abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_20209122
Wat is er mis met trots zijn op je eigen land en 'voor' je eigen land zijn bij sportevenementen?Volwassen mensen kunnen prima onderscheid maken tussen gezond-chauvinisme en nationalisme.

Bepaalde extreem linkse mensen kunnen dat niet en zijn derhalve geen volwassen mensen.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  zaterdag 26 juni 2004 @ 19:07:36 #52
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_20209191
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 18:42 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wanneer het niet gezond was hadden we nu allemaal duits gepraat.
Die NSB'ers waren anders net zo goed Nederlanders ....
  zaterdag 26 juni 2004 @ 19:08:45 #53
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_20209225
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 19:05 schreef nozem het volgende:
Wat is er mis met trots zijn op je eigen land en 'voor' je eigen land zijn bij sportevenementen?Volwassen mensen kunnen prima onderscheid maken tussen gezond-chauvinisme en nationalisme.
Chauvinisme is inderdaad een beter woord daarvoor.
pi_20209240
Jezus, als je over alles zo gaat denken heb je ook niet veel plezier in je leven
Zit toch eens niet zo te zeuren...
Als, in dit geval voetbal, je land waar je dagelijks mee te maken hebt, de taal spreekt, een bepaalde cultuur leeft, dan heb je automatisch iets wat je de rest van de wereld wilt laten......als dat dan lukt, nu met voetbal, dan voel je je inderdaad trots omdat jouw landje waar jij je mee kan identificeren, ver komt in een toernooi met aanzien.

Ook die vergelijking met dat "500 doden, waaronder 2 Nederlanders" is nogal vreemd.....is toch logisch? Natuurlijk zijn die andere 498 doden erg, maar die 2 zijn wel inwoners van de voor jou zo bekende omgeving.....wat dan meer schokt omdat alles wat niet Nederlands is verder weg is...
pi_20209284
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 19:05 schreef nozem het volgende:
Wat is er mis met trots zijn op je eigen land en 'voor' je eigen land zijn bij sportevenementen?Volwassen mensen kunnen prima onderscheid maken tussen gezond-chauvinisme en nationalisme.

Bepaalde extreem linkse mensen kunnen dat niet en zijn derhalve geen volwassen mensen.
precies
pi_20209286
Dat is trouwens toch niet de reden waarom je niet van voetbal houdt of wel?
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  zaterdag 26 juni 2004 @ 19:11:56 #57
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_20209306
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 19:09 schreef Mr.Mills het volgende:
Jezus, als je over alles zo gaat denken heb je ook niet veel plezier in je leven
Zit toch eens niet zo te zeuren...
Valt wel mee toch?
  zaterdag 26 juni 2004 @ 19:13:47 #58
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_20209351
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 19:05 schreef nozem het volgende:
Wat is er mis met trots zijn op je eigen land en 'voor' je eigen land zijn bij sportevenementen?Volwassen mensen kunnen prima onderscheid maken tussen gezond-chauvinisme en nationalisme.

Bepaalde extreem linkse mensen kunnen dat niet en zijn derhalve geen volwassen mensen.
Wat de denken van extreem-rechtsen, moslim-fundamentalisten, christen-fundamentalisten, etc etc.

pi_20209429
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 19:13 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

Wat de denken van extreem-rechtsen, moslim-fundamentalisten, christen-fundamentalisten, etc etc.

Allemaal 1 pot nat, stuk voor stuk het gezonde menselijke verstand verloren.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  zaterdag 26 juni 2004 @ 19:18:59 #60
64108 EgoTrippin
what I mean, not what I say
pi_20209475
Ik zit niet te 'zeuren', ik wordt ook niet gedeprimeerd van dit soort zaken, maar ik denk er gewoon over na. Het zal inderdaad het verschil tussen chauvinisme en nationalisme zijn, de vraag is of je kunt verwachten dat iedereen dit uit elkaar kan houden.
of niet
pi_20209596
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 19:18 schreef EgoTrippin het volgende:
Ik zit niet te 'zeuren', ik wordt ook niet gedeprimeerd van dit soort zaken, maar ik denk er gewoon over na. Het zal inderdaad het verschil tussen chauvinisme en nationalisme zijn, de vraag is of je kunt verwachten dat iedereen dit uit elkaar kan houden.
Nee, dat kan niet iedereen. Er zijn altijd bepaalde low-lifes die denken dat ze uit naam van hun club of land op de vuist moeten met de 'tegenstander'. Maar het overgrote deel lijkt me verstandig genoeg. Chauvinisme vind je trouwens tot op zeer kleine schaal. Van land tot land, van stad tot stad (Rotterdam-Amsterdam, Arnhem-Nijmegen) Zelfs 2 kleine Friese boerendorpjes zullen tijdens hun jaarlijkse Fierljepwedstrijd lijnrecht tegenover elkaar staan.

Zolang we het 'spelelement' en ons gevoel voor humor niet uit het oog verliezen is er weinig aan de hand.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_20209969
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 19:18 schreef EgoTrippin het volgende:
Ik zit niet te 'zeuren', ik wordt ook niet gedeprimeerd van dit soort zaken, maar ik denk er gewoon over na. Het zal inderdaad het verschil tussen chauvinisme en nationalisme zijn, de vraag is of je kunt verwachten dat iedereen dit uit elkaar kan houden.
Opende jij niet eens een topic over je taalpurisme?
PE#1
  zaterdag 26 juni 2004 @ 19:44:58 #63
64108 EgoTrippin
what I mean, not what I say
pi_20210078
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 19:41 schreef convinced het volgende:

[..]

Opende jij niet eens een topic over je taalpurisme?
Niet over _mijn_ taalpurisme, maar in het algemeen. En ja ik zie hem, ik heb hem zelfs al eerder gemaakt vandaag.

nozem: Ik denk dat je gelijk hebt, bedankt voor de alsnog serieuze en volwassen reactie(s)
of niet
pi_20216528
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 16:35 schreef EgoTrippin het volgende:
Is het al eens bij iemand opgekomen dat dat hele voetbalgebeuren het gevaarlijke idee van nationalisme aanwakkert, wat de basis is voor de meeste oorlogen e.d. ?
Sterf!

Oorlogen zijn niet erg als je ze kan "winnen" en al helemaal als het betrekkelijk geweldloos is als bij het voetbal.
pi_20216701
<>

[ Bericht 33% gewijzigd door FuTilE op 27-06-2004 00:02:09 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')