Ja, gek is dat, soms heb je van die periodes dat je bepaalde mensen opeens heel vaak ziet. Ik woon in Utrecht en werk in Het Gooi en tot een half jaar geleden ofzo zat ik iedere ochtend daar in het Gooi met een bepaald persoon - die ook in Utrecht woont en in die plaats werkt - in dezelfde bus. Nou is het natuurlijk niet toevallig dat we altijd in dezelfde bus zaten, maar nadat we elkaar op een gegeven moment maar gingen groeten omdat we elkaar altijd in die bus zagen kwam ik hem óveral tegen. Heel vaak in m'n lunchpauze op straat, in de supermarkt aldaar (op een ongewoon tijdstip, halverwege de middag een keer), maar ook in Utrecht, bij het winkelcentrum waar ik vlakbij woon, en ik liep een keer op een avond in Utrecht, ook op een wat ongebruikelijke plek en wie kwam er opeens langs gefietst, híj weer! We moesten er op een gegeven moment allebei wel om lachen. Maar sinds een half jaar ofzo zit hij niet meer in die bus 's ochtends en sindsdien ben ik hem ook op andere plekken nergens meer tegengekomen.
Ik heb ook weleens gehad dat ik in de stad liep waar mijn ouders wonen en dacht dat ik een meisje zag dat op de lagere school bij mij in de klas gezeten had en dat ik al jaren niet meer gezien had. Toen ze dichterbij kwam bleek ze het niet te zijn en er in de verste verte ook niet op te lijken. Maar vijf minuten kwam ik haar dus wel echt tegen.
En iemand die ik al enkele jaren ken maar waar ik pas sinds een paar maanden ofzo echt veel contact mee heb kwam ik een tijdje terug ook opeens ergens op de fiets tegen, toen dacht ik ook nog, wat toevallig toch dat we elkaar nog nooit eerder zomaar zijn tegengekomen terwijl we elkaar al wel lang kennen, maar dat we elkaar nu we contact met elkaar hebben opeens spontaan tegenkomen. Dat zijn inderdaad van die grappige toevalligheidjes.
[ Bericht 0% gewijzigd door rooierooie op 27-06-2004 18:26:28 ]