quote:Als BabyS maar niet besluit morgen tijdens de voetbal te komen, want dan ben ik er niet . . .
quote:Op vrijdag 25 juni 2004 13:59 schreef miss_dynastie het volgende:
M@x, wat ontzettend rot dat je nu al het idee krijgt dat je kindje geclaimd wordt. Bedenk je echter goed dat het jullie baby is en er niets hoeft te geboren dat je niet wil!!
Oepsquote:Op vrijdag 25 juni 2004 14:02 schreef Sugar het volgende:
[..]
![]()
Nee, M@xima, dan laat je hem lekker in je buik zitten, als iedereen zich er zo debiel nu al mee bemoeit!
![]()
quote:Oh en Miss_D![]()
quote:Op vrijdag 25 juni 2004 13:56 schreef ThunderChild het volgende:Het zal 's tijd worden . . .
![]()
![]()
Je bent te laatquote:Op vrijdag 25 juni 2004 17:31 schreef pluisje het volgende:
Had ik me al gemeld?
Dacht het niet...
quote:Op vrijdag 25 juni 2004 14:46 schreef Sjeen het volgende:
Ik was ook al de hele tijd aan het zoeken![]()
Martineke, heb je mijn berichtje over zwangerschapszwemmen nog gelezen in het vorige deel?
Dat lijkt mij nou donders gezellig Pluisquote:Op vrijdag 25 juni 2004 17:31 schreef pluisje het volgende:
Rottdog, ik ga voor je duimen, jij wordt gewoon de eerste sinds lange tijd die op de uitgerekende datum gaat bevallen
(en om dat te vieren, doe ik gezellig mee, ok?)
Deal!quote:Op vrijdag 25 juni 2004 18:35 schreef Rottdog het volgende:
[..]
Dat lijkt mij nou donders gezellig Pluis![]()
![]()
He bah hebbie nu ook al pietjesquote:Op vrijdag 25 juni 2004 19:29 schreef pluisje het volgende:
[..]
Nog een vraag: ik heb sinds een paar dagen erge jeuk aan de striae op mijn buik, die flink is toegenomen. Net zag ik dat sommige plekjes echt bijna bloeden, zo ver is de huidscheuring al doorgekomen, je ziet echt knalrode vlekjes vlak onder mijn huid zitten. Ik smeer al als een idioot met Calendula creme, maar is er iemand die nog andere tips heeft?
"Gelukkig" kan ik door die gekke handen nauwelijks krabbelen, anders hadden er inmiddels echt korstjes op gezeten denk ik
quote:Op vrijdag 25 juni 2004 19:34 schreef Loena-tik- het volgende:
[..]
He bah hebbie nu ook al pietjes![]()
![]()
Echt irritant, misschien helpt mentholpoeder je wat, ik roep ook maar wat.
Zit dat arme kind niet zo te plagen Loenaquote:Op vrijdag 25 juni 2004 19:34 schreef Loena-tik- het volgende:
[..]
He bah hebbie nu ook al pietjes![]()
![]()
en een linkje: http://www.angelfire.com/grrl/puppp/pupppsitebovenframe.htmquote:PUPPP / Zwangerschapsjeuk
Wat is het?
PUPPP is de afkorting van het Engelse "Pruritic Urticarial Papules and Plaques of Pregnancy”. Het is de meest voorkomende vorm van jeuk tijdens de zwangerschap
Het betreft een sterk jeukende rode huidafwijking die vrijwel altijd gepaard gaat met galbulten (urticaria). PUPPP begint typisch in de laatste 3 maanden van de zwangerschap en verdwijnt na de bevalling. De jeukende galbulten ontstaan meestal eerst op de buik, maar kunnen zich uiteindelijk over de gehele huid verspreiden.
PUPPP wordt gemiddeld bij 1 op de 240 zwangeren gezien.
Wat is de oorzaak van PUPPP?
De oorzaak van PUPPP is onbekend. Sommige onderzoekers denken dat het een zgn. autoimmuunaandoening is waarbij de huid van de moeder reageert op bepaalde eiwitten in de moederkoek.
Wie kan het krijgen?
Zoals gezegd wordt PUPPP gezien bij zwangeren in het laatste trimester, en dan vooral in de laatste 4 weken van de zwangerschap. Slechts zelden treedt het op vóór het laatste trimester en nog zeldzamer is het dat de klachten ontstaan ná de geboorte.
Bij een volgende zwangerschap kunnen de klachten weer terugkomen, maar dit is niet gebruikelijk.
Is PUPPP gevaarlijk voor de ongeboren baby?
Nee.
Er is geen verhoogde kans op te vroeg geboren kinderen of op aangeboren afwijkingen.
Hoe wordt PUPPP behandeld?
Zoals gezegd verdwijnen de huidafwijkingen spontaan na de geboorte van het kind.
Bij zeer ernstige jeuk kan de arts lokale jeukstillende middelen voorschrijven, zoals (milde) hormooncrèmes (corticosteroïden) of sommige soorten antihistaminica (tabletten). In verband met de zwangerschap is de arts beperkt in de keuze van geneesmiddelen.
Net als de dames die hun verhaal doen op de website heb ik jeukende blaasjes, striae en houd ik veel vocht vast. Het begon aan de onderkant van mijn buik, al snel kreeg ik het ook aan de binnenkant van mijn bovenbenen. Dagelijks zakt de situatie een stuk naar benenden momenteel tot halverwege mijn kuiten. Het ziet er naar uit dat ook mijn handen en voeten hier binnenkort last van gaan krijgen. Ondertussen zet de jeuk zich ook zijwaarts voort. Op mijn heupen, onderkant van mijn rug en mijn billen zitten nu ook jeukende bultjes. Dagelijks is het in te smeren oppervlak groter, ik vind het vreselijk! 's Nachts kan ik moeizaam slapen van de jeuk, af en toe kan ik het niet laten om te krabben en eenmaal aan het krabben kan ik er haast niet mee stoppen. Kleding kan ik maar net verdragen, lichamelijk contact vind ik helemaal niet prettig, lopen doet pijn omdat dan mijn gevoelige benen met elkaar schuren. IJscomponenten willen wel verlichtend helpen, net als een lauwe douche, maar het enige wat echt zal helpen is bevallen, dus wat dat betreft mag Parel snel komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |