abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20185420
Te koop vrijwel nieuwe Philips 32PW6006 breedbeeld tv:

- slechts 1 jaar oud
- zeer weinig gebruikt, alleen heel af en toe een dvd'tje op gekeken (tv heeft op slaapkamer gestaan)
- ISF gecalibreerd door ITC (rapport aanwezig, zie voor meer info http://www.hometheater.nl/ISFHAAmeer.htm): daardoor veel mooier beeld dan een tv zoals die standaard uit de winkel komt en minder slijtage dan met de normale fabrieksinstellingen
- in nieuwstaat, geen enkel krasje oid.
- incl. originele afst. bediening en handleiding
- aankoopbon aanwezig

Deze tv is 100% in orde en beter dan nieuw (door ISF calibratie).
Mag weg vanwege aankoop projector.
Voor aankoop mag u hem uiteraard uitgebreid bekijken en testen.

Nieuwprijs op dit moment rond de 900 euro (zie http://www.kieskeurig.nl/(...)C1256AEB0042FE90.htm , kijk daar ook voor meer specificaties), mag weg voor 550 euro (dit is dus incl. ISF calibratie waar ik 130 euro voor betaald heb).

Reacties graag op marc.habets AT gmail.com

[ Bericht 2% gewijzigd door StrayDog op 26-06-2004 01:33:42 ]
pi_20190223
Gronsveld

waar ligt dat ??
pi_20194768
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 21:26 schreef SuPerTje het volgende:
Gronsveld

waar ligt dat ??
Ken je de wereldstad Gronsveld niet??

Ligt vlakbij Maastricht
pi_20195091
Wat houdt ISF calibratie in?
  zaterdag 26 juni 2004 @ 01:28:52 #5
15258 Eraser127
Nijkerk Hardcore!!!
pi_20196252
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 00:31 schreef borisman het volgende:
Wat houdt ISF calibratie in?
Uit de link van de TS: http://www.hometheater.nl/ISFHAA.htm
quote:
ISF staat voor Imaging Science Foundation.
Het ISF is een Amerikaanse instelling die het als taak heeft opgenomen om er voor te zorgen dat alles op het gebied van beeld bij de gebruiker wordt geoptimaliseerd. Dit omdat in 99,9 % van de gevallen de weergevers (TV's, RPTV of projectoren) maar op 50% van hun kunnen presteren. Wat voor de gebruiker dus resulteert in een matige tot ronduit slechte weergave van hun materiaal (en een vaak ZEER heftig verkorte levensduur van de investering).

Het ISF profileert zich als de ELITE onder de calibrateurs, wat wil zeggen dat waar andere calibrateurs ophouden de ISF calibrateur doorgaat. Dit resulteert in een perfect afgestelde weergever en voor de gebruiker een optimaal gebruik.

Maar wat doen wij meer ?
* Geometrie afstelling (de beeld verhoudingen)
* Contrast en Brightness afstellingen (rekening houdend met de beperkingen en mogelijkheden van de display)
* Gray scale tracking mbv een Color Analyzer (Sencore)
* filtering van digitale projectoren en CRT projectoren voor betere blacklevels en kleurweergave.
* Optimalisering van de display zodat eventuele artifacts niet meer (of minder) zichtbaar zijn.

Wat doen wij als ISF gecertificeerd bedrijf in Nederland:
ITC Home Theater verzorgd de volgende zaken:
* Trainingen voor verkopend personeel
* Calibraties voor bedrijven (beurzen, showrooms)
* Calibraties voor particulieren
* Semminairs voor particulieren
pi_20196631
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 01:28 schreef Eraser127 het volgende:

[..]

Uit de link van de TS: http://www.hometheater.nl/ISFHAA.htm
[..]
En wat is het meetbare voordeel ?
pi_20197001
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 01:53 schreef Poepoog het volgende:

[..]

En wat is het meetbare voordeel ?
Van de technische abracadabra heb ik ook niet veel verstand (meetbaar is het zeker, ik heb een diskette met de meetresultaten voor en na calibratie), maar ik vind het beeld na calibratie veel prettiger om naar te kijken.
Rustiger, minder vermoeiend en natuurlijkere kleuren vooral.

Plus dat je beeldbuis minder slijt, standaard uit de doos staan tv's nl. ingesteld om lekker te "knallen" in de showroom (zodat ze opvallen), maar dat is niet erg bevorderlijk voor de levensduur.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 03:55:17 #8
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_20197696
Nou dan begin ik met een richtprijs van 350e ..

En overigens geloof ik er niets van, dat dat ding weinig gebruikt is .. te veel mensen gebruiken het.
Dat maakt 't ongeloofwaardig
Schijt aan iedereen
pi_20198628
Je kunt in een "geheim" instellingen menu komen waar je ook al deze aanpassingen kunt doen die ts door ISF heeft laten doen.
Gewoon ff googlen en dan kom je er wel
Mooie is dat je daar ook kunt zien hoeveel uren de tv heeft aangestaan (en nee standby word NIET) meegeteld.
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 03:55 schreef Deadre het volgende:

En overigens geloof ik er niets van, dat dat ding weinig gebruikt is .. te veel mensen gebruiken het.
pi_20203935
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 10:06 schreef wwsrulez het volgende:
Je kunt in een "geheim" instellingen menu komen waar je ook al deze aanpassingen kunt doen die ts door ISF heeft laten doen.
Mooie is dat je daar ook kunt zien hoeveel uren de tv heeft aangestaan (en nee standby word NIET) meegeteld.
[..]
Ik heb de code voor het service menu, maar bij deze tv kun je het aantal uren niet zien (heb het in elk geval niet kunnen vinden, bij mijn vorige Philips wel maar deze heeft een heel lastig servicemenu).
Verder kun je de instellingen niet zelf doen zoals dat bij een ISF gedaan wordt, omdat je zelf de meetapparatuur en software niet hebt (bv. sensor die op de beeldbuis geplaatst wordt).
pi_20203956
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 03:55 schreef Deadre het volgende:

Er is via mail 450 geboden.
Verder heeft de tv echt weinig aangestaan, maar ja als je me niet gelooft, houdt het op
pi_20217837
Als je 0 6 2 5 9 6 en dan [i+] toets kom je als het goed is in het menu en geeft ie de speeltijd aan.
Eventueel heb ik volgens mij de volledige service manual met alle schema's en service modes nog wel.
pi_20235306
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 10:06 schreef wwsrulez het volgende:
[..]
Ik heb een 28pw6516 en toen ik voor eerst in het service menu keek, schrok ik me een hoedje van het aantal uren wat de TV al had gebrand. (300 op 2 weken ofzo) Ik dacht toen dat ik een gebruikt exemplaar had gekregen. Een korte test wees echter uit dat standby tijd dus WEL mee wordt geteld. Verder kan dit per chassis (A10E in mijn geval) natuurlijk verschillen. Ook wordt het aantal uren hexadecimaal weergegeven.

Verder is een ISF callibratie erg nuttig voor het beeld. Vooral bij DVD kijken is het gewoon prettiger om naar een gecallibreerded TV te kijken. Ook kun je nooit zelf een ISF callibratie doen omdat er dure meetapparatuur wordt gebruikt om het beeld te callibreren.
  zondag 27 juni 2004 @ 22:35:46 #14
92354 Nuvole
feeling good
pi_20237620
quote:
Op zondag 27 juni 2004 00:30 schreef 2x4 het volgende:
Als je 0 6 2 5 9 6 en dan [i+] toets kom je als het goed is in het menu en geeft ie de speeltijd aan.
Eventueel heb ik volgens mij de volledige service manual met alle schema's en service modes nog wel.
Dit werkt zeker alleen bij grote, dure breedbeeldtelevisies? want bij mijn Philips-tvtje gebeurt er niks, alleen de zenders die wisselen natuurlijk als je de nummers intoetst.
Only the good die young.
  zondag 27 juni 2004 @ 23:08:47 #15
39446 303
(C) Roland
pi_20238608
Beetje offtopic, maar wat kost het uitvoeren van een test voor een breedbeeld tv? En kan dat bij meer bedrijven dan alleen die van de site?
Installing a new program will always screw up at least one old one.
pi_20241671
quote:
Op zondag 27 juni 2004 23:08 schreef 303 het volgende:
Beetje offtopic, maar wat kost het uitvoeren van een test voor een breedbeeld tv? En kan dat bij meer bedrijven dan alleen die van de site?
Ik heb er 130 euro voor betaald.
ITC is in Nederland het enige bedrijf dat ISF calibraties ook op tv's uitvoert, in de buurt van Eindhoven zit wel nog iemand die alleen projectors calibreert.
pi_20248991
quote:
Op zondag 27 juni 2004 22:35 schreef Nuvole het volgende:

[..]

Dit werkt zeker alleen bij grote, dure breedbeeldtelevisies? want bij mijn Philips-tvtje gebeurt er niks, alleen de zenders die wisselen natuurlijk als je de nummers intoetst. :')
jah deze code werkt alleen op toestellen van deze serie. misschien bestaat er voor jou toestel ook een servicecode maar dan zou je moeten googlen of een service handleiding raadplegen
pi_20276945
VERKOCHT
  dinsdag 29 juni 2004 @ 13:18:51 #19
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_20277190
Slot
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')