abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 juni 2004 @ 12:10:11 #26
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_20200529
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 11:36 schreef Stefkuh het volgende:
GA JE LAND REGEREN MAN HARRY POTTER!!!!!!!!!!!!!!

Kuttekop van een Bak Ellende!

Of hij gelijk heeft of niet, is hier helemaal niet ter sprake. Hij moet zich met andere dingen bezig houden. Paar weken terug kan een klokkenluider het schijt krijgen want "wat de man heeft gedaan is gewoon de plicht van iedere Nederlander". Ja hoor.. de mensen die hun baan willen opofferen om zulke zaken aan de kaak te stellen zijn op 2 handen te tellen. Maargoed... ga me hier ook niet druk over maken...
Het zijn dus DEZE infantiele reacties waar Balkenende op reageert. Als iedereen nu gewoon eens zijn mond houdt, of met steekhoudende NORMALE argumenten komt, om een tegenstelling te weerleggen, dan is dat al een stuk volwassener dan wanneer je iemand die een andere mening is toebedaan meteen maar ongenuanceerd gaat zitten uitkafferen. Als we dat in NEDERLAND nu eens wat vaker zouden doen, zou het er een stuk beter uit zien.
Ergo: Met de opmerking zoals JP deze dus maakte, IS HIJ DUS zijn land indirect aan het regeren.
Maar ja, leg dat de domme mens maar eens uit. Want ook dit zal wel weer niet aankomen (en mag je niet zeggen, want dan ben je een eikel etc. enz.)
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
pi_20201024
De lamme helpt de blinde
  zaterdag 26 juni 2004 @ 14:30:13 #28
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_20203385
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 12:10 schreef 456 het volgende:

[..]

Het zijn dus DEZE infantiele reacties waar Balkenende op reageert. Als iedereen nu gewoon eens zijn mond houdt, of met steekhoudende NORMALE argumenten komt, om een tegenstelling te weerleggen, dan is dat al een stuk volwassener dan wanneer je iemand die een andere mening is toebedaan meteen maar ongenuanceerd gaat zitten uitkafferen. Als we dat in NEDERLAND nu eens wat vaker zouden doen, zou het er een stuk beter uit zien.
Ergo: Met de opmerking zoals JP deze dus maakte, IS HIJ DUS zijn land indirect aan het regeren.
Maar ja, leg dat de domme mens maar eens uit. Want ook dit zal wel weer niet aankomen (en mag je niet zeggen, want dan ben je een eikel etc. enz.)
Domme mens... vriendelijke vriend, misschien was mijn reactie wat overtrokken. Maar als u niet beseft dat hier tussen de regels door een kern van waarheid in zit, weet ik niet wie hier de domme mens is.

M.vr.gr,

Stefkuh
Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
  zaterdag 26 juni 2004 @ 14:35:25 #29
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_20203494
Ik word zo moe van die gereformeerde dorpspredikanten van het CDA. kan niet wachten tot er weer verkiezingen zijn en Paars III gevormd wordt. Zijn we ten minste verlost van deze moraalridders.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_20203733
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 14:30 schreef Stefkuh het volgende:

[..]

Domme mens... vriendelijke vriend, misschien was mijn reactie wat overtrokken. Maar als u niet beseft dat hier tussen de regels door een kern van waarheid in zit, weet ik niet wie hier de domme mens is.

M.vr.gr,

Stefkuh
Kan jij even voor mij opschrijven wat die kern van waarheid dan is, ik kan hem namelijk niet vinden.
pi_20204142
haha wat gezeik hier toch weer, miljoenen mensen zitten aan de buis gekluisterd om de mening te horen van Daphne Brunskoek en Karen Bloemen, maar zodra Balkenende wat zegt flippen ze met z'n alle door..
"..and in my brain it's going wrong.."
  zaterdag 26 juni 2004 @ 19:51:12 #32
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_20210247
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 11:34 schreef Harry_Sack het volgende:

Voor wat betreft Mulder, het is absurd om die man te verdenken van steniging, ook al doet hij in het heet van de strijd die uitspraak. Hij is kwaad, omdat hij een stukje 'eigen' ziet wegglippen. Het is nog absurder om dan ook nog eens te denken dat iemand anders dat wel voor Mulder zal gaan doen.. laten we wel even reeel blijven..
Het is een heerlijke dooddoener, maar goed: Begin 2002 werden er soortgelijke teksten over Fortuyn geroepen, en die kan het ook niet meer navertellen. Sommige mensen zijn echt gek, en die moet je niet op ideeën brengen. >99,9% van de mensen weten heus wel dat Mulder en al die anderen het niet menen. Maar je hebt maar 1 gek nodig. Het bleef bij Verdonk bij ketchup, bij Bos bij een baksteen door de ruit, en een hele zwik politici kregen kogels gelukkig per post en niet via een geweer, maar het gaat zo langzamerhand de verkeerde kant op. Mensen moeten misschien eens iets meer na gaan denken voor ze van alles uit gaan kramen in het heetst van de strijd.
pi_20210761
Niemand neemt Jan Mulder toch serieus, maar goed hier even ter verdediging (zoals Mulder het zelf in de Volkskrant schreef): Hans Kraay jr. beschuldigde Mulder ervan dat hij Advocaat als een soort crimineel had afgeschilderd. Mulder vond die aantijging overdreven, en ging daarom zelf overdrijven door te zeggen dat Advocaat moest worden gestenigd etc. Mulder probeert wel vaker vergeefs literair te doen, in dit geval misbruikt hij de stijlvorm 'hyperbool'.

[ Bericht 2% gewijzigd door 2look op 26-06-2004 20:26:28 ]
  Trouwste user 2022 zaterdag 26 juni 2004 @ 20:10:48 #34
7889 tong80
Spleenheup
pi_20210783
De lamme belde de blinde.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 26 juni 2004 @ 20:37:28 #35
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_20211353
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 19:51 schreef freako het volgende:

[..]

Het is een heerlijke dooddoener, maar goed: Begin 2002 werden er soortgelijke teksten over Fortuyn geroepen, en die kan het ook niet meer navertellen. Sommige mensen zijn echt gek, en die moet je niet op ideeën brengen. >99,9% van de mensen weten heus wel dat Mulder en al die anderen het niet menen. Maar je hebt maar 1 gek nodig. Het bleef bij Verdonk bij ketchup, bij Bos bij een baksteen door de ruit, en een hele zwik politici kregen kogels gelukkig per post en niet via een geweer, maar het gaat zo langzamerhand de verkeerde kant op. Mensen moeten misschien eens iets meer na gaan denken voor ze van alles uit gaan kramen in het heetst van de strijd.
Fortuyn kon ook niet voetballen
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  zaterdag 26 juni 2004 @ 20:56:51 #36
52589 sjun
uit solidariteit
pi_20211676
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 14:35 schreef Plato1980 het volgende:
Ik word zo moe van die gereformeerde dorpspredikanten van het CDA. kan niet wachten tot er weer verkiezingen zijn en Paars III gevormd wordt. Zijn we ten minste verlost van deze moraalridders.
Volgens 'de peilingen' staat het CDA op winst. Tegen de verkiezingen worden ook de maatschappelijke winsten van het huidige financiële en ethische reveil geoogst. Balkenende III kan er dus maar zo inzitten.

Zoals ook Nederland zich volgens de lijn der verwachtingen plaatste voor de kwartfinales...
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 21:02:24 #37
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_20211791
hee Sjun, kom je niet in het EK forum spelen?
  zaterdag 26 juni 2004 @ 21:43:47 #38
71048 Tokay
makes your day!
pi_20212580
Ik hou niet zo van dat betuttelende van Balkenende.
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
  zondag 27 juni 2004 @ 10:04:57 #39
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_20221576
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 20:56 schreef sjun het volgende:

[..]

Volgens 'de peilingen' staat het CDA op winst.
Dat was voor de oorlog met het FNV:

Dit is het verlies dat het CDA heeft mogen incasseren met de Europese verkiezingen. Niet echt tanende te noemen, maar als je bedenkt dat rechts altijd stemt en een feodaal Balkenendesysteem gebaseerd is op het alles-of-niets principe:

quote:
Tegen de verkiezingen worden ook de maatschappelijke winsten van het huidige financiële en ethische reveil geoogst. Balkenende III kan er dus maar zo inzitten.

Zoals ook Nederland zich volgens de lijn der verwachtingen plaatste voor de kwartfinales...
Voetbal en Balkenende De laatste keer dat die laatste heeft gescored, wat volgens mij net voor de formatie van Balkenende 2....

Het feit dat Balkenende zich nu probeert te spiegelen aan Neerlandsch trots en de toevallige overeenkomst die bij hem jammerlijk genoeg niet als tijdelijk geldt, namelijk bedreigingen aan het adres van de autoriteit, geeft mij al te kennen dat Balkenende de absolute binding met de werkelijkheid is verloren.
De bedreigingen die Balkenende te incasseren krijgt, zijn van een heel andere orde, namelijk die van mensen die al zover de modder zijn ingetrapt, dat elke logica in hun bestaan onmogelijk gemaakt wordt. Misschien zou hij daar eens over na kunnen denken, in plaats van zich te identificeren met een bondscoach die slechts één verkeerde speler neerzet..

[ Bericht 13% gewijzigd door Harry_Sack op 27-06-2004 10:16:35 (toevoeging) ]
  zondag 27 juni 2004 @ 22:37:55 #40
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_20237701
Het systeem is duidelijk, Balkenende is het schoothondje van Bush, Bush is een speelbal van de eeuwige Zionisten, Balkenende is een beschermheer van Dick Advocaat.

Ergo Dick Advocaat is een Mossad agent met geen andere agenda dan wereldwijde dominatie.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  dinsdag 29 juni 2004 @ 14:16:01 #41
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_20278836
quote:
Hooggeachte heer Balkenende,

De BBC schreef mij een brief waarin zij uw dienaar als 'high-profile media person' om een interview vroeg (was u trots?), maar ik ben een high-profile media person intensive care en wees het verzoek af.
Mijn hart bloedt.
Oorzaak: U
Dat ik-besef-me-zeggers als Tom van 't Hek ('stenigen'?: 'hoge kijkcijfers'), Jack van Gelder (kwam maandag in het Algemeen Liegt Dat Het Gedrukt Staat Dagblad met zelfs voor zijn doen zo'n populaire reactie dat we die beter verzwijgen en voor rekening van het Algemeen Liegt laten), minister Donner ('niemand voelt zich meer geremd om iemand met de dood te bedreigen'), nabouwende staatssecretaris Ross ('hier neem ik echt scherp afstand van'), media columnist Ad van Liempt ('ironie op tv: beetje dom') en de commentaarschrijver van deze krant mijn zeer ernstige, van iedere ironie gespeende hyperbool ('nee, ik heb gezegd stenigen en ophangen, nou goed?') om Hans Kraay's absurde aantijging aan de kaak te stellen ('jij criminaliseert Dick Advocaat') niet snappen: ik begrijp het, het zijn de asielzoekers zonder vignet van de Nederlandse taal.
U, mijn minister president, schaarde zich afgelopen vrijdag onder dit gezelschap. Dat is fase rood. U bevindt zich op loopafstand van de koningin en zal haar deelgenoot van dit dieptepunt maken: 'Majesteit, ga even zitten: er is, vlak onder uw bordes op de Dam, een voetbalcoach gestenigd.'
De vorstin kan allang rekenen op mijn bewondering, Willem-Alexander is verslaafd aan Camu, u en steller dezes hebben een uitstekende verstandhouding (dank voor je laatste brief): laten we het zo houden, doe dus iets aan uw perceptie. Negeer de knipkunst van het NOS journaal, zoek de waarheid. Handel daarna in het landsbelang en bied, als hoge gezagsdrager van de Nederlanders en hun taal, in het openbaar uw excuus aan.

Jan Mulder
Volkskrant 29-06-2004
  woensdag 30 juni 2004 @ 11:08:44 #42
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_20301315
Laffe aktie van Balkenende, hij schrijft een open brief aan de Volkskrant en weigert om Mulder zijn excuses aan te bieden.. tekenend voor Balkenende, zich schermen achter algemene geluiden..
quote:
Premier schrijft brief aan Jan Mulder
Van onze verslaggever

DEN HAAG - Minister-president Balkenende heeft zich voor de tweede keer gemengd in de discussie over de demonisering van voetbalbondscoach Dick Advocaat. Hij schreef een open brief aan columnist Jan Mulder, die dinsdag vanaf de Volkskrant-voorpagina excuses eiste van de premier.

Volgens Mulder doet Balkenende mee in het koor van mensen die hem er ten onrechte van beschuldigen Advocaat te demoniseren. Balkenende bestrijdt dit en vindt dat hij geen excuses verschuldigd is.

Het is uitzonderlijk dat een minister-president zich op deze wijze in het openbaar debat mengt. Balkenende had vorige week al gezegd dat hij het 'buitengewoon bedenkelijk' vindt dat Advocaat voorwerp is geworden van volkswoede na slechte prestaties van het Nederlands elftal. Hij riep Nederlanders op 'normaal te doen'. Hij waarschuwde: 'Er hoeft maar één gek te zijn om het uit de hand te laten lopen.' Mulder krijgt de laatste dagen de kritiek over zich heen dat hij een van de aanstichters van die volkswoede is, omdat hij zou hebben opgeroepen Advocaat te stenigen. Mulder bestrijdt dit en zegt dat zijn woorden uit hun verband worden gerukt.

' Premier Balkenende wijst in zijn brief op de ironie inzake mijn ''stenigen''-antwoord op Hans Kraays aantijging dat ik Advocaat criminaliseerde', zegt Mulder in een reactie op de brief van de premier. 'Mijn bevestigende overdrijving om die woorden van tafel te vegen (ik ergerde me dood aan die totaal uit de lucht gegrepen beschuldiging), was gespeend van iedere ironie, zoals ik letterlijk in mijn brief aan de premier schreef (maar uiteraard weer andersom door de heer Balkenende werd gelezen). Hij biedt geen excuses aan en wenst mij sterkte. Dat laatste vind ik wel erg fijn.'

Volgens de Rijksvoorlichtingsdienst voelde de premier zich genoodzaakt in het openbaar te reageren, omdat hij 'iets in de schoenen geschoven krijgt' in een debat waar hij 'part noch deel aan heeft'.
  woensdag 30 juni 2004 @ 11:19:16 #43
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_20301614
de brief:
quote:
Geachte heer Mulder,

U vraagt van mij openbare excuses omdat ik u vals beschuldigd zou hebben van het onverantwoord zwartmaken van bondscoach Advocaat. Die excuses krijgt u niet.

Voor iemand die zo subtiel de eigen woorden weet uit te leggen, luistert u opvallend onzorgvuldig en een tikje gemakzuchtig naar de woorden van anderen. Ik heb in verband met de verwijten aan het adres van de heer Advocaat nooit uw naam genoemd en ik heb nimmer gerept van uw 'stenigt hem' opmerking. Dat daar wat u noemt 'ironie' in zat was mij niet ontgaan. Net zo min als het mij ontgaan is dat die ironie door vrijwel niemand is begrepen. U zou de conclusie kunnen trekken dat u zich dus kennelijk erg onzorgvuldig hebt uitgelaten, en dat zou een ervaren publiek persoon als u zich moeten aantrekken. Ik wil niet meteen net als u openbare excuses eisen, maar in plaats van op hoge toon vermeende fouten bij anderen aan de kaak te stellen, zou een beetje zelfkritiek zeker geen kwaad kunnen.

Ik heb in volle overtuiging het bedenkelijke klimaat van vorige week rond de bondscoach aan de orde gesteld. Ik heb erop gewezen dat we in gezinnen, op scholen en sportverenigingen onze kinderen proberen te leren respect te hebben voor elkaar en in het bijzonder voor de leraar, de trainer en de scheidsrechter. Ik vond het klimaat dat ook door de media werd aangewakkerd rond de heer Advocaat in dat opzicht zwaar ondergravend. Neem bijvoorbeeld het ochtendblad dat anonieme doodverwensingen afdrukte ('naar welk hotel moet ik mijn geweer sturen'). Op die redactie is men onvoldoende doordrongen van haar maatschappelijke verantwoordelijkheid.

Ik sta nog steeds voluit achter mijn oproep en gezien uw eigen peiling onder 9000 mensen denkt inmiddels bijna 80 procent van Nederland er net zo over. Ik wens u veel sterkte.
J.P. Balkenende
hoe eerder opgerot, hoe beter Balkenende
  woensdag 30 juni 2004 @ 11:41:28 #44
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_20302230
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 20:56 schreef sjun het volgende:

[..]

Volgens 'de peilingen' staat het CDA op winst. Tegen de verkiezingen worden ook de maatschappelijke winsten van het huidige financiële en ethische reveil geoogst. Balkenende III kan er dus maar zo inzitten.

Zeer off topic, maar volgens de peilingen staat het CDA niet op winst maar op een evrlies van 10 of meer zetels.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_20302262
Ongelofelijk op welke manier Balkenende zich hier in mengt. Misschien denkt hij dat hij zo het vaderlijke profiel van zijn voorganger(s) moet najagen.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  woensdag 30 juni 2004 @ 11:49:03 #46
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_20302456
Heel goed van Balkenende.
  woensdag 30 juni 2004 @ 11:52:44 #47
12666 starbuck
prepare to eject the warpcore
pi_20302567
Of je het nou eens bent met de premier of niet, prima dat hij reageert op de brief van Mulder.
  woensdag 30 juni 2004 @ 11:58:47 #48
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_20302737
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 11:49 schreef Heerlijkheid het volgende:
Heel goed van Balkenende.
  woensdag 30 juni 2004 @ 11:59:52 #49
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_20302770
Ik vind de reactie op Balkenende hier ook ZWAAR overtrokken. Ik vind dat JP groot gelijk heeft om zich te verdedigen, voor dingen die die Mulder (die man wordt met de dag erger) hem in de schoenen schuift.
Daaarnaast is de discussie dus WEL op gang gekomen, dat advocaat te hard is aangepakt! En dat is wel degelijk de verdienste (En ook zijn taak, omgang met mensen in een land) van de MP.

* Ik ben en was geen Balkenende aanhanger, laat dat duidelijk zijn.
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
  woensdag 30 juni 2004 @ 12:01:34 #50
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_20302818
Kan Balkenende zich niet druk gaan maken om de minima, de werkloosheid, de puinhoop die het sociale stelsel is, de schrijnende gevallen, de staatsschuld, de slechte groei van de economie.

En of hij zich ook wil melden als er weer eens een wedstrijd wordt afgelast omdat er twee agentjes te weinig zijn..

Populist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')