Kun je het niet vanaf die berg zien? Weet je eigenlijk welk gebied afgesloten is?quote:Op vrijdag 25 juni 2004 14:10 schreef Syrena het volgende:
Schoonouders van m'n collega wonen er in de buurt, het schijnt echt wel een flinke steile helling te zijn. Verder geen nieuws, aangezien ze de pers en omstanders zo ver mogelijk ervandaan willen houden.
Nee geen idee, maar om 14.30 heeft L1 de eerste beelden.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 14:12 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Kun je het niet vanaf die berg zien? Weet je eigenlijk welk gebied afgesloten is?
Volgens L1 TT een kleine supermarkt.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 14:04 schreef MouseOver het volgende:
Ik geloof dat er nu een soort slagerij of kleine supermarkt inzit.
2 in de winkel? zal wel t personeel zijn lijkt me, of niet? toch kut!quote:Op vrijdag 25 juni 2004 14:15 schreef Syrena het volgende:
[..]
Nee geen idee, maar om 14.30 heeft L1 de eerste beelden.
3 mensen in de vrachtwagen en 2 in de winkel, sta je net lekker een blikje in je mandje te stoppen... CRASH.... *brrr*
Een normaal mens werkt overdag..dus hopelijk waren ze niet thuis?quote:Op vrijdag 25 juni 2004 14:43 schreef MouseOver het volgende:
Het is best een oud gebouw.. daar zit natuurlijk veel dragend hout in en dat zal het waarschijnlijk icm vuur juist zo riskant maken.
Ik realiseer me nu trouwens pas wat er waarschijnlijk met die mensen in de bovenwoning is gebeurd.. een vrachtwagen is net iets hoger dan de onderste verdieping dus waarschijnlijk heeft het ding de vloer onder ze uit geschraapt
Mischien zijn ze wel 65+quote:Op vrijdag 25 juni 2004 14:46 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Een normaal mens werkt overdag..dus hopelijk waren ze niet thuis?![]()
Voglens eerdere berichten zouden de mensen uit die bovenwoning juist bij die 5 doden horen.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 14:46 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Een normaal mens werkt overdag..dus hopelijk waren ze niet thuis?![]()
Neehoor. Het pand is grotendeels ingestort toen die vrachtwagen naar binnen reed.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 15:12 schreef Frutsel het volgende:
aan ut kleine fotootje te zien ligt ut dak van de trailer op straat, dus lijkt me dat het plafond (cq vloer van bovenverdieping) stand gehouden heeft..hopelijk konden die mensen d'r uit
Ze weten 't niet zeker. Ze kunnen het pand nog niet in (brandt nog). Twee bewoners van bovenliggend appartement worden vermist. In de vrachtwagen zaten er 3 en van de 8 aanwezigen in de winkel zijn er ook maar 5 naar buiten gekomen ...quote:Op vrijdag 25 juni 2004 15:00 schreef stuifzand het volgende:
Ook de ernaast gelegen panden branden nu, de bewoners van die panden zijn geëvacueerd.
Politie houdt "ernstig" rekening met 5 doden. Dat is dan voorlichterstaal voor "het is zo, maar het mag nog niet naar buiten gebracht worden".
die site gaat momenteel oertraag door de fokkersquote:Op vrijdag 25 juni 2004 15:23 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Niets, was leeg.
Beelden ook op www.l1.nl trouwens.
dus 3+3+2 = 8 doden/vermisten ... of zijn de lui uit de vrachtwagen veilig ontkomen?quote:Op vrijdag 25 juni 2004 15:20 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ze weten 't niet zeker. Ze kunnen het pand nog niet in (brandt nog). Twee bewoners van bovenliggend appartement worden vermist. In de vrachtwagen zaten er 3 en van de 8 aanwezigen in de winkel zijn er ook maar 5 naar buiten gekomen ...
dat vraag ik me ook af. Dat getal van 3 aanwezigen in de winkel komt van een ooggetuige. Neem aan dat de politie daarvan ook op de hoogte is.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 15:26 schreef Frutsel het volgende:
[..]
dus 3+3+2 = 8 doden/vermisten ... of zijn de lui uit de vrachtwagen veilig ontkomen?
Lijkt me erg onwaarschijnlijkquote:of zijn de lui uit de vrachtwagen veilig ontkomen?
rtl nieuws vermeldt nu ook 8 mogelijke slachtoffers...quote:Op vrijdag 25 juni 2004 15:27 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
dat vraag ik me ook af. Dat getal van 3 aanwezigen in de winkel komt van een ooggetuige. Neem aan dat de politie daarvan ook op de hoogte is.
nu nog zonder waterquote:Update 15.38
De vlammenzee is weer opgelaaid als gevolg van een gebrek aan bluswater. Er zijn tankwagens vanuit België onderweg. Op een onbekende plek worden ooggetuigen en buurtbewoners opgevangen. De burgemeester van Kerkrade is hierbij aanwezig.
Huh.....gebrek aan bluswaterquote:Op vrijdag 25 juni 2004 15:40 schreef Jump het volgende:
[..]
nu nog zonder water
Andere bronnen idd nu ook. Die rekensom was niet heel lastig, zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 15:38 schreef Frutsel het volgende:
[..]
rtl nieuws vermeldt nu ook 8 mogelijke slachtoffers...
hij is idd erg steilquote:Op vrijdag 25 juni 2004 14:10 schreef Syrena het volgende:
Schoonouders van m'n collega wonen er in de buurt, het schijnt echt wel een flinke steile helling te zijn. Verder geen nieuws, aangezien ze de pers en omstanders zo ver mogelijk ervandaan willen houden.
Gezien het enorme instortingsgevaar (eigen veiligheid eerst !) is het moeilijk de brand blussen, ongeacht de hoeveelheid beschikbaar bluswater.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 16:12 schreef Roel_Jewel het volgende:
Wat een zware brand trouwens. Duurt al meer dan vier uur nu. Ja, er is gebrek aan bluswater, maar dan nog ...
Klopt, maar je zou toch verwachten dat 't op een bepaald moment minder gaat branden (veel is immers al verbrand).quote:Op vrijdag 25 juni 2004 16:26 schreef Mr_Romano het volgende:
[..]
Gezien het enorme instortingsgevaar (eigen veiligheid eerst !) is het moeilijk de brand blussen, ongeacht de hoeveelheid beschikbaar bluswater.
ALS die mensen dan moeten sterven, hoop je dat ze bij de klap al zijn omgekomenquote:Naar verluidt heeft de brandweer de brand sinds 16.00 uur onder controle. Door de hitte en het instortingsgevaar kunnen de aanwezige hulpverleners het gebouw nog steeds niet betreden.
Ondertussen hebben de brandbare gassen zich opgehoopt in het pand. Gezien de snelheid waarmee plotseling de vlammen, ook uit de omringende panden sloegen, lijkt me dat zich een flashover heeft voorgedaan.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 16:27 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Klopt, maar je zou toch verwachten dat 't op een bepaald moment minder gaat branden (veel is immers al verbrand).
Rook is net zo gevaarlijk.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 16:33 schreef Roel_Jewel het volgende:
weer een update geplaatst:
[..]
ALS die mensen dan moeten sterven, hoop je dat ze bij de klap al zijn omgekomen.
bron?quote:Op vrijdag 25 juni 2004 16:34 schreef Elvislives het volgende:
70 meter remsporen, maar geen remmen.........hoe zit dat?
Ja, klopt, maar dan hebben ze dat tenminste niet meer meegekregen.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 16:35 schreef Mr_Romano het volgende:
[..]
Rook is net zo gevaarlijk.
op t NOS journaal (16:00) zei de verslaggever ter plaatse dat ooggetuigen de chauffeur, in t Duits, hoorden roepen dattie geen remmen had. In dezelfde adem had ie t over een flinke snelheid van de vrachtwagen, door de remsporen van 70 meter. Die had ie zelf gezien.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 16:35 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
bron?
wellicht dat een of meer banden zijn ontploft, waardoor de velgen een soort van remspoor hebben getrokken.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 16:38 schreef Elvislives het volgende:
[..]
op t NOS journaal (16:00) zei de verslaggever ter plaatse dat ooggetuigen de chauffeur, in t Duits, hoorden roepen dattie geen remmen had. In dezelfde adem had ie t over een flinke snelheid van de vrachtwagen, door de remsporen van 70 meter. Die had ie zelf gezien.
Beetje raar dat zij dat wel al zouden weten.quote:Volgens buitenlandse persbureaus zouden er al vijf doden zijn gevonden.
Ja en ik bedenk me nog iets. Hij kon op t laatst nog een schoolklasje ontwijken, maar als je met grote snelheid stuurt, piepen je banden en slijten ze af. Kan ook zijn dat de verslaggever dat zag.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 16:40 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
wellicht dat een of meer banden zijn ontploft, waardoor de velgen een soort van remspoor hebben getrokken.
Yup. Helemaal in de winkel verdwenenquote:Op vrijdag 25 juni 2004 16:43 schreef Elvislives het volgende:
[..]
Over t plaatje dat je postte:Tering! hele bovenkant dr af, de rest.....IN de winkel!?
de chauffeur heeft al een groep kinderen ontweken toen ie naar beneden raasde ...quote:Op vrijdag 25 juni 2004 16:54 schreef Elvislives het volgende:
aan de overkant van de straat zit een school (zei dezelfde NOS meneer)......moet je niet aan denken als ie een klaslokaal in was gereden.....
quote:Op vrijdag 25 juni 2004 17:03 schreef Elvislives het volgende:
nog nieuws.......?
quote:Update 17.12
Met assistentie van de brandweer uit België, die met vijf wagens ter plaatse zijn, zou de brand op dit moment afnemen. "Hulpdiensten kunnen pas naar binnen als de brand is geblust en dit kan nog uren duren", aldus een woordvoerder van de brandweer.
Die kan toch niks meer doenquote:Op vrijdag 25 juni 2004 17:13 schreef Mr_Romano het volgende:
Helicopter schijnt ingerukt te zijn
houd [update] Vrachtwagen rijdt gebouw in Kerkrade binnen in de gatenquote:Op vrijdag 25 juni 2004 17:03 schreef Elvislives het volgende:
nog nieuws.......?
goed, van die mensen in dat huis is dus echt niks meer over.........quote:Op vrijdag 25 juni 2004 17:21 schreef Roel_Jewel het volgende:
[afbeelding]
Er staat dan ook Feuerwehr op de pakken van de brandweermannen, dus dat zijn Duitsers.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 17:52 schreef Strijder het volgende:
Die Belgische hulp, moet dat niet de Duitse zijn ?
Belgie ligt 30 km verder, Duitsland nog niet 1 km.
Pffffquote:Op vrijdag 25 juni 2004 14:29 schreef Frutsel het volgende:
Ut schijnt om een duitse vrachtwagen te gaan...
Wraakactie voor de uitschakeling?
Ja, die helicopter komt ook daarvandaan, maar er staat overal (dus op Fok) Belgische brandweer.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 17:56 schreef Steijn het volgende:
[..]
Er staat dan ook Feuerwehr op de pakken van de brandweermannen, dus dat zijn Duitsers.
Als de vrachtwagen bv. een voorloopas heeft, kan het zijn dat de wielen op die as nog wel remden (en blokkeerden vanwege de lagere asdruk) terwijl de wagen gewoon doordenderde de heuvel af...quote:Op vrijdag 25 juni 2004 16:38 schreef Elvislives het volgende:
[..]
op t NOS journaal (16:00) zei de verslaggever ter plaatse dat ooggetuigen de chauffeur, in t Duits, hoorden roepen dattie geen remmen had. In dezelfde adem had ie t over een flinke snelheid van de vrachtwagen, door de remsporen van 70 meter. Die had ie zelf gezien.
of: "Ich habe keinen Bremsen"........want hij zei t in t Duitsquote:Op vrijdag 25 juni 2004 18:55 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Er is nog een discussie gaande tussen getuigen of de sjofeur nu riep: "Alle remmen kapòòòòòòt!" of "Allah is gròòòòòòòt!"
Ha haquote:Op vrijdag 25 juni 2004 18:55 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Er is nog een discussie gaande tussen getuigen of de sjofeur nu riep: "Alle remmen kapòòòòòòt!" of "Allah is gròòòòòòòt!"
Klopt. Waarschijnlijk is er dus een ander defect geweest dan een defect aan het luchtdruksysteem...quote:Op vrijdag 25 juni 2004 18:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Gatverdamme wat vreselijk, en je zou toch denken dat de EU sinds die ramp in belgie met die vrachtwagen met aansluitende fik toch de keuringseisen aan vrachtwagens had aangescherpt. Ik dacht trouwens dat de remmen op een vrachtwagen zo waren gemaakt dat ze remmen tenzij je de druk er op zet, dus als remmen defect zijn, je de wagen niet vooruit krijgt.
Maar dat is nu juist het punt, als daar een defect aan is, dan krijg je een vrachtwagen niet vooruit AFAIKquote:Op vrijdag 25 juni 2004 21:00 schreef Dromer het volgende:
[..]
Klopt. Waarschijnlijk is er dus een ander defect geweest dan een defect aan het luchtdruksysteem...
denk niet dat men nu al dicht bij het pand mag komen. De foto's op de FP zijn wel de meest duidelijke, gok ik zo.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 21:23 schreef Party_P het volgende:
niemand duidelijke foto's? normaal woont er wel een fokker in de buurt
ja ik hoorde ook iets van 500 euroquote:Op vrijdag 25 juni 2004 21:40 schreef Mr_Romano het volgende:
Overigens zijn de eerste videopnamen aan L1 verkocht voor 500 euro. Tijdens de eerste reportage op L1 hoorde je een "amateur cameraman" overleggen met een journalist van L1 over de verkoopprijs. Bij de herhaling was het geluid weggedraaid
Misschien heeft ie in dat heuvelachtige gebied wel telkens een voet op de rem gehouden tijdens het afdalen, dan zijn de remblokken ook zo verdwenen.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 18:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Gatverdamme wat vreselijk, en je zou toch denken dat de EU sinds die ramp in belgie met die vrachtwagen met aansluitende fik toch de keuringseisen aan vrachtwagens had aangescherpt. Ik dacht trouwens dat de remmen op een vrachtwagen zo waren gemaakt dat ze remmen tenzij je de druk er op zet, dus als remmen defect zijn, je de wagen niet vooruit krijgt.
Hm, het ging vermoedelijk om een Turkse supermarkt of winkel? Iemand die meer weet?quote:Supermarkteigenaar radeloos na ramp
De Turkse eigenaar van de supermarkt in Kerkrade waar gistermiddag een vrachtwagen binnenreed, is compleet radeloos. Twee van zijn medewerkers zijn nog steeds vermist. Ze zijn zeer waarschijnlijk gedood.
Gevlucht
Dat zei pastoor J. Schumans van de H. Hartparochie in Kerkrade, die met de man had gesproken. Het gezin dat op de eerste etage boven de winkel woonde, is direct na de klap het huis uitgevlucht. Het gezin daarboven is op vakantie.
Onderzoek
De gemeente Kerkrade gaat een onderzoek instellen naar de verkeersveiligheid op het kruispunt waar de ramp zich voltrok. Dat meldde burgemeester Som.
RTL Nieuws
Lijkt me iets waar je een duidelijk steekhoudend verhaal over moet schrijven en aan de media of fracties in de tweede kamer over moet informeren. Dit lijkt steeds meer een verhaal te worden van dat het kost wat kost wordt doorgezet, maar niets dan ellende is.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 00:18 schreef Farao het volgende:
Pikant detail, Limburg is de 1e provincie waar 't C2000 systeem actief in werking is gesteld (vanaf juli/augustus 2003) maar vandaag ging alles (politie, brandweer, en wij) weer gewoon analoog met de oude porto's in de weer.
Er is even gebruik gemaakt van C2000 (voornamelijk voor de alamering) maar zowel spraak als 't plotten werkte voor geen meter vandaag.
op L1 teletekst staat dat er een storing isquote:Op zaterdag 26 juni 2004 00:18 schreef Farao het volgende:
Pikant detail, Limburg is de 1e provincie waar 't C2000 systeem actief in werking is gesteld (vanaf juli/augustus 2003) maar vandaag ging alles (politie, brandweer, en wij) weer gewoon analoog met de oude porto's in de weer.
Er is even gebruik gemaakt van C2000 (voornamelijk voor de alamering) maar zowel spraak als 't plotten werkte voor geen meter vandaag.
Het is niet zo zeer dat je remblokken verdwijnen, maar door de hitte worden deze dingen zo heet dat ze verglazen, en hierdoro dus geenkrcht meer op de remschijven kunnen uitoefenen.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 23:17 schreef pieter_pontiac het volgende:
[..]
Misschien heeft ie in dat heuvelachtige gebied wel telkens een voet op de rem gehouden tijdens het afdalen, dan zijn de remblokken ook zo verdwenen.
Een fout die voornamelijk toeristen nog vaak maken in het buitenland bij de afdaling...
Waarom hebben mensen zo'n ontzettende tering hekel aan Kerkrade?quote:Op vrijdag 25 juni 2004 14:04 schreef dolle_hond het volgende:
hoe moet ik nou reageren met mijn hekel aan kerkrade
ik hoorde op het nieuws dat de vrachtauto een kleine helling afreed en de remmen werkten niet
In dit was nou typisch zo'n incident waar C2000 voor is gemaakt.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 00:18 schreef Farao het volgende:
Sja. De realiteit is altijd extremer en absurder dan wat je maar kan verzinnen, dat is dan ook meestal de reden waarom dingen misgaan.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 15:10 schreef Mr_Romano het volgende:
Dit scenario verzin je niet eens voor een oefenavond.
Als je het verhaal nu even goed gelezen had had je kunnen lezen dat de stoep en het grasveld beide vol met kinderen waren omdat er zojuist een basisschool was uitgegaan (middagpauze).quote:Op zaterdag 26 juni 2004 22:16 schreef Mtijn het volgende:
Als je de berg naar beneden rijdt is er aan de rechterkant namelijk een flink, onregelmatig grasveld waar je makkelijk je snelheid kan kwijtraken![]()
Omdat dat met 100 km/u ook niet echt prettig meer is misschien? Tenminste, volgens Nog twee doden in winkel Kerkrade gevonden reed hij zeker 100.quote:Op zondag 27 juni 2004 00:19 schreef pieter_pontiac het volgende:
Waarom is ie er eigenlijk niet uit gesprongen...
Beter dan te pletter slaan in een winkel...quote:Op zondag 27 juni 2004 00:28 schreef Light het volgende:
[..]
Omdat dat met 100 km/u ook niet echt prettig meer is misschien? Tenminste, volgens Nog twee doden in winkel Kerkrade gevonden reed hij zeker 100.
Als er geen brand was uitgebroken, was de kans dat die chauffeur het had overleefd best aanwezig. Lijkt mij.quote:Op zondag 27 juni 2004 03:44 schreef pieter_pontiac het volgende:
[..]
Beter dan te pletter slaan in een winkel...
Mooi gemaakt, die animatie in het Journaal trouwens...
Mag je dergelijke dingen wel zomaar zeggen?quote:Op zondag 27 juni 2004 23:11 schreef Farao het volgende:
Als wij direct naar binnen konden hadden we inderdaad waarschijnlijk die chauffeur kunnen redden.
En misschien zelfs nog wel een of beide van de andere slachtoffers, m.b.v. honden hadden we ze dan kunnen lokaliseren onder het puin en direct kunnen behandelen.
Maar helaas hebben we door de felle brand, het instortingsgevaar en de asbest die er vrij kwam veelste lang moeten wachten.
De dingen die betreffende poster zegt, kun je zelf ook wel bedenkenquote:Op maandag 28 juni 2004 02:21 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Mag je dergelijke dingen wel zomaar zeggen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |