Zegt ie toch......brommerquote:Op zaterdag 26 juni 2004 18:12 schreef Rietvaerder het volgende:
CBR125R... MET Micron exhausts!
Heb je licht rijbewijs? Dan zou ik iig gaan voor een Savage. 1 cilinder 650cc, niet teveel peekaa's maar wel lekker nog koppel, terwijl je bij een 250cc chopper gewoon heel erg veel koppel mist (peekaa's schelen niet zoveel), oftewel, met een Savage zal je gewoon redelijk op snelheid blijven een berg op, en met een 250cc chopper zal je onherroepelijk flink terugzakken in snelheid wegens gebrek aan koppelquote:Op zaterdag 26 juni 2004 21:49 schreef Shadow_Smile het volgende:
Laat ik nou ff melden dat op 9 junie geslaagd ben voor mijn motor examen !!!!!
het heeft al ergens anders gestaan op FOK, maar wil het nogmaals melden.
hebben jullie ervaring met lichte choppers ala 250 / 450 cc en hoge heuvels ???
heb je dan veel snelheids verlies ???
Ik wil namelijk een chopper kopen, en twijfel tussen deze
- Honda Rebel
- Suzuki Savage
- Honda magna
en wat vinden jullie van de weg ligging in de bochten van deze motorfietsen ?
Ik heb een zware rijbewijs, maar kon mij tijdens het lessen al niet inhouden. en omdat ik veel van mijn vriendin houd, en wat familie leden. Lijkt het voor mij verstandiger licht te beginnen.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 22:14 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Heb je licht rijbewijs? Dan zou ik iig gaan voor een Savage. 1 cilinder 650cc, niet teveel peekaa's maar wel lekker nog koppel, terwijl je bij een 250cc chopper gewoon heel erg veel koppel mist (peekaa's schelen niet zoveel), oftewel, met een Savage zal je gewoon redelijk op snelheid blijven een berg op, en met een 250cc chopper zal je onherroepelijk flink terugzakken in snelheid wegens gebrek aan koppel
En qua wegliging en bochten? Rechtuit gaat goed, en ook normaal de bochten door gaat ook gewoon goed, maar als je wat harder/sportiever de bochten door wil, dan moet je zeker geen chopper nemen. Let er ook op dat choppers/cruisers geen lange-afstands machines zijn. Dus als je echt veel wilt rijden, kun je choppers/cruisers beter links laten liggen.
Is geen enkel probleem, alleen ga niet te lang in de stad kruip door sluip door rijden. Overigens ben ik zelf ook cruiser-fanaat, alleen is het niet praktisch omdat ik veel kilometers rij. Dus als ik jou was zou ik toch overwegen om voor een naked te gaan o.i.d. omdat je zithouding daarop veel beter is.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 22:17 schreef Shadow_Smile het volgende:
[..]
Ik ben wel iemand voor lange afstanden, zeker ook omdat mijn vriendin in Leeuwarden woont, en ik in Rotterdam. Ben zowie zo een chopper fannaat, dus wil rustig beginnen. Die Suzuki "Savage" is een lucht gekoelde chopper, geeft dat geen problemen in de zomer bij het kruzen ??? Dit uit eigen ervaring met op ge fokte brommers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |