Meestal zie je de flits wel in je spiegelquote:Op zaterdag 26 juni 2004 18:33 schreef it_was_me het volgende:
Ik kom er pas na een week of 3 achter dat ik geflitst ben.
Ik ben hopelijk niet geflits vandaag, zag wel een paar keer een flitspaal voor iemand anders flitsenquote:Op zaterdag 26 juni 2004 18:56 schreef Metro2005 het volgende:
ik doe blijkbaar iets goed want ik rij altijd te hard en ben nog nooit geflitst
Tja ik rijd meestal overdag en en dan zei ik dat nietquote:Op zaterdag 26 juni 2004 18:39 schreef Captain_Le_Chuck het volgende:
[..]
Meestal zie je de flits wel in je spiegel
Je wilt niet weten hoe rustig het wasquote:Op zaterdag 26 juni 2004 19:02 schreef indahnesia.com het volgende:
goed zo hoor, de volgende keer mag je van mijn part ook met ruim 200 een tikkie naar links of rechts gaan op de afsluitdijk, het liefst een beetje in het midden zodat de hulpdiensten zeker laat komen.
quote:Op zaterdag 26 juni 2004 19:02 schreef indahnesia.com het volgende:
goed zo hoor, de volgende keer mag je van mijn part ook met ruim 200 een tikkie naar links of rechts gaan op de afsluitdijk, het liefst een beetje in het midden zodat de hulpdiensten zeker laat komen.
Van mij mag je moeder dan degene zijn die daarna door uitwijken onder een vrachtwagen komtquote:Op zaterdag 26 juni 2004 19:02 schreef indahnesia.com het volgende:
Same herequote:Op zaterdag 26 juni 2004 18:56 schreef Metro2005 het volgende:
ik doe blijkbaar iets goed want ik rij altijd te hard en ben nog nooit geflitst
dat gaat niet meerquote:Op zaterdag 26 juni 2004 19:21 schreef CEx het volgende:
[..]
Van mij mag je moeder dan degene zijn die daarna door uitwijken onder een vrachtwagen komt![]()
Je vriendin of anders iemand anders uit je colletie 'dierbaren'quote:Op zondag 27 juni 2004 11:03 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
dat gaat niet meer
das volgens mij die andere dijk, N302 enkhuizen-lelystadquote:
Dat heeft te maken met jeugdjongeren in Golfjes e.d. met te veel drank op ongelukken maken.. niet met iemand die te snel op een lege weg rijd.quote:Op zondag 27 juni 2004 20:34 schreef Blapiet het volgende:
Ziehier de reden waardoor ik meer verzekeringsgeld betaal omdat ik nog net geen 24 ben
Zo langzaam ..quote:Op zondag 27 juni 2004 21:14 schreef mbvt het volgende:
"kijk mij eens stoer zijn! ik heb wel 220 gereden"![]()
Couldn't agree morequote:Op zondag 27 juni 2004 23:45 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Zo langzaam ..
En stoer .. tja daarom heb ik altijd een helm op ..![]()
235 is trouwens mijn top .. en in een bocht welteverstaan.
Geen hond die mij kon zien, want auto's rijden daar hoogstens 80.
Moraalridders.Niet te geloven wat ik hier lees.
![]()
Hard rijden is niet per definitie asociaal hoor .. bumperklevers heb ik ook eenhekel aan.
![]()
misplaats gevoel van superieuriteit en zelfoverschattingquote:Op maandag 28 juni 2004 00:05 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Couldn't agree more
De meeste koekblikrijders snappen er gewoon niks van.....
quote:Op maandag 28 juni 2004 00:16 schreef Blapiet het volgende:
nou ja,... zo houden jullie iig Farao lekker aan 't werk
Farao,.. , komt het vaak voor dat automobilisten, of motorrijders in dit geval, door de snelheid de macht verliezen en jullie nodig hebben?
toevallig weet ik dat TS nog maar een paar maandjes z'n motorrijbewijs heeft, bestempel je dit dan als suïcidaal, bravoure of gewoon domweg stupiditeit?quote:Op maandag 28 juni 2004 00:23 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
![]()
Statistisch gezien komen de meeste motorongelukken door de onoplettenheid van een automobilist..
(ik dacht iets van 3 op 5 ..)
![]()
Uiteraard gebeuren er wel eens ongelukken door eigen schuld.
Maar ik denk dat het in geen verhouding ligt met ongelukken door mensen die echt fout zitten.
Denk aan bijvoorbeeld drankgebruik .. concentratieverlies .. onkunde/ gebrek aan voertuigenbeheersing.
Als motorrijder ben je kwetsbaar(der) dan moet je zelf als motorrijder maar beter opletten.quote:Op maandag 28 juni 2004 00:23 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
![]()
Statistisch gezien komen de meeste motorongelukken door de onoplettenheid van een automobilist..
(ik dacht iets van 3 op 5 ..)
Nou ik voel mij niets beter dan een ander.quote:Op maandag 28 juni 2004 00:18 schreef Blapiet het volgende:
[..]
misplaats gevoel van superieuriteit en zelfoverschatting![]()
Ik ga wel altijd in de file netjes opzij voor "jullie", ben dan wel jaloers
Moi gebeurt gewoon als je een auto inhaald op de snelweg hoor .. en op een normale snelheid.quote:Op maandag 28 juni 2004 00:26 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Als motorrijder ben je kwetsbaar(der) dan moet je zelf als motorrijder maar beter opletten.![]()
Bovendien denken sommige motorrijders dat ze God zijn op zo'n ding totdat ze de vangrail tegenkomen dan valt het God zijn ineens wel heel erg tegen.
Het is meestal de snelheid, in combinatie met 'n andere factor die 't ongeval veroorzaakt.quote:Op maandag 28 juni 2004 00:16 schreef Blapiet het volgende:
nou ja,... zo houden jullie iig Farao lekker aan 't werk
Farao,.. , komt het vaak voor dat automobilisten, of motorrijders in dit geval, door de snelheid de macht verliezen en jullie nodig hebben?
Ja dat is wel zo automobilisten zitten over het algemeen te slapen achter het stuur en letten niet op. Maar als je dat weet zou ik als ik motorrijder was nog meer opletten dan normaal. Simpelweg omdat je zo enorm kwetsbaar bent. Maar goed dat ze tijdens motorlessen daar veel aandacht aan besteden mss moeten ze dat ook wel doen bij automoblisten, wat beter opletten voor motorrijders. Tuurlijk is er niets ergs aan snel rijden, ik doe het zelf ook in een auto dan wel te verstaan. Maar soms kom je motorrijders tegen die echt onverantwoord snel rijden op momenten dat het echt niet kan. Snel rijden is een sport. Je moet weten waar en hoe je dat moet doenquote:Op maandag 28 juni 2004 00:28 schreef Patrick281 het volgende:
Moi gebeurt gewoon als je een auto inhaald op de snelweg hoor .. en op een normale snelheid.![]()
Je word simpelweg over het hoofd gezien door het kleinere frontale oppervlak.
Toen ik nog meer dan 100 kilometer per dag reed naar mijn werk gebeurde dat bijna iedere dag, en dat kon zelfs 1 keer per week tot een behoorlijk ongeluk leiden.
Dat het niet gebeurde is niet aan die mensen te danken die mij over het hoofd zagen ..
Maar inderdaad is defensief rijden een belangerijk item tijdens het lessen..
Ik ben er ook 2-3 keer op gezakt .. te actief rijden.
Met de auto moet je voorrang nemen .. met de motor voorrang krijgen ..
quote:Op maandag 28 juni 2004 00:45 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Snel rijden is een sport. Je moet weten waar en hoe je dat moet doen![]()
quote:Op maandag 28 juni 2004 09:23 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
Voorbeeld: motorrijder rijdt achter een auto op de snelweg op de rechterbaan. Automobilist kijkt geen moment in zijn binnenspiegel. Motorrijder wilt auto inhalen en gaat naar links en accelereert. Automobilist wilt ook gaan inhalen en heeft geen idee dat er een motorrijder achter hem zat.
Gevolg: auto gaat naar links en drukt motor bijna van de weg af. Automobilist ervaart dat er plotseling een motorrijder naast hem zit en vind dat aso. Logisch want hij hem niet eerder gezien in zijn binnenspiegel.
quote:Op maandag 28 juni 2004 09:23 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
Edit: is wel erg offtopic dit.
golfjes??????????????quote:Op zondag 27 juni 2004 20:37 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Dat heeft te maken met jeugdjongeren in Golfjes e.d. met te veel drank op ongelukken maken.. niet met iemand die te snel op een lege weg rijd.
ook goed.. je weet wat ik bedoel iigquote:Op maandag 28 juni 2004 14:52 schreef KatirZan het volgende:
[..]
golfjes??????????????
eerder crxies en andere trap dingen
die kerel is wel tof voor een BOAquote:
Dit is de bekende controleur J.J. van KLPD steunpunt Assen. Wees blij dat er een jas hangt...... Normaal hangt ie er een ijzeren plaat voor, dan zie je de hele fotoset niet meer.quote:Op maandag 28 juni 2004 15:02 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
die kerel is wel tof voor een BOAaltijd zijn jasje ervoor je ziet em eigenlijk altijd al 472893 km van te voren..
dan ben ik in de war met een andere dude.. die ijzerplaat vogel is namelijk totaal niet aardig..quote:Op woensdag 30 juni 2004 15:03 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Dit is de bekende controleur J.J. van KLPD steunpunt Assen. Wees blij dat er een jas hangt...... Normaal hangt ie er een ijzeren plaat voor, dan zie je de hele fotoset niet meer.![]()
Vent is dacht ik ooit eens aangevallen door iemand die te snel heeft gereden. Sindsdien is ie wat mensenschuw.quote:Op woensdag 30 juni 2004 15:11 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
dan ben ik in de war met een andere dude.. die ijzerplaat vogel is namelijk totaal niet aardig..
Als je pech heb krijg je alsnog 'n bon thuis, alleen dan niet voor snelheid maar 't bezit van zo'n verboden radardetector en 't voeren van signalen (grootlicht) zonder reden....quote:Op donderdag 1 juli 2004 18:16 schreef RedArrow68 het volgende:
reed vandaag bakel binne en t stingertje begon te mauwen, en ja daar stond er 1 in de berm... netjes met 50 en grootlicht+zwaaiend langsgereden![]()
Nee, betekent dat je op vakantie magquote:Op zaterdag 3 juli 2004 12:37 schreef j0rrit het volgende:
...als je een brief van het CJIB krijgt, heb je dan een boete?
quote:Op zaterdag 3 juli 2004 12:42 schreef vw_caddy het volgende:
Nee, betekent dat je op vakantie mag![]()
![]()
![]()
Das heel mooi dan, volgens mij was je met 110 weer meer geld kwijt geweestquote:Op zaterdag 3 juli 2004 13:10 schreef j0rrit het volgende:
Ben geflitst op de Rijksweg A2 Westbaan in Nieuwegein. Je mag daar 100 km/h, ik reed 113..Na correctie 109 km/h..
¤30,-
Met 110 nog net niet, met 111 welquote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:15 schreef scollon het volgende:
[..]
Das heel mooi dan, volgens mij was je met 110 weer meer geld kwijt geweest
Zag laatst bij Blik Op de Weg dat een hogere snelheid hoort bij het surveilleren. Mag blijkbaar dus.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 15:04 schreef EgoTrippin het volgende:
Onlangs in Heerhugowaard, 100 op een 80-weg, ¤70.
Met dit in mijn achterhoofd werd ik gisteren door een motoragent ingehaald, dik over de 80 op een 50-weg. Ik krijg echt zin om dat soort gasten aan te rijden, kenteken noteren en opsturen heeft geen enkele zin...
Dit mag dus NIET! ALs je geflitst bent: foto maken en beroep aantekenen.quote:Op maandag 5 juli 2004 11:38 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
kom je van een 80 km weg afrijden staan ze te flitsen achter een 50 km bord..
ik had mzzl dat ik net een wielrenner aan het aanrijden was, anders was ik de lul
quote:Op maandag 5 juli 2004 12:06 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
b.t.w. er waren 150 passanten en 11 geflitst.. er stond namelijk een Crazy Express iets voor de controle met een leuk bordje achter het raam
Ja, ze weten het wel recht te lullen. Noodgevallen zijn misschien een uitzondering, maar verder kan ik niet bedenken waarom zo\'n opgeschoten agentje de limiet mag overschrijden. Of zijn agenten geen mensen?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 16:20 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Zag laatst bij Blik Op de Weg dat een hogere snelheid hoort bij het surveilleren. Mag blijkbaar dus.![]()
Nope, je hebt een roodlichtcontrole (RLC) en een roodlichtcontrole + snelheidscontrole. Vaak is dit te zien doordat er twee identieke palen staan bij de kruizing.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 09:14 schreef CreativeMind het volgende:
Den bosch, Vlijmenseweg, kruispunt ziekenhuis.
Net oranje, beetje gas bij om de verkeersdoorstroom te bevorderen. Flats, 63 euro.
Ik maar denken dat die krengen alleen op rood flitsen
Ophangen die uitzuigers.
Precies dezelfde weg als ik alleen ik had de oostbaan.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 13:10 schreef j0rrit het volgende:
Ben geflitst op de Rijksweg A2 Westbaan in Nieuwegein. Je mag daar 100 km/h, ik reed 113..Na correctie 109 km/h..
¤30,-
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |