend is natuurlijk niet een van de meest betrouwbare bronnen. Maar het zou me niet verbazen. Zo jong, zo beroemd, zo veel geld... Daar kunnen mensen rare dingen van gaan doen.

@Tammie: Je ziet toch zeker wel het verschil tussen Mary Kate en Ashley?! Waar Ashley bolle wangen heeft, ziet Mary Kate er ingevallen uit. Ook als je de schouders van die twee vergelijkt zie je dat Ashley slank is, maar Mary Kate eng mager.
Waarom wil jij niet geloven dat Mary Kate Anorexia heeft? Moet ze eerst doodgaan voordat jij de ernst van de situatie inziet? Of is het dan ook gewoon botte pech, en kan iedereen een hartstilstand krijgen?
zucht...wat lul je nou over dat ik niet wil geloven dat ze anorexia heeft. Als ze zelf zegt een eetprobleem te hebben , zal dat heus wel waar zijn. (Maarja dit krijgen we dan weer te horen via de media, dus misschien is het niet eens waar) Dit is dus helemaal beside the point; Waar het mij omgaat is dat iedereen maar meteen doet alsof ze het allemaal weten, terwijl we hier alleen maar naar plaatjes zitten te kijken en een ''bekentenis'' uit de bladen hebben. We weten helemaal niks over de ernst van haar eetgedrag, wat nogal uiteenlopend kan zijn; misschien laat ze d''r bordje gewoon liever staan of kotst ze na elke hap het hele zooitje er wel weer uit. Het enige wat ik hier op z''n plaats vind is een iets meer sceptischere houding van sommige mensen. (het gaat hier bovendien om beweringen uit de media die er alles aan doet om een spannend verhaal te maken)

Wat betreft de vergelijkingen van de 2 vind ik de reacties nogal ver gaan. Volgens mij als de media ineens zou beweren dat A ook anorexia zo hebben, zouden sommigen hier dat ook geloven. Ik denk dat men eerder een bevestiging van de beweringen van de media aan het zoeken is in deze foto''s, ipv eens objectief naar de (kleine) verschillen tussen de 2 kijkt.
  zondag 27 juni 2004 @ 18:24:34 #20
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_20231471
Kijk objectief naar de foto's en je ziet de verschillen luid en duidelijk!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 27 juni 2004 @ 18:28:03 #21
95093 -tammie-
pi_20231570
quote:
Op zondag 27 juni 2004 15:41 schreef SunChaser het volgende:
Wist niet eens dat dat ook kon
kan ook niet ; het zijn 2 verschillende eitjes en 2 verschillende zaadjes
pi_20231760
quote:
Op zondag 27 juni 2004 18:23 schreef -tammie- het volgende:

[..]

zucht...wat lul je nou over dat ik niet wil geloven dat ze anorexia heeft. Als ze zelf zegt een eetprobleem te hebben , zal dat heus wel waar zijn. (Maarja dit krijgen we dan weer te horen via de media, dus misschien is het niet eens waar) Dit is dus helemaal beside the point; Waar het mij omgaat is dat iedereen maar meteen doet alsof ze het allemaal weten, terwijl we hier alleen maar naar plaatjes zitten te kijken en een ''bekentenis'' uit de bladen hebben. We weten helemaal niks over de ernst van haar eetgedrag, wat nogal uiteenlopend kan zijn; misschien laat ze d''r bordje gewoon liever staan of kotst ze na elke hap het hele zooitje er wel weer uit. Het enige wat ik hier op z''n plaats vind is een iets meer sceptischere houding van sommige mensen. (het gaat hier bovendien om beweringen uit de media die er alles aan doet om een spannend verhaal te maken)

Wat betreft de vergelijkingen van de 2 vind ik de reacties nogal ver gaan. Volgens mij als de media ineens zou beweren dat A ook anorexia zo hebben, zouden sommigen hier dat ook geloven. Ik denk dat men eerder een bevestiging van de beweringen van de media aan het zoeken is in deze foto''s, ipv eens objectief naar de (kleine) verschillen tussen de 2 kijkt.
Jij reageerde in het voorgaande topic ook op iets wat ik zei. Het is bevestigd door de woordvoerder van de twee meisjes, die man zal heus geen roddels in de wereld brengen. Het is belangrijk om je bronnen te checken, een woordvoerder lijkt me behoorlijk betrouwbaar. We weten idd niets over de ernst van haar eetgedrag, maar aan haar uiterlijk te zien, zal dat wel behoorlijk ernstig zijn.

Iets anders: misschien reageren hier ook mensen die zelf een eetstoornis hebben/hadden of iemand in hun directe omgeving kennen die anorexia heeft. Die mensen weten er behoorlijk veel van. Dus iedereen hoeft niet meteen te doen alsof ze het allemaal weten, weet je het zelf wel allemaal zo goed? Als ik alleen uitga van wat ik zie (en geloof me ik heb er zelf ook heel wat ervaring mee gehad) dan zeg ik dat ze er ongezond mager uitziet, en ja, ik vind haar ogen inderdaad heel erg hol. Ik zie ook heel duidelijk het verschil tussen iemand met anorexia en iemand die van nature heel mager is. Zij is van nature niet zo mager.
Fighting for peace is like fucking for virginity
pi_20231781
quote:
Op zondag 27 juni 2004 18:23 schreef -tammie- het volgende:
We weten helemaal niks over de ernst van haar eetgedrag, wat nogal uiteenlopend kan zijn; misschien laat ze d''r bordje gewoon liever staan of kotst ze na elke hap het hele zooitje er wel weer uit.
Wat wil je hier nou mee zeggen? Is het minder erg om je bordje te laten staan? Ik begrijp niet wat je nou wil zeggen. Maar als je zo dun bent kun je er van uit gaan dat het erg is. Of ze nou eet en kotst, of gewoon veel te weinig eet.
quote:
De verschillen zijn niet klein. De foto's laten eenduidelijk verschil zien tussen een dunne, maar niet extreem magere Ashley, en een anorectische Mary Kate. Ik kijk objectief naar de foto's, en ik schrik ervan hoe Mary Kate er uit ziet.
pi_20232015
Ik heb ook het idee dat je (Tammie) haar verdedigt... wat echt erg zou zijn, niet dat ze er iets aan kan doen, je kiest niet voor anorexia, maar ga vooral niet doen alsof er niets aan de hand is.

[ Bericht 2% gewijzigd door socalledchaos op 27-06-2004 19:06:37 ]
Fighting for peace is like fucking for virginity
  zondag 27 juni 2004 @ 21:13:16 #25
95093 -tammie-
pi_20235275
quote:
Op zondag 27 juni 2004 18:46 schreef socalledchaos het volgende:
Ik heb ook het idee dat je (Tammie) haar verdedigt... wat echt erg zou zijn, niet dat ze er iets aan kan doen, je kiest niet voor anorexia, maar ga vooral niet doen alsof er niets aan de hand is.
verdedigen is een groot woord... ik vind alleen dat er vaak te overdreven geoordeelt wordt; de een wordt graatmager genoemd terwijl de ander zogenaamd wel een normaal figuur heeft. Ik vind deze bewoordingen nogal ver uit elkaar lopen als jehet vergelijkt met de uiterlijke verschillen. (tuurlijk zie ik ook wel dat de een wat dunner is dan de ander en ook de beurse plekken waren me al opgevallen...maar er wordt gesproken over een wereld van verschil en dat vind ik een beetje drama-makerij) Het is echt sneu als ze werkelijk deze ziekte heeft..(.toch blijf ik een beetje sceptisch; ach ja, je kent de media heh.)

Ik kan me best voorstellen dat mensen schrikken/verbaasd zijn door de slanke lijntjes van deze 2 meiden, juist omdat er in onze maatschappij zo geworsteld wordt met overgewicht. Hierdoor wordt een zeer slank figuur vaak meteen gekoppeld aan een ziekte....gewoon omdat mensen dit beeld niet gewend zijn. Dit merkte ik ook al toen ik eerder postte dat ik volgens sommige tests ook 20 kilo te licht ben; er wordt gelijk overdreven gereageert terwijl ik gewoon kerngezond ben. Mensen oordelen dus soms gewoon te snel en dat probeer ik hier nu ook steeds duidelijk te maken. (dit komt bijkbaar nog steeds niet echt over)

Dat MK zo dun is hoeft dus niet meteen te betekenen dat ze doodziek is, net zoals iemand met overgewicht ook niet meteen doodziek hoeft te zijn. Het meisje heeft wellicht een probleem (wie weet wel in een beginnend stadium), maar dat is iets heel anders dan doodziek zijn. (men is op de hoogte en ze staat onder toezicht, dus we mogen hopen dat het iig niet erger wordt)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')